Oppsummering av sesongen 2007

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • vollafugl
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2006
    • 978

Er det ikke litt tidlig å oppsummere sesongen én uke før Lillestrøm er storfavoritt til å bli norgesmester?

Det er da vitterlig slik at Nordlies klare og uttalte målsetting har vært at LSK skal ta hjem en tittel i løpet av hans kontraktsperiode, dvs i løpet av sesongen 2009.

Dersom laget klarer målsettingen allerede førstkommende søndag og tar hjem den føste titelen siden 89 (unntatt Wûrth-cupen, eller hva den nå het), burde det være en smal sak å enes om at sesongen 2007 har vært en gedigen suksess.

Jeg synes at vi heller ikke skal glemme at det er flere lag i eliteserien som objektivt sett har vel så gode eller bedre forutsetninger for å lykkes. Av topplagene er det vel egentlig bare Stabæk som, relatert til ressurser og forutsetninger, kan sies å ha gjort det bedre enn oss.

Kommentar

• Torolf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 9574

Opprinnelig skrevet av glasgow
      Men sesongen sett under ett syntes jeg LSK har gjort mye rart, både mediahåndtering, salg av Werhman midt i sesongen og spillere som har mistet hode i kampens hete.
      Wehrman-salget er vel noe av det smarteste vi har gjort. Endelig kan Kiko blomstre, og vi har eliminert en viktig risikofaktor for hjerteinfarkt.

Kommentar

• LSK-supp.
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2003
        • 1023

Opprinnelig skrevet av vollafugl
        Er det ikke litt tidlig å oppsummere sesongen én uke før Lillestrøm er storfavoritt til å bli norgesmester?

Det er da vitterlig slik at Nordlies klare og uttalte målsetting har vært at LSK skal ta hjem en tittel i løpet av hans kontraktsperiode, dvs i løpet av sesongen 2009.

Dersom laget klarer målsettingen allerede førstkommende søndag og tar hjem den føste titelen siden 89 (unntatt Wûrth-cupen, eller hva den nå het), burde det være en smal sak å enes om at sesongen 2007 har vært en gedigen suksess.

Jeg synes at vi heller ikke skal glemme at det er flere lag i eliteserien som objektivt sett har vel så gode eller bedre forutsetninger for å lykkes. Av topplagene er det vel egentlig bare Stabæk som, relatert til ressurser og forutsetninger, kan sies å ha gjort det bedre enn oss.
        Synes ikke et eventuelt cup-gull bidrar til å kalle sesongen vellykket.

Å vinne cupen baserer seg like mye på heldige trekninger og enkeltkamper som dyktighet, er en grunn til at storlaget haugesund har kommet helt til finalen...

Dessuten er cupen blitt ganske så upopulær de siste årene, der publikum har uteblitt og alle lagene kanskje ikke legger like store ressurser og innsats som i cupens glansdager.

Når man ser på spilleravgang fra 2006 sesongen, der vi mistet TL's beste offensive midtbanespiller og en av de beste angriperne, og med hvem de ble erstattet med(Myklebust og Brenne), så synes jeg 4. plass ikke er hverken dårligere eller bedre enn forventet spillerstallen tatt i betraktning.
        I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

Kommentar

• kfl-loffen
          Medlem
          Hoffnarr
          • Oct 2007
          • 46

Fugla har hatt gode muligheter for å ta medalje og kanskje gull.. vi hadde klart dette hvis fugla hadde klart å hatt mer fokus på kampene mot de lagene som er blant de dårligste i tippeligaen for vi har hatt mange kamper hvor fugla kunne avgjort kampene hvis de hadde vært mer skjærpa og sultene på seier... i tillegg trenger vi spisser som har hurtighet nok til å score mål i en mot en situasjoner i tillegg til en sterk hodespiller.
          I år så tar vi potetgull!!

Kommentar

• superbøffel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 5611

Jeg er prinsipiellt i mot denne tråden - sesongen er virkelig ikke over. Eller betyr ikke cupen noe lenger?
            Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• glasgow
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2007
              • 1252

Opprinnelig skrevet av superbøffel
              Jeg er prinsipiellt i mot denne tråden - sesongen er virkelig ikke over. Eller betyr ikke cupen noe lenger?
              Da kan du bare vente en uke med og komme med dine synspunkter. Istedet for og fortelle at du er i mot tråden.
              Serien er iallefall over, og det må da være lov og diskutere sesongen forde.

Kommentar

• scages
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2003
                • 1292

I serien har vi stått klin på stede hvil siden 2006:

2006: 26 kamper, 12, 8, 6 = 44 poeng. 4.Plass.
                2007: 26 kamper, 12, 8, 6 = 44 poeng. 4.Plass.

Er brennsikker på at vi hadde tatt medalje med Rösler ved roret. Under Uwe ville vi aldri i verden stått med skarve 24 poeng på 13 hjemmekamper, uansett karantener, uflaks eller for tynn stall. Dette er rett og slett katastrofale tall for en klubb med uttalte ambisjoner, og vi innehar en pen 8. plass på årets slutthjemmetabell. Hvor ble det av fort Åråsen? Til sammenligning har Brann tatt 35 poeng på eget gress.

Om ikke Nordli lykkes til neste år, blir det vel inn med Eli Landsem eller Ivar Hoff?

Cupen skal iallefall hjem!

Kommentar

• Serbern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 5496

Opprinnelig skrevet av scages
                  I serien har vi stått klin på stede hvil siden 2006:

2006: 26 kamper, 12, 8, 6 = 44 poeng. 4.Plass.
                  2007: 26 kamper, 12, 8, 6 = 44 poeng. 4.Plass.

Er brennsikker på at vi hadde tatt medalje med Rösler ved roret. Under Uwe ville vi aldri i verden stått med skarve 24 poeng på 13 hjemmekamper, uansett karantener, uflaks eller for tynn stall. Dette er rett og slett katastrofale tall for en klubb med uttalte ambisjoner, og vi innehar en pen 8. plass på årets slutthjemmetabell. Hvor ble det av fort Åråsen? Til sammenligning har Brann tatt 35 poeng på eget gress.

Om ikke Nordli lykkes til neste år, blir det vel inn med Eli Landsem eller Ivar Hoff?

Cupen skal iallefall hjem!
                  Med Uwe hadde vi vel aldri stått med 20 poeng på 13 bortekamper heller da. Vi har mye bedre målforkjell i år enn ifjor.

Kommentar

• xeR
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 11206

Hva med Uwe og Tom i som sidestilte trenere?
                    Uwe med ansvar for hjemme kampene og Tom med ansvar for bortekampene. Kan ikke bli annet enn gull det
                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• BennyLem
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 2902

Medaljer tapt på overgangsmarkedet i sommer

Hvis jeg skal peke på et kun et punkt hvor det helt klart sviktet i år, så er det på overgangsmarkedet i sommer.

Det er ekstra irriterende ettersom dette er beslutninger som tas over tid (i motsetning til tilfeldigheter på banen, som stang ut) og som vi har god kontroll over (i motsetning til dårlig dømming).

Vi tapte gullet i 2001 på overgangsmarkedet om sommeren. RBK handlet inn, mens vi måtte dytte innpå Håvard Ottesen når vi fikk en skade. I 2001 var vi blakke, det var vi ikke i år. Enda mer skremmende at vi:

* Hentet inn en skada spiller (Kisen)
                      * Solgte Kasey for lommerusk
                      * Hentet inn en venstreback til overpris (Johnsen) når vi trengte en ving

Legg til at vi som følge av siste transaksjon at vi også mistet Shane, så kan vi konkludere med at vi brukte en bøtte penger på å faktisk svekke stallen!
                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• heidar
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2004
                        • 2131

Blir verre neste år, da vi stiller med 10 indreløpere på banen i hver kamp...
                        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

Working...