Midttun Lie klar for fugla

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13277

    #61
    Opprinnelig skrevet av Nordby
    "– Han kan i prinsippet bekle alle rollene på vår venstreside. Det var en viktig grunn til at vi ønsket å signere ham, sier Fjørtoft. "
    "I prinsippet" betyr vel at han på papiret kan det, men i realiteten er for dårlig?

    Kommentar

    • sibirsk tiger
      Juniormedlem
      Bøffel
      • Feb 2007
      • 29

      #62
      Dere

      som er veldig kritiske her, og kanskje med rette, dere må jo fatte at det kommer utskiftninger fra dagens stall..
      -vent til rusen etter cupfinalen er over, så selges sikkert tre--fire spillere..
      -for de vi har nå holder bare til fjerdeplasser.. ( 3 år på rad..!)
      -Og da trengs det nye inn... Og vi får ikke tre landslagsspillere. Tror jeg.

      Syng på søndag!

      Kommentar

      • BD
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2006
        • 1422

        #63
        Da har vi jo backupen til MJ vi har letet etter! Strålende kjøp!!
        • Ikke lett å finne gode, eller for den del middelmådige, venstrebacker.
        • I sine beste år som fotballspiller.
        • Billig! Mer penger til svingode vinger!
        De som tror Dorsin, Indy, Bertelsen, Heinze eller Lahm kommer til Lillestrøm for å sitte på benken, må se få beina ned på bakken igjen.

        Hadde han blitt presentert som en stjerne og nøkkelspiller som venstreving, så hadde nok jeg og blitt skeptisk, men nå er ikke det tilfelle.

        Mye mer usikker på kjøpet av en 32-årig høyreback som får 3-årskontrakt!

        Kommentar

        • reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13277

          #64
          en rose er en rose er en rose.

          Til dere som tror det tyter gullbarrer ut av rompa på ham når tom klemmer på ham - da kan vi i prinsippet signere hva som helst. Da er alle kriterier for kvalitet kastet på havet.

          Til dere som tror at dette er et kjøp som vi kan ha på stallen - sorry, men stallen er full: Der står pedersen, karim, husar og viktor og tar opp plass. På tide å lage salami. Vi kan ikke være Manpower for alle lagene i indre østland.

          Kommentar

          • chrissp
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2004
            • 2403

            #65
            Morsom tråd.

            2-3 stykker som pleier å ha hue på rett plass, dømmer Midttun Lie nord og ned. Så slenger 20 stykker som - sikkert ikke veit mer om mannen enn at han er Start-spiller - seg på, og gir mannen den mest negative velkomsten noensinne (på forumet vel og merke) før han i det hele tatt har sparket en ball for Lillestrøm.

            Kom igjen, boyz. Dere rekker en runde til på FM før dere legger dere.
            Bølerkanaris

            Kommentar

            • BD
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2006
              • 1422

              #66
              Opprinnelig skrevet av reka
              Til dere som tror at dette er et kjøp som vi kan ha på stallen - sorry, men stallen er full: Der står pedersen, karim, husar og viktor og tar opp plass. På tide å lage salami. Vi kan ikke være Manpower for alle lagene i indre østland.
              Så du mener vi ikke trenger en backup på venstrebacken?

              Dessuten; hvem har sagt at det ikke ryddes litt plass i stallen før neste sesong?

              Kommentar

              • BennyLem
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 2902

                #67
                Opprinnelig skrevet av Lars
                Hva er greia med å slakte dette kjøpet så totalt? Det har vært klart lenge at vi trenger backup på venstre back/kant. Hvis vi kan få en spiller av Jon Midttun Lies kvalitet gratis til å fylle denne rollen, synes jeg det er veldig fint. Han er garantert ikke kjøpt inn for å gå inn i 11eren.
                Jepp. Jeg støtter dette her. Merk at han er gratis, og kan sikkert gjøre en god innsats som 9.-16. mann i stallen, alt avhengig av hva vi har tilgjengelig. At han er anvendelig er også et pluss.

                Opprinnelig skrevet av Torolf
                Tipper han er påtenkt rollen som erstatter for Pål Strand.
                Ja, regner med det.

                Opprinnelig skrevet av KFL41
                Han er Bosman. Er vel ingen dyr mann går jeg ut fra. Men jeg må innrømme at jeg håper på større fisker enn dette. Jeg går ut fra at han skal erstatte Johan Petter Winsnes.
                Ultras Midttun Lie Fanatics? Klinger ikke helt vel.

                Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                Det Startlaget som nesten vant serien i 2005 endte på 45 poeng, 47-35 i målforskjell. Til sammenligning endte LSK iår med 44 poeng, 47-28 i målforskjell. At disse Startspillerne, som var med på nedrykk i år, skal kunne forbedre LSKs stall, er utopi!
                Hvor vil du hen her egentlig? JML var med i både 2005 og 2006. http://ikstart.no/ArticleLMWideImg.a...22&amid=301761

                Opprinnelig skrevet av chrissp
                Morsom tråd.
                Egentlig.
                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                Kommentar

                • morrari
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Nov 2006
                  • 58

                  #68
                  Dette er ett ledd i planen om å få signert Doffen.
                  Signerer alle kompisa hans. mulig det funker.

                  Kommentar

                  • Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3499

                    #69
                    Jeg synes JML har vært positiv og blant de bedre start spillerene i de kampene jeg har sett. Synes han er spesiellt god på overganger. Synes det er positivt at vi har fått inn en såpass god spiller som kan bekle hele venstresiden. Men vi må ikke ende opp med hele Start laget heller.

                    Kommentar

                    • ON
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3639

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av morrari
                      Dette er ett ledd i planen om å få signert Doffen.
                      Signerer alle kompisa hans. mulig det funker.
                      Da satser vi på at Doffen og Strømstad er gode kompiser Har også hørt at Espen Hoff, og Lars Iver Strand er bestekompiser av Doffen.

                      Kommentar

                      • hoyt
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2004
                        • 2850

                        #71
                        På start-forumet lister de opp styrker og svakheter hos JML:


                        + Løpskapasitet
                        Innsats

                        - Kan ingen finter
                        Dårlig innleggsfot og skuddbein

                        En relativt anonym spiller som legger ned en "usynlig" innsats for laget.
                        Han kan være blandt de beste uten at man legger merke til ham...på en måte.
                        "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                        - Nosa

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13277

                          #72
                          Vi trenger en meget god ving på venstrekanten, samt en meget god ving på venstrekanten som kan utfordre ham. Et godt valg her ville vært olsen og Hoff, Austnes og hoff eller sørensen og hoff. I mine øyne trenger vi også en venstreback om ikke Johnsen tar seg kraftig opp.

                          Sitat fra RB karakterbok LSK-Start:
                          "Espen Søgård 6
                          Ned på høyreback før start. En av dem som var lurest med tanke på at ballen stanset. Var i det hele tatt obs på "glatta" og valgte løsninger deretter. Hadde god kontroll på Midttun Lie, så bra at kanten måtte bytte side.
                          "

                          ML har startet i samfulle 15 kamper og har to mål og to assist, med en solid 97.plass på VGs spillerbørs. Så kan dere sammeligne det med Bosman Jeffrey Aubynn, også venstre kant.

                          Kommentar

                          • FC Lillestrøm
                            I karantene
                            Forumonanist
                            • Aug 2006
                            • 198

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av reka
                            Gud bedre. Og jeg som skrev et langt, følelsesladd innlegg om hvor jeg mente pila pekte etter signeringa av Pedersen for så å slette det fordi jeg virka paranoid. Essensen var vel at Nordlie aldri har kjøpt en spiller på toppnivå før, og at han nå har fått blanke ark, noe som har resultert i kvalitet som Karim, Johnsen (klart svakere enn shane på VB) og (grøss) pedersen. Og nå til sist altså Midttun-Lie. Start-fetisjismen er påtrengende. Jeg tror jeg sykemelder meg fra jobb i morgen, jeg orker ikke å se folk i øynene. Nå må faen meg noen ta grep og stoppe dette. Her mener jeg berg og fjøra må legge gifteringene i skåla og oppføre seg som menn - stopp dette start-tullet nå før dere sitter igjen med Randaberg IF. Synes jeg ser JÅF se rar ut på TV3 i kveld - kamelen fast i halsen?


                            Til dere som mener at dette er OK benkefyll: Skjerp dere! Man kjøper ikke inn spillere som ikke er ment å være relle konkurrenter om plassene.
                            Nå har vel LSK aldri hatt 60 mill. på bok, så å hente 5-6 spillere til 5-10 mill. hver blir vel å tru på julenissen.
                            Dessuten er det da ikke noe ulempe å hente spillere som Nordlie kjenner fra før og veit hva står for.
                            Spessielt med tanke på at alternativet kan fort være totalt ukjente spillere fra øst- europa hvor det gjerne følger med en sekk og ei katte.

                            Kommentar

                            • BD
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2006
                              • 1422

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av hoyt
                              På start-forumet lister de opp styrker og svakheter hos JML:
                              Altså en venstrebent erstatter av Winsnes! Han gjorde også mye usynlig som jeg hørte noen sa var bra.

                              Kommentar

                              • Kanarifugl84
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2007
                                • 2319

                                #75
                                Min umiddelbare reaksjon var "tja...". Jeg har langt fra gode nok kort på hånden til å dømme denne fyren nedenom og hjem nå umiddelbart, det ønsker jeg heller ikke å gjøre. Synes det i utgangspunktet lukter backup lang vei av Jon Midttun Lie, han kan spille både venstreback og venstreving - vi trenger backup begge steder. Høres ut som en rimelig bra mann å ha i stallen, sikker på at han er villig til å ofre alt for fugla! Dessuten fikk vi han sannsynligvis for en slikk og ingenting.

                                Velkommen skal du være, Jon Midttun Lie - gjør forumfolkets nådeløse dommer til skamme!

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13277

                                  #76
                                  Det synlige var dessverre ikke alltid så bra. Men innsatsen varmet alle.

                                  Hadde vært greit om Midttun lie kom alene. Men nå får vi faktisk en minibuss fra sørlandet opp hit, og det er ikke akkurat ronaldhinio og kaka som går av bussen. Jeg heier jo på lsk jeg og, men å gå fra Koren til spillere som er rundingsbøye for Søgård og som må spille i nesten et halvt døgn i angrep for å skåre blir litt sterkt. Det er mulig langerne her oppe på Skjetten har begynt å spe ut ecstasy'en men jeg klare ikke å dele deres blåøyde optimisme.
                                  Last edited by reka; 06.11.2007, 23:23.

                                  Kommentar

                                  • Canário
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2005
                                    • 1471

                                    #77
                                    Midttun Lie er ikke noe drømmesignering, men ålreit backup. At Start statsa på Midttun Lie etter at Johnsen dro viser jo at han har visse kvaliteter. At han er en "squad"-spiller sier jo også at han har gode basisferdigheter som har gjort han til den poteten han er. Innbiller meg at han er en slags mellomting mellom Johnsen og Shane i spilletypen.

                                    Det bør ikke være noe logikk i at en spiller på et bunnlag ikke er god nok. Heller ikke ut fra tilliten av én trener. Somen Tchoyi gikk eksempelvis fra benken i Odd til storspill i Stabæk.

                                    Det sies også at Midttun Lie var Nordlies "yndling" i Start-tida. Midttun Lie er ikke noe dårlig spiller, iallfall ikke når han neppe er tiltenkt noe større rolle enn som ryggdekning.

                                    Kommentar

                                    • TorTor
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2004
                                      • 335

                                      #78
                                      Oi! Snakk om lyn fra klar himmel. Her snakkes det om Doffen, Strand og kjøp i 10 millionersklasse og så kommer Midtun Lie. Sitter med litt blandede følelser akkurat nå, men la oss gi mannen en sjanse. Må jo være en grunn til at Tom henter han gang på gang...

                                      Kommentar

                                      • Bolsen3
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2004
                                        • 1061

                                        #79
                                        Ble egentlig ganske skuffa nå, men vil selvfølgelig ikke avskrive ham helt før han i det hele tatt har fått muligheten til å vise noe. Men jeg må si det er litt irriterende at alle Nordlies gamle elever fra start skal hentes hit, vi kan jo snart kalle oss for lillestart....

                                        Kommentar

                                        • Christer
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2004
                                          • 388

                                          #80
                                          Midttun Lie? hvem faen skal vi med han, han suger jo værre da.
                                          Detta lukter en ny Essediri lang vei.

                                          Kommentar

                                          Working...