Midttun Lie klar for fugla

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanariz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2005
    • 2507

    Kan hende dette er spilleren som skal slå igjennom for lsk

    Kommentar

    • kimmern
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2005
      • 1174

      helt grei signering dette. benken/reservene er jo pil råtten i forhold til førsteellveren så det er greit med litt bedre stallfyll

      Kommentar

      • rugbar
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Apr 2007
        • 152

        Slutt å vær så jævla neggative!!

        Slutt å vær så neggative!!

        Tipper Tom og LSK vet hva de driver med. Tom har hatt han i to klubber tidligere og vet helt sikkert hva han står for. Uansett har vi ikke bare å hente spillere som Ronaldo og Maradona.

        Et lag består av flere en de 11 som til en hver tid er på banen. Mange i fansen hadde en forkjærlighet f.eks JP uten at han til noen tid preget laget, men han var allikevel en viktig spiller i gruppa og for laget.

        Man må heller ikke glemme spillere som Zane som var dårlig i Molde, men ble norges beste spiss i LSK.

        Vent å se til han har fått lov til å vise seg på laget før dere dømmer han, jeg har trua. Stå på!!

        Kommentar

        • Kjell.T.Ring
          Poll St. Ring
          --==FORUMRUNKER==--
          • Dec 2005
          • 11796

          Kommentarer og synspunkter fra menigheden: http://www.menigheden.no/vbforum/showthread.php?t=3800
          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

          Kommentar

          • detvarvondtdet
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2006
            • 398

            Skjønner ikke helt hvorfor så mange er negative til JML. Syntes han virker som en sympatisk, 100% seriøs hardt arbeidende fotballspiller som kan bekle alt fra spissplassen til venstre back.. Ypperlig fyr og få inn i stallen. Bredden i år har vært altfor liten... Karantener og skader har vært drepende for oss i år..

            Fordi Lsk så sitt snitt til å signere JML som kanskje ikke er det heteste navnet på overgangsmarkedet betyr jo ikke at det ikke kommer flere spillere til LSK.. Lars I.S er vel fortsatt høyst aktuell og hvem vet hva Fjøra drar opp av hatten iløpet av tiden som kommer...

            Velkommen til LSK JML..Vi trenger spillere som deg i troppen skal vi ta edelt neste år..
            "Dere kan sitere meg på dette:
            Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
            Fjøra

            Kommentar

            • Smukken
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2004
              • 719

              For å bruke litt metaforer i dag:
              "Det blir som å bytte en bonde mot en hest i sjakk" Ut med Påsan inn med ny og yngre samt billigere spiller. Samt at vi mest sannsynlig får en mill eller to for Påsan fra HamKam....
              Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

              Kommentar

              • BD
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2006
                • 1422

                Opprinnelig skrevet av Torolf
                Pedersen er nok tiltenkt en fast plass på høyrebacken, hvor han utvilsomt vil bli en klar forsterkning i forhold til 2007-utgaven av Rambekk.
                Tror også han er tiltenkt en plass i førsteelleveren. Men ifølge det jeg har hørt fra Start-supportere, og nettopp lest på forumet, så har han hatt sin svakeste sesong på lang tid. Alle snakker om en nedadgående kurve! Og denne 32-åringen har vi kontrakt med i 3 år!!
                Faktisk ingenting som tyder på at Pedersen har hatt en bedre sesong enn Rambekk.

                Kommentar

                • Henrik
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2006
                  • 2110

                  Forøvrig var ikke lystig å lese tråden på menigheden sitt forum om ønsket førstelag i 2008, det var svært får som han nevnt JML selv før det ble klart at han gikk til LSK.

                  Kommentar

                  • general
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2004
                    • 1150

                    Opprinnelig skrevet av glasgow
                    Får vi flere startspillere nå. Så fyller vi opp laget med spillere som faktisk har bidratt til nedrykk til 1 divisjonen. Dette liker jeg ikke.
                    Håper Tom vet hva han gjør og at han klarer og lage gull av gråstein.
                    Vet ikke, men er Midtun bedre en Påsan da tro
                    Kanskje vi skal hente en kvalitetsspiller fra samelaget snart.............
                    Ikke meningen at dette skal gå utover trådstarter, men til alle dere som er skeptiske til Lie. Lie, Steinar P og evt Hæstad er ikke gutter som sendte start ned. Disse holder et mye høyere nivå.

                    Må ikke vi bli høye på pæra her. Med en slengbermerkning til en annen diskusjon her, så hvem er vi til å si at vi ikke trenger Hæstad. Han alene var vel næremere tippeliga gull en hele LSK stallen til sammen. Lsk er ikke så gode at vi kan stenge dører for landslagspillere. Greit nå har rambekk også spilt på landsen, men det er langt tøffer konk om den plassen Hæstad har bekledd.
                    Egentlig skal vi som innehaver av 4.plass være glad for at en spiller som Hæstad (med sitt toppnivå jfr Italia for landesn og 2005 sesongen) i det hele tatt vurderer oss nå et lag som Brann frister med CL neste år.

                    Sesongen 07 gikk forbi oss pga liten bredde i stallen. Når det ble trådt så hadde vi ingen å sette inn og variere med. Derfor er Lie greit (han kommer gratis)

                    Shane ut, påsan (å kjære trådstarter, Lie er mye bedre en Påsan) også ut. greit å få inn en som kan bekle alle roller på venstresiden.

                    Lie i sandefjord = god. Har til tider også prestert høyt for start.

                    I tillegg så regner med at TN har full kontroll på dette og vet nok akkurat åssen han skal få Lie til å fungere. Tviler på TN har tenkt til å rævkjøre klubben i sitt hjerte.

                    Lie er ikke noe annet et positivt innslag i treningsgruppen (100% innsats, allsidighet, billig, holder et godt tippeliga nivå)

                    Kan være greit å få byttet ut gutter som virkelig ikke presterer som Påsan og Karim med gutter vi vet holder et nivå.

                    Til slutt vil jeg si at det er så mye rare kommentarer her inne om skeptiskhet osv, som viser lavt nivå på både evnen til å se LSK med objektive øyne og andre fotballspillere med det samme. Kjære dere: Vi er ikke best.

                    Velkommen Lie. Vi garanterer 4.plass.
                    Seriegull 2016!!!

                    Kommentar

                    • Gullars
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2005
                      • 355

                      [quote=general;220530]Kan være greit å få byttet ut gutter som virkelig ikke presterer som Påsan og Karim med gutter vi vet holder et nivå.[quote]

                      Hvilke kamper tenker du på da?
                      Last edited by Gullars; 07.11.2007, 13:22.

                      Kommentar

                      • Kimito
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 2601

                        Jeg velger, som vanlig, å se på denne overgangen i et mer positivt lys enn de dunkle mørkemennene som kommer ut fra hulene sine og hveser, ved første anledning til misnøye. Nok en gang blir jeg noe hoderystende, for at man faller i den åpenbare fellen, som er å bli utrolig kritisk til en spiller, fordi man venter på en av Jan Åges jordbærkurver.

                        Først må jeg allikevel innrømme at jeg ikke begynte å danse rundt på gulvet, hoppe, hytte neven i taket, eller utføre andre gledesutspill, da jeg leste denne nyheten i dag. Spillere av et annet kaliber får meg til å gjøre sånt. Allikevel er det på tide å stikke fingeren i jorda, og innse at man også er nødt til å hente spillere som kan gjøre en jobb for laget.

                        Selvfølgelig skulle vi ønske at man kunne hente alle de beste tilgjengelige spillerne til klubben, og vinne alt, men ting som budsjett spiller faktisk inn. At klubben har penger å bruke, betyr ikke at klubben har ubegrenset med penger å bruke. I så måte ser jeg det som veldig positivt at vi får en oppgradering av Strand, som dessverre har måttet tåle alderens kryptonitt de siste par sesongene, uten å øke lønnsutgifter, eller tape penger i overgangssum. Det å skaffe en bedre stall, uten at det koster noe, er en god kunst.

                        Sånn sett, så skal alle som kastet lekene sine ut av vogna i protest mot at Lillestrøm kjøpte feil spiller, tenke seg litt om, og skjønne at lite har skjedd, utenom det at stallen har blitt litt bedre. Spillerkjøpsbudsjettet er det samme, lønningsnivået er det samme (kanskje til og med bedre, i og med at man må regne med at Strand ble belønnet mens han var knasegod), men laget har fått en spiller som kan jobbe vettet av seg over hele venstresiden, mot en som før i tiden kunne varte opp med noen finurlige triks, og som fortsatt slår en god dødball innimellom.

                        Var det ikke flere enn meg som så hvor hemmet 3-mannsmidtbanen vår var mot Brann, med Strand som en del av den? Midttun Lie hadde i alle fall klart å dekke større områder, og således demmet bedre opp for Branns uhyggelig løpssterke midtbane.

                        Siden andre har vært selektivt negative når de har hentet sitat fra Starts supporterforum, er jeg selektivt positiv:

                        "I 2005 var han en sensasjon ut fra mine forventninger, og jeg trodde det skulle gå videre oppover. Etter en del skader, føler jeg aldri han er kommet helt tilbake. De første par kampene etter skade i år var også overraskende bra, men så har det liksom ebbet mer og mer ut i intet".

                        At Nordlie var treneren hans i 2005, i tillegg til at jeg mener at en spiller som har vist noe én gang, alltid har mulighet til å kunne vise det igjen (med forbehold om alder, tapt fart på grunn av skader e.l.), gjør meg til en betinget optimist.

                        Dette skriver jeg selvfølgelig under en forutsetning om at Strand forsvinner, og det er jeg ganske sikker på.

                        Ingenting har skjedd, vi har bare fått en bedre stall.
                        Last edited by Kimito; 07.11.2007, 13:51. Begrunnelse: Litt språkting.
                        Ferdigskåra

                        Kommentar

                        • Ellef
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Feb 2006
                          • 112

                          Mye forutinntatte holdninger her inne som vanlig, mange snakker (skriver) før de tenker og vet (bare tror). Mange er visst "eksperter" på en spiller de ikke vet særlig mye om, og dømmer han nedenom og hjem. Om vi tar en titt på kantspillet (spesiellt) venstrekanten i år, ser vel alle at det ligger potensiale her.

                          Midtun Lie kommer gratis fra IK Start. Gi mannen en sjanse! Velkommen til Fugla!
                          Wenche Myhre

                          Kommentar

                          • LasseB
                            Medlem
                            Møteplager
                            • Aug 2007
                            • 81

                            Punkt 1. Han er gratis

                            Punkt 2. Allround- spiller, såkalt "potet"

                            Punkt 3. Han er norsk og skjønner språket og den norske fotballen, i motsetning til en eller annen litt mer mørkhudet fra Ghana, Ecuador etc. som fort kunne skapt lengre akklimatisering osv.

                            Punkt 4. TN kjenner denne spilleren meget godt og vet hva som må gjøres for å få han tilbake til godt, gammelt slag. (les, som i Sandefjord)

                            At han ikke er noe 10- millioners kjøp er jo alle klar over. Han kommer neppe til å prege Tippeligaen neste år - men er helt sikkert en bra kar å ha i stallen.

                            Jeg velger å la min skjulte glede fortsatt være skjult, til neste signering er på plass (a typen Huseklepp, Hæstad, Strand) Da skal gleden fram..
                            LasseB
                            - gul ved Randsfjorden!

                            Kommentar

                            • fugla4ever
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Jul 2005
                              • 212

                              Skjønner ikke at fugla kjøpte han, men håper og tror at kan bli en god reserve. Nå som Strand skal sikkert forlate oss for Raufoss eller Ham-Kam er det greit å ha Midtun-Lie som en reserve for Johnsen på venstreback eller som reserve på venstrekant (forhåpentligvis for L.I.Strand eller Espen Hoff).

                              Kommentar

                              • dennis
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2006
                                • 872

                                Han ble ikke kjøpt...kom gratis som bosman-spiller....
                                Les hva som skrives om diverse forhold først!!!

                                Kommentar

                                • LSK-supp.
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2003
                                  • 1023

                                  Opprinnelig skrevet av Torolf
                                  Pedersen er nok tiltenkt en fast plass på høyrebacken, hvor han utvilsomt vil bli en klar forsterkning i forhold til 2007-utgaven av Rambekk.
                                  Kanskje noe bedre enn Rambekk, men det skal ikke mye til..

                                  Spør meg igjen hvor ambisjonsnivået ligger om Pedersen er mannen som skal bekle høyreback posisjonen.
                                  I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                                  Kommentar

                                  • Kjell.T.Ring
                                    Poll St. Ring
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Dec 2005
                                    • 11796

                                    Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                                    Kanskje noe bedre enn Rambekk, men det skal ikke mye til..

                                    Spør meg igjen hvor ambisjonsnivået ligger om Pedersen er mannen som skal bekle høyreback posisjonen.
                                    Ingen stor hemmelighet at det er mangel på gode alternativer på denne plassen. Gode backer er en sjelden vare.
                                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                    Kommentar

                                    • Henrik
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2006
                                      • 2110

                                      Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                      Ingen stor hemmelighet at det er mangel på gode alternativer på denne plassen. Gode backer er en sjelden vare.
                                      Lurer på om vi var på banen når Høiland kom hjem igjen. Han hadde jo vært perfekt.

                                      Kommentar

                                      • Robin-lsk
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2007
                                        • 1341

                                        vi trenger ikke han da.. SKEPTISK:???:Skal vi skaffe hos bare start spillere eller.
                                        UFC JUNIORS

                                        Kommentar

                                        • Fugl1120
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 3528

                                          Er ikke Midttun Lie som er mitt problem. Mitt problem er at vi henter masse daukjøtt fra Start fordi Nordlie fikk dem til å prestere godt et år. Spør du meg, bladde vi opp alt for mye for Marius Johnsen, jeg synes ikke han er verdt mer enn halvparten av hva vi ga for han. Deretter henter vi en gammal høyreback som er brukbart stabil, men ikke i nærheten av feks Stoffe-nivå da han herjet på sitt beste. Og nå til slutt henter vi Midttun Lie. Jeg sier ikke bort ifra at Hæstad er klar om ikke lenge heller.
                                          Lauken er vår venn!

                                          Kommentar

                                          Working...