Midttun Lie klar for fugla

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • El_Cabron
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Oct 2007
    • 218

    Opprinnelig skrevet av Fugl1120
    Er ikke Midttun Lie som er mitt problem. Mitt problem er at vi henter masse daukjøtt fra Start fordi Nordlie fikk dem til å prestere godt et år. Spør du meg, bladde vi opp alt for mye for Marius Johnsen, jeg synes ikke han er verdt mer enn halvparten av hva vi ga for han. Deretter henter vi en gammal høyreback som er brukbart stabil, men ikke i nærheten av feks Stoffe-nivå da han herjet på sitt beste. Og nå til slutt henter vi Midttun Lie. Jeg sier ikke bort ifra at Hæstad er klar om ikke lenge heller.
    Nå skal du vel ikke se bort fra at MJ kan vokse bra inn i rollen sin i løpet av vinteren/våren, og JML bør vel strengt tatt få en sjanse før vi kaster han til slangene!
    Det var vel ikke så mange som mente at OO eller Brenne var verdt pengene sine for en tid tilbake heller, men jeg mener personlig at begge to er på god vei til å forsvare kronene som ble lagt på bordet.

    En ting er hvertfall sikkert... Ting tar tid, og spesielt når man skal spille seg inn i en hardt-arbeidene LSK tropp som helst skal vinne alt hvert eneste år!

    P.S. Det er jo en grunn til at Brann vinner gull i år (kontinutet og bred stall), mens RBK havner på 5.plass (mye bråk og trenerskifter, men med mye potensiale i stallen som ikke er ferdig utviklet enda).
    |01100101|01001100|01010011|01001011|01100101|0111 0010|

    Kommentar

    • Fugl1120
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3528

      Når det gjelder Occean og Brenne var man i utgangspunktet skeptisk fordi det ikke løsna for dem. Vi visste at de hadde et langt større potensiale enn de fikk ut hos oss. Jeg er derimot i tvil om Johnsen har et større potensiale. Han er blant annet alt for treig. Jeg tror ikke han blir en speedy gonzalez over vintern.
      Lauken er vår venn!

      Kommentar

      • El_Cabron
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Oct 2007
        • 218

        Det har du nok rett i, men mye kan gjøres med spilleforståelsen hans og det vil forhåpentlig redde ræva hans i en del situasjoner.

        I tillegg tror jeg samhandligen med Brenne vil bli en del bedre utover og da kan han være jævlig god å ha forover også.
        Jeg mener det er helt greit å slippe inn 2-3 mål ekstra pga. manglende fart el. pr. sesong så lenge vi scorer 7-8 mål ekstra pga. hodestyrke, og gode innlegg fra kant (noe vi har manglet med Shane, selv om han fortsatt tar frispark og cornere som kommer ned bak mål med snø på).
        |01100101|01001100|01010011|01001011|01100101|0111 0010|

        Kommentar

        • Dal-kanari
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Dec 2005
          • 136

          Da kom bekreftelsen fra lsk. Fikk nettopp melding fra 2229. Kontrakten varer ut 2010.
          Lucky nr. 11

          Kommentar

          • BennyLem
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 2902

            Jeg er positiv!

            Dette synes jeg er positiv, og undertegnede har tidligere vært kjent som en av de mest negative her. Denne gangen velger jeg imidlertid å se en sammenheng mellom ferdigheter delt på pris, og den er positiv. JML skal selvsagt ha lønn, men som Bosman er han verdt pengene. Han er i tillegg anvendelig og oppofrende.

            Det virker som om folk her er blitt så bortskjemte med innkjøp i det siste at de kun forlanger stjerner. Til det er det bare å tenke noen år tilbake da spillere som Sasa Radulovic spilte fast, og det som ble hentet inn var spillere på tampen av karrieren som Dadason, Belsvik, Fjørtoft og Birkeland. Stikk fingern i jorda folkens. Det er heller ikke lenge siden spillere som Håvard Ottesen, Jørn Heggestad og Mattigoal spilte.

            I JML ser jeg potensiale for en ny Svein Are Andreassen. En kultspiller av rang!
            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

            Kommentar

            • Ketil Cantona
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6813

              Jeg er positiv som faen... Mannen kommer gratis og krever nok i underkant av halv mill i året.

              Vi henter en gratis spiller som kan bekle 2-3 rolle i laget godt, noe som har vært et problem med masse skader og røde kippe ute.

              Folk her inne slutter aldri å overaske meg - noen forventer å ha landslags gutter til 5-10 mill på benken....

              Velkommen Lie og lykke til. Jeg håper du ikke leser all dritten fra fansen, i såfall spill fletta av disse.

              Kommentar

              • Oslo_Fugl75
                Medlem
                Bøffel
                • Feb 2007
                • 33

                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                Dette synes jeg er positiv, og undertegnede har tidligere vært kjent som en av de mest negative her. Denne gangen velger jeg imidlertid å se en sammenheng mellom ferdigheter delt på pris, og den er positiv. JML skal selvsagt ha lønn, men som Bosman er han verdt pengene. Han er i tillegg anvendelig og oppofrende.

                Det virker som om folk her er blitt så bortskjemte med innkjøp i det siste at de kun forlanger stjerner. Til det er det bare å tenke noen år tilbake da spillere som Sasa Radulovic spilte fast, og det som ble hentet inn var spillere på tampen av karrieren som Dadason, Belsvik, Fjørtoft og Birkeland. Stikk fingern i jorda folkens. Det er heller ikke lenge siden spillere som Håvard Ottesen, Jørn Heggestad og Mattigoal spilte.

                I JML ser jeg potensiale for en ny Svein Are Andreassen. En kultspiller av rang!
                Veldig enig...

                Tror også JML kan overraske flere her og samtidig er han en spiller Tom kjenner veldig godt.

                Ettersom Start rykket ned kan jeg forstå at mange kaller de vi får fra Start "daukjøtt" men husk at det ikke er så veldig lenge siden samme gjengen kjempet helt i toppen med Tom som trener.

                Får vi Doffen samt Iver Strand pluss en spiss som putter 15 + så ser jeg veldig lyst på sesongen 2008

                Forza Fula

                Kommentar

                • Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

                  Opprinnelig skrevet av Paddis
                  Jeg er positiv som faen... Mannen kommer gratis og krever nok i underkant av halv mill i året.
                  Ingen krever under en halv mill. i året. Tror vi må regne med at JML får minst 700 000 i lønn.

                  Kommentar

                  • xeR
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 11206

                    Ifølge skattelistene har han en inntekt på 330.000. At han mer enn dobler det synes jeg er litt drøyt.
                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                    Kommentar

                    • Ola
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 1651

                      Opprinnelig skrevet av Paddis
                      og krever nok i underkant av halv mill i året.
                      Yeah right. Helt tydelig at du ikke har fulgt med på spillerlønninger de siste årene. Middelmådige spillere på middelmådige lag tjener i dag 750k pr år. Jeg antar han ligger rundt mill'en i lønn.

                      Kommentar

                      • Uwes disippel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 6039

                        Opprinnelig skrevet av xeR
                        Ifølge skattelistene har han en inntekt på 330.000. At han mer enn dobler det synes jeg er litt drøyt.
                        Skattelistene er ikke reell inntekt. Det er summen etter at alle fradrag er trukket.
                        Avhengig av hvor mye lån osv, så har han sikkert en skattbar inntekt på rundt 450 000 tipper jeg.

                        Kommentar

                        • Grusom B
                          Generalissimo Bellisimo
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6248

                          Faen til sutring da! Shane drar til Lyn, Paasan til Ham Kam, og vi syter over aa ha hentet en spiller som spiller i begge posisjonene. Det er godt gjort, virkelig. Ingen av dere har sett ham spille mer enn fem kamper gjennom hele karriera hans, men likefullt er dere ivrigere enn unger i hoppeslott paa aa slakte kjoepet.

                          Han har fart og allsidighet, noe som blir borte i Shane og Paasan. Naar man tenker over det er det faktisk ganske fornuftig, hele greia. Men det er kanskje for mye forlangt.
                          Ni principe ni rey...

                          D10S!

                          Kommentar

                          • vollafugl
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2006
                            • 978

                            Opprinnelig skrevet av xeR
                            Ifølge skattelistene har han en inntekt på 330.000. At han mer enn dobler det synes jeg er litt drøyt.
                            Opprinnelig skrevet av Ola
                            Yeah right. Helt tydelig at du ikke har fulgt med på spillerlønninger de siste årene. Middelmådige spillere på middelmådige lag tjener i dag 750k pr år. Jeg antar han ligger rundt mill'en i lønn.
                            Nå er det jo bare den alminnelige inntekten som oppgis i skattelistene, og den skal man ikke stole for mye på. Tror likevel at ! mill. er alt for mye.

                            Kommentar

                            • Ketil Cantona
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6813

                              Opprinnelig skrevet av Ola
                              Yeah right. Helt tydelig at du ikke har fulgt med på spillerlønninger de siste årene. Middelmådige spillere på middelmådige lag tjener i dag 750k pr år. Jeg antar han ligger rundt mill'en i lønn.
                              Er du dum eller?? En som har spilt noen sesonger i Start tjener mer enn Søgår og Sundgot.....?

                              Nei han har nok rett i underkant av 500 000..!

                              Kommentar

                              • CFD
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 2319

                                Stoler aldri på skattelistene. Jeg er jo personlig oppført med inntekt på under 100k. Jeg har riktignok bare jobbet et halvt år, men trekker man fra alle fradragene og ditt og datt kommer jeg nok under 100k. En kamerat står oppført med 0 i inntekt og formue for å få stipend mens han går på universitetet. Sannheten er at han tok ut 600.000 fra firmaet sitt i 2006.

                                Ellers har jeg ikke peiling på hva en spiller vil tjene.
                                Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                Kommentar

                                • Ola
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 1651

                                  Opprinnelig skrevet av Paddis
                                  Er du dum eller??
                                  Nei

                                  Opprinnelig skrevet av Paddis
                                  En som har spilt noen sesonger i Start tjener mer enn Søgår og Sundgot.....?
                                  Med et så godt argument må jeg bare legge meg flat. Du har rett. (PS: SøgårD)

                                  Kommentar

                                  • Henrik
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2006
                                    • 2110

                                    Opprinnelig skrevet av Paddis
                                    Er du dum eller?? En som har spilt noen sesonger i Start tjener mer enn Søgår og Sundgot.....?

                                    Nei han har nok rett i underkant av 500 000..!
                                    Hva som gjør at du tror Arild tjener mindre enn 1 mill lurer jeg også veldig på.

                                    Kommentar

                                    • Fritz
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2004
                                      • 1033

                                      Opprinnelig skrevet av Henrik
                                      Hva som gjør at du tror Arild tjener mindre enn 1 mill lurer jeg også veldig på.
                                      Ja, det kan man faktisk spørre om siden Arild står oppført med en million i inntekt og 438K i skatt i fjor.

                                      Arild tjener altså langt over en million, brutto.

                                      Kommentar

                                      • defoe6472
                                        Juniormedlem
                                        Bøffelpromp
                                        • Nov 2006
                                        • 13

                                        Jeg er positiv til en spiller som kommer gratis til klubben. Stoler på at Tom Nordlie kjenner spilleren så godt at han vil være med å kjempe om plass på laget. Har sett han i noen kamper, og jeg synes han var veldig god.

                                        Kommentar

                                        • 5thandlast
                                          Utestengt
                                          • Oct 2007
                                          • 56

                                          STALLFYLL.

                                          Sliter på benken bak Brenne og Johnsen på venstre siden.

                                          Kommentar

                                          Working...