Eldar Hansen vil ha Fjøra ut?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ON
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3639

    #21
    Visste ikke at klippet var gammelt. Da trekker jeg tilbake min kritik mot Hansen, men jeg mener fortsatt at han ikke burde uttale seg i media for LSK.

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13277

      #22
      Stakkars eldar, han ble jo intervjuet av adresseavisa! En trønder snakker med en annen trønder og så kommer det en notis i adressa - ingen grunn til at noen østlendinger skal få høre den fortrolige samtalen der.

      Ang TV2 så hadde kanskje en Kvisvik-spesial vært på sin plass?
      Last edited by reka; 09.11.2007, 00:16.

      Kommentar

      • mooph
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 1496

        #23
        Opprinnelig skrevet av Nordby
        Visste ikke at klippet var gammelt.
        At nyheten er gammel sier vel i grunn bare enda mer om TV2's redaksjon i og med at det tas opp 2 dager før cupfinalen...
        Fugla mot nye høyder

        Kommentar

        • Kanarifugl84
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2007
          • 2319

          #24
          Nøye planlagt og erketypisk innslag fra TV2 sportens side dette her...i Haugesund er det halleluja-stemning hvor barna lærer FKH-sanger på skolen og presten inviterer til en herlig miks av gudstjeneste og cupfinalefest. Alt regissert av TV2 for at de skal få en skikkelig gladsak de kan sette i kontrast mot hva som skjer i Lillestrøm. Der er det naturligvis interne stridigheter og "krangling", uheldige kommentarer og selvransakelse toppet med et grått trist innslag med styreleder Per Berg på en stusselig parkeringsplass. Æsj, det er til å bli kvalm av.

          Kommentar

          • Bekkis
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 441

            #25
            før gledet jeg meg alltid til tv2 sporten, jeg gjør jo orsovidt fortsatt det, spesielt i overgangsrykte-tia, men dag etter dag ødelegger tv2 den gleden jeg egentlig skulle fått av sportsnyhetene, ved at de forpester alt med propaganda. Synes ikke det er rart at klubben ville ta ett oppvaskmøte med tv2, synd at de ikke ventet til sesongen var over... hadde blitt mindre oppstyr...

            Kommentar

            • CFD
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 2319

              #26
              Alle holder med underdogen. Slikt har det omtrent alltid vært. Hvor mange holdt med Lance Armstrong når han hadde vunnet så mange ganger på rad og Vino , Ulrich og Kløden skulle knekke armstrong? Det er David mot goliath og dette er ting vi må forvente.


              PS: Men jeg har alltid vært Glad i Ulrich sin måte å jobbe på. Hard på flaska og sier lite.
              Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

              Kommentar

              • Hamburg & Kanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 3006

                #27
                Opprinnelig skrevet av Kimito
                Ja, for oss som har sett klippene de koker spikersuppe på, så er det jo fenomenalt at de klarer å vinkle det sånn. Det fremstår jo som om Eldar Hansen kommer med et svar på Fjørtofts kommentar fra i går, mens det hele er et selektivt utklipp fra en tidligere reportasje, og tatt helt ut av sammenhengen.

                M.a.o. har de fått Per Berg til å uttale seg positivt om Fjøra, for så å vinkle det hele som om Eldar Hansen sitter med en egen agenda, basert på et gammelt klipp. Altså snur de en støtteerklæring, til å fremstå som intern uenighet og uro.

                Helt fantastisk. Innslaget er klart to-delt, den første delen som omhandler LSK er kontruert, fiktiv og utelukkende negativt vinklet. Del to, som omhandler Haugesund, er preget av folkelighet, positivitet og er udelt positivitet vinklet.

                Det hele gjør meg kvalm. For meg er det ubegripelig at voksne mennesker med redaksjonelt ansvar kan sitte i sin arbeidstid å lage noe sånn shit som det TV2 gjør. Men: dette er altså kanalen som foretrekker å sende dansk damehåndball fremfor Norges nest største publikumsidrett, ishockey. Så de er troendes til det meste.

                Så lenge de ikke skifter retning, vil de miste all appell og sitt publikum når seriøse konkurrenter tar opp kanten med noe mer seriøs og nøytral vinkling. TV2 er ganske enkelt en stor Møkkakanal, kun for bergensere. Punktum finale.
                LSK Norges beste lag

                Kommentar

                • Hamburg & Kanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 3006

                  #28
                  Forslag til TIFO i cupfinalen: "Gi fotballen tilbake til NRK" og "Scheie > Alsaker"
                  LSK Norges beste lag

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13277

                    #29
                    Det er bare løgn og ljug på tv nå
                    Fotballen ska hem - hem til nrk

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13277

                      #30
                      Vi får iallefall vise at dette ikke går oss hus forbi:

                      I nettavisen i dag står føgende artikkel:

                      Med overskriften "Derfor sa han nei til LSK"
                      Jeg sendte journalisten følgende mail og oppfordrer alle andre til å gjøre det samme:

                      dag.langeroed@nettavisen.no

                      Hei! Jeg ser av saken dere har laget i nettavisen:


                      Riktig tittel her skulle vel vært ”Derfor var han fristet av Lillestrøm”?
                      Den negativt vinklede overskriften som står der nå stemmer jo ikke med innholdet i artikkelen.
                      --
                      Mvh

                      Kommentar

                      • runarM
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2004
                        • 565

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av reka
                        Vi får iallefall vise at dette ikke går oss hus forbi:

                        I nettavisen i dag står føgende artikkel:

                        Med overskriften "Derfor sa han nei til LSK"
                        Enig! Dette er sjikane og skjulte agendaer og PFU-mat av verste sort! Egentlig burde han ha skrevet "En personlig tragedie for meg å si nei til verdens beste, fineste og stolteste klubb med verdens beste supportere"

                        Tror det er på tide å roe seg bittelitt ned og ikke gjøre noe mer nummer ut av slemme media som forfølger stakkars LSK. Vi har hatt mer enn nok av patetiske uttalelser fra bl.a Fjøra denne sesongen om ikke fansen skal bli en gjeng sutrekjerringer som ser fanden bak hver busk. Hvis man synes media blåser opp ting og vinkler det feil får man heller la være å sprøyte flybensin på bålet med høytrykkspyler.
                        runarM

                        Kommentar

                        • Serbern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 5496

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                          Forslag til TIFO i cupfinalen: "Gi fotballen tilbake til NRK" og "Scheie > Alsaker"
                          Vi burde ha ett banner neste år på alle hjemmekampene som er godt synlig ett sted hvor kamera filmer ofte og det bør henge hele kampen. Bak begge målene? "HATER TV2"

                          Kommentar

                          • detvarvondtdet
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2006
                            • 398

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av petter
                            Ikke første gang Eldar Hansen raljerer i media, ikke lenge siden han var ute og mente vi kunne gjort alt annerledes.

                            Det er så fint at slike saker kommer i media. Toppers.

                            Petter


                            I utgangspunktet enig i at Eldar burde holde seg i skinnet og ikke utale seg som han gjør i media..Men mannen har jo helt rett... Fjøra er en medieklovn..
                            "Dere kan sitere meg på dette:
                            Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
                            Fjøra

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13277

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av runarM
                              Enig! Dette er sjikane og skjulte agendaer og PFU-mat av verste sort! Egentlig burde han ha skrevet "En personlig tragedie for meg å si nei til verdens beste, fineste og stolteste klubb med verdens beste supportere"

                              Tror det er på tide å roe seg bittelitt ned og ikke gjøre noe mer nummer ut av slemme media som forfølger stakkars LSK. Vi har hatt mer enn nok av patetiske uttalelser fra bl.a Fjøra denne sesongen om ikke fansen skal bli en gjeng sutrekjerringer som ser fanden bak hver busk. Hvis man synes media blåser opp ting og vinkler det feil får man heller la være å sprøyte flybensin på bålet med høytrykkspyler.
                              Personlig synes jeg hele denne "ikke kast bensin på bålet" og "vend det annet kinn til"-holdningen er helt meningsløs. Vi skal altså la oss overkjøre i media i håp om at dette skal gå over? Tror du virkelig at holdningen til TV2 journalistene skyldes at Fjørtoft har klagd i media?

                              Tvert i mot så synes jeg det er på sin plass å reagere mot uriktige eller bevisst provoserende medieutspill fra den kanten. Når man kan påpeke at vedkommende bedriver dårlig og/eller spekulativ journalistikk så synes jeg det er helt riktig å reagere. Dette ville jeg gjort om det dreide seg om meg, om min familie eller nå om LSK. Det er bare en måte å forsvare seg på når man blir utsatt for sjikane eller bakvaskelseskampanjer og det er å konfrontere dem.

                              Jeg håper du ser at e-posten er formulert som en klage på dårlig journalistisk arbeid. Det er en legitim innvendelse som nok har langt større effekt enn syting og skjellsord.

                              Kommentar

                              • MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3452

                                #35
                                Jeg mener nå at det beste er om fansen nekter å uttale seg til tv2 når de kommer på Martin's eller i teltet. Tror folk vil legge merke til det om tv2 sender gladinnslag ifra Haugesund, og ikke får noe å bruke ifra Lillestrøm.
                                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                Kommentar

                                • iL
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 10771

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Serbern
                                  Vi burde ha ett banner neste år på alle hjemmekampene som er godt synlig ett sted hvor kamera filmer ofte og det bør henge hele kampen. Bak begge målene? "HATER TV2"
                                  I tillegg kan vi synge HATER HATER HATER TEEEVE TOOO!

                                  hele matchen.
                                  Kanarifugla flyr høyt i år!

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13277

                                    #37
                                    Bør være noe med litt ironi: Kanskje "Vi er SvennO for TV2"

                                    Kommentar

                                    • runarM
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2004
                                      • 565

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av reka
                                      Vi skal altså la oss overkjøre i media i håp om at dette skal gå over? Tror du virkelig at holdningen til TV2 journalistene skyldes at Fjørtoft har klagd i media?
                                      Jepp. Hvis du ikke synes utspillene til Fjøra & co i år har vært pinlige bør du muligens ta av LSK-brillene dine. Det er ikke bare TV2 som håner oss. I NRK (kanalen alle vil ha fotballen hjem til) bakrommet's oppsummering av sesongen listet de opp de verste blemmene - og det var det - når de om talte LSK sesongen 2007. Siden alle medier åpenbart har så mye imot LSK, kan det muligens være en grunn til å revurdere medieplanen, eller om ikke annet lage en plan.

                                      Når det gjelder den ene artikkelen du oppfordret til å "si i fra om" klarer jeg ikke med min beste vilje å finne et eneste klanderverdig punkt. Hvis du mener at dette er nok et eksempel på "overkjøring" fra media er det ikke klage på dårlig journalistisk arbeid, det er sutring. Akkurat som Fjøra og tildels også Nordli har sutra som selvopptatte fjortiser ved flere andledninger i år.

                                      Nuvel, nok om det. Søndag er det cupfinale!
                                      runarM

                                      Kommentar

                                      • Kimito
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 2601

                                        #39
                                        Den gylne middelvei

                                        Hmm...nok en gang danner det seg en to-deling av synspunkt. Jeg slutter ikke å undre meg over hvor fort folk går i skyttergravene, slik at en stakkar som ikke er like ivrig til å ta parti, trolig havner i skuddlinjen for begge sider. Vel, jeg graver meg en egen skyttergrav.

                                        Punkt 1. Denne tråden er i utgangspunktet om TV2s bruk av Eldar Hansens gamle utsagn. Jeg synes det er helt åpenbart at TV2 tar seg altfor store friheter i forhold til en objektiv beskrivelse her. Kommentaren om at Eldar Hansen tidligere har uttalt at Lillestrøm hadde tatt gull uten Fjøra, er den drøyeste. Så vidt meg bekjent sa han at Lillestrøm hadde tatt gull med Per Berg som leder. Dette er ikke det samme som "uten Fjøra". Kun pubertal kverulering kan påstå noe sånt.

                                        Punkt 2. Jeg er enig i at reka angriper spurv med kanon i det andre tilfellet. Den artikkelen er skjevt vinklet, men ikke mer enn nesten alle andre artikler TV2 og liknende medier kommer med. Tror du hadde litt for mange flammer i baken fra før når du leste den.

                                        Punkt 3. Fjøra uttalte seg klønete i forbindelse med saken med TV2. Det betyr ikke at han ikke hadde et poeng. Det som er kjedelig nå, er å se at TV2 tar denne saken til seg som en seier og påstår at de fikk dokumentert og belyst sin egen objektivitet, mens de fortsatt driver på samme måte.

                                        Bli med i Aristoteles' skyttergrav den som vil.
                                        Ferdigskåra

                                        Kommentar

                                        • 5thandlast
                                          Utestengt
                                          • Oct 2007
                                          • 56

                                          #40
                                          Fjora blør for klubben. Virker som meget engasjert og får pluss poeng for at vi hadde et par pils sammen i fjor i Wien.

                                          Hvem skal vi få til erstatt ham da? Bjarmann?

                                          Kommentar

                                          Working...