Hyllest til Rambekk og Stefanutto

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fuglefar
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Aug 2006
    • 202

    #21
    Opprinnelig skrevet av Jannis
    Noen andre enn meg som reagerte på at Shane kastet sin lille kongepokal ut til fansen?
    Betydde den virkelig så lite for han, at han ikke ville ha ett minne som Norgesmester når han reiser hjem til Australia?
    Men sikkert fint for den supporteren som fikk tak i den da.

    Jannis
    Jeg vurderer kastinga av pokalen som et tegn på at han ville dele den med fansen. Syntes det var en bra ting å gjøre. Det er ikke alle kanarifans som har en kongepokal på peishylla.
    Husk det siste Shane gjorde før han forlot klubben var altså å gi supporterene pokalen sin.
    Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

    Kommentar

    • chrissp
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2004
      • 2403

      #22
      Rambekk fortjener en hyllest. En spiller som både var seriøs og hyggelig; en god representant for sportsklubben. Lykke til videre.

      Shane gjorde et merkelig valg. Vi trenger vinnere som tør å ta en fight og kjempe for plassen. Når han ikke gjør det, er han heller ikke rett mann videre.
      Bølerkanaris

      Kommentar

      • FUGlinho
        KFL styremedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 2454

        #23
        Opprinnelig skrevet av Torolf
        Jeg oppfattet det som en svært hyggelig gest til fansen,men er redd Shane vil angre. Noen som vet hvem som fikk tak i pokalen etter at "såpa" glapp den? Jeg kjøper gjerne pokalen,


        bare ut av nysjerrighet, hvor mye hadde du betalt for den? er ikke jeg som har den, er bare nysjerrig
        Kim
        Styremedlem KFL

        Kommentar

        • superbøffel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 5611

          #24
          Opprinnelig skrevet av FUGlinho
          bare ut av nysjerrighet, hvor mye hadde du betalt for den? er ikke jeg som har den, er bare nysjerrig
          10 000 kr bys for pokalen. Om ihendehaver er interessert, kontakt meg på PM. Cash oppgjør.
          Enøyd i de blindes dal.

          Kommentar

          • Hamburg & Kanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 3006

            #25
            Opprinnelig skrevet av Paddis
            Kjempe stas å avslutte i adeccoligaen....
            Med tanke på at serien utvides til 16 lag 2009, kan du være rimelig sikker på at Odd er tilbake til det, etter ett år i gjørma. Nytt stadion har de også, mange talenter, så grunnlaget er ikke det aller verste. Da ser vi Rambekk igjen.

            Alle gjør sine karrierevalg. Det er bare å gratulere spillerne som avslutter med å bidra til å gi klubben et nytt mesterskap. Takk.
            LSK Norges beste lag

            Kommentar

            • Torolf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 9574

              #26
              Opprinnelig skrevet av FUGlinho
              bare ut av nysjerrighet, hvor mye hadde du betalt for den? er ikke jeg som har den, er bare nysjerrig
              Som superbøffel. var 10 000 kroner min første prisidé, men nå blir det vel budrunder. Jeg har imidlertid veldig sans for ulfpulfs forslag om å gi pokalen tilbake til Shane.

              Kommentar

              • superbøffel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 5611

                #27
                Opprinnelig skrevet av Torolf
                Som superbøffel. var 10 000 kroner min første prisidé, men nå blir det vel budrunder. Jeg har imidlertid veldig sans for ulfpulfs forslag om å gi pokalen tilbake til Shane.
                Kan være enig i at Shane ha pokalen sin selv, men tror vel det kan bli en heftig budrunde om ihendahaver kommer frem...
                Enøyd i de blindes dal.

                Kommentar

                • gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3208

                  #28
                  Hvorfor Rambekks valg er mer forståelig enn Shanes ser jeg ikke helt. Han følger langt på vei konas/familiens ønsker, og har andre perspektiver på livet enn de som prioriterer fotballkarrieren høyest av alt, men Odd, med de mulighetene de hadde for å spille i utsatt posisjon eller rykke ned (kvalik i fjor også) alt da han signa tidligere i år, er vel ikke egentlig noe mer forståelig enn Lyn.

                  Rambekk er en hyggelig fyr, alltid med solid innsatsvilje, men ikke alltid med god nok evne. Særlig har han gjort mye rart på backplass. Jeg kommer ikke til å savne ham på den plassen. Derimot synes jeg han som regel gjorde en meget god jobb som midtstopper, og i likhet med Pål Steffen hadde et stort potensiale som spillende midtstopper. Nå har vi Pål Steffen og Frode som et eminent midtstopperpar, som i år har spilt bedre sammen enn tidligere. Men litt avhengig av hvilke alternativer vi har som reserver eller innbyttere på midtstopperplassene neste år (Eirik, Lasse, Marius, nye spillere) kan jeg fort komme til å savne Anders som reserve for midtstopperne.

                  Shane er jeg redd jeg kommer til å savne, hvis Marius ikke i løpet av vinteren får tilbake selvtillit og trygghet i plasseringsvalg, pasningssikkerhet og ballbehandling (eller vi får en annen venstreback). Shane har utvikla seg veldig positivt i LSK: Først med plassering, deretter med innlegg og i år også med dødballer (selv om mye fortsatt kunne forbedres). Fart, innsatsvilje, entusiasme og humør hadde han fra starten av LSK-karrieren.

                  Shane har som karrieremål, høyst forståelig for en australier, å komme til proffspill i England. Landslagskarrieren er det overlegent beste springbrettet dit. Shane har, er jeg redd, gjort en helt nøktern og kald vurdering av at han for å fortsette på landslaget må spille fast på klubblaget. En kan si at han er feig som "stikker av" og ikke tar duellen med Marius, som også kan spille på andre plasser. Men sannsynligheten for at Nordlie vil ha en sterk preferanse for Marius nesten uansett tror jeg også, som Shane tydeligvis tror, er svært høy.

                  I den forbindelse har jeg lagt merke til at Nordlie ikke bare legger vekt på at Marius er en kjent størrelse for ham, med stor for ikke å si enorm suksess under Nordlie i Start, men at Nordlie også er sterkt opptatt av den norske profilen Fugla ganske brått har fått det siste året. Nylig sa han stolt at mens vi hadde ni av elleve utlendinger i 11'ern da han kom (?) nå har ni av elleve norske spillere.

                  Jeg er ikke helt sikker på om denne opptellinga "før" og "etter" stemmer helt (for eksempel starta vi vel cupfinalen med Otto, Kiko og Ollie, som også ellers er vårt beste team). Jeg er i likhet med Nordlie ganske fornøyd med at det ikke er fullt så lett å kalle LSKs lag "fremmedlegionen" lenger (og skulle gjerne også hatt flere lokale spillere). Men det viktigste for meg er at vi stiller det beste laget og vinner kampene, cup'en - og serien. Og da synes jeg det ikke må bli for mye vekt på norske eller utenlandske spillere.

                  gilbert

                  "It's a beautiful day" !
                  Og det vil det være i lange, lange tider.
                  Cup'en er hjemme i Lillestrøm !

                  Kommentar

                  • blue
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2004
                    • 1429

                    #29
                    Med informasjon fra kilder i LSK-miljøet kan jeg si at Gilbert dessverre tar feil hva angår Shane. Sannheten er at Shane dreit seg ut i kontraktsforhandlingene. Han krevde en urimelig lønn i sin nye kontrakt, sykmeldte seg for å prøvespille i Italia, og endte opp i Lyn med en lavere lønn en det han ble tilbudt i LSK.

                    Shane gambla, og tapte. Men det viser at han har ambisjoner.
                    Fugla 4 Life!

                    Kommentar

                    • Bollapinnsvin
                      Juniormedlem
                      Bøffelpromp
                      • Oct 2007
                      • 11

                      #30
                      De har gjort sitt for LSK og syns de har gjort en veldig god jobb.

                      Shane syns jeg har vært kjempego i 2007 !!!
                      Og Rambekk er Rambekk! Kjipt for han å forlate en toppklubb til fordel for adeccoligaen....

                      Men lykke til begge to!!!!

                      Kommentar

                      • mooph
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2005
                        • 1496

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av gilbert
                        Hvorfor Rambekks valg er mer forståelig enn Shanes ser jeg ikke helt.
                        Rambekk er oppi åra og vil "hjem". Greit nok.

                        Shane er yngre og burde ha et mål om f.eks spill i England før karriereslutt.

                        Med LSK har Shane sjanser til spill i Europa (UEFA 08 og CL 09 ). Med jevnlig spill i Europa vil Shane ha større sjanser for å spille mer for Australia og dermed enda større profilering utenfor Norge.

                        Med Lyn vil han ha større sjanser for jevnlige TL opptredener ja, men det gir ikke allverdens profilering alene. Han er avhengig av at Lyn ender langt opp på tabellen.

                        Kjemping om plassen i LSK ville etter alle solemerker vært bedre for Shane enn fast i 11'ern på Lyn.
                        Herremin, selv om MJ er foretrukket er han en mann som ofte vil bli benyttet andre plasser enn beck ved skader. Jag antar at Shane ville minst fått 50% av kampa, selv med MJ som Tom's førstevalg.

                        Konklusjon:
                        Jeg forstår at Rambekker søker sine røtter.
                        Jeg kan ikke forstå hvorfor Shane valgte Lyn.
                        Fugla mot nye høyder

                        Kommentar

                        • blue
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2004
                          • 1429

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av mooph
                          Jeg kan ikke forstå hvorfor Shane valgte Lyn.
                          Det hadde du forstått dersom du hadde lest innlegget mitt på denne siden
                          Fugla 4 Life!

                          Kommentar

                          • gilbert
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 3208

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av blue
                            Med informasjon fra kilder i LSK-miljøet kan jeg si at Gilbert dessverre tar feil hva angår Shane. Sannheten er at Shane dreit seg ut i kontraktsforhandlingene. Han krevde en urimelig lønn i sin nye kontrakt, sykmeldte seg for å prøvespille i Italia, og endte opp i Lyn med en lavere lønn en det han ble tilbudt i LSK.
                            Shane gambla, og tapte. Men det viser at han har ambisjoner.
                            Ut fra det en kunne lese i og mellom linjene i media (dvs RB) og på lsk.no om klubbens tilbud (i to omganger) til Shane, og om agentens råd og holdninger virker det du her sier slett ikke usannsynlig. Men det motsier ikke egentlig min tolkning av at Shane var og er veldig bestemt på å spille fast på klubblaget, og vurderte sjansene som mindre i LSK enn i Lyn (om hans vurdering her er riktig er en annen sak, men jeg synes ikke en ganske enkelt kan si han er "feig").

                            Når/hvis Shane krevde en urimelig høy lønn kan det både ha vært (primært) som prøveballong for å se hvor gjerne klubben ville beholde ham, og dermed signal om muligheter for mye spilletid, og som "kompensasjon" for å risikere mindre spilletid og "utstilling" for landslags- og Englandskarriere. Jeg ser heller ikke bort fra at agenten kan ha gitt Shane dårlige råd, bl.a. om hvor mye han burde kreve. Agenter har alltid sine egne agendaer og interesser som ikke nødvendigvis er identiske med spillerens.

                            gilbert

                            Nå må jeg ha spilt av LSK-TVs "It's a beautiful day"-video minst tjue ganger, for full musikk. Men av en eller annen grunn blir jeg aldri lei ! U2-låta er heretter min favorittlåt.
                            Cup'en er hjemme i Lillestrøm !

                            Kommentar

                            • blue
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2004
                              • 1429

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av gilbert
                              Ut fra det en kunne lese i og mellom linjene i media (dvs RB) og på lsk.no om klubbens tilbud (i to omganger) til Shane, og om agentens råd og holdninger virker det du her sier slett ikke usannsynlig. Men det motsier ikke egentlig min tolkning av at Shane var og er veldig bestemt på å spille fast på klubblaget, og vurderte sjansene som mindre i LSK enn i Lyn (om hans vurdering her er riktig er en annen sak, men jeg synes ikke en ganske enkelt kan si han er "feig").
                              Det er hevet over enhver tvil at Shane ikke hadde lyst til å sitte på benken. Landslagsspill og proffkontrakt i utlandet blir vanskelig å oppnå dersom man ikke spiller stort sett fast på klubblaget.

                              Men i denne saken har jeg oppfattet at Shane angret seg og likevel ville signere med LSK ettersom han ikke fikk bedre tilbud andre steder. Men da var det for sent, LSK ville ikke tilby ny kontrakt. Omstendighetene rundt prøvespillet i Italia skal ha vært en medvirkende årsak. Kan minne litt om da vår kjære Werni forlot Åråsen...
                              Fugla 4 Life!

                              Kommentar

                              • Kanaris93
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Nov 2007
                                • 232

                                #35
                                Rambekk har vært oss fugla i mange år: hyll,Hyll!

                                Shane: Den eneste grunnen at han går til Liin er vell at det er den eneste klubben som tillater hårbånn!!
                                I med og motgang <3

                                Kommentar

                                • Seb.R
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 4159

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Kanaris93
                                  Rambekk har vært oss fugla i mange år: hyll,Hyll!

                                  Shane: Den eneste grunnen at han går til Liin er vell at det er den eneste klubben som tillater hårbånn!!
                                  Jeg trodde de fleste mannfolk hadde hår i bånn jeg
                                  www.sebastianramsland.com
                                  www.twitter.com/sebramsland

                                  Kommentar

                                  • LSK N/B
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2006
                                    • 830

                                    #37
                                    Det ser jo lettere å komme seg til utlandet i en klubb som Lyn, se på de siste åra de holdt på å selge seg til nedrykk. Sporsklubben satser mer på å bygge opp et bra lag, og prøver å holde på de gode spillerene sine.

                                    Men takk for gode fotballminner til begge 2, og lykke til videre
                                    03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                                    Nei til NFF!

                                    Kommentar

                                    Working...