NRK: KFL ødela seter for over 50 000 kr på cupfinalen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Dole
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2004
    • 1603

    #81
    Opprinnelig skrevet av the fugla man
    Lag ståplasser der da! Du som sutrer over at stolene er ødelagt , er ikke akkuratt mange som gidder å sitte...
    Jeg trodde fortsatt det var påbudt med kun sitteplasser på landskamper.

    Kommentar

    • e.d
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2005
      • 688

      #82
      Opprinnelig skrevet av Dole
      Jeg trodde fortsatt det var påbudt med kun sitteplasser på landskamper.
      går fint an å gjøre som i Tyskland. Og ha setene borte og så sette dem opp igjen til landskampene. Men det er vel fjernt for nff å gjøre noe for supporterne her i landet.
      synging, mentalitet - Kanari-Fansen

      Kommentar

      • Fugl1120
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3528

        #83
        Opprinnelig skrevet av El_Cabron
        Problemet som jeg prøver å belyse er at alle de andre lagene mener alle dommerene er idioter også... Hva skal vi gjøre da? Sparke ut alle, og så kan vi få fansen til å dømme, fordele billetter, fjerne alle setene før kamp og skru de fast igjen etterpå etc?
        Vi får da for svarte stå for vårt eget hærverk (ja, det kalles faktisk det selv om vi ikke har gjort det med vilje), og så får vi faktisk anta at dommere og NFF gjør så godt de kan (med mindre det motsatte kan bevises som jeg sa i forrige innlegg).
        Jeg leste litt på Stabæk sitt forum, og de var ikke videre imponert over NFF da BHR fikk spille semien etter utvisninga på Nadderud... Men i slike tilfeller er det vel ingen her som klager, er det vel?
        Poenget er at NFF gjør en jævlig dårlig jobb. De gjør stygglite for supporterne, og de virker ikke til å ha evnen til å forbedre seg. De opptrer som idioter gang etter gang, og protester vil forhåpentligvis føre til at de får opp øynene. Selv kjenner jeg flere som har jobbet i NFF, men som sluttet fordi de synes store deler av organisasjonen var inkompetente. Jeg gidder ikke sitte å forsvare et forbund slik som du gjør når jeg så til de grader er misfornøyd med dem. Jeg krever ikke hele NFFs avgang, men jeg forventer at de snart åpner øynene og tar hensyn til norske fotballsupportere. Forsvar gjerne NFF så mye du vil, men jeg vil ikke gå på fotballkamp de neste 50 årene hvor høydepunktet på tribunen er å dra bølgen for å imponere en eller annen dott på indre bane i pausen.
        Lauken er vår venn!

        Kommentar

        • DanielW
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Dec 2004
          • 223

          #84
          Opprinnelig skrevet av Nordby
          Send NFF de gamle røde setene som ligger under tribunen på Åråsen.
          Ikke mange klubber som har seter fra våren '77 stående i dag, men faen så hardføre dem er.

          Jepp, Petter har rett.

          Kommentar

          • El_Cabron
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Oct 2007
            • 218

            #85
            Opprinnelig skrevet av Fugl1120
            Poenget er at NFF gjør en jævlig dårlig jobb. De gjør stygglite for supporterne, og de virker ikke til å ha evnen til å forbedre seg. De opptrer som idioter gang etter gang, og protester vil forhåpentligvis føre til at de får opp øynene. Selv kjenner jeg flere som har jobbet i NFF, men som sluttet fordi de synes store deler av organisasjonen var inkompetente. Jeg gidder ikke sitte å forsvare et forbund slik som du gjør når jeg så til de grader er misfornøyd med dem. Jeg krever ikke hele NFFs avgang, men jeg forventer at de snart åpner øynene og tar hensyn til norske fotballsupportere. Forsvar gjerne NFF så mye du vil, men jeg vil ikke gå på fotballkamp de neste 50 årene hvor høydepunktet på tribunen er å dra bølgen for å imponere en eller annen dott på indre bane i pausen.
            Det er da ingen som tvinger deg til å ta bølgen, eller å dra på kamp i det hele tatt.
            Jada NFF bør skjerpe seg på mange punkter, men da hjelper det fint lite om folka du kjenner som har jobbet der slutter fordi det er så mange imkompetente idioter der... Det er da for svarte svingende den beste grunnen for å bli i stillingen!
            Kan jo hende det blir en forandring på endel ting på sikt (Rom ble som kjent ikke bygd på en dag).
            Det var ikke min intensjon å forsvare NFF på alle punkter heller, men uansett hva de hadde gjort/ikke gjort så er det mange som hadde vært uenige likevel... Poenget var at det er umulig å gjøre alle fornøyd i en slik jobb, og det er omtrent bare det negative som belyses.
            |01100101|01001100|01010011|01001011|01100101|0111 0010|

            Kommentar

            • heidar
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2004
              • 2129

              #86
              NFF-diskusjonen kan vel tas i en annen tråd, er enig i at ikke alt er like svart-hvitt som enkelte vil ha det til...

              Tilbake til setene; Jeg så saken på NRK idag, og lurte virkelig på hva denne Ullevaal-mannen tenker på. Er dette hærverk? Det tror jeg også, jeg ror at 2000 Kanarifans dro til Ullevaal for å lage hærverk, og at det var det eneste målet de hadde denne dagen. At folk som han i det hele tatt skal ha noe med fotball og gjøre, gjør meg skremt, siden han tydeligvis hadde trivdes bedre i Håndballens Venner.

              Skjønner at Ullevaal er bitre, siden de for en gangs skyld har solgt ut en landskamp. Men å vinkle det på en slik måte, der det virker som om vi har gjort dette med vitende og vilje blir helt feil. Rett og slett så tåpelig, at jeg må le litt av alt de klarer å lage skandaleoppslag om Lillestrøm av.
              En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

              Endelig er mørketida over.

              Kommentar

              • Fjeller'n
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2003
                • 905

                #87
                Opprinnelig skrevet av heidar
                Tilbake til setene; Jeg så saken på NRK idag, og lurte virkelig på hva denne Ullevaal-mannen tenker på. Er dette hærverk? Det tror jeg også, jeg ror at 2000 Kanarifans dro til Ullevaal for å lage hærverk, og at det var det eneste målet de hadde denne dagen.
                Jepp, helt klart. Også hadde vi jo så mye å være sinte for. Jeg følte virkelig for å knuse noe når Occean putta andremålet. Da var jeg skikkelig sint og destruktiv.


                Stian
                "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

                Kommentar

                • blue
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2004
                  • 1429

                  #88
                  I min verden er hærverk noe som utføres med viten og vilje. Jeg tror ikke noen i KFL ødela seter med vilje.

                  Men hvorfor skal vi ikke erstatte det som er ødelagt? Hvis du ved et uhell knuser en vase på GlasMagasinet, er det bare rett og rimelig at man gjør opp for seg. Hvis du rygger på en bil i et parkeringshus, skal du vel erstatte det ødelagte selvom det ikke var med vilje??

                  Jeg har full forståelse for at Ullevaal Stadion sender regninga videre til LSK, men jeg har ingen forståelse for at de kaller det hærverk. Jeg tipper de er bitre fordi noen blusset.

                  Forøvrig er det ingen menneskerett å hoppe på andres stoler, uansett engasjement og mentalitet.
                  Fugla 4 Life!

                  Kommentar

                  • Rønnern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6690

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av Fjeller'n
                    Jepp, helt klart. Også hadde vi jo så mye å være sinte for. Jeg følte virkelig for å knuse noe når Occean putta andremålet. Da var jeg skikkelig sint og destruktiv.
                    Nå trenger man ikke å være sint for å bedrive hærverk. Umoden og uansvarlig drittungeoppførsel holder mer enn nok. Uten at jeg har sagt at det er tilfelle i denne saken.

                    Men dette er blitt dårlig reklame for KFL og LSK og det er vel ikke lenge før vi får danske tilstander her og da skjønner alle som har vært med KFL på tur i RL hva jeg snakker om med hensyn til stoler og stående supportere
                    Mvh Ronnie "The Runner"
                    LSK for alltid

                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3459

                      #90
                      Jeg mener å huske at det ble nevnt et eller annet sted her på forumet at en del stadioner beregner et visst antall stoler ødelagt i løpet av en kamp. Hvis min hukommelse ikke svikter meg helt, så var det vel omtrent 50 stoler som var 'normen'. Da er det ikke vits å lage sak ut av dette.

                      Synes det er smålig å gå ut i media med denne saken. NFF/Ullevål eller hvem det er som bestemmer kunne godt ha sendt regninga uten å lage en mediasak av det. Å henge oss ut som pøbler og vandaler etter en cupfinale er skuffende.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • blue
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2004
                        • 1429

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av MortenA
                        Jeg mener å huske at det ble nevnt et eller annet sted her på forumet at en del stadioner beregner et visst antall stoler ødelagt i løpet av en kamp. Hvis min hukommelse ikke svikter meg helt, så var det vel omtrent 50 stoler som var 'normen'. Da er det ikke vits å lage sak ut av dette.

                        Synes det er smålig å gå ut i media med denne saken. NFF/Ullevål eller hvem det er som bestemmer kunne godt ha sendt regninga uten å lage en mediasak av det. Å henge oss ut som pøbler og vandaler etter en cupfinale er skuffende.
                        Dersom 50 stoler er normen, ville det ikke kommet noen regning til LSK. Ønsker at du dokumenterer denne normen du nevner.
                        Fugla 4 Life!

                        Kommentar

                        • glasgow
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2007
                          • 1252

                          #92
                          Litt enig med Runnern her. Danske tilstander vil vi ikke ha.
                          Men hvis vi ikke har gjort noe galt som de fleste her mener, så hadde jo en aksjon i første kamp på Tullevåll i serien i 2008 hvert en tanke.
                          Sitt ned og hold kjeft i en omgang f.eks.
                          Eller så må vi bare overse NFF og TV 2 og fortsette og støtte laget på vår måte.......
                          Var heller ikke klar over at dette var et vanlig problem når vi var på kamp mot lyn og vif.

                          Kommentar

                          • Fjeller'n
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2003
                            • 905

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av glasgow
                            Men hvis vi ikke har gjort noe galt som de fleste her mener, så hadde jo en aksjon i første kamp på Tullevåll i serien i 2008 hvert en tanke.
                            Sitt ned og hold kjeft i en omgang f.eks.
                            Eller så må vi bare overse NFF og TV 2 og fortsette og støtte laget på vår måte.......
                            Var heller ikke klar over at dette var et vanlig problem når vi var på kamp mot lyn og vif.

                            Jeg mener ikke at vi ikke har gjort noe galt. Setene er ødelagt. Den regninga må vi ta uten å lage noe mer baluba ut av det. Det jeg reagerer på er at han er så klar på at dette er hærverk. I min verden er hærverk en bevisst, destruktiv handling. (Som feks når man kjører i to mil for å dekke andres eiendom med maling). Og jeg var heller ikke klar over at dette var et så vanlig problem.


                            Stian
                            "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

                            Kommentar

                            • mooph
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2005
                              • 1496

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av Fjeller'n
                              Og jeg var heller ikke klar over at dette var et så vanlig problem.
                              Hmmm... Sånn rent generelt; Dersom en ting stadig vekk går i stykker burde ikke ikke noen da vurdere om denne tingen er godt nok konstruert ?
                              Fugla mot nye høyder

                              Kommentar

                              • Boudewijn
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Jul 2007
                                • 207

                                #95
                                Det er kjedelig at sånne ting skal legge demper på den gleden over å endelig ha tatt en tittel igjen. Jeg var ikke på VG-nedre, og så derfor ikke hva som ble gjort under kampen. Derfor er det vanskelig for meg å avgjøre hvorvidt det var hærverk eller uhell.
                                Men om tilstandene var i nærheten av oppførselen til en del av de jeg så i teltet, mistenker jeg hærverk. På en såpass bra fest er det naturlig å danse litt på bordene. Men jeg så flere som helt klart var ute etter å få ødelagt bordene. Når det er målet er det hærverk, ikke uhell.

                                Om KFL er sitert riktig på NRK mener jeg det er en klønete uttalelse. Og dessverre føyer den seg inn i "alle-andre-vil-alltid-skade-fugla" mentaliteten. Det går an å være ydmyk. Det går an å se igjennom fingrene med et par ting.

                                Betal regninga, hold kjeft og fortsett feiringa!! (og så for folk oppføre seg)
                                Byråkratkanaris

                                Kommentar

                                • Skikanari
                                  Juniormedlem
                                  Bøffelpromp
                                  • Oct 2007
                                  • 19

                                  #96
                                  Hærverk på Ullevål

                                  Så at NFF klager over at Kanarifansen har ødelagt for ca 50.000,- på Ullevål stadion (fra VG: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=185415) Ser også at noe lignende har skjedd tidligere ifm kamp Lerkendal (http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ead.php?t=8247).

                                  KFL bør ikke være kjent med at vi herper stadioner vi er på. Når det i tillegg fra LSK-hold blir sagt at lignende har skjedd på Åråsen (her kan ikke jeg si om det er rett eller galt, men det er sagt) setter det KFL i et svært dårlig lys. Når KFL talsmann Stray til alt overmål uttaler at "Ullevaal stadion må kalkulere med at slikt skjer, og at de mangler innsikt i hvordan supportere oppfører seg". Så er det så pinlig og dumt at jeg blir sint! Er det slik vi skal oppføre oss, er det slik vi ønsker at KFL skal fremstå?

                                  Dette er skrevet med alle mulig forbehold om at journalist i VG og Nrk-tekst TV har feilsitert Stray grovt (noe jeg håper!).

                                  Hvorvidt dette er bevisst hærverk eller et "hendelig uhell" pga hemningsløs feiring har jeg ingen formening om. Reaksjonen fra KFL bør uansett være at dette er beklagelig og at man skal tilstrebe at det ikke skjer igjen.

                                  Med ønske om en riktig god dag og med håp om at KFL fortsatt vil fremstå som norges beste supportere - for det er vel ingen tvil om at vi er det?

                                  Kommentar

                                  • gamle-perta
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2004
                                    • 2418

                                    #97
                                    Jeg blir bare oppgitt over det offisielle svaret KFL kom med i denne saken. Hvor mye er det egentlig verdt å være så tøff i trynet når vi har driti oss ut?
                                    50 seter går ikke i stykker bare fordi folk er glade. Den forklaringen funker rett og slett ikke. Det skjønner folk som leser om dette også, og det er ikke få etterhvert. Saken gikk ut over NTB og ble plukket opp av de fleste aviser og nettsteder.

                                    Skikkelig bra PR !


                                    Mvh
                                    Gammer`n
                                    Mvh
                                    Gammer´n (Per T)

                                    Kommentar

                                    • Vegar Hjermundrud
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2003
                                      • 423

                                      #98
                                      Ja, vi er fotballsupportere. Kan man stille de samme krav til fotballsupportere som andre om hvordan oppføre seg? Jeg synes det er vanskelig å argumentere for at fotballsupportere skal være i en særstilling i kraft av å være fotballsupportere. Ødeleggelser er ødeleggelser uansett om det skjer pga hærverk eller i gledesrus. Litt ydmykhet i møtet med pressen reduserer størrelsen på de fleste oppslag.

                                      "Den moderne fotballen" kan de stikke langt opp der solen aldri når fram - arrangementet på Ullevål var forferdelig. Det fratar oss ikke ansvaret for våre egne handlinger.

                                      "Alle andre er ute etter oss". Har ikke følt at LSK har blitt behandlet på en saklig og nøytral måte i år, men det slår bare tilbake på klubben og oss selv om reaksjonene våre er primitive. Media er alltid klare til å vinkle oppslagene negativt når det er fotballsupportere involvert.

                                      Krig velger man bare om en er rimelig sikker på å vinne. Om det er konflikt som ønskes i møtet med premissleverandørene i norsk fotball (les; media og NFF) tror jeg ikke uten videre KFL trekker det lengste strået. Jeg er også redd for konsekvensene slike oppslag kan ha for KFL på bortebane i årene som kommer med lange køer pga utvidet(!) visitering, økt vakthold og høyere konfliktnivå mellom oss som fotballsupportere og alle andre.
                                      Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

                                      Kommentar

                                      • Øyvind
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2006
                                        • 292

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av Boudewijn
                                        Men om tilstandene var i nærheten av oppførselen til en del av de jeg så i teltet, mistenker jeg hærverk. På en såpass bra fest er det naturlig å danse litt på bordene. Men jeg så flere som helt klart var ute etter å få ødelagt bordene. Når det er målet er det hærverk, ikke uhell.
                                        Jeg sto på bordet i teltet, det gikk veldig bra. Ved siden av meg var det to karer som bevist ramponerte bordet de sto på. Jeg sa i fra flere ganger, men ingen forbedring i oppførselen. Da bordet begynte å sprekke tok jeg på meg "strenge-Øyvind-hatten".

                                        Fikk følgende svar av han som sto nærmest: Vet du hvem ...... er? Han er en av lederne i Kanarifansen.
                                        Last edited by Øyvind; 14.11.2007, 12:48.

                                        Kommentar

                                        • heidar
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2004
                                          • 2129

                                          Opprinnelig skrevet av glasgow
                                          Men hvis vi ikke har gjort noe galt som de fleste her mener, så hadde jo en aksjon i første kamp på Tullevåll i serien i 2008 hvert en tanke.
                                          Stemmer for at alle stiller med egne campingstoler på første kamp på Ullevaal neste år
                                          En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                          Endelig er mørketida over.

                                          Kommentar

                                          Working...