NRK: KFL ødela seter for over 50 000 kr på cupfinalen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ON
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3639

    Opprinnelig skrevet av hthaug
    Jeg melder meg i allefall ikke inn i KFL for 2008 med mindre man legger seg flat for både stol-ødeleggelser og ikke avtalt blussing.

    Klubben er viktigere enn KFL noen gang kommer til å bli.
    Kan ikke folk slutte å dra inn blussinga? Dette var noe KFL altså styret stilte seg bak, og da får du heller først sende en klage til styret. Eventuellt begynne å involvere deg litt mer i KFL, og være aktiv så kommer også dine synspunkter frem.

    Vis du bare skal sutre på nettet så trenger ikke KFL deg.

    Angående stol greiene så ble sikkert 80% av stolene ødlagt pga jubling samt at forsangerene ikke fikk ha med bruskasser inn. NFF får skylde seg selv. Forøvrig er denne saken glemt i media, så da burde vi også glemme den. Det tjener ALLE best.

    Kommentar

    • chrissp
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2004
      • 2403

      Opprinnelig skrevet av hthaug
      Jeg melder meg i allefall ikke inn i KFL for 2008 med mindre man legger seg flat for både stol-ødeleggelser og ikke avtalt blussing.

      Klubben er viktigere enn KFL noen gang kommer til å bli.
      Nei uff. Nå ble jeg skuffa gitt. NOT!! Hvis din terskel for utmeldelse er så lav som den er, så tror jeg ikke vi trenger deg.

      Ja, vi trenger folk med ulike meninger som kan drive utviklingen av KFL fremover. Men er det først noe som er bestemt, så stiller vi oss 100% bak avgjørelsen.

      Selvfølgelig er det en grense, men min går i hvert fall ikke ved "kanskje en feil uttalelse fra KFL" om ødelagte stoler og avtalt blussing. Den dagen KFL går ut og sier de ikke vil se mørkhudede spiller på LSK - ja da melder jeg meg ut også - men det regner jeg med aldri vil skje.

      Hvis du har så sterke meninger, er det fullt mulig å delta aktivt i TIFO-gruppa, tribunemøter før kamp eller aktivt på årsmøtet i KFL.
      Bølerkanaris

      Kommentar

      • Rovfugl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 3672

        Jeg melder meg ikke inn for 2008 før KFL betaler drakta mi som jeg fikk hull i på cupfinalen fordi en annen bak meg røkte og kom borti meg, denne fyren var \er medlem i KFL og derfor bør KFL betale!

        sånn kunne det hørtes ut om vi alle skulle klage over slik små bagateller, slutt med slikt for pokker, da høres vi i vert fall sutrete ut!

        jeg gir meg faen i at det kom et lite hull i drakta mi, vi vant cupfinalen, vi fikk bøtta hjem til Lillestrøm.

        En litt feilaktig uttalselse fra KFL ang disse stolene har da vel for faen ikke noe innvirkning på om man skal melde seg inn neste år eller ikke, elsker man klubben så elsker man klubben, alle kan ikke alltid være enig , slik er det og slik kommer det til å forbli. Det ble blussa da fløyta gikk og noen stoler ble ødelagt under feiring....... det er skjedd og vi kan ikke "undo" noe av dette, ta det som en mann og gå videre , vi er NORGESMESTER 2007!
        DØ FOR FUGLA!!!
        http://www.fluefiskebloggen.no
        LSK er min religion
        Ujah er min gud

        Kommentar

        • Kdlnor
          Medlem
          Møteplager
          • Feb 2003
          • 76

          Oppførselen på cupfinalen kommer garantert til å bli tatt opp av ledelsen i klubben, og vi kommer garantert til å få refs for det som har skjedd. LSK som klubb kan ikke akseptere at fansens oppførsel bryter regler og medfører bøter. Og som fans bør man være flau over å sette klubben i en slik situasjon.

          Kommentar

          • Kay
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2004
            • 763

            Å si at de ødelagte stolene er pga hærverk blir feil, dette kom som en følge av bra tribuneliv og jublende supportere. At noen har stått og med vilje sparket i filler stoler når vi vinner en cup finale, ja da tror jeg det ville blitt oppdaget og meldt ifra så de rette personer ble tatt for det.

            Når det gjelder blussinga mener jeg det er helt latterlig, under 1% av de som så denne kampen (tv inkludert) syns nok dette var fett, hos resten fremstår KFL på en dårlig måte. Vi skal være glad for at dette ikke har fått større fokus i media og sammenlignet med hva vi opplevde på en landskamp for litt siden.

            Kommentar

            • Kølla Riisa
              Seniormedlem
              • Jun 2004
              • 1021

              Oppførselen på cupfinalen kommer garantert til å bli tatt opp av ledelsen i klubben, og vi kommer garantert til å få refs for det som har skjedd. LSK som klubb kan ikke akseptere at fansens oppførsel bryter regler og medfører bøter. Og som fans bør man være flau over å sette klubben i en slik situasjon.
              Nå må du seriøst legge inn årene. Har du kommet med noe annet enn negativt skvip i dette forumet?

              Hvis du er en regelrytter og ikke tåler noen ødelagte stoler pga engasjement da har du kommet til feil supporterklubb. Når jeg leser her så lurer jeg på om jeg har kommet inn på sidene til Vikinghordene eller KFL.

              Istedenfor for å være flau bør du være stolt av å være medlem i en supportergruppe som ikke er forbundets nikkedokker.

              LSK som klubb både kan og vil akseptere at de har en levende supporterklubb.

              De tjener faktisk svært mye penger på å ha KFL med på laget også.

              Kommentar

              • hthaug
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2004
                • 436

                Opprinnelig skrevet av Nordby
                Kan ikke folk slutte å dra inn blussinga? Dette var noe KFL altså styret stilte seg bak, og da får du heller først sende en klage til styret. Eventuellt begynne å involvere deg litt mer i KFL, og være aktiv så kommer også dine synspunkter frem.

                Vis du bare skal sutre på nettet så trenger ikke KFL deg.

                Angående stol greiene så ble sikkert 80% av stolene ødlagt pga jubling samt at forsangerene ikke fikk ha med bruskasser inn. NFF får skylde seg selv. Forøvrig er denne saken glemt i media, så da burde vi også glemme den. Det tjener ALLE best.
                Sutre? Trodde jeg kom med en MENING jeg men det er det kanskje ikke takhøyde for i KFL? Ser jeg en kontur av en elitisk holdning?

                Jeg driter i det jeg i allefall. Jeg har fått de svarene jeg har forventet i denne tråden. Jeg har vært medlem siden 98 men tror det stopper nå.

                Hadde Fjørtoft sagt, "kjør på gutta, dette er det verdt" så er det greit, men å påføre klubben utgifter uten at klubben er med på notene er vel kanskje å MOTARBEIDE klubben?

                Jeg trodde poenget med en supporterklubb var at man skulle støtte laget, hvis det ikke er poenget så kan man jo like godt henge sammen med russen på tryvann om det er det som er målet. Er det det?

                Men skjønner at KFL ikke trenger meg lengre så da takker jeg for meg.

                Kommentar

                • Lillestrøm Kirke
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2004
                  • 1470

                  Hvor mange stoler ble ødelagt på cupfinalen ifjor ? Fredrikstadfolket var vel også rimelig fornøyd med en etterlengtet cuptriumf ?
                  "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                  Kommentar

                  • Kølla Riisa
                    Seniormedlem
                    • Jun 2004
                    • 1021

                    Jeg driter i det jeg i allefall. Jeg har fått de svarene jeg har forventet i denne tråden. Jeg har vært medlem siden 98 men tror det stopper nå.
                    Den klassiske "jeg har vært medlem siden/jeg har fulgt LSK siden" begynner å gå ut på dato.

                    Og når jeg leser denne tråden så ser det ut som ditt syn på supporterkultur begynner å gjøre det samme.

                    Kommentar

                    • Ranakanaris
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2003
                      • 496

                      Dette bråket om disse stolene begynner å ta helt av, samme som det gjorde med veggen vår.

                      Altså stolene ble ødellagt av noen av oss på vg nedre er fakta, om det var med vilje eller ett reint uhell for de som gjorde det avgjøre. Men det var ingen rundt meg som herpet stolene med vilje.

                      Og blussinga passet perfekt inn i den rammen som det var rundt denne kampen, så hvis folk nå kan slutte å blåse opp sakene større en dem er så går det nok bra. Det gjelder alle parter.

                      Kommentar

                      • hthaug
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2004
                        • 436

                        Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
                        Den klassiske "jeg har vært medlem siden/jeg har fulgt LSK siden" begynner å gå ut på dato.

                        Og når jeg leser denne tråden så ser det ut som ditt syn på supporterkultur begynner å gjøre det samme.
                        Det er faktisk fullt mulig, men det beviser også at KFL begynner å dra i en retning som ikke er for alle.

                        Kommentar

                        • ChriZza
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 4265

                          Hvilket blir helt feil da KFL skal være INKLUDERENDE.

                          Kommentar

                          • Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

                            Det virker på noen her som om supportere skal være like og mene det samme. Dette er helt på jordet. Alle som er glad i LSK skal kunne heie på fugla uten å bli rakket ned på av supportere som trur de er bedre og viktigere en andre.

                            KFL for alle!
                            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                            Kommentar

                            • superbøffel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 5611

                              Opprinnelig skrevet av hthaug
                              Trodde jeg kom med en MENING jeg men det er det kanskje ikke takhøyde for i KFL? Ser jeg en kontur av en elitisk holdning?
                              Det mest skremmende med denne tråden er nettopp dette Mr Haug skriver her. Det ser ut til at enkelte i KFL tar på seg oppgaven å lage en fasit for hva som er rett og gal supporteroppførsel uten nødvendigvis å se det hele bildet.

                              Det er skremmende lesning enkelte poster i denne tråden, det må være rom for ulike meninger i KFL.

                              Jeg synes personlig blussingen var kul der og da, men ser i etterkant at det slo rimelig uheldig ut for de som sto på VG Øvre.

                              Jeg foreslår at enkelte debattdeltagere slår opp ordet "empati" i fremmedordboken til mor og far. En egenskap vi definitvt har hatt og bør beholde i KFL. Det finnes nok av eksempler av elitistiske grupper og samfunn som har gått til grunne.
                              Enøyd i de blindes dal.

                              Kommentar

                              • blue
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2004
                                • 1429

                                Klubben gjør seg selv en bjørnetjeneste når den ikke tar tak i den delen av supporterkulturen som gir faen i reglene. LSK blir belastet med bøter og et dårlig omdømme.
                                Fugla 4 Life!

                                Kommentar

                                • Kølla Riisa
                                  Seniormedlem
                                  • Jun 2004
                                  • 1021

                                  Og da tenker du på generelt grunnlag eller blussinga og stol-ødeleggelsene?

                                  Kommentar

                                  • Kdlnor
                                    Medlem
                                    Møteplager
                                    • Feb 2003
                                    • 76

                                    Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
                                    Den klassiske "jeg har vært medlem siden/jeg har fulgt LSK siden" begynner å gå ut på dato.

                                    Og når jeg leser denne tråden så ser det ut som ditt syn på supporterkultur begynner å gjøre det samme.
                                    Det samme kan trygt sies om den siste linjen din her. Dette er et debattforum, her kan alle meninger legges frem. Hvis det skal være slik at alle skal være enig, må det skiftes navn på forumet fra "debatt" til "Si deg enig" forumet.

                                    Det er jo tydlig fra alle innleggene som nå kommer som ikke hyller denne blussingen eller ødelegelsene av stoler (uansett om det var ufrivillig eller ikke), så er det mange som ikke ønsker at kanarifansen skal identifiseres på en slik måte. Driver man en supporterklubb som får medlemmene til å føle ubehag fordi klubben man støtter får bøter og dårlig omtale, så bør man kanskje revurdere hvor god støtte man faktisk gir klubben.
                                    Last edited by Kdlnor; 15.11.2007, 14:49. Begrunnelse: rettet skrivefeil

                                    Kommentar

                                    • blue
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2004
                                      • 1429

                                      Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
                                      Og da tenker du på generelt grunnlag eller blussinga og stol-ødeleggelsene?
                                      Jeg tenker helt generelt. Cupfinalen var ikke den første kampen hvor LSK og KFL ble satt i et dårlig lys.
                                      Fugla 4 Life!

                                      Kommentar

                                      • gamle-perta
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2004
                                        • 2418

                                        Opprinnelig skrevet av chrissp
                                        Ja, vi trenger folk med ulike meninger som kan drive utviklingen av KFL fremover. Men er det først noe som er bestemt, så stiller vi oss 100% bak avgjørelsen.
                                        Jeg kommer aldri til å stille meg bak en KFL-uttalelse som støtter det som kan se ut som bevisst hærverk mot annen manns eiendom. Tvert i mot er jeg skuffet over KFL og tror en slik uttalelse kan oppfattes som at man senker terskelen og gradvis aksepterer mer pøblete opptreden på tribunen.
                                        Jo større KFL blir, jo mer skadelig er det å velge den linjen, etter min mening.

                                        At det å knuse tribunestoler evt handler om supporterkultur faller på sin egen urimelighet.

                                        Mvh
                                        Gammer`n
                                        Last edited by gamle-perta; 15.11.2007, 15:48.
                                        Mvh
                                        Gammer´n (Per T)

                                        Kommentar

                                        • Rønnern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6690

                                          Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                          At det å knuse tribunestoler evt handler om supporterkultur faller på sin egen urimelighet.
                                          Problemet vårt er at vi ikke er engasjerte nok....
                                          Mvh Ronnie "The Runner"
                                          LSK for alltid

                                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                          Kommentar

                                          Working...