NRK: KFL ødela seter for over 50 000 kr på cupfinalen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • maurakanari
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2005
    • 638

    Opprinnelig skrevet av gamle-perta


    At det å knuse tribunestoler evt handler om supporterkultur faller på sin egen urimelighet.

    Mvh
    Gammer`n
    Helt enig. Som mange har nevnt om "support" tidligere, så er det støtte. Skjønner ikke hvordan man "støtter" LSK når de får 50000 i bot.
    Om det var med vilje eller ikke vites ikke, men man kan prøve å vise litt respekt for andres eiendom, selv om det er nff eller tv2 sitt...
    VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

    Kommentar

    • tullebukk
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2006
      • 5446

      Opprinnelig skrevet av Rønnern
      Problemet vårt er at vi ikke er engasjerte nok....
      Jeg kan bare snakke for meg selv , jeg ødela 1 sete når vi fikk det første målet . Ikke lett å stå på beina når 18-19 år med motgang plutselig skal ut på engang.Tror helt sikkert at vi ikke har ødelagt stolene med vilje.Men det kan se ut som de fleste stolene som er ødelagt er der hvor ufc og gruppa til Tommy stod og disse grupperingene er jeg sikker på ikke gjorde det med vilje men at de faktisk blei ødelagt i alt KAOSET som oppstod når vi vant .Ikke at jeg forsvarer at dette blei gjort ,men det blir helt høl i hue å si att dette er gjort med viten og vilje. Ja hadde vi tapt på en dommer feil i sluttminuttene så kansje men ikke så lenge vi vant.

      Kommentar

      • heidar
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2129

        Er vel først og fremst argumentasjonen som er kritikkverdig her. Først og fremst at Ullevaal sin talsmann kaller dette for hærverk, og kategorisk avviser det som et uhell eller en hendelse pga. seiersrus. I stedet virker det som om dette er gjort med vitende og vilje.

        KFL sine uttalelser kunne godt vært mer rettet mot å roe ned ikke-saken, i stedet for å være så bastante som de faktisk var når de uttalte seg. Det skaper kun konflikt, og kommer ingen til nytte.

        At Ullevaal Stadion lager en sak på dette, er uforståelig. Anslaget på 55 seter kan isolert sett være mye, men det er garantert ikke mer enn det som totalt ryker på Ullevaal i løpet av sesongene vif/lyn spiller der. Hadde vif hatt et regnskap, hadde det vært interessant å se på seteutgiftene. Men at 4 stykker ryker hver kamp, ser jeg ikke bort ifra.

        Og selvfølgelig skal vi gjøre opp etter oss, så lenge alle de andre gjør det samme.

        (P.S. Jeg sparket i stykker et sete på Ullevaal da vi tapte der i 2005, men har ikke hørt noe om det siden da. Regner med å få regning i posten, nå som Ullevaal Stadion har bestemt seg for å ta tak i dette...)
        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

        Endelig er mørketida over.

        Kommentar

        • veiron
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6267

          Jeg må si jeg reagerer litt på følgende utsagn fra Erling Stray:
          "- Når forbundet lager et ståfelt på en sittetribune, så kan man ikke regne med annet enn at det kan bli noen ødelagte stoler, mer Stray."

          Nå er det nå en gang slik at det er sitteplasser på Ullevål, ettersom dette er internasjonale regler, og Ullevål er landslagsarenaen. Da blir det kanskje litt rart å klage på dette? Det blir jo som å oppfordre NFF til å koke sammen ett forbud mot å stå på kamper!
          Uhell skjer, men denne uttalelsen var drøy!

          Referanselink:

          Kommentar

          • Fugla- patriot83
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2005
            • 1241

            Slapp av litt, folkens. Synes det er litt jalla at straks media går ut og sier at dette er 'hærverk' så skal mange her på forumet og kalle det 'hærverk'.

            Folkens, LSK hadde ikke før søndag vunnet cupen på TJUETO år (altså '85, og Kråkas fire herlige). Nå endelig skulle Norges nest største supporterskare få utløp for alle de åra det har gått på dunken. Noen av de første tankene som slo meg under kampen på søndag var andreomgangen mot Brann semien '95, 0-4 i regnværet(ståtribune uten tak) mot Viking '96, Twente '97, Odd '01, MFK '05 og FCK '06... Sikkert mer og.

            Og nå kom plutselig kampen - kampen vi vant som sikret oss gullet!!!

            Og prater om engasjement. Kan jeg spørre om noen av dere stod i Kanari-fansen på Åråsen på 90-tallet?? På scoringene løp alle frem som gærninger, folk snublet under folkemengden og folk klatret opp på gjerdene som var der. Jeg husker det. Jeg husker jeg som tenåring klatra opp på 3-1 scoringen mot Brann i semien på og fikk deler av hånden revnet i gjerdet.

            Slik mentalitet hadde vel ikke gått i dag... Jeg husker Bislett '98, 1-5 med flaggbrenning og bluss. Nå er de ørlite bluss i en cupfinale nå og det blir spetakkel. Å fysjamegen...

            Jeg må bare si det - jeg elsker den tribuneaktive mentaliteten. Som jeg har sagt før. Kanari-fansen er til de grader levende - og jeg elsker det!!

            Og apropos bluss. Brann og Bergen (som har venta siden '63 fikk denne saken på seg) http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/tip...cle1420012.ece

            Og en annen ting: Søgård har vel før uttalt at han liker bluss og at han tennes av det.

            Hilsen patrioten. Heller mentaliten enn tantepreg.
            -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
            Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

            En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

            Kommentar

            • mooph
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 1496

              Tanker
              --------

              Sivilister i krig og stoler i fotball er eksempler på "Collateral damage". Noe må man tåle når man arrangerer fest. Åh, det er sant, det tåles ikke, regning sendes. Gikk med noen glass sist jeg hadde lag... sikkert hærverk!

              Bluss er sikkert plagsomt for noen, kjedelig for andre og stas for en del. Som det meste annet her i livet. Brannfarlig dog, bruk bør unngås under påvirkning av visse substanser. Farlig å leve.

              50 stoler + 4 bluss. Katastrofe! Laaang tråd! Nyhetsinnslag!!!! Fææælt!!! Vandaler!! Noen dør sikkert neste gang!! Må stoppes!!! Hyyyl!!!

              Godt det cupfinale bare en gang i året. Er så dyrt... Folk blir ekstatiske, veldig dumt! Hva med litt kontrollert ekstase?, litt mindre entusiasme og litt mer NORSK?! Liker ikke sånne sydlandske greier, æsj!
              Fugla mot nye høyder

              Kommentar

              • blue
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2004
                • 1429

                Opprinnelig skrevet av mooph
                Tanker
                --------

                Sivilister i krig og stoler i fotball er eksempler på "Collateral damage". Noe må man tåle når man arrangerer fest. Åh, det er sant, det tåles ikke, regning sendes. Gikk med noen glass sist jeg hadde lag... sikkert hærverk!

                Bluss er sikkert plagsomt for noen, kjedelig for andre og stas for en del. Som det meste annet her i livet. Brannfarlig dog, bruk bør unngås under påvirkning av visse substanser. Farlig å leve.

                50 stoler + 4 bluss. Katastrofe! Laaang tråd! Nyhetsinnslag!!!! Fææælt!!! Vandaler!! Noen dør sikkert neste gang!! Må stoppes!!! Hyyyl!!!

                Godt det cupfinale bare en gang i året. Er så dyrt... Folk blir ekstatiske, veldig dumt! Hva med litt kontrollert ekstase?, litt mindre entusiasme og litt mer NORSK?! Liker ikke sånne sydlandske greier, æsj!
                Du har jo ikke skjønt en dritt.
                Denne lange tråden handler om prinsipper og holdninger, ikke om det var 4 eller 7 bluss.
                Fugla 4 Life!

                Kommentar

                • mooph
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 1496

                  Opprinnelig skrevet av blue
                  Du har jo ikke skjønt en dritt.
                  Denne lange tråden handler om prinsipper og holdninger, ikke om det var 4 eller 7 bluss.
                  Sivilister i krig og stoler i fotball er eksempler på "Collateral damage". Noe må man tåle når man arrangerer fest.
                  Fugla mot nye høyder

                  Kommentar

                  • blue
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2004
                    • 1429

                    Opprinnelig skrevet av mooph
                    Sivilister i krig og stoler i fotball er eksempler på "Collateral damage". Noe må man tåle når man arrangerer fest.
                    Noe må man tåle, men hadde noen knust stuebordet mitt på en fest hadde jeg hvertfall bedt de erstatte det! Selv om det ikke er hærverk, er det normal folkeskikk å beklage og gjøre opp for seg!
                    Fugla 4 Life!

                    Kommentar

                    • mooph
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2005
                      • 1496

                      Opprinnelig skrevet av blue
                      Noe må man tåle, men hadde noen knust stuebordet mitt på en fest hadde jeg hvertfall bedt de erstatte det! Selv om det ikke er hærverk, er det normal folkeskikk å beklage og gjøre opp for seg!
                      Det er imidlertid snakk om 50 stoler, noe som er en dråpe i havet for denne festarrangøren, utgjør langt mindre av eiendelene enn et stuebord hos folk flest.

                      Er vel som et glass å regne for vanlige folk. Ber du dine gjester erstatte glass som de uheldigvis mister ?

                      For all del, det er dumt at ting går i stykker, men det blir aldeles latterlig å rope over seg i ulykke for å miste smuler.

                      Ullevål stadion anlegget;
                      AREAL
                      - Totalt opparbeidet areal 65.000 m2, lik 8 fotballbaner.
                      - Høyde til tak 23 m
                      - Lengde på bygget 202 m (utvendig)
                      - Bredde på bygget 162 m (utvendig)
                      - Totalflaten innenfor tribunene er 122 x 82 m = 10.000 m2
                      - Totalflaten med gress er 112 x 73 m = 8.176 m2
                      - Spilleflaten er 105 x 68 m = 7.140 m2

                      PUBLIKUMSKAPASITEN
                      - Sitteplasser: 24.082
                      - VIP plasser: 1.470
                      - Bevegelseshemmede: 20
                      - Total publikumskapasitet: 25.572

                      IDRETTSANLEGGET HAR
                      - 16 publikumsinnganger med til sammen 40 telleapparater.
                      - 5 VIP innganger
                      - 1 billettkiosk med 12 salgsluker
                      - 40 toaletter, herav 2 for bevegelseshemmede
                      - 20 kiosker
                      - 3 behandlingsrom / førstehjelp

                      LYSANLEGG
                      - Antall lyskastere er totalt: 160 stk
                      - Monteringshøyden er fra 20-28 m.
                      - På Tribune syd og nord er det 4 hydrauliske lysmaster som hver har 11 lamper.
                      - Lampene er av typen Philips ArenaVision 2000W
                      - Total lysmengde er 1.400 lux
                      - Anlegget er forberedt til å kunne levere opp til 2000 lux

                      LYDANLEGG
                      - Lydanlegget består av totalt 450 små høytalere og 32 større høytalergrupper - hver med 2 doble kraftige horn og en basshøyttaler.
                      - Totalt drives lydanlegget av en samlet forsterkerkraft på 66.000W.

                      TV ANLEGG
                      - 69 TV'er på VIP arealene utvendig og innvendig 25 TV`er.
                      - 1 storskjerm fra Lighthouse str. 40m2 i VG svingen.
                      - 6 TV'er på Kongetribunen.
                      - 4 TV'err i resepsjon/garderobe.
                      - I samtlige vrimlearealer ble det i 2005 satt opp skjermer for publikum som kan både brukes som informasjonskanaler og ren TV-titting.

                      PRESSE/MEDIA
                      - Arealet for TV/radio i 6. etasje er ca 39m2.
                      - 1 TV-studio og 16 tilliggende kommentatorbokser for radio/TV i Hafslund tribunen med panoramavinduer over arenaen.
                      - Arbeids rom for journalister på 130 m2 med utsikt mot syd/Oslofjorden.
                      - Fotorom i 1. etg. Er på 100 m2 inkludert mørkerom.
                      - Presserom (auditorium) med 96 plasser og scene for intervjuer og pressekonferanse.
                      - Egen tribunedel avsatt i Hafslund tribunen for fotografer.
                      - Det er også kommentatorbokser, TV-platting og TV-studio på motsatt side, Postbank-tribunen, til såkalt dobbeltproduksjon. Det vil si at Tv-selskaper fra motstander klubb eller land som spiller på Ullevaal kan ha en egen produksjon fra sin side hvor man kan utnytte alle sider av spillebanen med reklameplakater slik at en kan selge reklame både til norske og utenlandske selskaper, og dermed øke Tv-reklameinntektene med 100%
                      Fugla mot nye høyder

                      Kommentar

                      • Hamburg & Kanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 3006

                        Med tanke på at NFF

                        *selger TV-rettighetene til en møkkasender for å fleske inn mest mulig gryn
                        *selger landskampbilletter til ågerpris uansett underholdningsnivå (tradisjonelt nokså labert)
                        *tjener nokså godt på cupen/NM

                        burde man kanskje holdt kjeft om at fansen til nettopp en av klubbene som genererer disse inntektene i gledesrus herper noen plastikkstoler i finalen og ta det som en kostnad. Sende ut regninger, skrive "ulv" og kalle det hærverk skal man i alle fall ikke gjøre, hvis man har noe vett i skollen
                        LSK Norges beste lag

                        Kommentar

                        • MobBoss
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2003
                          • 900

                          Det som ble sagt er følgende:

                          "Det er uheldig og beklagelig at slikt skjer, men desverre blir det av og til sånn når man har seter på det som blir definert som ståfelt. Når man sammler så mange stående supportere på samme sted så er det lett for at ting skjer siden mange presser på fra alle kanter.
                          Det at Ullevaal stadion mener at vi ikke er spesielt snille med setene dem synes jeg er merkelig siden hverken vi eller klubben har hørt noe om dette før og dette er jo tross alt fjerde gangen vi er der i år.
                          Det at Ullevaal stadion kaller dette direkte hærverk fra vår side vitner om at de mangler innsikt i hvordan fotballsupportere oppfører seg."

                          Dette er det som er blitt sagt og ut av det så har de laget sakene sine.
                          Vil også nevne at vi har dialog med klubben som videre prater med Ullevaal stadion

                          Invicta

                          Ingen er større en klubben

                          Kommentar

                          • Superstefan
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 2180

                            Opprinnelig skrevet av Erling Stray
                            "Det er uheldig og beklagelig at slikt skjer, men desverre blir det av og til sånn når man har seter på det som blir definert som ståfelt. Når man sammler så mange stående supportere på samme sted så er det lett for at ting skjer siden mange presser på fra alle kanter.
                            Det at Ullevaal stadion mener at vi ikke er spesielt snille med setene dem synes jeg er merkelig siden hverken vi eller klubben har hørt noe om dette før og dette er jo tross alt fjerde gangen vi er der i år.
                            Det at Ullevaal stadion kaller dette direkte hærverk fra vår side vitner om at de mangler innsikt i hvordan fotballsupportere oppfører seg."
                            Opprinnelig skrevet av VG.no
                            Kanarifansens talsmann, Erling Stray, sier til NRK-sporten at Ullevaal stadion må kalkulere med at slikt skjer, og at de mangler innsikt i hvordan supportere oppfører seg.
                            Rart at Vg klarer og dra ut det negative men ikke nevne at vi beklaget oss.Fy faen blir kvalm
                            Fotograf Kreativ Kanaris

                            KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

                            Kommentar

                            • Leif A
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 3962

                              Opprinnelig skrevet av Superstefan
                              Rart at Vg klarer og dra ut det negative men ikke nevne at vi beklaget oss.Fy faen blir kvalm
                              Det er ikke rart i det hele tatt. Da hadde de ikke hatt noe å lage overskrift av.
                              Hvorfor er jeg ikke overrasket?
                              Knurr...

                              Kommentar

                              • Tobben
                                Jeg elsker å kjøre trikk
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2005
                                • 1666

                                Tror nok et par her inne skylder Erling Stray en unnskyldning!

                                Kommentar

                                • rulfi
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2007
                                  • 982

                                  Opprinnelig skrevet av Harald_88
                                  Har du noen gang prøvd å hoppe på alle hoppe-sanger? Da skjønner du at selv den aller best trente i kfl ikke ville hatt muskulatur til å tåle det. Ankelmuskulaturen ville blitt utslitt etter få minutter, derfor er det nødvendig at man hjelper til med andre muskelgrupper. Knebøyermuskulaturen, altså de 3 musklene i "hamstrings" på baksiden av låret: Biceps Femoris, semimembranosus og semitendunosos. Og med hofteleddsbøyeren på fremsiden: Iliacus, Psoas minor og Psoas major. Dette for å avlaste ankelleddet. Dette får man kun til ved å ha det ene beinet på stolen, for å få en hensiktsmessig vinkel på kneledd og hofteledd.
                                  Eller en tar helt enkelt noen turer på helsestudio, eller i skog og mark og trener opp muskulaturen rundt anklene. Da klarer en ganske lett og hoppe på det meste om en vil.

                                  Kommentar

                                  • rulfi
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2007
                                    • 982

                                    Opprinnelig skrevet av fuglungen
                                    Mulig jeg formulerte meg litt dårlig.

                                    Stod på plassene var ikke ment at folk står oppå setet og hopper.

                                    Men at mange seter ble ødelagt av målfeiringer og feiringer i ettertid vil jeg aldri kalle hærverk. Men hvis du sier at folk hopper bevist setene i stykker, da er saken en annen.
                                    100 seter blir ikke ødelagt av feiring, noen har stått på disse setene også, som alle som vil kan se på hver kamp at folk gjør. Hvis folk greier å ødelegge seter i feiringa, står det vel kanskje for mange på det stedet, ellers har mange folk vondt i kroppen og noen har brekte armer..

                                    Kommentar

                                    • e.d
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2005
                                      • 688

                                      Opprinnelig skrevet av Tobben
                                      Tror nok et par her inne skylder Erling Stray en unnskyldning!
                                      Synes det er VG som skal unnskylde seg, og ikke folk her inne. Han var til og med i kontakt med dem igår får å få inn denne presiseringa, men Vg nekta enda dem hadde sitert ham helt feil.
                                      synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                                      Kommentar

                                      • Harald_88
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2006
                                        • 550

                                        Blir helt oppgitt over at kanaris forsvarer en fyr som beskylder oss for hærverk. Hærverk betyr at man bevisst ødelegger andres utstyr eller eiendom.

                                        Det sier seg jo selv at når klubben i våre hjerter setter inn målet som sikrer det første trofeet på 18 år så tar man av, folk kaster seg om halsen på hverandre og det oppstår ett ras av dimensjoner. Det skal rimelig solide stoler til for å tåle ett par-tre godt voksne karer over seg.

                                        Skal det virkelig være sånn at vi må droppe slike spontane gledesreaksjoner av hensyn til stolene? NEI

                                        Personlig kunne jeg aldri klart å beholde roen når fugla scorte, til det betyr laget for mye for meg.

                                        Ikke la NFF diktere vår måte å feire scoringer på.

                                        Forøvrig ekstremt bra skrevet av Petter, støtter bloggen hans 100%:

                                        Alt For Fugla

                                        Gå Av Grønlund

                                        Kommentar

                                        • gamle-perta
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2004
                                          • 2418

                                          Opprinnelig skrevet av e.d
                                          Synes det er VG som skal unnskylde seg, og ikke folk her inne. Han var til og med i kontakt med dem igår får å få inn denne presiseringa, men Vg nekta enda dem hadde sitert ham helt feil.

                                          Bare minner om at alle har rett og krav på å få lest opp det man siteres på før en artikkel publiseres. Det er en regel både VG og alle andre i media kjenner til. Men de minner ikke folk på det, så det er intervjuobjektet selv som må passe på dette.
                                          Kan være godt å huske på til neste gang.

                                          Mvh
                                          Gammer`n
                                          Mvh
                                          Gammer´n (Per T)

                                          Kommentar

                                          Working...