Bør Kanari-Fansen og TV2 gå i dialog?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tvilling
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 1480

    Bør Kanari-Fansen og TV2 gå i dialog?

    I dag står det å lese (jfr nyhetstråden):
    --------------------------------------------------------------
    – Hva synes du om kanarifansen?
    – Det er åpenbart at de har lagt TV2 for hat. Det synes jeg er synd, fordi LSK går glipp av mange gode TV-saker, siden supporterne ikke ønsker å være med, sier Vegard Jansen Hagen. (ANB)
    ---------------------------------------------------------------

    TV2 har et produkt å levere og burde ha interesse av hva fotballglade kunder ønsker.
    Kanarifansen har en kjempemulighet til å få markedsført seg som det postive elementet de er i blitt norsk toppfotball.
    Kanskje ledelsen i Kanarifansen via LSK formannen burde tatt en dialog med Vegard Jansen Haugen.
    Både TV2 og KFL har bare alt å tjene på å skape en vinn-vinn-situasjon

    ----------------
    LSK- Storheten i over 30 år
  • Anders_Aa
    Medlem
    Møteplager
    • Nov 2006
    • 76

    #2
    Nå vet ikke jeg hva som fansen har sagt nei til av Tv2 oppdrag. Jeg stiller meg uansett spørrende til hvorfor en negativ holdning til Tv2 skal ha noen form for positiv virkning. Er enig med trådstarter at Fansen er best tjent med en dialog med Tv2 slik at vi kan bli fremstilt som den beste fansen i Norge og ikke en gjeng som er sutrete.

    For min del kan jeg ikke få nok av Lsk på Tv eller i de skriftlige medier, så takke nei til oppdrag fordi Tv2 har fremstilt Lsk noe negativt denne sesongen er for meg litt barnslig. Kanskje vise litt ydmykhet og selvinnsikt, slik at sammarbeidet med Tv2 neste sesong vil være en ren fest og Lsk igjen kan vises som den stolte klubb den er.
    Kanarifugl i Bergen By. Jaja Det skal vel være sånn!

    Kommentar

    • Bolsen3
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2004
      • 1061

      #3
      Jeg synes vi skal fremstilles som Norges beste supportere kun fordi vi er best på tribunen, ikke fordi vi stiller opp på alle mulige kvalme påfunn fra tv2. Vil nødig at Kanari-Fansen skal bli supporterenes svar på Tommy Sharif...

      NEI til å være nikkedukker for tv2!

      Kommentar

      • Rovfugl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 3672

        #4
        virker som det er et valg mellom prinsipper og fornuft dette her.
        Prinsippet sier vel : drit i TV2 og la oss kjøre vårt eget løp.
        Fornuften sier vel: ta en dialog med TV2, rydd opp slik at vi kommer ovenpå igjen og kommer på godfot med dem, og kanske vi slipper negativ omtale for slike bagateller.

        jeg tror man bør høre på fornuften i denne saken, å gå mot media er vel en tapt sak før man har starta fordi fok hører media og ikke oss!
        DØ FOR FUGLA!!!
        http://www.fluefiskebloggen.no
        LSK er min religion
        Ujah er min gud

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3459

          #5
          Den dagen TV2 viser litt ydmykhet og selvinnsikt vil jeg vurdere å samarbeide med dem. Ernst Lersveen spurte meg på Martin's før Start-kampen i våres om en kommentar, men jeg valgte da å takke nei siden TV2 kun få dager tidligere hadde sendt et en-sidig sak om kanariveggen, og jeg var, etter fire pils, redd for å si noe som jeg ville angre på i ettertid. Når den godeste Ernst finner en kar å intervjue er første spørsmål: "Med 5 kamper uten seier, er det krise i LSK?" visste jeg at jeg hadde gjort det riktige.

          Tilbake til kanariveggen. Det innslaget var et journalistisk makkverk fra ende til annen. Det var kun han sure arkitekten som fikk ytre sin mening, og ingen andre fikk komme med noen positive kommentarer om veggen.

          Når da vi i tillegg får kommentarer fra Pål T. Jørgensen om at "Nyhetene er tilbake etter at Lyn har slått Lillestrøm på Ullevål" (riktignok ikke TV2-sportens skyld) så burde de ha latt godeste Pål T. få sitte på sidelinjen inntil Lyn hadde oppfylt den malplasserte profetien hans.


          Jeg tror det vil ta flere år før i hvertfall jeg vil ha tillitt nok til TV2 til at jeg ønsker å samarbeide med dem. Det er de som burde strekke ut den hjelpende hånden først. Etter min mening klarer Kanarifansen seg meget godt uten TV2, og jeg kommer i hvertfall ikke til å stille opp på noe for dem før de viser at de kan oppføre seg nøytralt og objetive. Den dagen de har bevist det er jeg villig til å samarbeide med dem ikke før. Om det er barnslig? Mulig, men jeg ser heller på det som å være prinsippfast. hvorfor skal vi bukke og takke når det er TV2 som har startet konflikten?
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • kris
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Mar 2007
            • 229

            #6
            Selvsagt kan man sitte på sidelinja og se surt på alle negative innslagene om KFL og LSK, men det vil da neppe gjøre ting så mye bedre...? Vil man få noen til å endre mening, og kanskje få TV2 til å vinkle sakene litt bedre vil jeg anta at dialog er eneste alternativ. Å jobbe med å få gode kontakter i media er nok noe man kan tjene på, og som gjør at vi ikke bare må forsvare oss mot hets og lignende hele tiden.... Det nytter ikke å ta denne kampen på tribunen...

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13277

              #7
              Jeg tror neppe at det vil bli færre negative oppslag om LSK fordi vi inntar en ydmyk og samarbeidende holdning. Det er ikke klubbens holdninger eller mangel på ydmykhet som ligger bak alle TV2 oppslagene, men en kultur i TV2 som har vokst frem fordi de aller fleste av journalistene og i særdeleshet ledende skikkelser i redaksjonen som Davy Wathne har LSK som hatklubb nummer én.

              Dette er basert på hans egne uttalelser i media tidligere og er vanskelig å misforstå i f.eks. blogginlegget om LaMangabråket i fjor. Sitat: "...for de av oss som kan styre sin begeistring for klubben og de som velger å spille for den." DW kjennetegnes ellers ved at han tydligvis ønsker å si minst mulig om LSK og gi oss minst mulig omtale i kanalen, positiv eller negativ.

              TV2s bias og negative oppslag kom FØR reaksjoner i klubben som knyttes til "manglende ydmykhet"

              Vi er ikke alene om å få negativ oppmerksomhet, men vi er helt klart den "store" klubben i tippeligaen som har hatt høyest drittsak/gladnyhet-ratio. Trolig er motforestillingene mot å gi oss negativ presse mindre enn for de andre "store " klubbene fra byene av mange årsaker.

              Det er etter min mening lite vi kan gjøre med dette ut over å ignorere det, være forsiktige med utspill og fremstå som positive generelt. Vi vil uansett måtte leve med kritikk fra TV2 om "manglende ydmykhet" og kryssklipping av denne sesongens uheldige episoder inn i neste sesongs reportasjer: dette temaet vil TV2 uansett melke.

              Kommentar

              • Anders_Aa
                Medlem
                Møteplager
                • Nov 2006
                • 76

                #8
                Jeg er enig i at noe av innslagene Tv2 har kommet med i år har vært av en smålig karakter. Likevel mener jeg at det ikke hjelper å være arrogant tilbake. Vil det ikke være bedre å sette seg ned, fortelle våre synspunkter. Det må da være den beste måten å få løst floken mellom fansen og tvkanalen på. Tv2 er tross alt den kanalen som dekker mest fotball i dette landet. Et godt forhold vil gagne oss best.
                Kanarifugl i Bergen By. Jaja Det skal vel være sånn!

                Kommentar

                • erlando
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2006
                  • 858

                  #9
                  Fullstendig enig med reka. Spesielt siden Vegard Jansen Hagen rett ut sier at de klipper og limer sammen sin egen virkelighet for å skape og vinkle de sakene de vil ha, ref Eldar Hansen/Per Berg/Jan Åge Fjørtoft-saken:
                  Vi hadde ingen spesiell kilde på saken. Likevel var det så mange sammenfallende synspunkter rundt situasjonen at vi mente det var riktig å gå ut med den.
                  For de som kjenner bakgrunnen er dette faktisk en åpen innrømmelse av at TV2 ikke har noen skrupler for å klippe sammen stoff fra forskjellige sammenhenger og tatt opp over et lengre tidsrom, for så å la det framstå som dagsferskt stoff og relaterte hendelser.

                  Det beste man kan gjøre i forhold til TV2 og den typen journalistikk er å ikke gi dem en dritt. Ikke stille opp på noe utover det man må i forhold til den forbanna tv-avtalen og gjøre det uttrykkelig klart ved alle anledninger at alt annet lsk-relatert stoff presentert på TV2 har de funnet på selv uten kilder og tilknytning til LSK/KFL.

                  Det bør også vurderes et permanent "Fotballen bort fra TV2"-banner på Åråsen.
                  Ja til pause i pausen!

                  Kommentar

                  • Jan Banan
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 809

                    #10
                    KFL scorer selvmål hver gang media boikottes. Så enkelt er det.

                    Det er av den samme grunnen man forsøker å unngå enkildejournalistikk.

                    Hvis noen her inne tror det hjelper å sitte på forumet og surmule, eller rope at vi hater TV 2 på kamper, så tenk om igjen.

                    Den ENESTE måte å skape goodwill på er å stille opp.

                    (Og til de som måtte sette "tommel ned" på innlegget: Jeg vil gjerne se et alternativ til hvordan "konflikten" skal løses. TV 2 klarer seg helt fint uten vår deltagelse mens vi sitter igjen med stempel som sure drittunger.)
                    Last edited by Jan Banan; 19.11.2007, 13:30. Begrunnelse: Avsnittet om "tommel ned"
                    - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                    Stuart Baxter har forstått det.

                    Kommentar

                    • Torolf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 9574

                      #11
                      Er det ikke en eller annen mediestudent på forumet som kan gjøre en kritisk gjennomgang av TV2s dekning av LSK i 2007-sesongen? Jeg skulle gjerne hatt fakta på bordet før et eventuelt møte med TV2, slik at de ikke kan gjemme seg bak påstanden om at dette er et problem skapt av Fjørtoft og KFL.

                      Kommentar

                      • KARANTENE_JHNY
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Jun 2007
                        • 67

                        #12
                        personlig kommer jeg aldri til å stille opp på noe som helst av tv2 dritt. Samme faen hva det skulle være. Møkka kanal!

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13277

                          #13
                          Det hadde vært flott å få en analyse av disse tingene.Uten at jeg er noen medieviter kan ikke dette være vanskelig å sette opp: En tabell med publiserte nyhetssaker om LSK; hvilke media som har publisert saken og om saken er positiv eller negativt vinklet. Ved å sammeligne hva de ulike redaksjonene har publisert vil man med enkle statistiske hjelpemidler kunne fastslå om det foreligger en slik bias, og om den er tilfeldig eller ikke. En langt mer fornuftig bruk av statistikk enn å predikere utfall av fotballkamper.

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3459

                            #14
                            Det vi kan analysere er måten TV2 har dekket hver enkelt sak, og avgjøre om de har gjort et godt arbeid. Personmlig ønsker jeg ikke bare å gladnyhetene fra Åråsen, men jeg vil ha nøytrale observasjoner, og objektive analyser. Det mener jeg så absolutt at vi ikke har fått ifra TV2 denne sesongen.

                            Spesielt måten de hauset opp Brenne's karantene og Heinz' kne, samt innslagene de har laget om Fjørtoft's fremtid i LSK og Kanariveggen, som begge var ensidige og totalt blottet for objektivitet.

                            I samme moment klarer TV2 å lage gladsaker ut av episoden hvor Mjelde flyr i ansiktet på egen spiller, men at Nordlie stormer til for å hindre at LSK-spillere kommer i slagsmål og utestangt ifra cupfinalen blir kommentert negativt.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • Rovfugl
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 3672

                              #15
                              er et par ting som er opplagt i denne saken, TV2 gjør helt klart mange rare ting, men i dagens samfunn står disse medeiene så sterkt at for "lille" oss nytter det ikke å sloss mot media. Det er en sak media vinner uansett fordi folk hører og ser dem, oss er det ingen som hører fordi våre meninger kommer ikke ut i media, utenom når det er noe negativt.

                              at vi sitter her på forumet og diskuterer og forteller hverandre at det TV2 gjør er galt er det kun vi her på forumet som får med seg, mens TV sprer sine meldinger til hele forbanna landet.
                              ingen får med seg om vi stiller oss selv i godt lys innestengt på forumet her.

                              som nevnt så er det 2 ting , det ene er prinsippet som sier drit å dra hele TV2. Det andre er fornuften som sier at vi bør være litt ydmyk og kanskje gå i dialog og prøve å komme mere på godsiden, kanskje si at vi beklager en del hendelser.

                              Hva vinner vi på å føre en sværtekampanje mot TV2 , jo absolutt ingenting! TV2 skyter bare tilbake med mindre kraftig skyts enn det vi bruker, men de kommer ut til hele landet og bruker det på en slik måte at over tid vil det være vi som står tilbake med et "rykte" som de "slemme" små ting over tid som gjør at vi blir uglesett.
                              DØ FOR FUGLA!!!
                              http://www.fluefiskebloggen.no
                              LSK er min religion
                              Ujah er min gud

                              Kommentar

                              • blue
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2004
                                • 1429

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av KARANTENE_JHNY
                                personlig kommer jeg aldri til å stille opp på noe som helst av tv2 dritt. Samme faen hva det skulle være. Møkka kanal!
                                Konstruktivt!
                                Fugla 4 Life!

                                Kommentar

                                • mooph
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2005
                                  • 1496

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Jan Banan
                                  Den ENESTE måte å skape goodwill på er å stille opp.
                                  Dersom du er i den naive tro at, ved å skape godwill ved at KFL stiller opp for TVBrann, vil endre mediabedriftens vinkling på KFL og LSK forstår jeg synspunketet ditt.

                                  Desverre har ikke jeg noen som helst tro på det. Bergensredaksjonen fra TVBrann vil vinkle alle ting KFL eventuellt stilte opp på slik som de ønsker uansett. Når KFL til slutt nekter for andre, tredje, fjerde ... gang vil de bare kjøre klagesaker som denne igjen.

                                  Jeg tror at dersom KFL rekker ut hånda til bergenskanalen vil den bli spist sammen med resten av armen.

                                  LSK og KFL vil forhåpentligvis oppleve en annen mediahverdag når rettighetene går over til noen andre. I mellomtiden kjører jeg full personlig boikott av TVBrann og oppfordrer alle andre til å gjøre det samme.
                                  Fugla mot nye høyder

                                  Kommentar

                                  • blue
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2004
                                    • 1429

                                    #18
                                    Etter å ha lest dagens RB hvor Fjøra fremstår som ydmyk og selvkritisk, slår det meg at vi har noe å lære i Lillestrøm. Vi må gjerne klage på TV2 her på Forumet, men det hjelper absolutt ingenting i den store sammenhengen. Jeg tror grunnen til at vi ofte blir fremstilt negativt i media, er at både LSK og KFL har en lang vei å gå når det gjelder medieerfaring og -profesjonalitet.

                                    Vi må slutte å sutre, gå i oss sjøl, oppføre oss som folk, og ikke minst veie våre ord når vi er i kontakt med media. Vi kan ikke forandre mediebildet over natta, men på sikt er dette det eneste som gagner oss.

                                    La oss være en toppklubb - også utenfor banen!
                                    Fugla 4 Life!

                                    Kommentar

                                    • gamle-perta
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2004
                                      • 2418

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av erlando
                                      For de som kjenner bakgrunnen er dette faktisk en åpen innrømmelse av at TV2 ikke har noen skrupler for å klippe sammen stoff fra forskjellige sammenhenger og tatt opp over et lengre tidsrom, for så å la det framstå som dagsferskt stoff og relaterte hendelser.

                                      Akkurat som alle TV-kanaler har gjort i alle år. Dette er ikke noe TV2 i Norge har funnet opp.
                                      Selv aktører som ser på seg selv som dypt seriøse, f eks BBC, NRK, CNN osv, får ofte slike beskyldninger mot seg. Ikke minst fra politikere.
                                      Dersom alle innslag skal kringkastes orginalt og i sin helhet, så blir det mye kjedelig TV.
                                      Dessverre.

                                      Ellers er jeg enig med de på forumet som sier at KFL må søke samarbeid i stedet for boikott, selv om jeg også irriterer meg grønn over TV2s evige jag etter negative LSK-vinklinger.
                                      På den annen side har vel ikke noe annet lag opptrådd i flere, sene kveldskamper direkte på TV i år. Noe som igjen gir klingende mynt i LSK-kassa.
                                      Det er jo tross alt positivt at vi er så attraktive, er det ikke?

                                      Mvh
                                      Gammer`n
                                      Mvh
                                      Gammer´n (Per T)

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7106

                                        #20
                                        Spørsmålet må jo være hva vi liksom skal ha å tjene på å boikotte TV2. Vil TV2 ta skade av det? Selvsagt ikke. Vil Kanarifansen ta skade av det? Naturligvis vil KFL ta skade av å få et stempel som den store sutregjengen i Tippeligaen.

                                        Den eneste måten å motvirke det som oppfattes som negativ dekning av LSK og Kanarifansen, er å være så positive i ord og gjerning at TV2 ikke har materiale å lage negative saker ut av. Negativitet, konflikt og krise selger dessuten som regel bedre i tabloidmedia enn gladsaker, i hvert fall når det er hele Norges hatlag, dvs. LSK, det er snakk om.
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        Working...