Bør Kanari-Fansen og TV2 gå i dialog?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mooph
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 1496

    #21
    Opprinnelig skrevet av blue
    Etter å ha lest dagens RB hvor Fjøra fremstår som ydmyk og selvkritisk
    Hvilken variant velger TVBrann mon tro ?

    a)
    Dette er ikke verdt sendetid.

    b)
    Fjøra fremstår som ydmyk og selvkritisk.

    c)
    Fjørtoft innrømmer mange feil!
    ... med oppfølginsspørsmål til NFF ansatt; "Er det riktig av LSK styret å la Jan Åge Fjørtoft få fortette som leder når han ikke er kompetent ?"
    Fugla mot nye høyder

    Kommentar

    • Jan Banan
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2004
      • 809

      #22
      Opprinnelig skrevet av mooph
      Dersom du er i den naive tro at, ved å skape godwill ved at KFL stiller opp for TVBrann, vil endre mediabedriftens vinkling på KFL og LSK forstår jeg synspunketet ditt.
      Jeg vil ikke kalle meg selv naiv når jeg gjennom jobb har et meget godt grunnlag for å forstå hvordan riksdekkende media fungerer.

      Det er derimot naivt å tro at "alt vil bli så meget bedre" bare en annen kanal får rettighetene. (Noe som kan skje først om 40 år for alt vi vet)
      - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

      Stuart Baxter har forstått det.

      Kommentar

      • mooph
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 1496

        #23
        Opprinnelig skrevet av Jan Banan
        Det er derimot naivt å tro at "alt vil bli så meget bedre" bare en annen kanal får rettighetene. (Noe som kan skje først om 40 år for alt vi vet)
        Hva jeg skrev var;

        Opprinnelig skrevet av mooph
        forhåpentligvis oppleve en annen mediahverdag
        du tok nesten en TVBrann vri der ...
        Fugla mot nye høyder

        Kommentar

        • Hamburg & Kanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 3006

          #24
          Opprinnelig skrevet av Jan Banan
          Jeg vil ikke kalle meg selv naiv når jeg gjennom jobb har et meget godt grunnlag for å forstå hvordan riksdekkende media fungerer.

          Det er derimot naivt å tro at "alt vil bli så meget bedre" bare en annen kanal får rettighetene. (Noe som kan skje først om 40 år for alt vi vet)
          Det behøver ikke bli så mye bedre, så lenge vi bare slipper å se og høre Alsaker og Wathne. De egner seg best til &%¤# damehåndball uansett.
          Fotball kan de lite om.

          Ta med Frode Olsen og den lille nord-norske dritten i tillegg. Inn i glemselen.
          LSK Norges beste lag

          Kommentar

          • Jan Banan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2004
            • 809

            #25
            Opprinnelig skrevet av mooph
            du tok nesten en TVBrann vri der ...
            Haha, nei det var ikke ment som det.

            Men du forstår sikkert hva jeg forsøkte å si - vi kan ikke stikke hodet i jorda og bare håpe på bedre tider.

            Boikott i denne sammenhengen vil være like effektiv som om På Bang Hansen truet med aldri å kjøpe bikini.
            - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

            Stuart Baxter har forstått det.

            Kommentar

            • veiron
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6267

              #26
              Uansett hva TV2 har foretatt seg mot LSK tidligere i år, så må jeg si at jeg ble meget flau og skuffa over å høre at noen fulle amøber ikledd gult og sort truet og "mobbet" bort Carsten Skjelbreid. Å oppføre seg sånn er hvertfall ikke veien å gå.

              Kommentar

              • mooph
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 1496

                #27
                Opprinnelig skrevet av Jan Banan
                Men du forstår sikkert hva jeg forsøkte å si - vi kan ikke stikke hodet i jorda og bare håpe på bedre tider.

                Boikott i denne sammenhengen vil være like effektiv som om På Bang Hansen truet med aldri å kjøpe bikini.
                Jeg er forsåvidt enig i at en boikott ikke vil hjelpe, men jeg tror ikke at en utstrakt hånd hjelper heller.
                Derfor går jeg for boikott som ett av to onder fordi jeg tror jo mer TVBrann har å skrive om KFL og LSK, jo mer negativt vinklet matriale blir presentert.

                Reka's idé om en grundig analyse av media's presentasjon i løpet av året hadde vært interessant å sett resultatet av.

                [OFF TOPIC]
                Det er rimelig irriterende at NFF er såpass pengekåte at de selger hele sjela til en kjøper. Ønsker da heller at de tar mindre betalt og deler opp rettighetene i større grad neste gang.
                [/OFF TOPIC]
                Fugla mot nye høyder

                Kommentar

                • Rovfugl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 3672

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av mooph
                  Jeg er forsåvidt enig i at en boikott ikke vil hjelpe, men jeg tror ikke at en utstrakt hånd hjelper heller.
                  Derfor går jeg for boikott som ett av to onder fordi jeg tror jo mer TVBrann har å skrive om KFL og LSK, jo mer negativt vinklet matriale blir presentert.
                  Du er enig i at boikott ikke vil fungere, du TROR ikke at en utstrakt hånd vil hjelpe, alikevel vil du gå for den metoden du ikke mener vil fungere , mens du velger bort den metoden du selv ikke er sikker på vil fungere??
                  hvor er logikken i at du selv vil velge den metoden er enig i at ikke vil fungere?


                  alle skjønner jo at boikott ikke vil hjelpe en dritt, TV2 vil ikke ta skade av at vi boikotter dem, det er kun oss selv det vil gå ut over , TV som medie er alt for kraftig til det.
                  Er det ikke da verdt å PRØVE en annen vinkling for vår egen del ?
                  DØ FOR FUGLA!!!
                  http://www.fluefiskebloggen.no
                  LSK er min religion
                  Ujah er min gud

                  Kommentar

                  • blue
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2004
                    • 1429

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av mooph
                    [OFF TOPIC]
                    Det er rimelig irriterende at NFF er såpass pengekåte at de selger hele sjela til en kjøper. Ønsker da heller at de tar mindre betalt og deler opp rettighetene i større grad neste gang.
                    [/OFF TOPIC]
                    Jeg er glad TV2 fikk hele pakka, og synes de har en kjempebra dekning av norsk fotball. Ingen andre tv-kanaler ville prioritert norsk fotball så høyt. Kan bare tenke meg hverdagen med NRK som eneleverandør: "...og da ble det straffespark i semifinalen. Nå viser vi barne-tv, og kommer tilbake med resultatet i Sportsrevyen." *grøss*
                    Fugla 4 Life!

                    Kommentar

                    • mooph
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2005
                      • 1496

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                      Er det ikke da verdt å PRØVE en annen vinkling for vår egen del ?
                      Er det ikke samarbeids vinklingen vi har holdt på med frem til før cupfinalen da?
                      Når sier du stopp ?

                      Før sesongen var jeg jeg positiv til TVBrann (bortsett fra litt evneveik kommentering til tider) og ville ikke hatt problemer med KFL/LSK stilte opp.
                      Etterhvert som sesongen skred frem ble jo sp godt som alt de sendte negativt vinklet.

                      Samarbeidet (egentlig ikke rett ord, men) er brutt sammen og KFL misliker TV2's presentasjoner. Dersom KFL nå "rekker ut ei hånd" og samarbeider, men vinklingen av LSK/KFL forblir saker like skjev (i våre øyne) når skal KFL stoppe samarbeidet da ?

                      TVBrann har klart å få holdningen KFL/LSK det den er helt på egenhånd, burde ikke de starte med en litt annen vinkling først ?

                      Her er klipp om hva TVBrann egentilg mener om året hittil;
                      Opprinnelig skrevet av Vegard Jensen Hagen, TV2, 19.11.2007
                      Jeg føler at vi har behandlet LSK rettferdig i våre sendinger. Det er ikke minst dekningen av cupfinalen et bevis for. Faktisk synes jeg vi av og til kunne vært enda mer kritisk overfor klubben
                      Fugla mot nye høyder

                      Kommentar

                      • Kdlnor
                        Medlem
                        Møteplager
                        • Feb 2003
                        • 76

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av blue
                        Etter å ha lest dagens RB hvor Fjøra fremstår som ydmyk og selvkritisk, slår det meg at vi har noe å lære i Lillestrøm. Vi må gjerne klage på TV2 her på Forumet, men det hjelper absolutt ingenting i den store sammenhengen. Jeg tror grunnen til at vi ofte blir fremstilt negativt i media, er at både LSK og KFL har en lang vei å gå når det gjelder medieerfaring og -profesjonalitet.

                        Vi må slutte å sutre, gå i oss sjøl, oppføre oss som folk, og ikke minst veie våre ord når vi er i kontakt med media. Vi kan ikke forandre mediebildet over natta, men på sikt er dette det eneste som gagner oss.

                        La oss være en toppklubb - også utenfor banen!
                        Amen.

                        Opprinnelig skrevet av trigz
                        Spørsmålet må jo være hva vi liksom skal ha å tjene på å boikotte TV2. Vil TV2 ta skade av det? Selvsagt ikke. Vil Kanarifansen ta skade av det? Naturligvis vil KFL ta skade av å få et stempel som den store sutregjengen i Tippeligaen.

                        Den eneste måten å motvirke det som oppfattes som negativ dekning av LSK og Kanarifansen, er å være så positive i ord og gjerning at TV2 ikke har materiale å lage negative saker ut av. Negativitet, konflikt og krise selger dessuten som regel bedre i tabloidmedia enn gladsaker, i hvert fall når det er hele Norges hatlag, dvs. LSK, det er snakk om.
                        Amen igjen!

                        Når man har følelsen av at hele verden er i mot en, så bør man innse at man har gjort noe galt selv. I kanarifansen er det mange nå som ikke skal ha noe med TV2 å gjøre selv ikke når de kommer for å rapportere fra gullfesten vår etter cupfinalen, for de er drittsekker. Heller ikke skal man bry seg om lover å regler NFF har fordi de nekter å oss pyro på tribunen fordi de er drittsekker. Og ikke skal vi godta bot fra stadion for å ha ødelagt invetaret for alle må jo forstå at dette er helt normalt osv, vi har jo ikke gjort noe galt vi... nei jævla drittsekker de også.

                        På tide å få opp øynene folkens, dette begynner å skli ut til det negative for LSK, både fra klubbledelse og supportere. Nå ser det endelig ut til at klubbledelsen har sett lyse, på tide at vi i kanarifansen gjør det samme.

                        Kommentar

                        • Rathsmeister
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2006
                          • 561

                          #32
                          Hva er alternativet til å samarbeide. Å kjøre hardt mot hardt blir som å kaste kongler mot en stridsvogn ( med andre ord nytteløst). Nei, jeg liker heller ikke vinklingen til TV-Brann ved en rekke enkeltsaker dette fotballåret...

                          Det beste KFL kan oppnå er å komme i dialog med TV-Brann enten gjennom styret eller bruke ledelsen i klubben som et talerør. Tror neppe vi oppnår en slik kommunikasjon gjennnom boikott....

                          Tror det beste ville være å henvende seg til TV- Brann gjennom brevs form der man ber om et møte, for så å legge frem diverse eksempler på overtramp på en saklig og fornuftig måte på dette møtet. Evt legge det frem for ledelsen i klubben som har en mye større gjennomslagskraft ovenfor tv2 enn KFL noen gang vil få....
                          Mvh
                          Martin Raths

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7106

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Jan Banan
                            Boikott i denne sammenhengen vil være like effektiv som om På Bang Hansen truet med aldri å kjøpe bikini.
                            Kanskje sesongens beste metafor, faktisk. Ikke verst.

                            Kan legge til at den som tror TV2 har en bevisst agenda mot LSK, antakelig ikke har vært innenfor et redaksjonslokale noen gang. TV2 dyrker "glimt i øyet"-filosofien, dvs. en lettoppfattelig journalistikk der det subjektive ikke for enhver del skal settes til side (jfr. PTJ). Det er selvsagt bare en klisjè, men det er nå den klisjèen de gjemmer seg bak.

                            LSK har heller ikke gjort seg selv de store imagemessige tjenestene denne sesongen (Fjøras utbasuneringer, Toms antydning mot landslagsboikott, dårlig disiplin på banen, utdriting i UEFA, herpa stoler, etc...). Akkurat dette siste (stolene) er nok noe som skjer ved enhver seriekamp på Ullevål, og jeg velger å tro at det var noe man valgte å kjøre med for å holde relevansen til den nylige cupfinalen, men kanskje også fordi det var lite TL-relatert stoff å ta av der og da (på en tirsdag etter sesongslutt).

                            Så at TV2 har vært snille blir feil å si, men det blir tilsvarende feil å si at de bevisst har plukket ut LSK som mobbeofferet i Tippeligaen. Diskusjonen omkring dekningen av Brann er imidlertid en helt annen sak.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • Kølla Riisa
                              Seniormedlem
                              • Jun 2004
                              • 1021

                              #34
                              Heller ikke skal man bry seg om lover å regler NFF har fordi de nekter å oss pyro på tribunen fordi de er drittsekker. Og ikke skal vi godta bot fra stadion for å ha ødelagt invetaret for alle må jo forstå at dette er helt normalt osv, vi har jo ikke gjort noe galt vi... nei jævla drittsekker de også.

                              På tide å få opp øynene folkens, dette begynner å skli ut til det negative for LSK, både fra klubbledelse og supportere. Nå ser det endelig ut til at klubbledelsen har sett lyse, på tide at vi i kanarifansen gjør det samme.
                              Klarer du å skrive ett innlegg uten å dra inn bluss eller sete diskusjonen?
                              Tro de fleste har skjønnt hvor du står i den saken.

                              Slitsomt når man prøve å lese ting her også kommer de oppgulpene dine til enhver tid.

                              Alle som blussa pissa på LSK, vi har skjønnt det.

                              Kommentar

                              • MedlemNR35
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2004
                                • 905

                                #35
                                Det er ikke slik at man velger sine kriger med nødvendig presisjon og kalkulert risiko. Man havner rett og slett oppi en krig. TV2 har vært for jævla råttne mot LSK og KFL denne sesongen og sorry uttrykket men jeg synes det vil være som å bli P*** i R*** om vi plutselig skal godta og tilbe TV2 fordi vi er redd for litt mindre TV dekning.

                                Jeg vet vi snakker om den fjerde statsmakt her men hva skal vi egentlig finne oss i? For meg høres det bedre ut med mindre TV dekning så lenge vi tar bort alt det negative vi har fått imot oss.

                                Jeg tenker på Hitler og Stalin på en og samme gang når jeg tenker på TV2 for tiden. LSK tar initiativ til et møte angående deres vinkling på saker angående LSK. De avføyer dette med at TV2 har bestemt seg for at dette ikke er noen sak og er ikke villig til å høre på LSK engang. De bestemmer seg rett og slett for at de er feilfri og at møtet bare blir tull. Når dette da får konsekvenser griner de på nesen, ja nesten sutrer og det skal ikke forundre meg om det kommer til å bli enda mer negativt om vi ikke bøyer oss og lar TV2 P*** oss i R***!

                                Jeg er ikke interessert i å legge med på alle fire med TV2 bak. Samme faen om vi er David og de Goliat. TV2 er ikke sjermet for all kritikk fordi de betalte hauger av kroner for å dekke noe LSK er en del av og har vært en del av i mange år, lenge før TV2 grunderene var påtenkt engang. Penger og makt skal ikke styre KFL. Følelser og engasjement skal styre KFL.

                                Derfor synes jeg ikke vi skal vike en tomme før TV2 kan ta et møte om hvordan de egentlig presenterer norsk fotball ut til de 1000 hjem.

                                Kommentar

                                • MobBoss
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2003
                                  • 900

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Tvilling
                                  I dag står det å lese (jfr nyhetstråden):
                                  --------------------------------------------------------------
                                  – Hva synes du om kanarifansen?
                                  – Det er åpenbart at de har lagt TV2 for hat. Det synes jeg er synd, fordi LSK går glipp av mange gode TV-saker, siden supporterne ikke ønsker å være med, sier Vegard Jansen Hagen. (ANB)
                                  ---------------------------------------------------------------

                                  Det værste med dette er at jeg har sagt ja til det de har spurt meg om.
                                  Så det han sier her er jo egenlig løgn.
                                  Nå vet jeg ikke hva Petter har sagt nei til.

                                  Invicta

                                  Ingen er større en klubben

                                  Kommentar

                                  • mooph
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2005
                                    • 1496

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Erling Stray
                                    Det værste med dette er at jeg har sagt ja til det de har spurt meg om.
                                    Så det han sier her er jo egenlig løgn.
                                    Han sikter vel antagelig til mest til bortjaginga av Carsten under festen. Mannen må jo holde TVBrann stilen og da er det jo det negative som teller, alle gangene De her fått "ja" er ikke verdt å nevne.
                                    Fugla mot nye høyder

                                    Kommentar

                                    • reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13277

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av mooph
                                      Han sikter vel antagelig til mest til bortjaginga av Carsten under festen.
                                      Man skulle tro at kanarifansen var rabiate og blodtørstige villdyr som truet ham? At fyren ikke tåler et par tilrop fra noen lettere beduggede enkeltpersoner sier alt om hvordan TV2 trivdes med å dekke festen. De kunne trygt spurt vakter eller politi om litt eskorte hvis de virkelig følte seg truet.

                                      Men jeg skjønner ham, jeg ville også vært pinlig berørt og skamfull hadde jeg representert TV2 i teltet etter den dekningen de har prestert å gi oss, og ved å løse det på denne måten slo han jo to fluer i en smekk. Var det virkelig antydning til bråk, truende stemning eller sinte folk den kvelden? NEI! Det var en jævla gladfest, og hvis han ikke tåler det så må jeg si at TV2 ansetter rimelige balleløse reportere. Carsten Skjelbered tør ikke å være i samme sirkustelt som fire fulle og glade kanarifans, Odd Karsten Tveit rapporterer live mellom bombenedslagene.


                                      Personlig er jeg møkk lei av at TV2 har kokt suppe på denne spikeren også, og nok en gang skal vi ta all skylda og "være ydmyke" for noe TV2 har kreert. Denen gangen kommer iallefall sytinga kun fra en kant!

                                      Kommentar

                                      • rulfi
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2007
                                        • 982

                                        #39
                                        Bare lurer litt. Er det bare TV2 som har hatt mye negativt å si om LSK/KFL? Synes nå det kommer fra alle media jeg da, tv2, vg, dagbladet osv. Hvorfor er vi da så ute etter TV2? Bare fordi vi ikke tåler tryne på 3-4 personer? Virker nesten sånn.

                                        Kommentar

                                        • KFL41
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2004
                                          • 3648

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av reka
                                          Odd Karsten Tveit rapporterer live mellom bombenedslagene.
                                          De får sende Fredrik Græsvik for å rapportere fra neste fest.

                                          Kommentar

                                          Working...