Karakterboka, 2007-sesongen

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7154

Karakterboka, 2007-sesongen

Hadde plutselig litt fritid, og lagde denne gjennomsnittsbørsen som folk har mast på:
    Oppsummering:
    Muller 5,9
    Otto 6

Frode Kippe 5,65
    Espen Søgård 5,47
    OO 5,42
    PSA 5,38
    Kiko 5,33
    Kasey 5
    Karim 5
    Shane 4,95
    Sundgot 4,95
    MM 4,77
    Brenne 4,72
    BHR 4,72
    Rambukk 4,32
    Pål 4,25
    MJ 4,13
    Danton 3,88

(Til sammenlikning ser RBs børs slik ut - deres børs gjelder for samtlige kamper, og er dermed naturligvis mer dekkende enn Karakterboka:
    Otto Fredrikson 5,59 (17)
    Pål Steffen Andresen 5,34 (29)
    Frode Kippe 5,29 (24)
    Olivier Occean 5,16 (32)
    Bjørn Helge Riise 5,07 (30)
    Espen Søgård 5,04 (28 )
    Heinz Müller 5,00 (16)
    Kasey Wehrman 5,00 (11)
    Khaled Mouelhi 4,96 (24)
    Magnus Myklebust 4,81 (26)
    Simen Brenne 4,79 (28 )
    Marius Johnsen 4,70 (10)
    Shane Stefanutto 4,61 (28 )
    Anders Rambekk 4,56 (32)
    Arild Sundgot 4,48 (23)
    Dan Anton Johansen 4,25 (8 )
    Pål Strand 3,40 (5)
    Karim Essediri 2,50 (2)
    [

KEEPERE

Heinz Müller
    6,5,6,5,6,4,6,7,6,8 = 59 poeng /10 kamper = Gjennomsnitt 5,9
    Tallenes tale er jo ganske klar – Heinz gjorde jobben så til de grader før han dro til Barnsley. Fevang-episoden vil dog henge ved ham til evig tid. Stygg sak.

Otto Fredrikson
    5,6,6,6,7,6,7,5,7,7,5,5,5,7,6 = 90/15 = 6
    Og Otto har faktisk vært børsmessig enda bedre, dere! Bånnsolid i det aller beste, fikk en kjempestart på karriera som førstekeeper med fem kamper uten baklengs, og overbeviste skeptiske meg så til de grader utover høsten.

FORSVAR

Dan Anton Johansen
    4,5,4,4,5,3,1,(5) = 31/8 = 3,88
    Spilte de første seriekampene, og gjorde vel ikke akkurat furore, selv om han mer eller mindre holdt nivået, og var trygg og god i det defensive. Satt ut av kampen etter katastrofekampen mot Käerjeng, der han pådro seg den ekstremsjeldne stolpen, og kom aldri inn i varmen igjen.

Shane Stefanutto
    5,5,4,5,7,7,4,3,2,7,3,5,5,6,5,8,5,5,5,4,4 = 104/21 = 4,95
    God sesong for Shane, som har vært i stor utvikling som spiller. Mye mer involvert i det offensive i år, og kronet en fin sesong med sin eneste scoring for LSK mot Aalesund. Der fikk han også sin høyeste børsplassering i LSK-karriera, en brillefin 8. Ute av laget etter kontraktskonflikten, og nå snart Lyn-gutt. Stålkontroll bakover, stadig flere offensive strenger å spille på. Synd du dro. Takk for innsatsen.

Marius Johnsen
    2,(4),6,3,6,4,5,3 = 33/8 = 4,13
    Fryktelig åpning på Karakterbok-karriera, med en råtten 2 mot Tromsø. God når han får rom fremover på banen, men ser ut til å trives bedre på brede Ullevaal enn på trange Åråsen. Mangler fart, men har god innleggsfot, og er god på hodet. Jeg tror på Marius.

Anders Rambekk
    4,5,5,5,4,5,4,2,2,5,3,2,5,6,5,5,4,3,5,5,2,5,7,6,4 = 108/25 = 4,32
    Anders ble årets hakkekylling på forumet, og ikke helt ufortjent, selv om han på langt nær har vært så rævva som alle (inkludert meg selv, noen ganger) skal ha det til. Objektivt seks dårlige karakterbok-plasseringer, og sjelden over 5. Likevel ingen tvil om at sympatiske Anders var mye, mye bedre i 2006.

Frode Kippe
    7,5,6,6,4,5,4,6,6,5,6,7,3,7,7,6,6 = 96/17 = 5,65
    Amputert karantenesesong for Frodo, og det har gått ut over laget. For når han spiller, er Kippe omtrent alltid blant våre beste spillere. Et knallsterkt snitt på Frode i år – hold deg på banen i 2008, så blir det medaljer på oss. Klart høyest snitt av utespillerne.

PSA
    6,6,6,6,5,2,7,5,5,6,7,7,6,6,3,5,5,3,5,7,5 = 113/21 = 5,38
    Fast makker til Kippe, nå, etter å ha startet sesongen på benken. Inne på laget til bortekampen i Drammen, og så seg aldri tilbake etter det. Solid og rolig der inne i midtforsvaret, selv om man ikke alltid legger like godt merke til ham. Vår neste Torgeir Bjarmann, og nummer fire på børsen.

MIDTBANE

Espen Søgård
    5,6,6,5,6,(4),2,4,5,7,5,7,5,7,4,5,6,7,5,6,7,6,6 = 126/23 = 5,47
    Espens beste sesong for LSK. Jobber alltid som ei bikkje og deler ut juling over hele banen, men i år har Espen også blitt en skapende kraft for oss. Et par fine mål, ditto assist, og vår antakelig jevneste spiller sesongen under ett. Flott innsats av Espen i år. Nest høyest snitt av utespillerne.

Khaled Mouelhi
    6,7,4,4,3,2,1,5,4,5,8,9,6,9,7,5,4,7 = 96/18 = 5,33
    Først god, så elendig, så med ett helt guddommelig god i en periode. Khaled kan ikke anklages for å ha hatt en forutsigbar sesong. Ute med skade i fire uker senhøstes, men kom tilbake og bidro til cupseieren. Toppnivået er langt over Tippeligasnittet, stabiliteten må være utfordringen til neste år. Men jeg tror Khaled har funnet seg til rette nå. Legg merke til spennet i børsplasseringer: Fra 1 til 9 på samme sesong! Som for Danton var det Käerjeng som var skjærsilden for Kiko i år. Femte best av utespillerne på børsen i år, men kanskje vår beste spiller i høst.

Kasey Wehrman
    4,4,(7),6,7,5,5,2 = 40/8 = 5
    Solgt midtveis, etter en sesongstart på det jevne. LSK satset på Mouelhi, og det har vel vist seg å være et fornuftig valg, selv om jeg syntes det var trist å miste Kasey. Har gjort jobben i FFK.

Simen Brenne
    5,3,4,3,3,2,5,3,3,6,6,4,7,5,(4),4,8,4,7,9,4,5 = 104/22 = 4,72
    Har kommet som et skudd utover høsten, etter en dårlig første halvdel av sesongen. Suspensjon og strekkskade gjorde april og mai trøblete. Har vist ting utover høsten som lover godt for neste år. Siklende godt.

Karim Essediri (5)
    Tribunen og benken i hele år, men flere gode innhopp. Håper på en ny vår for Karim i 2008.

BHR
    7,5,3,6,7,3,2,2,5,7,4,6,6,5,6,2,2,7,6,3,4,6 = 104/22 = 4,72
    Jeg hopper ikke på lovprisingen av BHR, som jeg synes har vært veldig ustabil i år. Toppnivået er splendid, men på bunnivået blir han overambisiøst og gjør ting unødvendig vanskelig. Inntreden i landslaget ser ut til å ha gitt ham en mer ustabil formkurve etter landskampene, mener mange. Jeg vet ikke. Jobber som et piska skinn, og er en uhyre viktig defensiv brikke, men jeg ønsker å se ham mer i det offensive. Ikke desto mindre en ålreit sesong av vår mann. Enormt potensiale, og jeg innrømmer glatt at jeg sikkert har bedømt BHR litt hardt - jeg sammenlikner ham hele tiden med hans eget toppnivå.

Pål Strand
    6,(3),(3),5 = 17 = 4,25
    Det er nok kjørt for Pål, dessverre, og han har ikke klart å vise seg frem de få gangene han har fått sjansen. Vedder på at han får fire målgivende mot oss for Hamkam til neste år...

ATTACK

Olivier Occean
    6,7,7,5,3,5,6,4,6,5,3,4,8,4,8,5,5,4,7,3,6,5,5,9 = 130/24 = 5,42
    Fin sesong for en mann som ofte har måttet spille venstre ving. Meget sterkt da å score såpass med mål, og vise seg så godt frem. Avgjorde cupfinalen på egen hånd. Har enda mer inne, men må spille sentralt til neste år. Nummer 3 på snittkarakter blant utespillerne.

Magnus Myklebust
    4,6,3,6,6,8,4,5,4,3,5,7,7,5,7,3,3,5,5,3,3,3 = 105/22 = 4,77
    Opp og ned, opp og ned…fantastisk sesongstart på Myklebust da målene rant inn. Høsten har vært mager, uten selvtillit og skuffende. Må snart vise seg som en stabil toppspiller – 2008 blir et avgjørende år for Myklebust i LSK-drakta. P.t. er han en typisk joker, en innbytterspiss som fungerer godt mot slitne motstandere den siste halvtimen. Det er han neppe fornøyd med å være selv.

Arild Sundgot
    (7),(6),(7),6,(7),3,2,3,(3),(5),9,4,3,6,6,3,6,4,4, (5) = 99/20 = 4,95
    Mye benk på Arild, men oppsiktsvekkende god målrate. Er nesten alltid pålitelig, men har hatt et par skrekkelige perioder i løpet av sesongen, da han var fryktelig svak. Ikke desto mindre, Arild Sundgot scorer mål. Det er alt jeg krever.

KANARIFANSEN
    7,8,3,7,8,4,3,3,5,6,7,9,8,7,7,7,8,4,9,8,7,7,7 = 149/23 = 6,48
    En god sesong av Kanarifansen, uten de store bølgedalene, noen svake kamper til tross. Comebacket etter mishagsytringene mot Käerjeng var formidabel, og på et nivå noe ingen andre i Norge er i stand til. God cupfinale også. Litt under toppsesongen 2005, men jøsses, en finfin sesong på tribunen.
    Last edited by trigz; 21.11.2007, 13:25.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • Messias
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 624

Veldig Bra oppsummert, jeg er faktisk enig i ALT! ( det er ikke ofte, vær glad )
    Alltid etter kamper gleder jeg meg til å komme meg på forumet å se karakterboka, som du kommer med hver gang.
    Alltid høydepunktet første arbeidsdag etter kamp.
    Stå På trigz! du gjør en kjempejobb!

Kommentar

• MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3564

Meget bra oppsummering av årets sesong.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Fugl1120
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3528

Nå vet jeg ikke hvilket av tallene dine på KFL som tilhører Godset-kampen, men 10'ern henger JÆVLIG høyt om ikke den matchen var top notch.
        Lauken er vår venn!

Kommentar

• trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7154

Godset hjemme var 9. For en 10 på tribunestemning må man opp på VIF borte 2005-nivå, eller VIF-semien i 2005. Lite eller intet måler seg med det, men Godset var jaggu ikke langt unna.

Kommentar

• krisruds
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2005
            • 839

Jeg var selv på begge de vif kampen, men godset kampen knuser alt jeg har vært med på når det gjelder stemning på feltet.

men begge kampene mot vif var det nok bedre sånn ellers rundt på tribunen.
            krisruds medlem av KFL siden 1996

OI OI OI nå har vi det morro :)

BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

Kommentar

• trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7154

Nehei. Stemningen i semien mot VIF er det villeste jeg har opplevd på en norsk fotballarena.

Men men men, Godset var glimrende det også. Ikke klage på en 9, nå da.

Kommentar

• general
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2004
                • 1150

Stekt uenig i at karim har flere gode innhopp. Han har aldri i sin tid i lsk prestert noe bedre enn noen annen junior kunne gjort. i tillegg så sutra han på nrk. Er det noen jeg ikke vil se i LSk så er det han.

Men ellers var den en veldig god karakterbok, grundig og fin. Veldig enig i mye.
                Syns endog at godset kampen bør vurderes om den skal legges opp mot en 9,5. En kanon match fra vår side og ta da også med i betraktning hvor viktig den kampen var. Er så mye rundt den prestasjonen som vi sjeldent tenker på:
                - viktig å vise 100% støtte, vendepunkt i sesongen, både klubb og fans prøvde å dra i samme retning, god opptreden utad i medier osv, også litt viktig i den sammenheng med at vi fikk sagt vår mening mot karjeng uten å bli stemplet som medgangssupportere osv. I tillegg var selve prestasjonen ekstremt god. Må ikke opphøye vif i semien til umulige høyder, bare fordi det var mot vif.
                Seriegull 2016!!!

Kommentar

• fotball_marthe
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 1069

Opprinnelig skrevet av general
                  Stekt uenig i at karim har flere gode innhopp. Han har aldri i sin tid i lsk prestert noe bedre enn noen annen junior kunne gjort. i tillegg så sutra han på nrk. Er det noen jeg ikke vil se i LSk så er det han.

Men ellers var den en veldig god karakterbok, grundig og fin. Veldig enig i mye.
                  Syns endog at godset kampen bør vurderes om den skal legges opp mot en 9,5. En kanon match fra vår side og ta da også med i betraktning hvor viktig den kampen var. Er så mye rundt den prestasjonen som vi sjeldent tenker på:
                  - viktig å vise 100% støtte, vendepunkt i sesongen, både klubb og fans prøvde å dra i samme retning, god opptreden utad i medier osv, også litt viktig i den sammenheng med at vi fikk sagt vår mening mot karjeng uten å bli stemplet som medgangssupportere osv. I tillegg var selve prestasjonen ekstremt god. Må ikke opphøye vif i semien til umulige høyder, bare fordi det var mot vif.
                  Det at han sutra på NRK1 har vi lagt bak oss. Han har forandra seg(mener jeg hvaffal) og da skal man ikke bruke det mot ham hver gang!!
                  Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

Kommentar

• Fugl1120
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 3528

Opprinnelig skrevet av trigz
                    Nehei. Stemningen i semien mot VIF er det villeste jeg har opplevd på en norsk fotballarena.

Men men men, Godset var glimrende det også. Ikke klage på en 9, nå da.
                    Jeg er sterkt uenig. For det første synes jeg stemninga var bedre mot Godset. For det andre er det lettere å få med mange når vi spiller mot Enga og får en tidlig scoring. For det tredje er det kanari-fansen du vurderer, og ikke stadionstemningen. Å prestere mot Godset som vi gjorde etter at gutta hadde sugd lut de siste kampene, var mildt sagt ekstremt.
                    Lauken er vår venn!

Kommentar

• trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7154

Opprinnelig skrevet av general
                      Er du ikke ferdig med NRK-episoden enda?!

Om du er stekt, kokt eller fritert uenig med meg får bli din egen sak. Karim har vist hva han kan, og jeg håper han blir med videre. Synes det er merkelig at han ikke har fått en sjanse eller to på bekostning av ineffektive Myklebust utover på høsten.

Kommentar

• Bolsen3
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2004
                        • 1061

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                        Nå vet jeg ikke hvilket av tallene dine på KFL som tilhører Godset-kampen, men 10'ern henger JÆVLIG høyt om ikke den matchen var top notch.
                        Og det skal en 10'er gjøre i mitt hode. 10 skal være perfekt, det skal ikke kunne gjøres bedre enn det. Synes derfor 9 på Godset matchen er helt riktig vurdert...

Kommentar

• Fugl1120
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 3528

Opprinnelig skrevet av Bolsen3
                          Og det skal en 10'er gjøre i mitt hode. 10 skal være perfekt, det skal ikke kunne gjøres bedre enn det. Synes derfor 9 på Godset matchen er helt riktig vurdert...
                          Blir aldri helt perfekt.
                          Lauken er vår venn!

Kommentar

• Bolsen3
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2004
                            • 1061

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                            Blir aldri helt perfekt.
                            Si ikke det, men det er svært sjeldent at noe er perfekt, derfor skal også 10'eren deles ut kun når det ikke kan gjøres bedre. Det er hvertfall slik jeg synes et karaktersystem bør være...

Kommentar

• Kanarifugl84
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2007
                              • 2319

Flott med en oversikt sesongen sett under ett! Glimrende oppsummeringer og kommentarer. Det som gleder meg mest med å se på disse snittene, er utfallet for PSAs vedkommende. Har vel knapt blitt nevnt gjennom hele sesongen, men har tatt 2007-sesongen med bravur. Neste sesong vil han forhåpentligvis bli enda bedre i spann med Kippe.

Kommentar

• gilbert
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 3226

Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
                                Flott med en oversikt sesongen sett under ett! Glimrende oppsummeringer og kommentarer. Det som gleder meg mest med å se på disse snittene, er utfallet for PSAs vedkommende. Har vel knapt blitt nevnt gjennom hele sesongen, men har tatt 2007-sesongen med bravur. Neste sesong vil han forhåpentligvis bli enda bedre i spann med Kippe.
                                Jeg synes det alt i år er helt klart at kombinasjonen PSA-Kippe er mye bedre samspilt enn tidligere år, da vår beste kombinasjon var PSA-Rambekk, deretter Rambekk-Kippe, mens Steffi og Frode aldri helt fant tonen og arbeidsdelinga. Og det enda de individuelt og "på papiret" burde vært vårt klart beste midtstopperpar.

I år har de vært det, og har (endelig) funnet fram til en nesten prikkfri arbeidsdeling. I tillegg har begge, men særlig Steffi, kommet langt i å ta ut et potensiale som spillende midtstoppere, der Steffi oftere og oftere og nå helt regelmessig, ikke bare unntaksvis, tar med seg ballen fram (minst) til midtstreken før (cross)pasningen kommer.

For at de skal fungere enda bedre neste år kreves først og fremst at Kippe tøyler temperamentet og unngår de "dumme" gula korta og karantenene. Dermed vil også han få mer ro og selvtillit til å bli litt mer spillende (men neppe noen gang som Steffi). Naturligvis avhenger midtstopperne også av sidebackene, og her er jeg litt mer usikker på spillerne og spillet neste år.

Tryggheten fra keeperen bakerst, både som sweeper og som dirigent, har de iallfall med Otto. Fra første gang jeg så ham på trening var det opplagt at han skreik og ropte så mye som en keeper bør, mer enn Heinz. Og hadde han ikke gjort det, hadde han lært det av Grodås - aldri har jeg sett eller hørt en fotballkeeper som roper og skriker så mye, så høyt (og så grovt) som da Grodås sto i mål for Fugla ...

gilbert

It was a beautiful day !
                                Don't let it get away.
                                Cup'en er hjemme i Lillestrøm !

Kommentar

• MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3564

Når det gjelder PSA, så er det trist at Tom må gå ut i media og lansere han som en landslagskandidat. Hareide og hans menn burde innsett at PSA er veldig nærme en landslagsplass, men med tanke på at det virker som at de stort sett lytter til hva media-norge roper, så er det vel ingen overaskelse.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• CFD
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 2319

Etter kampen Hagen og Hangeland har gjort i det siste så kommer ikke PSA noe nærmere landslaget. Jeg tror mange undervurderer Hangeland og Hagen og hever våre egne spillere opp i skyene. Nivået i tippeligaen er ikke veldig bra og for spillere som spiller ute som utmerker seg er somregel bedre enn spillere i tippeligaen. Men PSA er absolutt en spiller som er aktuell for landslaget ,men da må ha få muligheten til å spille seg inn først (feks at en spiller får en skade midt i et par kamper)
                                    Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

Kommentar

• Kanarifugl84
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2007
                                      • 2319

Opprinnelig skrevet av CFD
                                      Nivået i tippeligaen er ikke veldig bra og for spillere som spiller ute som utmerker seg er somregel bedre enn spillere i tippeligaen.
                                      Bedre med en som spiller fast hver eneste kamp på et bra tippeligalag(PSA) enn en spiller som sliter mye benk i den russiske toppserien(Hagen).

Diskusjoner rundt PSAs eventuelle landslagsfremtid hører dog ikke inn under denne tråden her.

Kommentar

• Grusom B
                                        Generalissimo Bellisimo
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6248

Bra saker, kjakan. Har du med mine boerser her ogsaa? Var vel et par kamper du ikke skrev paa, tror jeg.

PS! Vi er vel skjoent enige alle sammen om hvem som var aarets spiller selv om han ble nr.3 paa boersen(eller fire, men jeg regner keepera som en siden dem hadde halvparten hver og er nesten jevngode paa snittet).
                                        Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

Working...