desember 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • 007

Nyhetstråd desember 2007

Alt som er nytt om Fugla og som har allmenn interesse skal i denne tråden.
    Det forventes at alle (i hvert fall de som sender innlegg) til enhver tid holder seg oppdatert på nyhetstråden. Idéen er at lettvekts-brukere skal kunne få med seg det meste som er viktige nyheter og informasjon om Fugla uten å måtte lese en eneste annen tråd.
    I tillegg er tråden til hjelp for oss andre slik at vi slipper å kopiere inn nyhetssaker eller gi samme informasjon i mange tråder.

Andre tråder brukes til detalj- og nisjéinformasjon og ikke minst utallige diskusjoner og debatter.

Vi ønsker mer av dette:

Alt som er nytt om Fugla og som har allmenn interesse skal i denne tråden.
    Det forventes at alle (i hvert fall de som sender innlegg) til enhver tid holder seg oppdatert på nyhetstråden. Idéen er at lettvekts-brukere skal kunne få med seg det meste som er viktige nyheter og informasjon om Fugla uten å måtte lese en eneste annen tråd.
    I tillegg er tråden til hjelp for oss andre slik at vi slipper å kopiere inn nyhetssaker eller gi samme informasjon i mange tråder.

Andre tråder brukes til detalj- og nisjéinformasjon og ikke minst utallige diskusjoner og debatter.

Vi ønsker mer av dette:
    • TV-klipp
    • Referat fra notiser som bare fins i papirversjonen av avisen
    • Egenproduserte nyheter som treningsrapporter eller informasjon om nye/solgte spillere.
    • Referat fra TV, som f.eks. TV2-sporten
    • Rettelser og feil i andre nyhetsartikler
    • Faktainformasjon som angår alle
    Unngå i det minste spørsmål, ryktesnakk og sidekommentarer.

Søster-tråden (FAQ og diskusjon):

http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ead.php?t=3758
    _____
    CC 7 for RoyVaadal
    ===========================
    Kopiert fra tråden "Nyheter november", da den ble lagt inn i Desember.
    Opprinnelig skrevet av RSP
    Tom Nordlie kommenterer Aalesunds signering av Johan Arneng. Nordlie har fulgt Arneng de siste årene, og er imponert over at Aalesund har sikret seg en så god spiller:

[Legges inn i nyhetstråden under sterk tvil, men når LSKs trener kommenterer konkrete spilleroverganger er det kanskje verdt en lenke.]

http://fotball.fvn.no/eliteserien/article95687.ece
  • Nesoddkanari
    Medlem
    Hoffnarr
    • Mar 2007
    • 40

Fra RB

Vend blikket, LSK

ÅRÅSEN:
    LSK skal ha ære for måten de har fornorsket spillerstallen på, men nå kan de med god samvittighet heller gå for Ole og Dole i utlandet enn Doffen her hjemme.
    Av Espen Solbakken
    Publisert 02.12.2007 - 06:30
    Tips en venn om denne saken
    Skriv ut denne siden

Se større bilde
    BØR LETE UTENLANDS: Lyns Espen Hoff (t.v.) og Starts Kristofer Hæstad er to navn på LSKs ønskeliste, men nå er det trolig mer valuta for pengene på det europeiske overgangsmarkedet. FOTO: SCANPIX
    Les også
    KOMMENTAR
    Kristoffer "Doffen" Hæstad, Espen Hoff, Espen Ruud, Rune Jarstein, Lars Iver Strand og Joakim Austnes har vært de heteste hjemlige overgangsnavnene denne høsten. Felles for norske spillere i og rundt landslagsdiskusjonen er at de er blitt svinedyre.
    Pengeflommen er nå blitt så sterk i Tippeligaen at den høyeste salgssummen LSK kan oppnå for sin egen gullfugl, Bjørn Helge Riise, sannsynligvis faktisk kan utløses i Norge.
    Bosman til nå

Per Berg sa til Romerikes Blad etter cupgullet at man lett kunne svi av 15-20 millioner på nye spillere foran den kommende sesongen for å henge med i toppen. Går man for "Doffen", er nesten alt allerede brukt opp – at man i utgangspunktet heller ikke er i behov for en ny indreløper gjør ikke en så stor pengetransaksjon mer forsvarlig.
    Steinar Pedersen, Jon Midttun Lie og Lars Ivar Moldskred er LSK-fangsten så langt i høst, samtlige kom uten overgangssum involvert men garantert med relativt høye lønninger som trekkplaster.
    Med tre Bosman-overganger, er overgangsbudsjettet fortsatt intakt på Åråsen, men en Kristoffer Hæstad vil over en fireårskontrakt gjøre et totalinnhogg (inkludert lønn) på om lag 20 millioner kroner i LSK-kassa.
    Etter et mislykket proffopphold bak seg allerede, kan man også spørre seg om salgspotensialet videre, dette er alltid noe av det første fotballinvestorer vurderer når de frigjør midler for nye spillere – og i Hæstad er jeg usikker på både behovet, prisnivået og potensialet.
    Større vingbehov

Men sju sentrale midtbanespillere (ankere pluss indreløpere) allerede tilgjengelig er det lurere for LSK å se seg om etter forsterkninger der behovet er større. I år har man for eksempel spilt med en malplassert Olivier Occean på venstrekanten i altfor mange kamper.
    Tenk hva canadieren kan utrette som midtspiss med f.eks. Bjørn Helge Riise til høyre og en ny kvalitetsving på venstresida! Dagens LSK-utgave mangler den kantspilleren som kan få folk til å reise seg på stolene, men nå har man pengene til å få det – om Jan Åge Fjørtoft tar med seg lommeboka utaskjærs, alternativt bruke Doffen-pengene på Lyns Espen Hoff.
    RB-sporten vet at manageren var i utlandet torsdag, og på mobilsvareren var det en dansk stemme som snakket – samme kveld som AGF Aarhus og Alex Valencia spilte seriekamp i SAS-Ligaen...
    – Grensa for antall Start-spillere på vei inn er overskredet, parerer Fjørtoft, og støtter ikke RBs tankerekke om at den tidligere Tom Nordlie-yndlingen Valencia er nestemann inn. Det endelige svaret får vi når overgangsvinduet åpner.
    God samvittighet

At en litt unnselig klubb som Aalesund FK kan hente Johan Arneng fra Djurgården foran nesa på svenske og danske storklubber er et godt bilde på hva cash kan utrette i forhold til attraktive spillere i utlandet.
    Jeg tror neppe AaFK var svenskens førstevalg før han fikk et innblikk i klubbøkonomien på Sunnmøre.
    LSK har vært en liten hakkekylling hver gang debatten om antall utlendinger i Tippeligaen har oppstått, men de siste par årene har leiesoldatene blitt solgt og deretter erstattet med unge, norske spillere.
    Derfor skal man heller ikke ha dårlig samvittighet for å kikke ut igjen nå som prisnivået her hjemme tilsynelatende er ute av kontroll.

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

Porsgrunns Dagblad

Intervju med Anders Rambekk. Jeg limer inn den delen som har en direkte referanse til LSK:
      Han har tre sesonger i Lillestrøm bak seg. Ut fra den ånden som råder i Åråsen-klubben, betegner han det som to nesten-sesonger og én god sesong. Dette med bakgrunn i at i en klubb som Lillestrøm teller ikke de sesongene der klubben ikke vinner noe. Med den NM-triumfen klubben landet i 07-sesongen, var alt som det skulle være.

- Jeg mener å ha fått med meg nye. Tre cupfinaler eksempelvis og én Royal League-finale. Dessuten og ikke minst, har jeg spilt syv landskamper. Jeg er stolt over det jeg har oppnådd. Det har vært gøy å være med på dette. Og det er ikke bare selve opplevelsene det dreier seg om, men like mye det erfaringsmessige.

Han minnes og kan fortelle om flere høydepunkter i løpet av de tre sesongene. Skal han rangere det absolutte høydepunktet, trekker han frem - ikke overraskende - landslagsdebuten mot Sør-Korea, men Brasil-kampen som en god nummer to.

- Det var mye positivt også klubbmessig. Ikke minst var det skikkelig gøy med det cupgullet vi sikret oss i høst. Det var stort å heve pokalen i været etterpå.

Kommentar

• occean-fan!
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2006
        • 753

30. mars starter Tippeligaen 2008. TIL møter LSK i første kamp borte på Åråsen.

Kommentar

• wænk
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2006
          • 2244

Serieåpner mot Tromsø (http://www.rb.no/lsk-magasinet/article3166267.ece)

HVA TRENGER TOM? LSK-trener Tom Nordlie kan få opptil 20 millioner kroner for å styrke laget. Hvem skal han bruke dem på?

Serieoppsettet i Tippeligaen er klart. LSK møter Tromøs hjemme i serieåpningen 30. mars. Sesongen avsluttes borte mot Aalesund 2. november.

Resten av oppsettet er her.
          If you're not living on the edge, you take up too much room!

Kommentar

• occean-fan!
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 753

Åpner mot Tromsø
            Norges Fotballforbund offentliggjorde mandag terminlisten for 2008. LSK åpner hjemme mot Tromsø.
            30. mars starter Tippeligaen 2008, og LSK får spille hjemme mot Tromsø. Deretter går turen til Bærum og kamp mot Stabæk. 16. mai spiller LSK borte mot Rosenborg, og siste runde spille borte i Ålesund på Color Line stadion.

Kommentar

• KFL41
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 3648

Runde 1 – 30/3 Lillestrøm-Tromsø
              Runde 2 6/4 Stabæk-Lillestrøm
              Runde 3 – 13/4 Lillestrøm-Vålerenga
              Runde 4 – 20/4 Lillestrøm-Molde
              Runde 5 – 27/4 Brann-Lillestrøm
              Runde 6 – 4/5 Lillestrøm-Viking
              Runde 7 – 16/5 Rosenborg-Lillestrøm
              Runde 8 – 25/5 Lillestrøm-Ham-Kam
              Runde 9 – 1/6 Bodø-Glimt-Lillestrøm
              Runde 10 – 8/6 Lillestrøm-Aalesund
              Runde 11 – 29/6 Strømsgodset-Lillestrøm
              Runde 12 – 6/7 Lillestrøm-Lyn
              Runde 13 – 13/7 Fredrikstad-Lillestrøm
              Runde 14 – 20/7 Lillestrøm-Bodø-Glimt
              Runde 15 – 27/7 Ham-Kam-Lillestrøm
              Runde 16 – 3/8 Lillestrøm-Strømsgodset
              Runde 17 10/8 Lyn-Lillestrøm
              Runde 18 24/8 Viking-Lillestrøm
              Runde 19 31/8 Lillestrøm-Stabæk
              Runde 20 – 14/9 Molde-Lillestrøm
              Runde 21 – 21/9 Lillestrøm-Brann
              Runde 22 – 28/9 Tromsø-Lillestrøm
              Runde 23 – 5/10 Lillestrøm-Fredrikstad
              Runde 24 – 19/10 Vålerenga-Lillestrøm
              Runde 25 – 26/10 Lillestrøm-Rosenborg
              Runde 26 – 2/11 Aalesund-Lillestrøm

Kommentar

• sparwasser
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3185

Fra RB:

Foto Roar Grønstad
                PÅ OPERASJONSBORDET: Marius Johnsen etter tapet mot Tromsø.

Operasjon LSK

Nordlie med kun 11 a-spillere på trening
                ÅRÅSEN:
                Førjulstid er operasjonstid i Lillestrøm, og LSK-spillerne er nesten mer på operasjonsbord enn julebord for øyeblikket.
                Av Espen Solbakken | Morten Svesengen
                Publisert 03.12.2007 - 23:00 Oppdatert 03.12.2007 - 22:59
                Skriv ut denne siden

Marius Johnsen er foreløpig sistemann på operasjonslista. Sørlendingen har slitt med flere kroppsdeler denne høsten, men det er kneet det skal ryddes opp i når han legger seg under kniven i morgen.
                – Jeg skal inn å renske opp på grunn av smerter på oversiden av kneet, og helt ærlig er jeg litt spent på hva de finner. Rekonvalesensperioden avhenger av det, sier Johnsen til RB-sporten.

Uheldig

Han har fått strekk, slått den opp to ganger og tråkket kraftig over. Nå skal han altså kneopereres også, det har vært et trøblete første halvår for venstrebacken siden overgangen til LSK.
                – Kjedelig, men nå håper jeg å få orden på det. Helst burde jeg blitt operert enda tidligere, men november og desember er jo tida for å gjøre slike ting. Målet er å få med meg hele oppkjøringen uansett, sier Johnsen før onsdagens operasjon på Volvat i Oslo.
                LSKs fysioterapeut er også usikker på når forsvarsspilleren er tilbake i trening.
                – Kommer helt an på hva de finner. Det kan være alt fra noen uker til et lengre avbrekk, sier Karlsen.

Andresen foran skjema

Fra før har både Markus Kiesenebner (kne), Eirik Bertheussen (fot), Martin Husàr (lyske) og Pål Steffen Andresen (akilles) gjennomgått inngrep. For Andresen var det et lett valg. Forrige vinter ble det prioritert Royal League-spill i stedet for operasjon.
                – Før denne sesongen opererte jeg høyre akilles først 26. januar, men jeg ble likevel klar til seriestart. Nå som inngrepet ble gjort 14. november får jeg med meg hele oppkjøringen i tillegg, avdramatiserer Andresen, som kaster krykkene senere denne uka.
                – Om alt går bra, er jeg klar når treningen starter igjen 7. januar, sier Andresen.
                LSK tar ferie etter treningen onsdag. Med seg på ferie får spillerne et treningsprogram som skal sørge for at de er i topp fysisk tilstand før de møter på trening igjen på nyåret.
                – Spillerne som har trent godt i ukene etter cupfinalen har lagt et godt grunnlag foran neste sesong. De andre spillerne har litt å ta igjen, og bør trene ekstra godt i ferien, sier LSK-trener Tom Nordlie.

Kommentar

• gravinho
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Oct 2005
                  • 240

dagbladet.no: LSK gir cupbonus til sykehus

LSK gir cupbonus til sykehus

200 000 til syke barn.

LES OGSÅ:

Tirsdag 04.12.2007, 00:03
                  oppdatert 00:13

Lillestrøm-spillerne gir bort sin cupbonus til barneavdelingen på Akershus universitetssykehus.

Lillestrøm tok cupgull etter å ha slått Haugesund 2-0 i finalen på Ullevaal stadion i november. Tirsdag gir spillerne 200.000 kroner til sykehuset.

- Det er mange av spillerne i stallen som har barn, og alle har et forhold til at man raskt kan bli syk. Vi vet at barneavdelingen på Ahus gjør en fantastisk jobb, og vi ønsker å hjelpe til at de som er nødt til å være der får en best mulig tid, sier Otto Fredrikson.

- Ved å gjøre dette, kan flere få dele gleden ved at vi vant cupfinalen. Det er ikke bare vi spillere som bør få noe igjen for dette, sier LSK-keeperen i en pressemelding.

(NTB)
                  gravinho

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

Årets idrettsutøver 2007 (RB)

RB arrangerer på vanlig måte en kåring av årets idrettsutøver. Én LSK-spiller er blant de nominerte:
                    Pål Steffen Andresen
                    Årets spiller i LSK. Lokal og egenprodusert spiller som har levert solid og stabilt spill for årets cupmester.

Kommentar

• RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

Gaveoverrekkelsen skjer på Ahus i dag kl. 13.30 (lsk.no)

Gir cupbonus til barneavdelingen på Ahus

Etter at LSK vant cupfinalen har nå LSK-spillerne bestemt seg for å gi bort sin cupbonus til barneavdelingen på Ahus.

Av: Ole Kristian Bakkene

Tirsdag reiser LSK-spillerne til barneavdelingen på Akershus Universitetssykehus for å overrekke cupbonusen.
                      - Det er mange av spillerne i stallen som har barn, og alle har et forhold til at man raskt kan bli syk. Vi vet at barneavdelingen på Ahus gjør en fantastisk jobb, og vi ønsker å hjelpe de til at de som er nødt til å være der får en best mulig tid. Vi ønsker derfor å gi vår bonus til dette formålet, sier LSK-spillernes tillitsvalgt, Otto Fredrikson.
                      Fredrikson synes det er veldig fint å kunne være med å bidra til at lokalmiljøet på Romerike får noe igjen for suksessen til LSK.
                      - Ved å gjøre dette så kan flere få dele gleden ved at vi vant cupfinalen. Det er ikke bare vi spillere som bør få noe igjen for dette.
                      - Selv er jeg fra Finland, og har blitt veldig glad i Romerike. Nå gleder jeg meg over å kunne hjelpe til her. Jeg vil gi noe tilbake, sier han.
                      Bonuspengene som spillerne ønsker å gi barneavdelingen på Ahus beløper seg til 200.000,-. Overrekkelsen vil skje på Akershus Universitetssykehus tirsdag klokka 13:30.

Kommentar

• RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

RB

GIVERGLEDE: LSKs Otto Fredrikson overrekker 210.000 kroner til barneavdelingen på Ahus, her ved avdelingsoverlege Jan-Petter Odden. FOTO: ROAR GRØNSTAD

Førstehjelp fra LSK

LØRENSKOG:
                        LSK-spillernes cupfinalebonus på 210.000 kroner blir interaktivt førstehjelpskurs for barn.

Av Roar Grønstad
                        Publisert 04.12.2007 - 14:55 Oppdatert 04.12.2007 - 14:58

LSK-spillernes tillitsmann Otto Fredrikson var stolt da han overrakte gaven til barneavdelingen på Ahus .

Stor sjekk
                        LSK –gutta ga bort sin cupfinalebonus på kr. 210.000 til barneavdelingen på Ahus.

Hjelper barn
                        – Disse pengene gjør det mulig for oss å ferdigstille et interaktivt førstehjelpskurs for barn, sier avdelingsoverlege Jan-Petter til rb.no.
                        – I dette kurset skal barn kunne lære om sin egen kropp, forklarer Odden

Kommentar

• RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

WEB-TV: LSK gav bort cupbonusen (100% Fotball)

iTromsø – også kjent som Mediehuset iTromsø og itromso.no – er en avis med grundig, viktig og underholdende journalistikk for tromsøfolk

[Egen merknad: Flott innslag fra barneavdelingen på Ahus.]

Kommentar

• RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

Anb

Foto Roar Grønstad, Romerikes Blad Emma Isabel Lorentzen (4) syntes det var spennende å få besøk av Simen Brenne og de andre LSK-spillerne.

Gullkantet håndsrekning

Lørenskog (ANB):
                            LSK-gutta ga cupbonusen på 210.000 kroner til barne- og ungdomsklinikken ved Akershus Universitetssykehus (Ahus).

Av MAGNUS BJERKE
                            Publisert 05.12.2007 - 07:19 Oppdatert 05.12.2007 - 07:23

Pengene skal brukes til å lære barn og unge førstehjelp.
                            Barna ved barne- og ungdomsklinikken gjorde store øyne da cupheltene fra Ullevål tirsdag tok turen innom avdelingen for personlig å overrekke den gullkantede gaven. De 210.000 kronene var summen av de personlige bonusene LSK-spillerne mottok for seieren over Haugesund i cupfinalen.
                            – Vi er stolte av området vi representerer, og har mottatt masse støtte fra befolkningen på Romerike. Derfor føles det godt å kunne gi noe tilbake til lokalsamfunnet, sier LSK-keeper Otto Fredrikson til Romerieks Blad.

Førstehjelp
                            Lillestrøm Sportsklubb har lange tradisjoner for samarbeid med sykehuset på Lørenskog. Da cupheltene bestemte seg for å donere bonusen til veldedighet, falt valget derfor naturlig på sykehusets barne- og ungdomsklinikk.
                            – Pengene betyr ikke all verden for oss spillere, men kan utrette mye for barna her på sykehuset, mener LSK-spilleren Frode Kippe.
                            – Selv om LSK-spillere av og til kan framstå som råtasser, er vi også vanlige mennesker med et varmt hjerte, sier Fredrikson
                            – Derfor er dette en bruk av bonuspenger som gir mening for oss.
                            Planen for hvordan gaven skal brukes er allerede klar. Pengene skal gå til å utvikle et online førstehjelpskurs rettet mot barn og unge.
                            – Unge i dag finner primært informasjon gjennom internett. Selv om mulighetene dette gir er store, er faren også stor for å støte på uriktig informasjon. Derfor ønsker vi å tilby kvalitetssikret informasjon om førstehjelp, forteller klinikksjef Jan Petter Odden.

Flott tiltak
                            Både Odden og sykehusets direktør Erik Kreyberg Normann roste LSK-spillerne for omtanken for barna ved sykehuset.
                            Ordene du sa i talen din vitner om at dere fotballspillere kan bruke hodene deres til annet enn å nikke ballen i mål, sa Kreyberg Normann til en tydelig rørt Otto Fredrikson.
                            Godord om fotballguttene vanket det også fra pasient Inger Anne Bergsten fra Hakadal.
                            – Det er ille nok for oss voksne å være innlagt, men tenk på de barna som må være her i månedsvis. Det er flott at de får litt ekstra. Som utflyttet trønder er jeg jo RBK-tilhenger, men da jeg hørte om denne gaven ble jeg litt fan av LSK også, flirer Bergsten.
                            For barna ved sykehuset var nok likevel besøket av fotballheltene det viktigste. Autografblokkene gikk flittig rundt blant spillerne. (ANB)

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

Moss Dagblad

Mosse-spilleren Fabien Vidalon har tidligere vært linket til LSK. Ifølge spilleren selv er det fifty-fifty på om han blir i Moss, da en eliteserieklubb skal være interessert:
                              Lillestrøm har tidligere vært ute etter franskmannen, men spilleren selv vil ikke si hvilken klubb som følger han nå. Dog skal det ikke være LSK.

Kommentar

• RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

Fædrelandsvennen (100% Fotball)

NFF og Norsk toppfotball er i ferd med å utvikle en "managementutdanning" rettet mot styremedlemmer mv. innenfor norsk fotball. På sikt er det snakk om at kurset skal bli et lisenskrav. Fjøra er positiv:
                                LSK-manager Jan Åge Fjørtoft støtter opprettelsen av et kurs for seg selv og andre fotballedere.
                                – Det er helt naturlig at dette kommer på plass for å utvikle norsk fotball videre. Dersom ikke alle av mine kolleger melder seg på, vil det være en fallitterklæring for dem det gjelder, sier Fjørtoft.
                                LSK-manageren er opptatt av at kurset vil rette blikket utover Norges grenser.
                                – Vi kan ikke sitte her i Norge og si at alt er bra, for det er minst 16-17 nasjoner som er bedre enn oss i Europa. Kan vi for eksempel lære noe av ungdomsutviklingen i Frankrike, må vi sende en delegasjon dit, sier Fjørtoft, som mener alle sportsdirektører også burde hatt trenerutdanning.
                                – Det sier jeg ikke bare fordi at jeg selv har det, men det er rett og slett en veldig nyttig kompetanse å ha.

Kommentar

• gravinho
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Oct 2005
                                  • 240

RB: Seriestarten kan ryke

PÅ SIDELINJA: Marius Johnsen (til venstre) blir trolig ikke tilgjengelig for LSK-trener Tom Nordlie før om noen måneder.FOTO: ESPEN SOLBAKKEN

Seriestarten kan ryke

ÅRÅSEN:
                                  Inne i kneet til Marius Johnsen var ikke alt så bra som både spilleren og de med ansvar for det medisinske i LSK hadde håpet.

Av Morten Svesengen
                                  Publisert 07.12.2007 - 06:30 Oppdatert 07.12.2007 - 06:43
                                  Skriv ut denne siden

LSK-spilleren trenger derfor lang tid på å bli klar etter onsdagens operasjon.

– Det vil gå en god stund før han er tilbake i full trening. Nærmere kan jeg ikke tidfeste det foreløpig. Må snakke mer med legen som opererte ham først, sier LSK-fysioterapeut Jørn Karlsen.

– Betyr det at seriestarten kan ryke?

– Det kan spøke for den. Vi snakker i hvert fall om at han blir ute en stund. I hvert fall måneder, sier Karlsen.

– Hva var galt med kneet?

– Det dreier seg om en slitasjeskade i kneet som har blitt verre utover høsten. Muligens har de andre skadene hans forverret kneslitasjen, sier Karlsen.

Marius Johnsen var ikke tilgjengelig for kommentar i går.
                                  gravinho

Kommentar

• Petter Ø
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3008

Tom Nordlie er på TVRomerike(Julestudio?) nå og sikkert i reprise utover kvelden
                                    Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                    http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                    Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• gravinho
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Oct 2005
                                      • 240

RB: Martin tar Doffen

STENGER FOR HÆSTAD: Starts Kristofer Hæstad (bak) går mest sannsynlig til Martin Andresens Vålerenga.
                                      FOTO: SCANPIX

Martin tar Doffen

ÅRÅSEN:
                                      Martin Andresens Vålerenga-konsept står i veien for LSKs drøm om Doffen. Men på Åråsen er Kristofer Hæstad bare ett av flere alternativer.

Av Morten Svesengen
                                      Publisert 08.12.2007 - 06:30

Skriv ut denne siden

Ingen i LSK får panikk om Hæstad velger å spille under Martin Andresens ledelse i hovedstaden.

– Vi har jobbet bredt med mange alternativer hele tiden. Målet er å styrke laget vårt, og det er der selv om Doffen ikke velger å komme til LSK, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft.

Skulle sørlendingen velge Vålerenga, vil det heller ikke være noen overraskelse for Fjørtoft.

– Jeg har fra dag én i denne prosessen hatt en følelse av at konseptet i Oslo har virket mer fristende, sier LSK-manageren.

Prioriterer ving

For Fjørtoft skaper ikke det problemer på overgangsmarkedet.

– Det er grunnen til at vi jobber med flere alternativer, sier Fjørtoft.

Og aller helst skulle LSK-manageren fått på plass en ny ving.

– En ving har førsteprioritet, men det er ikke lett å finne den spilleren vi er ute etter. Vi har allerede et av Norges beste lag, og skal vi kjøpe en ny ving må han være bedre enn de vi har, sier Fjørtoft.

Derfor har tanken om å hente en klassespiller på midtbanen, og frigjøre Bjørn Helge Riise til vingjobben, dukket opp.

Fjørtoft utelukker uansett ikke at Åråsen-klubben kan komme til å skaffe seg kvalitetsspillere både på midtbanen og på vingen.

– Hvis det er mulig for oss å hente inn gode spillere, vil jeg alltid gjøre hva jeg kan for å skaffe de pengene som skal til for å få dem til LSK, sier LSK-manageren.

Bare Bosman-spillere

Foreløpig har ikke LSK brukt noen kroner på overgangssummer. Steinar Pedersen, Jon Midttun Lie og Lars Ivar Moldskred kommer alle som Bosman-spillere før 2008.

– Tross alt er vi bare i desember, og vi føler at vi har kommet veldig godt i gang med tre Bosman-spillere. Det betyr også at vi har midler tilgjengelig om muligheten til å kjøpe gode spillere dukker opp, sier han.

LSK-manageren mener også det er viktig å få fram at LSK allerede har mange av sine gode spillere på lange kontrakter.

– Alle våre nøkkelspillere har langtidskontrakter, og det betyr at vi kan bruke god tid på å skaffe oss de rette forsterkningene. Det er mye viktigere enn når vi får dem, sier han.

Ingen Johnsen-erstatter

At Marius Johnsen kan være ute i opp mot seks måneder, forandrer ikke LSKs fokus i kjøp av forsvarsspiller. En allrounder står øverst på den ønskelista.

– Vi henter ingen erstatter for Marius. Jeg er slik lagd at jeg alltid regner med at ting tar kortere tid enn man frykter. Derfor tror jeg han kommer tilbake i løpet av noen måneder. Når det er sagt, så har vi allerede andre spillere som kan spille i hans posisjon, sier Fjørtoft og tenker først og fremst på nye Jon Midttun Lie og Steinar Pedersen.

PS! LSK-trener Tom Nordlie har fortsatt håp om at hans tidligere elev, Kristofer Hæstad, havner på Åråsen.

– Jeg håper han kommer til oss, sier Nordlie.
                                      gravinho

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

3. divisjon 2008

Gruppeoppsettet i 3. divisjon for 2008 er klart:
                                        Akershus
                                        Aurskog-Finstadbru, Bjerke, Eidsvold IF, Eidsvold Turn 2, Fet, Fjellhamar, FUVO, Høland, LSK 3, Lørenskog 2, Skedsmo, Strømmen 2, Sørumsand, Ull/Kisa 2.

Kommentar

Working...