desember 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

100% Fotball

Adresseavisen har kastet terning for alle RBK-spillerne etter 2007-sesongen. Her vurderingen av vår nye mann:
    Vidar Riseth 3
    Har vært tvers gjennom ujevn. Svært god borte mot Chelsea og hjemme mot Valencia, men har hatt kamper i serien han helst bør glemme. Lillestrøm-spiller i 2008.

iTromsø – også kjent som Mediehuset iTromsø og itromso.no – er en avis med grundig, viktig og underholdende journalistikk for tromsøfolk

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

Østlendingen

For 7. år på rad arrangerer Nybergsund en kjendis-/showkamp i Sundethallen 4. juledag. Én LSKer på kjendislaget: Vidar Riseth.

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

Romsdaks Budstikke: - Alle vinterens overganger

Romsdals Budstikke har i dag en sak hvor de forsøker å lage en komplett oversikt over hvilke spillere som er koblet til hvilke klubber. Selv om oversikten ikke er helt oppdatert, kan det være greit å se hva som skrives vedrørende LSK:

Inn:
        1. Steinar Pedersen (forsvar, Start).
        2. Ciise Abshir (angrep).
        3. Jon Midttun Lie (midtbane, Start) - kilde: rb.no
        4. Lars Ivar Moldskred (keeper, Molde, låneavtale gjort permanent) - kilde: Romerikes Blad.
        5. Martin Husar (midtbane, HamKam, tilbake fra lån).
        6. Vidar Riseth (forsvar/midtbane, Rosenborg) - kilde: TV2 Nyhetskanalen

Ut:
        1. Shane Stefanutto (forsvar, Lyn).
        2. Anders Rambekk (forsvar, Odd).

Rykter inn:
        1. Kristofer Hæstad (midtbane, Start).
        2. Lars Iver Strand (midtbane, Tromsø) - kilde: Romerikes Blad, Nordlys.
        3. Rune Almenning Jarstein (keeper, Odd) - kilde: Varden.
        4. Martin Thømt Jensen (moss, forsvar) - kilde: Moss Avis.
        5. Espen Hoff (midtbane, Lyn) - kilde: VG.
        6. Alanzinho (midtbane, Stabæk) - kilde: Asker og Bærums Budstikke.
        7. Vidar Riseth (forsvar, Rosenborg) - kilde: NRK.

Rykter ut:
        1. Arild Sundgot (spiss, Molde, HamKam) - kilde: Romsdals Budstikke.
        2. Pål Strand (midtbane, HamKam).
        3. Dan Anton Johansen (forsvar, Preston, England) - kilde: bt.dk.
        4. Frode Kippe (forsvar, Brøndby, Danmark) - kilde: Aftenposten.

Bosman-spillere:
        1. Johan Petter Winsnes (Frigitt).
        Romsdals Budstikke med nettavisen Rbnett holder til i Molde og er lokalavisa for Romsdal med kommunene Molde, Hustadvika, Aukra, Gjemnes, Vestnes og Rauma.

Kommentar

• RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

lsk.no

Møt Vidar Riseth

Tirsdag klokka 19:00 vil LSK presentere Vidar Riseth som ny LSK-spiller på Strømmen Storsenter.
          Det har vært klart en liten stund at Vidar Riseth vil ha Åråsen som hjemmebane i 2008. Tirsdag vil LSK-manager Jan Åge Fjørtoft presentere Vidar Riseth på Strømmen Storsenter.

Riseth vil få drakt nummer 9, og presentasjonen starter klokka 19:00. Det vil selvsagt være mulighet til å få en autograf av den nye LSK-spilleren. Vidar gleder seg til å ta fatt på spill i den gule og svarte trøya, og vil tirsdag få det synlige beviset på at han nå er LSK-spiller.

Presentasjonen vil foregå på scenen på storsenteret.

Møt opp for å ønske Vidar velkommen til LSK!

Tid: Tirsdag 18. desember, klokka 19:00
          Sted: Scenen, Strømmen Storsenter.

Kommentar

• glasgow
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2007
            • 1252

Får sjansen først

Essediri og Husár kan gjøre vingkjøp unødvendig
            ÅRÅSEN:
            Jakten på en ny ving fortsetter med uforminsket styrke i LSK. Men det tar tid – og både Karim Essediri og Martin Husár får trolig sjansen til å overbevise før klubben handler.
            Av Morten Svesengen
            Publisert 18.12.2007 - 06:31
            Tips en venn om denne saken
            Skriv ut denne siden

Se større bilde
            VINGALTERNATIV: Den første sesongen i LSK ble ikke slik Karim Essediri håpet. Fortsetter han framgangen fra i høst kan han spille seg inn på laget neste sesong.
            Les også

I kveld presenteres Vidar Riseth som ny LSK-spiller på Strømmen Storsenter. Men det kan ta en stund før neste signering for Åråsen-klubben.
            – Vi leter først og fremst etter en ny ving, men vi kjøper bare hvis vi finner en som er bedre enn dem vi allerede har. Det betyr at vi legger lista høyt, og det er ikke sikkert vi kommer til å finne spilleren. Kvaliteten og prisen avgjør, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft.
            2008 – Essediris år?

LSK leter både i Norge og i utlandet etter den "ukjente" vingen. Så lenge Lyn nekter å selge Espen Hoff, og Stabæk neppe er villig til å diskutere overgang for Alanzinho, er det ingen åpenbare alternativer i det norske seriesystemet.
            – Om vi skal kjøpe en ny spiller nå, må det være en spiller som går rett inn i elleveren, sier Fjørtoft.
            Det betyr at den nye vingen må være bedre enn de spillerne som allerede er i klubben – for eksempel Karim Essediri og Martin Husár.
            – Karim ble kjøpt inn for å gå rett inn på laget i fjor. Det gikk ikke slik både vi og han håpet, men kanskje blir 2008 hans år, sier Fjørtoft.
            Jakter ny ving

LSK-trener Tom Nordlie regner også med at de spillerne som allerede har kontrakt med LSK, vil få sjansen til å vise seg fram før LSK eventuelt kjøper ny ving.
            – Det jobbes med en ny ving. Marius Johnsens skade gjør behovet større, sien Jon Midttun Lie i starten først og fremst blir et backalternativ. Uansett kjøper vi ikke en ny spiller for enhver pris. Karim Essediri og Martin Husár kan gripe sjansen og gjøre det enklere for oss, sier Nordlie.
            Hoff til høsten?

Lyns Espen Hoff er etter det RB-sporten kjenner til LSKs førstevalg som ny ving.
            Men det er ingenting som tyder på at Lyns sportsdirektør Torgeir Bjarmann ikke mener alvor når han sier at et salg av Hoff er uaktuelt.
            – Espen Hoff skal ingen steder, fastslår den tidligere LSK-spilleren.
            Oslo-klubben har isteden forsøkt å forlenge avtalen med Hoff – uten å lykkes.
            – Han fikk et tilbud fra oss før ferien, men etterpå har det ikke skjedd noe, sier Bjarmann.
            Hvis 25-åringen ikke forlenger kontrakten med Hoff, kan han gå gratis etter sesongen. Det kan gjøre et salg mer aktuelt til sommeren. Med et halvt år igjen av kontrakten, må Lyn velge om de vil ha noe igjen for ham eller ikke.
            PS! Kristofer Hæstad regnes fortsatt som lite aktuell for LSK. De siste ryktene går ut på at ingen kommer til å kjøpe sørlendingen ut av kontrakten med Start.

Kommentar

• Torolf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 9574

RB: Har ikke gitt opp Sundgot

ÅRÅSEN: Ifølge sportslig leder i Molde FK, Øystein Neerland, har man ennå ikke gitt opp å hente Arild Sundgot til rosenes by. Samtidig undersøker man muligheten for å hente europeiske toppspillere. - Det er spillere vi tror kan fylle en sentral rolle i angrepet, og som vi anser som interessante. Vi har ikke gitt opp å signere Arild Sundgot ennå, men vi er forberedt på at vi må finne andre løsninger, sier Neerland til Romsdals Budstikke.

Kommentar

• Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

RB: Rekruttene på Oslo-raid

ÅRÅSEN: Lillestrøm har gjort klart med fem nye spillere til sin rekruttstall (spillere til 2. og 3. divisjon), og fire av dem er tenåringer fra Oslo. Mest spennende er kanskje at to kommer fra erkerival Vålerenga.
                - Dette er spillere som skal trene under Frode Birkeland, sier lagleder Tor Arne Solberg, og ramser opp følgende nykommere:
                Michael Omoijuanfo fra Vålerenga (midtstopper født 1990), Ilias el-Hafedi fra Vålerenga (kant/spiss født 1989), Mathis Bolly fra Holmlia (kant født 1990), Hariet Singh fra Bøler (midtstopper på 192 centimeter født 1990) samt Fredrik Gulbrandsen fra egen stall (kant/spiss født 1992).
                - Hariet Singh må ikke forveksles med Hameet Singh i Vålerenga, som er kaptein på G18-landslaget og har a-lagskontrakt i Tippeligaen. Vår mann er en sterk midtstopper som ser ut som han er 24, ler Tor Arne Solberg.

Kommentar

• vollafugl
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2006
                  • 978

I følge NRK-Alltid nyheter er Alansinho veldig skuffet over Stabæks nye kontraktsforslag. NRK melder at dette kan føre til at han blir solgt allerede når overgangsvinduet åpner i januar. VIF og Lillestrøm ble nevnt som aktuelle klubber for den brasilianske vingen.

Kommentar

• sigurdsen
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 1826

Doffen: - Dette kan ta tid

Kristofer Hæstad har bestemt seg, men tror han fortsatt er Start-spiller i januar.

Relaterte saker:
                    Strømstad til Monaco
                    Først nei, så ja til Start

- Jeg har bestemt meg, men holder det for meg selv, sier Hæstad til VG.

Men:

- Jeg tror det er langt frem før klubbene blir enige, så jeg er innstilt på å være med på Starts tur til Brasil-turneringen i begynnelsen av januar, legger han til.

Ifølge VG har han bestemt seg for å gå til Vålerenga, og det vil ikke overraske noen. Selv i Lillestrøm, en av de andre interessentene, tror man at Doffen ender i Oslo-klubben. Der kan Martin Andresen lokke med en ren landslagsmidtbane med seg selv, Christian Grindheim og Doffen. I tillegg er Lars Iver Strand allerede på plass fra Tromsø. Alle de fire var med i Åge Hareides forrige landslagstropp.

Problemet er imidlertid prisen. Start ønsker, akkurat som Odd Grenland gjør i Rune Jarstein-saken, 12-15 millioner kroner for å gi slipp på juvelen sin.

Kommentar

• morten
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 2156

RB

MØTER RUSSERE: Olivier Occean (til høyre) og Bjørn Helge Riise møter russisk motstand i den første kampen på La Manga.
                      Russisk motstand for LSK

ÅRÅSEN:
                      LSK møter den russiske toppklubben Spartak Nelchki i den første kampen på La Manga i februar.
                      Av Morten Svesengen
                      Publisert 18.12.2007 - 11:03 Oppdatert 18.12.2007 - 11:50
                      Skriv ut denne siden

Les også

LSK er satt opp i gruppe A med Brann (dersom laget ikke går videre i UEFA-cupen), Spartak Nelchki (Rusland) og Nordsjælland (Danmark).
                      Stabæk, Viking, Krylia Sovetov (Russland) og Halmstad (Sverige) er i gruppe B.
                      LSK møter russiske Spartak Nelchki (nummer 12 i toppdivisjonen) i gruppe-semifinalen 11. februar klokka 19.00.
                      I den neste kampen (14. februar) møter de enten Brann eller Nordskjælland – avhengig av hvem som vinner og taper i første kamp. Vinner møter vinner og taper møter taper.
                      Rangeringen fra 1-4 i puljene avgjør hvilke lag som møtes i den tredje og siste kampen i La Manga Cup (18. eller 19. februar).
                      Her er hele kampprogrammet for La Manga Cup:
                      11.02: Brann - Nordsjælland 16.00
                      11.02: Spartak - Lillestrøm 19.00
                      12.02: Stabæk - Krylia 16.00
                      12.02: Viking - Halmstad 19.00
                      14.02: Taper Brann/Norsjælland - Taper Spartak/Lillestrøm 16.00
                      14.02: Vinner Brann/Nordsjælland - Vinner Spartak/Lillestrøm 19.00
                      15.02: Taper Viking/Halmstad - Taper Stabæk/Krylia 16.00
                      15.02: Vinner Viking/Halmstad - Taper Viking/Halmstad 19.00
                      18.02: A4 - B4 16.00 (7.-8.plass)
                      18.02: A3 - B3 19.00 (5.-6. plass)
                      19.02: A2 - B2 16.00 (Bronsefinale)
                      19.02: A1 - B1 19.00 (Finale)
                      PS! Dersom Brann avanserer i Uefa-cupen, deltar ikke laget i La Manga Cup 2008. De blir erstattet av et utenlandsk lag.
                      Badekar
                      http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• Kanarizz2
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2005
                        • 355

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article9 6683.ece

Lett valg for Riseth

LILLESTRØM: Vidar Riseth likte LSK-ledelsens mål.

Av: Petter Bøifot
                        Publisert: 18.12.2007 kl. 20:12
                        Endret: 18.12.2007 kl. 20:20
                        Vidar Riseth ble tirsdag kveld vist fram som Lillestrøm-spiller. Han sier han fikk et lett valg da Lillestrøm kom på banen.
                        - Jeg hadde mange muligheter, men det var bare én klubb for meg så snart Lillestrøm kom med et tilbud, sier Riseth.
                        - Da LSK-ledelsen sa at målet var at laget skulle blir Norges beste, var jeg ikke i tvil om at dette var klubben for meg, sier Riseth.
                        Han sier Tom Nordlie også er en grunn til at han valgte LSK.
                        - Tom Nordlie er en utrolig bra trener, som alltid er til stede på feltet. På mange måter minner han meg om Nils Arne Eggen, sier Riseth.
                        - Hvordan ser du for å spille for Åråsen-publikummet, som du vel ikke akkurat har hatt noe godt forhold til?
                        - Hadde de likt meg, hadde jeg ikke gjort jobben for lagene jeg spilte for før. Nå håper jeg det blir annerledes, smiler Riseth.
                        ------Sørum kanaris------

100% Støtte

Kommentar

• sparwasser
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3185

Doffen valgte VIF.

Legger inn denne i nyhetstråden, under tvil:

Jeg har bestemt meg for at det er VIF jeg ønsker å spille for neste sesong. Nå er det opp til klubbene å bli enige. Det blir enten Start eller VIF på meg, sier Hæstad til fvn.no

(Ny sang? "Doffen har dæva" - mel: stille på plata)

Kommentar

• morten
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 2156

RB

GODT KLEDD: Vidar Riseth med LSK-drakt før første gang var noe både LSK-leder Per Mathisen og manager Jan Åge Fjørtoft syntes godt om da Riseth signerte kontrakten i går. FOTO: PER KRISTIAN TORVIK
                            Riseth i gult og sort

STRØMMEN:
                            Vidar Riseth signerte kontrakt med LSK i går - og fikk jubel fra kanarifansen da han for første gang trakk den gule trøya over hodet.
                            Av Per Kristian Torvik
                            Publisert 05.01.2006 - 07:30 Oppdatert 18.12.2007 - 21:59
                            Skriv ut denne siden

- En herlig mottakelse. Morsomt at så mange møtte opp for å ønske meg velkommen, sa Vidar Riseth.
                            Frierferden viste at supporterne har svelget at LSK har hentet en av de spillerne i Tippeligaen de har likt minst.
                            - Et meget bra utgangspunkt for meg. At de ikke har likt meg, betyr at jeg har gjort noe bra for Rosenborg i kamper mot dem. De neste to årene skal jeg jobbe for at LSK skal vinne serien.
                            Mens stemningen har snudd til fordel for ham i Lillestrøm, har Riseth daglig mottatt telefoner fra folk som har ønsket ham velkommen.
                            - Det har bare vært hyggelige reaksjoner. For meg er dette en ny start. Når jeg har valgt LSK de to neste årene, er det fordi jeg har tro på klubben. Jeg tror manager Jan Åge Fjørtoft når han sier at de ønsker å styrke laget framfor å selge gode spillere.
                            Vidar Riseth med 50 landskamper, erfaring fra sju år som proff i utlandet og flere sesonger med Champions League for Rosenborg, er spilleren LSK har vært ute etter.
                            - Vidar er en ledertype, som tør si fra og som går foran i alle situasjoner. En sånn mann har vi manglet i LSK, sier Jan Åge Fjørtoft.
                            Vidar Riseth er aktuell både som midtstopper, back og sentral midtbanespiller.
                            - Jeg gleder meg til å få nye medspillere og kjempe om en plass på banen. Slik sett spiller det liten rolle hvor jeg spiller.
                            At Tom Nordlie er trener var medvirkende til at han valgte LSK.
                            - Nordlie er den treneren i Norge som er nærmest det Nils Arne Eggen står for. Det er et kvalitetsstempel, sier Vidar Riseth.
                            Badekar

Kommentar

• vollafugl
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2006
                              • 978

"Ei bok for Tom Nordlie"

Bokanmeldelse i Dagbladet av boken "fordømte Leeds" om legendariske Brian Clough. Legges inn (under betydelig tvil), fordi det i anmeldelsen dras en sammenligning til Tom Nordlie.

Ikke start en ny fotballsesong før du har lest boka. Tom Nordlie kunne ikke ha fått en bedre fotballbok. Ingen av oss andre heller.

Kommentar

• RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

NFF Troms

Den nyopprykkede 2. divisjonsklubben FK Senja melder på sin internettside at de skal møte Harstad, Skjetten, Skedsmo, Lillestrøm 2, Grovfjord og Tromsø 2 i treningskamper fram mot sesongstart.

Kommentar

• reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13278

MØTER KONKURRENTENE: Espen Søgård og LSK-trener Tom Nordlie kommer til å spille treningskamper mot seks eller sju av sine Tippeliga-kolleger før serien starter i slutten av mars neste år. FOTO: ROAR GRØNSTAD
                                  Møter halve ligaen

ÅRÅSEN:
                                  LSK møter mange konkurrenter i forberedelsene til 2008-sesongen.
                                  Av Morten Svesengen
                                  Publisert 20.12.2007 - 11:00 Oppdatert 20.12.2007 - 11:07

Før Tromsø kommer til seriestart på Åråsen 30. mars, skal LSK møte halvparten av motstanderne i Tippeligaen – i treningskamper.
                                  Bare på La Manga i februar vil LSK unngå de vanlige motstanderne fra serien. Resten av sesongforberedelsene inneholder kamper mot kollegene i Tippeligaen nesten hver eneste uke.
                                  Starter på Skeikampen

Erkerival Vålerenga og Rosenborg er to av klubbene LSK ikke vil møte før seriestart neste vår.
                                  7. januar møter LSK-spillerne opp etter ferien. De tre første dagene tilbringer de på Skeikampen nord for Lillehammer.
                                  Deretter gjenstår 79 dagers forberedelse til den rekordtidlige seriestarten i slutten av mars.
                                  Bortsett fra oppholdet på La Manga i februar, vil det meste foregå i LSK-hallen de to første månedene.
                                  Ved tre anledninger vil LSK spille dobbeltkamper for å bruke hele stallen.
                                  14 kamper

Her er LSKs program fram til seriestart:
                                  7.-9. jan.: Kick-off på Skeikampen.
                                  10. jan.: Treningsstart i LSK-hallen.
                                  18. jan.: LSK-Ham-Kam 16.00 (LSK-hallen)
                                  18. jan.: LSK-Nybergsund 18.15 (LSK-hallen).
                                  26. jan.: LSK-Haugesund 13.00 (LSK-hallen)
                                  26. jan.: LSK-Kongsvinger 15.15 (LSK-hallen)
                                  1. feb.: LSK-Stabæk 15.00 (LSK-hallen)
                                  1. feb.: LSK-Odd 17.15 (LSK-hallen).
                                  9.-23. feb.: Trening og turnering på La Manga
                                  11. feb.: LSK-Spartak Nalchik 19.00 (La Manga)
                                  14. feb.: LSK-Nordskjælland/Brann 16.00/19.00 (La Manga)
                                  18./19. feb.: Siste kamp La Manga 16.00/19.00 (La Manga)
                                  29. feb.: LSK-Strømsgodset (LSK-hallen)
                                  8. mars: Viking-LSK 13.30 (Viking stadion)
                                  14. mars: Molde-LSK 17.00 (Molde stadion)
                                  17.-27. mars: Treningsleir Marbella.
                                  18. mars: Kamp mot spansk motstander. (Marbella)
                                  23. mars: LSK-Lyn (Marbella)

Kommentar

• Torolf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 9574

RB: Peder Dybvad kjøper Per Mathisens aksjer i LSK Invest AS

RB hadde i dag et stort oppslag om at investoren og LSK-supporteren Peder Dybvad kjøper Per Mathisens aksjer i LSK Invest for 3,7 millioner kroner. Hvis du benytter deg av Kanari-Fansens gode tilbud på RB-abonnement, får du med deg slike nyheter i sin helhet i fremtiden.

Kommentar

• morten
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 2156

RB

LER IKKE: Per Mathisen ler ikke av Rosenborgs krav om taushet fra ansatte, men håper de snur. Selv lover han å være like åpen når det går dårlig, som når han vifter med kongepokalen og serverer pizza dagen etter cupfinaleseier.BEGGE FOTO: ROAR GRØNSTAD
                                      Taushet er ikke gull i LSK

ÅRÅSEN:
                                      Noen ganger kunne Per Mathisen tenke seg at taushet var gull i LSK. Men å innføre taushetsplikt for ansatte blir ikke aktuelt så lenge han har noe å si.
                                      Av Per Kristian Torvik
                                      Publisert 21.12.2007 - 06:30
                                      Skriv ut denne siden

Se større bilde
                                      SKEPTISK: Svein Haagenrud (t.h.) kjenner Rosenborg ut og inn. Han er meget skeptisk til at taushet kan bli den nye melodien på Lerkendal. Til venstre Per Einar Gjelsvik.
                                      Les også

– Jeg tror aldri det er et sunnhetstegn når noen føler behov for å lukke seg, sier LSK-lederen.
                                      I går skrev Adresseavisen at Rosenborg forlanger livsfarlig taushetsplikt for ansatte i klubben. Selv om direktør Nils Skutle mener trønderne ligger i forkant og andre vil komme etter, vil det eventuelt skje i LSK uten Per Mathisen ved roret.
                                      – Selv kunne jeg aldri tenke meg å underskrive en slik kontrakt i LSK. Hvis vi skulle hatt det, måtte vi jo løpt rundt og tatt tak i folk hele tida. Jeg har aldri heller vært inne på tanken i Åkrene Mek.
                                      – LSK har hatt en del saker i år, der du kunne tenke deg at noen heller holdt kjeft?
                                      – Det vi har behov for å diskutere, tar vi internt. Men vi vil ikke nekte noen å snakke.
                                      Kjøreplan

At det i en kontrakt likevel kan stå noe om sensitive opplysninger, utelukker han ikke.
                                      – Enkelte ting er det ingen fordel for noen at kommer ut. Det greier vi å håndtere. På en del områder er det fornuftig med en kjøreplan. Vi har klare regler for hvem som kan uttale seg om hva. Vi kan bli bedre, men synes vi er blitt ganske tydelige på det.
                                      – Hvorfor tror du Rosenborg gjør dette?
                                      – De har hatt et voldsomt kjør på seg og vært uheldige med et par saker i forhold til mediene. Uten at jeg kjenner detaljer, kan det hende de ikke har hatt en god nok mediestrategi.
                                      – Holder de på å bli spist av sin egen suksess gjennom 15 år?
                                      – Det håper jeg ikke. De er inne i en prosess de ikke har vært vant til å takle, nettopp på grunn av suksessen. Tidligere var det fokus på dem, på grunn av alt de fikk til. Nå får de kritikk for det de ikke greier. Men Rosenborg har rygg til å tåle det og komme over problemene. Det hadde de hatt, selv uten taushetsplikt, mener Per Mathisen.
                                      Han har ikke diskutert tvungen taushet med noen i LSK-systemet. Det kommer han heller ikke til å gjøre.
                                      Trist

Svein Haagenrud spilte i Rosenborg i storhetstida rundt 1970. Som generalsekretær i Norges Fotballforbund på 1980-tallet og medlemskap i trønderklubben fra 1964, har Sørumsand-mannen fulgt laget i tykt og tynt.
                                      – Å innføre taushetsplikt er bare trist. Jeg må innrømme at jeg har problemer med å skjønne hvorfor de går til et slikt skritt, sier Haagenrud.
                                      Likevel frikjenner han klubbledelsen i forhold til offentligheten på en del områder.
                                      – Jeg skal like å se den arbeidsplass som mestrer at det sitter mellom 30 og 50 journalister på brakka etter hver trening og lurer på om treneren har tillit, og hvor lenge han eventuelt vil ha det.
                                      – Har mediene skylden?
                                      – Nei, nei. Rosenborg har taklet en del saker dårlig. Og de har ikke prestert godt nok på banen. På Lerkendal er målet å vinne, samtidig som Nils Arne Eggen innførte tesen om at det er viktig hvordan laget skal vinne. Når begge deler slår feil, blir det diskusjoner.
                                      – Men de bør ikke mure seg inne?
                                      – Definitivt ikke. Å tro at det blir bedre om ingen får lov til å si noe, er det samme som å be om problemer. Rosenborg har stått for folkelighet. Med dette skyver de folket fra seg. Jeg mener hele norsk fotball står seg best med så mye åpenhet som mulig, sier Svein Haagenrud.
                                      Badekar

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

NA24.no

Sak i NA24.no om at NIF i midten av desember sendte ut brev til Vålerengen, Lyn, Viking og FFK der klubbene blir minnet om det nye lovverket før årsmøtene i begynnelsen av 2008. Lovverket tar bl.a. sikte på å forhindre uheldige dobbeltroller og interessekonflikter ("rik onkel"-problematikken). NIF ber om et møte med de fire klubbene om dette.

Jeg legger saken ut i nyhetstråden fordi det er interessant at LSK ikke mottar påminnelsen fra NIF, og fordi reportasjen innholder følgende referanser til LSK:
                                        I Lillestrøm sitter klubbeier Per Berg i sportslig utvalg, [mens også Jon Børresen, Tom Kristoffersen og Per Kristian Olsen i Fredrikstad sitter i dobbeltroller]. Det kan gi interessekonflikter, som når LSK-aksjonær Per Berg bestemte seg for å bli kvitt trener Uwe Rösler etter fjorårssesongen.

Kommentar

• RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

lsk.no

Lsk.no melder at sesong-DVDen for 2007 og kalenderen for 2008 nå er klare, og til salgs på Sportshuset, samt på lsk.no. [Flotte julegavetips, nå i siste liten.]

Kommentar

Working...