Avganger fra LSK før 2008 sesongen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Trondeo
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3062

    #21
    Opprinnelig skrevet av Joha
    Håper at Pål havner på Raufoss igjen nå,men tror HamKam vil sikre seg Pål.Håper og se Pål i gult og svart i 2008 sesongen
    Innlegget ditt gav meg ikke mye mening eller info fra din side.

    Tipper ingen flere avganger nå før sesongen starter. Ingen ut, en inn.

    Kommentar

    • Baloo
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2006
      • 292

      #22
      Raufoss spiller vel i gult og svart?

      Kommentar

      • Trondeo
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3062

        #23
        Opprinnelig skrevet av Baloo
        Raufoss spiller vel i gult og svart?
        Sant så sant. Ble litt lurt der jeg.

        Kommentar

        • Mauer
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2007
          • 270

          #24
          Dan Anton

          Jaa, da er DA Johannsen på vei bort.
          Endelig interesse for han. Etter det jeg har sett av han i den gule og svarta drakta så har han ikke overbevist meg akuratt.
          Han har jo bare vært stalfyll i hele 2007.

          Noen som vei hvor mye penger vi får for han sånn ca. a?
          Blir vel ikke så kjempe mye. Men kanskje noen mill..
          Da får vvi kanskje enda mere penger å handle for.

          Jeg mener LSK burde prøve å kjøpe en forsvarsspiller, en som gjerne kan spille både back og midtstopper.
          Og ihvertfall en venstre ving som kan spille ved siden av Occean på venstre, og kanskje han kan flyttes ned til midtbanen også sånn som Riise som bare er høyre da.

          Kommentar

          • KimFL
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2003
            • 1410

            #25
            Ser i nyhetstråden at Molde ikke har gitt opp Sundgot enda. For min del, kan de bare holde seg unna, men det spørs hva klubben tenker, hvis det kommer nok millioner på bordet...


            KimFL

            Kommentar

            • xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

              #26
              Opprinnelig skrevet av KimFL
              Ser i nyhetstråden at Molde ikke har gitt opp Sundgot enda. For min del, kan de bare holde seg unna, men det spørs hva klubben tenker, hvis det kommer nok millioner på bordet...


              KimFL
              Det virker som om Molde er villige til å bruke en god del penger. Kunne vært interessant å sett hvor mye. Jeg vil gjerne beholde Gilbert, men alt har sin pris.
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

              Kommentar

              • erlando
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2006
                • 858

                #27
                I forhold til de uttalelsen JÅF har kommet med tidligere må nok Molde nærme seg et tosifret millionbeløp for å friste LSK til salg. Det tror jeg ikke kommer til å skje.
                Ja til pause i pausen!

                Kommentar

                • Øyvind
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2006
                  • 292

                  #28
                  Min smærtegrense på Sundgot er 5 mill.

                  Kommer det et bud på fem mill sier jeg selg. Dette for å legge av pengene til enten kjøp eller lønn til spillere som kommer gratis. Samtidig gir det mer spilletid til Gundersen, som jeg tror i seg selv vil være en god investering for fremtiden.

                  Men, la meg legge til. Jeg var sterkt i mot forrige gang dette spørsmålet var oppe, men alt må ha sin ende. Og skulle Sundgot forlate klubben nå vil det være en fantastisk klubbspiller som forlater oss.

                  Som sammenligning vil jeg vel påstå at det ville vært bedre å la Rambekk gå i fjor for tre mill, enn å tviholde på en spiller som går gratis etter en ganske så dårlig sesong.

                  Kommentar

                  • KFL109
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 1958

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av xeR
                    Jeg vil gjerne beholde Gilbert, men alt har sin pris.
                    Drømmen om seriegull også. Vi trenger konkurranse om alle plasser, og Arild har alltid vært en målgarantist for oss. Skulle Occean gå på en langtidsskade tror jeg ikke det er mange forumbrukere som ville gleda seg over at Sundgot spilte i Molde. Neppe heller de som ønsker at "unggutta" må få prøve seg mer.
                    Vidar Evje

                    Kommentar

                    • Torolf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 9574

                      #30
                      Hvis vi får 7 mill. for Sundgot og får kjøpt Ijeh for 10 mill., er jeg villig til å vurdere en handel. Det hadde dere ikke trodd at jeg ville si.

                      Kommentar

                      • Serbern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 5496

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Torolf
                        Hvis vi får 7 mill. for Sundgot og får kjøpt Ijeh for 10 mill., er jeg villig til å vurdere en handel. Det hadde dere ikke trodd at jeg ville si.
                        Lyn fikk jo ikke gjennom bud på 12 for Ijeh, så jeg tviler vel på at vi hadde fått han for 10. Så når Viking kan kreve ca. 15 for Ijeh, så vil jeg si at vi ikke bør selge Gilbert for mindre enn 10.

                        Kommentar

                        • El_Cabron
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Oct 2007
                          • 218

                          #32
                          Jeg antar at OO er og blir førstevalg på spissplassen så lenge han er skadefri og ikke sover seg gjennom alle treningene/kampene.
                          Det som da er spørsmålet er nettop hvor mange toppspillere det finnes som er villige til å komme til LSK for å sitte på benken, og kanskje bare få 20 min på slutten av kamper gjennom hele sesongen med mindre de bøtter inn mål hver gang de får sjansen?
                          Mitt største ankepunkt mot 4-3-3 formasjonen vi har i dag er nettop dette, med tanke på hvor få spillere vi har i Norge som passer inn på kanten i 4-3-3 og ønsker å spille i en slik rolle. Det finnes ikke akkurat flust med spillere som kan bekle en slik rolle på høyt nivå, og som dermed kan heve laget vårt til en ny dimensjon.
                          Så når man nevner ønsker om kjøp av spillere som Ijeh el. ser jeg ikke helt hvordan vi skal kunne hente en slik spiller da vi "bare" kan tilby en plass på kanten, og ikke en plass i midten ved siden av OO hvor de primært ønsker å spille (dette er noe de vil få tilbud om i nesten alle andre interesserte klubber).

                          Med dette i tankene er jeg overhodet ikke tilhenger av å selge Gilbert, da dette sannsynligvis er en av de beste erstatterene vi har mulighet til å stable på beina hvis OO skulle ende opp skadet (her må vi ta et lite forbehold om hvor mange nuller Molde har i en eventuell kjøpssum, og ikke minst hva Gilbert selv ønsker... Det blir feil å tviholde på en spiller som vil bort for enhver pris, og hvertfall en som har gitt oss så mye som det Gilbert har gjort).
                          |01100101|01001100|01010011|01001011|01100101|0111 0010|

                          Kommentar

                          • xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av KFL109
                            Drømmen om seriegull også. Vi trenger konkurranse om alle plasser, og Arild har alltid vært en målgarantist for oss. Skulle Occean gå på en langtidsskade tror jeg ikke det er mange forumbrukere som ville gleda seg over at Sundgot spilte i Molde. Neppe heller de som ønsker at "unggutta" må få prøve seg mer.
                            Jeg tar det som en selvfølge at hvis man selger Sundgot bruker man pengene på å kjøpe en ny midtspiss. Hvis man nærmer seg 2sifra millionbeløp så synes jeg det ville være galskap å takke nei. Men som sagt, jeg håber han blir og at Molde ikke har penger til å by i nærheten av hva jeg mener han er verdt.
                            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                            Kommentar

                            • Henrik
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2006
                              • 2110

                              #34
                              Selger vi Sundgot mener jeg vi bør satse på Gundersen som andrevalg, LSK er jo dårligst i klassen når det gjelder å satse på talenter, og har man betalt millionsummer for spissen på U-21 landslget nytter det ikke å la han råtne på benken. Da får man enten gjøre han til et annetvalg bak Occean (som vel "aldri" er skadet) eller erkjenne at vi ikke ønsker å satse på talenter i klubben.
                              Last edited by Henrik; 11.01.2008, 11:51. Begrunnelse: spelling

                              Kommentar

                              • El_Cabron
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Oct 2007
                                • 218

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av xeR
                                Jeg tar det som en selvfølge at hvis man selger Sundgot bruker man pengene på å kjøpe en ny midtspiss. Hvis man nærmer seg 2sifra millionbeløp så synes jeg det ville være galskap å takke nei. Men som sagt, jeg håber han blir og at Molde ikke har penger til å by i nærheten av hva jeg mener han er verdt.
                                Når en søplespiller, med søplesveis og søpledialekt fra et søplelag selges for ca. 20 mill er det vel ikke helt utenkelig at MFK må bla opp et relativt stort beløp før LSK er fornøyd. Det er jo helt galskap å selge han med mindre vi er garantert å få tak i en minst like god erstatter for den samme summen.
                                Alt annet vil jo være å selge en "vi-vet-hva-vi-har"-spiller billig , for så å kjøpe en "vi-har-ikke-peilig-på-hva-vi-får"-spiller dyrt... Bedre kjent som reinspikka idioti!
                                |01100101|01001100|01010011|01001011|01100101|0111 0010|

                                Kommentar

                                • dennis
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2006
                                  • 872

                                  #36
                                  Dan Anton
                                  Jaa, da er DA Johannsen på vei bort.
                                  Endelig interesse for han. Etter det jeg har sett av han i den gule og svarta drakta så har han ikke overbevist meg akuratt.
                                  Han har jo bare vært stalfyll i hele 2007.

                                  Noen som vei hvor mye penger vi får for han sånn ca. a?
                                  Blir vel ikke så kjempe mye. Men kanskje noen mill..
                                  Da får vvi kanskje enda mere penger å handle for.:razz:

                                  Noen mill. er kanskje og overdrive....
                                  Får vi 1-1 1/2 må vi vel være veldig fornøyd

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13277

                                    #37
                                    Sundgot blir ikke solgt. Fjøra og co har trolig meget høye tanker om ham dels på grunn av personlighet, lojalitet og holdning, noe som er uerstattelig i spillergruppa. Selv om molde må betale 20 mill vil de allikevel kunne rekke tunge til oss og si de gjorde et fantastisk kjøp.

                                    Se på det sjenerte lille smilet til sunnmøringen, og fortelle meg at du ikke ville følt deg hjemme når du skjelvende entret åråsen direkte fra utlandet og fikk se Gilbert den gode? De av dere som tror dette handler bare om penger og prestasjoner på banen bør tenke igjennom hvor smart det ville være å bytte sundgot mot den personlighetsløse loffen alanzhinio. Basert på vg-børsen er det et godt bytte.

                                    Kommentar

                                    • Øyvind
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2006
                                      • 292

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av reka
                                      Sundgot blir ikke solgt. Fjøra og co har trolig meget høye tanker om ham dels på grunn av personlighet, lojalitet og holdning, noe som er uerstattelig i spillergruppa. Selv om molde må betale 20 mill vil de allikevel kunne rekke tunge til oss og si de gjorde et fantastisk kjøp.

                                      Se på det sjenerte lille smilet til sunnmøringen, og fortelle meg at du ikke ville følt deg hjemme når du skjelvende entret åråsen direkte fra utlandet og fikk se Gilbert den gode? De av dere som tror dette handler bare om penger og prestasjoner på banen bør tenke igjennom hvor smart det ville være å bytte sundgot mot den personlighetsløse loffen alanzhinio. Basert på vg-børsen er det et godt bytte.
                                      De av oss som har tatt til ordet for et evt. salg av Sundgot mener ikke at Sundgot er viktig i troppen. For all del! Men vi (for å gjøre meg selv til talsmann), mener ingen er uerstattelig og alt har sin pris. Se på Shane, han var en viktig humørspreder i gruppa, vi lot han gå.

                                      At Enga fikk 20 mill. for Grindheim gir overhodet ikke grunnlag for å hevde at Sundgot er verdt ti. Vi kjøpte Brenne i fjor for 7, kom ikke å si at Sundgot er verdt mer (i penger).

                                      Og til slutt. Jeg vil ikke benytte evt salg a Sundgot til å gjøre plass til Alanzhinio. Tror ikke han er en spiller for LSK, det bakrommet han legger igjen skal det mer enn en skade venstreback til for å tette!

                                      En skigard kan ikke vare evig, uansett hvor sjarmerende den blir med åra. Før eller siden faller den ned..

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13277

                                        #39
                                        Jeg tror ikke helt poenget har nådd inn når man sammenligner humørspredershane med LSKimorsmelken-bautasundgot. Shane var ingen ultralojal LSK-spiller med fartstid under flere trener. Vile du latt Shane sitte barnevakt for deg en lørdagskveld? Var shane en kar som tok seg av nye spillere og gikk foran med et godt eksempel? Visekapteinsemne? Er humørspredere alt som skal til for å få spillergruppa til å dra sammen?

                                        Kommentar

                                        • Øyvind
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2006
                                          • 292

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av reka
                                          Jeg tror ikke helt poenget har nådd inn når man sammenligner humørspredershane med LSKimorsmelken-bautasundgot. Shane var ingen ultralojal LSK-spiller med fartstid under flere trener. Vile du latt Shane sitte barnevakt for deg en lørdagskveld? Var shane en kar som tok seg av nye spillere og gikk foran med et godt eksempel? Visekapteinsemne? Er humørspredere alt som skal til for å få spillergruppa til å dra sammen?
                                          Jeg er med på hva du mener, men paramenterne du trekker opp er for meg totalt uinteressante. Jeg sier ikke at Sundgot er en uviktig spiller, men alt har sin pris. Hvor viktig Sundgot er for prestasjonsnivået til spillergruppa skal jeg ikke våge å spekulere i, men med gode ledere tror jeg alle og de rollene de har i gruppa er erstattelige.

                                          Jeg har ikke barn, men jeg ville ikke latt noen spillere sitte barnevakt for meg, da jeg ikke kjenner noen av spillerne personlig.

                                          Kommentar

                                          Working...