Vidar Riseth klar for LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Flisby`n
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2004
    • 312

    Nå skal man vel være både analfabet og ordblind for å unngå å få med seg at store deler av kfl gjennom dette forumet er negativ til en slik overgang. Det er jo svært uvanlig at nye spillere det spekuleres i mottar en slik velkomst som riseth har fått her gjennom det siste døgn. Så som talsmann synes jeg Erling treffer svært godt i sin karakteristikk.
    En kjeeempescoring av tommy!!

    Kommentar

    • Kimito
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 2601

      Opprinnelig skrevet av AG-3
      Men når jeg har fordøyd det litt; er det ikke et kvalitetstegn at motstander-fansen misliker deg som spiller? Er ikke det fordi man da mest sannsynlig er jævlig god og "a pine in the ass" for motstanderene?
      Etter å ha lest dette utdraget, fant jeg det for godt å se om engelskkunnskapen min hadde enda en skjønnehetsfeil av typen "åh-er-det-det-dem-sier-skitt-jeg-som-alltid-har-trodd", men etter å ha slått opp "pine", for å se hvilke mulige betydninger som finnes av ordet, så tror jeg at jeg fortsatt holder meg til at det egentlig er "pain", og at geværet bare hadde en liten typo, selv om både en "pine cone", en "pine needle", en "pine nut", og ikke minst, et "pine tree", nok kan generere tilstrekkelig smerte i rektum til å forsvare bruken av uttrykket.

      En annen bruk av "pine" er å ville ha noe (utilgjengelig) skikkelig mye, og det er så vidt meg bekjent, det omvendte av måten "pain in the ass" blir brukt, så det kan vi slå fra oss, men ganske likt det ledelsen ser ut til å føle overfor Vidar Riseth i denne sammenhengen. Supporternes meninger er delt mellom "pining for Riseth", til at Riseth er et pine tree i ræva, og jeg må si at jeg tok imot nyheten som noe imellom (pine nut kanskje). Allikevel har jeg tidligere skrevet utfyllende i H&K, at Sportsklubben trenger en ledertype, at vi trenger et ordentlig kapteinsemne, en som sier ifra til dommeren i klare ordelag, og som kan mane de andre spillerne til innsats.

      Uansett hvor irritert jeg har vært på at Riseth slipper unna med alt mulig på en fotballbane, og alle de andre faktene jeg har irritert meg over, så kommer man ikke utenom at han faktisk har de kvalitetene, i alle fall jeg har savnet.

      Og da blir det vanskelig å være kresen og si at vi ikke trenger han, når det er veldig vanskelig å finne andre spillere av samme kaliber. Hvor lenge han kan spille, er ganske uvesentlig da han neppe signerer mer enn for to år uansett. Hvis han blir en viktig tilvekst i disse årene har han gjort jobben sin. Ikke minst er dette en spiller som kan steppe inn på mange posisjoner ved potensielle skadeproblemer, og det er veldig verdifullt.

      Som mange andre har jeg hatt denne mannen langt oppe i halsen, men jeg klarer ikke å finne så mange sportslige argumenter for ikke å skulle hente han. Jeg skal heller ikke påstå at jeg kjenner han godt nok til å dømme karakteren fullstendig, men fotball er heller ikke en popularitetskonkurranse. Sånn det virker på enkelte burde Fredrik Skavland spille på venstrebacken, med Tande P og Wenche Foss som midtstoppere, og Kjell Inge Røkke på høyrebacken. Alle er populære, om enn grusomme i mine øyne (med Wenche Foss som et hederlig unntak).
      Last edited by Kimito; 10.12.2007, 16:06.
      Ferdigskåra

      Kommentar

      • tomtom
        Medlem
        Møteplager
        • Oct 2007
        • 85

        VG har en sak om KFL vs Riseth nå. Synes de i det minste burde nevne av store deler av KFL ønsker han også.

        Går det an å få opp en poll på detta forumet? Ja eller nei til Riseth...

        Håper ikke Vidar leser VG nå og blir skremt av dårlig mottakelse blant fansen.

        Kommentar

        • Høland kanaris
          Juniormedlem
          Bøffel
          • Dec 2006
          • 25

          Håper Riseth skriver under 1 år for LSK! Glimrende erstater for Kippe når han får sine røde kort...

          Kommentar

          • tomtom
            Medlem
            Møteplager
            • Oct 2007
            • 85

            Han holder i hvert fall to sesonger hvis han vil.

            Nå har facebook-gruppa "Vi som IKKE vil ha riseth i LSK" 34 medlemmer. Noen tilsvarende JA-gruppe finnes ikke.

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7097

              Opprinnelig skrevet av tomtom
              Nå har facebook-gruppa "Vi som IKKE vil ha riseth i LSK" 34 medlemmer. Noen tilsvarende JA-gruppe finnes ikke.
              Ignoransen lenge leve, sier nå bare jeg.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • mooph
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 1496

                Opprinnelig skrevet av tomtom
                Håper ikke Vidar leser VG nå og blir skremt av dårlig mottakelse blant fansen.
                Øh? Skulle det komme som en bombe ? Dersom pensjonisten blir skremt av sånt er han ihvertfall ikke mannen som mange her påstår LSK trenger.

                Velger å sitere meg selv;
                Motivasjonen for klubbskifte er at familien ønsker seg østover, noe som i seg selv er en innrømmelse av at han ønsker å trappe ned. Hva som er igjen av guts og vinnervilje etter et eventuelt miljøskifte for å glede kjærringa er vel høyst usikkert.
                LSK trenger en leder kan vi enes om, men jeg stiller meg svært tvilende til om en mann hvis motivasjon for å komme til klubben er familiestyrt virkelig har hva som trengs til å bli godtatt som en leder.
                Dette i tillegg til at Riseth er oppfostret i et annet miljø enn LSK og muligens må bruke et år på å tilpasse seg før de andre gutta får den respekten en lederfigur er nødt til å ha.

                De beste ledere hentes innenfra.
                Fugla mot nye høyder

                Kommentar

                • glasgow
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2007
                  • 1252

                  Dette begynner og dra ut i det barnslige.
                  Ta heller en sakelig debatt her a.
                  Hva folk mener på facebook er urelevant.
                  Og hva Stray uttaler til VG, for stå for han sin kappe.
                  Men og si at KFL er i mot dette er feil.
                  Håper dette kommer frem.
                  Det er tydligvis en splittelse i hva folk mener.
                  Og la meg OGSÅ understreke at hverken Fjøra eller Riseth har kommentert ryktene til NRK......

                  Kommentar

                  • glasgow
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2007
                    • 1252

                    LSK trenger en leder kan vi enes om, men jeg stiller meg svært tvilende til om en mann hvis motivasjon for å komme til klubben er familiestyrt virkelig har hva som trengs til å bli godtatt som en leder.
                    Dette i tillegg til at Riseth er oppfostret i et annet miljø enn LSK og muligens må bruke et år på å tilpasse seg før de andre gutta får den respekten en lederfigur er nødt til å ha.

                    De beste ledere hentes innenfra.[/quote

                    Her mener jeg du tar feil. Riseth er en proff ledertype. Sammenlign litt med næringslivet. De henter ikke ledere som trenger og tilpasse seg.
                    Riseth er en etablert leder som vil ta ansvar fra første stund.....
                    Der har Riseth den profosjonaliteten som trengs.

                    Kommentar

                    • 10.09.50
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2005
                      • 1410

                      Slapp av, karer, dere vet hvordan det er. Vidar Davidsen, Henning Berg, Kåre Ingebrigtsen, Feite-Frank. Innerst inne kjenner dere den enkle sannheten i vår verden: 20 øl gjør alle damer fine. Den gule drakta gjør alle spillere ålreite.

                      Kommentar

                      • tomtom
                        Medlem
                        Møteplager
                        • Oct 2007
                        • 85

                        Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                        Slapp av, karer, dere vet hvordan det er. Vidar Davidsen, Henning Berg, Kåre Ingebrigtsen, Feite-Frank. Innerst inne kjenner dere den enkle sannheten i vår verden: 20 øl gjør alle damer fine. Den gule drakta gjør alle spillere ålreite.
                        Helt riktig, 50! At ikke folk innser dette er helt utrolig. Vi kommer til å elske Vidar i mars. Det er klin fakta.

                        Kommentar

                        • mooph
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 1496

                          Opprinnelig skrevet av glasgow
                          Her mener jeg du tar feil. Riseth er en proff ledertype. Sammenlign litt med næringslivet. De henter ikke ledere som trenger og tilpasse seg.
                          Riseth er en etablert leder som vil ta ansvar fra første stund.....
                          Der har Riseth den profosjonaliteten som trengs.
                          En leder i næringslivet, hvertfall det nivået som ofte vises på tittekassa, hentes inn på grunn av kontaktflaten og ikke på grunn av personlige lederegenskaper. Disse delegerer personalavsvar til andre og må kun figurere som godt forbilde.

                          En leder på banen er en annen greie, her er det personlige egenskaper som teller. At Riseth har vært i besittelse av disse egenskapene betviles ikke, men motivasjon og vilje synes svekket når han forlater laget i sitt hjerte fordi familien ønsker det.

                          Profesjonell kanskje... men har han motivasjon og vilje nok til å ta slikt ansvar når han er på vei over i et annet liv ?
                          Fugla mot nye høyder

                          Kommentar

                          • tomtom
                            Medlem
                            Møteplager
                            • Oct 2007
                            • 85

                            Gleder meg til å se om han vil ha samme innstillingen i ny drakt. Og mot RBK 16. mai. Tror han får en liten pipekonsert mot seg. Håper han tar i like mye når RBK står på motsatt banehalvdel.

                            Kommentar

                            • ON
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3639

                              Ser at jeg var litt på tur i går, og i overkant kritisk.

                              Etter at det værste sjokket har lagt seg så ser jeg en smule anderledes på saken, men skjønner fortsatt ikke hva vi skal med Riseth.


                              Positivt:

                              Han har erfaringen, og er en ledertype vi kunne hatt brukt for
                              Han er en drittsekk. På en positiv måte vis han spiller for ditt lag.

                              Negativt:

                              Karen er 35 år.
                              Mest sannsynlig at det er grunnet kona vil flytte at han flytter nedover. Motivasjon?
                              Skal virkelig LSK tilby en fyr som i alle år har vært rett og slett motbydelig, og bl.a gitt fingern til KFL, kontrakt?

                              Når han i tillegg er på tampen av sin karriere, og mest sannsynlig bare ønsker en klubb han kan tjene sine siste penger i, så stiller jeg fortsatt et stort spørsmålstegn vis vi henter inn Riseth.

                              Kommentar

                              • tomtom
                                Medlem
                                Møteplager
                                • Oct 2007
                                • 85

                                Er man god nok er man ung nok.

                                Motivasjonen kan trekkes i tvil, ja.

                                Om han har gitt fingern til KFL tidligere, spiller ingen rolle. Vi lever ikke i et ættesamfunn, og det blir bare kos å ha han på laget vårt. Motbydeligheten hans er dessuten kraftig overvurdert.

                                Kommentar

                                • tomtom
                                  Medlem
                                  Møteplager
                                  • Oct 2007
                                  • 85

                                  Opprinnelig skrevet av trigz
                                  Ignoransen lenge leve, sier nå bare jeg.
                                  Hva heter så gruppa?

                                  Kommentar

                                  • ON
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3639

                                    Opprinnelig skrevet av tomtom
                                    Er man god nok er man ung nok.

                                    Motivasjonen kan trekkes i tvil, ja.

                                    Om han har gitt fingern til KFL tidligere, spiller ingen rolle. Vi lever ikke i et ættesamfunn, og det blir bare kos å ha han på laget vårt. Motbydeligheten hans er dessuten kraftig overvurdert.
                                    Greit nok. Men når man tar alder,motivasjon, og klyse stempelet (som han iværtfall har fått utad) i betraktning så mener jeg at man heller burde hentet en ung, sulten spiller, som man også kunne fått noen kronasjer for senere.

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3448

                                      Riseth er ikke en spiller jeg vil se i gult og svart. Greit nok at han er nesten like tøff i stilen som Kippe, men der Kippe aksepterer dommerens avgjørelse står Riseth å skriker dommern i ansiktet i beste Martine-stil. Karen er sikkert ok utenfor banen, men det er på banen de fleste av oss har et forhold til han.

                                      Alderen hans sier at han ikke har mange sesonger igjen, og jeg mener Biffen vil være en bedre og tøffere erstatter i midtforsvaret vårt neste sesong. Når jeg snakker om LSK2, så mener jeg Biffen og Lasse, som tilhører fremtiden, bør få så mye spilletid som mulig. Med forhåpentligvis Kiesenebner evt. Kiko som anker på midten og Gundersen på topp er det ikke mange plasser igjen på LSK2, og jeg synes Riseth kan bli litt dyr for å spille på LSK3.

                                      Når det gjelder Erling, så mener jeg at han stiller de 'riktige' spørsmålene ang. Riseth, og ser ikke at han ikke har sagt noe galt. Tror de fleste av oss er kritiske til Riseth, med noen mer nøytrale, og et mindretall som ønsker han til klubben.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • tomtom
                                        Medlem
                                        Møteplager
                                        • Oct 2007
                                        • 85

                                        Opprinnelig skrevet av Nordby
                                        Greit nok. Men når man tar alder,motivasjon, og klyse stempelet (som han iværtfall har fått utad) i betraktning så mener jeg at man heller burde hentet en ung, sulten spiller, som man også kunne fått noen kronasjer for senere.
                                        Jo, men det er også viktig med erfaring. Hæstad gikk i vasken, men Riseth er langt mer økonomisk. Går han ikke som Bosman?

                                        Vi kunne jo også tatt en titt i utlandet, etter at både Doffen og Strand ser ut til å gå til søpla.

                                        Savner en poll her. Jeg vil tippe ca 50% er negative, 30% er på vippen og 20% hyller overgangen.

                                        Kommentar

                                        • BD
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2006
                                          • 1422

                                          Opprinnelig skrevet av tomtom
                                          Helt riktig, 50! At ikke folk innser dette er helt utrolig. Vi kommer til å elske Vidar i mars. Det er klin fakta.
                                          Det blir i beste fall som det var med Mifsud. Vi kommer nok til å støtte ham, men ikke uten en svært bitter smak i munnen.

                                          Kommentar

                                          Working...