Vidar Riseth klar for LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Dole
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2004
    • 1587

    Opprinnelig skrevet av Serbern
    Når jeg hører årets kjøp tenker jeg en spiller som kommer til oss og forsterker laget vårt. En spiller som går rett inn i første 11`ern. En spiller som vi kan dra nytte av i en del år, og kanskje eventuelt selge med god fortjenste.

    Vidar Riseth er ikke i nærheten av noen av de punktene. Han er en potet som er på vei nedover som fotballspiller. Han er for dyr for å ha som stallfyll. Han er ikke bedre enn noen av de som vi regner med er i start 11`ern. Og han holder kun ett år, maks to.
    Selvsagt er Riseth i nærheten av å gå rett inn i første 11'ern. Mener du at en spiller som stadig vekk er i landslagstroppen ikke innehar kvaliteter til å spille på et middels tippeligalag?

    Kommentar

    • Serbern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 5496

      Opprinnelig skrevet av Dole
      Selvsagt er Riseth i nærheten av å gå rett inn i første 11'ern. Mener du at en spiller som stadig vekk er i landslagstroppen ikke innehar kvaliteter til å spille på et middels tippeligalag?
      Så du mener vi er ett middels tippeligalag? Hvem vil du sette ut av laget for å lage plass til Riseth?

      Kommentar

      • snatch
        Juniormedlem
        Bøffelpromp
        • Apr 2007
        • 11

        Opprinnelig skrevet av Serbern
        Vi må jo ikke betale for han, men han skal ha sign-on-fee, men det skal jo alle også. Men jeg nekter å tro at han går veldig mye ned i lønn i forhold til det han har hatt i Rosenborg. Og da blir han for dyr for ha som stallfyll.
        Tror du tar feil her. Tror ikke han blir så dyr jeg og ikke så mye i sign on fee heller.

        Grunnen til at jeg tror dette, er at LSK har ikke vært aktive på å få han, det var nok han som tok kontakt med LSk.

        Han er jo som de fleste mannfolk. Kjerringstyrt

        Snatch

        Kommentar

        • Grusom B
          Generalissimo Bellisimo
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6248

          Opprinnelig skrevet av Serbern
          Når jeg hører årets kjøp tenker jeg en spiller som kommer til oss og forsterker laget vårt. En spiller som går rett inn i første 11`ern. En spiller som vi kan dra nytte av i en del år, og kanskje eventuelt selge med god fortjenste.

          Vidar Riseth er ikke i nærheten av noen av de punktene. Han er en potet som er på vei nedover som fotballspiller. Han er for dyr for å ha som stallfyll. Han er ikke bedre enn noen av de som vi regner med er i start 11`ern. Og han holder kun ett år, maks to.
          Med unntak av aldersproblematikken(igjen, husk hvem vår fysiske trener er) er alt du sier her feil. Riseth er en spiller som aldri kommer til å få noen nivåsenkning før han legger opp, slik foreksempel martine vil få, pga sin enorme innstilling. Han kommer ikke til å være stallfyll, men derimot en nøkkelspiller allerede i løpet av april. At han er en potet er ekstremt positivt, ettersom det betyr at vi mot svakere lag glatt kan stille tremannsforsvar om ønskelig, samtidig er en han dyktig i alle posisjoner, også høyreback. Hmm. Høres ut som noe vi trenger, eller er alle plutselige fornøyde med det andre knallkjøpet vårt også? Jeg likestiller ham glatt med stopperne våre, han er ikke på landslaget helt uten grunn, og som anker har han også vist seg sterk. La oss heller ikke glemme dødballstyrken, som vil vise seg sterkere enn mange muligens har fått med seg. I tillegg kan han spille spiss, selv om jeg selvsagt ikke skal påstå at han er bedre en OO og Hr. Legende. Må spise, skulle argumentert mer, men dama er litt hissig. Albibakk.
          Ni principe ni rey...

          D10S!

          Kommentar

          • sigurdsen
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2006
            • 1822

            Kan vel ikke gjøre noe annet enn å si meg enig i det Grusom B sier her. Vidar Riseth er en spiller med landslagserfaring, champions league erfaring og har flere år i utenlandske toppklubber. Det er ingen i Lillestrøm som er i nærheten av å ha samme erfaringer som han. Han er en terrier ute på banen som gir 110% og blør for drakta. Jeg tror han vil tilføre LSk mye bra, både i spillergruppen og på banen. Han er en allvenlig spiller, kan brukes som midtbane og i forsvaret.
            MEN, er det plass til både han og Frode Kippe i LSK,? Vil han ødelegge for noen av våre unge spillere ved å ta opp plassen dems? Er han for gammel for tippeliga spill, og vil han egentlig blø for laget sitt eller var det bare i Rosenborg?

            Det kan bli vanskelig å finne plass til både Frode Kippe og Riseth i og med at de begge er kapteinsfigurer og store ledere på banen, jeg mener dette er positivt at vi har 3-4 ledere på banen gjerne i hvert ledd. Han vil automatisk ta opp en plass på laget, men det kan være positivt siden han er en god spiller og kan fort bli en type mentor for PSA, Eirik bertheussen, Lasse Bergan Foss og kanskje Espen Søgård? La han få prøve seg fra start i et par kamper så man får se åssen han fungerer og om han er god nok for en plass i 1. elleveren.
            Han er 35 år gammel. Og blir vel den eldste spilleren på LSK, men det kan fort bli positivt siden han har så enormt med erfaring og han har vist at han holder 2 x 45 minutter. Men om han blør for lillestrøm slik han har blødd for RBK tviler jeg på og har til gode å se.
            Jeg mener han bør få en fair sjanse og tror han tilfører laget noe positivt.

            Kommentar

            • Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

              Årets kjøp er definitivt ikke Vidar Riseth. Det er mulig han er den største forsterkningen av de vi har signa til nå(middelmådig andrekeeper og et par spillere fra nedrykk-Start), men av den grunn blir han ikke årets kjøp. Riseth er en middelmådig spiller som har drittsekk-innstillinga i orden. Personlig ser jeg ikke at han skal ha en plass i start 11'ern annet enn ved skader/karantener, og innstillinga har vi allerede i Espen, som i tillegg er en lojal og lokal klubbspiller. Jeg mener LSK har vært blant de store taperne på overgangsmarkedet så langt, og dersom vi ikke gjør noen solide signeringer framover, vil vi stille langt svakere enn ifjor. Nå har vi henta nok bosman, når investorene våre går ut og sier at 20-25 millioner ligger klare til spillerkjøp, da forventer jeg meg mer enn tre bosmansigneringer hvor to av dem nærmer seg pensjonistaldern innenfor fotball, mens sistemann kommer fra en klubb som rykka ned. Det er nå vi har sjansen til å satse, ettersom det ikke finnes noen dominerende klubb i Tippeligaen for øyeblikket. Venter vi 3-4 år før vi får ut fingern, har trolig Brann eller RBK etablert seg som de soleklart beste klubbene i Norge. Jeg forventer satsing når vi stiller med så sterke midler, og Vidar Riseth er faen meg ikke satsing. Til tross for at jeg ser mange liker spilletypen, mener jeg han er skrot.
              Lauken er vår venn!

              Kommentar

              • BD
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2006
                • 1422

                Man kan vel kanskje strekke seg til at det er en grei signereing, men det er for mye usikkerhetsmomenter for at det skal kalles årets kjøp:
                • Gammel. Veldig gammel! På vei ned?
                • Har sjelden vært godord om han i fansen. I tillegg velger han å først forhøre seg med VIF, før han tar til takke med oss.
                • Ingen førstelagsspiller. Vi kan faktisk ikke sette ut PSA eller Kippe, ei heller Kiko. Prioriteres han foran en av disse, vil det være forståelig at de andre ønsker seg bort. I tillegg har jeg trua på Kiesnebner.
                • Bertheussen forsvinner kanskje hvis han får en til foran seg i køen om midtstopperplassen. Ville vært forståelig i så fall.
                • Mett?
                Håper hvertfall at kontrakten ikke er på mer enn et år, og at han ikke får så mye betalt!

                Kommentar

                • mooph
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 1496

                  Det var da voldsomt med skryt både til Fjøra (for noe som antagelig datt ned i fanget hans) og til trønder pensjonisten (som blir piska sørøstover av kjærringa).

                  Jeg forbeholder meg imidlertid retten til å avvente situasjonen til minst (!) mai 08 før jeg utbasunerer hverken den ene eller andre konklusjon. Kan ikke fatte at en gammal landsen spiller som tvinges til klubb-bytte skal ha alt å si for videre LSK suksess.
                  Fugla mot nye høyder

                  Kommentar

                  • koppen
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2006
                    • 456

                    Opprinnelig skrevet av UltraFo
                    Vi er ikke her for spillerne, men for klubben, logoen og alt det står for, og Espen Søgård som gjør seg verdig det!
                    Da kan vi ikke ha folk som Riseth i den guledrakta.
                    men du og de 15 andre som er enige i deg må få mene hva dere vil, er ett fritt land
                    vi skal ikke liksågodt gjøre som bilbao da? kun romerikinger! hvis riseth er god nok for landslaget og rosenborg, er han god nok som lillestrøm spiller.. du sier du ikke er her for spillerne? så drit i riseth å slutt å syt da.. jeg syntes det bør være i alles interesse å hente inn gode spillere..
                    "en tjøttpølse og en solobrus takkskalduha værsåsnill"

                    Kommentar

                    • myggen
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Apr 2007
                      • 52

                      da var den jula ødelagt.... siste person jeg ville ha sett i lsk drakt.,..

                      Kommentar

                      • Leif A
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 3962

                        Hva i all verden er det som skjer blant supporterne for tiden? En rask sjekk om hva som er skrevet på dette forumet om fire av LSK sine siste anskaffelser (Marius Johnsen, Steinar Pedersen, Jon Midtun Lie og evt Vidar Riseth) tegner et særdeles lite flatterende bilde av såkalte supportere. Det er jo ikke måte på hvor elendige alle disse fire tydeligvis er!

                        Jeg er kanskje ikke 100% enig med "Grusom B" i å karakterisere en eventuell overgang for hr. Riseth som "Årets kjøp," men ihvertfall 98%.
                        Jada, selvfølgelig kan han oppfattes som ytterligere en konkurrent for de unge og uerfarne. Men Riseth vil tilføre LSK noe klubben sårt mangler pr i dag: en skikkelig leder.
                        Det er selvfølgelig ingenting i veien med innstillingen til hverken Kippe eller Søgård, men de er dessverre ikke typene som klarer å dra med seg et helt lag når det er nødvendig. Og mye kan sies om Riseth (noe jeg selv har gjort ved gjentatte anledninger), men på det området er det ikke mange som kan konkurrere med han i dag i norsk fotball.

                        Så gjenstår det bare å se om han faktisk havner i LSK, og om han makter å spille seg inn på laget.
                        Knurr...

                        Kommentar

                        • mooph
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 1496

                          Hva er dette for slags "æsj, Vif først" piping ?

                          Kroppen ha sikkert sjekka hos Vålræva, Liiin, Stabæææk og oss. Han har ikke noe forhold til noen i denna delen av landet (bortsett fra KIL?) og klubb byttet er av private grunner, hverken sportslige eller økonomiske. Hvorfor i allverden skulle han la være å høre med de andre ?
                          Fugla mot nye høyder

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7097

                            Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                            Klamrer meg fast til ett lite håp om at han brekker benet ikveld og ikke består den medisinske testen.
                            Du støtter laget, skjønner jeg. Risspekt.

                            Klamrer meg til et lite håp om at du søler cola på tastaturet, så du ikke får skrevet flere meningsløse uttrykk for feilslått patriotisme.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • King_Raymond
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 4987

                              Opprinnelig skrevet av trigz
                              Du støtter laget, skjønner jeg. Risspekt.

                              Klamrer meg til et lite håp om at du søler cola på tastaturet, så du ikke får skrevet flere meningsløse uttrykk for feilslått patriotisme.
                              At jeg mener at Riseth ikke er riktig mann for vår klubb er vel ikke synonymt med at jeg ikke støtter laget. At jeg ønsker han brekker benet er mulig på kanten, men det er noe jeg ønsker alle Rosenborg spillere.
                              Ultras Felt C Lillestrøm

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7097

                                Opprinnelig skrevet av UltraFo
                                men du og de 15 andre som er enige i deg må få mene hva dere vil, er ett fritt land
                                Les Riseth-tråden og kamelsvelgingen som har vært dagens snakkis der: Du tar feil. Inntrykket mitt er faktisk at store deler av forumet ønsker Riseth velkommen til klubben, unntatt disse råtøffe ultras-folkene.

                                Med mindre du juger på alderen var du faktisk ikke en gang født sist LSK vant seriegull. Kanskje DU er her for Espen Søgårds del (og pga. dette uforståelige æresbegrepet som supporterkidza strør om seg med) - JEG er her fordi jeg enda ikke har mistet håpet om å se LSK vinne seriegull igjen.

                                Skal vi gjøre det, trenger vi vinnere. Vidar Riseth er en vinner. Sånn er livet.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • xeR
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 11206

                                  Opprinnelig skrevet av trigz
                                  Les Riseth-tråden og kamelsvelgingen som har vært dagens snakkis der: Du tar feil. Inntrykket mitt er faktisk at store deler av forumet ønsker Riseth velkommen til klubben, unntatt disse råtøffe ultras-folkene.

                                  Med mindre du juger på alderen var du faktisk ikke en gang født sist LSK vant seriegull. Kanskje DU er her for Espen Søgårds del (og pga. dette uforståelige æresbegrepet som supporterkidza strør om seg med) - JEG er her fordi jeg enda ikke har mistet håpet om å se LSK vinne seriegull igjen.
                                  Hele det der innlegget stinka! Makan til bedreviterholdning.

                                  Opprinnelig skrevet av trigz
                                  Skal vi gjøre det, trenger vi vinnere. Vidar Riseth er en vinner. Sånn er livet.
                                  Enig med deg at vi trenger ett lag med vinnertyper. Men gjerne en annen enn Vidar Riseth. Vidar Riseth er en spiller "alle" har hata i alle år, folk (meg inkludert) sliter med å akseptere at han skal ta på seg den hellige drakta og det er da helt naturlig, uavhengig av alder eller om man er en råtøff ultra.
                                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                  Kommentar

                                  • Grusom B
                                    Generalissimo Bellisimo
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6248

                                    Wow! Her var det jaggu mye å ta tak i etter bare et par porsjoner lasagne. Eksilkanari sier mye av det jeg ville sagt, selv om jeg ville brukt "supportere" fremfor supportere.

                                    For det første må jeg få spørre om hvor i all verden du har det fra at Riseth har forhørt seg med Søpla først, noe jeg finner svært usannsynlig all den tid han ifølge folk jeg tror mer på enn deg sier han hater klubben(varmt i hjertet). Kilde, takk(tar jeg feil skal jeg ta meg et sekund til å beklage og innrømme at jeg bajsa litt på foten min).

                                    Hva Lasse Bergan Foss og andre unge spillere angår er dette kanskje det beste som kunne skjedd for deres utvikling ettersom de får en lederstjerne av de sjeldne som kan dele på sin erfaring, kunnskap og inspirere til bedre holdninger. Greit nok, det kan begrense spilletida, men de du nevnte, med unntak av årets spiller, vil ikke få særlig spilletid uansett.

                                    32 år er ikke gammelt for en høyreback. Igjen, vi har norges fremste ekspertise på fysisk trening, og jeg stoler på ham fremfor en haug fjortisser og "supportere" som ikke er opptatt av annet enn å være negative ovenfor klubben de påstår de elsker. Jeg skal ikke si at dere er dårligere supportere enn meg, trigz, fritte, gilbert, eksilkanari og et antall andre mer skriveføre(fy faen så snill jeg er med dere her) debattanter, men dere burde faen meg lære dere litt om tillit, verdien av en fotballfaglig utdannelse(dette gir noe som kalles fotballforståelse, som går på at man blant annet prioriterer fornuft fremfor sensasjonsjag) og lojalitet(der det, som i mathisen, grønlund, berg, norlie og fjøra, er fortjent).

                                    Det kan nok godt tenkes at Fjøra ble kontaktet og ikke motsatt, men å ha baller nok til å hente en spiller han nok visste ville bli fryktelig upopt blant visse "supportere", det er noe han skal ha ros for uansett.

                                    Fugl1120: Står du opp med feil fot og dritsmak i kjeften hver dag? Du er jo så negativ at man kan lure på om du kaller deg fugl fordi du er et hønsehue, ikke fordi du er kanarifugl(legg merke til at jeg ikke kaller vedkommende for noenting, bare lurer på noe, og at det dermed ikke er en personfornærmelse). Smil, så skal du se at verden smiler tilbake, og at du tar feil.

                                    Hvordan i all verden kan vi stille betydelig svekket når vi har alle nøkkelspillerne våre på langtidskontrakter og har hentet inn fullgode erstatterere der det har vært nødvendig? Alle med litt vett vet hvorfor Start røyk, og det var ikke spillermaterialet, så bare dropp det nedlatende drittpratet når dere henviser til hvor vi henta dem fra, først som sist. Det reflekterer ekstrem mangel på kunnskap og en tydelig forringet logisk sans. Tipper dere kommer til å hykle dere ihjel i lykkerus om en viss Doffen dukker opp, og regn med at jeg kommer til å følge med på det og minne dere på det(ikke at han kommer, men uansett).

                                    Dere må gjerne være uenige i at han er årets varp, men prøv å moderer kunnskapsløsheten litt når dere omtaler egenskapene hans, i det aller minste. Jeg blir sinna, serru, og da blir det ikke koselig for noen.
                                    Ni principe ni rey...

                                    D10S!

                                    Kommentar

                                    • glasgow
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2007
                                      • 1252

                                      Tror Riseth blir en fin tilvekst til klubben. Men føler at LSK må komme med en større nyhet med hensyn til nye spillere før vi kan gratulere Fjøra med årets kjøp. Venter fortsatt på en ving eller en spiss.

                                      Kommentar

                                      • Grusom B
                                        Generalissimo Bellisimo
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6248

                                        Opprinnelig skrevet av trigz
                                        Les Riseth-tråden og kamelsvelgingen som har vært dagens snakkis der: Du tar feil. Inntrykket mitt er faktisk at store deler av forumet ønsker Riseth velkommen til klubben, unntatt disse råtøffe ultras-folkene.

                                        Med mindre du juger på alderen var du faktisk ikke en gang født sist LSK vant seriegull. Kanskje DU er her for Espen Søgårds del (og pga. dette uforståelige æresbegrepet som supporterkidza strør om seg med) - JEG er her fordi jeg enda ikke har mistet håpet om å se LSK vinne seriegull igjen.

                                        Skal vi gjøre det, trenger vi vinnere. Vidar Riseth er en vinner. Sånn er livet.

                                        Hvordan i alle helveter stinker dette innlegget? Mannen har så rett som overhodet mulig, og er en av de få som makter å holde seg fornuftig selv ansikt til ansikt med, vel... tullinger(ultratøffisultrasene, f.eks). Om han er bedrevitende har nok det sin logiske sammenheng i at han faktisk vet bedre. Det er det som er gøy med logikk, det er jævla vanskelig å krangle med.

                                        Forøvrig vil jeg oppfordre alle til å sende en sinnamail til Norges fiaskoforbund over den latterlige og blodig urettferdige behandlingen av Raufoss, som nok en gang demonstrerer den ekstreme inkompetansen flaggskipet vårt er nedtynget av. Hadde Sparta hatt noen form for ære eller integritet ville de takket nei til plassen, men det er tydeligvis en annen sportsånd som gjelder nå tildags.
                                        Last edited by Grusom B; 11.12.2007, 21:35.
                                        Ni principe ni rey...

                                        D10S!

                                        Kommentar

                                        • vollafugl
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2006
                                          • 978

                                          Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                          At jeg ønsker han brekker benet er mulig på kanten, men det er noe jeg ønsker alle Rosenborg spillere.
                                          Jeg er rimelig sikker på at du ser forskjellen mellom en RBK-spiller, og en spiller som nettopp har sagt opp kontrakten sin med RBK for deretter å skrive under for LSK.

                                          Kommentar

                                          Working...