Vidar Riseth klar for LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugl1120
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 3528

    Du svarer ikke på innlegget til Slakter Fjes, Fridtjof. Han skriver om hersketeknikken og måten han mener enkelte setter seg selv over andre debattanter. Du har bare ramsa opp en liste med usakligheter mot Vidar Riseth. Han skrev jo i innlegget at det har vært en god del usakligheter, det trenger du ikke fremme. Ettersom jeg ikke har registrert at du er en talsperson for Vidar Riseth, tilhører ikke du en gruppe som har blitt utsatt for personangrep. Vidar Riseth har fått en rekke mot seg, alle som er motstandere blir stadig stempla som idioter av dere på forumet. Det er synd å si det, men innlegget ditt, som du antagelig har tatt deg god tid til å skrive, inneholder svært lite som har med innlegget til Slakter Fjes å gjøre. Dersom du finner like mange innlegg som gjennom hersketeknikker og nedsettende kommentarer går ut på å rakke ned på de som ønsker Riseth velkommen, som omvendt, da har du en sak å komme med. De aller fleste gir uttrykk for sin frustrasjon rettet mot Riseth, ikke mot dere som er for overgangen. Da ville det være passelig at dere som er for, retter deres glede mot LSK, i stedet for å rakke ned på alle som er imot.
    Lauken er vår venn!

    Kommentar

    • e.d
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2005
      • 688

      Jeg er skeptisk. Å signere en 35 åring på hell i karrieren. Om et par år så spiller han kanskje ikke fotball engang. Eneste som kunne forsvart signeringa var at vi trengte akutt og for en midlertidig periode en med hans egenskaper. Men det kan jeg ikke se at vi trenger.

      Ellers så har jeg ikke så godt inntrykk av hans lederegenskaper på banen. Tipper det fortsatt vil være rutinerte folk som Kippe, Søgård og Sundgot som drar det lasset. Jeg klarer ikke engang å se det for meg at Riseth skal kunne kjefte å instruere på disse karene som har, og viser mer autoritet på banen enn det han gjør. Da måtte han nok ha vært her i noen år for å bygge opp den autoriteten, men det er det jo ikke tid til fordi han er for gammel.

      I tillegg til Sundgot, Søgård og Kippe så har vi hentet inn rutinerte folk som Marius Johnsen og Steinar Pedersen. Vi har nok rutine. Jeg ville heller brukt disse pengene på unge talenter eller u-21 lanslagspillere i norge eller utlandet. Og som kanskje ville slått ut i full blomst om et par år og som vi kunne fått mye glede av i årene framover.

      Men nå når Riseth er Fugla spiller så må vi selvfølgelig støtte ham. Det tar sikkert langt tid for mange å svelge denne signeringa, men nå når han er klar er det ikke noe annet å gjøre enn å ønske ham velkommen og støtte ham som vi gjør med alle andre LSK spillere.
      synging, mentalitet - Kanari-Fansen

      Kommentar

      • mooph
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 1496

        Opprinnelig skrevet av e.d
        Jeg ville heller brukt disse pengene på unge talenter eller u-21 lanslagspillere i norge eller utlandet
        Nå er Riseth bosman så allverdens med penger (noe i sign-on evt.) går neppe med til denne overgangen.
        Fugla mot nye høyder

        Kommentar

        • Fridtjof
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2005
          • 2120

          Ok, det er mulig at antall herkseteknikker blant det jeg ramset opp er i mindretall, men ta nå å se på hva folk, og deriblant du selv, har skrevet. Det er helt utrolig. Og, det er faktisk ikke så rent sjeldent at "du bruker herkseteknikker" bare blir slengt ut, tilsynelatende fordi folk ikke gidder å stå med rak rygg. Herregud, Øyvind ble f.eks beskyldt for å fare med dette da han sa "spar meg" etter at UltraFo omtalte Riseth som "en pikk". Dette er ikke en herkseteknikk, bare en anmodning om at UltraFo burde ta seg sammen. Og ja, det burde han i den sammenhengen.

          Jeg ble også beskyldt for å drive med hersketeknikk da jeg skrev til en bruker at han burde se på sitt eget forhold til klubben da han sa at Riseth for LSK betyr at han slutter å følge med på norsk fotball. Det er mulig at de ti overhøvlingene jeg fikk etter den bemerkningen kommer fra folk som er mildt psykisk tilbakestående, men at folk påstår at "jeg ser ikke norsk fotball" ikke lapper over "jeg følger ikke Lillestrøms kamper", blir rett og slett feil. Spiller Lillestrøm Sporstsklubb i en serie som klassifiseres som "norsk fotball"? Ja...

          Til slutt, det siste du sier. At vi burde rette vår glede mot LSK, istedet for å rakke ned på folk som er imot. Vel, når folk skriver sånn som de tingene jeg ramset opp, får de rett og slett tåle det. Egentlig burde man kunne forvente at de samme moderatorene som tidligere i kveld satte Grusom B i karantene, også setter samtlige av de jeg ramset opp i karantene. Tingene folk skriver er tidvis så grove at det frister å anmelde folk. Nettet er ikke er fristed.
          Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

          Kommentar

          • Kanarifugl84
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2007
            • 2319

            I utgangspunktet er jeg skeptisk, men jeg velger å la tvilen komme "tiltalte" til gode. Gratulerer Vidar, du har kommet til norges beste klubb. Sørg for å vis deg verdig den tillitten vi nå gir deg. Det håper jeg du klarer...hvis så ikke skjer, tar jeg ikke 5 øre for å kjeppjage deg tilbake til Bart City.

            Men lykke til Vidar, du har min fulle støtte!

            Kommentar

            • Hertis
              I karantene
              Forumonanist
              • May 2004
              • 173

              Vidar kommer til å rocke 2008 ++++

              Kommentar

              • Fugl1120
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 3528

                Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                Jeg ble også beskyldt for å drive med hersketeknikk da jeg skrev til en bruker at han burde se på sitt eget forhold til klubben da han sa at Riseth for LSK betyr at han slutter å følge med på norsk fotball. Det er mulig at de ti overhøvlingene jeg fikk etter den bemerkningen kommer fra folk som er mildt psykisk tilbakestående, men at folk påstår at "jeg ser ikke norsk fotball" ikke lapper over "jeg følger ikke Lillestrøms kamper", blir rett og slett feil. Spiller Lillestrøm Sporstsklubb i en serie som klassifiseres som "norsk fotball"? Ja...

                Til slutt, det siste du sier. At vi burde rett vår glede mot LSK, istedet for å rakke ned på folk som er imot. Vel, når folk skriver sånn som de tingene jeg ramset opp, får de rett og slett tåle det. Egentlig burde man kunne forvente at de samme moderatorene som tidligere i kveld satte Grusom B i karantene, også setter samtlige av de jeg ramset opp i karantene. Tingene folk skriver er tidvis så grove at det frister å anmelde folk. Nettet er ikke er fristed.
                Mitt innlegg var ikke nødvendigvis ment som et svar til at nettopp du bruker forskjellige hersketeknikker. Slakter Fjes skrev et innlegg der _flere_ av forumbrukerne gjør dette, og jeg svarte på ditt innlegg som hevdet at vi gjorde det samme. Jeg tar meg friheten å si vi, ettersom du nevnte meg i slengen. Det er ingen som er uenig med deg i at det har kommet masse usaklig piss. Det har det absolutt. Dog er det ikke riktig å kalle meg en ikke-supporter fordi en annen kar på forumet har skrevet at han ikke kommer på Åråsen mer dersom LSK signer Riseth. Forøvrig er vel ikke det å kalle andre debattanter "mildt tilbakestående" veldig konstruktivt, men jeg gidder ikke henge meg opp i slike kommentarer. Poenget er at mange tar seg friheten til å til de grader henge seg opp i ting som har blitt skrevet på en periode der folk er frustrerte. La gå at folk skriver dumme ting, det vitner bare om mangel på argumenter at man er nødt til å henge seg opp i gamle utsagn hver gang.

                Du sier at vi burde tåle kritikk mot oss fordi vi kritiserer Riseth. Med andre ord er alle som kritiserer Riseth utnevnte hakkekyllinger på forumet. Dersom vi fortjener å høre det, fortjener vel også dere å høre det tilbake. Men hva skjedde når du fikk et angrep mot deg? Du kalte dem for mildt tilbakestående. Med andre ord ikke veldig mye mer konstruktiv, enig?

                Debatten rundt GrusomB hører vel ikke hjemme i denne tråden. Men dersom du leser i "Nå er det mye rart på Hovedforumet"-tråden, har Roy gitt et svar på hvorfor modereringen i denne tråden er som den er.
                Lauken er vår venn!

                Kommentar

                • Fridtjof
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2005
                  • 2120

                  Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                  Mitt innlegg var ikke nødvendigvis ment som et svar til at nettopp du bruker forskjellige hersketeknikker. Slakter Fjes skrev et innlegg der _flere_ av forumbrukerne gjør dette, og jeg svarte på ditt innlegg som hevdet at vi gjorde det samme. Jeg tar meg friheten å si vi, ettersom du nevnte meg i slengen. Det er ingen som er uenig med deg i at det har kommet masse usaklig piss. Det har det absolutt. Dog er det ikke riktig å kalle meg en ikke-supporter fordi en annen kar på forumet har skrevet at han ikke kommer på Åråsen mer dersom LSK signer Riseth. Forøvrig er vel ikke det å kalle andre debattanter "mildt tilbakestående" veldig konstruktivt, men jeg gidder ikke henge meg opp i slike kommentarer. Poenget er at mange tar seg friheten til å til de grader henge seg opp i ting som har blitt skrevet på en periode der folk er frustrerte. La gå at folk skriver dumme ting, det vitner bare om mangel på argumenter at man er nødt til å henge seg opp i gamle utsagn hver gang.

                  Du sier at vi burde tåle kritikk mot oss fordi vi kritiserer Riseth. Med andre ord er alle som kritiserer Riseth utnevnte hakkekyllinger på forumet. Dersom vi fortjener å høre det, fortjener vel også dere å høre det tilbake. Men hva skjedde når du fikk et angrep mot deg? Du kalte dem for mildt tilbakestående. Med andre ord ikke veldig mye mer konstruktiv, enig?

                  Debatten rundt GrusomB hører vel ikke hjemme i denne tråden. Men dersom du leser i "Nå er det mye rart på Hovedforumet"-tråden, har Roy gitt et svar på hvorfor modereringen i denne tråden er som den er.
                  Neida, jeg vet godt at kommentaren om bruk av hersketeknikker ikke kun var ment til meg, men nå har nå engang Slakter Fjes tidlig i denne tråden svart direkte på noe jeg skriver, og kallt det "en hersketeknikk". Jeg kallte ikke folk for mildt psykisk tilbakestående, jeg bare sa det kunne hende at enkelte var det. Et vanlig symptom for dette er manglende evne til å se sammenheng mellom ting, og jeg trakk fram et eksempel på sånt.

                  Det er skremmende å se hvor fort folk glemmer her. Vær klar over at andre folk også leser dette forumet, og at vi tidligere har fått enkelte uheldige omtalelser i media pga. folks manglende evne til å beherske seg. Sånt skal man si fra om. Det er ikke snakk om å gjøre folk til hakkekyllinger.

                  Har jeg kallt deg en ikke_supporter?
                  Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                  Kommentar

                  • mooph
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2005
                    • 1496

                    Etter å ha sette denne (http://fotball.adressa.no/eliteserien/article96279.ece) lille framføringa et par ganger sitter jeg igjen med følgende inntrykk.

                    A)
                    Riseth er skuffa over å bli kasta på sjøen av RBK skuta. Han føler at han har mer og gi mens klubben han helst vil spille for ber'n pakke skibs-sekken.
                    Dette er i og for seg en god ting; En skulle tro han da forsåvidt er motivert for mere kriging.

                    B)
                    Siden kjærringa ønsker seg til østlandet er Lillestrøm blitt valgt, antagelig som det beste alternativet blant flere.
                    Sammenligner Keiko's 4-3-3 med syvende-far-eggen taktikken... hmm..

                    C)
                    Mulig noe skyldes tapet, men han virka usedvanlig tafatt og trist. Fikk helt vondt i sjela av fremtoninga. Ikke noen ledergener å spore i den forestillinga.
                    To-år's kontrakt antagelig siden han presenterte fremtiden i LSK med to års horisont.

                    [Off topic]
                    D) RBK ledelsen er (desverre for dem) ikke helt gode i skallen:
                    D.1
                    Med den stallen de har bak pr. nå er det galskap å sparke denne mannen.
                    D.2
                    Hva var poenget med å lekke denne historien rett før en viktig kamp for RBK ? Ekstra stemning i leiren ?
                    [/Off topic]

                    God ferie Riseth. Velkommen til oss etterpå så får vi håpe Keiko tar et par dansetrinn for å bedre humøret ditt.
                    Fugla mot nye høyder

                    Kommentar

                    • Raskolnikov
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 1453

                      Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                      Egentlig burde man kunne forvente at de samme moderatorene som tidligere i kveld satte Grusom B i karantene, også setter samtlige av de jeg ramset opp i karantene.
                      Dersom det er innleggene i denne tråden som er bakgrunnen for Grusom B sin karantene synes jeg det er en aldri så liten skandale. Selv om jeg ikke synes alt han har skrevet har vært like elegant formulert, er det alltid festlig og lese de arrogante innleggene hans og det er mange som har syndet verre uten å ha fått noen "i_karantene_. Det blir stilt spørsmålstegn ved denne utestengelsen i tråden Grusom B starte på "kfl.no inkludert" og der hadde jeg satt pris på om moderatorene kunne svart.

                      Forøvrig er jeg strålende fornøyd med å ha fått Riseth på billigsalg. Jeg foretrekker en drittsekk som holder landslagsnivå foran en lokal ungutt som ikke får spilletid i Kongsvinger.
                      Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                      Kommentar

                      • Flisby`n
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jun 2004
                        • 312

                        Merker jeg venner meg mer og mer til tanken om at Riseth blir fugl- og helt ærlig- jeg digger det!!
                        En kjeeempescoring av tommy!!

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13277

                          Tror ikke vi får noe problem med holdningen til Riseth, iallefall ikke basert på dagens uttalelser. Han virker meget ivrig på å hente gullet til Åråsen, om ikke annet for å smøre det inn i fjeset på RBK'erne som dolket ham i ryggen.

                          Kommentar

                          • Rovfugl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 3672

                            kan fort være han sier det han tror vi VIL høre for å komme seg inn i varmen :-)
                            La oss håpe at dette er en signering som vil motbevise skeptikere og faktisk være en bra ting
                            DØ FOR FUGLA!!!
                            http://www.fluefiskebloggen.no
                            LSK er min religion
                            Ujah er min gud

                            Kommentar

                            • prefekt
                              Juniormedlem
                              Bøffel
                              • Jan 2007
                              • 20

                              Jeg forbeholder meg retten..

                              til å "hate" RBK-spillere og elske LSK-spillere.. Fotball er følelser, ikke enkeltpersoner, men når enkeltpersoner uttaler "- Jeg kommer til klubben for å være med å bidra til at den skal vinne seriemesterskap" så er det lett å begynne å like fyren..

                              Riseth er en fugl!
                              Jonathan Livingston ruules...

                              Kommentar

                              • tomtom
                                Medlem
                                Møteplager
                                • Oct 2007
                                • 85

                                Riseth og Fugla er jo som skapt for hverandre. Innsatsvilje, guts og tæl. Gir faen i hvordan andre oppfatter han. Akkurat som Sportsklubben. Vi er ikke til for å være popylære utenfor Romerike, vi skal være hatet av Norge. Kongesignering!

                                Kommentar

                                • A-net
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2006
                                  • 447

                                  Jeg må innrømme at dette utvilsomt er den største kamelen jeg har måttet svelge noen gang. Bra at det er litt tid igjen til seriestart slik at man har god tid til å fordøye... Er allikevel ikke sikker på om de siste restene er borte 30.3. Men det jo lov å håpe :???:
                                  I med og motgang - vi er Lillestrøm!

                                  Kommentar

                                  • KFL109
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 1958

                                    Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                    Klamrer meg fast til ett lite håp om at han brekker benet ikveld og ikke består den medisinske testen.
                                    Vel, jeg er glad for at du og de 8 andre som gav tommel opp ikke fikk ønsket deres oppfylt!
                                    Vidar Evje

                                    Kommentar

                                    • Birdkillah
                                      Juniormedlem
                                      Ferskenpels
                                      • Dec 2007
                                      • 2

                                      Hva sier dere når det blir kjent at Riseth før han tilbød sine tjenester til LSK, ringte Vålerengen IF for å høre om de ville ha ham? Fikk nei der, så da prøvde han LSK istedet. Det at han så gjerne vil spille for LSK kan nok tas med en spade salt. Tror for øvrig Riseth´n vil slite med å akseptere pisken til Nordlie, men det er vel en annen skål. Som RBK-tilhenger er jeg litt usikker på hva jeg syns om Riseth-exit´en; han holder jo absolutt i serien en sesong til eller to, men mot bedre lag i Europa blir han avkledd. Blir på samme måte når det gjelder oppførsel på banen; kan være en utmerket lederfigur og innpisker (som om ikke LSK har piskesvingere nok?), men på den annen side en skikkelig sytkjerring. Er sånn sett ikke rart dere er delt i synspunktene.

                                      Kommentar

                                      • Slakter Fjes
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2006
                                        • 288

                                        Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                                        Nå syns jeg du er ganske urimelig. Jeg er vel en av de, fra tidlig i tråden, du sannsynligvis sikter til, og har mitt å si.

                                        Når andre forumbrukere karakteriserer en spiller på vei til klubben som
                                        -"en jævla løk" (King_Raymond #2)
                                        -"trodde søpla tok seg han sånne som han" (_Jonern #9)
                                        -"sytete til tusen og en kranglefant og en jævla trønder" (Kølla Riisa #20)
                                        -"Blir direkte kvalm av å se for meg Riseth i LSK drakt" (Nordby #22)
                                        -"ufyselige riseth" (kimmern #28)
                                        -"Forventer Arild M ned på kontoret til Fjøra, i samme stil som når Diallo blei lånt ut..." (Nordby igjen #29)
                                        -"vidar riseth som er den mest klysete usympatiske fjotten som finnes" (kimmern igjen #35)
                                        -"Riseth er en drittsekk, og drittsekker tar ikke på seg Lillestrøms drakt." (Nordby for tredje gang #42)
                                        -"Riseth og Bergdølmo går under det samme" (Nordbys fjerde #53)
                                        -"IKKE FAEN OM JEG VIL HA HAN PIKKEN I LILLESTRØM DRAKT!" (UltraFo #67)
                                        -"kan det hende han voldtokk morra og banka søstra. (UltraFo igjen #77)
                                        -"Jo, vidar Riseth er en pikk." (Nordbys femte #79)
                                        -"og ja han er ikke dårlig. Men han er også utrolig stygg i spillet og gjør mye dritt og mye rart." (UltraFos tredje #86) (Det her er jo helt utrolig å klare å lire av seg).
                                        -"En mer motbydelig spiller finner du knapt hvorhen du leter i verden" (Fugl1120 #87)

                                        ...Så anser jeg det som min plikt som Lillestrøm-supporter å påpeke at det andre folk sier er injurierende og smålig. At folk reagerer på at jeg gjør så, sier langt, langt, mer om de det gjelder enn meg. Punktum!

                                        Dette er altså en kjapp titt igjennom de 100 første innleggene i denne tråden. At du kan sitte og påstå at vi som er for, er de eneste som har, som du sier, "uintelligente reaksjoner på denne hendelsen" er for meg helt utrolig.

                                        Og, når vi kommer til personangrep kan jeg trekke fram disse
                                        -"Nå må du ta deg sammen, har karsken i trønderlag godt til huet på deg eller?" (Kølla Riisa #13)
                                        - "og er ikke noen konkuranse om å ha flest innlegg bare sånn at du veit det." (UltraFo #88)
                                        ...som høydepunktene av zingers jeg har fått slengt i trynet...

                                        Er det fortsatt kun vi som ønsker Riseth velkommen som er usaklige?
                                        Først og fremst vil jeg påpeke at jeg synes eksemplene på personangrep du nevner fra tidligere i tråden er betydelig mer forringende for debatten enn de jeg "angriper" i mitt forrige innlegg. Sakligheten er sånn sett betydelig større blant mange av de som ønsker riseth velkommen, men akkurat dette var ikke noe poeng for meg å få frem i forrige post.

                                        At det er "dere" som kommer med "uintelligente reaksjoner" var absolutt ikke hva jeg mente å si, snarere motsatt, så der må jeg nok ha formulert meg tvetydig.

                                        Jeg har ingen problemer med å se at jeg satte ting litt på spissen (erkjennelse av at du har litt rett), men jeg mente (og mener fortsatt) at enkelte av "de skriveføre brukerne" ("sitat" Grusom B) forsøkte å skape en diskurs der kritikk mot Sportsklubbens nyeste signering var umulig med bakgrunn i argumentasjon som at "Sportsklubben vet hva de driver med", "at man ikke har nok fotballfaglig forståelse" osv..

                                        Dette ekskluderte all kritikk mot signeringen av riseth, inkludert de som faktisk var forsøk på å være saklige, og bidro til å kvele debatten.

                                        For å forsøke å være on-topic igjen (prøver i hver post), så er det et argument som går igjen på begge sider av skyttergravene her, og det er at Sportsklubben er det viktigste og kommer først av alt. All den tid riseth (stor r kommer når jeg omfavner han som LSK-spiller) faktisk har signert for Sportsklubben, vil det beste for vårt elskede selvfølgelig være at han gjør alle skeptikernes tips til skamme og storspiller neste sesong. Fortsatt skeptisk, men håper jeg tar feil.

                                        Nu venter eksamen:???:
                                        "And I never thought this life was possible.
                                        You're the yellow bird that I've been waiting for."
                                        Bright Eyes - Poison Oak

                                        Kommentar

                                        • Baloo
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jun 2006
                                          • 292

                                          Opprinnelig skrevet av Birdkillah
                                          Hva sier dere når det blir kjent at Riseth før han tilbød sine tjenester til LSK, ringte Vålerengen IF for å høre om de ville ha ham? Fikk nei der, så da prøvde han LSK istedet.
                                          Det er jo bare piss.

                                          Kommentar

                                          Working...