Vidar Riseth klar for LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • El_Cabron
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Oct 2007
    • 218

    Opprinnelig skrevet av heidar
    Min skepsis er basert på følgende: Hvor er det plass til han på laget? Som stopper har vi Kippe/PSA. Jeg håper ikke planen er å sette ut PSA for å stille med Norges tregeste stopperpar. Som anker har vi Kiko, som er en av de få kreative spillerne vi har på laget. Selv om jeg ser at Riseth har kvaliteter som innpisker osv, mener jeg at han ikke har de egenskapene man trenger som anker på vår midtbane.
    Ville det ikke vært naturlig å dytte PSA ut på høyre kant, og sette Riseth inn i midten sammen med Kippe?
    Jeg ser på dette som det mest sannsynlige, da Pedersen trolig er dårligere enn både Kippe, PSA og Riseth
    Så er spørsmålet om farten i midten bli så svekket av dette at det er helt uaktuelt?
    |01100101|01001100|01010011|01001011|01100101|0111 0010|

    Kommentar

    • Henrik
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2006
      • 2110

      Opprinnelig skrevet av El_Cabron
      Ville det ikke vært naturlig å dytte PSA ut på høyre kant, og sette Riseth inn i midten sammen med Kippe?
      Jeg ser på dette som det mest sannsynlige, da Pedersen trolig er dårligere enn både Kippe, PSA og Riseth
      Så er spørsmålet om farten i midten bli så svekket av dette at det er helt uaktuelt?
      Farten i midtforsvaret gjør det i mine øyne til er dårlig løsning, dessuten ser jeg det som hemmende for PSA sin utvikling om han blir sendt i eksil på backen når det måtte passe seg.

      Når det gjelder Pedersen er jeg ganske så sikker på at Tom vil satste på han på backen, uten at jeg ønsker å uttale meg om det er noe særlig lurt...

      Kommentar

      • hoyt
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2004
        • 2850

        Opprinnelig skrevet av El_Cabron
        Ville det ikke vært naturlig å dytte PSA ut på høyre kant, og sette Riseth inn i midten sammen med Kippe?
        Jeg ser på dette som det mest sannsynlige, da Pedersen trolig er dårligere enn både Kippe, PSA og Riseth
        Så er spørsmålet om farten i midten bli så svekket av dette at det er helt uaktuelt?
        Helt uaktuelt etter min mening. Kippe/PSA er et stopperpar vi kan satse på i mange år fremover, og det er ikke Riseth/Kippe. I tillegg har dette året bevist at Kippe/PSA har funnet tonen, og det ser man på på antall innslupne mål i årets serie. Trekk også ifra 5 mål mot Brann, for da spilte ikke Kippe.

        Etter min mening er den sterkeste forsvarsfireren som nevnt ovenfor:

        Riseth - PSA - Kippe - Johnsen
        Last edited by hoyt; 13.12.2007, 15:03. Begrunnelse: Surra litt
        "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
        - Nosa

        Kommentar

        • Geirfugl
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2006
          • 561

          Gi meg 3-5-2. Det hadde vært kult.

          Otto
          PSA - Riseth - Kippe
          MM/Essediri - Riise - Kiko - Brenne - Johnsen/Husar (?)
          Arild/MM - Occean

          Sweat Dreams

          Kommentar

          • blue
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2004
            • 1429

            Sang til Riseth

            Han må jo få den samme melodien som Rånern:

            Vidar Riseth
            Vidar Riseth
            Det er Norges største svin
            - jævla trønderfaen!


            Fra spøk til alvor: På 24 timer har jeg gått fra å være i sjokk, til faktisk å glede meg til Vidar entrer Åråsen. Tror jeg skal kjøpe drakt med Riseth i 2008! Blir legendarisk med Norges største svin (på banen) på Åråsen!
            Fugla 4 Life!

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3448

              Som squad-player vil nok Riseth gjøre en bra jobb med å holde tenning på trening, men jeg tviler på at han vil spille seg inn i førsteelveren vår.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • glasgow
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2007
                • 1252

                Det som er bra med riseth er at han også kan spille på midten. Det er jo dette som var problemet i fjor.
                Skader og spillere som sto over pga kort.
                Riseth er en potet .Fosvar og på midten. Dette er bra.
                Snakke om at kippe er fredet, ja vel. Men han må sikkert sone litt neste år også.
                Og husk at sesongen er lang. Nå får vi en bredere stall som Tom kan benytte seg av. Luksusproblem. Men det er jo nettop dette et lag trenger om vi skal kjempe om gull.
                Konkuranse om plassene er bra. Sett inn de beste.
                Hvem spillere vi har som favoritter spiller jo ingen rolle. Er Riset bedre en Kippe, PST eller Søgård eller noen andre så får han plassen. Det er jo dette det dreier seg om. Best mulig lag til en hver tid. Glad jeg ikke er tom, som må ta ut laget.
                En spiss og ving nå så er vi der. Snart kommer Kisenebner for fullt også. Dette må jo bli bra


                ACAB = All Casuals Are Bastards...
                Last edited by glasgow; 12.12.2007, 19:04.

                Kommentar

                • Kimito
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 2601

                  Som flere har sagt her, så fungerer Riseth på mange plasser. Å ha en mer enn fullgod erstatter når Kippe har karantene, eller er i dårlig form er én ting. En annen ting er å bruke han når farlige folk skal stoppes på midten. Har sett Riseth spille som midtbaneanker og fått inntrykket av at folk kan glemme å komme forbi han. "None-shall-pass-innstillingen", kan komme veldig godt med i storkamper, og i kamper man leder på slutten.

                  Kiko kan spille indreløper hvis man foretrekker Riseth som et trygt defensivt midtbaneanker i noen kamper, heller enn et mer spillende. I tillegg kan han vel spille høyreback og utfordre Pedersen samt sendes opp som spydspiss hvis man er desperate på tampen av kampen. Tror Riseth er en del bedre til dette enn Kippe.
                  Ferdigskåra

                  Kommentar

                  • Ola
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 1651

                    Opprinnelig skrevet av Geirfugl
                    Gi meg 3-5-2. Det hadde vært kult.

                    Otto
                    PSA - Riseth - Kippe
                    MM/Essediri - Riise - Kiko - Brenne - Johnsen/Husar (?)
                    Arild/MM - Occean

                    Sweat Dreams
                    Helt klart!! Vi har jo 3-5-2 lag vi nå, det må vel alle se??

                    Otto
                    ------PSA - Riseth - Kippe
                    MM - Riise - Kiko - Brenne - Johnsen
                    ---------Arild - Occean

                    Her snakker vi gjennombruddshissighet og hodekraft. Få "feinsmeikere" men...

                    Kommentar

                    • BennyLem
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 2902

                      Nå begynner denne tråden å ta seg opp. Det er glimrende.

                      Tipper at når de fleste rister av seg sjokket, så ser de at Riseth kan tilføre oss mye.

                      Opprinnelig skrevet av Kimito
                      "None-shall-pass-innstillingen", kan komme veldig godt med i storkamper, og i kamper man leder på slutten.
                      Dette er også et veldig godt poeng, som ikke har kommet så godt frem.

                      I tillegg skal vi ikke glemme to andre viktige momenter som har druknet i støyen:
                      * Vi trenger bredde fremfort alt. Gullet i 2001 og medaljer de tre siste årene har i stor grad blitt tapt pga. mangel på bredde i egen stall. Vi har slitt utover i sesongen spesilt. Om Riseth ender i en førstellever eller ikke er ikke det viktigste, han styrker bredden vår enormt.
                      * Vi svekker RBK, og det uten å gi de en krone!

                      Opprinnelig skrevet av Ola
                      Helt klart!! Vi har jo 3-5-2 lag vi nå, det må vel alle se??
                      Helt enig, men det vil nok neppe Tom. Det kunne også åpnet for Meter'n og MM sammen på topp, noe som hadde vært bra for begge.
                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                      Kommentar

                      • dollyholly
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2007
                        • 965

                        Opprinnelig skrevet av hoyt
                        Helt uaktuelt etter min mening. Kippe/PSA er et stopperpar vi kan satse på i mange år fremover, og det er ikke Riseth/Kippe. I tillegg har dette året bevist at Kippe/PSA har funnet tonen, og det ser man på på antall innslupne mål i årets serie. Trekk også ifra 5 mål mot Brann, for da spilte ikke PSA.

                        Etter min mening er den sterkeste forsvarsfireren som nevnt ovenfor:

                        Riseth - PSA - Kippe - Johnsen
                        Jo PSA spilte den kampen, men ikke Kippe

                        Kommentar

                        • maxpayne
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 1260

                          Morsom overgang, men jeg er i utgangspunktet litt skeptisk. Ikke fordi Vidar er en riksklyse på fotballbanen det hever jeg meg glatt over når han tar på den fine gule og svarte drakta. Jeg lurer likevel på om en 36 år gammel skrott i april neste år tåler hardkjøret fra Nordli utover vinteren og våren?
                          Vi har nok skadeproblemer og jeg er redd for at vi kan ha pådratt oss litt mer med denne gamle karen.
                          At Riseth i form og skadefri er en klar forsterkning er det liten tvil om, men da må han være å finne på banen og ikke på ergometersykkelen.
                          Velkommen Vidar

                          Kommentar

                          • hoyt
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2004
                            • 2850

                            Opprinnelig skrevet av dollyholly
                            Jo PSA spilte den kampen, men ikke Kippe
                            Såklart. Gikk litt fort.
                            "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                            - Nosa

                            Kommentar

                            • KimFL
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2003
                              • 1410

                              Ang. "hvor god" Riseth var i 2007-sesongen, så har han samme snitt som Occean på VG-børsen. På Dagbladet's spillerbørs får han langt høyere score, og ligger foran spillere som Kiko, Riise, Müller og Søgård. Nå er vel ikke disse børsene noen eksakt vitenskap, men alikevel ikke dårlig for en "gamling" på 35....



                              KimFL

                              Kommentar

                              • dollyholly
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2007
                                • 965

                                Riseth gjør oss mindre sårbare for skader og karanterer, enn bra signering selv om jeg må innrømme at det var tungt å svelge.

                                Kommentar

                                • Øyvind
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2006
                                  • 292

                                  Med ref til Fjøras (meget gode) utredning på lsk.no.

                                  At Vidar stiller til medlemsmøte i januar, sammen med Tom og Fjøra, viser ryggrad. Dette hadde han ikke trengt å stille opp på, og ingen hadde sagt noe om bare Tom og Fjøra skulle vært tilstede.

                                  Hans vilje til å stille opp viser for meg ryggrad og han har respekt for fansen. Vidar er en bra mann!

                                  Kommentar

                                  • Kanarifugl84
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2007
                                    • 2319

                                    Jeg var innstilt på at denne kamelen skulle bli særdeles vanskelig og drøy å svelge, men det går faktisk overraskende greit. Kjenner fortsatt at det stikker litt i halsen, men holdes nåværende progresjon stabil så håper jeg å ha svelget unna innen nyttår! Da kan jeg møte både mett og sulten på medlemsmøtet i januar, mett på kamel og sulten på å høre "RBK-Vidar"(ikke helt klart å tilvende meg LSK-Vidar ennå...) snakke varmt om sin nye omgangskrets!

                                    Kommentar

                                    • Canário
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2005
                                      • 1471

                                      Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                      Min opprinnelige tanke da jeg hørte om Riseth var et lett negativt sjokk. Etter å ha tenkt meg om var jeg nøytral, og med litt mer kverning i kålen har jeg blitt ganske positiv.
                                      Kjenner meg igjen i samme "syklus".

                                      Siden nyheten om Riseth har jeg bare blitt mer og mer positiv. Hvorfor ikke hente en spiller som har den rutinen vi mangler både i laget og stallen? I fjor var ofte Rambekk var eldste spiller på banen, og han har aldri spilt utenfor norsk fotball. Kippe har også omtrent hele karrieren holdt seg i eliteserien, på samme måte som andre kapteinsemner. Riseth har over 50 landskamper, to VM-sluttspill og en spillerkarriere fra Østerrike, Tyskland, Skottland og engelsk førstedivisjon som ingen LSK-spiller er i nærheten av. Bare antall landskamper vil jeg tro er mer enn det hele stallen har tilsammen av a-landskamper for sine nasjoner. Det har de siste åra blitt ropt høyt etter en spiller som går i brensjen, leder troppene og evner å holde hodet kaldt når det blåser som verst. Riseth er en slik spiller. En bauta, sheriff og sjef. En mann av sjelden støpning.

                                      35 år er mye, men ikke mye eldre enn det Rösler var da vi henta han (34 år). Ei heller mye eldre enn det Roar Strand, Ronny Johnsen, Kvarme, Jan Michalsen og Tommy Svindal Larsen er. Det handler om kvalitet, ikke alder. Jeg erindrer om at Milan for noen år siden spilte seg til semifinalen i CL med denne forsvarsrekka: Cafu (33), Costacurta (38 ), Maldini (36) og Pancaro (32). Å vurdere alle over 30 år som gått ut på dato blir derfor et grovt "misgrep". Solbakken ga vel nærmest oppskriften på å klare seg i eliteserien for en prygelknabe da han med Ham-Kam for tre år siden henta inn seks spillere over 30 år før sesongstart. Kløktig som han var: jaggu hang ikke Kamma med i medaljestriden hele sesongen - det viktigste er at de tilfører laget kvalitet og erfaring og ikke bare et navn tilknyttet fødeseldatoen. Jeg er tilfreds med å ha en slik bautastein i stallen , en som kan lede troppene til nye pokaler, på samme måte som hans andre ferdigheter på banen. Om Riseth bare holder i ett eller to år til er uviktig - vi har da vitterlig nok spillere med fremtiden foran seg?

                                      Kommentar

                                      • RBKer
                                        Juniormedlem
                                        Ferskenpels
                                        • Dec 2007
                                        • 1

                                        Jaja, da var det fakta og offentlig.
                                        Tror nok kanarifansen fort vil ta vidar inn i varmen iløpet av 2008 sesongen. Hatet av mange og elsket av få er jo ikke uten grunn, for han er jo en aggresiv råtass, og jeg tørr å påstå at alle lag har meget godt av å ha spillere av vidars kaliber. hadde det vært opp til meg hadde jeg gjort litt mer for å beholde han, iallefall ikke latt han gå til en erkerival, men nå er det jo ingen hemmelighet at brakka styres med litt promille.

                                        som sagt, holder vidar nivå i neste sesong vil han nok være en en meget solid forsterkning, og med litt tid elsket av dere fans.

                                        lykke til i 08!

                                        Kommentar

                                        • HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6082

                                          Opprinnelig skrevet av Ola
                                          Helt klart!! Vi har jo 3-5-2 lag vi nå, det må vel alle se??

                                          Otto
                                          ------PSA - Riseth - Kippe
                                          MM - Riise - Kiko - Brenne - Johnsen
                                          ---------Arild - Occean

                                          Her snakker vi gjennombruddshissighet og hodekraft. Få "feinsmeikere" men...
                                          Du kan jo ikke ta ut feinsmeikeren over alle feinsmeikere og deretter klage på at det er få feinsmeikere!!

                                          Otto
                                          -------PSA - Riseth - Kippe
                                          Riise - Søgård - Kiko - Brenne - Johnsen
                                          ------------MM - Occean

                                          Kommentar

                                          Working...