Vidar Riseth klar for LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3448

    Opprinnelig skrevet av KimFL
    Trur nok Riseth først og fremst er hentet inn som forsvarspiller. Hvis han går inn på laget, så ser jeg for meg at PSA blir "dytta" ut på høyrebacken (han har jo spilt der før), men Riseth og Kippe blir stoppere, og Johnsen på venstresida. Trur det kunne blitt et helvetes seigt forsvar å spille mot.

    Slik som stallen ser ut pr i dag, så ser jeg gjerne denne start-oppstillinga:
    Otto
    PSA-Riseth-Kippe-Johnsen*
    Søgård-Kiko-Brenne
    Riise-Occean-Mykle\Midtun Lie


    KimFL
    PSA kommer ikke til sin rett som back. Han er midtstopper, og utfyller Kippe nærmest perfekt med farten sin. Det er ikke bare å flytte spillere rundt for å ha de beste spillerne i klubben på banen samtidig. Occean på vingen var ikke spesielt vellykket, og PSA på backen vil sannsynligvis heller ikke bli det.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • Kjelstad
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2007
      • 352

      Jeg tror nok at lagoppstillingen for 2008 ser slik ut:

      Otto
      Pedersen-PSA-Kippe-MJ
      Kiko-VR-Brenne
      Riise-Ollie-"Ny ving"

      Tror nok VR tar Kikos plass og Kiko flyttes til h.indreløper.

      Den nye vingen kan være Hoff, Pelu eller Ijeh.

      Nå har vi jo fått alle våre nye spillere "gratis" så nå bør JÅF finne en klassespiller i 10-15 millionersklassen.
      -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

      Kommentar

      • Leif A
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 3962

        Selv om hr Riseth har signert for LSK betyr vel ikke det at han automatisk er garantert plass på laget? Skal han inn på laget må han vel gjøre seg fortjent til det han som alle andre. Og da har vi en situasjon med tilspisset konkurranse om plassene, noe som neppe kan bidra til å svekke laget, i det minste.
        Knurr...

        Kommentar

        • KimFL
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2003
          • 1410

          Opprinnelig skrevet av MortenA
          PSA kommer ikke til sin rett som back. Han er midtstopper, og utfyller Kippe nærmest perfekt med farten sin. Det er ikke bare å flytte spillere rundt for å ha de beste spillerne i klubben på banen samtidig. Occean på vingen var ikke spesielt vellykket, og PSA på backen vil sannsynligvis heller ikke bli det.
          Ser ingen grunn til at PSA ikke skal kunne lykkes som back. Det var høyreback han var da han spilte seg inn i første-11'ern i 2002, men blei vel egentlig dytta innover på stopperplass i mangel av stoppere. Det var vel også back han var på U21-landslaget i sin tid, så hvorfor han ikke kan spille back igjen er utenfor min forståelse. Og når vi i tillegg mangler et klart førstevalg på den plassen...

          PSA har, som du nevner, farta, i tillegg til plasseringsevne og er taklingsterk. Mangler kanskje noe offensiv kvalitet, men ser ikke bort fra det kan komme. Etter min mening er han et bedre "back-emne", spesielt defensivt, enn f.eks Johnsen på andre sida.

          Er enig i at Occean ikke bør spille ving, men nå er vel et dårlig sammenligningsgrunnlag for å avgjøre om PSA bør spille back eller ikke...
          Occean er en rein spiss, og ikke noe annet.


          KimFL

          Kommentar

          • holmiz
            The kjøkken-kanariz
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6064

            Opprinnelig skrevet av Mauer
            Greit han er en klyse.
            Jeg var også RASENDE med engang jeg hørte det!
            Men jeg har lest litt av det Jan Åge har sagt og alt rundt saken, og jeg tror han kan bli god for oss.

            MEN IHVERTFALL: NÅ ER HAN VÅR MANN! OG VI SKAL STØTTE HAN FULLT UT!?
            Ettersom du har sitert mitt åpningsinnlegg må jeg få presisere følgende: Jeg har tatt meg selv i å skrive ting jeg tenkte og mente der og da spontant, skriften står der mens ens egne meninger endres, og som følge av det har jeg endret innlegget i ettertid. Da jeg skrev innlegget trodde jeg det var en dårlig spøk fra nrk.no, og ordla meg deretter. Har aldri hatt noe til overs for nevnte spiller, ikke siden han herjet i Kongsvinger en gang tidlig på 90'tallet.

            Nå i ettertid har jeg innsett at dette er åpningsinnlegget i en tråd som omhandler en ny spiller i klubben. Selvfølgelig burde jeg ordlagt meg annerledes, men som sagt, jeg trodde det var et rykte. Leser du hele tråden ser du også at jeg ber om at min andel av kameler sendes nordover til mitt bosted.

            Men jeg står for, i motsetning til mange i denne tråden som skifter mening nesten over natta, at han må prestere før han applauderes. Inntil det skjer, har jeg gått fra negativ til nå å være nøytral. Det må det være lov til, han har tross alt ikke spilt et eneste minutt i den gule trøya.
            Hilsen Anders

            Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
            Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

            Kommentar

            • Fuglemann
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Sep 2007
              • 183

              Jeg fikk hakeslepp når jeg hørte Riseth skal spille for LSK, har hata den mannen intenst i alle år. Men etter å ha tenkt på det så er det bra at så meriterte spillere velger LSK og første gang han løper ut på Åråsen er det bare en ting å gjøre spør du meg...og det er å reise seg og klappe mannen inn og ønske han velkommen, da tror jeg han vil blø for Lsk og det sender signaler til andre spillere at man står sammen på Åråsen og ikke piper på egen spillere etc.

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7097

                Opprinnelig skrevet av holmiz
                Men jeg står for, i motsetning til mange i denne tråden som skifter mening nesten over natta, at han må prestere før han applauderes. Inntil det skjer, har jeg gått fra negativ til nå å være nøytral. Det må det være lov til, han har tross alt ikke spilt et eneste minutt i den gule trøya.
                Skjønner fortsatt ikke hvorfor du stiller deg nøytral og ikke positiv til Vidar. Han har skrevet under, han er en av oss, og du kan ta gift på at han er en profesjonell spiller som gir alt for den drakta han har på seg. Jeg kommer til å applaudere Vidar som jeg applauderer andre LSK-spillere, og brøle mandig når han klipper ned Sigurd Rushfeldt i serieåpninga.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • Rovfugl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 3672

                  Mange som tar dette litt vel tungt synes jeg, mannen er blitt LSK spiller med de fordeler og ulemper som følger med, og om vi liker det eller ikke.
                  Er bare å ta av seg hatten å gi mannen en varm velkomst og håpe at han fort finner sin plass og føler seg hjemme hos oss.

                  Greit nok at man kunne ha denne mannen i vranghalsen når han spilla for RBK, men mannen er i LSK nå og fortjener vår respekt slik alle andre som har vår flotte gule trøye, la mannen vise seg frem først, gi han en sjanse! dette kan for alt vi vet vise seg å være en knallgod ting for laget vårt, se positivt på det til det motsatte er bevist
                  DØ FOR FUGLA!!!
                  http://www.fluefiskebloggen.no
                  LSK er min religion
                  Ujah er min gud

                  Kommentar

                  • morrari
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • Nov 2006
                    • 58

                    Etter å ha sett hvor kjapt endel folk har forandra mening siden ryktene begynte å svirre, tørr jeg å vedde sokkene mine på at han får en varm velkomst på Åråsen i serieåpninga.
                    Det er ikke lett å bryte ned et (fotball)hat som har blitt bygget opp gjennom mange år, men jeg skal nok klare det før TIL kommer på besøk. Jeg har ikke noe valg.
                    Enda godt han er en god fotballspiller.

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3208

                      Opprinnelig skrevet av KimFL
                      Ser ingen grunn til at PSA ikke skal kunne lykkes som back. Det var høyreback han var da han spilte seg inn i første-11'ern i 2002, men blei vel egentlig dytta innover på stopperplass i mangel av stoppere. Det var vel også back han var på U21-landslaget i sin tid, så hvorfor han ikke kan spille back igjen er utenfor min forståelse. Og når vi i tillegg mangler et klart førstevalg på den plassen...

                      KimFL
                      Pål Steffen hadde (etter en tidligere karriere som spiss) spilt midtstopper på andrelaget, og også for U-21 (i konkurranse med blant andre André Muri). I mangel av en høyreback ble han dytta ut på back i sin første sesong på A-laget, og gjorde en habil jobb, men heller ikke mer, på den plassen. Han fikk likevel to kamper på sin egentlige plass som midtstopper, og spilte fremragende i de to kampene. I den ene sammen med Bjarmann, i den andre sammen med Kippe. I begge kampene var det brei enighet blant kommentarer med en snev av innsikt om at han var (blant) banens beste spillere, og bedre enn sin midtstopper-makker. Som høyreback fikk han aldri så god kritikk.

                      Pål Steffen har i år funnet kjemien i samspillet med Kippe (som ikke har vært like god som de begge har hatt med Rambekk). Han har dessuten begynt å vise meget gode tendenser som spillende midtstopper, et potensiale han har hatt lenge, men har fått lov til og blitt oppmuntra til av Nordlie. Han supplerer nå Kippe, ikke minst med farta, bortimot perfekt. Pål Steffen MÅ spille høyre midtstopper, og skal ikke skyves ut på backen. Det er godt mulig at han over tid også kunne bli en god høyreback, men det håper jeg vi aldri finner ut, siden det ikke er noen gode grunner til å prøve det.

                      gilbert

                      It was a beautiful day !
                      Don't let it get away.
                      Cup'en er hjemme i Lillestrøm !

                      For øvrig er det min mening at Grusom B må settes fri.

                      Kommentar

                      • andersmm
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2006
                        • 5764

                        Herre min hatt, at man fra begynnelsen kan ha et så anstrengt forhold til Vidar er jo utrolig.. Her sitter faen meg folk og önsker seg Espen Ruud på backen til neste år, enda Ruud har halvdissa LSK ved flere anledninger og holdt på å kicke hue av Kippe för han spilte död etter det påfölgende dyttet han fikk tilbake. Han skal man ha til fugla, men ikke Riseth..
                        Hvor er logikken?

                        Vidar Riseth har så vidt jeg kan huske ikke gjort LSK noe. Han er en dunderhard spiller som sikkert har grisetakla en og annen kanarifugl i löpet av karrieren, og er på banen ingen sympatisk mann for andre enn de som heier på ham. Tror dere andre lag i Norge anser BHR, Kippe eller Sögård som så jävla hyggelige og sympatiske? Nei, Barter, Bergensere og Heroinister hater de ovennevnte fordi de er harde spillere som gir full pinne for å gjöre livet surt for motstanderne. Den mentaliteten og innstillingen som de, og Riseth, viser frem er en viktig faktor for å vinne fotballkamper. Det er derimot ikke en faktor for å vinne hjertene til noen andre enn egne supportere.

                        Riseth er en knallhard, fysisk og ikke minst god spiller som iblant kan virke litt rufsete, og slike spillere er faktisk en del av tradisjonen i Lilleström Sportsklubb.

                        Og når mitt siste og sterkeste minne av Riseth er höstens CL kamper der han respektlöst vifter pekefingern oppi trynet på Schevchenko og Essien, og skjeller ut noen av fotballverdenens störste navn, da er det ikke vanskelig å omfavne ham som LSK-spiller.
                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                        Kommentar

                        • JMKANARI
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Oct 2007
                          • 170

                          Fullstendig enig med gilbert.

                          Både Tom og Jan Åge ser PSA som den neste landslagsstopperen, og da kommer de neppe til å dytte`n ut på backen.

                          Hva angår Riseth mener jeg (også jeg etter å ha tenkt meg nøye om...) at han er en spiller som bør inn i 11`eren. Ikke med bakgrunn i den tettskrevne cv`en med drøye 50 landskamper, CL-spill, gull og glitter, men rett og slett fordi han fortsatt er en klassespiller.

                          Mest sannsynlig blir det som defensivt anker på midtbanen, men hadde jeg vært 50 kg tyngre og hett Tom Nordlie, hadde jeg også vurdert å bytte ut Kippe. Det er vel som å banne i kjerka, men etter mitt syn har Kippe såpass åpenbare mangler* som Riseth ikke har, at det gjerne kunne skiftes.

                          *Begge er duellsterke både defensivt og offensivt, kan dirty triksenes ABC utenat, og er leie å komme forbi. Forskjellen er at Riseth er en god ballbehandler, og leverer gode og konstruktive pasninger. Det er vel ikke akkurat Kippes force... I tillegg er Riseth en utpreget leder og innpisker - noe LSK forøvrig har savnet siden Ståle Solbakken.
                          Krysser fingra for en ny Tom Lund snart...

                          Kommentar

                          • Kjelstad
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2007
                            • 352

                            i følge JÅF og TN skal vi hente inn to nye spillere. En ving (mest sannsylig, i følge JÅF, en utlending) og en ny indreløper. Tror LSK allerede har en ving i kikkerten og at de fortsatt håper på at Hæstad skal spille for fugla til neste år.

                            Riseths plass er fortsatt litt usikker. Det står imellom stopper, beck og defensiv midtbane. Uannsett en allsidig spiller LSK har manglet.
                            -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

                            Kommentar

                            • Vicarious
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2006
                              • 391

                              Opprinnelig skrevet av JMKANARI
                              Fullstendig enig med gilbert.

                              Både Tom og Jan Åge ser PSA som den neste landslagsstopperen, og da kommer de neppe til å dytte`n ut på backen.

                              Hva angår Riseth mener jeg (også jeg etter å ha tenkt meg nøye om...) at han er en spiller som bør inn i 11`eren. Ikke med bakgrunn i den tettskrevne cv`en med drøye 50 landskamper, CL-spill, gull og glitter, men rett og slett fordi han fortsatt er en klassespiller.

                              Mest sannsynlig blir det som defensivt anker på midtbanen, men hadde jeg vært 50 kg tyngre og hett Tom Nordlie, hadde jeg også vurdert å bytte ut Kippe. Det er vel som å banne i kjerka, men etter mitt syn har Kippe såpass åpenbare mangler* som Riseth ikke har, at det gjerne kunne skiftes.

                              *Begge er duellsterke både defensivt og offensivt, kan dirty triksenes ABC utenat, og er leie å komme forbi. Forskjellen er at Riseth er en god ballbehandler, og leverer gode og konstruktive pasninger. Det er vel ikke akkurat Kippes force... I tillegg er Riseth en utpreget leder og innpisker - noe LSK forøvrig har savnet siden Ståle Solbakken.
                              Herrejesus, hva er det du sier mann??! Bildet er vel litt mer nyansert enn at "begge er duellsterke både defensivt og offensivt"? Frode Kippe er, etter min mening, Norges desidert beste taklings- og hodespiller. De aller fremste egenskapene en midtstopper skal ha, med andre ord. På disse feltene knuser han Vidar Riseth med henda bundet bak på ryggen, hver eneste dag! Et fotballag med respekt for seg selv har alltid bruk for en kompromissløs mann som Kippe, med super rutine, plasseringsstyrke og som vinner hver eneste duell på hodet og langs bakken. Kippe og Andresen utgjør per i dag det desidert beste stopperparet i Norge. Ingen som helst grunn i verden til å røre ved denne perfekte konstellasjonen av gode defensive egenskaper.

                              Og gul drakt eller ei, og med all respekt, Vidar Riseth er ikke i nærheten av å ha de stopperkvalitetene som Frode Kippe innehar.

                              Jeg syns den plutselige lovprisingen av Riseth i denne tråden tar litt av nå. Greit nok, han bør få en god mottagelse og de sjansene han fortjener til å spille seg inn på laget. Men la oss bremse litt her a!

                              Kommentar

                              • kinstad
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2007
                                • 406

                                Hurra for riseth på på julegenseren.

                                Ja her har vi det altså.

                                Først kommer nyheten ut om at Riseth blir fugl neste år.
                                Dette tas dårlig i mot hos mange og de få røster som kommer med noe posetivt blir svartmalt.

                                Neimen, han har rutine jo.
                                Noen timer etter at JÅF har skrevet sitt innlegg på LSK sine hjemmesider bedres humøret hos en del og Riseth er ihvertfall rutinert når det gjeller å få fansen til å like han litt bedre. Etter et par avis artikkler der han utrolig nok vil "vinne gull" må overraske noen her på forum og overbeviser en del til om at han er mannen vi ikke greier oss uten.
                                Men som flere fortsatt er klar er ikke vidar noen evighetkule.

                                Nullpunktet.
                                De siste dagene har VD gått fra å være riksklyse, benksliter og "en som har mye å bevise" til å komme rett inn på 11`ern og danke ut kapteinen.


                                Det er fint at folk er uenige og det er greit at folk bytter mening. Men all den snakken om kameler med store hårete pukkler må flere her heller konsentere seg om å svelge.

                                Dette var noen ytterpunkter, alt mellom (linjene) håper jeg dere grier å fylle inn selv.
                                ________
                                -Life is what happens while you are busy makeing plans.

                                Kommentar

                                • mooph
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2005
                                  • 1496

                                  Jeg hadde bestemt meg for å ligge unna denne tråden etter at skittkasting og andre usakligheter tok helt overhånd, men klarte ikke dy meg.

                                  Vidar Riseth er LSK spiller. En rullatorklar trønder med erfaring fra landsen og CL skal heretter ikle seg gult og svart etter å ha fått sparken i RævBK.

                                  For noen dager siden symboliserte denne spilleren sjelen i RBK og ble dermed generelt mislikt av de fleste som vanligvis trakterer her inne. Etter noen dager med blant annet gladinnlegg i media av Fjøra og Keiko har stemningen imidlertid snudd.

                                  "Grusom B", en av dette forum's mer meritterte bidragsytere, har i yr gledesrus tatt av til de grader at han har klart å komme på kant med moderatorer og pådratt seg utestengelse. Dette har igjen resultert i dårlig stemning blant en del andre gamle travere her inne. Riseth har altså, uten å vite det, klart å lage mer misnøye i KFL ved å signere for LSK enn han noengang klarte i den tiden han var i RBK. Sterkt!

                                  Riseth som måtte ta hatten å gå fra bartelaget etter lang å tro tjeneste skal nå, etter manges mening, bli rene helten ikledd kanarigult. Personlighet, erfaring og innsats som innehas av Hr. Riseth er visst egenskaper som sårt savnes i vårt lag. I tillegg er han en flerbruksvariant rent taktisk, kan tilføre både forsvar og midtbane en ny dimensjon av innsats, skitne triks og lavt tempo.

                                  De siste sidene i denne tråden har blitt benyttet til diskusjon om hvordan dette nye tilskuddet i laget skal kunne benyttes på banen. Riseth, som noen her inne påstår å heve laget til nye høyder, er faktisk ikke en naturlig del av startelveren. Dersom jeg var Keiko og hadde hele stallen å velge fra er det kun få kamper i løpet av en sesong hvor Riseth er med fra start.

                                  På den posistive siden vil Riseth garantert styrke LSK når karantener og skader melder seg. Han kommer gratis og dermed kan ikke dette være et dårlig "kjøp" uansett hvordan en ser på det. Med Riseth vil LSK stå sterkere sesongen 08 sett som helhet.

                                  Er Riseth er en "signering av Korén klasse" ? Nei.
                                  Vil Riseth alene være det løftet LSK mangler for å ta gull i 08 ? Nei.
                                  En grei signering og forsterkning sesongen 08 sett under ett ? Ja, ... og det er alt.
                                  Last edited by mooph; 15.12.2007, 01:19.
                                  Fugla mot nye høyder

                                  Kommentar

                                  • blue
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2004
                                    • 1429

                                    Blir Vidar Riseth ny kaptein i LSK?

                                    Jeg tror han ville dannet Norges beste midtstopperpar sammen med PSA. Kippe er en tøffing, men etter alle kortene han pådro seg i 2007 pga manglende kvaliteter, kan han gjerne sitte på benken for min del.

                                    Som mange andre her inne, vil jeg ha Kiko som anker på midten. Han er ikke like god som indreløper.


                                    Vennligst gi meg følgende startellever 30.mars:

                                    Otto
                                    Pedersen - PSA - Riseth - MJ
                                    Doffen - Kiko - Brenne
                                    Riise - OO - "ny ving"

                                    Benken: Moldskred, Kippe, JML, Søgård, Kisen, MM, Sundgot
                                    Fugla 4 Life!

                                    Kommentar

                                    • Emil B
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2006
                                      • 5921

                                      Når skal folk lære her? Søgård og Kippe skal aldri benkes. Lsk med og uten kippe på banen er to hvit forskjellige ting.

                                      Kommentar

                                      • blue
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2004
                                        • 1429

                                        Opprinnelig skrevet av VK
                                        Når skal folk lære her? Søgård og Kippe skal aldri benkes. Lsk med og uten kippe på banen er to hvit forskjellige ting.
                                        Nå har vi Riseth - like god som Kippe, og en mann å ha med seg i krigen. I tillegg blir han ikke utvist i tide og utide. Hadde vi hatt Riseth mot Kaerjeng, hadde vi gått videre!
                                        Fugla 4 Life!

                                        Kommentar

                                        • Rovfugl
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2004
                                          • 3672

                                          Riseth må for all del hverken ta plassen til Rånern eller Kippe, kan si mye bra om krigerinnstillingen til Riseth, men jeg er bra sikker på at det er pokker ikke en eneste spiller i dette ganske land som har større innsats og krigervilje en vår egen Fetsundråner.
                                          Kippe er selvskreven på laget synes jeg, han er rett og slett viktig for oss!
                                          DØ FOR FUGLA!!!
                                          http://www.fluefiskebloggen.no
                                          LSK er min religion
                                          Ujah er min gud

                                          Kommentar

                                          Working...