Treninga lørdag 2. april

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3196

    Treninga lørdag 2. april

    På kunstgraset 1000-1200 lørdag trente alle unntatt Shane for fullt, også Mato (som fortsatt, etter en delvis spolert vinter, har et godt skudd). Shane trente for seg sjøl, mens de andre 21 (tre keepere og 18 utespillere) gjennomførte normal trening med oppvarming og fysisk trening, tre grupper med 4+2 i firkantøvelser, og skuddtrening.

    Den antatte første-11'vern mot Tromsø øvde offensiv formasjon som følger:

    Müller
    Andersson Andresen Kippe Rambekk
    Søgård Wehrman Koren
    Strand Sundgot Radulovic

    Sasa (uttalt "Sasha", vanlig klengenavn for Aleksander) spiller med andre ord på venstre ving, mens Pål Strand er tilbake på høyre side, der han begynte for LSK i 1999. Rösler har allerede spilt slik i noen av treningskampene, og ser nå ut til å prøve dette mot Tromsø i morra. Selv om Sasa fikk litt ekstra oppfølging i posisjonering får han altså tillit på denne plassen, og har ut fra det vesle jeg har sett av ham fart, teknikk, en god venstrefot og et bra skudd.

    På høyre flanke kan vi nå kanskje vente at Pål Strand trekker litt inn for å legge pasninger (eller avslutte, som han gjorde bra i dag) med venstre, eller legger innlegg fra cornerflagget med HØYRE fot (et par ganger på treninga i dag). Men mest sannsynlig kommer Christoffer på overlapp eller at Espen trekker ut for å legge innlegg fra høyre. Christoffers innlegg er som kjent av meget høy klasse, og Espens innleggsfot er faktisk også ganske bra.

    gilbert
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6075

    #2
    flott med rapporter.

    Liker ikke helt at üwe flytter på strand, mister et våpen når man flytter han fra venstresiden, men vi får se.

    Kommentar

    • Franken
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2004
      • 1036

      #3
      Genialt med rapporter, spesielt nar en sitter i England og prover a folge med der hjemme.

      Strand pa hoyre kan vel bli spennende nok det!
      Fra Baillsund

      Kommentar

      • general
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2004
        • 1150

        #4
        merket meg også at UWE er en smule litt mer involvert i treningene i den forstand at han er ute å slår passninger med gutta osv.

        Arild og Mato satt mange av ballene på skuddøvelsene der de hører hjemme, rett i nota. Det samme gjorde Supermann Strand. Håper dette fortsetter i sesongen
        Seriegull 2016!!!

        Kommentar

        • Leif A
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 3962

          #5
          Når Strand settes på høyre istedetfor venstre, så er det vel fordi Uwe ønsker at han skal brukes til avslutninger istedet for assists?
          Knurr...

          Kommentar

          • fugla_4_ever
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2003
            • 467

            #6
            Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
            Når Strand settes på høyre istedetfor venstre, så er det vel fordi Uwe ønsker at han skal brukes til avslutninger istedet for assists?
            Det tror jeg du har helt rett i. Det tror jeg også er den rette veien å gå. Vi trenger flere spillere som kan avslutte fra distanse. Blant annet vif er gode på dette, og de har tjent godt på det (bare å bite i det sure eple). At vi også benytter oss av denne muligheten er et stort skritt i riktig retning.

            Kommentar

            • Ola
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 1651

              #7
              Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
              Når Strand settes på høyre istedetfor venstre, så er det vel fordi Uwe ønsker at han skal brukes til avslutninger istedet for assists?
              Eller som en konsekvens av man ikke har gode nok spillere på høyresiden. Jeg personlig foretrekker denne XI:

              Muller
              Andersson-Steffen-Kippe-Rambekk
              Søgård-Wehrman-Koren
              Myklebust-Sundgot-Strand

              Evnt denne:
              Muller
              Andersson-Steffen-Kippe-Rambekk
              Søgård-Koren-Vidarsson/Sasa
              Myklebust-Sundgot-Strand

              Rett og slett fordi Wehrman har til gode å overbevise meg.

              Kommentar

              • general
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2004
                • 1150

                #8
                Opprinnelig skrevet av Ola

                Rett og slett fordi Wehrman har til gode å overbevise meg.
                Ja, da har du missa ett eller annet. Tydligvis ikke vært på altfor mange treningskamper osv du.
                Holder å nevne Odd borte ifjor så skjønner man potensialet hans. Etter alt bråket med AE så klarte faktisk mannen å spille en kjempe kamp.
                Hittil i år har han løftet seg opp på et høyt nivå. Kasey blir nok veldig viktig i 2005
                Seriegull 2016!!!

                Kommentar

                • CocaJerry
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 2532

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Ola
                  Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
                  Når Strand settes på høyre istedetfor venstre, så er det vel fordi Uwe ønsker at han skal brukes til avslutninger istedet for assists?
                  Eller som en konsekvens av man ikke har gode nok spillere på høyresiden. Jeg personlig foretrekker denne XI:

                  Muller
                  Andersson-Steffen-Kippe-Rambekk
                  Søgård-Wehrman-Koren
                  Myklebust-Sundgot-Strand

                  Evnt denne:
                  Muller
                  Andersson-Steffen-Kippe-Rambekk
                  Søgård-Koren-Vidarsson/Sasa
                  Myklebust-Sundgot-Strand

                  Rett og slett fordi Wehrman har til gode å overbevise meg.
                  Wehrman er bedre fysisk og spillemessig og mye mer sikra ett laguttak enn Vidarsson. Vidarsson har sliti mye med bruddet han pådro seg for ca 1,5 år siden, og han spillte heller ikke fast da han ble leid ut til den klubben på Island ifjor.

                  Uwe skryter av Wehrman :
                  Siste nytt om fotball og premier league? Du har kommet til rett sted. Alle nyheter du trenger å vite om fotball samlet på ett sted. Klikk her for å lese!

                  Kommentar

                  • Trofast kanari
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2004
                    • 355

                    #10
                    Tror Wehrman kommer til å overraske mange iår!

                    Kommentar

                    • Franken
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2004
                      • 1036

                      #11
                      Dere, jeg bor i Trondheim og er for tiden i England. Har lest om Wehrman, men hva mer kan dere si? Har alltid likt han selv, med tanke på det jeg har sett av han. Kommer han til å starte i år? Han har hatt en del sykt bra gjennombrudspasninger, som liksom har vært deg jeg har lagt best merke til. Håper virkelig han kan slå gjennom, for han må da være god nok???

                      Fint om noen gidder si litt om mannen uten hår på midten.
                      Fra Baillsund

                      Kommentar

                      • ON
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3639

                        #12
                        Kasey har fått jobben som et anker mellom midtbanen og forsvaret, og vil bli en av nøkkelspillerene i år! Han har blitt enda bedre på mottak,passninger, og å plassere seg, og han har også fått av noen kilo!

                        Tror han blir veldig bra i år.

                        Kommentar

                        • Kimito
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 2600

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Franken
                          Fint om noen gidder si litt om mannen uten hår på midten.
                          Opprinnelig skrevet av Nordby
                          og han har også fått av noen kilo!
                          Ja, det var vel elleve kilo han hadde tatt av visst. Det er ikke småtterier. Som sagt nettopp er han tiltenkt den defensive midtbanerollen og har spilt fast der gjennom mer eller mindre hele vintersesongen. Han skal krige til seg baller og fordele dem fremover på banen. Dette er han flink til og jeg håper han klarer å spille slik uten for mye risiko i spillet som han hadde en tendens til i enkelte kamper tidlig i vinter (mistet ballen i farlige posisjoner p.g.a. overambisiøse stunts). Han har nok allerede etablert seg som en nøkkelspiller og da spesielt fordi vi ikke har så mange alternativer der...annet enn Rambekk kanskje.
                          Ferdigskåra

                          Kommentar

                          • gilbert
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 3196

                            #14
                            Wehrman har spilt bra både i fjor høst og på treningskampene i vinter og er nå der alle håpet han skulle være da han kom i 2003. Han er en av de som kan skåre på langskudd (i likhet med bl.a. Strand, som det helt riktig ble foreslått over her, og ikke minst Andersson). Det må vi snart tilbake til Bukken for å finne mange av, med et lite unntak for Runar Kristinsson.

                            Det som har overraska meg mest med Wehrman nå i det siste er at han blir liggende som en av to bakerste på offensive dødballer. Der legger man vanligvis ganske raske spillere, og jeg har hittil ikke ansett Wehrman som akkurat det. Men mot Tromsø så jeg faktisk at han et par-tre ganger løp opp TIL-spillere, så de elleve kiloene eller hvor mye det nå var må ha gjort underverker å få lagt av seg, også for farta.

                            En svakhet er fortsatt at Wehrman kan være ørlite granne nonsjalant med ballen og tversoverpasningene i egen sone, noe som fort kan skape stygge sjanser imot. Men det ser ut til å være en generell svakhet for tekniske, duellsterke spillere på SMB, og verre enn Runar kan det neppe bli. Samme hvor god han var totalt, så "tapte" han faktisk et par-tre kamper for Fugla hvert år på denne måten.

                            gilbert

                            Kommentar

                            • general
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2004
                              • 1150

                              #15
                              Kasey har hatt en imponerende fremgang etter alt styret med AE.

                              Det som er overaskende med KAsey er at han er såpass god til å løpe opp motspillere og plukke av de ballen for så å starte angrep. Gjør ofte en kjempe jobb således. Gode skudd og pasninger har han alltid hatt. Er faktisk ganske driblesterk og sterk med ball i bena.

                              Blir nok veldig viktig for oss
                              Seriegull 2016!!!

                              Kommentar

                              Working...