Fra KFL-styret: Juks og fanteri fra TV2-sporten angående Riseth-saken!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3459

    #41
    Opprinnelig skrevet av blue
    Jens veit vel knapt at ballen er rund!
    Det er vel Trond Giske som trår til og rydder opp.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • Per Arne
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 2347

      #42
      Opprinnelig skrevet av ulfpulf
      Viktigere folk enn oss kommer til å si noe om dette i dagene som kommer.
      Når det snakkes om medier, så glem ikke å følge med på lsk.no. Vært aktivitet der også når det gjelder overgangen/ljuging fra TV2.
      Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

      Kommentar

      • FUGlinho
        KFL styremedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 2454

        #43
        stod i dagens papirvg at tv2 og jansen hagen var 100prosent sikker på at de hadde rett, og at riseth bare sa dette i media etter instruskjoner fra fjørtoft på sms.

        har ikke hele saken foran meg her, så får ikke gjengitt så mye bedre. men rart ingen på forumet har reagert på saken så langt idag.
        Kim
        Styremedlem KFL

        Kommentar

        • hoyt
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 2850

          #44
          Opprinnelig skrevet av FUGlinho
          rart ingen på forumet har reagert på saken så langt idag.
          Det er nok fordi det ikke er sant.
          "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
          - Nosa

          Kommentar

          • Leif A
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 3962

            #45
            Opprinnelig skrevet av FUGlinho
            stod i dagens papirvg at tv2 og jansen hagen var 100prosent sikker på at de hadde rett, og at riseth bare sa dette i media etter instruskjoner fra fjørtoft på sms.

            har ikke hele saken foran meg her, så får ikke gjengitt så mye bedre. men rart ingen på forumet har reagert på saken så langt idag.
            Jeg kan kun snakke for meg selv, men at jeg ikke har fått med meg dette kommer av at jeg ikke har kjøpt VG siden TD forlangte at Sundgot skulle nektes å spille cupfinalen. Da blir det også vanskelig å kommentere den siste saken.
            Knurr...

            Kommentar

            • Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

              #46
              Jeg synes ikke LSK og Riseth skal finne seg i dette. Dersom det ikke er fakta at Riseth har vært i kontakt med VIF før LSK, bør LSK også be VIF om å gå offentlig ut og si at dette ikke stemmer. På denne måten får vi bevist nettopp vår teori om at Tv2 er ute etter å skape dritt rundt LSK. At Jansen Hagen sier han er 100% sikker på at han har rett, gjør at jeg blir litt tvilende. Enten er han gjennomført en løgner, eller så har vår snart så publikumskjære nysignering vært ute og lefla med Enga før oss. Personlig har jeg mest tro på Riseth og LSK, da vi også i ettertid har sagt at vi har vært i kontakt med Riseth i et år nå.
              Lauken er vår venn!

              Kommentar

              • KEBABavSVIN
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2007
                • 594

                #47
                Samme Jansen Hagen som ikke turte/gadd å møte LSK og Jan Åge Fjørtoft tidligere denne sesongen går jeg ut ifra.

                Morro lesning på VGD som vanlig.

                Først er vi paranoide som tror at TV2 finner opp historier om at Riseth kontaktet Vålerenga. Og når spilleren selv avkrefter at han har kontaktet Vålerenga så er han plutselig en løgnhals, og LSK-supporterne er paranoide som heller velger å tro på spilleren selv, fremfor "en reporter på TV2 som hevder han har sett en SMS fra Fjørtoft til Riseth".

                Dessuten er det åpenbart at han har kontaktet dem siden noen i VIF svarer "ingen kommentar" på spørsmålet om det har vært kontakt mellom Riseth og Vålerenga.

                Steike for en gjeng det der er.

                Morro at det finnes ugress som sniktitter hovedforumet for å finne ben han kan dele med sine gode tullinger på VGD dog.
                Merknad: Debattanten kan i innlegget over ha fremvist en rekke negative personlighetstrekk, inkludert, men ikke begrenset til, manglende intellekt, fintfølelse, dannelse, tankekraft, visdom, empati, solidaritet, rettferdighet, måtehold, og mot.

                Kommentar

                • El_Cabron
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Oct 2007
                  • 218

                  #48
                  Aabrekk svarte omtrent følgende da han ble spurt av VG "Ingen kommentar... Nå er han LSK spiller og da kan denne saken ligge".
                  Ble litt usikker jeg også, da TV2 trollet sier 100% sikkert at det er slik, men det er val sånn alle er uskyldige inntil det motsatte er bevist.
                  |01100101|01001100|01010011|01001011|01100101|0111 0010|

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13277

                    #49
                    Ting man bør spørre seg om før man leser saken fra papirvg under (har bare med de viktigste avsnittene):
                    1. Har Fjørtoft sendt Riseth SMS live fra TV3 studioet etter å ha fulgt TV2's sportsending under CL kampen han så fra studio? Usannsynlig.
                    2. Viser Riseth frem SMS'en til TV2s reporter FØR han dementerer nyheten? (Helt sinnsykt - TV2 har selvfølgelig ikke sett noen slik SMS.)
                    3. Hvis TV2 ikke har sett noen konkret SMS fra Fjøra er beskyldningene mot Fjøra hårreisende uavhengig av hva Riseth kan ha foretatt seg.
                    4. Aalbu får endelig sjansen til å skyve møkk over på andre. Og tar den gladelig.

                    Hovedspørsmålet er selvfølgelig: Hvorfor i huleste skal Riseth la TV2-journalister se en "hemmelig" SMS fra fjøra til ham om å dementere en nyhet fra nettopp TV2. Det er rett og slett ikke logisk. Håper vi saksøker og kjører TV2-sporten på ræva snarest.

                    Fra papyrus-VG:

                    -
                    - Vi er hundre prosent sikre på at våre opplysninger stemmer, sier fotballsjef i TV 2 Vegard Jansen Hagen. Tirsdag meldte TV 2 at LSK-klare Vidar Riseth (35) egentlig hadde Vålerenga
                    som sitt førstevalg da han skulle forlate Rosenborg. Men ifølge kanalen droppet VF 35-åringen –
                    og derfor ble det LSK i stedet.

                    Det tilbakeviste en forbannet Riseth på det sterkeste overfor VG etter
                    1–3-nederlaget for Schalke 04 tirsdag kveld Vegard Jansen Hagen betegner
                    Riseths dementi som «et bestillingsverk» fra LSK-manager – og TV 3-programleder – Jan Åge
                    Fjørtoft

                    – Fjørtoft ber Riseth dementere fordi han har sagt til sine supportere at Riseth ønsket seg til LSK – ikke erkerivalen Vålerenga.
                    Riseth utfører dementiet med liv og lyst. Fjørtoft beordrer via sms til Riseth – noe vår reporter på stedet også fikk se, melder Jansen Hagen til VG

                    – Jeg tror de fleste ser bakteppet: LSK ønsker ingen nykommer som egentlig vil
                    til Vålerenga. Vidar Riseth må slite med å se seg selv i speilet da han påstår at vår sak
                    er løgn, sier han

                    – Vidar sier at dette ikke stemmer. TV 2 får komme med kildene, skriver Fjørtoft til VG i en SMS

                    Taus Aalbu
                    Nå mener begge den andre parten bløffer Og fasiten? Den sitter
                    Vålerenga og sportsdirektør Jan Erik Aalbu på

                    – Men den har jeg ikke lyst til å komme med, sier
                    Jan Erik Aalbu fra en restaurant i Puerto Rico

                    – Hvorfor ikke

                    – Nå har Vidar Riseth gått til Lillestrøm, og jeg synes vi skal la det være med det.
                    Last edited by reka; 13.12.2007, 22:40.

                    Kommentar

                    • KFL41
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 3648

                      #50
                      At Jansen Hagen forsvarer innslaget må ikke komme som en bombe på folk. Det er han jo nødt til.

                      Kommentar

                      • chrissp
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2004
                        • 2403

                        #51
                        Hvem som vet sannheten her til syvende og sist er Vidar Riseth selv. I lys av hans siste uttalelser så gjør han etter min oppfatning en meget god figur, og jeg har derfor ingen problemer med å ha tiltro til det Riseth selv og Fjøra har sagt om denne saken.

                        Scenarioet kan vel så gjerne bli snudd på hodet. At det er Jan Erik Aalbu og VIF som (u)bevisst har kommet med feilaktige opplysninger; enten fordi de var en av klubbene som har uttrykt interesse for Riseth eller fordi noen i VIF feilaktig har trodd at Riseth var i kontakt med dem og vært storkjeftet i kontakt med en journalist.

                        Når så Aalbu sier han ikke har mer og si om saken, kan altså det vel så gjerne være fordi han vil redde sitt eget eller andre i VIF sitt skinn.

                        Hvis det likevel skulle være slik at VIF har takket nei til Vidar, så takker jeg så meget bydelsklubben for inkompetansen de bekrefter de har og årets julegave så langt til LSK.
                        Bølerkanaris

                        Kommentar

                        • xeR
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 11206

                          #52
                          Jeg vil tro at en spiller med ett såpass stort navn som vidar riseth ikke trenger å kontakte klubber for å få kontrakt. Jeg føler meg sikker på at det er ganske mange klubber som har tatt med kontakt med han, vif er sikkert en av klubbene og det er sikkert der ryktet oppstod.
                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                          Kommentar

                          • sniper
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 5254

                            #53
                            Er det en ting jeg har lært meg, så er det at fotballspillere i utgangspunktet ikke skal stoles på. De sier det som skal til for å tilfredsstile supportere og andre som trengs å blidgjøres.

                            Men i denne saken snakker vi selvsagt om tv2 også, men igjen, jeg er ikke videre sikker.

                            Driter egentlig også i det, han skal spille for oss, og alt annet er uvesentlig.

                            Petter

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13277

                              #54
                              Jeg er mest forbauset over det kraftige angrepet på Fjørtoft. TV2 burde vel heller konsentrere seg om Riseth i denne saken og ikke lage hypoteser om at Fjøra står bak? Men de vet kanskje at Riseth eter dem til frokost?

                              Kommentar

                              • erlando
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2006
                                • 858

                                #55
                                Det er vel bare et ledd i å "confusualte" hele saken, slik at ingen til slutt vet opp eller ned.

                                LSK/Riseth har kommet med konkrete tidspunkter for sin tidslinje/syn på saken.

                                Dersom TV2 vet at de "har 100% rett", så kan det ikke være vanskelig å hoste opp deres tidslinje. Slik som det ser ut nå så må Fjøra nærmest ha sett på TV2Sporten, sendt SMS og satt over til intervjuet med Riseth samtidig.

                                Et annet alternativ kunne helt enkelt være å gå bort fra den klassiske Se&Hør-stilen med anonyme kilder hver gang man har noe møkk å spre - for jeg er temmelig overbevist om at det TV2 har kastet rundt seg ikke er ekte dritt, men billig kunstgjødsel.

                                Ifølge en av de ytterst få som 'følger enga året rundt' er det ikke første gang TV2 har kjørt denne typen story. Det var visst samme låta som ble spilt da Tyrone Gardner signet for vif, men TV2 "visste" at han egentlig ville til Storhamar først.
                                Last edited by erlando; 14.12.2007, 10:25. Begrunnelse: Feil fornavn på håkki-spiller'n
                                Ja til pause i pausen!

                                Kommentar

                                • Percy Nilegård
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 5146

                                  #56
                                  Og om så Fjøra har klart å få sendt i veg en sms i reklamepause. Hvorfor skulle så Riseth vise denne til en tv2 reporter? Virker suspekt hele opplegget.
                                  "Alltid blodsprengt"!
                                  Fong/Macho

                                  Even Nordlien

                                  Kommentar

                                  • superbøffel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 5611

                                    #57
                                    Egentlig er ikke TV2's uttalelse så overraskende; Vålerenga pleier jo stort sett å hente alle spillere over 35 som er ledige på markedet. Riseth var vel sånn sett ikke aktuell da han ikke er skadet.
                                    Enøyd i de blindes dal.

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7106

                                      #58
                                      Jeg tviler på at Riseth har aktivt kontaktet Vålerenga. Innenfor miljøet var det sikkert ganske godt kjent at han ikke kom til å fortsette i RBK. Jeg ser for meg at Vålerenga kanskje kontaktet ham, og at de har hatt samtaler, men at de strandet. Så kom LSK på banen med et godt tilbud, og han valgte oss i stedet.

                                      [folkelig]TV2 fremstiller det som om Riseth har banket på utedassen på Valle og tryglet om å få kontrakt med slumsøstrene. De kan dra seg i ræva.[/folkelig]
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • dalen
                                        Brannsupporter
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2007
                                        • 391

                                        #59
                                        Dere har jo nå fått Vidar Riseth i stallen.

                                        Spiller det noen rolle om han var i kontakt med VIF før han kom til dere?
                                        Om TV2 har rett eller ikke - har det noe å si - dere fikk Vidar Riseth - ikke engen...

                                        For meg (utenforstående) så har jeg lest meg igjennom alle de negative trådene om Vidar Riseth (med unntak selvfølgelig), for så å finne en tråd der man på en måte er positiv til Vidar, men negativ pga VIF "muligens" har vært involvert....

                                        Joda, det er ikke ok hvis TV2 har kommet med løgner angående overgangen, men er det verdt å hisse seg opp over? Er ikke dette noe man registererer for så å ha i mente neste gang man leser en TV2 artikkel om en eventuell kontroversiell tippeligaovergang ??
                                        Hvis TV2 skulle ha innrømmet feilinformasjon - hva skulle man ha gjort da? Brukt det imot dem i enhver mulig overgang? Sagt: "haha .. der fikk dere den! Bare sånn at dere vet det!!" ??

                                        P.S. Please svar seriøst.... orker ikke "rumpevasker" eller noe om at "TV2 er TVBrann"...
                                        If heartaches brought fame in love's crazy game,
                                        I'd be a legend in my time.
                                        If they gave gold statuettes for tears and regrets,
                                        I'd be a legend in my time.

                                        Johnny Cash - A Legend In My Time

                                        Kommentar

                                        • xeR
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Jan 2004
                                          • 11206

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av dalen
                                          Dere har jo nå fått Vidar Riseth i stallen.

                                          Spiller det noen rolle om han var i kontakt med VIF før han kom til dere?
                                          Om TV2 har rett eller ikke - har det noe å si - dere fikk Vidar Riseth - ikke engen...

                                          For meg (utenforstående) så har jeg lest meg igjennom alle de negative trådene om Vidar Riseth (med unntak selvfølgelig), for så å finne en tråd der man på en måte er positiv til Vidar, men negativ pga VIF "muligens" har vært involvert....

                                          Joda, det er ikke ok hvis TV2 har kommet med løgner angående overgangen, men er det verdt å hisse seg opp over? Er ikke dette noe man registererer for så å ha i mente neste gang man leser en TV2 artikkel om en eventuell kontroversiell tippeligaovergang ??
                                          Hvis TV2 skulle ha innrømmet feilinformasjon - hva skulle man ha gjort da? Brukt det imot dem i enhver mulig overgang? Sagt: "haha .. der fikk dere den! Bare sånn at dere vet det!!" ??

                                          P.S. Please svar seriøst.... orker ikke "rumpevasker" eller noe om at "TV2 er TVBrann"...
                                          Hei og hopp kjære rødnisse
                                          Jeg skjønner at Riseth trådene kan virke som søppel for utenforstående, de virker faktisk som søppel for de fleste her inne også.

                                          Jeg regner med at du har såpass vulfungerende topplokk at du ser saken fra vår side også. Det er ikke til å komme unna at Tv2 har servert LSK en del slag under beltestedet i år. At vi begnynner å bli lei av det er da helt naturlig.

                                          Navnet TvBrann er jo noe som kommer som en direkte konsekvens av at 2 av de mest profilerte personene i sportsredaksjonen er Brannfans på sin hals. Jeg sier ikke At Brannfans ikke skal få lov ttil å jobbe på tv, men man må kunne forvente at de skiller mellom jobb og privatlivet.. Ellers mister de all troverdighet. Ser man på Jan Åge Fjørtoft så har man en fyr som er 99.9% profesjonell i forhold til den jobben han gjør på Tv. Han kan legge inn en vits om LSK der det er naturlig å snakke om fugla, men det stopper der. Når vidar Riseth offentligjorde overgangen til LSK valgte Fjøra å ikke kommentere det i sendinga. Det var ett smart trekk av fjøra, hadde han kommentert det kunne vi lett ha fått en situasjon der han hadde mista troverdighet.

                                          Når det gjelder overgangen så er det naturlig at det er en del dritt på forumet for tida. Vidar Riseth er en meget forhatt spiller, ast han kommer hit faller mange tungt om hjertet. meg inkludert. Om jeg vil lære å like han vil tiden vise. Jeg kommer til å synge for han, slik jeg gjør for alle andre som har på seg den hellige drakta. Ikke fordi jeg liker han, men for at han er en del av det LSK jeg er så glad i og hvis han gjør dette laget bedre så er han på god vei når det gjelder å vinne min respekt.
                                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                          Kommentar

                                          Working...