Første trening 10. januar 2008, kl.10.00 i hallen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • FlisByenStolthet
    Medlem
    Møteplager
    • Dec 2007
    • 92

    #21
    Første LSK trening

    Ganske interessant for å se Essidri ble brukt som høyre bekk.

    Hadde håpet å se Riseth der selv, men han fikk mest parten av spilletid på midtbanen.

    Jeg mener selv at Pedersen er ganske sikkert på at han er første valg på no.2 drakta, og for tiden kommer Lie å spille i no.3 drakta.

    Men en annerledes løsning i forsvar?

    Essidri PSA Kippe Riseth

    Kommentar

    • mooph
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 1496

      #22
      Opprinnelig skrevet av FlisByenStolthet
      Men en annerledes løsning i forsvar?

      Essidri PSA Kippe Riseth
      Det kan være noe mot svakere motstand. Dog spørs det om ikke 3-5-3 er bedre fordi PSA-Kippe-Riseth da får et klarere ansvarsbilde.

      Mot lag som er jevngode eller bedre enn LSK er jeg redd høyre ving og indreløper vil få for stort defensivt ansvar og det derfor vil svekke angrepet mer enn det gir.
      Fugla mot nye høyder

      Kommentar

      • holmiz
        The kjøkken-kanariz
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6064

        #23
        Opprinnelig skrevet av mooph
        Det kan være noe mot svakere motstand. Dog spørs det om ikke 3-5-3 er bedre fordi PSA-Kippe-Riseth da får et klarere ansvarsbilde.
        Kjøre opp Otto som spiss, og droppe keeper?

        Forøvrig eksisterer det allerede en tråd om årets første trening:
        Last edited by holmiz; 12.01.2008, 13:07. Begrunnelse: la til link til eksisterende tråd
        Hilsen Anders

        Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

        Kommentar

        • FlisByenStolthet
          Medlem
          Møteplager
          • Dec 2007
          • 92

          #24
          Opprinnelig skrevet av gamle-perta
          19 spillere til stede. Riise (trener alternativt pga lysken), Markus K, Marius J var de jeg i farten så at ikke var der. Vidar R, Midtun Lie og Steinar P var alle på plass.
          Jeg rakk bare å se ca 45 minutter, og da var det utelukkende spill på to lag. Først på full bane, og senere på en smalere og kortere bane hvor begge lag hadde tre spillere i hvert ledd.
          Stor intensitet, mye roping og generell støy :-), men kvaliteten bar vel litt preg av at det var første økt etter ferien.
          Artig å se Riseth i duller med Occean. Det var ikke noe for nybegynnere..

          Regner med at andre som overvar hele treningen kommer med fyldigere referat.

          PS: Første treningskamp neste fredag kl 16.00 mot HamKam i LSK-hallen.

          Mvh
          Gammer`n
          Hvor mye kostet det i fjør til oppvarmingskamper? 100 spenn var det vel?

          Kommentar

          • Canário
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 1471

            #25
            Opprinnelig skrevet av mooph
            Det kan være noe mot svakere motstand. Dog spørs det om ikke 3-5-2 er bedre fordi PSA-Kippe-Riseth da får et klarere ansvarsbilde.
            Tror både Andresen, Riseth og Kippe kunne passet bra inn en 3-5-2-formasjon, i så fall i den "rekkefølgen" som det ble spilt med under Rösler - det vil si Andresen og Kippe på hver sin kant. Mange mener en trebackslinje er framtida, selv om noen forståsegpåere mener det være fire mann i forsvar. Riseth er vant med igangsettinger fra RBK-tida. Det er en veldig bra formasjon når man har de rette spillerne (Argentina), men man blir fort "bar" og utspilt hvis man ikke har det. Vingbackene må iallfall få nok støtte fra angrep/midtbane. Mange aspekter å ta hensyn til, men ingenting alarmerende ved å våge og gå litt på tvers av hva som er oppleste og vedtatte "regler" i norsk fotball. Odd er det beste eksemplet på det, selv om aberet var at mange av fordelene med formasjonen gikk bort idet Nilsson dro. Krevende, men ikke mindre spennende om man har de rette spillertypene. Selv om det "bare" er tall, regner jeg uansett ikke en trebackslinje som særlig aktuelt - med mindre vi skulle få et veldig behov for scoring mot slutten.

            Essediri som back er spennende. Eller vingback. Det er i alle fall lettere å bytte fra kant til back enn motsatt. Haken er naturligvis posisjoneringa og det som går på det defensive. Posisjonen er kanskje er den mest vanskelige sett i at man (helst) både må ha defensive og offensive ferdigheter (mens man som midtbanespiller gjerne kan ha en ved siden av med motsatte egenskaper). Det er iallfall verdt forsøket.
            Last edited by Canário; 13.01.2008, 01:07.

            Kommentar

            • mooph
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 1496

              #26
              Opprinnelig skrevet av Canário
              ... regner jeg uansett ikke en trebackslinje som særlig aktuelt...
              Ikke jeg heller. Mest fordi det antagelig er for vanskelig å gjennomføre 3 bak bare "delvis". En god trebackslinje er noe som må trenes såpass mye at det nesten må være "førsteoppstilling".

              Ved frenetisk "måljaging" på slutten av kamper er det nærmest slutt på alle former for oppstilling og taktikk. Det å ha tre bak da regnes liksom ikke. Jeg håper vi blir såpass gode i år at vi slipper denslags avsluting på kamper mot svakere motstand.

              Opprinnelig skrevet av Canário
              Essediri som back er spennende. Eller vingback. Det er i alle fall lettere å bytte fra kant til back enn motsatt. Haken er naturligvis posisjoneringa og det som går på det defensive.
              Vi har sett Shane (den første sesongen) bomme stygt i plasseringen og vi har sett påsan på etterskudd. Er det noe jeg omtrent får hjertestans av så er det å se en forsvarspiller på helt feil sted. Jeg begynner å bli oppi åra og vil helst ikke ha et par sesonger med "plasseringstrening" av Essediri- sånt kan fort bli farlig for min helsetilstand.
              Dessuten tviler jeg litt på at Essediri er en type som har vilje til også å jobbe hjemover gjennom en hel kamp. Det går an å leve med en ving som tar noen pauser, langt værre å ha en back som sover...
              Fugla mot nye høyder

              Kommentar

              • Bekkis
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 441

                #27
                Kan vel være at essidiri ble satt på backen for å trene de deffensive ferdighetene sine. Trur ikke det er aktuelt med han der i kamp.

                Kommentar

                Working...