Nordlie: – Har vært smarte

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjelstad
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2007
    • 352

    Nordlie: – Har vært smarte



    LSK mener de har vært smartest av samtlige på overgangsmarkedet med tre norske Bosman-spillere i boks. Nå åpnes lommeboka for en ny ving og indreløper.


    – Veldig smart av oss. Man kan neppe koste på seg dobbel dekning med etablerte Tippeligaspillere på samtlige 11 plasser, men med anvendelige spillere som Jon Midttun Lie og Vidar Riseth er vi der likevel, sier trener Tom Nordlie.
    Han lovpriser signeringen av Riseth, et slags norsk svar på Vinnie Jones - med hjerne. Og Midttun Lie, ja der mener Nordlie han fikk svar og valuta allerede den første uka.
    – Målet mitt er at vi skal tåle en karantene og skade i hvert ledd. Da Marius Johnsen ble skadet, innså vi allerede verdien av å ha Jon Midttun Lie i stallen.
    Skal tåle kjøret

    – Stallen din synes stadig bredere ut?
    – Jo, men vi skal tåle både serie, cup og europacup. Det gjorde vi ikke hele veien i år, minner Käerjeng-offeret Nordlie om.
    – Hvor vil dere bruke Riseth på banen?
    – Det skal vi bruke vinteren til å finne ut. Han kan spille midtstopper, back og sentral midtbane. Det er nettopp det som er grunnen til at dette er så bra. I spillere som Riseth, Midttun Lie og ikke minst Espen Søgård, har vi en trio som gjør oss mer fleksible, mener Nordlie.
    – Det er så mange gode spillere i LSK at jeg ikke kan stille krav om plass. Man får være glad om man tar en plass, sier Vidar Riseth selv til RB-sporten.
    Med penger disponible, er det grunn til å tro at LSK nå kan strekke seg langt etter de to siste brikkene i puslespillet. Her vil man ha midler til å kjøpe spillere, men det blir neppe Espen Hoff fra Lyn.
    – Nei, Lyn vil ikke selge nå, medgir Nordlie. Trolig lander man på en utlending i denne rollen.
    Toårskontrakt

    LSK-manager Jan Åge Fjørtoft sier LSK har jobbet et helt år med Riseth og hadde overgangshåp allerede i sommer - før Rosenborg kvalifiserte seg for Mesterligaen.
    – Vidar er midt i blinken, fordi han stiller like store krav til andre som seg selv. Det har vi savnet, mener Fjørtoft.
    – Han er ikke for gammel?
    – Vidar kan glatt spille to sesonger til, som kontrakten varer. Hans erfaring passer perfekt sammen med våre egne ambisjoner, han har vært med på mye.
    Vidar Riseth selv gleder seg til å komme over nyttår. Allerede førstkommende tirsdag blir han presentert - på Strømmen Storsenter (!)
    – LSK er en av klubbene som satser på å beholde sine spillere og styrke laget. Det var noe av det første jeg spurte om i samtalene, sier Riseth.
    Vidar Riseth er sammen med Start-duoen Jon Midttun Lie og Steinar Pedersen ny LSK-trio foran den kommende sesongen.
    -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

    #2
    Kan du ikke sjekke nyhetstråden først??????
    Enøyd i de blindes dal.

    Kommentar

    Working...