Medlemsmøte for KFL/LSK mandag 21. januar på Martins

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mr.Jordbakke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3845

    #21
    Ulfpulf, tar du utfordringen og skriver referat fra møtet?
    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

    Mvh
    Mr.Jordbakke

    Kommentar

    • mr.sandass
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2005
      • 972

      #22
      Opprinnelig skrevet av VK
      Hva gjorde han feil? hva skulle han gjort istede?
      Når man sitter i en stol og byr på seg selv når man har celebert besøk på puben vår blir helt feil for meg.
      www.ultrasfeltc.net

      Kommentar

      • ulfpulf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 2505

        #23
        Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
        Ulfpulf, tar du utfordringen og skriver referat fra møtet?
        Ja, det er meningen.
        Jeg regner med at de fikk snakket fra seg i fjor, så referatet denne gangen blir en grei affære på noen linjer.
        Eller kanskje ikke.

        Kommentar

        • morten
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 2156

          #24
          Opprinnelig skrevet av ulfpulf
          Ja, det er meningen.
          Jeg regner med at de fikk snakket fra seg i fjor, så referatet denne gangen blir en grei affære på noen linjer.
          Eller kanskje ikke.
          Et meget bra referat i fjor,men jeg kunne virkelig ønske at OKB hadde tatt seg tid til å filme denne seansen slik at vi som ikke har mulighet til å stille,kunne fått se dette fantastiske tilltaket fra både LSK og KFL i levende bilder i tillegg til et referat. Ja takk begge deler
          Badekar
          http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

          Kommentar

          • Tobben
            Jeg elsker å kjøre trikk
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2005
            • 1666

            #25
            Håper også Petter gir mikrofonen til vedkommende som skal stille spørsmål, eller eventuelt gjentar spørsmålet slik at de som står bakerst i lokalet har mulighet til å få med seg hva som blir spurt. Slik at man slipper å stå å gjette til seg spørsmålet slik som vi måtte gjøre ifjor.

            Kommentar

            • gj
              Seniormedlem
              • Nov 2003
              • 3360

              #26
              Vil det virkelig bli mulighet for folk fra salen til å gripe mikrofonen og stille spørsmål til panelet? Jeg har forstått det slik at spørsmål meldes til petter, som deretter tar de opp til panelet...?

              Kommentar

              • skotten
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 1794

                #27
                Opprinnelig skrevet av gj
                Vil det virkelig bli mulighet for folk fra salen til å gripe mikrofonen og stille spørsmål til panelet? Jeg har forstått det slik at spørsmål meldes til petter, som deretter tar de opp til panelet...?
                Forsto det slik at dette var et tilbud til de som brenner inne med spørsmål, men ikke tør å gripe mikrofonen og stille dem i plenum. De som ikke har noen problemer med dette, vil jeg anta fortsatt har anledning til å komme med sine spørsmål direkte.

                Kommentar

                • ulfpulf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 2505

                  #28
                  Referat

                  Jeg er tilbake fra medlemsmøtet, og skal prøve å gjengi det grøvste av det som ble sagt.
                  Planen min er å legge det ut i forholdsvis korte innlegg, så det begynner å komme ut noe raskt.
                  Jeg kommer ikke til å lese mye korrektur mens jeg skriver, men vil heller prøve å lese gjennom til slutt og rette opp det mest uforståelige.

                  Oppmøtet var veldig bra i år også. Jeg vil tippe at 300 stykker kom seg inn på Martin's. Media var også reprentert, ved i hvert fall NRK, TV2, TV Romerike og Romerikes Blad.

                  Møtet varte fra presis halv sju til klokka ni.

                  Fra klubben kom formann Per Mathisen, Jan Åge Fjørtoft, Tom Nordlie, Frode Grodås og Vidar Riseth.

                  Peter Olafsson var konferansier i år også, og stjal som vanlig hele oppmerksomheten.

                  Kommentar

                  • ulfpulf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 2505

                    #29
                    Først presenterte Kjell Aasum boka han har skrevet: "Fra Kaka til Carew".
                    Han fikk ikke tildelt mye tid, og sa at det var vanskelig å snakke to minutter om Romeriksfotballen gjennom hundre år, men han greide seg bra og fortalte blant annet at Kaka, Alf Martinsen, meldte seg inn i Falk i to måneder for ikke å gå direkte fra arbeiderklubben Fram til LSK - på grunn av det betente forholdet mellom klubbene.

                    Han snakket også en del om Tom Lund, og sa at det bare var 80 tilskuere på Åråsen da Tommy scoret sitt første mål i 3. divisjon, Østland nordre.

                    Historien om pressemannen fra Romerike som var i England var morsom:
                    Han snakket med Ron Atkinson, som ikke visste mye om norsk fotball, men kjente til Tommy, og spurte "How is Tom Lund?".
                    Med sin begrensede engelsk svarte nordmannen: "He used to screw the ball between the apple trees."

                    Nestemann ut var Ole Kristian Bakkene, som selvsagt også kommer fra LSK, men som jeg ikke tok med i lista i forrige innlegg.
                    Som referert i nyhetstråden vil klubben lansere nye nettsider 4. februar.
                    Målet er å vise en klubb som åpner seg fra inn- og utsiden, blant annet gjennom egne TV-programmer fra Åråsen. OKB var usikker på hvor glad Nordlie er for reportasjer fra garderoben.
                    Last edited by ulfpulf; 22.01.2008, 01:48.

                    Kommentar

                    • ulfpulf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 2505

                      #30
                      Keepertrener Frode Grodås slapp til og begynte med å fortelle at han først kom til LSK i 1986, men at han hadde tjuvstartet i 1982, da førstekeeperen til Sogndal ble skadet, og den 17-årige Grodås skulle stå mot LSK på Åråsen. Han var så nervøs at han bokstavelig talt holdt på å tisse i buksa, men det gikk bra og Sogndal vant 1-0. Men allerede da var LSK favorittklubben til Grodås.

                      Det var fantastisk å være tilbake, sa han.
                      - Nå kan jeg gjemme meg bak lommeboka til Per, magen til Tom og låra til Fjørtoft.

                      Han mente det ikke var en nedtur å komme fra å være hovedtrener i HamKam.
                      - Jeg slipper mye bekymringer og søvnløse netter, og det er flott å jobbe med sånne keepere som vi har i LSK Også har vi fantastiske fans. (Brakende applaus fra salen.)

                      Etter å ha sagt "Vi fikk bort tyskeren" (til mer applaus), fortalte han en historie om Heinz som hadde trent så mye styrke at skuldrene var blitt så store at han måtte løfte den ene armen med den andre for å tørke svette da han var ute og jogget.

                      Grodås synes Otto stadig utvikler seg, og vi kommer ikke til å tape noe gull på grunn av feil fra ham.
                      Last edited by ulfpulf; 22.01.2008, 01:49.

                      Kommentar

                      • ulfpulf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 2505

                        #31
                        Per Mathisens tur, og Petter ba ham starte med å fortelle om den økonomiske situasjonen.
                        Fjørtoft fikk skutt inn at han ikke skulle gjøre det, men Mathisen fortalte at økonomien er anstrengt, men at klubben har fått et godt fundament, og at det blir kjørt stramt etter budsjetter - til fortvilelse for de som jobber med det sportslige.
                        I 2008 vil hele LSK-systemet omsette for 120 Mill. kroner.

                        Mathisen fortalte videre om den nye organisasjonen, med nyansatt konsernsjef Svein Asmyhr. Det har etter hvert blitt mange selskaper som må jobbe sammen, og Asmyhrs oppgave blir å få det til å fungere. Han er en strukturert fyr, så Mathisen mente det vil gå bra.

                        På årsmøtet i fjor fikk styret godkjennelse til å overta aksjene i klubben - som ØIE, selskapet til Per Berg, kjøpte i 2004.
                        Fra januar i år har LSK 50% av aksjene og ØIE 50%.
                        Mathisen hadde satt som betingelse for tilbakekjøpet at Per Berg skulle være med videre, og benyttet anledningen til å takke Berg for gavmildheten og det store LSK-hjertet.

                        Det kom et spørsmål om selskapet LSK Invest, som Mathisen fortalte besto av veldig LSK-vennlige personer (som Tommy Sharif) og firmaer.
                        Selskapet investerer i spillere og i eiendom - for å redusere risikoen. Det er eiendomsinvesteringene som står for tilbakebetalingen av investerte beløp.

                        Både LSK og LSK AS (ØIEs selskap) har eierandeler i LSK Invest.
                        Åkrene Mek. var også eier, men fordi Per Mathisen er formann i klubben, måtte de selge til Petter Dybwad.
                        Mathisen takket - litt ironisk - TV2 for den ideen.
                        Last edited by ulfpulf; 22.01.2008, 01:50.

                        Kommentar

                        • glasgow
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2007
                          • 1252

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                          Jeg er tilbake fra medlemsmøtet, og skal prøve å gjengi det grøvste av det som ble sagt.
                          Planen min er å legge det ut i forholdsvis korte innlegg, så det begynner å komme ut noe raskt.
                          Jeg kommer ikke til å lese mye korrektur mens jeg skriver, men vil heller prøve å lese gjennom til slutt og rette opp det mest uforståelige.

                          Oppmøtet var veldig bra i år også. Jeg vil tippe at 300 stykker kom seg inn på Martin's. Media var også reprentert, ved i hvert fall NRK, TV2, TV Romerike og Romerikes Blad.

                          Møtet varte fra presis halv sju til klokka ni.

                          Fra klubben kom formann Per Mathisen, Jan Åge Fjørtoft, Tom Nordlie, Frode Grodås og Vidar Riseth.

                          Peter Olafsson var konferansier i år også, og stjal som vanlig hele oppmerksomheten.
                          Må du skjærpe deg da. Petter gjorde en fremdragende jobb. Tok hensyn til alle som ville stille spørsmål. Tåpelig og mene dette. Hvor tar du det fra. Det var på Martins du var eller ?

                          Kommentar

                          • Torolf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 9574

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av glasgow
                            Må du skjærpe deg da. Petter gjorde en fremdragende jobb. Tok hensyn til alle som ville stille spørsmål. Tåpelig og mene dette. Hvor tar du det fra. Det var på Martins du var eller ?
                            Det er nok ironisk ment, skal du se.

                            Kommentar

                            • Harvest
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2006
                              • 855

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                              Peter Olafsson var konferansier i år også, og stjal som vanlig hele oppmerksomheten.
                              På vegne av oss som ikke har superhørsel, vil jeg rette en stor takk til Petter Olafsson som gjenga spørsmål som ble stilt, slik at alle fikk det med seg.
                              Last edited by Harvest; 21.01.2008, 22:49.
                              Iron Maiden's gonna get you.

                              Kommentar

                              • ulfpulf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 2505

                                #35
                                Ny bane?

                                Per Mathisen sa at LSK prøver å tenke nytt om bane. De vil nødig forlate Åråsen, men verden går videre, og "Åråsen blir mindre og mindre for oss - som klærne mine og Tom sine".
                                - Vår bane skal være et topp moderne stadion, og vi prøver å lære av andres feil og hva de har gjort riktig. Vi skal også ha innspill fra Kanari-Fansen og folk rundt. Vi ønsker en kapasitet på minst 20.000, og med næringsvirksomheten vi trenger, har vi behov for minst 100 mål tomt. Det finner vi ikke i sentrum, men vi har fått inn i kommuneplanen at LSK ser etter tomt.
                                En bisetning om at det også var vurdert tomter utenfor kommunen ble møtt med vantro buing, og Mathisen understreket at det ikke var det de ønsket.

                                En fra salen spurte om det var vurdert å utvide Åråsen.
                                Mathisen svarte at når Kjeller ikke ble lagt ned, er det ikke mulig å bygge mer i høyden, og toglinja gjør det umulig å utvide den veien. Det er ikke plass til næringsvirksomheten som er helt nødvendig.

                                Et annet spørsmål var hvorfor det er så viktig med næringsvirksomhet sammen med stadion.
                                Mathisen sa at det er en del faktorer som gjør det gunstig, blant annet hva som skjer der når det ikke er fotballkamper.

                                På spørsmål om hva som skjer med Åråsen hvis det blir nytt stadion svarte Mathisen at han håpet LSK kunne beholde den, men ikke som fotballbane. Det ideelle ville være som næringsbygg for utleie, men klubben kan bli nødt til å selge for å få kapital til den nye.
                                Uansett skal Åråsen behandles med ærbødighet.
                                Last edited by ulfpulf; 22.01.2008, 01:52.

                                Kommentar

                                • ulfpulf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 2505

                                  #36
                                  Etter Per Mathisens stadionutredning kom det ros fra en i salen, som måtte berømme ledelsen og treneren.
                                  - Makan til intelligent satsning både i idrett og økonomi. LSK er den ledende klubben i Norge i økonomisk tenkning og utvikling.

                                  Per Mathisen valgte beskjedent å understreke at det har vært mange sterke og dyktige ledere i LSK, og at det er et stort ansvar å skulle lede det videre.
                                  Men han var enig i at det hadde skjedd mye, og sa at han hadde snakket med Arne Erlandsen under treningskampen mot HamKam på fredag, og minnet ham på at da han var LSK-trener i 2004 hadde de bare grusbanen bak Skedsmohallen. Nå har vi oppvarmet kunstgressbane, er eneeier av LSK-hallen og vil få to nye kunstgressbaner.

                                  Per Mathisen røpte også at det vil bli gule seter på Notar-tribunen i år, med "LSK 1917" skrevet i svart.
                                  Last edited by ulfpulf; 22.01.2008, 20:50.

                                  Kommentar

                                  • ulfpulf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 2505

                                    #37
                                    Vidar Riseth

                                    Petter ba Fjørtoft si noe om spilleren som fikk oss til å svelge kameler.

                                    Fjøra så på et skjerf i taket på Martin's og åpnet med å si at det alltid er hyggelig å hente spillere fra Luton Town. Så sa han at de lenge hadde prøvd å hente drittsekker, og Riseth er en av de største.
                                    Mer seriøst sa han at Champions League-referansepunktet til LSK er en bussjåfør fra Luxembourg, så vi trengte en spiller med CL-erfaring.

                                    Han snakket også litt om supporternes engasjement rundt kjøpet, og sa at det verste er hvis vi er likegyldige til nye spillere. Det hadde vi ikke vært med Riseth.

                                    Riseth tok over mikrofonen og fortalte om alle spekulasjonene. Han mente at pressen blir tøffere og tøffere, mer og mer lik den engelske.

                                    Han hadde snakket med LSK lenge, og hørt på klubbens ambisjoner, og selv om han er 35 (Fjøra: - Er du gammel?!), har han fortsatt lyst til å vinne noe.
                                    Det hadde ikke manglet tilbud fra andre klubber, og Fjørtoft fortalte at mens de satt med den endelige signeringen hadde Riseth fått en telefon med et konkret tilbud om å spille med Beckham i LA Galaxy.
                                    Fjøra skulle ha overbevist Riseth om at Lillestrøm by er større enn Los Angeles.

                                    Petter mente det var en bisarr opplevelse å høre Riseth som LSK-spiller, med trønderdialekten.
                                    Riseth forsikret om at han ga full gass for klubben han spiller for, og nå er det LSK som er klubben hans.

                                    Fjørtoft fortalte om et tidligere stadium av forhandlingene hvor de, av respekt for Rosenborg, prøvde å holde samtalene hemmelige. Fjøra hadde tatt taxi klokka halv åtte om morgenen til et sted i Trondheim, hvor han hadde blitt hentet av kona til Riseth ("Det blir jeg ofte").
                                    Etter samtalen med Vidar, hadde fru Riseth kjørt Fjøra tilbake til det samme stedet, hvor han hadde fått tak i en annen taxi. Sjåføren - med bart - hadde umiddelbart sagt: "Å, har du vært hos han Vidar nå?".
                                    Fjørtoft hadde prøvd seg med at det hadde vært et bra nachspiel, og at han hadde sovnet hos Riseth.
                                    Last edited by ulfpulf; 22.01.2008, 09:48.

                                    Kommentar

                                    • occean-fan!
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2006
                                      • 730

                                      #38
                                      Var det noe snakk om spillerkjøp (regner med det) hva ble isåfall sagt?

                                      Kommentar

                                      • ulfpulf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 2505

                                        #39
                                        Vidar Riseth fikk flere spørsmål fra salen, blant annet om hvordan han, som har spilt for Celtic, så på å spille et annet klassisk hatoppgjør, LSK - VIF.
                                        Riseth sa at alt da han skulle presenteres for supporterne på Strømmen Storsenter hadde han fått beskjed: "Hvis du ikke tackler mot Vålerenga ..."

                                        Han fortalte at Martin Andresen er en kompis, men på banen smeller det. Sånn skal det være.

                                        KFL-styrets Per Arne ville stå da han skulle spørre et spørsmål, men sa:
                                        "Jeg får ikke reist meg."
                                        "Jeg får ikke reisning, heter det", skjøt alltid munnrappe Fjørtoft inn.
                                        Etter at latteren hadde lagt seg, spurte Per Arne om Riseth mente det var blitt mer holding og albuebruk.
                                        Det syntes Riseth helt klart. Han mente det var blitt mye høyere tempo, og mye mer dueller, og syntes den norske fotballen ligner engelsk første divisjon.
                                        Det var den bevisste albuebruken han var spesielt kritisk til.
                                        Occean går opp med armene veldig ut, men han bruker ikke albuene bevisst, sier Riseth, og mener at det er noe spillerne er klar over, men dommerne feilbedømmer, så Ollie får mange ufortjente frispark mot seg.

                                        Fjørtoft fikk skutt inn en kommentar om at klubben er bekymret for at Riseth, Occean og Kippe ikke skal bli godt nok beskyttet av dommerne.

                                        Riseth fikk spørsmål om hvor på banen han helst vil spille.
                                        Han kunne fortelle at i løpet av sin lange karriere hadde han spilt i alle posisjoner. Sentrallinja, med midstopper og sentral midtbane, er nok den som ligger hjertet hans nærmest, men for å vinne gullet, er det viktig at alle kan spille der det er mest bruk for dem.

                                        En dommer, som hadde dømt Riseth som smågutt på Frosta, spurte hva han mente om dommerstandarden i Norge.
                                        Riseth var diplomatisk og sa at det var vanskelig i de store oppgjørene, når det smalt som verst, og at dommere også kunne ha gode og dårlige dager, som spillerne.
                                        Fjørtoft benyttet anledningen, fikk TV2 til å skru på kameraet, og sa til Riseth:
                                        "Du sa at norske dommere er veldig gode?"
                                        Riseth spilte med: "Blant Europas beste."
                                        Last edited by ulfpulf; 22.01.2008, 01:55.

                                        Kommentar

                                        • ulfpulf
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2004
                                          • 2505

                                          #40
                                          Tom Nordlie

                                          Petter spurte Tom Nordlie hvordan han ville bruke Riseth.

                                          Nordlie tok opp det Riseth hadde snakket om, om spillere som bare ville brukes i én posisjon, og fortalte om en spiller han hadde i Odd som hadde spilt 17 kamper som indreløper. Mot Lillestrøm måtte han spille ving. Etter kampen sa han til Nordlie at han ikke ville spille ving igjen. Nordlie sa at det var greit, og neste kamp satt han på benken.

                                          Nordlie fortalte litt generelt om hvordan de jobber med å bygge opp spillere til å bli ledere. Det er spillere som har vært ti år i klubben, men fortsatt ser i gulvet når de snakker med folk. Nå må spillerne holde ti minutters foredrag om selvvalgte emner for hele spillergruppa, for å øve seg opp i å bli ledere.
                                          Nordlie mente klubben hadde kjøpt to som alt er ledere i Riseth og Steinar Pedersen.
                                          Han håper å bruke Riseth som leder, men det viktigste er hvem som passer sammen som spillere.

                                          Når klubben vurderer nye spillere, er det 4 faktorer de ser på:
                                          1. Passer spilleren inn i spillestilen?
                                          2. Fungerer han sosialt?
                                          3. Hvordan er den fotballkulturelle bakgrunnen?
                                          4. Har han LSK-attitude? (Siden LSK er en klubb hvor det kreves mye, og hvor man får stor oppmerksomhet.)

                                          Han mente at å kjøpe spillere er som å kjøpe en leilighet. I noen må kjøkkenet pusses opp, i andre badet.
                                          I Vidar Riseth har vi fått en bra leilighet. Riktignok ikke nybygd.

                                          En fra salen spurte om Vidar Riseth kunne være den nye kapteinen.
                                          Nordlie mente at det kan hende, men at han var litt oppgitt over å lese at Kippe ikke snakker nok.
                                          Nordlie mener at det finnes to slags kommunikasjon, både verbal og adferdskommunikasjon, som smitter. Så tenkte han seg litt om , og sa at kanskje ikke all adferden til Kippe i fjor burde smitte.
                                          Last edited by ulfpulf; 22.01.2008, 01:58.

                                          Kommentar

                                          Working...