Laget mot Start!!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6082

    #21
    Sundgodt er jo en av de viktigste spillerne våre, klart han får den ene spissplassen. Spisser måles ikke kun på hurtighet, og jeg vil si at sundgodt er bedre enn mifsud på alt annet enn hurtighet, dette basert på det jeg har sett av dem. mifsud har i følge noen bra teknikk, men jeg har kun sett han spille ballen langt og løpe etter den til han med uhell spiller den til en motspiller. Å sette opp et spisspar uten sundgot virker for meg litt håpløst. I en liga som tippeligaen med temmelig kraftig press i midtbanen er det viktig å kunne spille over midtbanen til tider, man må ha fler alternativer. Å spille lange baller på mifsud og myklebust blir ganske håpløst med mindre de havner i bakrommet. Powel når ikke sundgot til knærne som oppspillspunkt selv om han er god på hodet.

    Kommentar

    • PA
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2004
      • 500

      #22
      ja, vi får håpe Sundgodt blir bedre i år, en de to siste sesongene.
      vi hadde bare trengt Powell. For som du sier så trenger vi en som tar ballene hvis de blir slått langt, da har vi powell som deretter hadde stutset ballen videre til Mifsud/Mykelbust som løper i bakrommet. Men, jeg står på midt og håper Lillestrøm skal begynne og spille bra fotball. Og bra fotball spiller man ikke i lufta, men på bakken.

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6082

        #23
        Sundgot var god i fjor, holder han samme nivået er det bra. Virker som en del nordmenn tror lange baller betyr at de skal nikkes, slik som flo passningen. Det som gjør sundgot så god er at han kan ta lange baller ned på bakken selv om han blir pressa, den ferdigheten har ikke powel. Det er ikke snakk om enten å spille ballen gjennom midtbanen eller å spille en lang passning til en som nikker for deretter å kjempe om andreballen. Med sundgot kan vi slå langt og ta ballen ned på bakken igjen, slik at vi får flytta ballen opp uten å miste så mye kontroll på den. Det er denne egenskapen som gjør sundgot så god. God hodespiller og godt oppspillspunkt er ikke nødvendigvis det samme.

        Kommentar

        • PA
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2004
          • 500

          #24
          Hvis du mener at han er god så
          men men, kan være uenige. men noe vi er enig ihvertfall er at vi skal banke Start i første runde uannsett hvem vi stiller med på topp! 8)

          Kommentar

          • Do'h
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 1891

            #25
            Opprinnelig skrevet av PA
            Hvis du mener at han er god så
            men men, kan være uenige. men noe vi er enig ihvertfall er at vi skal banke Start i første runde uannsett hvem vi stiller med på topp! 8)
            feil :cry:
            LSK FOR GULL 2006

            Kommentar

            • PA
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2004
              • 500

              #26
              Do'h
              Skrevet: 00:31 - Mandag 11 Apr 2005 Tittel:

              --------------------------------------------------------------------------------

              PA skrev:
              Hvis du mener at han er god så
              men men, kan være uenige. men noe vi er enig ihvertfall er at vi skal banke Start i første runde uannsett hvem vi stiller med på topp!


              feil
              ja, men men... det er fortsatt maaaange kamper igjen :wink:

              Kommentar

              • christoffer
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2004
                • 326

                #27
                Opprinnelig skrevet av christoffer
                Snakket med Halle i går, Rambekk blir testet på lørdagstreningen.

                Det kommer til å bli luftkrig i Krsand, veldig dårlig bane.

                Jeg tror det blir 4-4-2
                Heinz
                Chris-psa-kippe-rambekk
                Søgård-Koren-Kasey-Strand

                Powell-Arild
                Eneste her inne med rett startellver.. Men den såkalte luftkrigen tapte vi..

                Kommentar

                Working...