Om Heinz selges for 1 million pund vil LSK sitte igjen med 2,715,923.03 NOK med dagens kurs.
Videresalg av Heinz vil gi penger til LSK
Collapse
X
-
Litt klønete formulert, men du skjønner formelen: (Salgssum - 2 mill. kroner) * 20 %
Hvis Müller går for 1 million pund, sitter LSK igjen med ca. 1,8 mill. kroner.Last edited by Torolf; 29.12.2007, 09:07.Kommentar
-
GBP = 10,802 per NOK (fra DN.no i dag kl 08.55)
1.000.000 x 10,802 = 10.802.000 NOK
10.802.000 - 2.000.000 = 8.802.000 NOK overskytende sum
20% x 8.802.000 = 1.760.400 NOK til LSK
Eller som Torolf skriver ca 1,8 mill. kroner, så hvor Lars finner den ekstra millionen lurer jeg også på.Hilsen Anders
Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namnKommentar
-
Anyhow, begge oss to ender i vårt regnestykke på ca 1.8 mill. NOK til LSK uansett dersom Heinz blir solgt for nevnte sum 1 mill pund.Hilsen Anders
-
-
Vi kan spandere briller på NFF. Et stygt og beklagelig uhell, at Fevang blir alvorlig skadd innebærer ikke at Müller har gjort noe med vilje. Hadde ikke fevang truffet kneet til müller ville han fått gult kort for angrep på keeper. Denne diskusjonen er tatt før, men å kalle heinz en voldsmann er for drøyt. Takk for pengene, ditt rykte hos meg er uplettet herr hornyboy.Kommentar
-
-
Stygg? På hvilken måte? Mange blander sammen skadeomfanget og skyldspørsmålet. Ville noen reagert om Fevang ikke var blitt skadd? Neppe. Nok et eksempel på Se & Hør journalistikken hvor noe oppleves som så provoserende at gjerningmannen MÅ være skyldig. En skandale at NFF ikke kunne håndtere dette som voksne mennesker. Straffen viser med all tydelighet at de forstår at dette ikke var med overlegg, allikevel ønsker de å blidgjøre blodtåke-gjengen ved å si at han er "liksom-skyldig" ved å gi ham to kampers karantene.
Personlig skulle jeg likt å se dette i rettsapparatet, hvor saken ville blitt avfeid av en irritert dommer i forhørsretten etter en rask gjennomgang av videoen. Om så Müller hadde vært tredje generasjon Ninja med flere svarte belter enn en S/M-sjappe så ville han ikke klart å felle fevang uten å se på ham. En trist og vond situasjon, men for bermen på sørlandet enda en anledning til å rope "Korsfest, Korsfest", som så mange ganger før.Last edited by reka; 29.12.2007, 11:08.Kommentar
-
Kommentar
-
Beklager hvis jeg har kommet med feilinformasjon, men jeg er 100% sikker på at jeg har lest at vi skal få 25%.
Og 25% av 1 mill pund er for tiden 2,7-2,8 mill. Jeg glemte selvsagt at man skulle få prosenter av summen som overstiger 175.000 pund, dvs at vi skal ha 20/25 % av 825.000 pund. Mao er dere mye nærmere sannheten enn jeg var i innlegg mitt, som forøvrig ikke var et åpningsinnlegg. Hadde jeg visst at Roy skulle åpne en ny tråd hadde jeg selvsagt laget et litt mer gjennomtenkt innlegg. ;-)Kommentar
-
Beklager hvis jeg har kommet med feilinformasjon, men jeg er 100% sikker på at jeg har lest at vi skal få 25%.
Og 25% av 1 mill pund er for tiden 2,7-2,8 mill. Jeg glemte selvsagt at man skulle få prosenter av summen som overstiger 175.000 pund, dvs at vi skal ha 20/25 % av 825.000 pund. Mao er dere mye nærmere sannheten enn jeg var i innlegg mitt, som forøvrig ikke var et åpningsinnlegg. Hadde jeg visst at Roy skulle åpne en ny tråd hadde jeg selvsagt laget et litt mer gjennomtenkt innlegg.
LSK ble torsdag formelt enig med Barnsley om Heinz Müller. Overgangssummen ble 250 000 euro, og 20 % av videresalg.
Nå husker ikke jeg hva euroen sto i på salgtidspunktet, men ca 8 NOK/EUR virker rimelig og det gir en salgssum på 2mill. NOK. (Dagens kurs er på 7,966 i følge dn.no for oss spesielt interesserte.)
Så da gjenstår det å se om Lars fortsatt er 100% sikker på 25%, eller om han må bite i gresset etter at Roy skilte ut innlegget og laget egen tråd på hovedforumet til fri forlystelse for oss som er glade tallHilsen Anders
-
Jeg har aldri sagt at jeg er 100 % sikker på at det er 25 %, jeg skrev at jeg er 100 % sikker på at jeg har lest det et eller annet sted. Mener det var en nettavis.
/oppklaring
PS: Det er alltid mellomrom mellom antallet prosent og selve prosenttegnet. Selv om jeg aldri gjør riktig bortsett fra i dette innlegget.Kommentar
-
Syntes det kan være en god gest å donere pengene til et godt formål, eller kanskje til Kanarifansen?Kommentar
-
Hva i all verden har Müller/Fevang-saken med salget av Heinz å gjøre? Ser overhodet ikke noe fornuft i forslaget ditt. For å ta et annet eksempel: Skal Brann gi fra seg overgangssummen dersom de selger Eirik Bakke? Noen av taklingene hans de siste årene har jo vært skandaløst stygge!
LSK hentet Heinz "gratis" og utviklet ham ganske kraftig over 3 sesonger. Kjell Lier, Claus Reitmaier og spesielt Frode Grodås er vel de som skal størstedelen av æren for det. Når vi da selger en keeper som vi tydeligvis har gjort god nok for Championship/Premier League, skal vi selvsagt ta imot betalingen for jobben.Kommentar
-
Det blir ingen overgang til Arsenal for Heinz, desverre.
Lehmann har i dag nektet overgang til Dortmund pga. lavere lønn.Kommentar
-
Kan vel tenkes at AFC likevel klarer å offloade surpompen Lehmann til en annen klubb. Noen vil vel ha han...LSK Norges beste lagKommentar
-
Her lukter det kroner inn i kassa på Åråsen, Müller spiller nok temmelig sikkert ikke i Championship for Barnsley neste sesong. Får håpe på videre godt spill utover denne sesongen slik at Barnsley med god grunn kan kreve litt høyere overgangssum for Horney.Kommentar
Kommentar