januar 2008

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

RB: (Marius Johnsen) Ute til sommeren

http://www.rb.no/lsk-magasinet/article3267086.ece

Ute til sommeren

SKEIKAMPEN:
    Marius Johnsen kan ikke spille ball før sommeren.
    Av Espen Solbakken

– Et realt slag i trynet, men jeg har brukt dagene i jula til å komme i humør igjen, sier nyopererte Marius Johnsen.
    Legene har sagt at han ikke kan regne med å spille kampen igjen før til sommeren, men selv vil han ikke fokusere på en bestemt comeback-dato.
    – Det vil bare gjøre meg utålmodig. Nå må jeg trene meg sakte, men sikkert tilbake med mye sykling og alternativ trening, sier sørlendingen.
    I hans skadefravær blir det trolig to andre eks-Start'ere som tar hånd om backplassene, nemlig Steinar Pedersen (høyre) og Jon Midttun Lie (venstre).
    Marius Johnsen ble operert for en slitasjeskade i kneet den 5. desember. Skaden var langt mer omfattende enn man trodde på forhånd, og det vil trolig gå enda seks måneder før landslagsspilleren kan være tilgjengelig for Tom Nordlie igjen. Neste uke planlegger Johnsen å kaste krykkene, og derfra blir det små steg tilbake mot fotballspill.
    – Dette er ingen uvanlig skade for fotballspillere som trener mye, men det er forskjellige grader av den. Dessverre for meg var det alvorligere enn vi trodde først. Det var tøft å få beskjeden, men nå har jeg innstilt meg mentalt på at det vil gå lang tid før jeg kan spille igjen, sier Marius Johnsen til Romerikes Blad.

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

Dagbladet (papir)

Stort intervju med Tom Nordlie i Dagbladet i dag med tittelen: "- Klubber kan brekke nakken." Overskriften refererer seg til prisutviklingen på norske fotballspillere.

Saken er ennå ikke lagt ut på nettet, her noen sitater:
      - Vi er først og fremst ute etter én eller to vinger, men når Doffen var ledig på markedet, var han selvsagt interessant for oss. Bjørn Helge Riise er jo fleksibel og kan spille i flere roller, samtidig som Doffen er en merkevare. Det begynte å bli dyrt, men det var hans eget valg at det ble VIF, vi trakk oss ikke. Men vi respekterer hans valg, sier Nordlie.
      - Målene er noe vi ikke bruker tid på å diskutere. Alle er innforstått med at vi har som mål å vinne medaljer og trofeer, og komme så langt i Europa som mulig, sier Nordlie.
      - Vi har ikke de ressursene toppklubbene i de fire største byene har. Men det er gratis å trene, og vi kan være dyktige på det som ikke koster penger, samtidig som vi har en del ressurser vi også, sier Nordlie.
      [Dette bare noen smakebiter; dersom intervjuet ikke legges ut på nettet i løpet av dagen, kan det være en idé å ta med seg papirutgaven av Dagbladet.]
      Last edited by RSP; 09.01.2008, 13:40.

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

Dagbladet

Johnsen mister vår-sesongen

SKADEFORFULGT: Marius Johnsen skrev femårskontrakt med LSK i juli. Siden har venstrebacken vært mye skadd og nå er han ute fram til juli.
        Foto: Scanpix

Marius Johnsen (26) blir neppe klar for seriespill igjen før til høsten.

MARIANNE STEFFENSEN
        Onsdag 09.01.2008, 10:47
        oppdatert 11:10

SKEIKAMPEN (Dagbladet): LSK-spilleren har vært svært uheldig siden han kom til Lillestrøm fra Start i fjor sommer. Johnsen har siden vært forfulgt av skader.

– Det første som skjedde, var jo at jeg pådro meg en strekkskade i en treningskamp før høstsesongen startet. Jeg var i ny klubb og litt for ivrig på å komme tilbake, og slo den opp. Det holdt meg ute i 6–7 uker, sier Johnsen, som fikk med seg noen kamper på høsten, men pådro seg en belastningsskade i kneet.

– Jeg spilte med smerter, og det hemmet jo dessverre spillet mitt, sier Johnsen.

Lang opptrening
        Tidlig i desember opererte han kneet, og neste uke kaster han krykkene. Men opptreningsperioden vil bli lang.

– Han er neppe klar før til høsten. Vi håper han kan spille fotball igjen rundt 1. juli, sier Tom Nordlie.

Medisinsk koordinator og fysioterapeut i LSK, Jørn Karlsen, bekrefter dette.

– Vi får evaluere etter hvert, ting avhenger litt av hvordan han reagerer på opptreningen. Men det er neppe realistisk at han kan trene fotball igjen før i juli. Hvis han blir for ivrig kan det ødelegge hele prosessen, sier Karlsen.

Johnsen sier til Dagbladet at han vil være tålmodig og at han kaster krykkene neste uke.

• Les i Dagbladet i dag: LSK-trener Tom Nordlie tror klubber vil brekke nakken på grunn av prisutviklingen på norske spillere.

[Jeg synes at denne kan fortjene plass i nyhetstråden, da dette ikke er en kopi av RBs sak.]

Marius Johnsen (26) blir neppe klar for seriespill igjen før til høsten.

Kommentar

• glasgow
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2007
          • 1252

LSK sa nei til Royal leage

TAR SELVKRITIKK: Jan Åge Fjørtoft tar i dette intervjuet selvkritikk etter en turbulent sesong. FOTO: SCANPIX
          Sa nei til «Royal League»

LILLESTRØM:
          Arrangøren fikser likevel en form for treningsturnering, men LSK takket nei.
          Av Rune Bernhus
          Publisert 09.01.2008 - 21:03 Oppdatert 09.01.2008 - 21:08
          Tips en venn om denne saken
          Skriv ut denne siden

Helt ut av det blå viser det seg at floppeturneringen Royal League lever. Kampene går imidlertid ikke på TV i år.
          For noen fullverdig turnering blir det ikke. Ifølge Nettavisen har arrangørene likevel sørget for at konseptet ikke er helt dødt.
          Nå har de nemlig gått inn med økonomisk støtte slik at lagene som skulle spilt i årets Royal League likevel kan møtes i treningskamper. I Norge har Brann, Stabæk og Viking sagt ja til tilbudet.
          Lillestrøm takket nei

– Vi diskuterte dette, men av rent praktiske årsaker valgte vi en annen løsning, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft til Nettavisen.
          De andre tre norske lagene får delsponset sine kamper mot andre nordiske lag i sesongoppkjøringen.
          Det blir imidlertid ikke utarbeidet noen tabell på bakgrunn av resultatene.
          Økonomisk støtte

Kampene gjennomføres kun som frittstående treningskamper, hjulpet frem økonomisk av Royal League.
          – Beslutningen om at det ikke blir noe Royal League i år kom veldig sent. I tillegg håper og tror vi at vi igjen kan skape et Royal League-konsept i fremtiden. Derfor gjør vi dette, sier daglig leder i Norsk Toppfotball, Boye Skistad, til Nettavisen.
          Royal League sitter med en egenkapital på snaut fire millioner kroner. Om lag en fjerdedel av den egenkapitalen brukes nå for å arrangere disse treningskampene.

Kommentar

• sparwasser
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3185

Tom Nordlie er ikke interessert i å hente Ijeh, i følge Rogalands Avis

Og Rosenborgs Nils Skutle avviser at trønderklubben er ute etter Ijeh.
            Vi har ikke lagt inn bud på Peter Ijeh.

Det har heller ikke Stabæk eller Lillestrøm. Både Lars Bohinen og Tom Nordlie avviser at klubbene er interesserte i å sikre seg Ijeh
            Hele artikkelen:

Kommentar

• Torolf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 9574

RB: (Søgård) Skal overbevise sin kaptein

http://www.rb.no/lsk-magasinet/article3269034.ece

Skal overbevise sin kaptein

Kippe: – Vålerenga virker sterke Søgård: – Vi er et mye bedre lag
              SKEIKAMPEN :
              Mens LSK-kaptein Frode Kippe har latt seg imponere av Vålerenga på overgangsmarkedet, har Espen Søgård – om mulig – fått enda større lyst til å ta rotta på Martin Andresen & Co.
              Av Espen Solbakken
              Publisert 10.01.2008 - 06:31

SPENNENDE: Espen Søgård og Frode Kippe innrømmer at Vålerenga-revolusjonen på trener- og spillersiden setter en ytterligere spiss på oppgjørene mot erkerivalen. Ikke uventet er Søgård mindre imponert av VIF enn omgivelsene.FOTO: ROAR GRØNSTADD

Vålerenga-fiende nummer én, Espen Søgård, misliker all oppmerksomheten rundt Oslo-klubben. Alt han vil er å sprekke VIF-ballongen, som blåses stadig større denne vinterdvalen.
              – Det skrytes forferdelig av Vålerenga nå. Når jeg ser alle reportasjene i tv og aviser, tenker jeg bare på hvor deilig det skal bli å slå dem. Dette handler ikke om misunnelse, kun hat, sier Søgård, som ble overrasket da han hørte at klubbens kaptein skrøt av erkerivalen.
              – Jeg tror Vålerenga vil bli bra, og de er ett av fire-fem lag som kan vinne serien. Noen vil bli skuffet, er Kippes nøkterne og balanserte vurdering av situasjonen.
              Søgård er adskillig mer kategorisk:
              – Vi møter de tidlig i serien og satser på at de ikke har fått satt sitt nye system. Vi har fått ytterligere en vinter under Tom Nordlie og blir stadig bedre. Det spiller ingen rolle hvor mange midtbanespillere de har eller hvem de kjøper, motivasjonen til disse kampene ligger i mitt eget blod, sier Espen Søgård.

– Under oss

LSK-spillerne ellers er generelt imponert over kvaliteten til enkeltspillerne som er handlet inn til Vålerenga, men er skeptiske til om Oslo-klubben og Martin Andresen vil kunne skape et lag som vil kunne vinne ligaen.
              – Vi er et bedre lag, er kjent med både system og spillestil og vil bare utvikle oss videre. Jeg tror Vålerenga blir ett av topplagene, men at de til slutt havner under oss på tabellen, sier Arild Sundgot.
              Pål Strand var lenge Vålerengas store skrekk med sine scoringer. Han mener Oslo-klubben aldri har sett bedre ut.
              – På papiret ser laget sterkt ut, men spørsmålet er om Martin greier å sy det sammen. De er veldig i vinden om dagen og vil få enorme forventninger på seg, men det er ikke noe som tilsier at vi ikke skal bli bedre enn dem i år også, sier Strand.
              Simen Brenne er mer glad i å snakke om LSK enn Vålerenga, men sier dette kort om duellen:
              – Vi kommer foran VIF på tabellen i 2008.

Skal ha gull

Bjørn Helge Riise har stor respekt for sin landslagskaptein Martin Andresen, synes han er en flink fyr og tror på den nye trenerløsningen på Valle. Likevel er han skråsikker på at LSK havner foran Vålerenga i år.
              – Jeg skal ha gull. Og da er det ikke noen ledig plass foran oss på tabellen. Jeg skryter ikke av Martin fordi han er kaptein på landslaget, jeg sier det fordi jeg mener det. Har en følelse av at det kan bli enten-eller for Vålerenga i år. De har et godt nok lag til å henge med, men det er ingen automatikk i at de gjør det. Er det for mange stjerner der? undrer Riise.
              Duellene mellom klubbrivalene i år bør ikke stå tilbake for tidligere klassikere. Vidar Riseth mot Martin Andresen, Riise mot Doffen, Kippe mot Sæternes og Occean versus Wæhler.
              Første derby: 13. april på Åråsen.
              Last edited by Lars; 10.01.2008, 09:00.

Kommentar

• gamle-perta
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2418

Kiesenebner rekker ikke seriestart

I følge papir-RB har Markus K fortsatt ikke begynt å jogge etter sin operasjon. Derfor tror fysio Jørn Karlsen at seriestarten kommer for tidlig: - Markus må fortsatt være tålmodig, men han følger "comeback-skjemaet" sitt, sier han.
                Han ble sjekket av spesialister i Østerrike i desember, og de var visstnok fornøyd med fremgangen hans...

Mvh
                Gammer`n
                Mvh
                Gammer´n (Per T)

Kommentar

• sparwasser
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 3185

Fra Bold.dk:
                  Fodboldnyheder, livescore, resultater, stillinger og tabeller - Bold har alt til fans af fodbold, som vil være opdateret på det seneste i fodboldens verden

Avis: Brøndby vil hente Dan Anton tilbage

Ifølge B.T. er Lillestrøms Dan Anton Johansen på vej tilbage til SAS Ligaen og hans tidligere klub Brøndby skulle være meget interesserede i at hente højrebacken som afløser for Thomas Rytter.

Det er ikke blevet til mange kampe fra start i Lillestrøm for danske Dan Anton Johansens vedkommende, og derfor søger han nye græsgange. Ifølge B.T. skulle et comeback til SAS Ligaen være nært forestående, og især Dan Antons tidligere klub Brøndby har vist interesse, da de mangler en afløser for Thomas Rytter.

Brøndby kan imidlertid få kamp om højrebacken, da også FC Nordsjælland, med Dan Antons tidligere holdkammerat Morten Wieghorst ved roret, leder efter en spiller til den position.

Hovedpersonen selv har ikke lyst til at komme nærmere ind på de konkrete klubber, som har udvist interesse, men vil gerne bekræfte, at der er flere danske klubber inde i billedet.

- Jeg kan bekræfte, at der er interesse for mig. Jeg kan ikke kommentere på klubnavne, men jeg vil bestemt ikke afvise, at jeg vender tilbage til dansk fodbold inden længe, siger Dan Anton Johansen til B.T.

Dan Anton Johansen skiftede til Lillestrøm for halvandet år siden. Indtil da havde han tilbragt alle sine fodboldår i netop Brøndby.

Kommentar

• Kanarizz2
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2005
                    • 355

http://www.lsk.no/?did=9105777

Treningskamper
                    Sesongoppkjøringen startet mandag, og allerede fredag i neste uke spilles første treningskamp.

Av: Ole Kristian Bakkene

Med ski å beina startet LSK-spillerne oppkjøringen til sesongen 2008 på Skeikampen mandag. Torsdag var første ordinære trening med ball, og fredag i neste uke spilles første treningskamp. Den spilles i LSK-hallen på Lillestrøm stadion, og er mot det nyopprykede laget HamKam.

[FONT=Verdana]I oppkjøringen til sesongen 2008 vil LSK spille mot to motsandere når det arrangeres kamper i LSK-hallen. Det første oppgjøret er for a-stallen, og det andre oppgjøret er for de spillerne som ikke spilte første kamp i a-stallen og de beste fra rekruttstallen.

Treningskamper og treningsleire:
                    18. januar LSK-HamKam 16:00, LSK-Nybergsund 18:00 i LSK-hallen
                    26. januar LSK-Haugesund 13:00, LSK-Kongsvinger 15:15 i LSK-hallen
                    1. februar LSK-Stabæk 15:00, Odd Grenland 17:15 i LSK-hallen[/FONT]
                    [FONT=Verdana]9. til 23. februar treningsleir La Manga, Spania[/FONT]
                    [FONT=Verdana]11. februar LSK-Spartak Nalchik 19:00 - La Manga
                    14. februar LSK-Brann eller FC Nordskjælland - La Manga
                    18./19. februar Ikke avgjort hvilken motstander - La Manga[/FONT]
                    [FONT=Verdana]29. februar LSK-Strømsgodset 16:00, LSK-Strømmen 18:15 i LSK-hallen[/FONT]
                    [FONT=Verdana]8. mars Viking-LSK 13:30 - Viking stadion
                    14. mars Molde-LSK 17:00 - Aker stadion[/FONT]
                    [FONT=Verdana]17. til 27. mars treningsleir Marbella, Spania[/FONT]
                    [FONT=Verdana]18. mars Ikke avgjort hvilken motstander - Marbella[/FONT]
                    [FONT=Verdana]23. mars LSK-Lyn - Marbella[/FONT]
                    [FONT=Verdana]30. mars sesongstart mot Tromsø på Åråsen[/FONT]

------Sørum kanaris------

100% Støtte

Kommentar

• holmiz
                      The kjøkken-kanariz
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6064

Dansk interesse for LSK-back

NY KLUBB? Dan Anton Johnansen kan være på til Danmark. Foto: Stian Lysberg Solum, SCANPIX.

Dan Anton Johansen har ikke vært noen hit i LSK. Nå går det mot retur til gamleklubben.

Ifølge den danske avisen B.T. skal det være hard kamp om den tøffe høyrebacken til LSK, og mange danske klubber ønsker 28-åringens tjenester. Johansen hadde et stort navn i danske fotball før overgangen til LSK sommeren 2006. Etter å ha vært fast på LSK sin førte sesong i Norge var 2007 et skuffende år, og Johansen fikk kun fem kamper fra start i serien.

- Jeg kan bekrefte at det er interesse for meg. Jeg kan ikke kommentere navn, men jeg vil på ingen måte avvise at jeg vender tilbake til Danmark i løpet av kort tid, sier Johansen til avisen.

Ifølge B.T. er gamleklubben Brøndby favoritt til å sikre seg Johansen, en klubb Johansen spilte 184 kamper for i tidsrommet 1999-2006.

Kilde: http://www.fxt.no/tippeligaen/lilles...cle1530579.ece
                      Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• Kanarizz2
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2005
                        • 355

http://www.rb.no/lsk-magasinet/article3270522.ece

- GØY: Viar Riseth hadde det moro under sin første LSK-trening i formiddag. MMS-FOTO: ESPEN BOLSTAD
                        Riseth håper kroppen holder

ÅRÅSEN:
                        Etter årets første dose LSK-trening håper Vidar Riseth (35) kroppen vil holde ut.
                        Av Espen Bolstad
                        Publisert 10.01.2008 - 13:21 Oppdatert 10.01.2008 - 13:55

ÅRÅSEN: Vidar Riseth har gjennomført sin første LSK-trening og ser fram til fortsettelsen. MOBIL-FOTO: ESPEN BOLSTAD

Årets første LSK-trening foregikk under varme forhold inne i den nye LSK-hallen. Vidar Riseth spilte for første gang ball med LSK-gjengen.
                        Etter treningen var Riseth strålende fornøyd med det meste, men mengden trening er noe han kommer til å passe på:
                        – Det kommer til å bli mer trening enn det jeg er vant med fra tidligere, det blir nytt, sier den ferske LSK-spilleren til rb.no.
                        – Hva må til for at du skal klare å komme deg gjennom større doser trening enn du har vært vant til?
                        – Jeg må passe på å pleie kroppen mellom øktene. Klarer jeg det godt skal det nok gå veldig bra, sier Riseth.

SE WEB-TV: Vidar Riseth etter første LSK-trening

– Mer ivrige enn dyktige

Under dagens jomfrutrening ble Vidar Riseth testet ut både på sentral midtbane, og på midtstopperplass.
                        Tom Nordlie mener det ennå er for tidlig å se hvor Riseth vil passe best inn på banen.
                        – I dag var nok alle spillerne mer ivrige enn forstandige, men vi må teste de nye spillerne inn i forskjellige roller framover. Man får ikke svar etter kun én fotballøkt, sier Nordlie til rb.no.
                        Nordlie hadde planer om å teste ut den tidligere RBK-spilleren på backplass også under dagens trening.
                        Selv mener Vidar Riseth det er det samme hvor han spiller.
                        – Det viktigste er at laget er best mulig. Men jeg føler jeg er best langs den sentrale linja. Enten på midten eller i forsvaret. Men sier han (Tom Nordlie red. anm.) at jeg skal stå i mål, så tar jeg på meg hanskene, gliser trønderen. til rb.no.

– Vi er sterkere

Espen Søgård så Tom Nordlie spasere inn til sin første LSK-trening i blåst og et hav av journalister i fjor på disse tider.
                        – Hva er forskjellen på LSK anno 2008, sammenlignet med 2007?
                        – Vi har fått inn noen rutinerte spillere som løfter laget, samtidig som vi er sterkere og i bedre fysisk form enn vi var på samme tid i fjor, sier Søgård.
                        Søgård mener også forholdene med den nye hallen vil ha noe å si.
                        – Det er det ikke tvil om. Vi slipper kulda og får trent under like forhold helt fram til sesongstart. Det tror jeg vi kommer til å merke, sier han til rb.no.

(Filmen ligger ute på http://www.rb.no/lsk-magasinet/article3270522.ece)
                        ------Sørum kanaris------

100% Støtte

Kommentar

• RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

RB

(Foto Per Kristian Torvik) MÅTTE GÅ: Til tross for at han var sterkt ønsket på Åråsen, endte Diomande Alassanes Lillestrøm-eventyr med at han ble vist på døren av LSK-leder Frank Grønlund. Unggutten fikk nemlig ikke arbeidstillatelse i Norge.

Alassane ønsket i Viking

STAVANGER:
                          Rösler vil ha afrikansk diamant.

Av Rune Bernhus
                          Publisert 10.01.2008 - 16:59

I fjor forsøkte Lillestrøm å knytte til seg Diomande Alassane (19). Nå kan han være på vei til Viking.
                          19-åringen har nemlig vist så gode takter på trening at tidligere LSK-trener Uwe Rösler gjerne vil ha ham i A-troppen til siddisene.
                          Først må imidlertid Viking få til en gunstig avtale med hans ivorianske klubb.

Var Lillestrøm-aktuell
                          Så sent som i fjor vår hadde Alassane kontrakt med Lillestrøm.
                          Kanarifuglene klarte imidlertid ikke å overbevise Norges Fotballforbund om at det afrikanske talentet var nødvendig for virksomheten – eller sagt med andre ord; at han skulle spille seg til fast plass på laget.
                          Dermed ble unggutten fra Elfenbeinskysten heller ikke innvilget arbeidstillatelse fra UDI.
                          LSK ga dermed Diomande anledning til å finne seg en annen klubb.

Turistvisum
                          Og nå jakter altså den tidligere LSK-helten Uwe Rösler på mannen som han tidligere har omtalt som en juvel.
                          – Alassane er i Norge på turistvisum. Det betyr at han ikke får innreisevisum til Brasil. Ellers ville han vært med på treningsleiren vår dit, sier Rösler til Aftenbladet.
                          Med tanke på det tette kampprogrammet til sommeren ser Viking-treneren gjerne at han har god dekning på spissplass i A-lagstroppen. Og han mener Alassane har potensial til å bli en bra angriper.
                          – Han trenger å tilvende seg et annet nivå. Men talentet er der, og også 2.divisjonslaget vårt kan være et aktuelt utviklingsområde. Om vi skulle få til en grei avtale med hans ivorianske klubb kan det også være en mulighet å låne ut Alassane til for eksempel Sandnes Ulf i 1.divisjon, sier Rösler.

Kommentar

• Torolf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 9574

RB: Dan Fellus enig med LSK

LILLESTRØM: Dan Fellus (20) gjenforenes trolig med Frode Birkeland da han denne uka ble enig med LSK om en overgang. Angrepsspilleren kjent for sin hurtighet spilte i fjor for Gjøvik-Lyn under Birkelands ledelse. Der ble han toppscorer på et lag som rykket ned. Fellus er født i Israel og har en fortid i Vålerenga før han en kort periode spilte for Hakoah Ramat Gan i hjemlandet. I vinter har han vært aktuell for både Eidsvold Turn og Strømmen, men 20-åringen ser ut til å ende opp i LSKs rekruttstall.

Kommentar

• Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

RB: Essediri ber om godt vær

Essediri ber om godt vær

LILLESTRØM:
                              Denne sesongen har ikke Karim Essediri tenkt å komme på kant med LSK-trener Tom Nordlie. Planen er å spille høyrekant på laget.
                              Av Morten Svesengen
                              Publisert 11.01.2008 - 06:30 Oppdatert 11.01.2008 - 07:08

AKTIV: Karim Essediri var aktiv under gårsdagens trening i LSK-hallen. FOTO: ROAR GRØNSTAD

Etter at årets første trening med ball er unnagjort i den nye LSK-hallen, møter RB-sporten en ydmyk Karim Essediri.
                              Tunisieren lærte mye av den tunge fjorårssesongen hvor han ikke startet en eneste seriekamp for LSK.
                              – Jeg skjønner nå at det ikke var så lurt å gå ut i avisen og klage da jeg ikke spilte. Da jeg var "ute i kulden" bestemte jeg meg for å takle motgangen på en annen måte, sier Essediri.

– Liker reell konkurranse

Denne sesongen skal han angripe konkurransesituasjonen helt annerledes.
                              – Jeg har lært at det er lurt å konsentrere seg om å jobbe hardt på trening. Det er det eneste jeg kan gjøre noe med. Hvis jeg kan reise hjem fra trening og vite at jeg har gjort en god jobb, er jeg fornøyd. Så blir det opptil treneren å velge, sier Essediri.
                              Målet er som i fjor å spille seg til fast plass i LSKs startoppstilling som høyreving.
                              – Konkurransen om plassene er tøff i LSK, men jeg liker konkurranse så lenge den er reell. Det føler jeg at den er nå, sier Essediri.

Vendepunkt etter ferien

I vårsesongen i 2007 slet han mer med motivasjonen.
                              – Etter at jeg gikk ut i avisen, følte jeg ikke at jeg hadde en sjanse til å spille uansett hva jeg presterte på trening. Jeg slet med motivasjonen. 10 dagers sommerferie fikk meg til å se annerledes på situasjonen, og etter ferien gikk det gradvis bedre, sier LSK-vingen.
                              At LSK fortsatt er på jakt etter en ny ving plager ikke Essediri.
                              – Det er ikke noe jeg får gjort noe med. Jeg kan kun fokusere på å gjøre min jobb på trening, sier han.
                              I går var Essediri også inne i førsteoppstillingen i deler av trener Tom Nordlies "coaching".

Flere får spille

LSK-treneren er spent på utviklingen til både Essediri og de andre spillerne.
                              – Spillerne ville veldig mye på den første treningen. De var mer ivrige enn forstandige, men det er vanlig på den første treningen, og det er uansett positivt, sier Nordlie.
                              Han synes også han så en klar forandring fra fjorårets førstetrening.
                              – Spillerne er ikke testet ennå, men ut fra det jeg ser med øynene virker de både sterkere og bedre trent enn de gjorde ved første trening i fjor, sier Nordlie.
                              Han prøvde ut mange kombinasjoner under treningen i går.
                              – Vidar Riseth som back var vel det eneste jeg ikke rakk å teste ut, sier han.
                              Selv om oppkjøringen er kortere enn noen gang i Tippeligaen, vil flere få sjansen til å vise seg fram enn forrige sesong.
                              – De tre neste ukene skal vi spille dobbeltkamper. Det betyr at alle får vist seg fram samme dag, sier Nordlie.

Kommentar

• Henrik
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2006
                                • 2110

Vil legge inn nytt bud på Sundgot

MFK nekter å gi opp Arild Sundgot. Snart reiser ledelsen til Åråsen for å legge inn et nytt bud på Lillestrøm-spissen.
                                Trond Hustad

MOLDE: Sportslig leder Øystein Neerland bekrefter overfor Romsdals Budstikke at Sundgot er tilbake på toppen av Moldes ønskeliste.

– Vi ønsker veldig sterkt å hente Sundgot til Molde og vi har slett ikke gitt opp håpet ennå. Det vil vi nå signalisere klart både til klubben og til spilleren, sier Neerland.
                                Han slår fast at MFK ønsker nye og konkrete samtaler med både Sungdot og Lillestrøm så fort som mulig.

– Det er ikke avtalt noe møte ennå, men vi vil gjerne dra dit og snakke med dem i løpet av noen få dager, sier Moldes sportslige leder.

Mer penger på bordet.

MFK har jobbet med Sundgot-saken i flere måneder. Klubben har hatt en jevnlig kontakt med LSK-toppene hele tida. Sundgot selv var blant annet i møte med MFK da han besøkte Molde før jul.

– Lillestrøm har jo tidligere sagt at de ikke ønsker å selge Arild. Vi vil likevel fortsette dialogen og skaffe oss mer informasjon rundt situasjonen. Vi vil understreke alvoret bak vår interesse og gjøre det vi kan for å få til en positiv diskusjon, sier Neerland.

MFK skal tidligere ha lagt inn flere bud som Lillestrøm har avvist. Nå legges enda flere millioner på bordet.

– Vi har vært konkrete tidligere i prosessen, og vil være enda mer konkret nå, er, svarer Neerland på spørsmål om hvilke økonomiske rammer som ligger rundt en eventuell overgang.

Tåler ikke bomkjøp.

På grunn av den manglende responsen fra LSK var Sundgot i desember flyttet litt lenger ned på lista over potensielle spisskjøp, mens MFK sjekket ut en rekke utenlandske angripere. Neerland avviser at det er dårlig uttelling i det utenlandske markedet som har gjort Sundgot til førstevalg igjen.

– Vi har undersøkt rundt mange spillere som har de samme sportslige egenskapene som Sundgot. Men dette handler om en svært kostbar investering der vi ikke har råd til å bomme. Vi som er ansvarlige for at MFK får en klassespiss før 2008-sesongen må kunne stå for valget om et halvt år, overfor klubben, investorene og publikum. Derfor vil vi være hundre prosent sikre på at vi kjøper rett mann, understreker Neerland.

Han er overbevist om at Sundgot kan bli en perfekt spiss for MFK i eliteserien de neste åra.

– Han har alle de sportslige kvalitetene pluss at han scorer jevnt med mål. I tillegg mener vi han ville passet inn i forhold til de andre spillerne våre. Han er en fin type og en positiv kar. Derfor forsøker vi nok en gang å få ham til Molde.

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

Bergensavisen

Bergensavisen melder at spillere, trenere, støtteapparat og supportere i LSK og Brann skal møtes i Dan Børge Akerøs "Den store klassefesten" på NRK i mars. Under sterk tvil legges en lenke inn i nyhetstråden:

Kommentar

• Canário
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2005
                                    • 1471

RB:

– Molde er et ikke-tema

HET: Arild Sundgot er nok en gang i Molde sitt søkelys. Tidligere har LSK-manager Jan Åge Fjørtoft flere ganger avvist en overgang.

MOLDE: Men desperate moldensere gir ikke opp og legger inn nytt bud på Arild Sundgot.

Av Rune Bernhus og Morten Svesengen
                                    Publisert 11.01.2008 - 16:25 Oppdatert 11.01.2008 - 17:25

MFK nekter å gi opp Arild Sundgot.

Snart reiser ledelsen i klubben til Åråsen for å legge inn et nytt bud på Lillestrøm-spissen.

Sportslig leder Øystein Neerland bekrefter overfor Romsdals Budstikke at Sundgot er tilbake på toppen av Moldes ønskeliste.

– Ikke noe tema for Sundgot
                                    – Vi ønsker veldig sterkt å hente Sundgot til Molde og vi har slett ikke gitt opp håpet ennå. Det vil vi nå signalisere klart både til klubben og til spilleren, sier Neerland.

Molde-lederen kan imidlertid spare seg for en tur til Romerike.

For ifølge Sundgots agent Bjarne Sognæs, er en overgang til cupmesteren fra 2005 helt uaktuelt.

– Vi har snakket med Molde flere ganger, en en overgang dit er ikke noe tema, sier Sognæs til rb.no.

Har allerede fått nei
                                    Allerede i sommer var de desperate moldenserne på banen for å hente tidenes toppscorer på Åråsen.

Den gang takket LSK blankt nei.

Neerland slår likevel fast at MFK ønsker nye og konkrete samtaler med både Sungdot og Lillestrøm så fort som mulig.

– Det er ikke avtalt noe møte ennå, men vi vil gjerne dra dit og snakke med dem i løpet av noen få dager, sier Moldes sportslige leder.
                                    Møtte Sundgot før jul

MFK har jobbet med Sundgot-saken i flere måneder. Klubben har hatt en jevnlig kontakt med LSK-toppene hele tida.

Sundgot selv var ifølge avisen blant annet i møte med MFK da han besøkte Molde før jul.

– Lillestrøm har jo tidligere sagt at de ikke ønsker å selge Arild. Vi vil likevel fortsette dialogen og skaffe oss mer informasjon rundt situasjonen. Vi vil understreke alvoret bak vår interesse og gjøre det vi kan for å få til en positiv diskusjon, sier Neerland.

Flere millioner på bordet
                                    Molde har tidligere lagt inn flere bud som Lillestrøm har avvist. Nå legges enda flere millioner på bordet.

– Vi har vært konkrete tidligere i prosessen, og vil være enda mer konkret nå, er, svarer Neerland på spørsmål om hvilke økonomiske rammer som ligger rundt en eventuell overgang.

På grunn av den manglende responsen fra LSK var Sundgot i desember flyttet litt lenger ned på lista over potensielle spisskjøp, mens MFK sjekket ut en rekke utenlandske angripere.

Neerland avviser at det er dårlig uttelling i det utenlandske markedet som har gjort Sundgot til førstevalg igjen.

– En fin type
                                    – Vi har undersøkt rundt mange spillere som har de samme sportslige egenskapene som Sundgot. Men dette handler om en svært kostbar investering der vi ikke har råd til å bomme. Vi som er ansvarlige for at MFK får en klassespiss før 2008-sesongen må kunne stå for valget om et halvt år, overfor klubben, investorene og publikum. Derfor vil vi være hundre prosent sikre på at vi kjøper rett mann, understreker Neerland.

Han er overbevist om at Sundgot kan bli en perfekt spiss for MFK i eliteserien de neste åra.

– Han har alle de sportslige kvalitetene pluss at han scorer jevnt med mål. I tillegg mener vi han ville passet inn i forhold til de andre spillerne våre. Han er en fin type og en positiv kar. Derfor forsøker vi nok en gang å få ham til Molde.

Kommentar

• sparwasser
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 3185

Aftenposten:LSK ute etter Alanzinho

Sakset fra Aftenposten

Kanarifuglen kvitrer

Utfordringen for Stabæk er at Alanzinho bare har åtte måneder igjen av kontrakten, og at minst to andre norske klubber er interessert i hans tjenester.

Lillestrøm er mest hissig, og laget er etter det Aftenposten erfarer villig til å tilby Alanzinho en bedre kontrakt enn det Stabæk så langt ønsker å tilby.

Vålerenga snuser også på den brasilianske juvelen, men klubben har så langt ikke tatt kontakt.
                                      Resten av artikkelen:
                                      Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

Romsdals Budstikke

Sak om Moldes interesse for Arild Sundgot. I all hovedsak en kopi av gårsdagens reportasje i RB, se ovenfor, men følgende kommentar fra Romsdals Budstikke limes inn:
                                        At Sognæs sier det er LSK som motsetter seg et salg, kan tolkes som et forhandlingsutspill, og gir kanskje en liten åpning for at Sundgot selv kan være interessert. Men i øyeblikket virker en overgang langt unna.

Det er uansett hevet over enhver tvil at "Sundgot-pakken", vil koste MFK et tosifret antall millioner kroner.
                                        Romsdals Budstikke med nettavisen Rbnett holder til i Molde og er lokalavisa for Romsdal med kommunene Molde, Hustadvika, Aukra, Gjemnes, Vestnes og Rauma.

Kommentar

• sparwasser
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 3185

RB papir-utgaven: Skadet første dag.

Lillestrøm:
                                          Bjørn Helge Riise, Markus Kiesenebner, Marius Johnsen og Erik Bertheussen var ikke med da LSK hadde sin første balltrening torsdag.
                                          I løpet av gårsdagen var ytterligere to spillere ute av fellestreningen. Jon Midttun-Lie sto over treningen med en liten tåskade, mens Pål strand forlot treningen med en liten ryggskade.

Kommentar

Working...