januar 2008

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sparwasser
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3185

RB papir-utgaven: Utreder Riise-skade i Tyskland.

Lillestrøm: Bjørn Helge Riise sliter fortsatt med lyskene. Til uka reiser han til Tyskland for å bli undersøkt. LSKs fysioterapeut Jørn Karlsen utelukker ikke at det kan bli operasjon. -Det er ingenting av det vi har funnet ut som tyder på det. Men det er greit å få andre øyne til å se på det, sier Karlsen. Riise selv tror han slipper å operere. -Jeg er ikke helt frisk ennå. Men regner med at jeg blir bra med mer hvile og at jeg kan vare med for fullt fra La Manga. Løpe rett fram kan jeg uansett gjøre, sier Riise.

Kommentar

• sparwasser
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 3185

RB papir-utgaven: Dan Anton venter.

Lillestrøm: Dan Anton Johansen har fått tillatelse til å se etter ny klubb. Flere danske klubber har meldt sin interesse, men den tidligere Brøndby-spilleren vil gjerne fortsette karrieren i utlandet. - Forløpig er det ikke noe konkret, men jeg vurderer utlandet først, sier Johansen.

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

Rogalands Avis

Viking var på jakt etter spissen Joshua Kennedy, men overgangen strandet da han signerte for Karlsruher. Følgende opplysning av interesse her:
        Jeg prøvde også å hente ham da jeg var i Lillestrøm, sier Uwe Rösler.

Kommentar

• Skinke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2007
          • 3914

Foto Geir Egil Skog BLE PRESSET: Så sliten ble kondisjeger Espen Søgård etter mandagens Nordlie-test.
          – Greit med en ny hare

LILLESTRØM:
          Espen Søgård fikk kamp av Steinar Pedersen på Nordlie-testen.
          Av Rune Bernhus og Morten Svesengen
          Publisert 14.01.2008 - 12:13 Oppdatert 14.01.2008 - 12:40
          Tips en venn om denne saken
          Skriv ut denne siden

Se større bilde
          Foto Geir Egil Skog FORNØYD: Steinar Pedersen har vært gjennom Nordlie-testen før, men aldri har han hatt så gode resultater å vise til i januar.

Slik er "Nordlie-testen"

Spillerne løper i åttetall mellom og rundt to kjegler som står 30 meter fra hverandre.
          De skal løpe så mange runder (60 meter) som de klarer på sju minutter. Vendingene som spillerne må gjøre hver 30. meter gjør den veldig lik løpingen på banen.
          Nordlie har brukt denne testen siden 1992, og Start har rekorden med 29,5 runder i gjennomsnitt (1.770 meter).

Les også

Mandag formiddag gjennomførte LSK-spillerne den fryktede Nordlie-testen i LSK-hallen.
          Og med fjorårets faste vinner Bjørn Helge Riise ute med skade, var det duket for de andre sliterne i stallen.
          Ikke overraskende var Espen Søgård en av gutta som viste mest viljestyrke. I fjor var det han som var nærmest Riise. I dag fikk han konkurranse av en nykommer.
          30 runder

For både Søgård og Steinar Pedersen leverte varene med 30 runder. Det er Pedersen fornøyd med.
          – Jeg har tatt testen flere ganger tidligere, da Nordlie trente Start. Jeg har likevel aldri hatt så gode resultater å vise til i januar, sier Pedersen til rb.no.
          Han og visekaptein Espen Søgård løp samtidig under dagens test, og presset hverandre hele veien. Og Søgård savnet ikke Bjørn Helge Riise i LSK-hallen.
          – Det var helt greit med en ny hare, kommenterer Søgård tørt.
          Halv runde bedre

I forhold til samme tidspunkt i fjor, var Søgård en halv runde bedre.
          Og for lagets del som helhet, viste testen stor framgang fra 2007-sesongen.
          – Det er kjempeframgang i forhold til samme tid i fjor, bedre enn i desember og like bra som det beste resultatet de hadde i løpet av sesongen i fjor, sier Tom Nordlie.
          I januar fjor måtte spillerne ta testen på nytt, blant annet etter at de hadde blitt slått av rekruttlaget.
          – Spillerne har tydeligvis gjort jobben sin i ferien, sier LSK-treneren.
          I tillegg til Bjørn Helge Riise, manglet det også to andre løpssterke spillere under mandagens test. Marius Johnsen er ute med skade til sommeren, mens Jon Midttun Lie pådro seg brist i en tå på torsdagens trening. Han er ute en til to uker med tåskaden.
          Last edited by Skinke; 14.01.2008, 14:19. Begrunnelse: tok Lillestrøm Kirke på målstreken
          Daukjøtt Felt C

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

Uttak G16-landslaget

LSKs Fredrik Gulbrandsen er i ettermiddag tatt ut i G16-landslagstroppen til en internasjonal turnering i Santarem i Portugal 31. jan. til 6. febr.:

Kommentar

• hoyt
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 2850

SE LSK-SPILLERNE LIDE

Mandag gjennomførte Lillestrøm den første Nordlie-testen for sesongen. Se video.

LSK-sjefen Tom Nordlie var godt fornøyd med resultatet på årets første «Nordlie-test», den etter hvert så kjente løpstesten hvor spillerne løper syv minutter i åttetallsformasjon mellom to kjegler med 30 meters mellomrom.

Mandagens resultat var langt bedre enn da Nordlie tok over LSK for et år siden. Det lover godt mener de gulkledde, og allerede i januar tør Vidar Riseth si det Kanarifansen ønsker å høre:

- Det er bare gull som duger!

Videoen finner du her:

"A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
              - Nosa

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

lsk.no

LSK arrangerte i går en samarbeidsturnering for gutt- og juniorlag i LSK-hallen. Begge finalene (gutt og junior) ble spilt mellom LSK og Skeid, og begge ble vunnet av LSK:

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

100% Fotball

Lillestrøm-spillerne i gang med den beryktede "Nordlie-testen". ( Foto: Øhman Rolf )

Syk Riseth raste ned i vekt

Tom Nordlie var fornøyd med fremgangen, men var likevel ikke helt fornøyd. ( Foto: Øhman Rolf )

Vidar Riseth måtte pinne seg gjennom "Nordlie-testen" i dag. ( Foto: Øhman Rolf )

Av: Erli Berg Daneshmand
                  Publisert: 14.01.2008 kl. 16:53
                  Endret: 14.01.2008 kl. 17:01

Oppladningen til den beryktede ”Nordlie-testen” har vært alt annet enn optimal for nykommeren Vidar Riseth (35).
                  - Jeg har gått ned tre kilo i løpet av helga, men jeg bestemte meg for å ta’n og få svineriet ut av kroppen, sier LSK-stopperen, som var tilbake i trening etter noen dager med influensa.
                  Hardhausen fikk i seg noen brødskiver på morgenkvisten. Det var det eneste han hadde spist på en liten stund.
                  - Jeg har ikke klart å holde på noe mat, klager han.
                  Likevel løp Riseth til han kjente blodsmaken i munnen. Det gjorde også lagkameratene.
                  På sidelinjen stod nemlig Tom Nordlie og pisket frem spillerne til ekstra innsats.
                  - Det er tredjerunden på 1500-meteren. Det er nå du må bite tennene sammen. Det er nå det går på viljen! roper Nordlie til Simen Brenne.
                  - Han mente jeg skulle ha 30 runder. Det ble 29 og en kvart. Du kan tenke deg hvor mye vi gruer oss til disse testene, forteller en andpusten Brenne like etterpå.

- Aldri helt fornøyd
                  Da Tom Nordlie tok over etter Uwe Rösler, mente han at spillerne var for dårlig trent. Ett år senere merker han fremgang. Det viser resultatene fra testen.
                  Den går ut på at spillerne i løpet av syv minutter skal spurte så mange runder som mulig mellom to kjegler som står 30 meter fra hverandre.
                  Riseth kom i mål på 28 runder. Best i test var Espen Søgård og Steinar Pedersen, begge to klarte mer enn 30 runder – over 1800 meter.
                  - Det er kjempefremgang. Jeg kan aldri være helt fornøyd, men dette var bra, sier LSK-treneren når han ser på resultatene fra testen.
                  På samme tid i fjor var det Bjørn Helge Riise som orket mest med sine 29 runder. Han deltok ikke i dag. Det gjorde heller ikke Jon Midttun Lie eller Marius Johnsen.

Gjorde hjemmeleksen
                  Også før juleferien kjørte Nordlie den samme kondisjonstesten på spillerne.
                  - Resultatene var faktisk bedre nå enn da vi tok ferie i desember. Vi ser at spillerne har gjort jobben.
                  Han forklarer det med at alle fikk sitt eget treningsprogram i ferien.
                  - Noen har måttet trene utholdenhet, andre spenst og styrke. Nå er vi oppe på et vesentlig bedre nivå enn på samme tid i fjor.

iTromsø – også kjent som Mediehuset iTromsø og itromso.no – er en avis med grundig, viktig og underholdende journalistikk for tromsøfolk

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

RB

SER LIKHETER: Vidar Riseth (til venstre) mener at Tom Nordlie likner mye på Nils Arne Eggen som trener. Her følger treneren og LSK-manager Jan Åge Fjørtoft med på sin nye elev. FOTO: GEIR EGIL SKOG

Vekker Eggen-minner for Vidar

LILLESTRØM:
                    Vidar Riseth (35) mente han så en Nils Arne Eggen-kopi i LSK-trener Tom Nordlie før overgangen.

Av Morten Svesengen
                    Publisert 15.01.2008 - 06:30

Ei uke på Åråsen har overbevist ham om at han hadde rett.
                    – Tom er en utrolig tydelig trener som vet hva han vil. Akkurat som Nils Arne er han fotballfaglig meget sterk. Han vet hva han vil ha fram, og han viker ikke en tomme. Det liker jeg, sier Vidar Riseth.
                    Den første uka som LSK-spiller har bekreftet det Riseth trodde på forhånd. Men 35-åringen innrømmer også at han er ganske imponert over det han har opplevd så langt.
                    – Hele opplegget her er svært profesjonelt. Ingenting er overlatt til tilfeldighetene, sier Riseth.

– Bedre enn i fjor
                    Trønderen tror LSK vil framstå som et enda bedre lag i 2008 enn de gjorde i 2008.
                    – Det tar tid å spille inn systemet Tom ønsker å spille. Jeg er derfor helt sikker på at det vil sitte bedre for alle enn det gjorde i fjor. I tillegg har både Steinar Pedersen, Jon Midttun Lie og jeg erfaring med det fra tidligere, sier Riseth.
                    På ett område skiller LSK og Tom Nordlie seg klart fra det Riseth har opplevd både i Rosenborg og andre klubber.
                    – Det trenes både lengre og flere økter i LSK enn det jeg har opplevd tidligere. Men det er en ny utfordring som jeg er innstilt på å ta. Jeg har sett LSK på treningsleir på La Manga før, og har derfor forberedt på at det trenes mye her, sier 35-åringen.
                    Han er ikke redd for at den "gamle" fotballkroppen hans ikke skal tåle påkjenningen.
                    – Jeg kjenner min egen kropp godt, og jeg kommer til å ha kontroll i forhold til slitasje, sier han.

Første Nordlie test
                    I går prøvde han Nordlie-testen for første gang da treneren gjennomførte sesongens første formsjekk i LSK-hallen.
                    – Har hørt at denne testen er knalltøff, og nå kan jeg bekrefte at det stemmer, sier den tidligere Rosenborg-spilleren med et smil om munnen.
                    Han løp 28 runder i løypa på 2x30 meter. Men resultatet forteller ikke hele sannheten om Riseths fysiske tilstand. Omgangssyke og vekttap på tre kilo i løpet av helga ga ikke trønderen de beste forutsetninger for å levere et toppresultat.
                    – To brødskiver mandag morgen er det eneste som har blitt igjen i kroppen de tre siste dagene. På forhånd trodde jeg det ville bli 20 runder, og derfor er jeg veldig fornøyd med at jeg klarte 28. Regner med å klare et par runder til neste gang, sier Riseth.

Kommentar

• RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

NRK Sport

Trener mer enn noengang

Foto: Thomas Rasmus Skaug /Scanpix

Vidar Riseth har aldri trent mer enn under Tom Nordlis regime i Lillestrøm.

Publisert i dag 07:05

Veteranen Vidar Riseth (35) er på plass Lillestrøm.
                      Han merker allerede hva det vil si å være under Tom Nordlies ledelse, skriver Aftenposten.
                      - Jeg har aldri trent så mye som jeg gjør nå. Da sammenligner jeg med Rosenborg og klubber jeg har spilt for i utlandet. Her er det full innsats hele tiden, og spillerne gjennomfører treningene med veldig høy intensitet, forteller en imponert Vidar Riseth, som tror det vil gi et positivt utslag.
                      LSK-trener Tom Nordlie har lagt opp til ni-ti økter i uken pluss egentrening. I tillegg kommer det som regel en kamp.
                      Riseth som er vant til maksimum syv ukentlige økter i Rosenborg, visste hva han gikk til da han skrev under for Lillestrøm i høst, men tror den økte treningsmengden kan bli en utfordring for en som drar på årene.
                      - Jeg er mye eldre enn mange av de andre, men skal nok greie å trene like mye som dem. Det gjelder å være flink på restitusjon sånn at jeg unngår skader.

Bor på hotell
                      Det er ikke bare klubbyttet som er annerledes for frostingen. Han bor på hotell, langt borte fra ungene, men er på utkikk etter noe eget så raskt som mulig.
                      Til sommeren flytter familien nedover. Han innrømmer at situasjonen er vanskelig.
                      - Jeg drar hjem til Trondheim når vi kjører egentreninger. Når du har barn, er du avhengig av å se dem så ofte som mulig. Gjerne flere ganger i uka.

Resultatservice, nyheter, videoer og sendeplan for sport i radio og TV. Oppdater deg på sportsnyheter fra inn- og utland på NRK Sport.

Kommentar

• RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

Ifølge VG er LSK ikke interessert i Peter Ijeh

Viking sliter med å få solgt Peter Ijeh. Lyn har avslått et tilbud fra Viking, og skal ikke lenger være interessert:
                        Ifølge VG ønsker heller ikke Lillestrøm, Stabæk, Fredrikstad, Vålerenga, Rosenborg eller Brann Ijeh. (©NTB)
                        Last edited by RSP; 15.01.2008, 11:54.

Kommentar

• wænk
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2006
                          • 2244

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article9 8144.ece

SLITSOMT: Olivier Occean har fått nok etter Nordlie-testen. Tom Nordlie selv (til v.) har mer enn nok med å tenke på klokka. ( Foto: Øhman Rolf )

Riseth: - Aldri trent mer

I GANG: Vidar Riseth måtte pinne seg gjennom "Nordlie-testen" mandag. ( Foto: Øhman Rolf )

Relaterte klubber

Lillestrøm
                          Stiftet: 02.04.1917
                          Hjemmebane: Åråsen
                          Tilskuerrekord: 13595
                          Mer om Lillestrøm

Relaterte artikler
                          Syk Riseth raste ned i vekt

Relaterte ligaer
                          Eliteserien

LILLESTRØM: Vidar Riseth (35) har funnet ut at LSK trener mer enn RBK.

Av: Erli Berg Daneshmand
                          Publisert: 15.01.2008 kl. 09:31
                          Endret: 15.01.2008 kl. 10:20

Stopperkjempen Vidar Riseth (35) er på plass i Lillestrøm. Han merker allerede hva det vil si å være under Tom Nordlies ledelse.

- Jeg har aldri trent så mye som jeg gjør nå. Da sammenligner jeg med Rosenborg og klubber jeg har spilt for i utlandet. Her er det full innsats hele tiden, og spillerne gjennomfører treningene med veldig høy intensitet, forteller en imponert Vidar Riseth, som tror det vil gi et positivt utslag.

LSK-trener Tom Nordlie har lagt opp til ni-ti økter i uken pluss egentrening. I tillegg kommer det som regel én kamp.
                          Bekymret

Riseth som er vant til maksimum syv ukentlige økter i Rosenborg, visste hva han gikk til da han skrev under for Lillestrøm i høst, men tror den økte treningsmengden kan bli en utfordring for «en som drar på årene».

- Jeg er mye eldre enn mange av de andre, men skal nok greie å trene like mye som dem. Det gjelder å være flink på restitusjon sånn at jeg unngår skader.

Nordlie er forberedt på å justere treningsprogrammet til Riseth, dersom nødvendig.

- Det er ikke vårt mål å trene mest mulig, men best mulig, understreker Nordlie, som gleder seg over å ha veteranen i stallen.

- Han fremstår som en ledertype, og er veldig profesjonell i alt han foretar seg, skryter treneren.

I går gjennomførte en smårusten Riseth sin tredje økt med nye lagkamerater. På grunn av influensa hadde han knapt fått i seg noe næring i løpet av helgen, og forteller at han har gått ned tre kilo i vekt. Han bet likevel tennene sammen og fullførte den mye omtalte Nordlie-testen.

- Jeg hadde hørt at den skulle være hard. Den var tøff, bekrefter Riseth om kondisjonsøvelsen.
                          Angrer ikke
                          Det er ikke bare klubb-byttet som er annerledes for frostingen. Han bor på hotell - langt borte fra ungene - men er på utkikk etter noe eget så raskt som mulig. Til sommeren flytter familien nedover. Han innrømmer at situasjonen er vanskelig.

- Jeg drar hjem til Trondheim når vi kjører egentreninger. Når du har barn, er du avhengig av å se dem så ofte som mulig. Gjerne flere ganger i uka.

- Betyr det at du angrer på overgangen til Lillestrøm?

- Nei, overhodet ikke. Jeg er veldig glad for at jeg kom hit, og er blitt tatt veldig godt imot. Inntrykket mitt er at det er en flott gjeng.
                          If you're not living on the edge, you take up too much room!

Kommentar

• RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

100% Fotball

I 2008-sesongen innføres det en prøveordning, der trenerne under kamp har lov til å bevege seg fritt innen teknisk område. Intervju med Uwe Rösler, som forteller at han for hvert år har blir litt mer rolig på benken. Følgende fra tiden som LSK-trener synes jeg kan fortjene plass her:
                            Han mener å ha forandret seg ganske mye fra da han startet som Lillestrøm-trener.
                            - Da hadde jeg nettopp vært spiller, og følte nok et sterkere behov for å være nær banen. Etter hvert har jeg klart å roe mer ned, sier Rösler.

Kommentar

• mr.Jordbakke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 3845

LSK-BRANN: Dan Børge Akerø lager duell mellom fra v. Tom Nordlie, Simen Brenne og Oliver Occean fra LSK, og Branns Petter Vaagan Moen, Hassan El Fakiri (skjult), Erik Huseklepp og Mons Ivar Mjelde. ALLE FOTO: TOM GUSTAVSEN
                              LSK-Brann i klassefesten

Dan Børge Akerø er tilbake med nye klassefester på NRK TV fra lørdag. I går var det studioopptak av en spesiell variant med LSK mot Brann, og med supporterne som publikum.
                              Av Marit C. Anderssen
                              Publisert 16.01.2008 - 06:30 Oppdatert 16.01.2008 - 06:38
                              Tips en venn om denne saken
                              Skriv ut denne siden

Se større bilde
                              JUBEL: LSK-spillerne heiet ivrig på kolleger som var i ilden.
                              Se større bilde
                              MÅLJAKT: Både mål og ball ble langt borte. Fra v. Simen Brenne, Oliver Occean, Espen Søgård og Tom Nordlie.
                              Se større bilde
                              GULT: Tom Nordlie fikk gult kort i forsøket på å hjelpe Simen Brenne til seier.
                              Se større bilde
                              LSK-SANGEN: Finn Evensen (t.v.) og Per Henrik Gusrud fra Bjelleklang sang LSK-sangen.
                              Se større bilde
                              SUPPORTERE: LSK-supporterne lagde stemning i studio. Fra v. Thomas Antonsen, Jessheim, Kristin Buskerud, Skjetten og Silje Antonsen, Jessheim.

Førstkommende lørdag er Dan Børge Akerø i gang igjen med et sterkt kort på NRKs lørdagskvelder.
                              Først ut i sjette runde med Den store klassefesten er Alex Rosén og Åge Sten Nilsen, kjent som "Glam" i Wig Wam. E
                              tter påske, trolig 29. mars, er to supre fotballag klare for vennskapelig kamp.
                              Klovner i kamp

Dan Børge Akerø tok kontakt med seriemester Brann og cupvinner LSK allerede før siste kamp var spilt. Han ville sikre seg de to beste lagene i Norge i sitt program.
                              I går ble fotballspillerne satt til oppgaver som de slett ikke er vant til. Men de har et konkurranseinstinkt som kan gå helt ned på Ludo-nivå.
                              – Vi har mange dueller i dag. Jeg skal kjempe mot Torstein Helstad i Brann. Jeg føler vi stiller bra, og vi har et par sterke kort i ermet, sa kaptein Frode Kippe selvsikkert før opptak.
                              – Vi er klovner i kamp i dag, ikke fotballspillere, sa en smilende Espen Søgård.
                              – Dette er bare en lek, nikket Oliver Occean.
                              – Vi skal bare drite oss ut. Det er greit å ikke ha noen hovedrolle i kveld, istemte Simen Brenne.
                              De tre fikk en grei jobb med å spille fotball mot tre Brann-spillere, alle iført plastbriller med lange kikkerter på. Ballen ble så usannsynlig langt borte, og gutta sparket i hytt og vær.
                              Etter en ganske morsom og rotete kamp ble det uavgjort, selv om Søgård scoret mål.
                              Hovedrolle var det en annen som fikk. To spillere var nemlig utfordret av Dan Børge til å synge.
                              LSKs valg falt på Lars Ivar Moldskred, og det var en ganske blek keeper som sto for seg selv og tenkte igjennom teksten på "Angels" av Robbie Williams.
                              "Krevende bajas"

Den store klassefesten åpner alltid med presentasjon av de to kandidatene.
                              Nå rullet to fotballags stolte historie over skjermen. Brann-sangen ble sunget, og deretter kom Finn Evensen og Per Henrik Gusrud fra Bjelleklang og sang den ferske LSK-sangen, laget av Skjetten-mannen Tarjei van Ravens fra Babelfish.
                              Så var det duket for duell mellom trenerne Tom Nordlie og Mons Ivar Mjelde. Gutta skulle opp i "Gjenkjennelse", og påstandene om dem kom fra Arne Scheie og Egil "Drillo" Olsen.
                              Tom Nordlie kunne velge mellom romslig, krevende bajas, faglig sterk, tålmodig, lyttende og fryktløs. Han gikk rett på krevende bajas, faglig sterk og fryktløs, og fikk full pott.
                              Det fikk også Mons Ivar Mjelde, som i beskrivelsene er Nordlies rake motsetning: inkluderende, snill gentleman og en mann som takler motgang.
                              LSK-manager Jan Åge Fjørtoft kjempet mot sportslig leder i Brann, Roald Bruun-Hanssen. Men hvordan det gikk med alle lekene og hvem som vant klassefesten, se det fikk ikke pressen lov til å røpe.
                              Da må du se på NRK TV klokka 20.25 den 29. mars. Etter opptaket ble LSK-spillerne kjørt i buss til fest på Smuget, mens Brann-spillerne dro rett til Gardermoen.
                              NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
                              Mr.Jordbakke

Kommentar

• RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

Dagbladet (papir)

Kommentar ved Morten Pedersen om aktuelle overganger, særlig fokusert på Ijeh og Alanzinho. Jeg siterer følgende fra papirutgaven:
                                Et Lyn-bud på 12 millioner kroner for Peter Ijeh skal visstnok være møtt med en kald skulder i Stavanger. Et identisk LSK-bud på Stabæks Alanzinho - altså 12 millioner kroner - blir møtt med tilsvarende kroppsspråk på Nadderud.
                                Hva Alanzinho eventuelt vil koste Lillestrøm er ikke det viktigste på Åråsen. Ser det ut til. I og med at Doffen Hæstad glapp til Vålerenga, vil brasilianeren være den signeringen Jan Åge Fjørtoft og Tom Nordlie både ønsker seg og trenger. Og for å være helt ærlig - den klubben som får Alanzinhos neste underskrift har ikke bare gjort et varp, de har gjort et stort varp. Har jeg skjønt det riktig, står Lillestrøm langt fremme i køen.
                                ...Thomas Holm gikk til Molde for en årslønn på 2,5 millioner kroner, at Vidar Riseth (36 år i april) får det samme i Lillestrøm før prestasjonsrettede bonuser...
                                Last edited by RSP; 16.01.2008, 16:00. Begrunnelse: Lagt til sitat med henvisning til Vidar Riseths angivelige betingelser.

Kommentar

• Emil B
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2006
                                  • 5921

http://fotball.aftenposten.no/elites...ticle98212.ece

Pedersen vant Nordlie-testen

GOD TEST: Steinar Pedersen ( Foto: Digitalsport )

Steinar Pedersen gikk direkte til topps på kondistest i Lillestrøm.

Av: Øyvind Brenne
                                  Publisert: 16.01.2008 kl. 10:34
                                  Endret: 16.01.2008 kl. 10:46
                                  Den beryktede Nordlie-testen gikk av stabelen denne uken. Det er en kondisjonstest hvor spillerne løper så langt de klarer på en viss tid. Nykommeren fra Kristiansand satte seg umiddelbart i respekt.
                                  Med 30 runder løp han like bra som Espen Søgård - og bedre enn samtlige andre LSK-spillere.
                                  – Det var meget bra av spillerne å levere opp mot sitt beste resultat i årets første test. Bare testen i fjor sommer kan måle seg med dette. Det betyr at de har lagt et godt grunnlag i ferien som vi kan bygge videre på, sier LSK-trener Tom Nordlie til Romerrikes Blad.
                                  Pedersen var jevn i toppen også da han spilte under Nordlie i Start. Den gang var bare Asbjørn Rike foran ham. På LSKs test deltok imidlertid ikke fjorårsvinner Bjørn Helge Riise, som sliter med en skade.
                                  – Jeg har aldri hatt et så godt resultat i januar. Har trent godt i ferien, og det er godt å få en bekreftelse på at formen er bra, sier Pedersen til RB.
                                  Start var dårlig trent

Hans gode resultat er oppsiktsvekkende med tanke på Start-spillernes dårlige testresultater før jul. Da innrømmet til slutt klubbens fysiske trener Jørg Inge Stray Pedersen at halvparten av spillerne leverte under akseptabelt nivå på O2-testen.
                                  Senere meldte Nettavisen at også Kristofer Hæstad leverte en svak O2-test i Vålerenga.
                                  Mye tyder dermed på at Pedersen - som spilte fast så godt som hele sesongen i fjor - trolig var langt bedre trent enn mange av lagkameratene.
                                  Bak rekorden fra Start

Totalt løp LSK-stallen inn til et snitt på rundt 28,5 runder. Det er én runde bak Nordlies rekord fra Start.
                                  – Verken Bjørn Helge Riise, Jon Midttun Lie (tåskade) eller Marius Johnsen (nyoperert) løp. De er normalt gode for rundt 30 runder. I tillegg er Pål Steffen Andresen akkurat tilbake etter operasjon og Vidar Riseth hadde ikke spist på tre dager før testen. Med alle disse på plass og enda mer trening kan dette bli bra, sier Nordlie til RB.

Kommentar

• reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13278

KLAR FOR KAMP: Etter to uker med tøff trening ser Espen Søgård fram i mot treningskampen mot Ham-Kam, fredag. FOTO: GEIR EGIL SKOG

Gleder seg til kamp

ÅRÅSEN:
                                    Fredag kommer Ham-Kam på besøk til den nye LSK-hallen.
                                    Av Håkon Lensnes
                                    Publisert 16.01.2008 - 14:02 Oppdatert 16.01.2008 - 14:07

Lillestrøm starter sesongoppkjøringen mot Ham-Kam førstkommende fredag – det er gått over to måneder siden forrige kamp, den uforglemmelige cupfinalen mot FK Haugesund.

Ham-Kams trener Arne Erlandsen er et kjent fjes for mange på Åråsen, deriblant flere av spillerne.
                                    Espen Søgård er en av dem som lengter etter å spille kamp igjen etter en lang ferie og to uker med kun trening.

– Jeg gleder meg både til kampen og til å møte Arne Erlandsen, men det blir nok som en helt vanlig kamp. Vi møtte Arne også da han var IFK Göteborg-trener, sier Espen Søgård til rb.no.
                                    Som oppladning til kampen har spillerne denne uka løpt den tradisjonelle Nordlie-testen.
                                    – Vi hadde en test på mandag som jeg scoret ganske bra på, bedre enn i fjor, så det vil ta kortere tid å finne toppformen. Jeg vet at LSK vil være med å kjempe om gull i år, for i Lillestrøm er det bare en ting som gjelder, og det er trofeer, sier fetsokningen.

Listen over skadede spillere er imidlertid lang, og Marius Johnsen er allerede uten mulighet til å spille tippeligapremieren den 30. mars.
                                    Jon Midttun Lie, Markus Kiesenebner, Bjørn Helge Riise og Eirik Bertheussen spiller heller ikke noen av treningskampene fredag.

Kampen mot Ham-Kam spilles fredag klokka 16.00 i LSK-hallen. To timer senere samme kveld spiller LSK 2 mot Kongsvinger i samme hall.

Kommentar

• Rønnern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6690

Program for medlemsmøtet 21. januar

Sakset fra kfl.no:

Oppdatert info om medlemsmøtet 21. januar på Martins. Husk også salget av bussbilletter til Trondheim starter samme dagen.

Skrevet av kfl.no

KFL og LSK inviterer til medlemsmøte på Martins mandag 21. januar. Med den lange pausen vi har hatt nå, er vel folk sultefora på informasjon om hva som skjer rundt klubben vår. Nå har DU som leser dette en mulighet til å få vite mer ved å møte opp på puben 21/1.

Det er verdt å vite at det er fri alder på Martins, sånn at alle aldersgrupper skal få mulighet til å komme. Samtidig er settinga på puben mye bedre enn et kaldt lokale på Åråsen. LSK prøvde seg på noen medlemsmøter for en 6-7 år siden med lite hell, det kom kun ca 20 stk hver gang. Oppmøtet på medlemsmøtet vinteren i fjor var ekstremt mye høyere enn det, vi satser på bra oppmøte denne gangen også. Husk at vi vil ha medlemsmøter også i mai, august og oktober.

Først litt info om Trondheimsturen.

Årets tur
                                      RBK vs LSK
                                      16. mai på Lerkendal

Salget av bussbilletter til denne turen starter mandag 21/1 kl. 16.00 på Martins:

- De første fem får turen for sjuke kr. 100,- t/r Trondheim.
                                      - Ellers koster bussturen billige kr. 300,-.
                                      Avreisetidspunkt avhenger av om kampen begynner kl. 18.00 eller 20.00
                                      - Kun suverene dobbeldekker-busser med all komfort.
                                      - Begrensa med billige bussplasser. Løp og kjøp!

Alle Kanaris til Trondheim fredag 16. mai!

Medlemsmøte i KFL og LSK mandag 21. januar på Martins

- Dørene åpner kl. 16.00. Fri alder.
                                      - Stand med salg av medlemskap i KFL, bussbilletter til 16. mai-kampen og boka "Fra Kaka til Carew". I tillegg står det en bøsse til inntekt for Fugla Tifo. Legg noen kroner ned i den når du går forbi.

- Vi serverer følgende mat:
                                      Pølse i lompe kr. 10,-
                                      Chili con carne kr. 40,-
                                      - Ellers er det vanlig drikkesortiment fra Martins. Billig halvliter hele kvelden for alle med medlemskort i KFL. Siden 08-kortet ikke er kommet ennå holder det med medlemskort/bevis fra 07
                                      - Klokka 16.30 viser vi cupfinalen fra 2007 på storskjerm. Opplev den magiske dagen om igjen!
                                      - Kl. 17.15 er det møte angående "Humbug og Kanari". Alle som føler de har noe å bidra er velkommen.
                                      - Selve møtet starter kl. 18.30

# Først vil Kjell Aasum, innbitt fuglamann, journalist og forfatter, kort presentere boka si "Fra Kaka til Carew". Boka handler om fotballen på Romerike de siste 100 år. Masse bra stoff, spesielt om LSK, vi anbefaler boka på det sterkeste.

# Du kan sende spørsmål på forhånd til mailadresse: petter@kanari-fansen.no. På møtedagen kan du levere spørsmål til konferansieren Petter Olafsson eller stille spørsmål underveis.

# Gjester er Tom Nordlie, Jan Åge Fjørtoft, Vidar Riseth, Per Mathisen og Frode Grodås. Her snakker vi mildt sagt om et "toppa fuglalag", la spørsmålene hagle. Den gjengen som vi har som gjester er ikke akkurat innadvendte, her lukter det VM i gode historier.

Møt opp på Martins mandag 21. januar!
                                      Mvh Ronnie "The Runner"
                                      LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

Romsdals Budstikke

Moldes trener Kjell Jonevret:
                                        En norsk eller skandinavisk spiss kan vi kjøre inn i laget på mye kortere tid, sier treneren, som ikke har gitt opp håpet om å hente Arild Sundgot fra Lillestrøm.
                                        – Jeg vet ikke hva som er situasjonen for øyeblikket, men jeg tror det er mulig å få til, sier han.
                                        MFK forsøkte i går å komme i kontakt med sportsdirektør Jan Åge Fjørtoft for å avtale en ny samtale mellom partene.
                                        Romsdals Budstikke med nettavisen Rbnett holder til i Molde og er lokalavisa for Romsdal med kommunene Molde, Hustadvika, Aukra, Gjemnes, Vestnes og Rauma.

Kommentar

• morten
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 2156

Iflg TV2 Nyhetskanalen må Bjørn Helge Riise operere lysken..Finner ingenting på nett hittil.
                                          Last edited by morten; 17.01.2008, 14:06.
                                          Badekar
                                          http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

Working...