januar 2008

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • morten
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 2156

lsk.no

Gratis inngang på treningskamper
    Allerede lørdag spiller LSK sin neste treningskamp i LSK-hallen. Den spilles mot fjorårets cupfinalemotstander FK Haugesund. Nå blir det gratis adgang for de som har kjøpt sesongkort for 2008.
    Det betyr at i disse dager går det en bekreftelse ut til alle som har kjøpt sesongkort for 2008. Det er denne bekreftelsen du skal ta med deg til LSK-hallen når du ønsker å se LSKs treningskamper. Inngangen er gratis. For de som ikke har sesongkort for 2008 så gjelder samme priser som på forrige treningskamp.
    Følgende treningskamper spilles i LSK-hallen før sesongen starter:
    26. januar LSK-Haugesund 13:00, LSK-Kongsvinger 15:15
    1. februar LSK-Stabæk 15:00, Odd Grenland 17:15
    29. februar LSK-Strømsgodset 16:00, LSK-Strømmen 18:15
    Kampstart mot FK Haugesund: 13:00 - lørdag 26. januar
    Sted: LSK-hallen

Inngangspris:
    100,- for voksen
    50,- for barn
    20,- for spillere, trenere og lagledere i UA
    Gratis for sesongkortinnehavere 2008

Har du ennå ikke skaffet deg et sesongkort? Da er det på tide at du leser følgende informasjon:
    http://www.lsk.no/?did=9102913
    Badekar
    http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• hoyt
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2004
      • 2850

http://www.tipsgaming.com/default.asp?menu=6&id=22 06

Avviser ikke Molde

Arild Sundgot er sterkt ønsket i Molde. Selv vil han helst være i Lillestrøm, men lukker ingen dører.

av Kasper Wikestad

Moldes trener Kjell Jonevret har ikke lagt skjul på at Lillestrøms spiss Arild Sundgot står høyt opp på ønskelista. Men Lillestrøm har avvist ethvert bud som har kommet ut, og også gjort det klart at spilleren ikke er til salgs.

- Jeg vil være i Lillestrøm, slår Sundgot selv fast overfor TIPS.

Så om LSK skulle akseptere et bud, vil du likevel avvise en overgang?

- Det blir kun spekulasjoner, og det er hypotetisk. Lillestrøm har gjort det klart at jeg ikke er til salgs, og Tom Nordlie har fortalt meg at han vil satse på meg, sier spissen med 84 seriemål for "Fugla" på samvittigheten.

- Jeg har tre år igjen av kontrakten min, og det er veldig spennende det som skjer i klubben for tiden, fortsetter han.

For Sundgot mener Lillestrøm kan gå mot en knallsesong i år.

- Vi skal gjøre det bedre enn i fjor, slår han fast.

I fjor ble det som kjent fjerdeplass og cupgull, så om den spådommen slår til, blir det mye moro på Åråsen i år.

- Dette er den beste troppen Lillestrøm har hatt noen gang mens jeg har vært i klubben. Så ja, det blir gøy på Åråsen i år, avslutter han.
      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
      - Nosa

Kommentar

• sparwasser
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3185

Fra RB:

TESTES: Vidar Riseth.

Riseth på backen

LILLESTRØM:
        LSK-trener Tom Nordlie forandrer litt på laget mot FK Haugesund.

Følg LSK-Haugesund direkte fra 13.00 og LSK-KIL fra 15.15!
        Av Morten Svesengen
        Publisert 25.01.2008 - 23:00 Oppdatert 26.01.2008 - 11:48
        Tips en venn om denne saken
        Skriv ut denne siden

LSK-trener Tom Nordlie bruker trolig dagens "revansjoppgjør" mot cupfinalist FK Haugesund til å teste ut både Vidar Riseth og Pål Steffen Andresen som høyreback.
        – Planen er at Vidar og Pål Steffen skal spille én omgang hver som back og stopper, sier Nordlie.
        Steinar Pedersen, som scoret to mål fra den posisjonen mot Ham-Kam for en uke siden (4-0), flyttes over på venstresiden.

Occean klar

Framover på banen blir det trolig samme mannskap som slo Ham-Kam forrige fredag.
        Det betyr at LSK trolig stiller med dette mannskapet (4-3-3): Otto Fredrikson – Vidar Riseth, Pål Steffen Andresen, Frode Kippe, Steinar Pedersen – Espen Søgård, Khaled Mouelhi, Simen Brenne – Karim Essediri, Olivier Occean, Magnus Myklebust.
        Olivier Occean har vært syk noen dager, men han trente fredag og spiller sannsynligvis.

20 mann spiller

Også i dag spiller LSK to kamper etter hverandre i LSK-hallen. Klokka 13.00 er det avspark for oppgjøret mot Haugesund. Drøyt to timer senere møter de 1. divisjonslaget Kongsvinger med de spillerne som ikke starter den første kampen.
        Denne helga blir det flere spillere fra a-lagsstallen i den andre kampen enn tilfellet var forrige helg i møtet med Nybergsund (3-2).
        – Det er litt usikkert om Arild Sundgot kan spille etter en smell i kneet. Men ellers er det bare Bjørn Helge Riise, Jon Midttun Lie, Eirik Bertheussen, Markus Kiesenebner og Marius Johnsen som helt sikkert ikke spiller av de 25 vi har i stallen, sier Nordlie.

PS! LSK har bestemt seg for å gi alle som har sesongkort for 2008 fri inngang i LSK-hallen på alle treningskamper denne vinteren.

Kommentar

• sparwasser
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3185

Fra RB:

Foto Tom Gustavsen
          TENKER SPRÅK: LSK-trener Tom Nordlie har ingen planer om å legge vekk engasjementet, men han vil tenke mer over hvilke ord han bruker når han er engasjert. FOTO: TOM GUSTAVSEN

Tom angrer språkbruken

LILLESTRØM:
          LSK vil bygge en ny image i 2008. Da passet det dårlig at trener Tom Nordlie kom i fokus for kjeftbruk etter første treningskamp.
          Av Morten Svesengen
          Publisert 26.01.2008 - 11:44 Oppdatert 26.01.2008 - 11:54
          Tips en venn om denne saken
          Skriv ut denne siden

Det var under treningskampen mot Ham-Kam forrige fredag at Nordlie gikk i verbal kamp med Ham-Kams Tom Kristoffersen. Utbruddet ble senere sendt på NRK, og i løpet av uka har det vært gjenstand for debatt blant annet i programmet "Bakrommet".
          Nordlie som ikke har vært i fokus for noe liknende siden 2. serierunde i april i fjor, likte ikke at han igjen ble framstilt som en bajas.
          – Jeg har et ærlig engasjement, og det dreier seg om et spontant utbrudd der og da. Det vil jeg ikke miste, men jeg må tenke på både formen og språket.

Selv om innslaget fra Ham-Kam-kampen er tatt ut av en sammenheng, ser jeg at det ikke er heldig, sier Tom Nordlie.
          Må veie mine ord

LSK-treneren mener at han er blitt ekstremt rolig på benken i forhold til han var tidligere. Han føler også at han ikke kan gjøre mer enn én feil før det blir oppslag i mediene.
          – Jeg registrerer at det ble omtalt som sjarmerende engasjement da Gunnar Pettersen truet med å kaste landslagsspillerne i håndball ut av hallen.

Når jeg kommer med et utbrudd, er det et problem. At andre har sine overtramp rettferdiggjør ikke at jeg har det, men jeg føler enkelte ganger at det skal veldig lite til, sier han.
          – Tar du konsekvensen av det?
          – Jeg gjorde det etter episoden mot Odd i april i fjor. I hele fjor var jeg ekstremt rolig på benken. Kanskje for rolig, sier Nordlie.
          – Burde du ikke tatt hensyn til at du sto på tv-tribunen under kampen mot Ham-Kam?
          – Selvsagt burde jeg det. Samtidig var dette en reaksjon på noe som skjer på banen. Jeg er utrolig opptatt av rettferdighet. Da Tom Kristoffersen filmet i et forsøk på å pådra Khaled Mouelhi et rødt kort, reagerte jeg spontant.

Jeg beskytter mine spillere, og det kommer jeg til å gjøre også i framtida. Men jeg må veie mine ord, sier Nordlie.
          Vil fremstå annerledes

LSK-formann Per Mathisen måtte ofte stå til ansvar og uttale seg om uheldige LSK-episoder i løpet av 2007. Og det var langt fra bare Tom Nordlie det dreide seg om.

I 2008 ønsker Åråsen-klubben å framstå annerledes. Slik sett kunne starten vært bedre enn fokuset klubben fikk på seg etter den første treningskampen.
          – Jeg ønsker ikke å uttale meg om den saken spesielt. Det tar vi internt. Men generelt kan jeg si at vi er opptatt av måten vi framstår på, sier Mathisen.

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

Treningskamp: LSK-Haugesund 2-2 (2-0)

LSK rotet bort seieren

LILLESTRØM:
            LSK ledet 2-0 over FK Haugesund i LSK-hallen til pause. Men en svak ti-minuttersperiode etter pause, ødela dagen for kanarifuglene.

Av Morten Svesengen og Anders Løvstad
            Publisert 26.01.2008 - 13:29 Oppdatert 26.01.2008 - 15:36

LSK hadde full kontroll i den første omgangen, og gjestene fra Haugesund skapte ingenting. Det så ut til å fortsette, for de første 3-4 minuttene av andre omgang var alt av spill på FK Haugesund sin halvdel. Men så slapp LSK inn to mål iløpet av sju minutter.

- Utlikninga deres til 2-2 er alt for dårlig av oss. De spiller vegg, også får venstrebacken deres gli igjennom alene. Det er for dårlig at han får gå alene hele veien opp i angrep uten å bli fulgt. En av de offensive spillerne må følge løpet hans hele veien, sier Vidar Riseth.

Viktig med rullering
            Vidar Riseth spilte høyreback i hele første omgang. Det var første gang han spilte på den plassen sin 2001.

- Det var selvfølgelig uvant. Men det gikk greit. De hadde en god spiller på venstrekanten i Stian Johnsen, han er veldig hurtig. Dermed måtte jeg plassere meg i forhold til det, og han kom jo ikke igjennom i første omgang.

- Hvilken posisjon vil du helst ha når serien starter?

- Jeg sier som jeg har sagt tidligere at jeg spiller der jeg blir plassert. Jeg synes det er viktig det Tom gjør at vi spillerne blir testet på litt forskjellig posisjoner. I løpet av en lang sesong vil vi få skader og karantener, og da er det viktig at spillerne har fått testet seg i uvante posisjoner.

Lillestrøm – FK Haugesund 2-2 (2-0)

LSK-hallen.

Mål: 1-0 Steinar Pedersen (17), 2-0 Magnus Myklebust (27), 2-1 Trygve Nygaard (50), 2-2 Chris Gbandi (57).

Dommer: Tom Harald Hagen, Grue

Legger også til en lenke fra Haugesunds Avis om kampen:

Last edited by RSP; 26.01.2008, 16:30.

Kommentar

• blue
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2004
              • 1429

fxt.no

SCORET: Magnus Myklebust ga Lillestrøm en 2-0-ledelse. Det holdt ikke til seier. Foto: SCANPIX

Ingen cupreprise for Lillestrøm

Kanarifuglene rotet bort en 2-0-ledelse i treningskampen mot Haugesund.

Lillestrøm vant 2-0 over Haugesund i cupfinalen i november og ledet også 2-0 i LSK-hallen lørdag.
              Men er dårlig periode av hjemmelaget etter pause bidro til at Haugesund først reduserte gjennom Trygve Nygaard og deretter utlignet gjennom Chris Gbandi.
              Ifølge Romerikes Blad hadde Lillestrøm full kontroll i første omgang. Steinar Pedersen ga cupmesterne ledelsen etter 17 minutter, mens Magnus Myklebust la på til 2-0 etter 27 minutter.
              - Utlikninga deres til 2-2 er alt for dårlig av oss. De spiller vegg, også får venstrebacken deres gli igjennom alene. Det er for dårlig at han får gå alene hele veien opp i angrep uten å bli fulgt. En av de offensive spillerne må følge løpet hans hele veien, sier Vidar Riseth til lokalavisen.
              Riseth spilte for øvrig høyreback for Lillestrøm.
              Fugla 4 Life!

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

Bladet Tromsø (100% Fotball)

Uavgjort og tap for LSK

SPILTE HØYREBACK: Vidar Riseth. ( Foto: Øhman Rolf )

Av: Ole K. Sagbakken
                Publisert: 26.01.2008 kl. 19:58
                Endret: 26.01.2008 kl. 19:59

Mens det spilles FA-cupfotball i England har Lillestrøm hatt besøk av to
                1. divisjonslag i LSK-hallen lørdag.

I den første kampen, mot Haugesund, stilte laget relativt sterkt:
                Lars Ivar Moldskred – Vidar Riseth, Frode Kippe, Pål Steffen Andresen, Steinar Pedsersen – Espen Søgård, Khaled Mohelhi, Simen Brenne – Karim Essediri, Olivier Occean, Magnus Myklebust.
                Likevel endte kampen 2-2, etter at Pedersen ga LSK ledelsen, Magnus Myklebust økte, før Trygve Nygaard og Chris Gbandi utliknet tomålsledelsen tidlig i 2.omgang.

Senere samme dag var KIL på besøk og vant 2-0, mot et på papiret langt svakere LSK. Andreas Moen og Peter Samuelsson scoret for KIL.
                I en annen treningskamp i dag har Ham-Kam slått Odd Grenland 2-0.

iTromsø – også kjent som Mediehuset iTromsø og itromso.no – er en avis med grundig, viktig og underholdende journalistikk for tromsøfolk

Kommentar

• andycapp
                  Juniormedlem
                  Bøffel
                  • Jun 2005
                  • 24

Riseth: - Stinn av trening

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

RB

ÅRÅSEN-HELTER: Heinz Müller, Robert Koren og Michael Mifsud.

Drømmetrekning for tidligere LSK-helter

LILLESTRØM:
                    Det ble en drømmetrekning for de tidligere LSK-spillerne som nå spiller i England.

Av Martin Holterhuset
                    Publisert 28.01.2008 - 15:49 Oppdatert 28.01.2008 - 15:52

Michael Mifsud og Robert Korèn spilte på Åråsen så sent som i 2006, før de forsvant til balløya for sine proffeventyr.
                    Nå er det duket for et gjensyn, når Coventry og West Bromwich braker sammen i FA-cupen.
                    Mifsud har skutt Coventry videre mot to Premier League-klubber i cupkamper denne sesongen. Mot Blackburn i den tredje runden av FA-cupen nettet han to ganger.
                    Manchester United fikk også svi av den lynraske angriperen da han banket inn to scoringer, og sendte fotballstorheten ut av Ligacupen, nærmest på egen hånd.
                    Den tyske sisteskansen Heinz Müller forlot LSK for å prøve seg mot de store klubbene, og har virkelig fått sjansen mot noen av gigantene i Premier League.
                    I Ligacupen voktet keeperen målet på St. James' Park da hans Barnsley møtte Newcastle i Ligacupen.
                    Nå får Müller muligheten til å vise seg fram på ærverdige Anfield etter at hans klubb Barnsley trakk Liverpool i FA-cupens 5. runde.

[Under sterk tvil legges denne fra LSK-magasinet i RB inn her.]

Kommentar

• RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

TV-kamper i mars og april

NFF og TV2 har satt opp hvilke kamper som skal TV-sendes fra de to øverste divisjonene i mars og april. Kamper hvor LSK er involvert:

Søndag 06.04 20:00: Stabæk - Lillestrøm TV2

Søndag 13.04 20:00: Lillestrøm - Vålerenga TV2

Kommentar

• sparwasser
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3185

Fra LSK.no:

LSK-Stabæk
                        Det har vært noe forvirring rundt kamptidspunktet på treningskampen mot Stabæk førstkommende fredag.

Riktig klokkeslett er 16:00.

Kommentar

• Emil B
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2006
                          • 5921

Frode Kippe eneste lsk spiller i landsagstroppen til kampen mot Wales 6 februar.
                          ULLEVAAL (VG Nett) Dagen etter overgangen til Fulham ble Erik Nevland tatt med i den norske landslagstroppen.

Kommentar

• RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

Dagbladet

Nyoperert Riise ikke på landslaget

SNART KLAR IGJEN: Bjørn Helge Riise kan trolig løpe mot slutten av uka og spille fotball i slutten av neste uke.
                            Foto: CORNELIUS POPPE/SCANPIX

SPILTE MED SMERTER: LSK-spilleren sleit med lyskesmerter hele sesongen.

Foto: STIAN LYSBERG SOLUM/SCANPIX
                            SIGBJØRN STRAND OG STIAN HARALDSEN

Tirsdag 29.01.2008, 11:44
                            oppdatert 11:54

ULLEVAAL (Dagbladet.no): Da Åge Hareide leste opp landslagstroppen i dag manglet én av de faste spillerne, nemlig Bjørn Helge Riise.

Han overbeviste stort med flagget på brystet i fjor, og ville også vært selvskreven mot Wales - hvis han ikke hadde vært nyoperert.
                            - Han har slitt med en lyskeskade og er nyoperert. Hvis ikke ville han selvfølgelig vært med, sier assistenttrener Ola By Rise til Dagbladet.no.

Spilte med smerter
                            Lillestrøm-spilleren sleit med lyskesmerter i hele fjor, men det var først nå i vinter en tysk lege fant ut at operasjon var beste utvei.
                            - Vi hadde altfor mye å spille om både i LSK og på landslaget. Så lenge jeg hadde plaget meg gjennom store deler av sesongen, var det helt uaktuelt å gå glipp av cupfinalen og de avgjørende kampene i EM-kvalifiseringen, sa Riise til Romerikes Blad for et par dager siden.
                            Nå regner han med at han kan løpe allerede mot slutten av uka, og så vil han gradvis kunne spille fotball igjen.
                            - Hvis jeg hadde valgt å hvile meg frisk, ville det gått minst to måneder. Ikke er det sikkert jeg hadde blitt frisk heller. Går alt som planlagt nå, kan jeg trene fotball igjen om en drøy uke. Siden jeg trente godt i ferien, har jeg ikke mistet så mye trening heller, sier yngstebror Riise.

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

Trønder-Avisa

I TENKEBOKSEN: Vidar Riseth har vært med i to sluttspill og spilt 52 kamper for Norge. Nå er 35-åringen usikker på om han vil fortsette i landslagsdrakten. Foto: Scanpix

Kan si nei til Norge

Vidar Riseth (35) kan ha spilt sin siste landskamp. Frostingen vil ha en samtale med trenerduoen Åge Hareide og Ola By Rise før han tar en endelig avgjørelse.

STEINAR KVARME kvarme@t-a.no/Tlf. 93 43 94 39

Riseth ble tatt inn i landslagsvarmen igjen i fjor høst, og spilte EM-kvalikkampene mot Moldova, Hellas og Malta.
                              Lillestrøm-spilleren er imidlertid usikker på om han vil melde seg til tjeneste for landslagssjef Åge Hareide foran kvalikkampene som forhåpentligvis gir Norge billett til VM-sluttspillet i Sør-Afrika i 2010 – historiens første fotball-VM i Afrika.

– Skal ha en prat
                              – Jeg begynner å dra på årene som fotballspiller, om må vurdere om jeg kan fortsatt kan kombinere full satsing på klubb- og landslag. Akkurat nå er jeg i tenkeboksen. Sier jeg først ja til landslaget nå, er det naturlig å tenke fram mot VM i 2010. Det vil ikke fair å hoppe av midt i en kvalik, sier Vidar Riseth til Trønder-Avisa.
                              35-åringen ønsker å ta beslutningen i samråd med Åge Hareide og Ola By Rise.
                              – Vi har en god dialog. Jeg hadde både Åge og Ola som trenere i Rosenborg, og kjenner begge veldig godt. Vi skal snart ha en prat sammen, og ut fra en helhetsvurdering vil jeg ta en avgjørelse sammen med dem, sier Riseth.
                              Veteranen fikk sin landslagsdebut i 1997, og står med 52 A-landskamper og fire scoringer for Norge. Riseth var i Norges tropp både i VM-sluttspillet i 1998 og i EM-sluttspillet to år senere.

Hjernerystelse
                              At Lillestrøm-spillerens navn ikke var med da troppen til privatkampen mot Wales fredag 6. februar ble presentert tirsdag, har sin naturlige forklaring: Riseth pådro seg nemlig hjernerystelse i Lillestrøms treningskamp mot Haugesund sist lørdag.
                              – Jeg har pratet med Ola By Rise, og han visste at jeg var ute på grunn av smellen jeg fikk i helga. Jeg regner med at jeg ville vært med i troppen til Wales-kampen dersom jeg hadde vært kampklar, sier Riseth.
                              Han håper og tror at han er tilbake i trening om en ukes tid.
                              – De siste dagene har jeg stort sett måttet holde senga på grunn av hodesmerter. Hjernerystelsen var ganske kraftig. Da kampen mot Haugesund var ferdigspilt, husket jeg ikke resultatet, sier Riseth.

Tøff treningsperiode
                              Skadeproblemer i Lillestrøm bidro til at Riseth måtte ta rollen som høyreback mot Haugesund, men også i sin nye klubb kjemper 72-modellen først og fremst om en plass i midtforsvaret eller sentralt på midtbanen.
                              Han har funnet seg godt til rette i LSK etter overgangen fra Rosenborg – og trives med Tom Nordlie som sjef.
                              – Vi har trent veldig hardt så langt i oppkjøringen til kommende sesong. Heldigvis har jeg fått med meg alt, og unngått lange skadeavbrekk. Det har ikke alltid vært slik for min del, sier Vidar Riseth.
                              PS: Norge spiller tre VM-kvalikkamper i 2008: Mot Island (hjemme 6/9), mot Skottland (borte 11/10) og mot Nederland (hjemme 15/10).

Sier jeg først ja til landslaget nå, er det naturlig å tenke fram mot VM i 2010.

Kommentar

• RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

Fjordenes Tidende

Får bli med LSK til La Manga

FOTBALL: Eid-spiller Marius Hagen reiser på treningsleir til La Manga med Lillestrøm-akademiet. - Det blir en opplevelse, sier 15-åringen.

Skrevet av: Jo Carlson (onsdag, 30.januar 2008 07:39)

Lillestrøm har lyst til å se mer av den talentfulle midtbanespilleren, og har invitert eidaren med seg på den årlige oppkjøringsturen til sydligere strøk.

-Dette er ikke snakk om noen pakketur. Vi tror at Marius er en potensiell toppspiller. Ellers hadde vi ikke invitert ham, sier Lars Falao som er ansvarlig for LSK-akademiet. -Jeg har fulgt Marius i flere år og vet hva han står for, legger Falao til.

Inspirasjon
                                Dermed kan 15-åringen gjøre kofferten klar med shorts og fotballsko. 9. februar reiser han til La Manga sammen med akademi-elevene og flere andre inviterte talenter. På Spania-flyet sitter også spillerne i eliteserieklubbens A-lagsstall.
                                -Vi skal være der i 12 dager og det blir veldig kjekt. Det at jeg får være med noe slikt gjør at jeg får mer og mer lyst til å trene og å bli så god som mulig, sier Marius.

Talentgruppe
                                LSK-akademiet er en kombinasjon av skole og fotball der Lillestrøm samler de beste talentene i sitt nærområde.
                                -Målet med hele skoleprosjektet er at spillerne skal ende opp i LSKs A-stall, sier Lars Falao. -Elevene våre er i født i 89, 90 eller 91. På treningsleiren på La Manga har vi samtidig med 15 andre klasse-talenter fra hele Norge som er født i 92, 93 eller 94. Marius er født i 1992, men skal i all hovedsak være med i gruppen sammen med spillerne fra akdemiet. Der får han blant annet være med på noen kamper i tillegg til treningene, fortsetter Falao.

-Stort talent
                                Sjefen for LSK-akademiet legger ikke skjul på at han har stor tro på midtbanespilleren fra Eid.
                                -Marius er invitert fordi han er et stort talent. Han har vist tekniske og taktiske ferdigheter og han har dessuten veldig gode holdninger. Og jeg tror at han har store utviklingsmuligheter, sier Falao. Han møtte Marius for første gang på Flo fotballskole for noen år tilbake, og har fulgt opp eidaren siden den gang. -Han er en spiller som utmerker seg og er en veldig spennende type. Det dreier seg ikke bare om å kunne skyte ballen i mål, men også at han er veldig god utenfor banen

Kjenner på nivået
                                Eidaren kan uansett se frem til noen særdeles opplevelsesrike dager i Spania.
                                -Nå skal han kose seg og være "proff" i nærmere 14 dager. Vi reiser sammen med A-laget, og det blir noen utrolig spennende dager. De unge spillerne lever tett på gode lag og gode trenere, og de får se hvordan det er å være toppspiller, sier Lars Falao. -Det blir litt som å få lønn for strevet, og jeg får en smak av hvordan det er å være profesjonell spiller. jeg får bare prøve å fiske opp alt jeg kan, ler Marius selv.

Molde-turer
                                15-åringen gleder seg stort til Spania-oppholdet, og synes det er stas å få reise samtidig som de "store gutta".
                                -Det blir stort å være der, tror Marius. Han får blant annet et gjensyn med LSK-keeper Lars Ivar Moldskred som han ble kjent med gjennom hospiteringsavtalen med Molde. Det siste året har Marius nemlig trent med MFK-juniorene én helg i måneden, og 15-åringen har også vært med klubbens juniorlag på JET-urneringen og sist på Color Line Cup i Ålesund. -Jeg skal fortsette med å reise til Molde én gang i måneden, og reiser opp igjen i løpet av mars. Der trener jeg med andrelaget og juniorene, og det har vært en opplevelse hver gang. Jeg har fått mange nye impulser og mange gode kamperater, sier Marius Hagen.

[Jeg er litt i tvil, men synes nok at denne kan fortjene en plass her.]

Fjordenes Tidende – også kjent som Fjordenes, FjT og fjt.no – held til i Måløy i Kinn og er den største lokalavisa i Nordfjord.

Kommentar

• reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13278

Radiointervju med Fjøra:

– Gutta har blitt menn!

RADIO ROMERIKE: LSK-manager Jan Åge Fjørtoft beskriver situasjonen i LSK kun to måneder før seriestart.

Kommentar

• sparwasser
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 3185

Fra Bold.dk:
                                    Fodboldnyheder, livescore, resultater, stillinger og tabeller - Bold har alt til fans af fodbold, som vil være opdateret på det seneste i fodboldens verden

Dan Anton har ikke hørt fra BIF og FCN

Lillestrøms forsvarsspiller Dan Anton Johansen ved ikke, om han er i klubben, når transfervinduet lukker om to dage. Han afviser at have hørt fra Brøndby og FC Nordsjælland.

Dan Anton Johansen har været meldt på vej væk fra norske Lillestrøm, men blot to dage før transfervinduet lukker, ved højrebacken endnu ikke, hvad der kommer til at ske. Han indrømmer dog, at han snakker med sin agent, men om det bliver til et salg i dette transfervindue er uvist.

- Der er ikke så mange timer til vinduet lukker. Men jeg ved ikke, hvad der kommer til at ske. Jeg snakker med min agent, der arbejder lidt, så vi må se, hvad der sker, siger Dan Anton Johansen til bold.dk, men understreger samtidig, at det ikke er en katastrofe, hvis han ikke bliver solgt nu.

- Hvis det ikke bliver nu, så venter vi bare. Det er ikke sådan, at jeg skal ud, men det ville da være rart.

Tidligere på måneden blev både Brøndby og FC Nordsjælland meldt interesserede i den 28-årige forsvarsspiller, men et skifte til en af de to klubber virker ikke realistisk, da de ikke har henvendt sig.

- Brøndby har ikke henvendt sig, og jeg har heller ikke hørt fra FC Nordsjælland, slutter Dan Anton Johansen, der blev hentet til Lillestrøm i sommeren 2006.

Kommentar

• ulfpulf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 2511

Romerike rundt, lørdag 16. februar

Les mer info om vinterens leieste pubrunde :

Som kjent er det ingen som er i nærheten av Kanari-Fansen når det gjelder leie, rare og spesielle pubrunder. I fjor var vi Rælingen rundt, i år tar vi runden over deler av vårt kjære Romerike. Her er programmet :

- Vi møtes på Martins fra kl 1400. Klokka 16 er det middag på Tims i Solheimsgata for de som ønsker det.Tims er en rotekte kina-danserestaurant med en LSK-fan fra Hong Kong bak roret. Bussen går så fra Tims kl 1700.

- Vi er framme på Texas pub på Råholt ca kl 1745. Texas er Råholt Kanaris sitt stamsted, her er det rockn roll ala Eidsvoll. Bussen går videre fra Råholt kl 1900.

- Vi er framme på Torget pub i Jessheim sentrum ca kl 1915. Torget er Jessheims brune alibi, her har Rune Rudberg spilt mang en gang. Bussen går fra Torget kl 2000.

- Vi er framme på Rosa på Kløfta ca kl 2010. Dette er Kløftas svar på Tims, en kinakro som også fungerer som lokalpub. Her er det mulighet for en matbit. Bussen går videre fra Rosa kl 2130, litt lenger stopp her på grunn av de som vil spise.

- Vi er framme på Smia pub på Gjerdrum ca kl 2145. Smia er Gjerdrums livepub, ofte konserter m.m her. Fuglafans som driver stedet, Gjerdrum Kanaris har hatt pubsamlinger her ved storkamper. Bussen går fra Smia kl 2245

- Vi er framme på Relax pub på Strømmen ca kl 2315. Relax er en pub som er så brun at du nesten ikke trur det er sant. To blide brødre fra Eritrea ønsker alle velkommen til sitt sted, på det som før het Golden House ( 2 etg i Strømsveien ).

- Bussen går videre til Lillestrøm kl 0030. I Lillestrøm er det ikke noe opplegg, folk kan dra der dem vil, mange vil muligens være noe reduserte på dette tidspunkt.

- For de som er fra Øvre Romerike går bussen videre oppover ca kl 0200 fra Alexander Kiellands gate.

Prisen for bussrunden er kr 200 pr pers. Drikkevarer taes med selv, vi selger ikke alkohol på bussen.
                                      Påmelding : Ring eller sms til Arild Myklebust på tlf 97 53 19 31 eller Per Arne Kristiansen på tlf 91 59 29 32

HUSK : Ikke begynn og mas med hvilke steder vi har valgt, vi kan ikke dra innom alle steder på Romerike selv om en i KFL kjenner en eller annen løk som jobber på en pub.Diktaturet er knallhardt når vi skal dra fra steder, her er det millitær disiplin på tidsbruken. Folk som maser om fuglasanger hvert femte sekund, skal prate alvor og livshistorier og som mangler sansen for gode pubrunder. Hold dere hjemme a ! Siden 99, 99 prosent av KFL er glade pasientlakser er jo antagelig ikke dette noe problem.

Da er det bare å hoppe på vinterens store pasientrunde, her blir det garantert hoi !!!!!

BLI MED PÅ ROMERIKE RUNDT LØRDAG 16. FEBRUAR !!!

Med vennlig hilsen leder av Pasientforbundet av 2007, Arild Myklebust !!!

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

RB

KNUST: Heinz Müller er ute i minst seks måneder.

– Jeg er knust

Det blir verken Liverpool-kamp eller et snarlig klubbskifte for en kneskadet Heinz Müller.

Publisert 30.01.2008 - 18:45

Det melder Nettavisen, som snakket med den tidligere LSK-målvakten i ettermiddag.
                                        Da hadde han nettopp fått beskjed om at han vil være borte fra all fotball i de neste seks månedene etter en stygg smell mot Colchester tirsdag kveld.
                                        – Jeg er knust, og nær tårene, sier Müller til Nettavisen.

Ute i minst seks måneder
                                        Den første beskjeden fra Barnsleys medisinske apparat var at skaden ikke var så farlig, og at han kunne spille videre.
                                        Dagens grundige MR-undersøkelse forteller noe helt annet.
                                        – Det er en skade i høyre kne, hvor senen som sørger for stabiliseringen er helt ødelagt. Jeg vil i alle fall være ute de neste seks månedene, sukker Müller.
                                        Ifølge Nettavisen setter skaden en stopper for eventuelle overganger til klubber på det øverste nivået i engelsk fotball.
                                        – Det blir det ingen ting av nå, konstaterer tyskeren.

– Verste i karrieren!
                                        Det kan være dårlig nytt også på Åråsen: LSK har nemlig krav på 20 prosent av et eventuelt videresalg.
                                        Skaden gjør også Müller uaktuell i FA Cup-kampen mot Liverpool neste måned.
                                        – Dette er min verste skade så langt i karrieren, og kom på et veldig dårlig tidspunkt, sier han til Nettavisen.

Kommentar

• sparwasser
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 3185

Kyllingene blir hjemme

Fra RB-papirutgaven:

Ingen LSK-kamp mot Odd.

Lillestrøm: Det blir ikke noe av LSKs kamp mot Odd Grenland i morgen. Telemarkingene har bestemt seg for å møte Pors Grenland hjemme på Skagerak Arena samme dag.

LSK skulle etter planen møte både Stabæk og Odd Grenland fredag, men nå blir det kun Bærums-laget som kommer på besøk til LSK-hallen. Kampstart kl. 16.00

Kommentar

Working...