januar 2008

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

Nyhetstråd januar 2008

Alt som er nytt om Fugla og som har allmenn interesse skal i denne tråden.
    Det forventes at alle (i hvert fall de som sender innlegg) til enhver tid holder seg oppdatert på nyhetstråden. Ideen er at lettvektsbrukere skal kunne få med seg det meste som er viktige nyheter og informasjon om Fugla uten å måtte lese en eneste annen tråd.
    I tillegg er tråden til hjelp for oss andre slik at vi slipper å kopiere inn nyhetssaker eller gi samme informasjon i mange tråder.

Andre tråder brukes til detalj- og nisjeinformasjon og ikke minst utallige diskusjoner og debatter.

Vi ønsker mer av dette:
    • TV-klipp
    • Referat fra notiser som bare fins i papirversjonen av avisen
    • Egenproduserte nyheter, som treningsrapporter eller informasjon om nye/solgte spillere.
    • Referat fra TV, som f.eks. TV2-sporten
    • Rettelser av feil i andre nyhetsartikler
    • Faktainformasjon som angår alle
    Unngå i det minste spørsmål, ryktesnakk og sidekommentarer.

Søstertråden (FAQ og diskusjon):

http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ead.php?t=3758
    Last edited by Torolf; 01.01.2008, 09:57. Begrunnelse: Ryddet opp
    RoyVaadal.
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

Oppdatert info om Trondheimsturen

Sakset fra kfl.no:
    Oppdatert info om Bart City 16 mai

Opplegget rundt turen er det samme som før, men vi har forandra noe på salget av bussbilletter. Følgende skjer...

Skrevet av kfl.no

- Vi starter salget av bussbilletter MANDAG 21/1 kl. 16.00 på Martins, ikke lørdag 5/1 på Shopen som først annonsert.
    Dette er samme dagen som det store medlemsmøtet på Martins, her kan man da kombinere dette møtet og kjøp av billige bussbilletter. I tillegg er det jo lengre ut i måneden, lommebøkene er jo rimelig slunkne så tidlig i januar.

HUSK:
    - RBK-LSK går 16/5 på Lerkendal, enten kl 18 eller 20. Avreise med bussene blir på morgenen 16. mai.
    - Prisen er på kun kr 300 t/r Bart City.
    - Begrensa med billige bussplasser, førstemann til mølla.
    - Salget av bussbilleter etter 21/1 vil være på Shopen.

NB! De første fem som kjøper bussbilletter 21/1 får turen for kr. 100,- Det vil lønne seg å være tidlig ute 21/1, den saken er sikker!

LØP OG KJØP BUSSBILLETTER 21. JANUAR!
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Torolf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 9574

RB: Én sjef for hele LSK

SJEF: Svein Asmyhr (i midten) skal lede den daglige driften av alle LSKs selskaper. Han rapporterer til LSK-styret og leder Per Mathisen. Samtidig må konsernsjefen gi manager Jan Åge Fjørtoft (t.v) de nødvendige fullmakter i hans jakt på spillerforsterkninger. FOTO: LISBETH ANDRESEN
      Én sjef for hele LSK

ÅRÅSEN:
      LSK samler alle klubbens selskaper under én paraply med en administrativ leder. Svein Asmyhr blir konsernsjef, med ansvar for driften av en klubb med omsetning på over 120 millioner kroner i 2008.
      Av Per Kristian Torvik
      Publisert 03.01.2008 - 06:30

NY ORGANISASJON: Slik ser LSKs nye organisasjonsplan ut, der årsmøtet som høyeste myndighet har gitt klarsignal til forandringen. For første gang skal både klubb og AS ledes av en konsernsjef.

– Årsmøtet i 2007 ga oss mandat til å gjennomføre en ny organisasjonsplan. Årsaken til at vi ønsker én leder for alle selskapene, er at klubben er blitt så stor, selskapene så mange og tallene så store at en samordning har tvunget seg fram. Svein Asmyhr er konstituert som konsernsjef med ansvar for å lede prosessen, der vi bruker dette året til å trimme en ny struktur, sier LSK-leder Per Mathisen.
      Det betyr at Svein Asmyhr ikke bare blir administrativ leder i LSK, men også LSK AS og de underliggende selskaper. Han tok plass på Åråsen for tre år siden, håndplukket av Per Berg for å gjennomgå og få orden på økonomien i LSK AS.
      Doblet omsetning

Etter rekordunderskudd på 18 millioner kroner første året etter at Berg kom inn, er LSK i dag økonomisk i balanse. Samlet for alle selskapene regner en med et nullresultat eller bedre for 2007.
      – I løpet av de tre årene jeg har vært her, er omsetningen doblet. Vi går inn i en framtid som vil kreve enda mer av oss, sier Svein Asmyhr.
      – Hva blir din viktigste oppgave det kommende året?
      – Å få organisasjonen til å fungere bedre, forbedre rutinene og fortsatt ha en god økonomisk styring.
      Per Mathisen håper den nye organisasjonsmodellen skal gi LSK nye muligheter for økonomisk vekst, samtidig som alle får et større ansvar for å følge budsjettene. Om 14 dager overtar også klubben 50 prosent av aksjene i AS-et, slik det ble enighet om for et år siden.
      – Jeg er enig i de grepene som blir tatt. En samordning av konsernet vil gi en helhetlig tankegang i selskapene, mener Svein Asmyhr.
      Nye inntekter

Med 30 millioner kroner i inntekter fra Åråsen og LSK-hallen, er det bare et nybygg i hjørnet ved kanarifansen som gjenstår før det ikke er mer å hente fra eiendommene. VIP-konseptet er utsolgt, samtidig som det er vanskelig å øke publikumstallet vesentlig fra de vel 9.000 fra 2007-sesongens snitt.
      – Å styre økonomien i en fotballklubb blir litt som å bruke gass og brems nærmest samtidig. Vi skal forvalte pengene best mulig, samtidig som vi må han kontroll på pengebingen. Men vi vil alltid ha krav på oss om at vi også skal ha et bra lag, sier Svein Asmyhr.
      Daglig vil han ha mye kontakt med manager Jan Åge Fjørtoft, som både vil ha mest mulig å kjøpe nye spillere for, samtidig som spillersalg vil være en vesentlig inntektskilde.
      – Jeg tror salg av spillere kan gi gode inntekter for LSK. Men vi vet også at risikoen ved å bomme på et kjøp er stor. Mens vi kunne hente Bjørn Helge Riise for 1,6 millioner kroner for mindre enn tre år siden, er det snart det samme en fysioterapeut kan si nei til i dag. Når totalrammen for en spiller vi kjøper kan bli bortimot 20 millioner, inkludert lønn, må vi være sikre på at vi gjør riktige valg, sier Jan Åge.
      Skjer det, kan trøkket komme på en konsernsjef som i tre år har levd en ganske anonym tilværelse i LSK-systemet.
      – Jeg tror nok Per Mathisen og Jan Åge Fjørtoft med sin kompetanse på områdene de styrer vil ta av for det verste. For meg vil det viktigste være å organisere virksomheten, fordele ansvar og myndighet og holde styr på rutinene. Slik sett er ikke det å være konsernsjef i en toppklubb i fotball svært forskjellig fra et hvilket som helst annen bedrift. Forskjellen ligger i første rekke i interessen fra omverdenen. Intet annet sted i Norge er identifiseringen mellom LSK og byen den tilhører så nær som her. Det har skapt et engasjement fra omgivelsene som har imponert meg, sier Svein Asmyhr.

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

100% Fotball

Intervju med Doffen, som i seg selv ikke hører hjemme i nyhetstråden. Av interesse derimot følgende:
        - Hvis jeg hadde gått etter pengene hadde jeg ikke endt opp i Vålerenga. Jeg hadde bedre tilbud fra både Molde og Lillestrøm.
        iTromsø – også kjent som Mediehuset iTromsø og itromso.no – er en avis med grundig, viktig og underholdende journalistikk for tromsøfolk

Kommentar

• xeR
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 11206

Har penger til ving(03.01.2008 11:11)
          Manager Jan Åge Fjørtoft bekrefter at det er penger tilgjengelig.

av Kasper Wikestad

Lillestrøm er på vingjakt, og pengene er tilgjengelige om manager Jan Åge Fjørtoft skulle finne den vingen han leter etter.

Pengene ligger ikke i driftsbudsjettet men man er istedet avhengige av eksterne investorer. Og der har Fjørtoft full støtte om den riktige spilleren skulle dukke opp.

- Det er ingen hemmelighet at vi jakter en ving. Og om vi finner mannen vi leter etter er det penger tilgjengelige slik at vi får kjøpt den spilleren vi vil ha, bekrefter Fjørtoft til TIPS.

Lyns Espen Hoff har tidligere vært nevnt, og han kan fortsatt være en aktuell mann Lillestrøm. Hoffs kontrakt går ut etter den kommende sesongen.

Lillestrøm har så langt sikret seg fire sterke spillere, men mangler fortsatt vingen. At de fire har kommet som Bosman-spillere, vil allikevel ikke si at de har vært helt gratis.

- Aldri har gratisspillere vært dyrere, ler Fjørtoft.

http://www.tipsgaming.com/default.asp?menu=6&id=2028#

Inneholder egentlig ikke noe nytt, men la den inn alikevel.
          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

Fjøra kommenterer på lsk.no

Fjøra kommenterer
            Nye spekulasjoner i dag, torsdag, på forskjellige nettsteder om LSKs aktiviteter. Før spekulasjonene når nye høyder. Her noen fakta.

Først av alt: Et riktig godt nytt år til dere alle.

Tro ikke på kilder som er såkalt innad i klubben som plaprer om spillere inn og ut. De som plaprer sitter ikke i beslutningsposisjon. LSK holder tett om overganger. Hvis noen prøver å gjøre seg viktig i forhold til å prate om andre spillere som ikke er i LSK er dette et brudd på LSKs strategi og må således ikke taes alvorlig.
            Men:
            - Vi leter etter en ving som kan forsterke laget. Ute etter klasse – ikke masse.

- Vi har ingen avtale i boks med noen klubb, men vi er i god dialog med spillere som absolutt kan tenke seg å spille for LSK. Men om vi får det til er i dette markedet helt umumlig å si.

- Vi forhandler ikke med noen ung midtstopper i Adeccoligaen

Med ønske om at ”the deep troat” får et begivenhetsrikt år.
            Jan Åge Fjørtoft
            LSK- manager
            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

Dagsavisen

Vålerengas eldste juniorspillere må finne seg andre jaktmarker. Nåløyet til A-laget er blitt svært trangt. Hovedtrener for VIFs rekruttlag, Andreas Holter, sier til Dagsavisen:
              – Både Stabæk, Lyn, Skeid og dels Lillestrøm er aktive rundt oss, sier Andreas Holter, som skal ha sin 25 mann store stall klar i neste uke.

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

bold.dk

Klubber ville have Dan Anton gratis

Foto: Scanpix / Claus Bech Andersen

Flere klubber har været interesserede i at overtage Lillestrøms dansker Dan Anton Johansen på fri transfer, men den norske klub kræver en transfersum for den tidligere Brøndby-spiller.

Den tidligere Brøndby-kæmpe Dan Anton Johansen luftede for en lille måned siden tanken om at forlade norske Lillestrøm. Nu er transfervinduet så åbnet, men endnu er der ikke sket meget for danskeren, der ser ganske tålmodigt på fremtiden.
                - Det er rigtigt, at der er blevet snakket lidt om, at jeg skal væk. Vi må se hvad der sker, nu er markedet først lige åbnet. Jeg vil gerne væk på et eller andet tidspunkt, sker det ikke nu, bliver det nok om et halvt år. Men jeg må se, hvad der er af tilbud nu, siger Dan Anton Johansen til bold.dk.

Det er efterhånden halvandet år siden Johansen forlod Brøndby til fordel for norks fodbold, men selvom tiden i fjældlandet ikke fodboldmæssigt har været den bedste, er han åben overfor at blive udenlands.
                - For mig er det lidt hip som hap, det kan være både det ene og det andet sted, siger Johansen.

Selvom det blot er blevet til fire kampe i den forgangne sæson for Johansen, virker Lillestrøm ikke indstillede på at forære den 28-årige dansker væk.
                - Jeg tror at klubben skal have penge for mig. Det er nok også det der spiller ind.

Er der klubber der har været villige til at overtage dig, hvis de kunne slippe tranferfrit?
                - Ja, slutter Johansen, uden at ville sætte navn på klubberne.

Lagt online: 04.01.2008 07:30

Fodboldnyheder, livescore, resultater, stillinger og tabeller - Bold har alt til fans af fodbold, som vil være opdateret på det seneste i fodboldens verden

Kommentar

• glasgow
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2007
                  • 1252

Ser på LSK som utfordrerer:

NØKTERNE: LSK har viftet seg ferdig med Kongepokalen for denne gang. Trener Tom Nordlie (t.v.) og Jan Åge Fjørtoft ser framover – og er nøkterne optimister foran en seriesesong der de allerede nå plasserer favorittstempelet i Bergen og på Valle. FOTO: SCANPIX
                  Ser på LSK som utfordrere

ÅRÅSEN:
                  Som cupmester tok LSK årets siste stikk i norsk klubbfotball. Men på Åråsen ser en på seg selv som utfordrer i serien kommende sesong.
                  Av Per Kristian Torvik
                  Publisert 05.01.2008 - 06:30
                  Tips en venn om denne saken
                  Skriv ut denne siden

– Vi er i angrepsposisjon. Favorittstemplet får andre ta seg av. Brann er seriemester, mens Vålerenga har forsterket laget den siste tida. Pluss på med Viking, Rosenborg og Stabæk, som alle har store ambisjoner, så trives vi godt i gruppen av utfordrere, sier trener Tom Nordlie.
                  Med 33 dagers ferie før spillerne møtes på Skeikampen mandag til en myk overgang foran hardtreningen, sparker LSK-treneren nærmest i veggen av iver etter å komme i gang igjen.
                  – Jeg håper gutta ha vært flinke med seg sjøl i jula. Uansett føler jeg meg så trygg på grunnlaget deres, at jeg regner med å kjøre to fotballøkter istedenfor løpstrening, slik tilfellet var da jeg overtok i fjor.
                  Bedre rustet

Manager Jan Åge Fjørtoft sier ingenting kan måle seg med det presset en legger på seg sjøl i LSK.
                  – Målet er alltid å være med på å kjempe om titlene. I så måte har vi mye å bevise. Å vinne cupen er en happening, men det er her som andre steder seriemesterskapet som teller mest.
                  Fjørtoft er mange grunner til at LSK er bedre rustet enn for bare ett år siden.
                  – Sette en høy målsetting kan alle gjøre. Jeg føler vi har tatt konsekvensene av det. Vi har et bredt og godt støtteapparat rundt spillergruppa. Spillere er på langtidskontrakter, der ingen sentrale har mindre enn to år igjen av kontraktene. Med ny innendørshall klar, oppvarmet kunstgressbane, og to gode gressbaner til a-laget ferdige til sommeren, er det ingen som har bedre treningsforhold enn oss.
                  Det fjerde viktige punktet manageren trekker fram, regner han med at det vil ta litt tid å få glede av på a-laget.
                  – Vi har spikret et opplegg for hele talentutviklingen, med spillerutvikler ned til 11-årsalderen, et akademi med talentfulle unggutter og sterkere satsing under a-laget.
                  Medaljen glapp

Som de to foregående årene ble det fjerdeplass for LSK i serien. Stabæk og Viking ble for sterke i de avgjørende serierundene.
                  – En øyeblikkelig skuffelse ikke å få medalje. Men vi brøt en del barrierer, med cupfinaleseieren som høydepunkt. Fire seirer på Ullevaal toppet en godkjent bortestatistikk. 7-0 mot Aalesund er en av LSKs største seirer i serien siden opprykket høsten 1974, sier Tom Nordlie.
                  – Hva må dere bli bedre på for å henge med i toppstriden helt inn?
                  – Vi må bli stabilt bedre og ikke variere så mye i prestasjonene. Deretter må vi håpe på å unngå så mange karantener. Det viste seg i fjor at bredden i stallen ikke var god nok. Det er vi godt i gang med å forbedre.
                  – Dere er ikke i mål?
                  – Det er vel ingen hemmelighet at vi leter etter en ving. I forsvaret mangler vi kanskje også en spiller. Men der er det mulig å trekke Jon Midthun Lie ned som back, mens Vidar Riseth er en god midtstopper.
                  – Vålerenga har fått det som nevnes som landets beste midtbane etter at Kristofer Hæstad ble klar. Hvordan står dere i forhold til dem?
                  – Med Bjørn Helge Riise, Espen Søgård, Khaled Mouelhi, Simen Brenne og Vidar Riseth kan vi konkurrere med de fleste, sier Tom Nordlie.
                  Vinterens første kamp spiller LSK mot Ham-Kam i den nye hallen på Lillestrøm 18. januar.

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

RB

Når idretten blir minst viktigst

LSK kan måtte møte Bodø/Glimt på "hjemmebanen" Lerkendal

Publisert 05.01.2008 - 18:00

SIGNERT: Thor Woje, sjefredaktør

Mens ski er det som nå primært skal ha idrettsinteressertes oppmerksomhet, registrerer jeg at det er 85 dager til eliteserien i fotball sparkes i gang igjen. Og at fotballinteressen også om vinteren holdes i live i mediene gjennom omtale av trenerskifter, spilleroverganger, milliontransaksjoner, uløste personkonflikter – og organisasjonsendringer som i LSK.

Min fotballinteresse er begrenset, men jeg gleder meg allerede til igjen å se oppgjør mellom LSK og Bodø/Glimt på Åråsen. Rått parti, antakelig – men "bodøværinger" kan overraske...
                    Kanskje gleder også LSK-spillerne seg til nye oppgjør på Aspmyra stadion og møte med et offensivt Bodø-lag på hjemmebane. Men Bodø/Glimt kan bli nødt til å spille sine hjemmekamper på Lerkendal i Trondheim eller Alfheim i Tromsø.

Norges Fotballforbund (NFF) er nemlig kommet til at Aspmyra stadion ikke lenger er egnet for eliteseriespill. Det skjer bare seks år etter at Aspmyra ble betydelig utvidet og oppgradert – så tilfredsstillende at forbundet la en landskamp dit sommeren etter. Og det skjer bare tre år etter at NFF og UEFA godkjente stadionet til bruk på høyeste nivå i europacupen.

Men nå er Aspmyra plutselig blitt ubrukelig til eliteseriespill. Klubben hadde frist til årsskiftet med å dokumentere gjennomførte eller planlagte, snarlige utbedringer. Hvis ikke må en annen "hjemmebane" tas i bruk når eliteserien settes i gang. En avklaring gjenstår.

Hva er det som er galt nå da? Er selve banen uegnet for spill? Er sikkerheten for spillerne eller publikum i fare? Nei – det er for få kiosker der, toalettene er for få og dårlige, og forholdene for pressen – les tv som har kjøpt rådyre rettigheter – er ikke gode nok. 20 mangler står på kravlisten, ingen av dem dreier seg om muligheten for sportslig utøvelse på en gressbane som er i fullgod stand.

Den minste eliteserieklubben skal tvinges til flere millioner i kortsiktige utlegg som ikke har noe med det sportslige å gjøre, penger klubben heller ikke har. Samtidig arbeides det med et helt nytt stadion eller full ombygging av nåværende. Der trengs millionene.

Dette dreier seg ikke om én klubb. Raufoss er nylig degradert fra første- til andredivisjon. Ikke fordi klubben ikke er god nok eller at selve gressbanen ikke kan spilles fotball på, men fordi stadionanlegget ikke tilfredsstiller NFFs krav. Tidligere er andre småklubber som prøver å klamre seg fast i toppfotballen, straffet med poengtap og bøter for filleting. Også fotballjentene har fått svi for dårlig anlegg eller anstrengt økonomi – Asker ble degradert, Grand mistet klubblisensen, samme trussel ligger bak anleggskrav Team Strømmen har fått.

Slik er NFF i ferd med å styre fotballen ut av selve banen og det sportslige, slik er NFF i ferd med å skade fotballens sjel. Opp- og nedrykk skal ikke lenger bestemmes av hva som skjer på banen, men av om kioskene er mange nok og om garderobene har riktig gulvbelegg. Fotball skal ikke lenger kunne utøves utenfor de største byene, som følge av bagatellmessige mangler på stadioner til klubber som ikke har penger til å etablere toppfasiliteter.

Fotballforbundets håndbok med oversikt over hvem som gjør hva der, var i 2006 på 128 sider. Et stadig økende antall fotballbyråkrater skal jo ha noe å gjøre innimellom pengetellingen. At fotballen som masseidrett totalt skades, er ikke så nøye. Bare de store pengene renner inn.

LSK må ikke bare sørge for å vinne kamper. Det er minst like viktig å passe på at kioskene på Åråsen er mange og moderne nok.

[En etter min mening meget god lederartikkel fra RB, som kan fortjene en plass i nyhetstråden.]

Kommentar

• RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

Lokalavisen Frogner-St.Hanshaugen

Intervju med Shane Stefanutto. Idet intervjuet har klare referanser til både LSK og kanarifansen, synes jeg at en lenke kan forsvare plass i nyhetstråden:

Nå kan du låne penger fort på nett. Enkelte banker behandler søknader i løpet av dagen. Les mer om de beste lånene på markedet!

Kommentar

• RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

RB

MØTTES PÅ FJELLET: Vidar Riseth møtte Tom Nordlie og alle i LSK-gjengen til sin første samling med klubben i dag. FOTO: ROAR GRØNSTAD

Riseth møtte sjefen

SKEIKAMPEN:
                        Ved lunsjtider i dag møtte Vidar Riseth opp til sin første offisielle LSK-samling. Selv om omgivelsene var noe uvant - den norske fjellheimen i Gausdal - så trønderen med spenning fram til de tre dagene på Skeikampen.

Av Espen Solbakken
                        Publisert 07.01.2008 - 12:56 Oppdatert 07.01.2008 - 13:01

Det kunne vært varme La Manga med Rosenborg, men akkurat nå gleder jeg meg til dagene her og tiden framover med Lillestrøm. Dette er spennende selv for en 35-åring, innrømmet Riseth, som ankom Skeikampen i bil fra Trondheim allerede søndag kveld.
                        – Dette er mitt første ordentlige møte med spillerne. Noen kjenner jeg fra før, men det er også mange jeg ikke har møtt tidligere på denne måten, sier Riseth til Romerikes Blad på nett.

Kona kommer til sommeren
                        Riseth er foreløpig den siste brikken i Tom Nordlies jakt på forsterkninger foran 2008-sesongen. Nå starter den anvendelige spilleren jakten på ny bolig for familien – inn til Riseth får napp på eiendomsmarkedet, skal han på bo på hotell i Lillestrøm.
                        – Kona og våre to barn kommer etter til sommeren. Den eldste går på skole i Trondheim og skal fullføre skoleåret der, sier Vidar Riseth.
                        LSK-troppen er fulltallig på Skeikampen, med ett unntak: Viktor Bjarki Arnarsson er hjemme i Lillestrøm med høygravid samboer.

Dansken stilte med ski
                        På Skeikampen skal troppen sveises tettere sammen. Fysisk trener Erlend Slokvik står for opplegget, og det blir både utholdenhetstrening og mer uformell skilek. Det første spillerne gjorde var å leie seg skiutstyr.
                        Forskjell i ferdigheter til tross, det var bare latter, glede og nysgjerrighet blant gutta.
                        Noen hadde også med seg eget utstyr, kanskje mest overraskende var det at dansken Dan Anton Johansen hadde ski, staver og støvler allerede før ankomst Gausdal ...

Kommentar

• RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

lsk.no

LSK til Skeikampen

Mens mange av de andre Tippeliga-lagene starter sin oppkjøring enten på sydligere breddegrader eller på diverse kunstgressbaner, reiser LSK til fjellet for å starte sesongen 2008.

Av: Ole Kristian Bakkene

Med LSKs fysiske trener, Erlend Slokvik, ved roret skal blant annet Frode Kippe og Olivier Occean forsøke seg i vinterland. Slokvik, som tidligere har vært landslagstrener i skiskyting og orientering, er hovedpersonen bak Skeilekene som vil bli arrangert på Skeikampen tirsdag. Der vil spillere og trenere få forskjellige utfordringer både med og uten ski.
                          - Opplegget er egentlig hemmelig, men det blir en lagkonkurranse hvor alle spillere og trenere skal få prøve seg med et litt annet underlag enn de er vant til, sier Erlend Slokvik til LSK.no.
                          Både spillere og trenere har nå hatt fri hele julen, og samles for første gang i 2008 på Skeikampen.
                          LSK.no vil rapportere fra Skeilekene i morgen. Vi kommer tilbake med mer...

Kommentar

• Henrik
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2006
                            • 2110

http://www.norskefans.com/norge/artikel.asp?id=12390

Intervju med Espen Hoff, her er hva han sier om en overgang. Han utelukker det definitivt ikke:

Opprinnelig skrevet av Espen Hoff
                            Det har vært snakk om en overgang til både Lillestrøm og Brann, hva kan du si om dette?

- Hadde Lyn vært et etablert topplag, hadde avgjørelsen vært mye enklere. Det jeg har sagt i tidligere intervjuer og til Torgeir, er at jeg har som ambisjon om å kjempe i toppen og vil at klubben sine målsetninger skal stå i stil med mine målsetninger. Jeg trives veldig godt i Lyn, og det er viktig for meg å understreke at jeg på ingen måte ønsker meg bort fra klubben. Hadde jeg skulle valgt etter miljøet og folk i klubben, hadde valget vært veldig enkelt – Jeg hadde blitt i Lyn.

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

tips.no

Oversikt over bekreftede overganger i tippeligaen, samt rykter. Følgende om LSK:
                              Inn:
                              Ciise Abshir
                              Steinar Pedersen (Start)
                              Jon Midttun Lie (Start)
                              Martin Husar (Ham-Kam) tilbake fra lån
                              Lars Ivar Moldskred (Molde) lån gjort permanent
                              Vidar Riseth (Rosenborg)

Ut:
                              Shane Stefanutto (FC Lyn Oslo)
                              Anders Rambekk (Odd Grenland)

Rykter:
                              Er på jakt etter en ving, og pengene er tilgjengelige. Ønsker seg angivelig Aalesunds Jeffrey Aubynn, og spilleren selv avviser ikke en overgang. Aubynns kontrakt løper ut etter denne sesongen.
                              Sikler også etter Lyns Espen Hoff.
                              Martin Thømt Jensen i Moss har vært nevnt men han har akkurat forlenget sin kontrakt på Melløs.
                              Arild Sundgot skal være ønsket av Molde, men han har tre år igjen av kontrakten sin på Åråsen og blir etter all sannsynlighet for dyr.
                              Pål Strand og Dan Anton Johansen kan være på vei ut portene på Åråsen stadion.

Kommentar

• Torolf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 9574

Årsmøte i LSK

Annonse i dagens RB:

ÅRSMØTE
                                LILLESTRØM SPORTSKLUBB
                                Avholdes i Åråsen Konferansesenter mandag 25. febuar 2008 kl. 18.00.
                                Forslag som ønskes behandlet må være levert styret innen 11. februar. Kun medlemmer som har betalt sin kontingent innen 25. januar har stemmerett.
                                Styret

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

RB

KLAR TIL DYST: Olivier Occean - på ski for første gang siden han var 10 år - sleit med å komme seg ut av parkeringsplassen med ski på beina. FOTO: ROAR GRØNSTAD

Fotballfjolls til fjells

SKEIKAMPEN:
                                  Mens han var ustoppelig i cupfinalen på Ullevaal, hadde Olivier Occean trøbbel bare med å komme seg ut av parkeringsplassen da LSK-stallen testet langrenn og skilek på årets første samlingsdøgn.

Av Espen Solbakken
                                  Publisert 08.01.2008 - 08:33 Oppdatert 08.01.2008 - 08:38

SKEIKAMPEN: LSK har kick-off for årets sesong på Skeikampen. Med ski på beina er i hvert fall ikke Olivier Occean i sitt rette element!

BILDESERIE

LSK-gutta på skitur

Se bildene!

I går gikk canadieren på ski for første gang siden han prøvde det som 10-åring hjemme i Montreal – slik blir det latter av blant nordmenn som er født med ski på beina.

– Mange canadiere går på ski hele tida, men for meg var det bare fotball og basketball som liten gutt. Selv om gutta får seg en god latter nå, er dette en perfekt måte å starte sesongen på. Alle kommer sammen igjen etter ferie og har det gøy, sa Occean mellom alle feilskjærene på Skeikampen.

Ullevaal-helten hadde landet på Gardermoen kvelden i forveien etter en deilig måned hjemme hos familien i Montreal.
                                  – Jeg får sett familien bare en gang i året, og da reiser jeg heller hjem til Canada enn å dra til sol og varme, forteller han.

SE WEB-TV: «Red group» på vei ut i løypa ...

Lettvinn gave
                                  Med seg på juleferie hadde han med seg dvd-filmen fra cupfinalen som julegaver til sine nærmeste, det var populært hos familien som kun hadde sett de to finalescoringene på nettstedet Youtube.
                                  – De var fornøyd, ja, innrømmer den sympatiske spissen.

På den latterlige langrennssekvensen ledet han an det trener Tom Nordlie kalte «red group» fra Afrika. En tapper Cise Aadan Abshir (21) gikk på ski for første gang, mens Karim Essediri med tydelighet viste at han ikke har lært mye norsk vintersport i sine år i Tromsø og Trondheim. Hans tunisiske landsmann, Khaled Mouelhi, ga opp aller først – han nådde aldri lenger enn parkeringsplassen utenfor høyfjellshotellet og ble i stedet med en Marius Johnsen på krykker inn i styrkerommet.

– Dette er ikke bare min første gang på ski, det er også første gang jeg ser så mye snø noensinne. Helt sykt, men veldig moro. Jeg er forberedt på minst 100 fall, sa unggutten Cisse, og faktisk var hans egne spådommer ikke så gale – det ble fall på fall.

SE BILDENE: LSK-gutta på skitur!

Store forskjeller
                                  For mens afrikanerne opplevde noe helt nytt, var det gamle skiløpere som Frode Kippe (eks-hopp og kombinert) og Tore Andreas Gundersen (eks-skiskyting) som kunne "briefe" med gamle kunster.

Danske Dan Anton Johansen var det verre med – selv om han imponerte med å stille i eget utstyr.
                                  – Jeg har kjøpt skiene i Lillestrøm, men kun brukt dem en gang i hagen og vet ikke hvordan jeg får de på meg, sa Johansen og søkte bindingshjelp hos RB-sporten.

Andre utlendinger, som finske Otto Fredrikson, greide seg bedre.
                                  – Han er bloddopet, fleipet manager Jan Åge Fjørtoft og døpte målvakten om til Marja-Liisa Fredrikson.

Tom Nordlie bare bivånet det hele med et smil om munnen. Han hadde overlatt aktivitetsansvaret på Skeikampen til fysisk trener, Erlend Slokvik, og moret seg med å se bambi-etterligningene på Skeikampen.
                                  – Denne samlingen er 80 prosent sosialt. Alvoret på denne turen ligger i møtene og samtalene vi har sammen, smilte Nordlie.

http://www.rb.no/lsk-magasinet/article3264770.ece

Kommentar

• RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

lsk.no

Mange bilder + innslag fra LSK-TV fra sesongoppkjøringen på Skeikampen. Kanskje ingen større nyhetsinteresse, men lenker kan kanskje fortjene plass i nyhetstråden:

Kommentar

• hoyt
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2004
                                      • 2850

Ingen direktelink, men det ligger 2 LSK-saker i menyen til venstre.
                                      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                      - Nosa

Kommentar

• Torolf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 9574

RB: Stødige karer fra sør

http://www.rb.no/lsk-magasinet/article3266309.ece

Stødige karer fra sør

SKEIKAMPEN:
                                        I Steinar Pedersen og Jon Midttun Lie er Tom Nordlie bombesikker på hva han har handlet inn.
                                        Av Espen Solbakken

De er ikke spektakulære og stjeler sjelden de største overskriftene, men denne uka har den tidligere Start-duoen fått sitt første skikkelige møte med LSK-miljøet, på kickoff-samlingen på Skeikampen.
                                        – både gjennom romkamerater og klubbledelse har de fått det første innblikket i hva det betyr å ta på seg den gule og svarte drakta på Åråsen.
                                        Og begge to gjør det klart at de har kommet til Lillestrøm for å ta en fast plass i Nordlies førstelag.
                                        – Det er det soleklare målet, vi er ikke kommet for å sitte på benken, istemmer Pedersen og Midttun Lie.

Trener-favoritter

Duoens førsteinntrykk av LSK har vært godt, omtrent som forventet. De er blitt tatt imot som det de er, respekterte fotballspillere som er til å stole på. Begge ble raskt enig med seg selv om å velge Åråsen da tilbudet fra gamletreneren kom.
                                        De tror likevel ikke at de har noe fortrinn overfor resten av gruppa bare fordi de har trent under Nordlie tidligere.
                                        – Nei, nå har jo ikke Tom hatt noe med oss å gjøre på halvannet år, så slik sett kjenner han bedre til de spillerne som allerede er her. Det er opp til hver enkelt, mener Pedersen.
                                        – Jeg føler meg i hvert fall ikke som trenerens "gullunge", smiler Midttun Lie.
                                        Han takket ja til LSKs tilbud etter at Starts nedrykk var et faktum, mens Pedersen bestemte seg allerede i sommer. Nå gleder seg til å ta fatt på det neste kapitlet i karrieren.
                                        – Ambisjonene er å spille i Tippeligaen, og LSK har jo alltid vært der. Og vi skal kjempe i toppen også, mener de to nykommerne.

Sen sjanse

For Pedersen, som fyller 33 kommende sesong, betyr overgangen at han returnerer til klubben han var utlånt til for over ti år siden. Det er heller ikke alle forunt å bli tilbudt en treårskontrakt av en toppklubb i en såpass voksen alder.
                                        – Jeg er glad for muligheten og vet dette var det eneste og riktige valget for meg nå. Jeg har en voldsom entusiasme overfor denne oppgaven, og konkurransen om plassene bare inspirerer ytterligere, sier forsvarsveteranen, som var venstre back i Even Pelleruds mildt sagt skranglete 1997-årgang på Åråsen.
                                        Når det gjelder Jon Midttun Lie betyr skiftet til LSK at det er andre gangen Tom Nordlie henter ham. Det samme skjedde da spilleren byttet klubb fra Sandefjord til Start.
                                        – Tom hadde selvsagt mye å si, men aller mest betydde det at det var klubben LSK som ville ha meg. Det forplikter også, for dette er en stor og solid klubb, sier Midttun Lie.
                                        Han kan spille langs hele venstresida – fra back, via midtbanen og opp til vingen. Det siste ligger spillerens hjerte nærmest.
                                        – Men med Marius Johnsen skadet, så kan jeg ende opp på backen også, sier han.

Ikke hat

Forrige sesong gjestet de Åråsen i Start-drakter, en kamp som i ettertid er blitt kjent for Heinz Müllers kne rett i ansiktet på deres tidligere lagkamerat, Geir Ludvig Fevang. De har likevel ikke merket noe spesielt LSK-hat på Sørlandet.
                                        – Spør du supporterne i "Menigheden", får du kanskje et annet svar, men noe slikt inntrykk har aldri vært tema blant spillere.
                                        Steinar Pedersen kaller Müller-episoden som "stygg", men hevder bestemt at det ikke hadde vært noe problem for de personlig om tyskeren fremdeles hadde vært i LSK.
                                        – Det gikk hardt utover Geir, men slike ting kan skje overalt, sier Steinar Pedersen.

Kommentar

Working...