januar 2008

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sparwasser
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3185

Dan Anton ikke til Tyskland.

Fra den danske avisen B.T

Tysk eventyr kiksede for Dan Anton

B.T. erfarer, at Dan Anton Johansen tæt op til transfervinduets lukning har forhandlet med den tyske 2. Bundesligaklub Carl Zeiss Jena om et lyn-skifte.

31. januar 2008, 19:59 Af Søren Sorgenfri

Desværre bliver det ikke til et tysk eventyr i denne omgang for den tidligere Brøndby-spiller.

Carl Zeiss Jena og Lillestrøm kunne efter B.T.s oplysninger ikke blive enige om en overgangspris og nu er en eventuel handel afblæst.

-Jeg kan bekræfte, der har været tysk interesse lige til det sidste, men det bliver ikke til noget. Det ser ud til, at jeg må blive i Lillestrøm, siger forsvarsspilleren til B.T.

-Jeg må gå til den til træning, og se om jeg får chancen, siger Dan Anton, der har savnet spilletid i Lillestrøm

Kommentar

• Ketil Cantona
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6813

I dagens papir utgave så går Fjøra ut å bekrefter at stallen skal slankes og primært gjelder dette Danton, Påsan og Victor.

Victor er på prøvespill for GAIS i Sverige etter mye skadeproblemer så ser han veien til startplass som veeeldig lang!

Kommentar

• PA
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2004
        • 500

Avgjørelsen som er tatt innebærer at alle spillere som har signert en kontrakt før fylte 28 år kan si opp avtalen når den er minimum tre år gammel.

Legger inn denne under tvil. Men dette påvirker vel oss også?

Dom fra Idrettens voldgiftsrett kan bli like viktig som Bosman for fotballspillere.

Kommentar

• RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

Aftenposten (papir)

"Det er for mange kjerringer i fotballen" er tittelen på et intervju i dagens Aftenposten med Raymond Johansen (styreleder i enga/statssekretær i UD).
          Jeg limer inn Fjøras replikk:
          - Jeg er ikke sikker på om andelen sladder større i foball enn i andre miljøer, men det er så mye fotball. Eksponeringen er voldsom. Det betyr også at bransjen trekker til seg folk som trives med eksponering, som for eksempel statssekretæren i UD. Jeg tror omgangstonen er en annen i en bransje der aktørene løper rundt i korte bukser enn i en hvor de går med slips. Fotballen er preget av åpenhet, det meste kommer frem, mens det i diplomatiet kanskje er motsatt, sier manager Jan Åge Fjørtoft i LSK.

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

Tips AS

Tips har stilt følgende spørsmål til supporterklubbene i tippeligaen:

1. Hvem vinner Tippeligaen?
            2. Hvem rykker ned?
            3. Hvilken plass havner din klubb på?
            4. Hvem fra din klubb blir årets komet?
            5. Hvilken spiller fra en annen Tippeligaklubb kunne du tenkt i dine klubbfarger?
            6. Hvilken motspiller er mest mislikt?
            7. Hvem er den lojale klubbspilleren på laget ditt som supporterne elsker?
            LILLESTRØM – KANARIFANSEN
            Erling Stray, talsmann
            1. Lillestrøm
            2. Bodø/Glimt
            3. 1. plass
            4. Pål Steffen Andresen
            5. Alanzinho (Stabæk)
            6. Martin Andresen (Vålerenga)
            7. Espen Søgård.
            Limer også inn denne:
            Av upopulære spillere er det Lillestrøm som dominerer. Vidar Riseth og Frode Kippe fikk til sammen fem stemmer. Og ikke nok med det. På spørsmål om hvem som var den mest mislikte motspilleren i Tippeligaen svarte talsmann i Kanarifansen følgende;
            - Han har vi kjøpt.

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

lsk.no

LillestrømBanken signerer millionavtale med LSK

I dag, fredag klokka 11:00 signerer LillestrømBanken millionavtale med Lillestrøm Sportsklubb.
              Dette er en femårsavtale med LSK som innebærer at den lokale banken går inn med fem millioner kroner over fem år.

- Dette er en avtale som gir LSK betydelige inntekter, og vi er utrolig godt fornøyde med å inngå denne avtalen. LillestrømBanken er med den nye avtalen involvert som hovedsponsor for LSK-hallen, hovedsponsor for breddesatsningen i LSK og en av LSK sponsorer for eliteavdelingen, sier markedsdirektør Robert Lauritsen
              - Denne signeringen signaliserer startskuddet for LillestrømBanken Cup som skal være i LSK-hallen denne helgen.

Signeringen vil foregå i LillestrømBanken i dag klokka 11:00.

Kommentar

• sparwasser
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3185

Fra RB:

MØTES I DAG: Alanzinho og Espen Søgård i kamp. FOTO: SCANPIX

17 mann klare for Stabæk

LILLESTRØM:
                LSK-trener Tom Nordlie disponerer færre spillere enn han kunne ønske seg til ettermiddagens treningskamp mot Stabæk i LSK-hallen.

Følg LSK-Stabæk her fra 16.00!

Av Morten Svesengen
                Publisert 31.01.2008 - 23:00 Oppdatert 01.02.2008 - 11:06
                Tips en venn om denne saken
                Skriv ut denne siden

Men alle de 11 som startet forrige treningskamp mot Haugesund er tilgjengelige. At Otto Fredrikson overtar for Lars Ivar Moldskred i mål er allerede bestemt, siden de to inntil videre starter annenhver kamp for a-laget.

Det er også sannsynlig at Vidar Riseth, som har vært ute tre dager denne uka med hjernerystelse, igjen starter på høyreback. Pål Steffen Andresen og Frode Kippe utgjør stopperduoen, mens vinterens toppscorer så langt, Steinar Pedersen, spiller til venstre i forsvaret.

Espen Søgård, Khaled Mouelhi og Simen Brenne utgjør midtbanetrioen, mens enten Karim Essediri eller Martin Husár starter sammen med Olivier Occean og Magnus Myklebust på topp.

Arild Sundgot sliter fortsatt med en kneskade. Både Jon Midttun Lie og Bjørn Helge Riise er i gang med løpetrening igjen, men spiller tidligst med ball til uka.

Pål Strand (rygg), Viktor Bjarki Arnarsson (på prøve i GAIS), Marius Johnsen (operert) og Markus Kiesenebner (operert) er alle uaktuelle i ettermiddag

Kommentar

• McGuffy
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 5104

http://www.tipsgaming.com/default.asp?menu=6&id=22 74

BLØR FOR "FUGLA": Espen Søgård er elsket blant supporterne.
                  Blør for drakta(01.02.2008 12:32) Print Tips en venn
                  De vil aldri svikte klubben de elsker, og de er en utdøende rase.

av Kasper Wikestad

Her er de åtte ekte klubbspillerne i Tippeligaen

De er spillerne supporterne elsker uansett. De vil aldri svikte klubben de elsker. Og de er en utdøende rase.

Det finnes ikke mange ekte klubbspillere igjen, verken i Norge eller andre steder der det spilles fotball på et visst nivå. Men noen er igjen. Vi har undersøkt om det finnes spillere i Tippeligaen som debuterte på nittitallet, som fortsatt er aktive i samme klubb og som kun har spilt i den ene klubben på toppnivå.

Vi fant åtte stykker.

Noen vil sikkert savne spillere som Roar Strand og Daniel Berg Hestad, men de har altså spilt for andre klubber enn Rosenborg og Molde på høyt nivå.

Espen Søgård er kanskje personifiseringen av en ekte klubbspiller. Han er vokst opp i lokalmiljøet, på Fetsund like utenfor Lillestrøm. Han har holdt med laget hele livet, og han har drømt om å spille på Åråsen. For ham er det utenkelig å spille for noen annen klubb.

- Jeg har alltid villet være her. Jeg elsker Lillestrøm, slår Søgård fast overfor TIPS.

Og man tror ham. Ofte etter store overganger får man høre at spilleren som har ankommet ”alltid har drømt å få spille her”. Så å si alltid er dette kun dårlige forsøk på å innynde seg hos sine nye supportere.

Når det kommer fra spillere som Espen Søgård eller Tromsøs Thomas Hafstad, som debuterte for klubben for fjorten år siden, så er det også tyngde bak ordene når de uttaler seg om slike følelser.

”Jeg kunne aldri spilt for noen annen norsk klubb” er også et utsagn supportere har hørt litt for mange ganger, for så å møte spilleren på motsatt banehalvdel ved en senere anledning. Espen Søgård vil ikke si det. For han vet at han kan bli vraket fra klubben han elsker en eller annen gang i fremtiden, på et tidspunkt der han fortsatt føler han har noe å bidra med på fotballbanen. Og han vil ikke risikere å måtte lyve for supporterne han elsker. Og som elsker ham.

- Lillestrøm-sjela er spesiell, og jeg prøver å innføre de nye spillerne i den når de kommer. Jeg får mye gratis ved at jeg kjenner kulturen her så godt, og historien i denne klubben er spesiell. Jeg må få det inn i kroppen på de nye, og det pleier å gå ganske raskt, smiler han.

Kommentar

• Henrik
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2006
                    • 2110

http://www.fxt.no/norge/article1576106.ece

Brenne kalt inn på landslaget

Simen Brenne er tatt ut til landskampen mot Wales i neste uke.

Åge Hareide tok tirsdag ut landslagstroppen til privatkampen mot Wales.
                    Fredag sendte Norges Fotballforbund ut en pressemelding om at landslagssjefen nå har kalt inn Simen Brenne fra Lillestrøm i tillegg.
                    26-åringen har tre A-landskamper på merittlisten.
                    Norge møter Wales på Racecourse Ground i Wrexham onsdag 6. februar.
                    Oppdatert tropp: Rune Almenning Jarstein, Håkon Opdal, Martin Andresen, John Anders Bjørkøy, Simen Brenne, Daniel Braaten, John Carew, Christian Grindheim, Erik Hagen, Brede Hangeland, Kristofer Hæstad, Jon Inge Høiland, Pa-Modou Kah, Frode Kippe, Erik Nevland, Morten Gamst Pedersen, John Arne Riise, Jarl-André Storbæk, Fredrik Strømstad.

Kommentar

• sparwasser
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3185

Fra LSK.no:

1-2 i LSK-hallen

LSK åpnet best og ledet 1-0 til pause, men Stabæk kom tilbake, og vant i LSK-hallen fredag ettermiddag.
                      Av: Ole Kristian Bakkene

Med Stabæk i LSK-hallen spilte LSK sin tredje treningskamp for året. Først ble HamKam tatt i mot, og sendt hjem med tap. Steinar Pedersen ordnet to mål i sin redebut da LSK vant 4-0 over Hamar-laget. Deretter ble det 2-2 mot fjorårets cupfinalist FK Haugesund. Pedersen scoret også der mål.

I LSK-hallen fredag ettermiddag ble det imidlertid tap. Magnus Myklebust ga LSK ledelsen i det 6. minutt av kampen. Stabæk kom tilbake i andre omgang med to scoringer av Veigar Pall Gunnarsson og Daniel Nannskog.

LSK-TV filmet kampen, og gir deg målene i løpet av fredag kveld..

Fra start var dette lagoppstillingen (4-3-3):
                      Otto Fredrikson - Vidar Riseth, Pål Steffen Andresen, Frode Kippe, Steinar Pedersen - Espen Søgård, Khaled Mouelhi, Simen Brenne - Karim Essediri, Olivier Occean, Magnus Myklebust

Benken: Lars Ivar Moldskred, Dan Anton Johansen, Lasse Bergan Foss, Martin Husár, Tore Andreas Gundersen, Cissé.

Utilgjengelige spillere i fredagens kamp: Arild Sundgot, Marius Johnsen, Pål Strand, Markus Kiesenebner, Eirik Bertheussen, Bjørn Helge Riise og Jon Midttun Lie er ute med skade. Viktor Bjarki Arnarsson er på treningsopphold hos den svenske klubben GAIS.

Kommentar

• RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

Dagbladet

Tom Nordlie kommenterer treningskampen mot Stabæk:
                        LSK-trener Tom Nordlie mener kampen kunne vippet begge veier.
                        - Vi var bra det første kvarteret, og det siste kvarteret av 1. omgang. Første delen av 2. omgang var slappe, resten var veldig jevnt. Det var tilfeldig hvem som fikk vinnermålet, sier han.
                        http://www.dagbladet.no/sport/2008/02/01/525669.html

Kommentar

• sparwasser
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3185

Fra RB:

MØTTES I DAG: Alanzinho og Espen Søgård i kamp. FOTO: SCANPIX

Lot Stabæk snu kampen

LILLESTRØM:
                          (LSK – Stabæk 1-2). LSK ledet 1-0 til pause i treningskampen mot Stabæk, men gjestene snudde kampen etter pause.

Vi fulgte LSK-Stabæk her!

Av Morten Svesengen
                          Publisert 31.01.2008 - 23:00 Oppdatert 01.02.2008 - 21:29
                          Tips en venn om denne saken
                          Skriv ut denne siden

Vertene var det førende laget i store deler av kampen i LSK-hallen. Magnus Myklebust ga laget en tidlig ledelse da han løp gjennom på Olivier Occeans pasning og vippet ballen over keeper og i mål.
                          LSK hadde det spillemessige overtaket også etter ledermålet, men klarte ikke å skape mange store sjanser. 1-0 sto seg til pause.
                          Etter hvilen var det et utrolig tamt LSK som kom ut på gresset i LSK-hallen. Stabæk grep sjansen og utliknet etter kun tre minutter. Pål Steffen Andresen mislyktes med et klareringsforsøk som gjestene utnyttet.

– Koma-periode

– Akkurat som mot Haugesund sist hadde vi en koma-periode rett etter pause. Normalt går vi litt rundt i pausen for å holde i gang. Her i hallen sitter vi bare på baken. Om det har noe å si vet jeg ikke, sier LSK-trener Tom Nordlie.

Men LSK reiste seg spillemessig etter Stabæks utlikning. Det siste kvarteret kjørte de kampen og jaget et seiersmål. Men heller ikke i denne perioden klarte de å skape store nok sjanser.
                          Innbytter Tore Andreas Gundersen burde fått et straffespark, men dommeren ga Stabæk frispark (!).

Fem minutter før slutt kom avgjørelsen, men det var gjestene som scoret. Daniel Nannskog lå i lufta og banket til ballen på volley. På vei mot Otto Fredriksons keeperhandsker traff det gode skuddforsøket Martin Husár. Ballen skiftet retning og gikk inn til 2-1 for Stabæk.

LSK leverte totalt sett en bedre kamp enn mot Haugesund for en uke siden og hadde fortjent minst uavgjort. Men marginene var litt i mot denne gangen. Selv om LSK ikke skapte mer enn tre-fire sjanser, ble de hardt straffet av et Stabæk som scoret på sine to eneste.

Kampfakta

LSK - Stabæk1-2 (1-0)

LSK-hallen.
                          Mål: 1-0 Magnus Myklebust (6), 1-1 Veigar Pall Gunnarsson (49), 1-2 Daniel Nannskog (85).
                          Gult kort: Espen Søgård, Magnus Myklebust, Martin Husár, LSK. Morten M. Skjønsberg, Jon Inge Høiland, Bjørnar Holmvik, Stabæk.
                          Dommer: Morten Høgberg, Manglerud/Star. Tilskuere: 700.
                          LSKs lag (4-3-3): Otto Fredrikson - Vidar Riseth, Pål Steffen Andresen (Tore Andreas Gundersen i 14 min.), Frode Kippe, Steinar Pedersen - Espen Søgård, Khaled Mouelhi, Simen Brenne - Karim Essediri (Martin Husár i 33 min.), Olivier Occean, Magnus Myklebust

Kommentar

Working...