Årsmøte i LSK 25.2. kl. 18:00
Collapse
X
-
Siden det ikke kom noen spørsmål, og det ikke skjedde noe annet spesielt, kommer jeg ikke til å skrive mer fra møtet.
Årsmøter er viktigere enn medlemsmøter, men bare halvparten så underholdende.
Torvik fra Romerikes Blad var på møtet, og dekker sikkert økonomidelen i avisen i morgen.Kommentar
-
Ble dessverre forhindret i å komme selv, og ikke overraskende ble mine forslag nedstemt. Her skal det altså byttes farger og drakter hvert år for å selge flest mulig drakter. Hvorfor er jeg ikke overrasket?
Begynner å bli lei hele LSK og hvordan kommersialismen spiser opp klubben fra innsiden. Del øyeblikket i en oversponset drakt med en logo som ser ut som har blitt lagd på barneskolen (legg til at noen bruker den gamle logoen og noen igjen ikke har logo på draktene sine).
For et øyeblikk, for noen drømmer. For en klubb!
(sånn, det hjalp)
PetterKommentar
-
Begynner å bli lei hele LSK og hvordan kommersialismen spiser opp klubben fra innsiden. Del øyeblikket i en oversponset drakt med en logo som ser ut som har blitt lagd på barneskolen (legg til at noen bruker den gamle logoen og noen igjen ikke har logo på draktene sine).
For et øyeblikk, for noen drømmer. For en klubb!Kommentar
-
Jeg synes ikke "kommersialisme" er negativt så lenge dette utvikles i takt med etterspørsel. Men når man blir pådyttet endringer i klubblogo mm. uten skikkelig begrunnelse blir jeg bekymret. Den slags minner mer om et førsteårsprosjekt på BI. Dette får konsekvenser på lang sikt. En ting er jo å handle i takt med relle signaler og endringer utenifra som er dokumentert gjennom faktiske undersøkelser, noe annet er det å sette i gang en blårussopprydning uten annet enn egne vurderinger på hva man hiver ut og hva man tar inn. Virker rett og slett som dårlig markedsføring, hvor kortsiktige og innbilte gevinster overskygger det "kundene" faktisk ber om.Last edited by reka; 26.02.2008, 08:14.Kommentar
-
Når jeg leste referatet til ulfpulf så slår det meg at enkelte har et alt for stort ego. Rimelig smålig å bruke tid på årsmøtet til klubben i sitt hjerte for å sette seg selv i fokus, og klage på at man ikke får skriftlige invitasjoner til cupfinalebanketten og internasjonale kamper. Stakkars Fredriksen som "bare" fikk en muntlig invitasjon til banketten. For en fæl verden vi lever i, og for noen store problemer enkelte har!
Når Mykle og Rønner´n en gang blir æresmedlemmer, så håper jeg de fortsatt er noen gladgutter som heller setter fokus på klubben og det sportsligeKommentar
-
Jeg synes ikke "kommersialisme" er negativt så lenge dette utvikles i takt med etterspørsel. Men når man blir pådyttet endringer i klubblogo mm. uten skikkelig begrunnelse blir jeg bekymret. Den slags minner mer om et førsteårsprosjekt på BI. Dette får konsekvenser på lang sikt. En ting er jo å handle i takt med relle signaler og endringer utenifra som er dokumentert gjennom faktiske undersøkelser, noe annet er det å sette i gang en blårussopprydning uten annet enn egne vurderinger på hva man hiver ut og hva man tar inn. Virker rett og slett som dårlig markedsføring, hvor kortsiktige og innbilte gevinster overskygger det "kundene" faktisk ber om.
Jeg lurer virkelig på hvor LSK er om 10 år, og jeg ser ikke på meg selv som en like aktiv supporter da dersom dette fortsetter, og det tror jeg gjelder flere.
Flisbyen begynner å bli et reelt alternativ.
PetterKommentar
-
Og når det gjelder drakten og reklame, så er det godt at noen tar opp handsken og utfordrer LSK litt på dette. Det er bra at LSK skaffer sponsorpenger, men det kan ikke gå utover stoltheten til klubben. Det er rett og slett skammelig at VIF har en så ren drakt, og vi ikke kan klare å få til noe tilsvarende. Til og med hockeylaget dems har reklamer som er rene! Skal virkelig dette være så umulig for LSK??Kommentar
-
Nå er det følelser og frustrasjon som får deg til å snakke tull. Jeg håper virkelig ikke at du mener dette.Kommentar
-
Kommentar
-
Og når det gjelder drakten og reklame, så er det godt at noen tar opp handsken og utfordrer LSK litt på dette. Det er bra at LSK skaffer sponsorpenger, men det kan ikke gå utover stoltheten til klubben. Det er rett og slett skammelig at VIF har en så ren drakt, og vi ikke kan klare å få til noe tilsvarende. Til og med hockeylaget dems har reklamer som er rene! Skal virkelig dette være så umulig for LSK??
PetterKommentar
-
Jeg vil vel påstå at både Brann, Rosenborg og Enga bedre kort på hånda enn det vi har når det gjelder å kreve noe i forhold til sponsorer.
Når det er sagt så hadde jeg og helst sett en drakt i klubbens farger.Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
PetterKommentar
-
Der er jeg enig med deg. Klubben kunne jo vedtatt ett konkret mål. At hvis LSK presterer godt (Medalje) i de to åra Nordea har sponsorkontrakt med oss. Så stiller vi med bedre kort på hånda og dermed kan forlange mer av en sponsor når man skal finne ny sponsor om 2 år. Man kunne gjort dette gradvis også, ved å rydde opp i alle desse små sponsormerkene og. For min del holder det med hovedsponsor foran og Kreftforeninga bak. (Støtte til kreftforeningen er en så viktig sak at der driter jeg i om det går utover det estetiske)Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
Jeg tror også en drakt hvor nordea får eneretten til å reklamere på, men at logoen skal være svart/gul vil være mere verdt for nordea enn en autentisk logo som deler drakta med 5-6 andre bedrifters logoer.Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
Han så på det som et positivt forslag, ikke hemmende.
Per Mathisen mente at det uansett vil legge bånd på markedsavdelingen, som må selge til høyest mulig pris for at klubben skal få råd til vingen Mykle vil ha.Kommentar
-
Draktreklame kommer man nok ikke utenom om LSK skal være en økonomisk uavhengig klubb. At man ikke har noen motforestillinger mot å smøre ned drakta og endre logoen uten engang å vite hva publikum mener er imidlertid litt skremmende.Kommentar
-
Rett skal være rett.Last edited by RoyVaadal; 26.02.2008, 14:46. Begrunnelse: en usnobbete romeriking bør skrive blei. Ikke ble.RoyVaadal.Kommentar
-
Jeg tenker mer på at det nå introduseres en gradert logo ala den på lsk.no (?). Skal vi leve med hyppige oppgraderinger av utseendet hver gang man får til noe morsomt i photoshop er det ødeleggende. Ny logo bør introduseres i forbindelse med jubileér eller nytt seriegull. Å knytte nytt utseende til en positiv hendelse vil være gunstig. Smygendringer gir meg følelsen av at vi egentlig ikke likte vårt gamle jeg...
At man blander logo med og uten stiftelsesdato er ikke så kritisk i mine øyne, merket er like lett gjenkjennelig uansett.Kommentar
Kommentar