Prisen på LSKs treningskamper
Collapse
X
-
Det er vel ingen som sier at LSK ikke har underholdningsverdi. Det er klart det er verdt kronene å følge norges beste klubb. Men poenget er vel at det skal være engasjementet som avgjør hvor mange kamper man drar på, ikke lommeboka. Alle bør ha mulighet til å følge klubben sin.Alt For Fugla
Gå Av GrønlundKommentar
-
100 kr for to kamper er ikke så jævla mye som noen skal ha det til... Du får 2 stk kebab eller 1 stk 160 gr hammburger tallerken for det samme. Da ser jeg heller 3 timer fotball enn å kaste ut 100 i junk.
Skjønner til dels problemet at det KUN er treningskamp men 50 kr for en kamp, hvor mye er det??? Ingen ting i norge er gratis lenger, bortsett fra å ligge på sofaenKommentar
-
For det første var de aller fleste der kun for å se LSK - Ham-Kam. Man kan ikke forsvare prisen ved at man slenger med et tilleggsprodukt "ingen" er interesserte i. Det blir litt som med cupfinalepakkene i 2005.
For det andre er 100 kroner omtrent det samme som man betaler per kamp på Kanarifeltet hvis man har sesongkort. Der har man vesentlig bedre sikt, en mye bedre stemningsopplevelse og ikke minst er kampen ute på banen av en helt annen betydning og kvalitet. Er det riktig å ta samme pris for TL-kamper som treningskamper? (Det skal sies at vi har gode sesongkortpriser, men så gode er de ikke.)
I tillegg var kampen lagt til et dustete tidspunkt slik at folk måtte ta seg fri fra jobb og skole for å få med seg kampen. Og som en nevnte, det kostet 350 kroner å ta med seg kona og tre unger inn i hallen. Det synes jeg er for drøyt.Kommentar
-
For det første var de aller fleste der kun for å se LSK - Ham-Kam. Man kan ikke forsvare prisen ved at man slenger med et tilleggsprodukt "ingen" er interesserte i. Det blir litt som med cupfinalepakkene i 2005.
For det andre er 100 kroner omtrent det samme som man betaler per kamp på Kanarifeltet hvis man har sesongkort. Der har man vesentlig bedre sikt, en mye bedre stemningsopplevelse og ikke minst er kampen ute på banen av en helt annen betydning og kvalitet. Er det riktig å ta samme pris for TL-kamper som treningskamper? (Det skal sies at vi har gode sesongkortpriser, men så gode er de ikke.)
I tillegg var kampen lagt til et dustete tidspunkt slik at folk måtte ta seg fri fra jobb og skole for å få med seg kampen. Og som en nevnte, det kostet 350 kroner å ta med seg kona og tre unger inn i hallen. Det synes jeg er for drøyt.Kommentar
-
100 kr for to kamper er ikke så jævla mye som noen skal ha det til... Du får 2 stk kebab eller 1 stk 160 gr hammburger tallerken for det samme. Da ser jeg heller 3 timer fotball enn å kaste ut 100 i junk.
Skjønner til dels problemet at det KUN er treningskamp men 50 kr for en kamp, hvor mye er det??? Ingen ting i norge er gratis lenger, bortsett fra å ligge på sofaen
regner med at du er i samme situasjon som meg, vi har blitt litt eldre og sitter med ok jobber. Utgiftene til noen kamper er ikke lengre noe problemer,
men du har vel ikke glemt hvordan det er¨å være blakk eller muligens i en litt kinkig økonomisk situasjon (ikke at jeg anklager deg for dårlig økonomi styring i ungdomsårene )Kommentar
-
regner med at du er i samme situasjon som meg, vi har blitt litt eldre og sitter med ok jobber. Utgiftene til noen kamper er ikke lengre noe problemer,
men du har vel ikke glemt hvordan det er¨å være blakk eller muligens i en litt kinkig økonomisk situasjon (ikke at jeg anklager deg for dårlig økonomi styring i ungdomsårene )
Men at klubben tar 50 kr ser på som ingenting.Kommentar
-
Du kan saklig ikke mene dette.... Pensjonistene som er der får honør rabbatt uansett... Du forlanger mye av klubben uten å tenke med det du har mellom øra!
Spørsmål: Det var isåfall slik før at det laget som arangerte treningskamp må betale en liten sum til motstanderen, er det slik enda?Kommentar
-
Når en kamp er blitt satt opp på et ubeleilig tidspunkt, syntes jeg ja, at prisen skal følge etter dette. Det blir som å dra på sydentur, det er alltid dyrere å dra i høysesongen enn utenom. Da får det heller være litt dyrere å dra på treningskamp, når "alle" har muligheten til å møte opp, uten å måtte ta fri etc. og så sette prisene ned ved ubeleilige tidspunkt.
Om du forstår meg.Kommentar
-
Hvis vi spiller treningskamp på et ekstremt ugunstig tidspunkt så antar jeg også at kampen ville vært gratis. F.eks. kl.13 på en mandag. Da tviler jeg på at det vil sitte noen der for å ta inngangspenger.RoyVaadal.Kommentar
-
Er ikke store saken jeg har mellom der uansett.
Når en kamp er blitt satt opp på et ubeleilig tidspunkt, syntes jeg ja, at prisen skal følge etter dette. Det blir som å dra på sydentur, det er alltid dyrere å dra i høysesongen enn utenom. Da får det heller være litt dyrere å dra på treningskamp, når "alle" har muligheten til å møte opp, uten å måtte ta fri etc. og så sette prisene ned ved ubeleilige tidspunkt.
Om du forstår meg.
Så lenge det ikke er fare for at kampen blir "utsolgt", burde treningskamper være gratis. Jeg er så heldig at jeg har penger nok til å ikke bry meg om den hundrelappen, men det er prinsippet som teller.Fugla 4 Life!Kommentar
-
Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
Kommentar
-
En saksopplysning til dere som tror at LSK kan dekke inn tapte billettinntekter ved økt kiosksalg (hvis man reduserer inngangsprisen): Etter kampen mot HamKam var man storfornøyd med kioskalget. Man satte ny rekord med en omsetning på kr 26 per tilskuer. Fra dette må man trekke varekostnadene. Jeg vil tro man sitter igjen med maks 15 kroner per tilskuer i fortjeneste. Dette avhenger av om man har solgt mye kaffe og pølser med høy avanse eller andre kioskvarer, som har lavere avanse. Uansett er det naivt å tro at man f.eks. kan redusere billettprisen fra 100 til 50 kroner og ta igjen det tapte ved økt kiosksalg.
Ikke ta dette som et forsvar for høye billettpriser. Jeg mener man bør ha lave billettpriser på treningskampene for å trekke mest mulig folk, skape stemning og rekruttere supportere til de viktige kampene senere i sesongen.Kommentar
-
Man satte ny rekord med en omsetning på kr 26 per tilskuer. Fra dette må man trekke varekostnadene. Jeg vil tro man sitter igjen med maks 15 kroner per tilskuer i fortjeneste. Dette avhenger av om man har solgt mye kaffe og pølser med høy avanse eller andre kioskvarer, som har lavere avanse. Uansett er det naivt å tro at man f.eks. kan redusere billettprisen fra 100 til 50 kroner og ta igjen det tapte ved økt kiosksalg.NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Mvh
Mr.JordbakkeKommentar
-
Nå må folk slutte å klage. De tok 70,- på Kongsvinger igår, mot Kamma.... Det er et Adeccoligalag.VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!Kommentar
Kommentar