Prisen på LSKs treningskamper

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • 10.09.50
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2005
    • 1410

Opprinnelig skrevet av gulost
    Det er heller ikke dritdyrt å kjøpe kampbilletter til en seriekamp på Åråsen, for folk. 270,- for aller beste plass på en av Norges mest intime kamparenaer med minst ett av Norges beste lag på banen.
    Det koster 675 spenn å stå blant 40.000 andre på Valle Hovin og se den tilårskomne læreren Sting vrikke på ræva i halvannen time. 270 kroner for en søndagsettermiddag på Åråsen er et røverkjøp.

Kommentar

• Harald_88
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2006
      • 550

Opprinnelig skrevet av 10.09.50
      Det koster 675 spenn å stå blant 40.000 andre på Valle Hovin og se den tilårskomne læreren Sting vrikke på ræva i halvannen time. 270 kroner for en søndagsettermiddag på Åråsen er et røverkjøp.
      Det er vel ingen som sier at LSK ikke har underholdningsverdi. Det er klart det er verdt kronene å følge norges beste klubb. Men poenget er vel at det skal være engasjementet som avgjør hvor mange kamper man drar på, ikke lommeboka. Alle bør ha mulighet til å følge klubben sin.
      Alt For Fugla

Gå Av Grønlund

Kommentar

• Ketil Cantona
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6813

100 kr for to kamper er ikke så jævla mye som noen skal ha det til... Du får 2 stk kebab eller 1 stk 160 gr hammburger tallerken for det samme. Da ser jeg heller 3 timer fotball enn å kaste ut 100 i junk.

Skjønner til dels problemet at det KUN er treningskamp men 50 kr for en kamp, hvor mye er det??? Ingen ting i norge er gratis lenger, bortsett fra å ligge på sofaen

Kommentar

• Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

For det første var de aller fleste der kun for å se LSK - Ham-Kam. Man kan ikke forsvare prisen ved at man slenger med et tilleggsprodukt "ingen" er interesserte i. Det blir litt som med cupfinalepakkene i 2005.

For det andre er 100 kroner omtrent det samme som man betaler per kamp på Kanarifeltet hvis man har sesongkort. Der har man vesentlig bedre sikt, en mye bedre stemningsopplevelse og ikke minst er kampen ute på banen av en helt annen betydning og kvalitet. Er det riktig å ta samme pris for TL-kamper som treningskamper? (Det skal sies at vi har gode sesongkortpriser, men gode er de ikke.)

I tillegg var kampen lagt til et dustete tidspunkt slik at folk måtte ta seg fri fra jobb og skole for å få med seg kampen. Og som en nevnte, det kostet 350 kroner å ta med seg kona og tre unger inn i hallen. Det synes jeg er for drøyt.

Kommentar

• Ketil Cantona
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6813

Opprinnelig skrevet av Lars
            For det første var de aller fleste der kun for å se LSK - Ham-Kam. Man kan ikke forsvare prisen ved at man slenger med et tilleggsprodukt "ingen" er interesserte i. Det blir litt som med cupfinalepakkene i 2005.

For det andre er 100 kroner omtrent det samme som man betaler per kamp på Kanarifeltet hvis man har sesongkort. Der har man vesentlig bedre sikt, en mye bedre stemningsopplevelse og ikke minst er kampen ute på banen av en helt annen betydning og kvalitet. Er det riktig å ta samme pris for TL-kamper som treningskamper? (Det skal sies at vi har gode sesongkortpriser, men gode er de ikke.)

I tillegg var kampen lagt til et dustete tidspunkt slik at folk måtte ta seg fri fra jobb og skole for å få med seg kampen. Og som en nevnte, det kostet 350 kroner å ta med seg kona og tre unger inn i hallen. Det synes jeg er for drøyt.
            Tidspunktet har vel ikke noe med prisen å gjøre... Skal en kamp på dagtid koste 20 kr og på kvelden 100 kr ...?

Kommentar

• Trondeo
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 3062

Opprinnelig skrevet av Paddis
              Tidspunktet har vel ikke noe med prisen å gjøre... Skal en kamp på dagtid koste 20 kr og på kvelden 100 kr ...?
              Ja...

Kommentar

• Eikrem
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Jun 2004
                • 119

100 kr for to kamper er ikke så jævla mye som noen skal ha det til... Du får 2 stk kebab eller 1 stk 160 gr hammburger tallerken for det samme. Da ser jeg heller 3 timer fotball enn å kaste ut 100 i junk.

Skjønner til dels problemet at det KUN er treningskamp men 50 kr for en kamp, hvor mye er det??? Ingen ting i norge er gratis lenger, bortsett fra å ligge på sofaen

regner med at du er i samme situasjon som meg, vi har blitt litt eldre og sitter med ok jobber. Utgiftene til noen kamper er ikke lengre noe problemer,
                men du har vel ikke glemt hvordan det er¨å være blakk eller muligens i en litt kinkig økonomisk situasjon (ikke at jeg anklager deg for dårlig økonomi styring i ungdomsårene )

Kommentar

• Ketil Cantona
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6813

Opprinnelig skrevet av Eikrem
                  regner med at du er i samme situasjon som meg, vi har blitt litt eldre og sitter med ok jobber. Utgiftene til noen kamper er ikke lengre noe problemer,
                  men du har vel ikke glemt hvordan det er¨å være blakk eller muligens i en litt kinkig økonomisk situasjon (ikke at jeg anklager deg for dårlig økonomi styring i ungdomsårene )
                  Situasjonen min som ung var at jeg jobbet i Kiosk og gikk med avisen etter skoletid så jeg vet ikke helt hvordan det var å ikke ha spenn nok til kamp, men jeg skjønner begge parter. Det koster å drive LSK - vi krever landslagspillere, fått fin stadion og ny hall med x antall nye kunstbaner rundt. Jeg forventer billigere sesonkort også, for når jeg skal på kamp med kjerring og unger så ramler jeg på langt over 500 lappen annenhver helg...Kjipt men en kinobillett er faktisk dyrere

Men at klubben tar 50 kr ser på som ingenting.

Kommentar

• Ketil Cantona
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6813

Opprinnelig skrevet av Trondeo
                    Ja...
                    Du kan saklig ikke mene dette.... Pensjonistene som er der får honør rabbatt uansett... Du forlanger mye av klubben uten å tenke med det du har mellom øra!

Spørsmål: Det var isåfall slik før at det laget som arangerte treningskamp må betale en liten sum til motstanderen, er det slik enda?
                    Last edited by Ketil Cantona; 22.01.2008, 19:51. Begrunnelse: tilegg

Kommentar

• Trondeo
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3062

Du kan saklig ikke mene dette.... Pensjonistene som er der får honør rabbatt uansett... Du forlanger mye av klubben uten å tenke med det du har mellom øra!
                      Er ikke store saken jeg har mellom der uansett.

Når en kamp er blitt satt opp på et ubeleilig tidspunkt, syntes jeg ja, at prisen skal følge etter dette. Det blir som å dra på sydentur, det er alltid dyrere å dra i høysesongen enn utenom. Da får det heller være litt dyrere å dra på treningskamp, når "alle" har muligheten til å møte opp, uten å måtte ta fri etc. og så sette prisene ned ved ubeleilige tidspunkt.

Om du forstår meg.

Kommentar

• RoyVaadal
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2004
                        • 4055

Hvis vi spiller treningskamp på et ekstremt ugunstig tidspunkt så antar jeg også at kampen ville vært gratis. F.eks. kl.13 på en mandag. Da tviler jeg på at det vil sitte noen der for å ta inngangspenger.
                        RoyVaadal.

Kommentar

• blue
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2004
                          • 1429

Opprinnelig skrevet av Trondeo
                          Er ikke store saken jeg har mellom der uansett.

Når en kamp er blitt satt opp på et ubeleilig tidspunkt, syntes jeg ja, at prisen skal følge etter dette. Det blir som å dra på sydentur, det er alltid dyrere å dra i høysesongen enn utenom. Da får det heller være litt dyrere å dra på treningskamp, når "alle" har muligheten til å møte opp, uten å måtte ta fri etc. og så sette prisene ned ved ubeleilige tidspunkt.

Om du forstår meg.
                          Dette går på tilbud og etterspørsel.

Så lenge det ikke er fare for at kampen blir "utsolgt", burde treningskamper være gratis. Jeg er så heldig at jeg har penger nok til å ikke bry meg om den hundrelappen, men det er prinsippet som teller.
                          Fugla 4 Life!

Kommentar

• Kanarizz2
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2005
                            • 355

LSK - moss kostet 100 kr i vallhall i fjor.. Det var på en onsdag midt på dagen.. Så synes ikke vi har noe å klage på når vi spiller i Lillestrøm, å alle inntekter går til LSK..
                            ------Sørum kanaris------

100% Støtte

Kommentar

• xeR
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Jan 2004
                              • 11206

Opprinnelig skrevet av Kanarizz2
                              LSK - moss kostet 100 kr i vallhall i fjor.. Det var på en onsdag midt på dagen.. Så synes ikke vi har noe å klage på når vi spiller i Lillestrøm, å alle inntekter går til LSK..
                              Du skal ikke se bort ifra at LSK måtte betale litt i leie for valhall.
                              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• Torolf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 9574

Opprinnelig skrevet av xeR
                                Du skal ikke se bort fra at de må det i LSK-hallen også.

Kommentar

• Kanarizz2
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2005
                                  • 355

Opprinnelig skrevet av xeR
                                  Tror det var folk fra vif som tok imot pengene når jeg gikk inn i hallen iallefall.. Men hvem som fikk dem vet jeg ikke..
                                  ------Sørum kanaris------

100% Støtte

Kommentar

• Torolf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 9574

En saksopplysning til dere som tror at LSK kan dekke inn tapte billettinntekter ved økt kiosksalg (hvis man reduserer inngangsprisen): Etter kampen mot HamKam var man storfornøyd med kioskalget. Man satte ny rekord med en omsetning på kr 26 per tilskuer. Fra dette må man trekke varekostnadene. Jeg vil tro man sitter igjen med maks 15 kroner per tilskuer i fortjeneste. Dette avhenger av om man har solgt mye kaffe og pølser med høy avanse eller andre kioskvarer, som har lavere avanse. Uansett er det naivt å tro at man f.eks. kan redusere billettprisen fra 100 til 50 kroner og ta igjen det tapte ved økt kiosksalg.

Ikke ta dette som et forsvar for høye billettpriser. Jeg mener man bør ha lave billettpriser på treningskampene for å trekke mest mulig folk, skape stemning og rekruttere supportere til de viktige kampene senere i sesongen.

Kommentar

• mr.Jordbakke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 3845

Opprinnelig skrevet av Torolf
                                      Man satte ny rekord med en omsetning på kr 26 per tilskuer. Fra dette må man trekke varekostnadene. Jeg vil tro man sitter igjen med maks 15 kroner per tilskuer i fortjeneste. Dette avhenger av om man har solgt mye kaffe og pølser med høy avanse eller andre kioskvarer, som har lavere avanse. Uansett er det naivt å tro at man f.eks. kan redusere billettprisen fra 100 til 50 kroner og ta igjen det tapte ved økt kiosksalg.
                                      Hva med å tilby gratis kaffe og sjokolade el.l. ved inngangen og billettpris på kr.100,- ?
                                      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
                                      Mr.Jordbakke

Kommentar

• Torolf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 9574

Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                                        Hva med å tilby gratis kaffe og sjokolade el.l. ved inngangen og billettpris på kr.100,- ?
                                        Godt forslag, men litt trist for dem som ikke liker kaffe, er diabetikere osv.

Kommentar

• maurakanari
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2005
                                          • 641

Nå må folk slutte å klage. De tok 70,- på Kongsvinger igår, mot Kamma.... Det er et Adeccoligalag.
                                          VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

Kommentar

Working...