LSKs utfordring er å ta mer poeng på bortebane

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • FlisByenStolthet
    Medlem
    Møteplager
    • Dec 2007
    • 92

    LSKs utfordring er å ta mer poeng på bortebane

    Spør dere meg, så er det ikke at Brann har fått en klassespiss til litt under 10millioner eller hvor bra VIF har rekrutert. Min mening er at vi i LSK har sjansen for å hente gul i år hvis vi gjør oss betydlig bedre på et område.

    Det er nemlig at vi har kastet vekk dumme poeng på bortebanen. Det er typisk oss for å reise til Vestlandet (og her mener jeg Molde, Ålesund) og taper 1-0. Det er forventet at vi kommer til å få lite poeng borte mot RBK, VIF og Brann. Men.... vi trenger minst et poeng borte mot middels lag (som Tromsø, Strømsgodset) og tre poeng mot de dårlige lagene (HamKam, Bodø, osv)

    Vi er sterk nok på hjemmebanen for å hente gul i 2008 mener jeg. Skal vi få en bedre sjanse enn nå? Nei. RBK skal bygge seg opp. VIF (som jeg mener er mer aktuelt enn mange andre som gulkandidater) skal sikkert trenger noen kamper å komme i gang. Stæbekk gjør ingenting i år-Minst en av Alanzinho, Gunnarson eller Tcyhoi skal vekk og Brann kommer til å få et kjempe smell i år med altfor mange spiller med ingen fast plass (se islendingen og Karadas).

    Dere enige med meg? Hvis ikke, hvorfor ikke?
  • Kanarifugl84
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2007
    • 2319

    #2
    Jeg er veldig UENIG med deg, grunnen er veldig enkel. Vi plukker ALTFOR lite poeng på hjemmebane, Åråsen er ikke noe fryktinngytende fort å komme til for motstanderen. I forrige sesong var vi det 8. beste laget på hjemmebane med 24 plukkede poeng. Brann toppet med 35. På bortebane var vi nest best, bare Stabæk 1 poeng bedre. Brann 1 poeng bak oss igjen.

    Tallenes tale er enkel og klar; LSK må forbedre seg enormt når vi spiller hjemme og forventes og styre kamper. For å vinne gull nytter det ikke med resultater som:
    Lillestrøm-VIF 0-1
    Lillestrøm-Odd 1-1
    Lillestrøm-TIL 0-3
    Lillestrøm-Brann 1-5
    Lillestrøm-Sandefjord 1-1

    Hvor var du i fjorårssesongen??? Kan hverken fatte eller begripe at det går ann å påstå det motsatte...

    Kommentar

    • Torolf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 9574

      #3
      Opprinnelig skrevet av FlisByenStolthet

      Dere enige med meg? Hvis ikke, hvorfor ikke?
      Ikke enig. Derfor: http://dyn.tv2.no/sport/main.do?cmd=...1&seasonId=329

      Kommentar

      • FlisByenStolthet
        Medlem
        Møteplager
        • Dec 2007
        • 92

        #4
        Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
        Jeg er veldig UENIG med deg, grunnen er veldig enkel. Vi plukker ALTFOR lite poeng på hjemmebane, Åråsen er ikke noe fryktinngytende fort å komme til for motstanderen. I forrige sesong var vi det 8. beste laget på hjemmebane med 24 plukkede poeng. Brann toppet med 35. På bortebane var vi nest best, bare Stabæk 1 poeng bedre. Brann 1 poeng bak oss igjen.

        Tallenes tale er enkel og klar; LSK må forbedre seg enormt når vi spiller hjemme og forventes og styre kamper. For å vinne gull nytter det ikke med resultater som:
        Lillestrøm-VIF 0-1
        Lillestrøm-Odd 1-1
        Lillestrøm-TIL 0-3
        Lillestrøm-Brann 1-5
        Lillestrøm-Sandefjord 1-1

        Hvor var du i fjorårssesongen??? Kan hverken fatte eller begripe at det går ann å påstå det motsatte...
        LSK-Sandefjørd er helt uaktuelt. Gullet var i Begen, etter 1-5 utklasseringen. TIL hjemme var et freak resultat etter meget dårlig dømmeavgjørelsen.

        Se på bortebanen:

        2007:
        Tap mot

        Tromsø
        Brann
        Stæbekk

        Uavgjørt mot

        Frederikstad
        Start
        Viking
        Strømsgodset
        RBK


        2006:

        Tap mot
        Tromsø
        RBK
        Start
        Molde

        Uavgjørt mot
        Stæbekk
        Sandefjørd

        Kommentar

        • KFL41
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 3648

          #5
          Før du lager slike innlegg må du sjekke fakta. Ikke slenge feilaktige påstander. LSK var ett av de beste bortelagene, men ett middelmådig hjemmelag i 2007. For å bli bedre enn 2007 må vi redusere karantener og helst få flere alternativer på topp slik at vi kan spille med folk som er i form.

          Edit: Sjekket VG sine hjemme og bortetabeller og der var vi nr 8 på hjemmebane og nr 2 på bortebane. Men vi kan selvsagt bli bedre borte også. Mye bedre.

          Kommentar

          • xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

            #6
            7 lag hadde flere seiere enn oss på hjemmebane ifjor.
            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

            Kommentar

            • FlisByenStolthet
              Medlem
              Møteplager
              • Dec 2007
              • 92

              #7
              Kanskje det finnes syv bedre lag enn oss på hjemmebanen i fjør. Men jeg mener at den siste kampen var helt verdigløst og Tromsø blir til en fiasko.

              Mener dere at det er ok å tape poeng mot motstander som Godset, Start og Tromsø?

              Husk: I år så har vi to bortekamper til. En nordpå og en på vestlandet

              Kommentar

              • SirBusby
                Medlem
                Møteplager
                • Sep 2006
                • 88

                #8
                Opprinnelig skrevet av FlisByenStolthet
                LSK-Sandefjørd er helt uaktuelt.
                Og så? Sandefjord hadde jo allerede rykket ned... Vi bør være i stand til å slå bunnlaget når vi tross alt kjempet om medalje! Hva hadde Sandefjord å spille for, jo æren. LSK spilte om medaljer. Og vi snakker siste hjemmekamp for året i TL - da bør man forvente av en gullkandidat at Sandefjord skal slås.

                Kommentar

                • Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av FlisByenStolthet
                  LSK-Sandefjørd er helt uaktuelt. Gullet var i Begen, etter 1-5 utklasseringen. TIL hjemme var et freak resultat etter meget dårlig dømmeavgjørelsen.
                  Dommeravgjørelsene i bortekampen mot Tromsø var om mulig enda mer freakete. Du har avlevert tidenes dårligste analyse på forumet. Jeg foreslår at du legger deg flat istedenfor å prøve å forsvare den.

                  Kommentar

                  • FlisByenStolthet
                    Medlem
                    Møteplager
                    • Dec 2007
                    • 92

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Torolf
                    Dommeravgjørelsene i bortekampen mot Tromsø var om mulig enda mer freakete. Du har avlevert tidenes dårligste analyse på forumet. Jeg foreslår at du legger deg flat istedenfor å prøve å forsvare den.
                    Igjen henviser jeg deg til tap av poeng mot Tromsø, i Drammen og mot Start

                    Kommentar

                    • xeR
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 11206

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av FlisByenStolthet
                      Igjen henviser jeg deg til tap av poeng mot Tromsø, i Drammen og mot Start
                      Tromsø hjemme - Rar kamp
                      Tromsø borte - Ræva dommer
                      Godset - Borte unødvendig rødt kort og elendig idømt straffe.
                      Startkampen husker jeg ikke..
                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                      Kommentar

                      • Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av FlisByenStolthet
                        Igjen henviser jeg deg til tap av poeng mot Tromsø, i Drammen og mot Start
                        De to første skyldtes hårreisende dommeravgjørelser, den siste vannplaning. I tillegg hadde vi seriemester Brann i kne helt til Helstad fikk et akutt anfall av fallesyke. Klarer du ikke lese noe så enkelt som en tabell?

                        Kommentar

                        • LSK-supp.
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2003
                          • 1023

                          #13
                          Drit i å klage over karantener, dommmere som er i mot oss, tv2 som hater oss, bortebanekompleks, uflaks osv osv.

                          Det som avgjør hvor laget havner etter 26 serierunder er hvor god stallen er, og pr. dd. er ikke stallen og 11'ern god nok til seriegull.

                          Det må handles kvalitet noe konkurrentene allerede er godt i gang med, dessverre.
                          I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13277

                            #14
                            En "mann" som bruker ordet V** istedet for søpla er et troll i mine øyne ! Hatt en mistanke lenge.

                            Kommentar

                            Working...