KFL-styret: Angående fredagens treningskamper

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Per Arne
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 2347

    KFL-styret: Angående fredagens treningskamper

    KFL-styret har i kveld kontakta styret i LSK og presentert vårt syn på opplegget rundt årets første treningskamper. Vi føler at klubben kommer ut fra starten i feil spor og ser helst at de skifter til et mer fornuftig et som lar oss dyrke lidenskapen uten å måtte rappe 100,- fra lommeboka til madamen og droppe ut av midda'n.

    Medlemsmøtet på mandagen er en perfekt anledning til å få svar på dette og andre spørsmål du måtte ha til LSKs representanter der.
    Du kan spørre sjøl, eller gjennom konferansier Petter ved å sende han mail: petter[@]kanari-fansen.no

    Per Arne for KFL-styret.
    Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.
  • xeR
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 11206

    #2
    Har dere fått noen tilbakemeldinger fra klubben ennå?
    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

    Kommentar

    • ChriZza
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 4265

      #3
      Fra nyhetstråden:
      Opprinnelig skrevet av petter
      PRISER OG DATOER PÅ TRENINGSKAMPER

      LSK har bygd en ny hall på Lillestrøm. I tillegg har vi ikke Royal League i vinter. Alt ligger da til rette for en vinter fylt med bra treningskamper som fuglafansen kan få sett laget sitt i helgene, da flesteparten av det norske folk har fri. Men, nei da.


      Skrevet av Arild Myklebust

      LSK har bygd en ny hall på Lillestrøm. I tillegg har vi ikke Royal League i vinter. Alt ligger da til rette for en vinter fylt med bra treningskamper som fuglafansen kan få sett laget sitt i helgene, da flesteparten av det norske folk har fri. Men, nei da. Sannheten er da at Tom Nordlie og spillera har satt treningskampene på fredager, da stort sett ingen kan se dem, rett og slett fordi folk er på jobb, sitter i kø eller må passe unger etc. Arbeidtakerne i bedriften LSK bestemmer altså over LSK, attpåtil uten at klubben har vist om det eller tenkt på det. Det er LSK som bedrift som skal bestemme når man skal gjøre ting. ALLE skjønner at det er spillere/trenere som har masa dette igjennom for å få fri i helga. Sagt på godt norsk : Når du tjener en mill +++ i året har du å stille opp til treningskamp i helgene, en klubb spiller også treningskamper for at sitt eget publikum skal få sett dem. Dessuten taper man penger. VIF hadde i 2004 tre helger på rad med 1000-2500 på plass. Penger i kassa, bra pr, fansen fikk se heltene, publikum i nærområdet, som er er sultefora på fotball, fikk se sitt favorittlag i aksjon etc.
      Når man først velger å spille på fredag tar man attpåtil kr 100 for et produkt som ikke akkurat er cupfinalen.Du kan ikke selge en nakkekotelett som en biff, så enkel er den saken. Dette går også på man skviser de aller mest trofaste. Visste dere følgende ???
      - Alle de fire i Kanari-Fansen som var på ALLE kampene til LSK i fjor er født i 1990 og går på vid skole uten inntekt.
      - Visste dere at mange av de som støtta LSK i Ålesund er i lavlønnsyrker og bruker alle pengene sine på LSK.
      - De som kommer på sånne kamper er de som alltid er der. Ikke utnytt disse, det er på sånne kamper man bør sette en lav pris.
      Oppmøtet på tribunen blir jo også mye dårligere av å ha det på en ukedag.
      Motsatt er det f.eks med gode sitteplasser på Åråsen, der man økte prisen noe uten at noen mukka før sesongen 07.Dette fordi man ser bra, har gode seter, får med seg stemninga m.m. Et annet eksempel er Shopen. Før i tida var klærne av ymse kvalitet, for å si det pent. Nå er det bra kvalitet og god design.Selv om prisene har steget går omsetninga i været.Kort sagt : Man får et BRA PRODUKT. Lillestrøm Sportsklubb har et meget lojalt publikum, la oss ta vare på dem. Vi må til slutt huske på at vi har verre for å få de store massene på kamp i forhold til storbyklubbene. Da trenger vi alles goodwill. Følgende foreslås foran LSK-Haugesund lørdag 26/1 :
      Pris : Kr 50 Dette gjelder alle som medbringer sesongkort for 2007 voksen / barn og de som er barn
      kr 20. De med Ua-kort fra LSK.
      kr 80 for voksen uten sesongkort.
      Dette kan man f-eks offentliggjøre på medlemsmøtet mandag.
      TIl slutt vil jeg rose fuglafolket i LSK og Marked. For en start på året reint pr-messig.
      - Kjempe-pr med Skeikampen
      - Masse pr i avisene, kun positivt
      - I tillegg hadde TV 2 en kavalkade 1/1 der LSK var den mest profilerte klubben.
      MVh Arild Myklebust
      -som skriver på vegne av styret i Kanari-Fansen

      Kommentar

      • Per Arne
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 2347

        #4
        Nei, det har vi ikke. Medlemsmøtet vil nok være en passende anledning for f.eks. Fjøra eller Per M. å si noe om dette.
        Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

        Kommentar

        • ChriZza
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 4265

          #5
          Men dere har kontaktet LSK direkte med dette og ikke bare reagert på KFLs egne sider?

          Kommentar

          • xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

            #6
            Opprinnelig skrevet av ChriZza
            Men dere har kontaktet LSK direkte med dette og ikke bare reagert på KFLs egne sider?
            "KFL-styret har i kveld kontakta styret i LSK" Står det i åpningsinnlegget. Kan vel bare tolkes en vei det.
            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

            Kommentar

            • ChriZza
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 4265

              #7
              Joda, bare dobbeltsjekker jeg.
              Greit å vite åssen og. Om styret har kontaktetdem direkte, eller om det er via mail.
              Også om det er foreslått at LSK kommer med en uttalelse om dette på medlemsmøtet mandag så vi ikke bare antar at de gjør dette.

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13277

                #8
                Jeg er uenig. Treningsmengden tilsier at spillerne trenger pause i helga. Har sjøl 500 dagers arbeid skvisa inn på 300 dager (-250 på forumet) og ville dødd uten helgefri. Jeg synes poenget her er at dette er en kamp som spilles på lagets premisser. Hva om vi sender utpå b laget og taper - er dette også problematisk overfor de fremmøtte? Jeg er forsåvidt enig i at LSK har et problem hvis denne kampen "markedsføres" som en vanlig seriekamp, både mht fremøtetidspunkt og pris.
                Last edited by reka; 18.01.2008, 11:38.

                Kommentar

                • Bolsen3
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2004
                  • 1061

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av reka
                  Jeg er uenig. Treningsmengden tilsier at spillerne trenger pause i helga.
                  En dag fri er mer enn nok, tror det er mange idrettsutøvere som rister på hodet over to dagers fri hver uke...

                  Kommentar

                  • CFD
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 2319

                    #10
                    Men de er ikke fotballspillere Er det 2kamper på en uke så er det et tett kampprogram og det blir fokusert på slike ting i media. Det er jo selvsagt trening mellom kampene ,men fotballspillere har nok ikke den samme treningsmengden som en syklist for å si det slik
                    Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                    Kommentar

                    • erlando
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2006
                      • 858

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av CFD
                      Men de er ikke fotballspillere Er det 2kamper på en uke så er det et tett kampprogram og det blir fokusert på slike ting i media. Det er jo selvsagt trening mellom kampene ,men fotballspillere har nok ikke den samme treningsmengden som en syklist for å si det slik
                      Hadde syklistene stoppet opp hver 30. meter, tverrvendt og startet opp igjen hadde de nok syklet litt kortere økter de også, for å si det slik.
                      Ja til pause i pausen!

                      Kommentar

                      • Bolsen3
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2004
                        • 1061

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av CFD
                        Men de er ikke fotballspillere Er det 2kamper på en uke så er det et tett kampprogram og det blir fokusert på slike ting i media. Det er jo selvsagt trening mellom kampene ,men fotballspillere har nok ikke den samme treningsmengden som en syklist for å si det slik
                        Jeg mener at det skal være unødvendig med 2 fridager i uka på dette nivået. Jeg er sikker på at det fint går ann å trene mandag-fredag med kamp på lørdag eller søndag. En hel helg uten trening/kamp er for mye. Det kan jo selvfølgelig hende spillerene trener på egenhånd i helgene, det vet ikke jeg noe om. Men det vil alltids være bedre i lagspillet fotball å trene med lagkamerater enn på egenhånd...

                        En syklist sykler fort 4-7 timer om dagen, det er klart at mengden hos en fotballspiller er, og skal være, mindre enn det. Det endrer dog ikke det faktum at det fint går ann å trene 6 av 7 dager i uka...

                        Kommentar

                        • KanariGulFugl
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2005
                          • 454

                          #13
                          jeg bryr meg ikke mye om syklister, men LSK kunne hvertfall utsatt "hovedkampen" til kl 17 eller 18 slik at man rakk forbi rushtrafikken hjem fra feks oslo.. jeg skulle veldig gjerne avspasert en time idag og sett kampen, men pga sykdom + diverse på jobben var jeg tvunget til å bli og ville aldri rukket kampen kl 16. jeg hadde tvilsomt blitt i lillestrøm for å se den 2. kampen så om jeg dro for å se 2.omg ville det vel blitt 3 kvarter kjøring til, 3 kvarter kamp, 100kr minus + ca 20-25 minutter å kjøre tilbake til oslo igjen. da velger jeg heller hjem til middag og liveoppdatering på rb og en kald øl.. jeg er ellers en veldig trofast supporter og gikk glipp av hele én kamp i fjor hjemme pga konfirmasjon i familien

                          Kommentar

                          Working...