Skader Tom Nordlies oppførsel LSK?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • glasgow
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2007
    • 1252

    Skader Tom Nordlies oppførsel LSK?

    Tittet nettop på opptak av Bakrommet med innslaget om Tom Nordlie.
    Registrerer det panelet sier, og må si meg enig i uttalelsene der.
    Syntes dette fortjener en tråd på forumet.
    Er dette bra for LSK ?
    Etter min mening skader dette klubben på sikt.
    Dette var vi jo igjennom i fjor også. Er dette bare starten ??.
    Hva blir det neste utspillet.
    Vi er ikke tjent med og bli omtalt i media på den måten.
    Mener en trener bør passe seg litt for hva an lirer ut av seg på sidelinjen.
    Konsentrere seg om egne spillere.
    Media trekker jo dette stort frempga tideligere episoder, og det gjør jo saken til en evigvarende farse, så lenge Nordlie fortsetter og skjelle ut andre spillere og trenere.
    Noen synspunkter ????
  • Serbern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 5496

    #2
    Nordlie er engasjert, har alltid vært det og kommer alltid til å være det. Ikke noe man gjøre med det. Og jeg vil heller ha en engasjert trener enn en trener som ikke åpner kjeften i løpet av matchen.

    Problemet er at media fokuserer for mye på det. Hvor mye dritt blir ikke slengt av spillere i løpet av en kamp uten at de lager en sak ut av det?
    Og det hjelper ikke at vi skal lage en sak hver gang det skjer noe rundt Tom Tom heller.

    Så lenge han gjør en god jobb for fugla, så kan resten av fotball-Norge synes akkurat hva de vil om han, og lage så mange saker de vil.

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13277

      #3
      Dette var kritikk fra den samme mannen som mente sundgot burde se cupfinalen fra tribunen? Det er greit å ta imot kritikk men vi kan ikke la idioten fra VG eller søpla-programmet bakrommet sette dagsorden for oss. Jeg tror forøvrig innlegget som ble sendt til Trulsemann fra dette forumet kanskje gjorde inntrykk?

      Personlig synes jeg Nordlie må få bruke ordet "piss" så mye han vil. Det vi bør ta opp er tendensen kameramenn har til å henge over ham for å fiske etter dette. Jeg tror det falt ett og annet skjellsord hos Erlandsen også i løpet av kampen, men han slipper å bli fotfulgt av kamerafolk på jakt etter kontroversielle bilder. Mitt tips: Drit i det, så går det over.

      Denne heksejakten er et resultat av den misunnelse og frykt vi utløser som utfordrende topplag, og er noe vi må leve med inntil vi har kjørt over dem, tatt gullet og satt dem på plass over noen år. Da blir misunnelsen og småligheten litt for tydelig til at noen orker å gå ut mot oss, slik som RBK nøt 90-tallets mediaamnesti. Se på Mjeldes sinnsyke angrep på egen spiller, det ble jo nærmest gjort til sjarmerende lørdagsmoro i media etterpå.

      Kommentar

      • Per Arne
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 2347

        #4
        For min del kunne han bytta ut Kiko sporenstreks, samtidig som han fortalte Tom at filminnspillinga ikke begynte før kl 18. Begge deler er flaut, og hvis Nordlie fortsetter å reagere som han gjorde blir det å jobbe mot sutre-stempelet vanskelig.
        Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

        Kommentar

        • KFL41
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 3648

          #5
          Morten Stokstad trengte vel et negativt innslag om LSK for å "gjøre opp" for "fadesen" fra cupfinalen. Spøk til side: Vi kommer definitivt ikke til å kvitte oss med stemplet fra fjorårsesongen med slik oppførsel.

          På en måte forstår jeg Nordlie godt. Kristoffersen prøver å spille på LSKs grisestempel og fake en utvisning på Kiko som kunne fått han utvist fra kampen og kanskje også karantene på Kiko i serestarten. Dette tror jeg vi må bli vant med uttover hele sesongen.

          Er ikke så mye vits med lange utbedringer om dette her. Nordlie og LSK får finne ut selv hva de vil. De fleste bør tåle en real utskjelling, men det er kanskje greiere hvis sykkelmann tar seg av dette? Når barn ser Nordlie skjelle ut motstandere på det groveste kan det legitimere at andre gjør det. Og det er jo nettopp dette mange vil til livs. Den kampen blir ikke enklere når en såpass profilert trener som Nordlie gjør dette.

          Men de får finne ut av dette selv. Enten får de dure frem slik som i fjor ellers så får de holde maska. De har sagt at de skal skjerpe seg. Så gjenstår det å se om ord blir til handlling. Det ser foreløpig ikke sånn ut.

          Jeg ser egentlig paraleller til Eggen her. Han fikk holde på sånn, men dersom sportslige resultatene hadde vært dårlige så hadde også han vært en belastning. Men siden han tok gull så kunne han nesten gjøre hva han ville. Tar Nordlie gull så kan han gjøre hva pokker han vil for min del.

          Jeg vil ikke miste engasjementet til Nordlie, men det hadde kanskje vært greit å finne en balansegang mellom engasjement og "rølp" som det ble kaldt i dette innslaget. Enkelte har sammenlignet Nordlies oppførsel med en lettere beruset supporter. En litt mindre rølpete lnje bør vurderes.
          Last edited by KFL41; 22.01.2008, 23:44.

          Kommentar

          • FC Lillestrøm
            I karantene
            Forumonanist
            • Aug 2006
            • 198

            #6
            Drit nå i hva media til en hver tid syntes.
            Og drit nå i hva alle andre syntes om klubben.
            Hvem faen bryr seg?
            Vi har norges desidert beste trener som i tilegg har en glimrende personlighet. At media innimellom kommer med noen sure oppstøt er blitt en del av gamet.
            Nordlie er spessielt eksponert for slike oppslag fordi han byr på mye av seg selv og sier det han mener, noe som i utganspunktet er helt fair.

            Kommentar

            • glasgow
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2007
              • 1252

              #7
              Opprinnelig skrevet av reka
              Dette var kritikk fra den samme mannen som mente sundgot burde se cupfinalen fra tribunen? Det er greit å ta imot kritikk men vi kan ikke la idioten fra VG eller søpla-programmet bakrommet sette dagsorden for oss. Jeg tror forøvrig innlegget som ble sendt til Trulsemann fra dette forumet kanskje gjorde inntrykk?

              Personlig synes jeg Nordlie må få bruke ordet "piss" så mye han vil. Det vi bør ta opp er tendensen kameramenn har til å henge over ham for å fiske etter dette. Jeg tror det falt ett og annet skjellsord hos Erlandsen også i løpet av kampen, men han slipper å bli fotfulgt av kamerafolk på jakt etter kontroversielle bilder. Mitt tips: Drit i det, så går det over.

              Denne heksejakten er et resultat av den misunnelse og frykt vi utløser som utfordrende topplag, og er noe vi må leve med inntil vi har kjørt over dem, tatt gullet og satt dem på plass over noen år. Da blir misunnelsen og småligheten litt for tydelig til at noen orker å gå ut mot oss, slik som RBK nøt 90-tallets mediaamnesti. Se på Mjeldes sinnsyke angrep på egen spiller, det ble jo nærmest gjort til sjarmerende lørdagsmoro i media etterpå.

              Er enig med deg i det meste av det du skriver.
              Men derfor bør jo Tom kanskje innimellom prøve og styre uttalelsene sine litt.
              Dette var jo tross alt bare en treningskamp.
              Syntes det er viktig med engasjerte trenere.
              Det er vi jo godt vant med fra tiden med Røsler også.
              Men negativ omtale er og blir negativ omtale.
              Håper mediefokuset blir på Lsk sitt spill og prestajoner fremfor " Fjøra og Nordlie " denne sesongen.

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13277

                #8
                Vi kan ikke la oss diktere av "sportsjournalister" som gang på gang utviser sviktende dømmekraft eller supertabloide magasiner som bygger myter. Tom hadde all rett til å være forbanna, denne filminga må sees i sammenheng med Brennes skjebne fra i fjor. At media ikke skjønner (les: vil skjønne) dette og vinkler saken er irrelevant, det kan vi ikke la oss styre av. Å lede laget fra benken på en måte som "sikrer" oss mot urettferdig omtale i pressen er idiotisk. Jeg håper alle skjønner at man da ikke kan gjøre resten av jobben sin. Hvem skal forresten bestemme hva vi skal gjøre og si? Rb? Dagsavisen? Truls Dumrian? VPN.no? Vi får forholde oss til våre egne og de som har en profesjonell relasjon til fotballen. De skjønner hva som skjedde i den hallen.
                Last edited by reka; 23.01.2008, 00:19.

                Kommentar

                • Bolsen3
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2004
                  • 1061

                  #9
                  For min del kan Tom gjerne gjøre og si akkurat det han vil, så lenge han gjør jobben sin godt, så skal ikke jeg klage. At dagens gjester på bakrommet (som forøvrig må ha vært tidenes kjipeste, damefotball, hva er det?) synes Toms stygge ord er en uting bryr meg pent lite. Hvis det virkelig ikke skal mere til for å sjokkere dem, så skulle de hørt hva spillera sier til hverandre i kampens hete...

                  Synes jeg Tom er barnslig og uelegant? Absolutt! Synes jeg han syter for mye og er for opptatt av hva andre gjør? Helt klart! Men det er ikke noe problem for meg, så lenge han kan levere gode resultater og fint spill på banen! Bør lederene LSK be Tom om å oppføre seg bare litt mer voksent? Kanskje, det er uansett ikke noe som bør være interessant å høre damefotball-norge og Truls Dæhlis mening om, skuffende av bakrommet...

                  Kommentar

                  • Fugl1120
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 3528

                    #10
                    Skjønner godt at Nordlie blir frustrert i situasjonen med Kristoffersen, men personlig er jeg mer provosert over oppførselen til Kiko. Det ser ut som han bevisst prøver å kline til Tom med albuen, jeg synes tv-bildene er veldig lite pene.
                    Lauken er vår venn!

                    Kommentar

                    • maxpayne
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2006
                      • 1267

                      #11
                      Denne Truls Dehli tar ingen seriøst lengre og i denne saken gir jeg Tom Nordli min uforbeholdene støtte.
                      Morsomt å tenke på at en røykende, spyttende og frådene Nils Arne Eggen på benken var og er Truls Dehlis store helt :???:

                      Kommentar

                      • kimmern
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jun 2005
                        • 1174

                        #12
                        det er en heksejakt på nordlie, hva enn han gjør og sier så blir det en stor sak ut av det. det er selvfølgelig ingen som har fått med seg at kiko også ble tatt for det han gjorde. og nils arne eggen er helten til truls dæhlie?? jeg må le

                        Kommentar

                        • mooph
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 1496

                          #13
                          Feig og stygg oppførsel av Kiko, engasjerende og vakker fremførelse av TomTom.

                          Media.... Lite som skjer for tia, kanskje ?
                          Fugla mot nye høyder

                          Kommentar

                          • mr.Jordbakke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3845

                            #14
                            Se på en av de største trenerne gjennom tidene, Sir Alex Ferguson. Mannen fråder rundt munnen flere ganger i løpet av en kamp. Det hender han blir bøtelagt eller sendt på tribunen. Skader dette ManU? Neppe. De beste klubbene har "over"-engasjerte trenere, og nyter godt av det!
                            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                            Mvh
                            Mr.Jordbakke

                            Kommentar

                            • Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

                              #15
                              I går var jeg på lagledermøte i LSK UA. Noe av det som hver gang skal prentes inn i laglederne, er LSKs Fair Play-regler. Alle i LSK-familien skal oppføre seg pent mot egne spillere, motstandere og dommere. Lagledelsens rolle som forbilde ble understreket. Vi får en veldig tung jobb når Tom Nordlie oppfører seg som han gjør. Jan Åge Fjørtoft gjør heller ikke alltid jobben noe lettere. Vi kommer ikke utenom at det er disse to og spillerne på A-laget som er de unge spillernes viktigste forbilde.

                              Jeg er veldig redd for å legge bånd på Tom Nordlie, da jeg tror det fort kan gjøre ham til en dårligere trener. Det er hans oppriktige, totale engasjement for fotballen som gjør ham til den gode treneren han er. Er vi tjent med å ha et Fair Play-reglement klubbens største profil ikke klarer leve opp til? Jeg mener det er litt hyklersk, men håper at vi i Ungdomsavdelingen klarer å oppdra spillerne til fair play til tross for enkelte lederes oppførsel.

                              Kommentar

                              • KimFL
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2003
                                • 1410

                                #16
                                Kan i det hele tatt ikke se hvorfor denne saken skal blåses opp, slikt det er blitt. Dette er da ikke verre enn det vanligvis er i fotballkamper.

                                Vil jo bli en ufattelig kjedelig sport hvis alle spillere og ledere skal være grå og kjedelige A4-mennesker.

                                Når NA Eggen var på sitt "værste", syntes alle det bare var morsomt. Når Nordlie gjør noe lignende, så er det plutselig en skam for fotballen. Men Nordlie var like engasjert i både Odd og Start, så hvorfor tas det opp i media som et problem nå....?


                                KimFL

                                Kommentar

                                • Serbern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 5496

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av KimFL
                                  Kan i det hele tatt ikke se hvorfor denne saken skal blåses opp, slikt det er blitt. Dette er da ikke verre enn det vanligvis er i fotballkamper.

                                  Vil jo bli en ufattelig kjedelig sport hvis alle spillere og ledere skal være grå og kjedelige A4-mennesker.

                                  Når NA Eggen var på sitt "værste", syntes alle det bare var morsomt. Når Nordlie gjør noe lignende, så er det plutselig en skam for fotballen. Men Nordlie var like engasjert i både Odd og Start, så hvorfor tas det opp i media som et problem nå....?


                                  KimFL
                                  For nå er han trener i LSK, sutreklubben, en klubb som alle elsker å hate, klubben som har vært lengst i den øverste divisjonen.

                                  Med helt lik oppførsel ble Tom kåret til årets trener for noen år siden, nå velger media og lage drittsaker av hvert eneste ord han sier. Blir spennende å se hva de sier når Martine løper ut på banen fra benken for å gi blodpupp til en motspiller i år.

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13277

                                    #18
                                    Samme dag som Mr. Håndballl-Jensen blir utestengt i en kamp på grunn av kjeftbruk overfor dommere. Men ikke en eneste kritisk røst i media.....

                                    Kommentar

                                    • kimmern
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2005
                                      • 1174

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av reka
                                      Samme dag som Mr. Håndballl-Jensen blir utestengt i en kamp på grunn av kjeftbruk overfor dommere. Men ikke en eneste kritisk røst i media.....
                                      når du nevner håndball så er det vel bare å høre på en timeout ressigert(hvordan nå det skrives, beklager hvis feil) av Gunnar Pettersen.
                                      banner og kjefter opp spillerne delux, men som du sier reka, merkelig stille i pressen

                                      Kommentar

                                      • holmiz
                                        The kjøkken-kanariz
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 6064

                                        #20
                                        Ny trener, nye muligheter for å klage?

                                        Diskusjon om Röslers kommentar til Høgmos permisjon/sykemelding:
                                        http://www.kanari-fansen.no/debatt/showthread.php?t=4700
                                        Røslers oppførsel:
                                        http://www.kanari-fansen.no/debatt/showthread.php?t=3862
                                        Hvorfor er Uwe så utrolig usympatisk:

                                        Bør Uwe sendes på sjarmskole:



                                        En (av maaaange) diskusjoner om Jan Åge:
                                        http://www.kanari-fansen.no/debatt/showthread.php?t=2609


                                        Og ikke minst denne om både Tom og Jan Åge:



                                        And it goes on...! Fra Hvite mafiadresser på 70 tallet, innom Hoff'ern som benka Bohinen og etterpå sa sin ærlige mening til en innpåsliten supporter, Theitur, Erlandsen, P****rud....

                                        Sist jeg sjekka hadde vi fortsatt sponsorer, til tross for et noe frynsete rykte i media. (media er forresten litt som den kjente flokken "de" - "de sier at - og da er det sant").

                                        Tom stygg i munnen...? Hallo, det er da for f**n ikke frøkensport vi driver med!

                                        Eneste grunnen til at dette med LSK og media kommer opp for n'te gang er at det er agurk-tid i fotballnorge, noe som medfører at Tom overvåkes 24t i døgnet av TV2 (og andre med kamera), på desperat jakt etter et oppslag eller to som trekker en og annen seer bort fra SE&HØr og skiskytinga på NRK.


                                        Hilsen oppgitt Anders
                                        Last edited by holmiz; 23.01.2008, 18:52. Begrunnelse: mangla noen bokstaver her og der...
                                        Hilsen Anders

                                        Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                        Kommentar

                                        Working...