Hvordan skal Riseth brukes?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • FlisByenStolthet
    Medlem
    Møteplager
    • Dec 2007
    • 92

Hvordan skal Riseth brukes?

Kan godt tenker meg at Riseth blir ikke kjøpt som stallfyll. Derfor stiller jeg sporsmålet, Hvor skal han spille?

Blir han aktuell som sentral midtbane spiller?

Blir han aktuell som venstre back i Johnsen sitt fravær?

Blir han sett som midtstopper?

Fjøra kommet ut til VG for ikke så lenge siden og sa han tipper at PSA blir i landslagtroppen om ikke så lenge. Så... er det Kiko som har mest å frykte?
  • KimFL
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 1410

Trur nok han er mest aktuell som stopper. Blir nok å slåss med PSA om plassen, og tar Kippe's plass når han må stå over sine 8-9 kamper.

Han blir nok bare en backup på sentral midtbane, bak Kiko, og kanskje også Søgård. Kan vel også være aktuell på backen (begge sider?) hvis det skulle røyne på med skader og karantener.

KimFL

Kommentar

• King_Raymond
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 4987

En typisk squad player som passer best på benken, men som er fin å ha i bakhånd når vi får noen karantener utover sesongen.
      Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• kimmern
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2005
        • 1174

min hypotese: vi kommer til å starte med riseth på anker plassen med kiko på indreløperen, samt søgård på benken. Så litt utpå så kommer søgård til å spille seg inn igjen og kiko overtar plassen på ankeret og søgård tar plass på v indreløper.

Kommentar

• haak
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Aug 2007
          • 141

Anker

Vi har tippeligans beste midtstopperpar i Kippe og PSA. Vi kan ikke skille dem. Bruk Riseth som anker, der trenger vi han. Kiko har ikke hvert god nok i noen av kampene mot topplagene.

Kommentar

• OsloRhino
            Utestengt
            • Nov 2007
            • 14

Kan godt se for meg at vi spiller sånn i kampene fremover:

Otto

Pedersen PSA Kippe Husar

Kiko Riseth Brenne

Riise OO Søgard\Gilbert

Kommentar

• mr.Jordbakke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 3845

Jeg er ikke så opptatt av hvem som spiller på hvilke plasser til en hver tid. Med Riseth i troppen vil laget bli mindre svekket ved skader eller karantener enn i fjor.
              NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
              Mr.Jordbakke

Kommentar

• Kimito
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 2602

Opprinnelig skrevet av OsloRhino
                Kan godt se for meg at vi spiller sånn i kampene fremover:

Otto

Pedersen PSA Kippe Husar

Kiko Riseth Brenne

Riise OO Søgard\Gilbert
                Hva? Ble han utestengt fordi han mente at Søgård kunne spille venstre vingspiss. Forståelig, men strengt.

Spøk til side; Riseth vil nok ikke bare varme benken eller spille utelukkende ved karantener, men dette vil variere fra kamp til kamp. Som jeg har nevnt i Riseth-tråden, og som noen har vært inne på her, så er Riseth veldig bra å ha som midtbaneanker når motstanderen har farlige offensive midtbanespillere. Han er bedre enn Kiko på det defensive og vil nok prioriteres i en del vanskelige kamper.

På midtstopperplass regner jeg med at Andresen og Kippe er førstevalg, og at Riseth stepper inn ved karantener og skader, eller ved nedgang i formen til en av de nevnte.
                Ferdigskåra

Kommentar

• MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3492

Riseth er i mine øyne benkfyll. En klasseinnbytter ved skader/karantener, men ikke i stand til å ta plssen ifra PSA eller Kippe.

Kiko viste etter sommeren når han fikk spille anker at han er best der. Som indreløper var han ikke spesielt god, og jeg skjønner ikke folk som mener han skal spille der ute. Kiko er et anker, og han gjorde en meget god jobb defensivt. Problemet hans var at han bare løp opp og tok ballen ifra motstanderen, i stedet for Wehrmanns sugende sklitaklinger. Derfor får heller ikke Kiko den anerkjennelsen han fortjener som defensiv spiller.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• blue
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2004
                    • 1429

Opprinnelig skrevet av MortenA
                    Riseth er i mine øyne benkfyll. En klasseinnbytter ved skader/karantener, men ikke i stand til å ta plssen ifra PSA eller Kippe.

Kiko viste etter sommeren når han fikk spille anker at han er best der. Som indreløper var han ikke spesielt god, og jeg skjønner ikke folk som mener han skal spille der ute. Kiko er et anker, og han gjorde en meget god jobb defensivt. Problemet hans var at han bare løp opp og tok ballen ifra motstanderen, i stedet for Wehrmanns sugende sklitaklinger. Derfor får heller ikke Kiko den anerkjennelsen han fortjener som defensiv spiller.
                    Det vil overraske meg om ikke Tom finner plass til Vidar i startelleveren de fleste kampene i 2008. Jeg tror ikke Vidar vil okkupere en fast posisjon hele sesongen, men ser ikke for meg at han blir noen reserve. Heldigvis for oss er Vidar anvendelig og spillesugen, og jeg tror skader og karantener vil bidra til at han starter nesten alle kampene.
                    Fugla 4 Life!

Kommentar

• Canário
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 1471

Riseth er en spillende stoppertype som vi mangler. Nordlie er den som er mest "rosenborgsk" i fotballfilosofien. Han kan bidra mye med frispilling og andre kvaliteter som tilhører "4-3-3-skolen". Fordi mye av oppbygginga i spillet skjer via forsvaret, er det viktig å ha en spiller som utfyller de spillerne vi allerede har – også i forhold til personlighet/type. Det viktigste er at han er en spiller med ingen utprega svakheter. Han har grunnteknikken, spilleforståelsen/rutinen og kanskje det viktigste - vinnerskallen - som gjør at han kan prestere bra omtrent hvor enn han blir plassert. Basisferdighetene er det som gjør han til den pålitelige poteten han er. I tillegg skal vi ikke skal undervurdere hans betydning på banen. Dersom han ikke får spille, vil han lell pese så å si hele den defensive trakten om en startplass - hvilket er bra for laget. Jeg ser han som mest aktuell på midtstopperplass, men jeg erindrer at RBK vant åtte av ni kamper med Riseth som anker under Tørum-tida.
                      Last edited by Canário; 28.01.2008, 16:46.

Kommentar

• e.d
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2005
                        • 688

Virker ikke som Nordlie vil satse på Søgård som midtbaneanker så da håper jeg Riseth får den plassen. Jeg synes ikke Kiko holder godt nok nivå til å ha denne plassen.
                        synging, mentalitet - Kanari-Fansen

Kommentar

• xeR
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 11206

Jeg håber virkelig Kiko blir satsa på som anker, han er en spiller som kommer til å bli stor. Problemet er at han er for ugjevn. Får han hevet bunnivået sitt så har vi en spiller som kan sikre oss mange poeng og etter hvert kan selge og tjene mye penger på.
                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• Nordby-Kanaris
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Mar 2006
                            • 146

Sentral midtbane, trenger en sjef på midten.
                            Cupmestere 2007:D

Kommentar

• Beatles
                              Medlem
                              Møteplager
                              • Jan 2008
                              • 80

Opprinnelig skrevet av Nordby-Kanaris
                              Sentral midtbane, trenger en sjef på midten.
                              Hvis dette er sant, så spørre jeg hvorfor fikk Kiko en ny og bedre kontrakt enn før da? Mener nok at ting tyder på at Mouheli blir første valget sentralt på midten.

Kommentar

• blue
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2004
                                • 1429

Opprinnelig skrevet av Beatles
                                Hvis dette er sant, så spørre jeg hvorfor fikk Kiko en ny og bedre kontrakt enn før da? Mener nok at ting tyder på at Mouheli blir første valget sentralt på midten.
                                Kiko kan spille indreløper, i tillegg er han er av et sånt kaliber vi trenger på benken. At en spiller får ny og bedre kontrakt, gjør ham ikke til en nøkkelspiller automatisk. Men vi trenger bredde, og det sikrer vi oss ved å beholde Kiko.
                                Fugla 4 Life!

Kommentar

• reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13278

Sentral midtbane, backup forsvarsrekka, men jeg tror faktisk han vil ta plassen til kippe i år. Han blir kanskje solgt?

Kommentar

• Beatles
                                    Medlem
                                    Møteplager
                                    • Jan 2008
                                    • 80

Opprinnelig skrevet av blue
                                    Kiko kan spille indreløper, i tillegg er han er av et sånt kaliber vi trenger på benken. At en spiller får ny og bedre kontrakt, gjør ham ikke til en nøkkelspiller automatisk. Men vi trenger bredde, og det sikrer vi oss ved å beholde Kiko.
                                    Søgard er mye bedre enn Kiko som indrespiller. Brenne også.

Kommentar

• Beatles
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • Jan 2008
                                      • 80

Et kjapp spørsmål til:

Om Brenne blir skadet. Hvem overtar på venstremidtbane hvis Husar eller Midtun Lie spiller venstreback\venstrekant?

Søgard?

Kommentar

• MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3492

Søgård på venstre og Riise på høyre er vel ikke noe dumt tips.
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

Working...