Selvfølgelig setter jeg pris på det styret gjør. Synes dem gjør en utrolig bra jobb, og jeg håper ikke dem tar dette personlig, for jeg har utrolig respekt for den jobben dem gjør. Jeg ville bare ha en diskusjon om dette så det kanskje kunne skje noe i en positiv retning som jeg tror ville hjulpet for stemningen på stadion på bortekamper som igjen ville støttet spillerne på en bedre måte.
Drikking på bortetur
Collapse
X
-
-
Opprinnelig skrevet av King_RaymondSelvfølgelig setter jeg pris på det styret gjør. Synes dem gjør en utrolig bra jobb, og jeg håper ikke dem tar dette personlig, for jeg har utrolig respekt for den jobben dem gjør. Jeg ville bare ha en diskusjon om dette så det kanskje kunne skje noe i en positiv retning som jeg tror ville hjulpet for stemningen på stadion på bortekamper som igjen ville støttet spillerne på en bedre måte.
PetterKommentar
-
Opprinnelig skrevet av petterOpprinnelig skrevet av King_RaymondSelvfølgelig setter jeg pris på det styret gjør. Synes dem gjør en utrolig bra jobb, og jeg håper ikke dem tar dette personlig, for jeg har utrolig respekt for den jobben dem gjør. Jeg ville bare ha en diskusjon om dette så det kanskje kunne skje noe i en positiv retning som jeg tror ville hjulpet for stemningen på stadion på bortekamper som igjen ville støttet spillerne på en bedre måte.
PetterUltras Felt C LillestrømKommentar
-
Utenfor kick
Denne sitvasjonen med bilen, tror jeg sikkert er en feil tolking, ser det hele for meg hvor en Hyggelig Start supporter ber en Hyggelig kanari om hjelp til å sjekke om det var nok luft i forhjulene, og siden Kanarifuglen var en røslig kar satte han baken neppå pansret så klart.
D27HBøfflenes tilbakekomstKommentar
-
Opprinnelig skrevet av King_RaymondOpprinnelig skrevet av petterOpprinnelig skrevet av King_RaymondSelvfølgelig setter jeg pris på det styret gjør. Synes dem gjør en utrolig bra jobb, og jeg håper ikke dem tar dette personlig, for jeg har utrolig respekt for den jobben dem gjør. Jeg ville bare ha en diskusjon om dette så det kanskje kunne skje noe i en positiv retning som jeg tror ville hjulpet for stemningen på stadion på bortekamper som igjen ville støttet spillerne på en bedre måte.
Petter
Jeg ønsker ikke å kritisere noen for at de tar opp ting, for det setter vi virkelig pris på, men for at vi skal lykkes trenger vi altså hjelp. Over hele linja
PetterKommentar
-
TIL TONY
Hei tony uanset hvor mye folk klager på at det var så mye full og hvor mye selvkritik du/dere tar så skal du vite jeg hadde en helt utrolig opplevelse og jeg lover at jeg skal bli med på flere turer i år ,men for en tog tur nedover a gitt... aldri hatt det så kult på toget før må jeg si :P .... så alt i alt så har dere skaffet dere en til som er med på bortekamper så lenge jeg har penger da :P hehe ...¨selvom LSK spilte dårlig så sitter jeg igjen med en utrolig god følelse .....
syns dette var utrolig bra opplegg og jeg ønsker alle velkommen til neste borte kamp for makan til samhold som det var i den gjengen som dro ned skal du leite lenge etter....
så der fikk du litt skryt tony det fortjener du :::
Jan-Erik
8)FORZA FUGLA
Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av veironJeg hadde en kjempetur med masse hyggelige folk, og jeg skal definitivt reise med Kanarifansen igjen!
Jeg fikk jo til og med skværa opp med CocaJerry når vi møttes ansikt til ansikt :wink:
Neste langtur for min del blir til Bergen. Da reiser jeg mest sannsynlig i egen regi, men det er absolutt ikke pga. at jeg ikke har det gøy med "harrygjengen". Men jeg har store planer om en tur til Molde med KFL senere i år, og jeg gleder meg allerede!
Det var flere av oss som "avslørte" forumidentiteten vår, veldig bra å få møtt dere så vi fikk gravd ned missforståelser og annet skrot for godt. At dere i tillegg var veldig ålreite var inget minus, vi ses på match.
Disse rettningslinjene var kjempebra skrevet av Petter, og jeg tror absolutt alle kan lære noe av dette. http://www.kanari-fansen.no/index.ph...d=442&Itemid=2
Mere tog.Kommentar
-
Hørt om fjæra som ble til 10 høns
Hørt om fjæra som ble til 10 høns : http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-mag...cle1540252.ece
Husk all omtale er god omtale.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av petterDere kan sikkert fortsette i timesvis med hva som skjedde i Kr.sand, men faktum er :
-Bare skryt fra NSB
-Bare skryt fra Kick
-Ingen som personlig har tatt kontakt med oss i styret for å ytre sine negative kommentarer, de eneste personlige kommentarene vi har fått er positive.
- Ingenting fra politiet i Kr. sand
-Ingenting fra Start
-Ingenting fra LSK
Og tilslutt : Ingen verdens ting fra media(vel, ikke enda ihvertfall).
Dere gjør det ikke akkurat lett for oss, når dere sitter her og syter, fremfor det faktum at dere SER på at folk går ut i gatene og kødder med biler, dere SER på at folk drikker seg snydens uten å være behjelpelig med å kanskje si fra til oss i styret eller vaktmannskaper.
Vi er 5 mann i styret, og dere kan virkelig ikke forvente at vi skal gjøre alt? Dere må kunne trå til, være Kanari-Fans både i ånd og i handling, for dere vet like godt som meg, at de eneste som får pes på dette er oss selv.
Jeg håper virkelig dere kan ta et tak i ting neste gang noe lignende eventuelt skjer, fremfor å vente til dere kommer dere bak tastaturet igjen.
Når dette samtidig er sagt, så legger jeg ved en liten guide på hvordan vi mener folk skal være supportere :
På kamp:
Du er på fotballkamp for å se fotball, ikke for å sette ny personlig rekord i promille. Din rolle som supporter er å støtte ditt lag - uansett. Konsentrer deg om å rope fram ditt lag, i medgang og motgang. Hetsing av egne spillere godtas ikke. Det er i motgang laget ditt trenger mest støtte! Hetsing av dommer og motstandere kan være morsomt, men glem aldri at du er der for å gi dine egne støtte. Uansett er utfall med rasistiske utsagn og voldstrusler ikke akseptabelt. Homohetsing, vitsing på folks handicap, familie osv. bør unngås. Unngå meningsløse provokasjoner som å gi andre supportere finger´n osv. Hetsing må ha et snev av saklighet og ta utgangspunkt i hva folk selv har valgt å være eller gjøre. All bruk av fysisk vold, spytting, kasting av ting på dommere, spillere, andre supportere eller tilskuere er uakseptabelt. Hvis noen av dine supportere gjør dette, få dem vekk fra tribunen.
Etter kampen:
Forlat ikke banen før kampen er slutt og ditt lags spillere har forlatt banen. Takk laget ditt for innsatsen, uansett kamputfall. Vær god vinner og la det tapende lags supportere i fred. Hvis dere taper, ikke gjør dere til de dårligste supporterne også ved å lage bråk på vei hjem.
Generelt:
Hold deg sammen med dine egne supportere, før, under og etter kampen, samt inn og ut av tribunen. Alle fotballsupportere har én ting felles: fotballinteressen. Uten supportere på andre lag forsvinner all moroa på tribunen og utenfor. En kamp er 2x45 minutter med "hat". Ellers er vi venner, med helt ulik oppfatning av hvilket lag som er Norges beste og hvilket lag som har de beste supporterne. Norgesflagget skal ikke ligge på bakken, ei heller supporterflagg. Alt supporterutstyr, uansett lag skal behandles med respekt. Opplever du bråk eller unødige provokasjoner, si fra til din supporterklubb, som tar det opp med motstandernes supporterklubb. Hvis det ikke hjelper, bruk SupporterAlliansen.
Med vennlig hilsen
Petter W Olafsson
Kanari-Fansen
41539721
petter@kanari-fansen.no
www.kanari-fansen.no
For det første så har det ikke kommet ut masse negativ omtale av dette, med unntak av vår egen avis... :roll: Tvert imot, TV2 hadde et innslag fra Kick med Kanarifans og Startfans i skjønn forbrødring, og et mer positivt innslag om supportere tror jeg knapt jeg har sett på norsk TV noen gang!!
For det andre, så nytter det ikke om alle andre skal vente på at de ansvarlige skal gripe inn om det er noe man ikke liker, med en elelr flere personers oppførsel. Ta tak selv. Om du mener at en persons oppførsel kan være negativ LSk og/eller Kanarifansen, så har du all grunn til å gjøre vedkommende oppmerksom på det. Det er faktisk måter å få til dette på, uten å provosere den/de som evt er dritings.
For det tredje så er vel egentlig temaet litt utdebattert nå? Mange har sagt sin mening, og det virker som om de fleste er enige om at sånt kan gå ut over det gode ryktet Kanarifansen har, uten at det har gjort det denne gangen. Så da blir vel denne diskusjonen en slags "føre var" - sak?Knurr...Kommentar
-
Jeg skal ikke si at undertegnede ikke tok litt mer enn hva doktoren anbfaler, men jeg må også samtidig si at jeg kan ikke si at jeg så noen form for sjikane av noen.
Ikke det at jeg kan være og se alt som skjer blandt 600 stk., men det jeg absorberte av sjikane kom fra enkelte biler fra stadion i etterkant av kampen, og det var Kr.-sand-retgistrerte biler.
Jeg er udelt enig i at støtten fra gressbakken var dårlig, men det tror ejg kanskje like mye skyldes prestasjonene ute på banen, selv om man skal støtte sitt lag i tykt og tynt.
Jeg synes denne saken er en delt greie.
Det er tross alt en dag alle supportere venter på fra 2/11 året før, og gleder seg til. Både å få se sitt lag i action igjen, og å treffe mange av fotball-vennene sine som man kanskje bare ser under sesongen og ike så mye ellers.
At man fester for å feire at dette er i gang igjen, ser jeg på som helt normalt. At noen drikker seg fra sans og samling er selvfølgelig ikke heldig, men et fenomen som ikke bare KFL "sliter" med.
Dette er en fotball-kultur som noen føler er støtende og andre synes er ok.
Det er selvsagt et tankekors det at man selger øl på toget over en "lav sko", hvis man på den andre siden ikke vil ha noe av alkohol-misbruk.
I det øyeblikket fylla fører til kvalme og ubehag, blir det noe annet. Jeg tror bestemt ikke dette var noe enormt problem fra KFL's side.
Hver og en får gå i seg selv, og tenke gjennom sine handlinger under søndags-turen. Men som sagt...jeg kan ikke innrømme å ha sett veldig mye ubehag fra KFL's medlemmer....
Vi støtter Fugla videre til søndag og så er alle sammen venner!!!!!Kommentar
-
tok dette ut fra debatten på rb.no
Drikker så mye jeg vil for deg Grønlund
Publisert : 13.04.2005 - 12:28 Oppdatert: 13.04.2005 - 12:28
"Dette er så negativt for klubben at det er helt ubegripelig at det kan skje. Hvis en reiser til Kristiansand og ikke greier å heie på LSK, er det bedre å bli hjemme, sier Grønlund" Dette er ikke din private klubb Grønlund. Man kan ikke eie LSK, selv om du og Per Berg tror det. Jeg kommer til å fortsette å drikke så mye jeg vil. LSKs kristne gærninger i lederroller og sponsorer (OKS), gir jeg totalt faen i. Det er politiet som skal følge med om noen bryter loven eller ikke. Kanari-fansen har dessverre fått et flertall av supporter-nerder de siste årene. Dette er folk som ikke skjønner at fotball og øl henger sammen. Hvis de gode gamle fra bøffelberget-tiden blir skyvet ut, kommer det til å stå dårlig til med syngende LSK-supportere når denne fotballhypen i Norge er over.
Erik H.
er vel ikke et steg i riktig rettning hvis flere tenker som denna karenKim
Styremedlem KFLKommentar
-
gammel bøffel årgang.
Er selv av den gammle bøffel årgangen og mener ikke at Kanarifansen består av slikt som man Erik H kaller Nerder.
Enten du er Nerd, Delvis alkohol avhengig for å kunne synge sanger på stadion, er dette mine med supportere som jeg støtter.
Er man Kanari, eller Bøffel om du vil, så husker du også hvordan sammholdet er og var, så her synes jeg man dolker sine egne med patrioter i ryggen.
Og når det gjeler at du drekker så mye du vil før kamp så er det helt ok for meg så lenge du klarer å styre både, hode, tanker, armer, ben og tunge under match.
Kan man ikke styre sine gjerninger mener også jeg at man ikke har noe å gjøre på et idrettsanlegg.
La oss stoppe dette nå, ikke la denne fille saken som blåses opp, velte et helt lass med dritt over oss selv.
D27HBøfflenes tilbakekomstKommentar
-
var selv på det blide sørland, og må si at jeg ble dirketke flau på vei bort til stadion. Klart det er harmløs moro å stoppe biler for så å vise skjerfet sitt stolt foran bilen, men når en begynner å klatre opp på bagasjelokk og panser så er det ikke like harmløst lenger. Dette så jeg selv 3-4 tilfeller av.
Fotball og øl går hånd i hånd, men når en drikker seg så sanseløst drita at en ikke klarer å synge og støtte laget på stadion, så er vel ikke det annet enn negativt.
Min mening er at man gjerne kan gjøre noen øl for å komme i god form før matchen, men når en blir så kannakkas at man ikke kan støtte laget fra tribunen så er det vel like greit å holde seg hjemme..
Vil ellers takke for en trivelig Søndag i Kristiansand. Mye godtfolk på et sted :wink:Snart neste hælj.....
Always Hardcore
TS05Kommentar
-
Erik Solèr nevnte Kanari-fansens måte å takle denne saken på i Champions league sendingen på tv3 nå, og skrøt av at man ordner opp internt før ting utarter seg...Ultras Felt C LillestrømKommentar
-
Re: Drikking på bortetur
Opprinnelig skrevet av CuriosenIdag sitter jeg med en flau smak i munnen. Hva er Kanari-Fansen egentlig blitt?? En gjeng med småunger på hælj-fylla?? Jeg satt på Kick når togfolket ankom Kristiansand, og jeg må si det så mer ut som en 9 klasse som hadde smakt alkohol for føste gang.
Riv ravende drita, vrælende ut sanger de tydligvis ikke kan og i egne øyne sikkert verdens beste supporter. Utenfor ser jeg flere "fans" som stopper biler ved å sette seg på panseret deres, sågar er det en som slår neven i en bil som kjører forbi...... ??? Tøff han. NOT
De ankommer kl 13, og er så dritings at de knapt kan gjøre rede for seg. Og når KAMPEN (Som enkelte er der for) begynner, ja da er de så drita at de ikke orker mer. Jeg så MANGE såkalte LSK Fans som satt med hengehode etter 5-10 min av kampen. Alkoholen gikk ut av kroppen litt utover i 2 omg, og dermed stoppet syngingen. De orket rett og slett ikke mer.
Hvorfor i hælvete skal det bælsynes på et tog fra Lillestrøm kl 08 om morran, nå dere ikke orker 90 minutter på selve kampen???
Nei, takke meg til eget reiseopplegg. Tror nok MANGE kvier seg for å reise på bortetur med KFL om de har opplevd dette èn gang.2004 Lillestrøm
spudKommentar
-
JO det kan man. Puber kan selge alkohol uten å forvente seg flatfyll og dårlig oppførsel. Jeg kan holde en fest uten å forvente meg at folk spyr, slår og veiver omkring seg...og jeg burde skulle kunne ha spandert en pils på deg uten å forvente at du gikk bananas.FerdigskåraKommentar
Kommentar