Drikking på bortetur

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Curiosen
    Juniormedlem
    Ferskenpels
    • Apr 2005
    • 6

    Drikking på bortetur

    Idag sitter jeg med en flau smak i munnen. Hva er Kanari-Fansen egentlig blitt?? En gjeng med småunger på hælj-fylla?? Jeg satt på Kick når togfolket ankom Kristiansand, og jeg må si det så mer ut som en 9 klasse som hadde smakt alkohol for føste gang.

    Riv ravende drita, vrælende ut sanger de tydligvis ikke kan og i egne øyne sikkert verdens beste supporter. Utenfor ser jeg flere "fans" som stopper biler ved å sette seg på panseret deres, sågar er det en som slår neven i en bil som kjører forbi...... ??? Tøff han. NOT

    De ankommer kl 13, og er så dritings at de knapt kan gjøre rede for seg. Og når KAMPEN (Som enkelte er der for) begynner, ja da er de så drita at de ikke orker mer. Jeg så MANGE såkalte LSK Fans som satt med hengehode etter 5-10 min av kampen. Alkoholen gikk ut av kroppen litt utover i 2 omg, og dermed stoppet syngingen. De orket rett og slett ikke mer.

    Hvorfor i hælvete skal det bælsynes på et tog fra Lillestrøm kl 08 om morran, nå dere ikke orker 90 minutter på selve kampen???

    Nei, takke meg til eget reiseopplegg. Tror nok MANGE kvier seg for å reise på bortetur med KFL om de har opplevd dette èn gang.
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7080

    #2
    Noen som kan bekrefte dette?

    Pinlig i så fall. Når folk reiser på bortekamper og representerer hvordan andre oppfatter LSK og Kanarifansen bør det faen meg være et minimum at man oppfører seg som folk og ikke som idioter.

    En dårlig dag i dag. Takk gud for Hamkam, ellers hadde det vært uutholdelig...
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • Kølla Riisa
      Seniormedlem
      • Jun 2004
      • 1021

      #3
      Satt selv på Kick da folket fra toget kom og jeg sitter ikke med den samme følelsen.
      Ja, det var en del flatfyll. Men jeg koste meg skikkelig på vorspillet på Kick(som jeg forøvrig synes var et konge sted) før kampen.
      De som var for fulle ble jo bare eskort ut. At folk herjer litt i gatene før kampen er greit, men ikke å fysisk stoppe/slå biler.
      Er forøvrig veldig enig med den siste kommentaren angående henghoder.
      på matchen.
      Synes det er trist å se en såpass stor andel som er for slitne/drita til å synge på matchen.

      Kommentar

      • sniper
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 5254

        #4
        Hvis så er tilfelle, hva kan gjøres for å få folk til å forstå at det ikke er russetid om igjen da? Hvordan kan vi hindre så stor fyllefaktor at folk ikke orker være aktive på stadion?

        Petter

        Kommentar

        • Torshovkanari
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Jan 2005
          • 102

          #5
          Er jo vanskelig å hindre folk i å drikke..Og er tydeligvis en god del som rett og slett ikke skjønner at du blir ikke en bedre fotballsupporter av å være drita..

          Men stod på gresshaugen jeg også, og synes det var tåpelig at det var så mange dritings fjortisser (og førtisser) på kampen..De som fortsatt var i live til 2. omgang lagde stort sett bare kvalme..

          Nei, var skuffende greier til å være rundt 500 stk på kamp..

          Kommentar

          • gamle-perta
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2418

            #6
            Godt tema dette her. Satt på spissen kan vi stille oss følgende spørsmål: Skal Kanarifansen være porten inn til alkoholen, eller skal vi bygge en litt sunnere kultur?
            Jeg er ingen avholdsmann, slett ikke, men drikker aldri mer enn noen få øl før kampen. Ellers får jeg ikke den opplevelsen jeg reiser for å få.

            Var dessverre ikke i Kristiansand denne gangen, men har vært på mange borteturer opp gjennom årene. Har selv reagert på hvordan folk drikker seg dritings allerede på vei til en kamp.
            Synes KFL-ledelsen bør vurdere sin "sjenke-politikk" på busser og tog. Sett fra mitt ståsted er de fullest stadig yngre.

            Dessuten: Skal KFL vokse enda mer, så må man få kontroll på alkoholinntaket og den generelle oppførselen. Det å f eks ta med familien på en organisert bortetur er ikke noe jeg anbefaler til andre. Til det er egne erfaringer for dårlige.
            Og dersom flere sitter med den samme følelsen, så blir rekrutteringsarbeidet vanskelig.
            Dersom man ikke bare er på jakt etter de som vil ha flatfyll.

            nvh
            gamle-perta
            Mvh
            Gammer´n (Per T)

            Kommentar

            • Curiosen
              Juniormedlem
              Ferskenpels
              • Apr 2005
              • 6

              #7
              Tror det første som må gjøres, det er å ikke selge alkohol på buss el tog. I hvertfall starte salget sent. MEN det viktigste er vel at de som innser at LSK/KFL får et negativt rykte av slik oppførsel sier ifra til sidemannen, og ikke bare sitter å ser på. Jeg sa selv ifra til 5-6 stk i går om at de oppførte seg dustete. De fleste tok det greit, mene en liten fjomp skulle ta meg............ Jeg liker ikke vold og tyr sjelden til nevene, men denne lille spirrevippen gikk i bakken med et brak!

              Liv i gatene er helt ok for meg også det. OM det er synging og dansing. Men når det blir ravende drita fjortisser som skal sette seg på panseret på biler og starter å slå/sparke etter biler da blir det for dumt!!

              Kaka som supporter tar du jo når du har sunget og drikki så jævlig siden kl 08 at du ikke orker å holde hode oppe under kampen! Da har du bomma som supporter spørr du meg......

              For å ta det som det er i England da, hvor de VET hvordan man støtter laget. På bortetur der så reiser alle edru, drikker vann eller brus på tog/buss og synger INGENTING. De prater om hvordan de skal lage liv, hvor sangerne skal stå og hvor de skal starte. Når de ankommer byen de skal spiller SÅ begynner festen. Da er det ca 3-4 timer til kampstart, og de begynner å drikke øl og få opp stemningen....... Når kampen da starter så er alle SMÅ-fulle og i kjempehumør. Stemningen vet vel de fleste hvordan er???? DET ER Å VÆRE SUPPORTER!!!!!!!

              Kommentar

              • KFL41
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 3648

                #8
                Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                Dessuten: Skal KFL vokse enda mer, så må man få kontroll på alkoholinntaket og den generelle oppførselen. Det å f eks ta med familien på en organisert bortetur er ikke noe jeg anbefaler til andre. Til det er egne erfaringer for dårlige.
                Og dersom flere sitter med den samme følelsen, så blir rekrutteringsarbeidet vanskelig.
                Dersom man ikke bare er på jakt etter de som vil ha flatfyll.

                nvh
                gamle-perta
                Ganske enig i dette. Dersom dette fortsetter vil nok også fler og fler sette seg på sittetribunen istedet for å stå med kfl. For hver eneste bortetur jeg er vitne til, slår tanken meg at jeg heller vil gå over til sittan,

                Kommentar

                • Kølla Riisa
                  Seniormedlem
                  • Jun 2004
                  • 1021

                  #9
                  Er veldig enig det som blir sagt her.
                  Det virker ikke som folk skjønner at når de er på bortetur så er de faktisk ambassadører for LSK, ikke Ringnes eller Tuborg.

                  Lillestrøm-fansen vi alltid bli linket sammen LSK, det går hånd i hånd.
                  Og jeg er ganske sikker på at vi ikke la igjen det beste inntrykket i Kristiansand igår.
                  Folk bør tenke på at de med sin dårlige oppførsel forsøppler de LSK sitt rykte som en bra klubb med gode verdier.
                  Spørsmålet er hva som kan gjøres for å bedre dette???


                  For det begynner å nærme seg en ekstrem sport og være drita fugla-supporter på tur.
                  Det begynner å nærme seg en ekstremsport og være drita på bortetur.

                  Kommentar

                  • King_Raymond
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 4987

                    #10
                    Veldig interessant og bra at dette her blir tatt opp. Jeg drikker aldri på kampdag selv, for på kampdag er jeg så spent og nervøs at jeg egentlig ikke orker å gjøre noenting. Jeg synes også en del av sjarmen av fotball er å kunne diskutere kampen etter den er ferdig også, igår så var det flere stykker som var fornøyd med at vi bare tapte 2-1 for da lå vi hvertfall foran Enga på tabellen, imponerende å ikke få med seg resultatet på en kamp man er på.

                    Det jeg lurer på er hvorfor folk betaler 450 kroner for togbillett og 150 kroner for kampbillett når dem ikke bryr seg om hva som skjer på banen. Virker temmelig bortkasta 600 spenn...

                    Spørsmålet er jo hva som kan gjøres med det... Sluttet å selge øl på toget kunne kanskje hjulpet, men da er det vel sannsynlig at folk bare ville hatt med seg mere alkohol selv. Kunne kanskje vært mulig for de som er reiseansvarlige å bedt de som har drukket så mye så dem ikke vet hvor dem er eller hvilket kjønn dem har om å slutte å drikke, og hvis dem ikke gjør det så blir dem utestengt fra de neste x antall togturene.
                    Ultras Felt C Lillestrøm

                    Kommentar

                    • Tony
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 4737

                      #11
                      Det med at man stopper bilen og sånn i gata kan jeg dessverre ikk si noe om for det var jkeg ikke vitne til. Du trådstarter åpner med å si at det det er folk i 16-19 års alderen som kom ramlende drita fulle av toget..Kan vel ikke si at jeg er enig med deg der. det er jo alltid noen, men det vil det være. Hva ville en tur vært uten synging, uten driking opg uten kameratskapen? Bare sitte rolig på sete sitt, dra rett på stadion og se kampen og rett hjem igjen. På den måten vil vi IHVERTFALL ikke få med flere folk. Opplegget i går var bra fra start til mål. Synginga på toget for eksempel satt en ekstra spiss på turen. Folk ble i mer kampstemning, vi fikk lært nye sanger og folk koste seg.
                      Synginga på stadion i 1 omgang var bra den. Det er når NEDTUREN kommer at folk ikke synger.

                      Prata IKKE med en person på togturen i går som angret på at de var med!

                      Kommentar

                      • Ola
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 1651

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Curiosen
                        Tror det første som må gjøres, det er å ikke selge alkohol på buss el tog. I hvertfall starte salget sent. MEN det viktigste er vel at de som innser at LSK/KFL får et negativt rykte av slik oppførsel sier ifra til sidemannen, og ikke bare sitter å ser på. Jeg sa selv ifra til 5-6 stk i går om at de oppførte seg dustete. De fleste tok det greit, mene en liten fjomp skulle ta meg............ Jeg liker ikke vold og tyr sjelden til nevene, men denne lille spirrevippen gikk i bakken med et brak!

                        Liv i gatene er helt ok for meg også det. OM det er synging og dansing. Men når det blir ravende drita fjortisser som skal sette seg på panseret på biler og starter å slå/sparke etter biler da blir det for dumt!!

                        Kaka som supporter tar du jo når du har sunget og drikki så jævlig siden kl 08 at du ikke orker å holde hode oppe under kampen! Da har du bomma som supporter spørr du meg......

                        For å ta det som det er i England da, hvor de VET hvordan man støtter laget. På bortetur der så reiser alle edru, drikker vann eller brus på tog/buss og synger INGENTING. De prater om hvordan de skal lage liv, hvor sangerne skal stå og hvor de skal starte. Når de ankommer byen de skal spiller SÅ begynner festen. Da er det ca 3-4 timer til kampstart, og de begynner å drikke øl og få opp stemningen....... Når kampen da starter så er alle SMÅ-fulle og i kjempehumør. Stemningen vet vel de fleste hvordan er???? DET ER Å VÆRE SUPPORTER!!!!!!!
                        Jeg er så utolig enig i hva du skriver!! Jeg personlig drar ikke på borteturer lenger, da jeg har opplevd hva du skriver, fulle tullinger som ikke akkurat er noen ambassadør for klubben sin. De som er 17 er unnskyldt spør du meg, det er værre med de som er godt oppe i tjue-åre og like duster.

                        Kommentar

                        • scages
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2003
                          • 1292

                          #13
                          Dette tror jeg er et "evig problem" som vi aldri blir kvitt. Dette er et velkjent "problem" hos de flese supporter grupper, og slett ikke eksklusivt for KFL. Etter som jeg har skjønnt så var ikke ståa bare rosenrød for 10- 15 år siden heller.....
                          Man får heller oppfordre til moderat intak, og kanskje være litt restriktive med salget. Har selv vært på bussturer hvor direkte møkkings folk uten problem har fått kjøpe påFYLL fra julekalendern foran i bussen....
                          Jeg er enig at "fjortisser" tildels kan unnskyldes for manglende oppførsel, men når du ser dritings folk godt oppi 30 åra og eldre utfolde seg, er man ikke like stolt av å skulle assosiere seg med dem.

                          Kommentar

                          • chrissp
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2004
                            • 2403

                            #14
                            Nå var jeg dessverre ikke i Kristiansand selv, så jeg skal ikke uttale meg for bombastisk. Men hvis det jeg har lest her stemmer, synes jeg ledelsen i KFL bør sette seg ned å finne noen tiltak.

                            Jeg har lyst til å reise på noen bortekamper i løpet av sesongen med nevøen min på 11, men med slike tilstander blir vel det tvilsomt.

                            Jeg leste i forrige uka at KFL har økt "jenteandelen". Da er det et poeng å forstå at ytterligere vekst finnes blant de som vil gjøre LSK til en familieopplevelse....

                            Og til slutt - noen pils tar også jeg før kampen....
                            Bølerkanaris

                            Kommentar

                            • Leif A
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 3962

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av chrissp
                              Jeg har lyst til å reise på noen bortekamper i løpet av sesongen med nevøen min på 11, men med slike tilstander blir vel det tvilsomt.
                              Nå bor jeg såpass langt unna at alle LSK sine kamper på en måte er bortekamp, men...
                              Jeg var faktisk inne på tanke om å ta med eldstemann på 11 med toget til Kristiansand, da jeg syntes det virket som en særdeles kjekk måte å løse utfordringen mtp avstand på. Når jeg nå har lest det som er skrevet her, er jeg særdeles glad for at det aldri ble noe av!!!
                              Opprinnelig skrevet av scages
                              Dette tror jeg er et "evig problem" som vi aldri blir kvitt. Dette er et velkjent "problem" hos de flese supporter grupper, og slett ikke eksklusivt for KFL. Etter som jeg har skjønnt så var ikke ståa bare rosenrød for 10- 15 år siden heller.....
                              Man får heller oppfordre til moderat intak, og kanskje være litt restriktive med salget. Har selv vært på bussturer hvor direkte møkkings folk uten problem har fått kjøpe påFYLL fra julekalendern foran i bussen....
                              Om det er aldri så mye et "evig problem" så tror jeg Kanarifansen er tjent med å faktisk gjøre noe aktivt for å redusere problemet. Jeg kan ikke helt se at det er OK at folk under 18 drikker seg ut av folkeregisteret. Det er faktisk en aldersgrense for å få kjøpt alkohol her i landet! Det er ikke mitt poeng å komme med en moralsk pekefinger i forhold til at ungdom drikker (jeg var vel godt under 18 sjøl første gang jeg var snydens...), men det vil være jævlig dumt om det slås stort opp i avisene at Kanarifansen legitimerer ungdomsfyll.

                              Jeg tror ikke det er så mye som skal til. de fleste skjønner alvoret om de bare blir forklart at de i værste fall skaper problemer for LSK.
                              Knurr...

                              Kommentar

                              • general
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2004
                                • 1150

                                #16
                                er enig med mye av det som blir tatt opp her.

                                Men man får ikke bort problemet hvis man ikke klarer å sette fingeren problemet. Problemet er ikke "fjortissene", de synger og lager stemning.
                                Hvis man legger skylda på feil gruppe så ender det bare med at man presser disse bort. Og det er leit når de ikke er problemet.

                                Det virkelige problemet er de i den eldre garde. De er jo faen meg ikke med i det hele tatt. Dritings før Oslo S. Sovner under kampene osv. De er skammen de.

                                Til det med bråk i gatene så er nok ikke kFL, verst i Norge akkurat der. Ikke at vi skal forsvare de som lager kvalme. Opplevde ikke noe særlig bråk. Kommer nok ann på øyna som ser
                                Seriegull 2016!!!

                                Kommentar

                                • Tony
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 4737

                                  #17
                                  Nå bor jeg såpass langt unna at alle LSK sine kamper på en måte er bortekamp, men...
                                  Jeg var faktisk inne på tanke om å ta med eldstemann på 11 med toget til Kristiansand, da jeg syntes det virket som en særdeles kjekk måte å løse utfordringen mtp avstand på. Når jeg nå har lest det som er skrevet her, er jeg særdeles glad for at det aldri ble noe av!!!
                                  Vi hadde en rolig avdeling på toget også. her kunne man sitte uforstyrret av de som drakk. Synd du ser det på denne måten!

                                  Kommentar

                                  • Håkon Henriksen
                                    Administrator
                                    • Nov 2003
                                    • 6411

                                    #18
                                    Jeg var heller ikke i Kristiansand, men har vært på noen turer, og må si at flatfyll er det ikke mye av nei, men det er alltid et par stykker som ikke har skjønt poenget med turen.

                                    Helt greit med noen pils, men når man ikke kan gjøre rede for hva og hvor man har vært, hva er så vitsen ???

                                    Nei, vær måteholden, og styr unna, rus dere på adrenealinet isteden..

                                    .
                                    Håkon Henriksen
                                    -
                                    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                    -
                                    ALT FOR FUGLA

                                    Kommentar

                                    • vestfoldskin
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Jan 2005
                                      • 48

                                      #19
                                      blæ blæ blæ
                                      flinke til å klage her.. :shock:
                                      jeg kan ha rett jeg kan ta feil
                                      forza fugla

                                      Kommentar

                                      • Do'h
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 1891

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av petter
                                        Hvis så er tilfelle, hva kan gjøres for å få folk til å forstå at det ikke er russetid om igjen da? Hvordan kan vi hindre så stor fyllefaktor at folk ikke orker være aktive på stadion?

                                        Petter
                                        Først kan dere stoppe med å servere alkohol på toget. (for det gjorde dere vel?) kan kan også sørge for at man ikke får mer enn 2 pils på utestedet og dere kan kaste folk som drikker ut av toget.
                                        Enklere kan det ikke gjøres.

                                        Og hysj... Dem kan høre dere:
                                        http://www.menigheden.no/forum/viewtopic.php?t=326 :P
                                        LSK FOR GULL 2006

                                        Kommentar

                                        Working...