Drikking på bortetur

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DanielW
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Dec 2004
    • 223

    #21
    Jeg var faktisk inne på tanke om å ta med eldstemann på 11 med toget til Kristiansand, da jeg syntes det virket som en særdeles kjekk måte å løse utfordringen mtp avstand på. Når jeg nå har lest det som er skrevet her, er jeg særdeles glad for at det aldri ble noe av!!!
    Jeg vet også om familier som ikke tør å sende barna sine på tog/buss pga. alkohol, det jo kanskje også derfor mange tar bilen ned på borte-kamper istedenfor KFL sitt tog/buss. Jeg vet det er forskjellige sekjoner på toget, men allikevel.
    Når man drikker før man har kommet på toget, på toget, og på puben etter togturen er det det egentlig ikke rart at folk lurer på om vi er der for å støtte sportsklubben eller for å gjennoppleve russetiden.


    Først kan dere stoppe med å servere alkohol på toget. (for det gjorde dere vel?) kan kan også sørge for at man ikke får mer enn 2 pils på utestedet og dere kan kaste folk som drikker ut av toget.
    Enklere kan det ikke gjøres.
    Jeg tror det heller ikke hadde vært populært å ta bort øl på toget/bussen, det er er helt greit å drikke men det er noe med inntaket. Når de som selger øl på toget ser at enkelte personer bygnner å bli sterkt "pussa", så kan jo de si "Nå tror jeg du har fått nok øl idag" og vente med å selge til personen til han kommer i en litt mer normal stilling.

    Jeg har lyst til å reise på noen bortekamper i løpet av sesongen med nevøen min på 11, men med slike tilstander blir vel det tvilsomt.
    Jeg tror det dessverre er alt for mange som synes det, det virker som at alt for mange får et dårlig inntrykk av Kanari-Fansen, de tror Kanari-Fansen er rølpe folk med lav utdannelse og er bare opptatt av å drikke øl; Men det er jo selvfølgelig FEIL i utgangspunktet, men pga. et mindretall som drikker seg fulle på tog/buss/pub så er det noen som får et feil inntrykk av Kanari-Fansen, og det taper Kanari-Fansen sterkt på! Ungår vi at folk tror vi bare er på tur for å drikke øl ville vi garantert fått flere medlemmer. Men så kommer jo det vanskelige spørsmålet, Hvordan kan man hindre at det mindretallet drikker seg så fulle, så det er til plage for andre?
    - Jeg synes dette temaet burde blitt tatt litt mer på alvor.

    Jeg vet til og med om folk som ikke tør å stå på Kanari-feltet pga. de er redde for fulle, gærne folk...Men det er det jo ikke mange av under en kamp, så kunne vi fått bort det feile inntrykke enkelte folk har om oss hadde vi tjent på det.
    Hadde vi fått bort den værste fylla på turer/kamper er jeg sikker på at mange fler hadde blitt med på borteturer, meldt seg inn, og stått på feltet. - Og det hadde vi tjent VELDIG på!

    Jeg synes dette problemet burde blitt tatt om mye mer, ettersom det er så mange som er plaget av dette problemet.

    Kommentar

    • sniper
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 5254

      #22
      Opprinnelig skrevet av Do'h
      kan kan også sørge for at man ikke får mer enn 2 pils på utestedet og dere kan kaste folk som drikker ut av toget.
      Nå kommer det nok aldri til disse tiltakene. Det er ikke det at folk drikker som er galt, ingen fare. Folk skal få lov til å nyte øl, så lenge det foregår i rimelighetens landskap.

      Nå skal det sies etter en massiv sjekkerunde fra min side her i dag, at turen til Kristiansand faktisk foregikk meget bra, og det var ikke så ille som noen skal ha det til.
      Så lenge vi har rolig-avdelinger, så blir alles hensyn tatt. Jeg kommer ikke til å ha noe problem med å ha med mitt barn på tur med KFL.

      Petter

      Kommentar

      • Tony
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 4737

        #23
        do'h skrev:

        Kode:
        kan kan også sørge for at man ikke får mer enn 2 pils på utestedet og dere kan kaste folk som drikker ut av toget.
        Skal du ikke ha med noen folk på tur i det hele tatt?

        kanari4life skrev:

        Jeg vet til og med om folk som ikke tør å stå på Kanari-feltet pga. de er redde for fulle, gærne folk
        Da er det heller de det er noe feil med! Å være gærn på kamp er helt normalt. Man kan ikke gi slipp på alt for å få med 2 ekstra

        Kommentar

        • Do'h
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 1891

          #24
          greit med LITT drikking, men man ser jo tydelig at det er for mye av det.
          LSK FOR GULL 2006

          Kommentar

          • CocaJerry
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 2532

            #25
            Opprinnelig skrevet av Ola
            Opprinnelig skrevet av Curiosen
            Tror det første som må gjøres, det er å ikke selge alkohol på buss el tog. I hvertfall starte salget sent. MEN det viktigste er vel at de som innser at LSK/KFL får et negativt rykte av slik oppførsel sier ifra til sidemannen, og ikke bare sitter å ser på. Jeg sa selv ifra til 5-6 stk i går om at de oppførte seg dustete. De fleste tok det greit, mene en liten fjomp skulle ta meg............ Jeg liker ikke vold og tyr sjelden til nevene, men denne lille spirrevippen gikk i bakken med et brak!

            Liv i gatene er helt ok for meg også det. OM det er synging og dansing. Men når det blir ravende drita fjortisser som skal sette seg på panseret på biler og starter å slå/sparke etter biler da blir det for dumt!!

            Kaka som supporter tar du jo når du har sunget og drikki så jævlig siden kl 08 at du ikke orker å holde hode oppe under kampen! Da har du bomma som supporter spørr du meg......

            For å ta det som det er i England da, hvor de VET hvordan man støtter laget. På bortetur der så reiser alle edru, drikker vann eller brus på tog/buss og synger INGENTING. De prater om hvordan de skal lage liv, hvor sangerne skal stå og hvor de skal starte. Når de ankommer byen de skal spiller SÅ begynner festen. Da er det ca 3-4 timer til kampstart, og de begynner å drikke øl og få opp stemningen....... Når kampen da starter så er alle SMÅ-fulle og i kjempehumør. Stemningen vet vel de fleste hvordan er???? DET ER Å VÆRE SUPPORTER!!!!!!!
            Jeg er så utolig enig i hva du skriver!! Jeg personlig drar ikke på borteturer lenger, da jeg har opplevd hva du skriver, fulle tullinger som ikke akkurat er noen ambassadør for klubben sin. De som er 17 er unnskyldt spør du meg, det er værre med de som er godt oppe i tjue-åre og like duster.
            Det var aldri mer en 5 stk som var så drita at dem ikke skjønte hvor dem var. Noen av disse har holdt med LSK i 20-30 år og har alltid vært på borteturer. Skal vi liksom presse de ut fordi at noen sutrete folk ikke klarer å godta at det finnes folk som er annerledes enn dem selv, PHØ.

            Til han luringen som tror de drikker vann i England før kampen osv.

            Kan fortelle deg at det går med en hel haug med alcohol, kokain ,amfetamin og andre "morsomme" saker både før under og etter kampen der nede. De sloss mye, ødelegger og herper mye mer enn det vi noengang vil gjøre.
            Tror de fleste som dro synes de hadde en bra tur sammen, synd noen tror de er så mye bedre enn andre.

            Kommentar

            • gamle-perta
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2004
              • 2418

              #26
              Petter skriver at han etter en "massiv" sjekkerunde har funnet ut at alt var fryd og gammen i Kristiansad. Sikkert riktig det, i følge hans kilder.
              Men det er altså andre som mener det motsatte, og det må være lov. Og denne debatten har neppe kommet i gang bare på bakgrunn av denne ene turen.
              Det er sikkert flere enn meg som vil hevde at det er en ukultultur på borteturene. Og vi er redde for at den skal få et sterkere og sterkere fotfeste. Jeg driter i de som er drita bare de dummer seg ut for egen regning. Men jeg driter ikke i LSKs rykte. Fulle folk i LSK-drakt betraktes som LSK-ambassadører. Dessverre.
              Derfor er det bra at dette temaet diskuteres skikkelig.
              Og det er bra om KFL-ledelsen vil være med på å utrede OM det er et problem og HVA man evt kan gjøre med det.
              Ikke bare avfeie det med at "rolig-avdelinger" løser alle problemer.
              Slik er det ikke.

              mvh
              perta
              Mvh
              Gammer´n (Per T)

              Kommentar

              • demian
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Apr 2005
                • 228

                #27
                Jeg er helt enig i at det er for mye alkoholinntak på borteturene, og at kanarfansen må ta skikkelig tak i dette problemet, slik at vi kan få med flere folk på turene og slik at det blir hyggeligere atmosfære for de som blir med.

                Det beste tiltaket som hittil er nevnt synes jeg er det om at selgerne må begrense salget, slik at folk som virker temmelig fulle må ta en pause. Da jeg kjøpte en øl på toget tilbake i går var selgeren for full til å skjønne hvor mye han skulle ta betalt.. Selgerne bør være tilnærma edru under hele turen.

                I stilleavdelingen var det greit. Men jeg vet ikke om jeg ville hatt med en 11åring der heller. Stikkord: Grove vitser og alkoholstank. Nå skal jeg naturligvis ikke være prippen, hehe, men saken stiller seg sånn, at jeg som foreldrer eller ansvarlig voksen ikke finner en sånn atmosfære passende for en 11-åring. Selv liker jeg å ha det rolig, så neste gang vil jeg heller ta en vanlig rutebuss eller NSB tog hvis jeg har muligheten til det.

                Målet for kanarifansen må jo være at folk hygger seg, tar noen øl og kommer i god stemning slik at vi kan støtte laget skikkelig. Sånn det var i går var det langt fra optimalt. Pinlig er vel det rette ordet, for å beskrive enkelte medlemmers handlinger.
                ULTRAS FELT C

                Kommentar

                • christoffer
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2004
                  • 326

                  #28
                  Dette er en håpløs diskusjon. Satt selv på Kick da folket fra toget kom, mange av de som kom inn først hadde vært i krsand hele helgen, så de kom iike med toget, de hadde bare møtt kompisa sine..

                  Kfl kan ikke nekte folk å drikke pils, de som var så berusa ble kastet ut av kick(hadde vært bedere om de ble der inne, for det var jo ikke særlig mye start-fans der) Og det var også mange som ikke kom inn på stadion heller..

                  Husker tilbake til tidlig 90-tallet, da var det helt psyko på borte-tur, all ære til kfl. Den tiden er forbi!

                  Kommentar

                  • CocaJerry
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 2532

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av demian
                    Jeg er helt enig i at det er for mye alkoholinntak på borteturene, og at kanarfansen må ta skikkelig tak i dette problemet, slik at vi kan få med flere folk på turene og slik at det blir hyggeligere atmosfære for de som blir med.
                    Jeg er ikke enig i det hele tatt. Noen få dreit seg ut, helt vanlig. Hadde du og en kompisgjeng dratt på byen så hadde sikkert en av dere ikke klart å opppføre seg hele tiden heller.
                    Opprinnelig skrevet av demian
                    Det beste tiltaket som hittil er nevnt synes jeg er det om at selgerne må begrense salget, slik at folk som virker temmelig fulle må ta en pause. Da jeg kjøpte en øl på toget tilbake i går var selgeren for full til å skjønne hvor mye han skulle ta betalt.. Selgerne bør være tilnærma edru under hele turen.
                    Det var begrensning på salget, men enkelte går det bare ikke an å se formen på. De som selger gjør det frivillig og får ingenting for det. Etter togturen så måtte de rydde på toget etter alle (rutine) bære alle kassene av toget og bort til Åråsen. Skjønner ikke hvorfor disse ikke skulle få drikke øl. Skal de ikke få drikke øl fordi de jobber frivillig for KFL så blir det vanskelig å få tak i hjelp.
                    Selgern var ikke for full da du skulle kjøpe Øl. Han er ikke helt som alle andre, helt utrolig at du ikke la merke til det. Jeg og bror passet også på salget, så det du sier med at de var for fulle er bare tull, var du full eller?.

                    [quote="demian"]
                    I stilleavdelingen var det greit. Men jeg vet ikke om jeg ville hatt med en 11åring der heller. Stikkord: Grove vitser og alkoholstank. Nå skal jeg naturligvis ikke være prippen, hehe, men saken stiller seg sånn, at jeg som foreldrer eller ansvarlig voksen ikke finner en sånn atmosfære passende for en 11-åring. Selv liker jeg å ha det rolig, så neste gang vil jeg heller ta en vanlig rutebuss eller NSB tog hvis jeg har muligheten til

                    innlegg endret av mod

                    Opprinnelig skrevet av demian
                    Målet for kanarifansen må jo være at folk hygger seg, tar noen øl og kommer i god stemning slik at vi kan støtte laget skikkelig. Sånn det var i går var det langt fra optimalt. Pinlig er vel det rette ordet, for å beskrive enkelte medlemmers handlinger.
                    De aller fleste hygget seg, de alle fleste tok noen øl, de alle fleste støttet laget under kampen. Noen få dro den litt langt, men det gikk faktisk veldig bra alikevel.

                    Du sitter å skriver at sånn og sånn må det være også avslutter du med å si at neste gang så kommer du til å reise på egenhånd. Hva med å spørre KFL om du kan få han ansvaret for ølsalget, eller være en slags reiseleder?

                    Kommentar

                    • Tony
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 4737

                      #30
                      Vil det rette opp og setet opp en rolig buss i tilleg da? Hva når man kommer fram dit man skal da og møter folk som er drita, blir det syting igjen da fordi folk er drita eller vil det dø ut da siden man har hatt en "rolig" buss? Styret i kanari-fansen kan ikke nekte folk å drikke på en pub, men vi kan ta selvktritikk på å selge øl til folk som ikke har godt av det. Men jeg har ikke vært borti noe sånt.

                      Hvis det med øl abnsv. i går stemmer så er jo ikke det bra. Det tar vi selvkritikk for og vil være annerledes på neste tur

                      Kommentar

                      • CocaJerry
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 2532

                        #31
                        En annen ting, selv om det ikke er noen god unnskyldning så var dette første bortetur på lenge for alle, så det var sikkert en del som tok i litt ekstra.

                        Kommentar

                        • Do'h
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 1891

                          #32
                          "Flau over å være Kanari-fan"
                          Vær STOLT av å være kanari
                          Vær heller flau på vegne av de som driver sånn.
                          LSK FOR GULL 2006

                          Kommentar

                          • Tony
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 4737

                            #33
                            Nå må dere huske på en ting da, det negative kom først når start begynte å score. Hadde vi lekt med start i går så hadde ikek denne tråden kommet opp heller

                            Kommentar

                            • scages
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2003
                              • 1292

                              #34
                              Har til nå tatt kanari bussen på langturer ca 10-15 ganger. Mitt inntrykk er at det er lite samsvar mellom det som postuleres her og virkeligheten. Så forbanna mye fyll er det IKKE! Iallefall ikke på de turene jeg har deltatt på. Problemet er egentlig vel så stort på de kortere turen, til Skien og Ullevall....., men da er det jo satt opp egne familie busser, som jeg har inntrykk av at fungerer veldig bra. Enkelte av de andre turene (bærgen, trondjæm) har vel kanskje også litt større flatfyllfaktor, en hva bra er, men de aller, aller fleste holder seg godt innenfor det som kan betraktes som normal oppførsel for en fotball supporter. Av de få som blir møkkings er det veldig få som er bråkete, mere "gladfylla" som gjelder. Enkelte utskudd finnes såklart, personlig glemmer jeg ikke Sogndal turen i 2001 med det første, for å si det sånn! :o
                              Men allt i allt, vil jeg påstå at de som vurderer å henge seg på KFL sitt reiseopplegg, har svært lite å frykte.
                              Tror faktisk det var mye værre i "gamle" dager.

                              Kommentar

                              • demian
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Apr 2005
                                • 228

                                #35
                                scages: det er sikkert fordi vi alle har forskjellige utgangspunkt. noen har høyere terskel enn andre. derfor vil man oppfatte situasjonene forskjellig.at det har vært ille før, sier ikke så rent lite, vil jeg tro.

                                cocajerry: får jo bare beklage at jeg trakk den feilslutninga! selv var jeg ikke spesielt full, hadde drukket en øl, og skulle hente meg en liten forfriskning selv. at det er mye arbeid å jobbe frivillig vet jeg av egen erfaring. mener ikke at de ikke skal få lov til å ta seg en øl. bevares.
                                ULTRAS FELT C

                                Kommentar

                                • veiron
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6267

                                  #36
                                  Bortsett fra resultatet synes jeg det var en knalltur!
                                  Masse hyggelige folk og god stemning.

                                  Kommentar

                                  • CocaJerry
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 2532

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av demian
                                    scages: det er sikkert fordi vi alle har forskjellige utgangspunkt. noen har høyere terskel enn andre. derfor vil man oppfatte situasjonene forskjellig.at det har vært ille før, sier ikke så rent lite, vil jeg tro.

                                    cocajerry: får jo bare beklage at jeg trakk den feilslutninga! selv var jeg ikke spesielt full, hadde drukket en øl, og skulle hente meg en liten forfriskning selv. at det er mye arbeid å jobbe frivillig vet jeg av egen erfaring. mener ikke at de ikke skal få lov til å ta seg en øl. bevares.
                                    Jeg klarte og skrive det litt feil jeg også. Det jeg skulle ha sagt med engang er at det var 4 stk som passa på øl/brus-salget så det var alltid en som var så å si edru som passet på, men om du (og sikkert flere) henvendte deg til en og samme person hver gang så kan han nok ha vært for full en periode. :wink:

                                    Kommentar

                                    • Vegar Hjermundrud
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2003
                                      • 423

                                      #38
                                      Jeg var ikke på turen og kan derfor ikke uttale meg i sakens anledning.
                                      Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

                                      Kommentar

                                      • King_Raymond
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 4987

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av Tony
                                        Nå må dere huske på en ting da, det negative kom først når start begynte å score. Hadde vi lekt med start i går så hadde ikek denne tråden kommet opp heller
                                        Selv om vi hadde vunnet i går så hadde jeg tatt opp saken, er ikke bare sutring fra noen fordi vi tapte kampen. Litt for enkelt at du fra styret kommer med en sånn uttalelse synes jeg. Er ikke akkurat noen engangs greie dette her, dette er noe som skjer på hver bortetur, og at det kommer en disusjon om dette nå har ikke noe med at vi tapte mot start igår.
                                        Ultras Felt C Lillestrøm

                                        Kommentar

                                        • CocaJerry
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 2532

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                          Opprinnelig skrevet av Tony
                                          Nå må dere huske på en ting da, det negative kom først når start begynte å score. Hadde vi lekt med start i går så hadde ikek denne tråden kommet opp heller
                                          Selv om vi hadde vunnet i går så hadde jeg tatt opp saken, er ikke bare sutring fra noen fordi vi tapte kampen. Litt for enkelt at du fra styret kommer med en sånn uttalelse synes jeg. Er ikke akkurat noen engangs greie dette her, dette er noe som skjer på hver bortetur, og at det kommer en disusjon om dette nå har ikke noe med at vi tapte mot start igår.
                                          Hva var det som var så fælt som skjedde?

                                          Kommentar

                                          Working...