Drikking på bortetur

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fjeller'n
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 905

    #41
    At noen kan påstå at det ikke var mange søpledrita supportere er for meg en bragd, og sier kanskje litt om fenomenet ølbriller. Folk ramlet rundt, klarte knapt å stå for egen maskin og måtte ha spypauser på vei til stadioen. Jeg vil påstå at nærmere 50 av de som slapp inn ikke fikk med seg en dritt av kampen. ( Nå var det vel strengt talt ingen av oss som SÅ noe særlig, men det er av andre grunner) I tillegg kommer de som ikke kom seg til stadioen, og de som ikke kom inn på stadioen. De fleste aldersgrupper var representert. Rølpefylla kjenner ingen aldersgrenser.
    Men sitter jeg med noen konkrete forslag til løsning? Nei, dessverre. Jeg kan bare oppfordre folk til å være mer bevisst på at de representerer klubben sin når man er på slike turer. Man driter ikke bare ut seg selv, men klubben sin.
    Stans av ølsalg på buss og tog er nok ikke løsningen. Folk tar bare med seg mere selv, og for å slippe å bære seg skakke blir det lommelerker o.l. Spritfylla er IKKE mer delikat enn ølfylla.
    Men at noen kvier seg for å ta med unga på Kanarifeltet har jeg liten forståelse for. Det er på borteturene søplefylla er synlig. På Åråsen en søndag ettermiddag er det kun noen svært sjeldne unntakstilfeller å se.


    Stian
    -Men tross alt var selve kampen dagens nedtur
    "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

    Kommentar

    • King_Raymond
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 4987

      #42
      Opprinnelig skrevet av CocaJerry
      Opprinnelig skrevet av King_Raymond
      Opprinnelig skrevet av Tony
      Nå må dere huske på en ting da, det negative kom først når start begynte å score. Hadde vi lekt med start i går så hadde ikek denne tråden kommet opp heller
      Selv om vi hadde vunnet i går så hadde jeg tatt opp saken, er ikke bare sutring fra noen fordi vi tapte kampen. Litt for enkelt at du fra styret kommer med en sånn uttalelse synes jeg. Er ikke akkurat noen engangs greie dette her, dette er noe som skjer på hver bortetur, og at det kommer en disusjon om dette nå har ikke noe med at vi tapte mot start igår.
      Hva var det som var så fælt som skjedde?
      Hehe, er 40 innlegg her, gidder ikke å gi deg noen oppsumering på det, bare å sette seg ned å lese innleggene det, så er det faktisk fler enn meg som synes det var ille i går, og at det faktisk skjer ganske ofte når det er borteturer. Men hvis man bare vil bortforklare det med at det var første kampen på en stund, og at det vare bare noen få som var drita og sånne argumenter så kommer man jo ikke så mye lenger...
      Ultras Felt C Lillestrøm

      Kommentar

      • jan-erik
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • May 2004
        • 171

        #43
        fyll

        skjønner inleggene her om at det var mye fyll.... men nå skal det sies at jeg var faktisk med på turen i går og ja det var nok litt fyll og tull i byen før kamp ... (når det gjelder bilene på vei mot stadion) . men i går så satt jeg meg i party vogna fra vi dro og vi hadde ikke enn gang kommet ut av lillestrøm før det var noen av de rutinerte kara skjenker i seg 4-10 drammer av 96% da blir det litt drøyt. men men til de som dro sitt forsvar så var det en SYKT kul tur før kampen ble faktisk litt go full selv..... :P Kick var jo drit bra sted... noe de som selger øl på toget må være flinkere til er å ikke selge øl til gutter på 16 år det skjedde på veien til og veien tilbake det hører jo ingen sted hjemme syns da jeg ... men noe som også ikke hører hjemme på en pub det er å ta 34 kr for en glass cola og 34 kr for en pils du kan jo bare tenke deg hva jeg valgte å drikke :P
        FORZA FUGLA


        Kommentar

        • CocaJerry
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 2532

          #44
          Re: fyll

          Opprinnelig skrevet av jan-erik
          de som selger øl på toget må være flinkere til er å ikke selge øl til gutter på 16 år det skjedde på veien til og veien tilbake det hører jo ingen sted hjemme syns da jeg ...
          Jeg kan garantere deg at ingen under 18 fikk kjøpt øl på toget. Hvis de hadde øl så må noen andre over 18 år ha kjøpt det til dem der, sånt er det ikke lett å gardere seg imot. :wink:

          Kommentar

          • Fridtjof
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2005
            • 2120

            #45
            Kan du virkelig garantere det?

            For all del mulig at dere har rydda litt opp de siste årene, men jeg husker selv som 16-åring å sitte på busse hjem fra Marienlyst etter UEFA-cup matchen mot Alavés at jeg først ble tilbudt alkohol, og senere spottet da jeg takket nei fordi jeg skulle kjøre bil da jeg kom fram.

            Det er heller ikke alle gamle-kara i fansen som alltid er like gode forbilder. Er det noen som husker hva som skjedde på Lerkendal i fjor?
            Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

            Kommentar

            • Do'h
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 1891

              #46
              Opprinnelig skrevet av Fridtjof
              Det er heller ikke alle gamle-kara i fansen som alltid er like gode forbilder. Er det noen som husker hva som skjedde på Lerkendal i fjor?
              Hva skjedde på lerkendal ifjor?
              Husker bare at jeg satt hjemme å grein jeg. :P
              LSK FOR GULL 2006

              Kommentar

              • FUGlinho
                KFL styremedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 2454

                #47
                bra at dette ble tatt opp, hadde tenkt til å skrive om detta sjøl hvis det ikke hadde blitt tatt opp.. jeg og de jeg dro med var direkte flau over oppførselen til flere..

                det var ved flere anledninger folk som gikk rundt i veien(over brua) foran bilder som måtte stoppe helt opp... nærmere stadion var det en som gikk midt i veien og viste fingeren og banka på panseret, en annen la seg ned foran biler som ville forbi og dro ned buksa og viste ræva til bilene da han reiste seg opp igjen.

                og var ikke direkte få som ble kasta ut av kick heller..

                virker som turene med kanaris har blitt turer som de fleste ungdomma vil drekke seg dritings på istedet for å støtte LSK
                Kim
                Styremedlem KFL

                Kommentar

                • Do'h
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 1891

                  #48
                  Kom dem som ble kastet ut av kick inn på stadion da?
                  Føler seg ikke alltid like trygg på kamper når en haug er fulle heller.
                  LSK FOR GULL 2006

                  Kommentar

                  • FUGlinho
                    KFL styremedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 2454

                    #49
                    merka ikke noe spesielt inne på stadion. var på vei til stadion jeg reagerte på "fjortissfylla"
                    Kim
                    Styremedlem KFL

                    Kommentar

                    • volla
                      Medlem
                      Bøffel
                      • Mar 2005
                      • 31

                      #50
                      Nå har KFL strengt tatt ikke noe stort problem i forhold til andre supporterklubber. Forsøk deg på en tur med Bastionen, så skal dere se mennesker som tror de er russ igjen.

                      Og til dere som sutrer så fælt over at det ikke lenger går an å reise pga fyll. Dere lar jo da den såkalte bermen vinne, det går jo tross alt å overvinne de ved å bli flere seriøse mennesker på bussene, istedetfor å være feig å resignere totalt.

                      Heia Lillestrøm sier nå jeg.

                      Å være Kanari-Fan er vel kanskje det beste på jord
                      -volla
                      Bydel med sjel

                      Jeg har sesongkort for 2007, og jeg SPARER penger på det!

                      Kommentar

                      • CocaJerry
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 2532

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                        Kan du virkelig garantere det?

                        For all del mulig at dere har rydda litt opp de siste årene, men jeg husker selv som 16-åring å sitte på busse hjem fra Marienlyst etter UEFA-cup matchen mot Alavés at jeg først ble tilbudt alkohol, og senere spottet da jeg takket nei fordi jeg skulle kjøre bil da jeg kom fram.

                        Det er heller ikke alle gamle-kara i fansen som alltid er like gode forbilder. Er det noen som husker hva som skjedde på Lerkendal i fjor?
                        Nei i og med at det ikke var jeg som solgte all øl`n så kan jeg ikke det, men det satt 4 stk som hadde ansvaret så jeg kan nesten garantere at det ikke ble solgt øl til folk under 18 år. Synes det er litt tåpelig av deg og å mene at det skjedde bare fordi du opplevde det for 6/7 år siden.

                        Skulle du som 16 åring kjøre bil etter Alaves kampen?. :?

                        Hva som skjedde på lerkendal ifjor har ikke en noe med dette å gjøre, alle gjør feil, du også. Vi er ingen engler og det kommer vi aldri til å bli heller, dessuten så ender disse perfekte menneskene opp som psykopater alikevel.

                        Kommentar

                        • Vestfold Kanaris
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Oct 2004
                          • 4583

                          #52
                          Det var mange drita både på kick og på stadion. Vi stod helt ytterst i svingen vår på stadion, sammen med et par familier som var lite imponert over alle de grisefulle som rava rundt omkring uten mål og mening. Hva er vitsen med å drekka seg så jævli full at en ikke klarer å støtte Fugla? er det ikke derfor vi var der? Og ikke kom med den at "hadde fugla vinni hadde stemninga blitt bra", endel av de som var der visste nok ikke resultatet før de leste avisene mandags morran.

                          Har ingenting i mot at folk drekker før match, det gjør jeg sjøl, men når enkelte omtrent ikke vet hvor de er så er vel poenget med å dra på bortematch borte??

                          Hvis noen av dere som var der nede ikke fikk med dere at MANGE var super-drita så hadde dere neppe spytta i glasset sjøl.


                          100% STØTTE!!!
                          LOUD
                          PROUD
                          ULTRA

                          Kommentar

                          • Leif A
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 3962

                            #53
                            Det er vel egentlig ikke noe poeng om det var 5 eller 50 fans som var overstadig drita? Det er jo særdeles tydelig at det er mange nok til at en god del av de som var med til Kristiansand har blitt provosert av oppførselen!

                            Det er vel ikke til å unngå at enkelte driter på draget når flere hundre reiser i flokk, og akkurat som med russen så gjør drakta at enkeltpersonen forsvinner, og man blir en i mengden. Og det er også der problemet ligger. Det er ikke lenger N.N. og X.X. som oppfører seg sjanseløst, det er Kanarifansen.

                            Men i rettferdighetens navn bør det vel sies at det er svært lenge siden at LSK og Kanarifansen har fått negative bemerkninger om oppførselen. Og da må det vel være greit om dette tas opp før det faktisk blir ett problem, eller hva?

                            Men, da tror jeg ikke at strutseimmitering fra eventuelle ansvarliges side, er veien å gå...
                            Knurr...

                            Kommentar

                            • gamle-perta
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2004
                              • 2418

                              #54
                              Hvis vi prøver å se denne debatten i litt større sammenheng, så handler det ikke bare om det var lite eller mye fyll. Det handler om LSKs image.
                              I media var vi blant de tre mest omtalt inntil for to år siden. LSK var en maktfaktor i norsk fotball.
                              Siste oversikt jeg så (for en drøy uke siden) var vi ikke blant de ni beste, tror jeg. Husker bare at vi såvidt var foran Glimt....
                              Men vi var høyt opp på lista over negativ omtale...
                              Mye av dette skyldes selvfølgelig at vi ikke har vunnet en tittel siden 1989. At vi oppfattes som grå, spiller kjedelig fotball og har/har hatt enkelte talspersoner som ikke akkurat har vært ydmyke.
                              Jeg tror alle som elsker LSK må jobbe grundig med å bygge et nytt og bedre image. Og KFLs policy og opptreden er en viktig brikke her.
                              Det som avgjøre om vi igjen skal bli en toppklubb er, foruten det sportslige, hvordan opinionen (markedet) oppfatter vårt image og produkt.
                              At folk ikledd LSKs offisielle klesplagg raver rundt i gatene på vei til kamp er neppe en plussfaktor. Uavhengig om det er 5 eller 50, fjortiser eller oldiser.
                              KFL er så store og sterke at de fort kan bli en viktig faktor i byggingen av et nytt og bedre image. Men vi kan også gi blaffen i hvordan andre oppfatter oss, men da gir snart alle andre blaffen i oss også. Inkludert publikum og sponsorer.
                              Det gjelder bare å ha riktig fokus, og sette opp klare mål og retningslinjer.

                              mvh
                              gamle-perta
                              Mvh
                              Gammer´n (Per T)

                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                #55
                                Jeg er veldig enig i gamle-Pertas innlegg ovenfor. Vi bør klare å ta en voksen diskusjon på dette her, som helt klart har betydning for KFLs - og dermed LSKs - image.

                                Og la oss unngå å gå i skyttergravene: Jeg tror ingen har noe i mot noen øl før kampen, og dersom resultatet gir grunn for det, en real feiring etterpå.

                                Hva som selvsagt er uakseptabelt er pøblete oppførsel (som jeg forøvrig har opplevd svært sjelden hos kanarifansen). Men hvis vi ser en med vårt kjære svart/gule supporterutstyr som f.eks. sparker løs på en parkert bil, bør vi utvise litt selvjustis og prøve å stoppe vedkommende, gi tilsnakk !

                                Og til slutt: noen pils hører med for mange av oss før en kamp ! Men hva faen er poenget med å drikke seg så full at en omtrent ikke klarer å fokusere ballen under matchen, langt mindre gi gutta den verbale støtte, synging, de fortjener ?

                                Kommentar

                                • Tony
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 4737

                                  #56
                                  Hvis dere ser folk som raver rundt i gata og slår på biler og sånn, hvorfor ikke gå bort til personene og be de stoppe, evt si ifra til noen i styret PÅ stadion og peke ut hvem de er? Er en håpløs situasjon at man bruker nettet til å klage hvis man ikke gjør noe med situasjonen selv. Og lik det eller ikke, men fylla vil alltid være på bortebane. Her må vaktene på de respektive anlegg i norge gå i bresjen for å ikke slippe inn de som er for drita til å være på stadion.

                                  Kommentar

                                  • FilipOlander
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • May 2004
                                    • 218

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                    Jeg tror alle som elsker LSK må jobbe grundig med å bygge et nytt og bedre image. Og KFLs policy og opptreden er en viktig brikke her.
                                    Her er også hver enkelt supporters holdninger viktig. Man må ikke for enhver pris snu alt til det negative.

                                    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                    At folk ikledd LSKs offisielle klesplagg raver rundt i gatene på vei til kamp er neppe en plussfaktor. Uavhengig om det er 5 eller 50, fjortiser eller oldiser.
                                    Nå var jeg i Kristiansand, og jeg så aldri noe problem med ravende fulle folk. I så fall var de nok utkledd som LSK-supportere ;-)
                                    Filip!

                                    \"Europa är hjärtat i EU!\" - Lägg Din röst på Filip den 13:e!

                                    Kommentar

                                    • FilipOlander
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • May 2004
                                      • 218

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av Tony
                                      Er en håpløs situasjon at man bruker nettet til å klage hvis man ikke gjør noe med situasjonen selv.
                                      Dette er jo typisk.
                                      Filip!

                                      \"Europa är hjärtat i EU!\" - Lägg Din röst på Filip den 13:e!

                                      Kommentar

                                      • RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

                                        #59
                                        [quote="Tony"]Hvis dere ser folk som raver rundt i gata og slår på biler og sånn, hvorfor ikke gå bort til personene og be de stoppe, evt si ifra til noen i styret PÅ stadion og peke ut hvem de er? Er en håpløs situasjon at man bruker nettet til å klage hvis man ikke gjør noe med situasjonen selv. /quote]

                                        Enig med deg i det. Men begge deler må være greit: På nettet må vi kunne diskutere. I praksis bør vi absolutt gjøre noe hvis vi opplever noen som oppfører seg på en måte som skjemmer ut klubben.

                                        Kommentar

                                        • iL
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Jan 2004
                                          • 10771

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av Tony
                                          Hvis dere ser folk som raver rundt i gata og slår på biler og sånn, hvorfor ikke gå bort til personene og be de stoppe, evt si ifra til noen i styret PÅ stadion og peke ut hvem de er? Er en håpløs situasjon at man bruker nettet til å klage hvis man ikke gjør noe med situasjonen selv. Og lik det eller ikke, men fylla vil alltid være på bortebane. Her må vaktene på de respektive anlegg i norge gå i bresjen for å ikke slippe inn de som er for drita til å være på stadion.
                                          Fordi slike personer er truendes nok til å fly på deg kanskje?
                                          Kanarifugla flyr høyt i år!

                                          Kommentar

                                          Working...