Drikking på bortetur

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tony
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4737

    #61
    Hvis du føler det så får du heller peke de ut på stadion da. Vi får jo ikke gjort noe med de som gjrode dette sålenge vi ikke vet hvem de er.

    Kommentar

    • Leif A
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 3962

      #62
      Og nå som denne saken er tatt opp i ganske full bredde, så er det kanskje en smule enklere for den enkelte å bedrive "kamerat-redning" også?
      Knurr...

      Kommentar

      • Loddet
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2004
        • 325

        #63
        Veldig bra diskusjon

        Var for første gang edru på en bortetur, og de som mener det ikke var noe problem knyttet til KFLs oppførsel, kan umulig ha vært edru. Personlig mener jeg et det ikke er noe stort problem om folk er fulle eller ikke. Men i det øyeblikk man begynner å slenge dritt til alt og alle, stoppe biler og pisse rundt i gatene, så er det et problem.

        Jeg var vitne til alt dette, så den som sier at vi hadde en helt akseptabel oppførsel, må isåfall akseptere at lillestrøm fans gjør disse tingene.

        Så lenge det foregår inne på Kick er det ikke noe problem, men når det blir tatt med ut blir det et helvete.

        Man bør tone ned på drikkingen, men vi må nok også innrømme at et gjennomsnitts medlem av KFL er litt gladere i pils enn resten av befolkningen..

        Kommentar

        • Tony
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 4737

          #64
          Kager folk på fylla på selve turen eller på stadion?

          Kommentar

          • gamle-perta
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2418

            #65
            Det handler ikke om å "klage" på noe som helst.
            Teamet er rett og slett: Er det for mye alkohol med i bildet når Kanarifansen drar på tur? Er dette negativt for klubben?
            Og i den sammenheng er det et fett om det er på eller utenfor stadion.


            Mvh
            perta
            Mvh
            Gammer´n (Per T)

            Kommentar

            • Fjeller'n
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2003
              • 905

              #66
              Opprinnelig skrevet av gamle-perta
              Teamet er rett og slett: Er det for mye alkohol med i bildet når Kanarifansen drar på tur? Er dette negativt for klubben?
              Og sist, men ikke minst:
              - Hva kan gjøres for å få det bedre?

              Det er i hvert fall viktig at folk ikke dropper å dra pga dette. Da vinner "bermen". Møt heller opp og vis deg frem fra din beste side.


              Stian
              "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

              Kommentar

              • CocaJerry
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 2532

                #67
                Opprinnelig skrevet av Tony
                Kager folk på fylla på selve turen eller på stadion?
                Har ikke sett så mange eksempler enda så jeg er like usikker om deg.

                Kommentar

                • Kølla Riisa
                  Seniormedlem
                  • Jun 2004
                  • 1021

                  #68
                  Det som jeg synes er trist er at det virker som ikke folk tenker på at de representerer LSK.
                  Det nevnes her av noen at Lillestrøm får et stempes som et kjedelig lag med kjedelig fotball.
                  (Noe som vi forøvrig alle vet er FEIL!)

                  Vi i KFL kan skape masse blest og positivet rundt laget vårt.
                  Vi bør ta ansvaret og være de fargerike supporterne LSK trenger. For jeg er sikker på at de trenger oss mer enn noen gang, i disse dager hvor media skaper et trøtt bilde av Lillestrøm.

                  Er ikke mye det er snakk om, bare unngå og pisse i gater foran alle.
                  Kan du ikke heller gå bak en busk hvor inger ser deg???

                  Synes forøvrig synginga var OK på stadion, men jeg vet vi kan så mye bedre og det er synd det ikke kommer frem.
                  Satser på og komme sterkere tilbake på søndag, og ikke minst i Stavanger helgen etter!

                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
                    Er ikke mye det er snakk om, bare unngå og pisse i gater foran alle.
                    Kan du ikke heller gå bak en busk hvor inger ser deg???
                    Er veldig enig. De aller fleste av kanarifansen oppfører seg bra. Visse kjøreregler kan vi vel alle enes om: IKKE pisse i gata, IKKE dunke løs på biler osv. Ikke minst har jeg tro på litt selvjustis/kamerathjelp...

                    Kommentar

                    • Tony
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 4737

                      #70
                      Det handler ikke om å "klage" på noe som helst

                      Jo, for når vi skal evaluere dette her så må vi også få vite om folk synes det er for mye fyll på turene vi arrangerer elelr om det er beregna på stadion. får vi ikke hjelp til dette, så er komemr vi heller ikke noe lenger!

                      Kommentar

                      • King_Raymond
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 4987

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av Tony
                        Kager folk på fylla på selve turen eller på stadion?
                        Jeg for min del mener både turen og stadion fylla var ille, men at det ble værst på stadion.

                        Noen eksempler fra stadion var at jeg ble hoppet på av fulle drittunger flere ganger i løpet av kampen, det satt en fyr foran meg og halvsov under første omgang, eneste gangen det var liv i han var når han tok seg en slurk av whiskey flaska han hadde fått med seg inn på stadion. En fyr som kasta tlf sin inn på løpebanene, og masse drittslenging både til vakter og medsupportere...
                        Ultras Felt C Lillestrøm

                        Kommentar

                        • Do'h
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 1891

                          #72
                          [quote="RSP"]
                          Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
                          Er ikke mye det er snakk om, bare unngå og pisse i gater foran alle.
                          Kan du ikke heller gå bak en busk hvor inger ser deg???
                          Når pisset noen i gata forran alle? (aldri hørt om)
                          Dem pissa nå bak busker på togreisen, men der var det ingen var det?
                          LSK FOR GULL 2006

                          Kommentar

                          • veiron
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6267

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                            En fyr som kasta tlf sin inn på løpebanene
                            Den fyren var tilfeldigvis meg. Og det hadde ikke noe med alkohol å gjøre. Jeg sliter litt med temperamentet mitt når LSK blir rævkjørt, og da gikk det dessverre utover mobilen min. Rett og slett et lite anfall, og uten noen hensikt å prøve å treffe noen. Utrolig teit, men det kokte over litt et øyeblikk.

                            Kommentar

                            • Kølla Riisa
                              Seniormedlem
                              • Jun 2004
                              • 1021

                              #74
                              [/quote]Når pisset noen i gata forran alle? (aldri hørt om)
                              Dem pissa nå bak busker på togreisen, men der var det ingen var det?

                              Så ikke hendelsen selv, men det blir jo nevnt tidligere i denne debatten her. Tror ikke folk lyver om sånne ting heller da.

                              Kommentar

                              • Ola
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 1651

                                #75
                                Det er helt tydelig at noen personer ødelegger for mange andre, og selve opplevelsen av å dra på bortetur. Og man trenger ikke være rakettforsker for å forstå at dette gjør at færre drar på kamp og at KFL og enda værre LSK, blir stillt i dårlig lys. Jeg personlig trives ikke spesielt godt på borteturer, men det er egentlig ikke poenget. Poenget er å begrense ukulturen før LSK får et dårlig rykte, før folk blir bura inne, før media henger seg på, før noen blir skadd.

                                Hva kan gjøres?

                                Jeg mener at øverstkommanderende i KFL og øverstkommanderende i LSK(Olafsson og Fjørtoft) sammen burde formulert en apell, som formidles til KFL's medlemmer. Forklare litt om plikter og generell folkeskikk, normer og oppførsel. Rett og slett forklare i klartekst hva som er god supporterskikk og hvordan være ambassadør for Sportsklubben. For ALLE har jo samme motiv, nemlig å trekke LSK-skuta i samme retning, så godt som det overhodet er mulig.

                                Hvis man kan forklare dette på en god måte, uten å være "gestapo" så har KFL/LSK statuert sin mening, og få gjort det i forkant av at ting blir værre og at konsekvensen er dårlig medieomtale eller andre sanksjoner.

                                Det er ingen dramtikk rundt dette nå, men det skader da ikke at de rette organer forteller sitt statement.

                                Kommentar

                                • Do'h
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 1891

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av Ola
                                  Det er helt tydelig at noen personer ødelegger for mange andre, og selve opplevelsen av å dra på bortetur. Og man trenger ikke være rakettforsker for å forstå at dette gjør at færre drar på kamp og at KFL og enda værre LSK, blir stillt i dårlig lys. Jeg personlig trives ikke spesielt godt på borteturer, men det er egentlig ikke poenget. Poenget er å begrense ukulturen før LSK får et dårlig rykte, før folk blir bura inne, før media henger seg på, før noen blir skadd.

                                  Hva kan gjøres?

                                  Jeg mener at øverstkommanderende i KFL og øverstkommanderende i LSK(Olafsson og Fjørtoft) sammen burde formulert en apell, som formidles til KFL's medlemmer. Forklare litt om plikter og generell folkeskikk, normer og oppførsel. Rett og slett forklare i klartekst hva som er god supporterskikk og hvordan være ambassadør for Sportsklubben. For ALLE har jo samme motiv, nemlig å trekke LSK-skuta i samme retning, så godt som det overhodet er mulig.

                                  Hvis man kan forklare dette på en god måte, uten å være "gestapo" så har KFL/LSK statuert sin mening, og få gjort det i forkant av at ting blir værre og at konsekvensen er dårlig medieomtale eller andre sanksjoner.

                                  Det er ingen dramtikk rundt dette nå, men det skader da ikke at de rette organer forteller sitt statement.
                                  Ganske enig, men:
                                  Det å fortelle/forklare hva man skal gjøre funker iallefall ikke.
                                  Så i fjor at speakeren gjentatte ganger f.eks forklarte at det ikke var lov å røyke, og da tok plutselig en hau sigaretter opp av lomma.
                                  LSK FOR GULL 2006

                                  Kommentar

                                  • CocaJerry
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 2532

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av Fjeller'n
                                    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                    Teamet er rett og slett: Er det for mye alkohol med i bildet når Kanarifansen drar på tur? Er dette negativt for klubben?
                                    Og sist, men ikke minst:
                                    - Hva kan gjøres for å få det bedre?

                                    Det er i hvert fall viktig at folk ikke dropper å dra pga dette. Da vinner "bermen". Møt heller opp og vis deg frem fra din beste side.


                                    Stian
                                    Ikke for å virke gretten men kan ikke dere som vil ha ting litt ryddigere starte å hjelpe KFL og oss andre som hjelper til i nye og ne med å holde orden på turene. Da får dere ihverfall påvirka turopplegget mye mer, og dere kan ta tak i dem dere mener går for langt med engang.
                                    Jeg skjønner at dere ikke vil ha det sånn, men det hjelper utrolig lite om dere bare skal sitte og si det.
                                    Jeg synes ihvertfall at dere som ikke er fornøyd bør kunne komme med forslag til hvordan det ska bli bedre selv. Vi som er veldig fornøyd med turen sliter litt med å sette fingern på det som var gæli :wink: .

                                    Opprinnelig skrevet av Ola
                                    Det er helt tydelig at noen personer ødelegger for mange andre, og selve opplevelsen av å dra på bortetur. Og man trenger ikke være rakettforsker for å forstå at dette gjør at færre drar på kamp og at KFL og enda værre LSK, blir stillt i dårlig lys. Jeg personlig trives ikke spesielt godt på borteturer, men det er egentlig ikke poenget. Poenget er å begrense ukulturen før LSK får et dårlig rykte, før folk blir bura inne, før media henger seg på, før noen blir skadd.

                                    Hva kan gjøres?

                                    Jeg mener at øverstkommanderende i KFL og øverstkommanderende i LSK(Olafsson og Fjørtoft) sammen burde formulert en apell, som formidles til KFL's medlemmer. Forklare litt om plikter og generell folkeskikk, normer og oppførsel. Rett og slett forklare i klartekst hva som er god supporterskikk og hvordan være ambassadør for Sportsklubben. For ALLE har jo samme motiv, nemlig å trekke LSK-skuta i samme retning, så godt som det overhodet er mulig.

                                    Hvis man kan forklare dette på en god måte, uten å være "gestapo" så har KFL/LSK statuert sin mening, og få gjort det i forkant av at ting blir værre og at konsekvensen er dårlig medieomtale eller andre sanksjoner.

                                    Det er ingen dramtikk rundt dette nå, men det skader da ikke at de rette organer forteller sitt statement.
                                    Jeg veit om flere som har blitt utestengt fra KFL`s turer opp gjennom årene, så det er ikke sånn at de gir faen i hva som skjer på turerene.

                                    Det hadde ikke vært så dumt å formulert en apell som du mener. Om det hadde hjelpa noe veit jeg ikke, men det er ihvertfall ett bra forsøk.

                                    Kommentar

                                    • King_Raymond
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 4987

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av Do'h
                                      Opprinnelig skrevet av Ola
                                      Det er helt tydelig at noen personer ødelegger for mange andre, og selve opplevelsen av å dra på bortetur. Og man trenger ikke være rakettforsker for å forstå at dette gjør at færre drar på kamp og at KFL og enda værre LSK, blir stillt i dårlig lys. Jeg personlig trives ikke spesielt godt på borteturer, men det er egentlig ikke poenget. Poenget er å begrense ukulturen før LSK får et dårlig rykte, før folk blir bura inne, før media henger seg på, før noen blir skadd.

                                      Hva kan gjøres?

                                      Jeg mener at øverstkommanderende i KFL og øverstkommanderende i LSK(Olafsson og Fjørtoft) sammen burde formulert en apell, som formidles til KFL's medlemmer. Forklare litt om plikter og generell folkeskikk, normer og oppførsel. Rett og slett forklare i klartekst hva som er god supporterskikk og hvordan være ambassadør for Sportsklubben. For ALLE har jo samme motiv, nemlig å trekke LSK-skuta i samme retning, så godt som det overhodet er mulig.

                                      Hvis man kan forklare dette på en god måte, uten å være "gestapo" så har KFL/LSK statuert sin mening, og få gjort det i forkant av at ting blir værre og at konsekvensen er dårlig medieomtale eller andre sanksjoner.

                                      Det er ingen dramtikk rundt dette nå, men det skader da ikke at de rette organer forteller sitt statement.
                                      Ganske enig, men:
                                      Det å fortelle/forklare hva man skal gjøre funker iallefall ikke.
                                      Så i fjor at speakeren gjentatte ganger f.eks forklarte at det ikke var lov å røyke, og da tok plutselig en hau sigaretter opp av lomma.
                                      Tror folk har mere respekt for fjøra og Petter enn dem har for speakeren på Åråsen.
                                      Ultras Felt C Lillestrøm

                                      Kommentar

                                      • Do'h
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 1891

                                        #79
                                        Joa. men nå er det jo ikke speakern som bestemmer om folk skal røyke eller ei.
                                        LSK FOR GULL 2006

                                        Kommentar

                                        • King_Raymond
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 4987

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av veiron
                                          Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                          En fyr som kasta tlf sin inn på løpebanene
                                          Den fyren var tilfeldigvis meg. Og det hadde ikke noe med alkohol å gjøre. Jeg sliter litt med temperamentet mitt når LSK blir rævkjørt, og da gikk det dessverre utover mobilen min. Rett og slett et lite anfall, og uten noen hensikt å prøve å treffe noen. Utrolig teit, men det kokte over litt et øyeblikk.
                                          Hehehe, okey, du var ikke like tøff når du ba pent om å få den tilbake
                                          Ultras Felt C Lillestrøm

                                          Kommentar

                                          Working...