Drikking på bortetur

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fridtjof
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2005
    • 2120

    #81
    Sorry at det tok lang tid før jeg svarte på det her CocaJerry...

    ...men, før jeg skreiv det forige innlegget mitt skreiv du at du kunne garantere det.

    Når man er 16 år har man i Norge lov til å øvelseskjøre i tilfelle du ikke har fått det med deg. Da griper man hver sjanse man får til å få kjørt litt, og kommer i hvert fall ikke hjem til mor og sier at man ikke kan gjøre det fordi man har drikki.
    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

    Kommentar

    • FUGlinho
      KFL styremedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 2454

      #82
      Opprinnelig skrevet av Do'h
      Joa. men nå er det jo ikke speakern som bestemmer om folk skal røyke eller ei.
      er ikke han som bestemmer det da.. han får sikkert beskjed om å bringe det videre..

      men når reglene er at åråsen er en røykfri stadion så burde man klare å respektere det (selv om det er helt hjernedødt), ellers går det bare utover LSK..
      Kim
      Styremedlem KFL

      Kommentar

      • FUGlinho
        KFL styremedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 2454

        #83
        en ting som kanskje burde gjøres er å enten slutte med ølsalg på turene, folk burde klare å skaffe seg drikke selv. eller evt starte med ølsalget etter et visst klokkeslett, f.eks par timer før ankomst.
        Kim
        Styremedlem KFL

        Kommentar

        • Do'h
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 1891

          #84
          Opprinnelig skrevet av FUGlinho
          Opprinnelig skrevet av Do'h
          Joa. men nå er det jo ikke speakern som bestemmer om folk skal røyke eller ei.
          er ikke han som bestemmer det da.. han får sikkert beskjed om å bringe det videre..

          men når reglene er at åråsen er en røykfri stadion så burde man klare å respektere det (selv om det er helt hjernedødt), ellers går det bare utover LSK..
          Jeg sa jo at det ikke var Speakern som bestemmer det :|
          LSK FOR GULL 2006

          Kommentar

          • FUGlinho
            KFL styremedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 2454

            #85
            jeg bare understreka det, formulerte meg kanskje litt feil

            sorry for det :wink:
            Kim
            Styremedlem KFL

            Kommentar

            • Do'h
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 1891

              #86
              Men den røykegreia syns jeg man bør respektere, evt. gå ned for å røyke. Å ikke tåle røyk å stå blandt et hav av røykere er det værste som finnes.
              LSK FOR GULL 2006

              Kommentar

              • sniper
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 5254

                #87
                Dere kan sikkert fortsette i timesvis med hva som skjedde i Kr.sand, men faktum er :

                -Bare skryt fra NSB

                -Bare skryt fra Kick

                -Ingen som personlig har tatt kontakt med oss i styret for å ytre sine negative kommentarer, de eneste personlige kommentarene vi har fått er positive.

                - Ingenting fra politiet i Kr. sand

                -Ingenting fra Start

                -Ingenting fra LSK

                Og tilslutt : Ingen verdens ting fra media(vel, ikke enda ihvertfall).

                Dere gjør det ikke akkurat lett for oss, når dere sitter her og syter, fremfor det faktum at dere SER på at folk går ut i gatene og kødder med biler, dere SER på at folk drikker seg snydens uten å være behjelpelig med å kanskje si fra til oss i styret eller vaktmannskaper.

                Vi er 5 mann i styret, og dere kan virkelig ikke forvente at vi skal gjøre alt? Dere må kunne trå til, være Kanari-Fans både i ånd og i handling, for dere vet like godt som meg, at de eneste som får pes på dette er oss selv.

                Jeg håper virkelig dere kan ta et tak i ting neste gang noe lignende eventuelt skjer, fremfor å vente til dere kommer dere bak tastaturet igjen.

                Når dette samtidig er sagt, så legger jeg ved en liten guide på hvordan vi mener folk skal være supportere :

                På kamp:
                Du er på fotballkamp for å se fotball, ikke for å sette ny personlig rekord i promille. Din rolle som supporter er å støtte ditt lag - uansett. Konsentrer deg om å rope fram ditt lag, i medgang og motgang. Hetsing av egne spillere godtas ikke. Det er i motgang laget ditt trenger mest støtte! Hetsing av dommer og motstandere kan være morsomt, men glem aldri at du er der for å gi dine egne støtte. Uansett er utfall med rasistiske utsagn og voldstrusler ikke akseptabelt. Homohetsing, vitsing på folks handicap, familie osv. bør unngås. Unngå meningsløse provokasjoner som å gi andre supportere finger´n osv. Hetsing må ha et snev av saklighet og ta utgangspunkt i hva folk selv har valgt å være eller gjøre. All bruk av fysisk vold, spytting, kasting av ting på dommere, spillere, andre supportere eller tilskuere er uakseptabelt. Hvis noen av dine supportere gjør dette, få dem vekk fra tribunen.

                Etter kampen:
                Forlat ikke banen før kampen er slutt og ditt lags spillere har forlatt banen. Takk laget ditt for innsatsen, uansett kamputfall. Vær god vinner og la det tapende lags supportere i fred. Hvis dere taper, ikke gjør dere til de dårligste supporterne også ved å lage bråk på vei hjem.

                Generelt:
                Hold deg sammen med dine egne supportere, før, under og etter kampen, samt inn og ut av tribunen. Alle fotballsupportere har én ting felles: fotballinteressen. Uten supportere på andre lag forsvinner all moroa på tribunen og utenfor. En kamp er 2x45 minutter med "hat". Ellers er vi venner, med helt ulik oppfatning av hvilket lag som er Norges beste og hvilket lag som har de beste supporterne. Norgesflagget skal ikke ligge på bakken, ei heller supporterflagg. Alt supporterutstyr, uansett lag skal behandles med respekt. Opplever du bråk eller unødige provokasjoner, si fra til din supporterklubb, som tar det opp med motstandernes supporterklubb. Hvis det ikke hjelper, bruk SupporterAlliansen.

                Med vennlig hilsen
                Petter W Olafsson
                Kanari-Fansen
                41539721
                petter@kanari-fansen.no
                Kanari-Fansen BLI MED OG STØTT FUGLA BLI MEDLEM SE BORTETURER NYHETER Se Nyhetsarkiv NESTE TUR

                Kommentar

                • Do'h
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 1891

                  #88
                  Jeg føler iallefall ikke for å gå bort til fulle personer å be dem dempe seg, i frykt for å bli slått til :shock:
                  LSK FOR GULL 2006

                  Kommentar

                  • sniper
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 5254

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av Do'h
                    Jeg føler iallefall ikke for å gå bort til fulle personer å be dem dempe seg, i frykt for å bli slått til :shock:
                    Da må SI FRA! Enten til bussansvarlig, vakt, styremedlem eller politi.

                    Petter

                    Kommentar

                    • King_Raymond
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 4987

                      #90
                      Jeg synes at dette er ett problem som har vært i en del år, og jeg regner med at dere i styret har vært på minst like mange bortekamper som meg, og siden dere ikke har sett dette som ett problem og ikke har noen planer om å gjøre noe med det så regner jeg saken som avsluttet, og kommer til å prøve enda hardere for å ignorere det neste gang. Er noen som har sagt at man kan gå bort til vedkommende å si fra på en hyggelig måte, det har jeg prøvd med andre berusede folk før, og brent meg på det. Jeg kommer heller ikke til å gå til styret å "sladre" på vedkommende som oppfører seg dårlig, når jeg ser at de i styret selv ser situasjonen og ikke gjør noe med det..
                      Ultras Felt C Lillestrøm

                      Kommentar

                      • okb
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 2377

                        #91
                        Måtehold uansett hva det måtte være må være et stikkord.

                        -okb!
                        Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                        Kommentar

                        • veiron
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6267

                          #92
                          Jeg synes det er mange som overreagerer litt i forbindelse med dette teamet. Det er jo helt klart at det er best om vi supportere er passe edruelige når vi skal på kamp, men vi må ikke bli så pripne at vi skal nekte folk å kose seg med øl. De fleste tror jeg er i passe god form, selv om det alltid er noen som blir litt for dritings... At noen blir så dritings at dem nesten ikke kan gjøre rede for seg er dumt, men det er jo ikke så lett for andre å forhindre det. Da må det i såfall være at kompiser passer litt på hverandre. Men aldri i verden om vi i Kanarifansen har noe større problem enn andre supportergrupper.
                          Selv drikker jeg aldri noe særlig før hjemmekamper, men når jeg drar på tur hører det med (i passe kontrollerte former).

                          Jeg hadde en kjempetur med masse hyggelige folk, og jeg skal definitivt reise med Kanarifansen igjen!
                          Jeg fikk jo til og med skværa opp med CocaJerry når vi møttes ansikt til ansikt :wink:
                          Neste langtur for min del blir til Bergen. Da reiser jeg mest sannsynlig i egen regi, men det er absolutt ikke pga. at jeg ikke har det gøy med "harrygjengen". Men jeg har store planer om en tur til Molde med KFL senere i år, og jeg gleder meg allerede!

                          Kommentar

                          • sniper
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 5254

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                            Jeg synes at dette er ett problem som har vært i en del år, og jeg regner med at dere i styret har vært på minst like mange bortekamper som meg, og siden dere ikke har sett dette som ett problem og ikke har noen planer om å gjøre noe med det så regner jeg saken som avsluttet, og kommer til å prøve enda hardere for å ignorere det neste gang. Er noen som har sagt at man kan gå bort til vedkommende å si fra på en hyggelig måte, det har jeg prøvd med andre berusede folk før, og brent meg på det. Jeg kommer heller ikke til å gå til styret å "sladre" på vedkommende som oppfører seg dårlig, når jeg ser at de i styret selv ser situasjonen og ikke gjør noe med det..
                            Har ikke sagt noe om at vi ikke skal gjøre noe? Tro meg, ting vil komme til å skje.
                            Men når dere kommer så hardt om en tur kun på forum, så er det ikke lett for oss. Det må da kunne være mulig å kunne hjelpe til litt, ta kontakt med oss for å si fra.

                            Det jeg sier er enkelt og greit : Vi trenger hjelp av dere. Hvis dere ikke sier fra til oss, hvordan kan vi da bli bedre? Som sagt, vi er 5 mann i styret, og vi kan ikke se alt, hvorsomhelst hele tiden. Og da er det bedre at man sier fra der det skjer, istedetfor å vente til man kommer hjem til det trygge tastaturet.

                            Petter

                            Kommentar

                            • veiron
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6267

                              #94
                              KingRaymond: vi er ALLE enig i at overstadig berusede folk ikke er bra. Ikke i noen sammenhenger. Men hva i all verden skal man gjøre for å hindre at dette skjer med noen? For min del var jeg "gladfull" og det virket på meg som også andre var passe i god form uten å være for ille. Mye godt humør på toget og Kick. At det ble en del grinete folk pga. resultatet er vel ikke så rart... Fotball er følelser. Men selv etter dette tok det ikke så lang tid før folk var i passe god stemning igjen og snakka om at de hadde hatt en fin tur.
                              Poenget mitt er at jeg tror ikke dette er et stort problem for de fleste av oss. Og som jeg sa i mitt forrige innlegg så er litt drikkeproblemer gjeldende i alle supportergrupper. FFK har for eksempel et rykte på seg for å fenge alle typer mennesker som vil reise og se FFK, og det ser man jo også på alle som bli med de på tur. Der har du masse unger, ungdommer og "gamlinger". Og ikke minst flatfyll! Men alikevel fenger det for menigmann der i gården. Klanen har hatt de samme diskusjonene som vi har nå. Og Kjernen.. alle veit jo at trøndere på tur ikke bare drikker vann.
                              Når jeg var 16 reiste jeg første gang på tur med det gamle Bøffelberget til Bergen. Folk pissa i en dunk og utøvde fyll som enhver alkis hadde blitt grønn av misunnelse av å se på. Jeg drakk ikke selv, men alikevel hadde jeg det morsomt sammen med disse "gærningene".
                              Kanskje det er derfor jeg ikke synes det er så ille nå... Jeg har sett hvordan det kan være. Og det kan være mye værre.
                              Jeg tror nemlig aldri fotballturer vil foregå uten at noen klarer å få i seg litt for mye. Dessverre.
                              Men de fleste av oss har det bare gøy, og vi må få lov til å fortsette med det.

                              Kommentar

                              • veiron
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6267

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av petter
                                Har ikke sagt noe om at vi ikke skal gjøre noe? Tro meg, ting vil komme til å skje.
                                Det høres bra ut. For det vil være til alles interesse at det ikke glir ut i fremtiden, og at vi ikke turene våres får rykte på seg for å være bare flatfyll og bråk.

                                Noen konkrete planer som kan røpes?

                                Kommentar

                                • King_Raymond
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 4987

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av veiron
                                  KingRaymond: vi er ALLE enig i at overstadig berusede folk ikke er bra. Ikke i noen sammenhenger. Men hva i all verden skal man gjøre for å hindre at dette skjer med noen? For min del var jeg "gladfull" og det virket på meg som også andre var passe i god form uten å være for ille. Mye godt humør på toget og Kick. At det ble en del grinete folk pga. resultatet er vel ikke så rart... Fotball er følelser. Men selv etter dette tok det ikke så lang tid før folk var i passe god stemning igjen og snakka om at de hadde hatt en fin tur.
                                  Poenget mitt er at jeg tror ikke dette er et stort problem for de fleste av oss. Og som jeg sa i mitt forrige innlegg så er litt drikkeproblemer gjeldende i alle supportergrupper. FFK har for eksempel et rykte på seg for å fenge alle typer mennesker som vil reise og se FFK, og det ser man jo også på alle som bli med de på tur. Der har du masse unger, ungdommer og "gamlinger". Og ikke minst flatfyll! Men alikevel fenger det for menigmann der i gården. Klanen har hatt de samme diskusjonene som vi har nå. Og Kjernen.. alle veit jo at trøndere på tur ikke bare drikker vann.
                                  Når jeg var 16 reiste jeg første gang på tur med det gamle Bøffelberget til Bergen. Folk pissa i en dunk og utøvde fyll som enhver alkis hadde blitt grønn av misunnelse av å se på. Jeg drakk ikke selv, men alikevel hadde jeg det morsomt sammen med disse "gærningene".
                                  Kanskje det er derfor jeg ikke synes det er så ille nå... Jeg har sett hvordan det kan være. Og det kan være mye værre.
                                  Jeg tror nemlig aldri fotballturer vil foregå uten at noen klarer å få i seg litt for mye. Dessverre.
                                  Men de fleste av oss har det bare gøy, og vi må få lov til å fortsette med det.
                                  Hehehe, selv om andre har det samme problemet så trenger ikke det bety at det er sånn det skal være, og at det ikke er noe å gjøre med det...
                                  Ultras Felt C Lillestrøm

                                  Kommentar

                                  • sniper
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 5254

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av veiron
                                    Opprinnelig skrevet av petter
                                    Har ikke sagt noe om at vi ikke skal gjøre noe? Tro meg, ting vil komme til å skje.
                                    Det høres bra ut. For det vil være til alles interesse at det ikke glir ut i fremtiden, og at vi ikke turene våres får rykte på seg for å være bare flatfyll og bråk.

                                    Noen konkrete planer som kan røpes?
                                    Vi starter enkelt med holdninger. Da mener jeg det jeg har lagt på forsiden av kfl.no som en påminnelse til folk. Vi har andre virkemidler også, men vi starter som sagt med en holdningskampanje. Både her på nett, på matcher og på turer.

                                    Petter

                                    Kommentar

                                    • veiron
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6267

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                      Hehehe, selv om andre har det samme problemet så trenger ikke det bety at det er sånn det skal være, og at det ikke er noe å gjøre med det...
                                      Nei, det er sant det. Og det hadde vært suverent om vi fikk det til, slik at vi slapp den aller værste fylla.
                                      Men man må huske på at det er voksne mennesker (stort sett) det er snakk om her, og man kan ikke begynne med overformynderi heller... Så det er en vanskelig situasjon.
                                      Jeg er veldig spent på hvilke tiltak man kan komme frem til.
                                      Å ikke selge alkohol på buss/tog funker neppe. Da tar bare folk med seg mer sprit/øl selv.
                                      Men de som selger øl MÅ være edru, og de må kunne si nei til folk som har fått for mye. Det burde kunne gå an.

                                      Kommentar

                                      • D27H
                                        Juniormedlem
                                        Bøffelpromp
                                        • Apr 2005
                                        • 12

                                        #99
                                        Lov å ha det gøy.

                                        Helt til nå har jeg bare brukt forumt til å holde meg oppdatert, men nå synes jeg folk begynner å syte vel mye.
                                        Har i flere 10 år vært kanari i sjela, både meg og uten alkohol innabords.
                                        Var på toget hele veien til Kr. Sand klinkende edru, og var ikke plaget av
                                        av den alkoholen som be inntatt på toget.
                                        Mulig toalettet kunne vært i party vogna slik at "fintfølende" kanaris slapp å se Medspillere som hadde tatt seg en pils.

                                        Petter nevner at styret er 5 mann og Mykle gjorde en jobb for minst 2 mann på turen, er det noen som faktisk setter pris på alt dette frivillige arbeidet som disse 5 gjør???

                                        1: Tog turen var meget bra, noe fyll ja men slikt vil man alltid ha, inntill eventuelle ølbonger trer i kraft.

                                        2. Kick: til både fulle og "fintfølende" kanaris rettes en stor takk, med den allsangen der inne kan man ikke annet en å si man er stolt av å være Kanari.

                                        3. Stadion: bra trøkk (i kanari svingen) dabbet av mot slutten men resultatet i betraktning syntes jeg dette var bra.

                                        4. Retur med toget var bra, noe fyll som forstyrret nattesøvnen men ikke mere en man kan vente og forlange.
                                        Togkonduktøren sa foresten at det var en roligere gjeng en man kunne forvente seg på private utleievogner.

                                        En ting til, synes at det er dumt at folk som ikke var med på turen starter med å gi ris til egen bak, er man ikke klar over at å få ris gjør vont??

                                        En stor takk til styret for en bra gjenomført arrangement.

                                        D27H
                                        Bøfflenes tilbakekomst

                                        Kommentar

                                        • veiron
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6267

                                          Opprinnelig skrevet av petter
                                          Vi starter enkelt med holdninger. Da mener jeg det jeg har lagt på forsiden av kfl.no som en påminnelse til folk. Vi har andre virkemidler også, men vi starter som sagt med en holdningskampanje. Både her på nett, på matcher og på turer.
                                          OK, høres bra ut. Håper vi kan vri denne debatten over til å bli noe positivt. Ikke noe gøy å høre noe negativt om KFL eller LSK. Og selv om jeg ikke synes det er så illle enda, så er det jo greit å ta tak i ting før det virkelig blir et problem.
                                          Det beste hadde vært om KFL ble kjent i Norge som en gjeng med bra folk som alle gleder seg til kommer på besøk

                                          (Men vi er vel ganske velkomne rundtomkring, er vi ikke?)

                                          Kommentar

                                          Working...