Treningskamp LSK-Haugesund 26. januar

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Geirfugl
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 561

Opprinnelig skrevet av MortenA
    Når det gjelder slaktet av Kiko; Har han pasningsalternativer foran seg når han slår bakover, eller er det null bevegelse der fremme?

Opplevde ofte i fjor at det var få muligheter å spille fremover, og da mener jeg det er bedre å gjøre som Kiko og holde ballen i laget fremfor å 'presse' ballen fremover slik Wehrman ofte gjorde.
    Sånn jeg opplever det, spesielt med utgangspunkt i kampen på lørdag: Kiko kjæler med ballen, og dermed sinker han spillet. Samtidig ødelegger han pasningsmulighetene sine ved at løpene allerede har gått når han er klar for å sende en pasning. Også når han sender ballen bakover, skjer det for seint, og motstanderne får tid til å omstille seg. Konklusjon: Mannen må lære seg at en eller to touch ofte er nok. Når han først gjør de rette valgene tidsnok, er de jo nesten geniale - men dessverre altfor sjeldne.
    Last edited by Geirfugl; 29.01.2008, 18:48. Begrunnelse: tre skrivefeil, stygg sak

Kommentar

• reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13278

Ser nettopp Lyn LSK om igjen, og får frysninger av hvor god Kiko er når han får litt rom og kan slå pasninger. De to målgivende pasningene til Occean går Koren en høy gang. Håper han får til å bidra mer offensivt neste år, og at indreløperne klarer å skape mer rom/spille ham fri. Riseth er solid defensivt, men Kikos kvaliteter er rett og slett rå. I den defensive løpe-slite-ankerrollen som han bekler har vi nok satt Mozart til å slå på triangelet.

Kommentar

• superbøffel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 5611

Opprinnelig skrevet av reka
        Ser nettopp Lyn LSK om igjen, og får frysninger av hvor god Kiko er når han får litt rom og kan slå pasninger. De to målgivende pasningene til Occean går Koren en høy gang. Håper han får til å bidra mer offensivt neste år, og at indreløperne klarer å skape mer rom/spille ham fri. Riseth er solid defensivt, men Kikos kvaliteter er rett og slett rå. I den defensive løpe-slite-ankerrollen som han bekler har vi nok satt Mozart til å slå på triangelet.
        Enig og enig - Kiko er fantastisk fremover, men han viste også ved flere anledninger i fjor at han er en fantastisk ballvinner - også ett område han går Koren en høy gang.

Å skrike på nytt midtbaneanker i januar fordi Kiko kjeler for for mye med ballen blir som å mase om at Trysilfjellet skal starte snøkanonene i juli.
        Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Geirfugl
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2006
          • 561

Opprinnelig skrevet av superbøffel
          Enig og enig - Kiko er fantastisk fremover, men han viste også ved flere anledninger i fjor at han er en fantastisk ballvinner - også ett område han går Koren en høy gang.

Å skrike på nytt midtbaneanker i januar fordi Kiko kjeler for for mye med ballen blir som å mase om at Trysilfjellet skal starte snøkanonene i juli.
          Håper du ikke sikter til meg, for jeg har ikke på noe tidspunkt skreket på et nytt midtbaneanker. Jeg har enorm tro på Kiko, men han har en jobb å gjøre når det gjelder hurtigheten i ballavleveringene. Det er en av forutsetningene for at 433-modellen til TN skal fungere. Den sentrale midtbanemannen skal i den offensive delen av spille distribuere ballen raskt. Blir Kiko flinkere på det, så er han en av Norges beste. Men foreløpig har han en vei å gå på akkurat dette området.
          Håper det er lov å si...

Kommentar

• Kanarifugl84
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2007
            • 2319

På sitt beste er Kiko en glimrende tippeligaspiller, mine forhåpninger ang 2008-utgaven av Kiko er at han kan stabilisere seg på et jevnt høyt nivå kamp etter kamp. Holder han seg skadefri/karantenefri tror jeg 2008 vil bli et godt år for Kiko.

Kommentar

• MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3492

Det er litt tidlig å avskrive Kiko. Mannen er vel fortsatt sjokkskadet av temperaturen ute, og som bjørnen som vokner ifra dvalen trenger han noe tid før han er klar.

Hvis han fortsetter der han avsluttet høsten, så tror jeg Kiko virkelig vil få sitt gjennombrudd i år. Han var til tider brilljant på høsten. Å sette han ut på indreløperen blir helt galt i mine øyne.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• superbøffel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 5611

Opprinnelig skrevet av Geirfugl
                Håper du ikke sikter til meg, for jeg har ikke på noe tidspunkt skreket på et nytt midtbaneanker. Jeg har enorm tro på Kiko, men han har en jobb å gjøre når det gjelder hurtigheten i ballavleveringene. Det er en av forutsetningene for at 433-modellen til TN skal fungere. Den sentrale midtbanemannen skal i den offensive delen av spille distribuere ballen raskt. Blir Kiko flinkere på det, så er han en av Norges beste. Men foreløpig har han en vei å gå på akkurat dette området.
                Håper det er lov å si...
                Jeg siktet ikke til deg, mer en generell kommentar.

At det går litt tregt og er litt rusk i maskineriet i januar bekymrer meg like mye som jeg frykter PEnga-gull. Det er absolutt ingen fare.

Se på mathcene Kiko spilte anker i fjor høst; En av TL's 3 beste midtbanespillere. Uten tvil. Både hva angår blikk, hurtighet i spill og defensiv jobbing.
                Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Sem
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2005
                  • 1626

Mange flotte metaforer her!

Jeg har forøvrig stor tro på Kiko, jeg også. Men er enig i at han bør få opp hastigheten på balldistribusjonen.

Han er som en blind syerske; veit akkurat hva han skal gjøre med halvmillimeters presisjon. Men vegrer seg for å gjøre mesterverket sitt for fort, av redsel for at det skal gjøre vondt.

Jeg måtte ha med en sammenligning, jeg også. Den går kanskje ikke helt opp, men får duge.

Kommentar

Working...