Landslagskanaris 2008

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Emil B
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2006
    • 5921

Landslagskanaris 2008

Fra nyhetstråden:
    Årets første landslagstropp mot Wales 6 februar. Frode Kippe ble tatt ut som eneste LSK spiller.
    http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=503360
    Hvorfor får ikke Pål Steffen snart muligheten for norge?
    Last edited by RoyVaadal; 29.01.2008, 12:01. Begrunnelse: manglet blå ramme og sitering fra nyhetstråden
  • rugbar
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Apr 2007
    • 152

Litt tidlig for PSA

Denne kampen kommer nok litt tidlig for PSA, han er jo relativt nyoperet, hatt lite kamptrening osv. Men han kommer nok inn i varmen i løpet av året.

Ellers synes jeg Hareide gjør mye rart i uttaket..... Grindheim kommer med fordi han har gått til Nederland og Nevland kommer med fordi han har gått til Fulham. Og om ikke det er nok... hva gjør Pa-Modou Kah i troppen??
    (for Nevland sin del burde han vel kanskje vært tatt ut tidligere, han har vært i god form lenge, men at en overgang til Fulham må til for å bli tatt ut på landslaget blir for dumt.....

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

Hareide sier her at han til denne kampen primært har tatt ut utenlandsproffer.
      – Denne gang velger vi å se på spillere som holder til utenfor landets grenser. Det er en god tid for dem å vise seg fram på, sa Hareide etter å ha lagt fram en tropp der ni av 16 utespillere er utenlandsproffer. Blant dem som får sjansen er Daniel Braaten, Pa-Modou Kah og Erik Nevland.

– Vi ser bort fra utespillere i de norske lagene som skal spille UEFA-cup i februar, slik at de skal få forberede seg i ro og fred. Heller ikke andre hjemlige spillere skal ta det som et negativt signal at de ikke er med nå, og det har jeg snakket med noen av trenerne om. Det kan være litt unfair å bruke norske spillere i denne fasen, for utenlandsproffene skal være i bedre slag.

Dersom PSA fortsetter spillet fra i fjor, blir jeg ellers overrasket om han ikke snart tas ut i landslagstroppen.

Kommentar

• MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3492

Problemet er Hareide. Inntil VG og Dagbladet lanserer PSA som landslagsmann er han ikke aktuell.

Bare se på Årst. Når han herjet i Belgia var han helt ute av landslagsdiskusjonen, men når han kom hjem så var han plutselig aktuell. Bare vent, en skadefri Rune Lange kommer nok med i diskusjonen i løpet av noen uker.

Gi oss en landslagstrener som kan vurdere talent og ikke bare leser avisene.

Når det er sagt, så røyk jo Riseth ut av troppen så fort han forlot RBK.

Braaten har vel ikke spilt kamp siden November, og Kah hadde jeg glemt eksisterte. Hvor spiller han nå? Sist jeg hørte var det borte i Sverige, men det er jo mange år siden.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• hoyt
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 2850

Opprinnelig skrevet av MortenA
          Problemet er Hareide. Inntil VG og Dagbladet lanserer PSA som landslagsmann er han ikke aktuell.

Gi oss en landslagstrener som kan vurdere talent og ikke bare leser avisene.
          Nå er det jo stikk motsatt. VG og Dagbladet etterlyste Nordtveit i troppen, og Hareide ble forbanna og mente avisene ikke har oversikt over hva som kreves.
          "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
          - Nosa

Kommentar

• fotball_marthe
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 1069

Er ikke så viktig om PSA ikke blir tatt ut nå. Viktigere at han blit tatt ut til de landslagskampene som betyr noe! Dessuten er han jo nettop operert, og ville vært synd å bruke opp energien sin på en uviktig landskamp mot Wales eller hvem de spiller mot.
            Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

Kommentar

• RoyVaadal
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 4055

Moderatormelding:

Noen innlegg er sletta fordi de ikke var LSK-relaterte.
              Generell landslagsdiskusjon får tas på Fotball og sport-generelt forumet.
              RoyVaadal.

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

Her har vi forklaringen på at Riseth ikke er i troppen, jf. nyhetstråden:

Opprinnelig skrevet av RSP
                At Lillestrøm-spillerens navn ikke var med da troppen til privatkampen mot Wales fredag 6. februar ble presentert tirsdag, har sin naturlige forklaring: Riseth pådro seg nemlig hjernerystelse i Lillestrøms treningskamp mot Haugesund sist lørdag.
                – Jeg har pratet med Ola By Rise, og han visste at jeg var ute på grunn av smellen jeg fikk i helga. Jeg regner med at jeg ville vært med i troppen til Wales-kampen dersom jeg hadde vært kampklar, sier Riseth.

Kommentar

• MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3492

Opprinnelig skrevet av hoyt
                  Nå er det jo stikk motsatt. VG og Dagbladet etterlyste Nordtveit i troppen, og Hareide ble forbanna og mente avisene ikke har oversikt over hva som kreves.
                  Bare vent til neste samling. Da er nok Nordtveit med i troppen. Åge hadde vel glemt karen inntil han ble minnet på han av media.

Når det gjelder LSK's spillere, så er jeg glad for at de ikke ble tatt ut slik at de kan forberede seg til sesongen i 'ro og fred'.

Riseth ble vel vraket fordi han i følge Hareide er for gammel for sluttspillet om to år, noe jeg faktisk er enig i. Det er greit å la yngre krefter slippe til.

Kommentar

• xeR
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 11206

Opprinnelig skrevet av MortenA

Riseth ble vel vraket fordi han i følge Hareide er for gammel for sluttspillet om to år, noe jeg faktisk er enig i. Det er greit å la yngre krefter slippe til.

Riseth ble vraket fordi han er ute med hjernerystelse.
                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• fotball_marthe
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 1069

Opprinnelig skrevet av xeR
                      Riseth ble vraket fordi han er ute med hjernerystelse.
                      Åj?! Åssen har han fått det, og hvor lenge tar det?
                      (Eller bare kødda du?)
                      Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

Kommentar

• Emil B
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2006
                        • 5921

Opprinnelig skrevet av fotball_marthe
                        (Eller bare kødda du?)
                        Han fikk seg en smell mot Haugesund på lørdag derfor er han ikke med i troppen denne gangen.

Kommentar

• xeR
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 11206

Opprinnelig skrevet av fotball_marthe
                          (Eller bare kødda du?)
                          Han fikk seg en skikkelig karamell nesten rett etter kampstart mot Haugesund. Han fullførte kampen, men han sa at når dommeren blåste av så husket han ikke resultatet. Hareide har også sagt at Riseth ville vært med om han ikke hadde vært skada.
                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3492

Nå så jeg ikke hele pressekonferansen til Hareide, men et av klippene jeg så (tror det var på 4-4-2: bakrommet) sa han at han ville ha med folk som ville være med til et evt. sluttspill om to år. Trodde at det var Riseth han hintet til, p.g.a. alderen.

Kommentar

• KFL41
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 3648

Mens vi diskuterer LSKs behandling av spillere, kan man jammen meg diskutere landslagets behandling av Kippe. Nå har til og med Kah "sneket" seg foran Kippe i køen! Måtte Kah drite seg loddrett ut.

WREXHAM/OSLO (VG Nett) Pa Modou Kah (27) starter i midtforsvaret - og Erik Nevland (30) på midtbanen. Her er Åge Hareides antatatte førsteellever i årets første treningskamp.

Kommentar

• jerven
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2007
                                • 272

Opprinnelig skrevet av KFL41
                                Mens vi diskuterer LSKs behandling av spillere, kan man jammen meg diskutere landslagets behandling av Kippe. Nå har til og med Kah "sneket" seg foran Kippe i køen! Måtte Kah drite seg loddrett ut.
                                Det er helt utrolig at Frode Kippe godtar å være med troppen ved hvert eneste uttak, samtidig som han ser at alle andre stoppere som blir tatt ut blir foretrukket når laget skal taes ut. Lista over andre midtstopperen som har fått sjansen mens Kippe har sittet på benken begynner å bli rimelig lang. Hangeland, Hagen, Riseth, Rambekk, Kah, Wæhler, Johnsen og Borgersen som jeg kommer på i farta. Hareide klamrer seg sikkert til argumentet om at Kippe og Hangeland ikke kan spille sammen, men i en treningskamp mot Wales burde det være mulig å gjøre et nytt forsøk.

Kommentar

• KFL41
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 3648

Det ligner en farse snart. Hangeland og Kippe har vel aldri fått bevise om de kan spille sammen heller.

Kommentar

• Tough Alliance
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • Oct 2007
                                    • 67

Hangeland og Kippe spilte sammen borte mot USA, hvis noen husker den kampen...
                                    Men faen heller. At Kah går foran i køen... Og det mot walisere. Her hadde Kippe virkelig fått vist seg frem. Synd for han, klubben og landslaget.

Kommentar

• hoyt
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2004
                                      • 2850

Opprinnelig skrevet av Tough Alliance
                                      Og det mot walisere. Her hadde Kippe virkelig fått vist seg frem. Synd for han, klubben og landslaget.
                                      Kippe spiller 2. omgang for Hangeland. Les alltid nyhetstråden først, så er du oppdatert
                                      Last edited by hoyt; 05.02.2008, 22:30.
                                      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                      - Nosa

Kommentar

• woody
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2005
                                        • 374

Kippe i andre omgang - jammen sa jeg smør. Ikke mye Kippe ennå, men Kah vimser rundt.
                                        woody

Kommentar

Working...