februar 2008

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • 007

Nyhetstråd februar 2008

Ser at det er endel nyheter i tråden "Nyheter januar 2008" som er lagt inn i Februar, men de får andre evt. flytte...

Limer inn formaningene fra Roy som starter enhver Nyhetstråd:
    Alt som er nytt om Fugla og som har allmenn interesse skal i denne tråden.
    Det forventes at alle (i hvert fall de som sender innlegg) til enhver tid holder seg oppdatert på nyhetstråden. Ideen er at lettvektsbrukere skal kunne få med seg det meste som er viktige nyheter og informasjon om Fugla uten å måtte lese en eneste annen tråd.
    I tillegg er tråden til hjelp for oss andre slik at vi slipper å kopiere inn nyhetssaker eller gi samme informasjon i mange tråder.

Andre tråder brukes til detalj- og nisjeinformasjon og ikke minst utallige diskusjoner og debatter.

Vi ønsker mer av dette:
    • TV-klipp
    • Referat fra notiser som bare fins i papirversjonen av avisen
    • Egenproduserte nyheter, som treningsrapporter eller informasjon om nye/solgte spillere.
    • Referat fra TV, som f.eks. TV2-sporten
    • Rettelser av feil i andre nyhetsartikler
    • Faktainformasjon som angår alle
    Unngå i det minste spørsmål, ryktesnakk og sidekommentarer.

Søstertråden (FAQ og diskusjon):

http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ead.php?t=3758
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3185

Fra Aftenposten:

KLAR FOR WALES-TUR: Simen Brenne ble tatt ut i landslagstroppen til Åge Hariede fredag. Her er han fotografert etter treningskampen mot Stabæk fredag kveld. ( Foto: Ingar Haug Steinholt )

- Hyggelig å bli tatt ut

LILLESTRØM: Men Simen Brenne har fortsatt ikke vent seg til å bli valgt av Åge Hareide.

Av: Petter Bøifot
    Publisert: 01.02.2008 kl. 21:22

Simen Brenne ble i dag tatt ut til kampen borte mot Wales neste uke. Lillestrøm-spilleren har fra før tre kamper for Norge, men har ennå ikke vent seg til å komme med når Hareide tar ut troppen..

- Nei, jeg har ikke det, men jeg blir skuffet når jeg ikke kommer med. Det er hyggelig å bli tatt ut, sier Brenne til Aftenposten.no.

Han vet ikke så mye om Norges neste motstander.
    - Nei, jeg kjenner ikke til førsteelleveren deres, men det blir nok en fysisk kamp.
    - Er det stor forskjell på nivået når du spiller på landslaget?
    - Vi mangler ikke noe på fysikken, men spillere fra de store ligaene har jo bedre teknikk og ferdigheter med ball, sier han.
    - Hva føler du selv at du bidrar med til landslaget?
    - Jeg bidrar jo til det offensive fra midtbanen, sier han beskjedent.
    Han tror også at den norske serien har blitt bedre de siste årene.
    - Ja, tempoet er bra, og jeg tror de norske spillerne har blitt bedre, sier han.

Brenne var mellomfornøyd med kampen mot Stabæk, som han og Lillestrøm til slutt tapte 2-1.
    - Det var en grei gjennomkjøring, men vi blir litt for varierende, sier Brenne, som var sitt lags kanskje beste spiller.
    Lillestrøm tok en tidlig ledelse ved Magnus Myklebust, men etter pause var gjestene klart best i Lillestrømhallen.
    Bare fire minutter etter hvilen satte Veigar Páll Gunnarsson inn utligningen etter fint kombinasjonsspill mellom han og spisskollega Daniel Nannskog. Lillestrøms forsvar var veldig passive i den situasjonen.
    Og bare et par minutter før slutt satte Nannskog inn vinnermålet etter at en spektakulær volley traff en forsvarer gikk i nettet. Dermed ble det tap for Lillestrøm.

- Vi var bedre i dag enn i forrige kamp, sier Brenne og sikter til kampen mot Haugesund som endte 2-2.
    Men nå blir det altså en pause fra Lillestrøm for Brenne som reiser med resten av landslaget for å møte Wales førstkommende onsdag.

Kommentar

• hoyt
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2004
      • 2850

rb.no

Magnus sikter høyt

LILLESTRØM:
      (LSK – Stabæk 1-2). Magnus Myklebust lar seg ikke påvirke av alt snakket om kjøp av ny ving. LSK-kanten har aldri følt seg bedre – og frykter ikke konkurrenter.

– Nye spillere får bare komme. Jeg får ikke gjort noe med det uansett, og kan heller ikke gå rundt og tenke på det. Er mest opptatt av det jeg skal gjøre selv. Får jeg mer konkurranse, skal jeg takle det også, sier Magnus Myklebust.
      I går sendte han LSK i en tidlig ledelse med en følsom lobb mot Stabæk. LSK lot Stabæk snu kampen i andre omgang, men Myklebust viste at han er i god form denne vinteren.
      – Jeg har vanligvis vært i god form tidlig i sesongen, men har ikke alltid klart å holde den utover i sesongen. Satser på at det holder lenger i år, sier Myklebust.

– "Skandale" med Pedersen

Og 22-åringen har god tro på at 2008 kan bli det året hvor han skal være stabilt god.
      – Jeg har hatt som mål å gjøre noe med orken min, og i desember trente jeg bedre enn noen gang før. Det har gitt resultater. Jeg føler meg sterk nå, sier sunnmøringen.
      For første gang siden han kom til LSK før 2005-sesongen, har han vært med på samtlige treninger i januar.
      – De andre sesongene har jeg vært mer uheldig i starten av oppkjøringen, forklarer han.
      På tre treningskamper har Myklebust scoret to ganger. Han er fornøyd med å score igjen, men liker ikke at Steinar Pedersen er vinterens toppscorer så langt.
      – Det er en skandale at en back er toppscorer. Det må vi få gjort noe med så snart som mulig, lover Myklebust.

Roser Magnus

Også LSK-trener Tom Nordlie liker det han ser fra Myklebust denne vinteren.
      – Magnus har vært bra lenge. Han var også en av våre friskeste spillere i denne kampen, sier Nordlie.
      Han føyde også til Simen Brenne, Steinar Pedersen og Khaled Mouelhi på lista over andre spillere han ga godkjent. Kampen som helhet var han heller ikke misfornøyd med, selv om LSK nok en gang rotet vekk ledelsen etter pause.
      – Vi hadde en komaperiode rett etter pause, akkurat som mot Haugesund. Men jeg var fornøyd med både det første og det siste kvarteret. Stabæk var best i starten av andre omgang. Ellers var det ganske jevnt, og at de vant mener jeg var litt tilfeldig, sier Nordlie.

Snytt for straffe

Etter at Myklebust hadde lobbet LSK i ledelsen etter seks minutter, var LSK det førende laget lenge. Da Stabæks Veigar Pall Gunnarsson utliknet med en lobb rett etter hvilen, tok Stabæk noe over.
      Mot slutten presset LSK på for et seiersmål. Og det kom, men dessverre for LSK i feil mål. Daniel Nannskog lå i lufta og banket ballen noe heldig inn via Martin Husár.
      LSK burde fått sjansen til å ta ledelsen 2-1 først. Tore Andreas Gundersen ble snytt for straffe da Iven Austbø overfalt ham i feltet.
      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
      - Nosa

Kommentar

• Nesoddkanari
        Medlem
        Hoffnarr
        • Mar 2007
        • 40

Gjerrige Lillestrøm for gavmilde

ARBEIDSOPPGAVER: Tom Nordlies mannskap var gjerrigst bakover i Tippeligaen i fjor. Nå har de sluppet inn for lette mål i treningskampene mener treneren Foto: SCANPIX

Tom Nordlie mener Lillestrøm har en klar arbeidsoppgave i tiden fremover.

LILLESTRØM (Nettavisen) I fjor var Lillestrøm laget som slapp inn færrest mål i Tippeligaen. I treningskampene har de fortsatt en god defensiv jobb, men har ifølge trener Tom Nordlie sluppet inn for lette mål. Fredag slapp de inn to mot Stabæk.
        -For dårlig
        - Nå har vi sluppet inn fire mål på fire målsjanser fra motstanderen. Det er for dårlig. Der må vi bli bedre. Men samtidig er jeg fornøyd med at motstanderne kommer til så få sjanser, sier Nordlie til Nettavisen.
        I år har Lillestrøm investert i to meritterte fotballspillere med lang fartstid både fra Tippeligaen og internasjonalt, som skal demme opp for motstanderne. Steinar Pedersen og Vidar Riseth har spilt seg inn i forsvaret i de to første treningskampene.
        Steinar Pedersen fikk også en drømmestart da han scoret to mål i debuten mot HamKam i januar.
        Ledertyper
        - I Vidar og Steinar har vi fått erfarne ledertyper i laget. De blir viktige spillere. De er vant til at det koker, sier Nordlie.
        Ifølge Nordlie har den tidligere Rosenborg-kjempen Vidar Riseth funnet seg meget godt til rette i spillergruppa, og bevist at han er ledertypen de så etter.
        - Vidar tok ordet fra første stund. Han har i likhet med meg fått et stempel som ikke er bra. Men han er helt annerledes enn det. Han er smart og ydmyk spiller som har både Champions League og landslaget.
        Lillestrøm har en omfattende skadesituasjon på grunn av at mange spillere valgte å operere skadene rett etter sesongslutt.
        Til gårsdagens kamp var følgende spillere utilgjengelige på grunn av skader: Arild Sundgot, Marius Johnsen, Pål Strand, Markus Kiesenebner, Eirik Bertheussen, Bjørn Helge Riise og Jon Midttun Lie.
        - Jeg håper vi fort kan få de spillerne tilbake slik at vi får konkurranse om plassene i laget. Slik at det kan gi oss en dimensjon ekstra, sier Nordlie.
        Samtidig som Lillestrøm var det gjerrigste laget i Tippeligaen fikk laget et stempel som kortsamlere. Nordlie ønsker ikke at kortsamlingen skal avgjøre for Lillestrøm igjen.
        Kort avgjorde
        - Vi fokuserer på det vi kan bli bedre på. Kortene kommer på grunn av hvordan vi takler og hvordan vi forflytter laget. Slik jeg ser det fikk vi tre dumme røde kort. Vi har fokus på at det ikke skal skje igjen. I fjor ble det så mye skriverier om kortene Frode Kippe pådro seg, at han begynte å pådra seg kort fordi han ble forsiktig, sier Nordlie.
        Han er fortsatt klar på at de sølte bort en medalje i serien i fjor på grunn av kort og skader.

Kommentar

• sparwasser
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3185

LSK-TV:

LSK - Stabæk 1-2

Kommentar

• ulfpulf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 2509

TV2 sender LSK fra La Manga

Dette har vel nok allmen interesse til at det bør ligge her:

Papirutgaven av Romerikes Blad skriver i dag:

TV2-sporten skal i løpet av de neste seks ukene sende 46 kamper direkte fra Spania. Mandag 11. februar sendes kampen mellom LSK og Spartak Nalchik direkte klokka 19.00. Torsdag kan du følge LSKs møte med enten Shakhtar Donetsk eller FC Nordsjælland 19.00. Mandag 18. eller tirsdag 19. spiller LSK mot ukjent motstander. Også den sendes.

Kommentar

• Baloo
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2006
              • 292

http://www.lsk.no/?did=9107314

Forandringer i spillergruppen
              LSK har i lengre tid, i samarbeid med aktuelle spillere, forsøkt å slanke stallen gjennom salg og/eller utleie.
              Vi har i dag meddelt våre spillere, Dan Anton Johansen og Pål Strand at de ikke lenger er med i våre planer for fremtiden. Dette betyr at de ikke er tatt ut til å reise med LSK til La Manga og at de fra 4. februar vil trene med en annen treningsgruppe i vår eliteavdeling. Dette betyr også at de nevnte spillere vil få bedre tid til å finne seg en ny klubb.
              LSK vil utover dette ikke grunngi denne avgjørelsen i forhold til det ansvar vi har som arbeidsgiver. Spillerne har selvfølgelig sin fulle rett til oppfylle sin kontrakt i LSK, og LSK vil oppfylle sine forpliktelser.

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

Fotballtips

Med tanke på at et evt. videresalg av Heinz Müller kan ha økonomisk interesse for LSK, kan det være relevant for nyhetstråden at skaden synes alvorligere enn først antatt:

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

Viasat Sport

2008-02-05 07:26 Lillestrøm kaster duo på dør

Foto: Scanpix

Lillestrøm har kastet spillerduoen Pål Strand og Dan Anton Johansen på hodet ut av A-stallen.

Hvorfor nekter klubben å si noe om.

Det heter på klubbens hjemmeside:

Vi har i dag meddelt våre spillere, Dan Anton Johansen og Pål Strand at de ikke lenger er med i våre planer for fremtiden. Dette betyr at de ikke er tatt ut til å reise med LSK til La Manga og at de fra 4. februar vil trene med en annen treningsgruppe i vår eliteavdeling.

Dette betyr også at de nevnte spillere vil få bedre tid til å finne seg en ny klubb.

LSK vil utover dette ikke grunngi denne avgjørelsen i forhold til det ansvar vi har som arbeidsgiver. Spillerne har selvfølgelig sin fulle rett til oppfylle sin kontrakt i LSK, og LSK vil oppfylle sine forpliktelser.

Ifølge TV2 Nyhetskanalen skal Strand ta saken videre med sin advokat.

Take the self-assessment or contact us to discuss your domain and DNS security and complianceexposures and challenges. Learn how they can be solved with DNS ...

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

RB

Strand og Johansen ut

ÅRÅSEN:
                    Pål Strand og Dan Anton Johansen kastes ut av A-lagsstallen til LSK

Av Espen Bolstad | Morten Svesengen
                    Publisert 05.02.2008 - 09:03 Oppdatert 05.02.2008 - 09:29

De to LSK-spillerne har fått beskjed om at de ikke lenger er en del av LSKs framtidsplaner.
                    En konsekvens av dette er at de ikke er tatt ut til å reise til La Manga på treningsleir fra slutten av denne uka.
                    Fra 4. februar vil de også trene med en annen gruppe i LSKs eliteavdeling, melder LSK.no.

– Forbannet
                    Pål Strand fikk beskjeden før trening mandag morgen av LSK-manager Jan Åge Fjørtoft og daglig leder i LSK, Frank Grønlund.
                    Da ble han mildt sagt overrasket over budskapet han fikk.
                    – Jeg reagerte med skuffelse og ble fryktelig forbannet, sier Pål Strand til rb.no.
                    Han fikk ikke delta på mandagens trening og reiste da hjem.

Trene med rekruttene
                    Resten av uka vil totningen trene for seg selv. Fra neste uke har han fått beskjed om å delta på fellestreningene til rekruttene.
                    LSK vil ut over den korte meldingen ikke begrunne hvorfor de to er flyttet til ned til rekruttstallen.

rb.no følger saken!

Kommentar

• sparwasser
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3185

Pål Strand tar kontakt med advokat

Fra Nettavisen/TV2:

IKKE ØNSKET: Etter ni år på Åråsen har Pål Strand fått beskjed om å finne seg en ny arbeidsgiver. Foto: Stian Lysberg Solum, SCANPIX .

LSK-duo ut i kulden

Dan Anton Johansen og Pål Strand får ikke lenger trene med LSKs A-lag.

Mandag kunngjorde Lillestrøm på sine hjemmesider at Dan Anton Johansen, 28, og Pål Strand, 31, ikke lenger er mer i klubbens fremtidsplaner, og at de ikke lenger får trene med klubbens A-lag.

På hjemmesiden heter det at «Vi har i dag meddelt våre spillere, Dan Anton Johansen og Pål Strand at de ikke lenger er med i våre planer for fremtiden. Dette betyr at de ikke er tatt ut til å reise med LSK til La Manga og at de fra 4. februar vil trene med en annen treningsgruppe i vår eliteavdeling.»

Klubben begrunner avgjørelsen med at spillere vil få bedre tid til å finne seg en ny klubb, men ifølge TV2 skal Pål Strand, med ni års fartstid på Åråsen, allerede ha kontaktet advokat om avgjørelsen.

Pål Strand har 171 kamper og 14 mål for Lillestrøm, Johansen 23 kamper og null mål.

Kommentar

• Trondeo
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3062

http://www.vg.no/pub/skrivervennlig.hbs?artid=516052

Skaffer advokat etter LSK-vraking

Strand forbannet på Lillestrøm

Pål Strand har kontaktet advokat etter å ha blitt sendt ned på Lillestrøms B-lag.

Av Jamel Rake [FONT=Arial,Helvetica]
                        IKKE LENGER ROSENRØDT: Pål Strand er flyttet ned på Lillestrøms A-lag. Her juble han sammen med Shane Stefanutto. Foto: Scanpix
                        [/FONT]

Strand - som har spilt i klubben i ni år - er sterkt uenig i avgjørelsen og vil forfølge den juridisk, meldte TV 2 mandag kveld. Dan Anton Johansen har for øvrig fått samme beskjed.

Overfor VG Nett vil ikke Strand si på hvilket grunnlag han vil forfølge saken saken, annet enn at han er svært skuffet over å være ute i kulden.

- Jeg er lei meg, og i tillegg litt forbannet. Jeg føler at dette er en klubb jeg har vært glad i og lojal mot. Og når du da får en slik behandling blir du egentlig bare oppgitt, sier han til VG Nett.

- Som lyn fra klar himmel

31-åringen mener vrakingen fra Lillestrøms A-lag kom som lyn fra klar himmel - selv om han har visst at han ikke ville bli satset på med ett år igjen av kontrakten.

- Det har jeg jo visst i ett år, så det er ikke noen nyhet. Men at de skulle sette meg ned på B-laget har jeg aldri fått noe signal om, sier Strand.

Han har nå fått et eget treningsprogram og forholde seg til, men ser ikke for seg en fremtid på andrelaget.

- Hva skal jeg si, det er vanskelig å vite noe foreløpig om hva som skjer. Jeg kan ikke si noe nå, men min agent jobber jo for meg.

- Vil ikke grunngi

Lillestrøm har skrevet følgende om saken på sine hjemmesider:

«Vi har i dag meddelt våre spillere, Dan Anton Johansen og Pål Strand at de ikke lenger er med i våre planer for fremtiden. Dette betyr at de ikke er tatt ut til å reise med LSK til La Manga og at de fra 4. februar vil trene med en annen treningsgruppe i vår eliteavdeling. Dette betyr også at de nevnte spillere vil få bedre tid til å finne seg en ny klubb.

LSK vil utover dette ikke grunngi denne avgjørelsen i forhold til det ansvar vi har som arbeidsgiver. Spillerne har selvfølgelig sin fulle rett til oppfylle sin kontrakt i LSK, og LSK vil oppfylle sine forpliktelser.»

Juridisk rådgiver i spillerorganisasjonen NISO, Marit Fiane Christensen, ønsket tirsdag formiddag foreløpig ikke å uttale seg om saken.

Kommentar

• reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13278

fxt.no: LSK i Alanzinho-samtaler

FORZA FUGLA? Lillestrøm bekrefter nå at de er i samtaler med Stabæk om midtbanejuvelen Alanzinho. ( Foto: Scanpix )

LSK i Alanzinho-samtaler

Jan Åge Fjørtoft bekrefter at Lillestrøm har fått tillatelse til å prate med Alanzinho.

Av Jarle Fredagsvik

I januar ble det klart at Stabæk ikke kunne innfri Alanzinhos lønnskrav. Dermed tyder mye på at han er på vei bort fra Nadderud. Hvis ikke risikerer klubben å sitte igjen med null og niks etter sesongen. Da kan brasilianeren nemlig forlate klubben gratis.

Nettavisen vet at Lillestrøm for få dager siden var i kontakt med representanter for Stabæks brasilianske tryllekunstner.
                          LSK-direktør Jan Åge Fjørtoft vil ikke si noe om det møtet, men bekrefter overfor Nettavisen at de har fått tillatelse fra bæringene til å gå i samtaler med kantspilleren.

- Har fått tillatelse
                          - Allerede før jul fikk vi tillatelse fra Stabæk til å prate med spilleren, men vi ønsket at prosessen i Stabæk skulle være ferdig. Derfor har vi ventet til det ble avklart mellom Stabæk og Alanzinho, sier Fjørtoft til Nettavisen.

- Men noe mer om hvem, hva og når, vil jeg ikke si noe om, sier Fjørtoft til Nettavisen - med klar henvisning til Nettavisens informasjon om et nylig avholdt møte mellom partene.
                          - Kan du si noe om Alanzinho som spiller?
                          - Det jeg kan si er at vi ønsker en kreativ ving, sier Fjørtoft.
                          - Har dere snakket pris med Stabæk?
                          - Jeg kjenner lederne i Stabæk godt, og vi har en god dialog, sier LSK-direktøren.
                          Vålerenga har også vært interessert i brasilianeren.

Slo til i fjor
                          Brasilianeren kom til Stabæk fra det store intet til Stabæk før 2005-sesongen, men slet med å finne seg til rette i norsk fotball den første sesongen. Han slo imidlertid voldsomt gjennom i 2007-sesongen hvor han nærmest på egen hånd kunne avgjøre kamper for klubben. Han ble kåret til årets spiller i Tippeligaen av Nettavisen.

Kantspilleren har imidlertid hatt en årslønn på mindre enn en halv million i Stabæk. Da det var tid for lønnssamtaler, skal han ha kommet med et høyt krav - for høyt til at Stabæk kunne si ja. Ifølge direktør Lars Bohinen var det snakk om et lønnskrav i Premier League-klasse, og en sum på sju millioner ble nevnt.

Alanzinho og agenten hevder imidlertid at det kun har vært snakk om en årslønn på snaut tre millioner kroner.
                          Nå kan han altså være på vei til Stabæks gullrival, Lillestrøm.

Kommentar

• sparwasser
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3185

Relanseringen av LSK.no utsatt til i morgen, onsdag

Fra LSK.no:

Tekniske problemer
                            Relanseringen av LSK.no ble dessverre ikke noe av mandag, men onsdag ettermiddag skal forhåpentligvis alt være oppe og stå.
                            Det har den siste tiden vært arbeidet hardt med relansering av LSKs nye nettside. Mandag skulle den nye siden være lansert, men på grunn av tekniske problemer har det dessverre blitt forsinkelser.

Administrasjonslokalene på Åråsen stadion er for tiden uten forbindelse med internett, og kan derfor kun nåes på telefon 63 80 56 60.

Kommentar

• Skinke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2007
                              • 3914

UØNSKET: Pål Strand har vært i LSK i ni år. I går fikk han beskjed om at han ikke lenger får være med på øktene med A-laget i klubben.
                              Foto: Scanpix
                              Strand og Johansen vraket i Lillestrøm

Veteran Pål Strand er skuffet og fryktelig forbannet.

GORM S. ANDRESEN
                              gan@dagbladet.no

(1) Tips venn: Del

(Dagbladet.no): Pål Strand (31) og Dan Anton Johansen (28) får ikke lenger trene med Lillestrøms A-lag.
                              UØNSKET: Dan Anton Johansen må trene med LSK-reservene.
                              Lillestrøm, Norge

Emneord

Lillestrøm, Norge

annonse

annonse

Det skriver LSK i en pressemelding på sin hjemmeside.
                              Årsaken er at de to ikke lenger er med i klubbens planer fra framtida. De får ikke være med på treningsleiren til La Manga og må holde seg i form sammen med rekruttlaget.

Slikt svir spesielt for Strand, som har vært i LSK siden 1999 og har tilnavnet Supermann hos Kanarifansen.

- Jeg reagerte med skuffelse og ble fryktelig forbannet, sier Pål Strand til Romerikes Blad.
                              Han og danske Johansen fikk beskjeden av LSK-lederne Jan Åge Fjørtoft og Frank Grønlund før gårsdagens trening, som de ikke fikk være med på.
                              LSK begrunner avgjørelsen med at klubben ønsker å slanke stallen ved salg og utleie, altså er begge LSK-spillerne tilgjengelige dersom en annen klubb melder seg.
                              Strand sier til TV2 at han vil sette advokat på saken.

Det lyktes ikke Dagbladet.no å innhente en kommentar fra Strand i formiddag.
                              Daukjøtt Felt C

Kommentar

• Emil B
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2006
                                • 5921

UT I KULDEN: Pål Strand får ikke trene med a-laget. Foto: Stian Lysberg Solum, SCANPIX .

Splittes om LSK-utfrysning

Noen kaller det mobbing, andre LSK-supportere mener behandlingen av Pål Strand og Dan Anton Johansen er helt grei.

Av Marius Vik
                                Relaterte saker:

På Kanarifansens forum raser diskusjonen rundt Lillestrøms beslutning om å sette Pål Strand og Dan Anton Johansen ut av a-lagstroppen. De to spillerne, med nesten 200 seriekamper mellom seg for Åråsen-laget, fikk mandag beskjed om at de ikke lenger var med i fremtidsplanene til klubben, at de ikke får være med til La Manga, og at de ikke lenger får trene med a-laget.

- Rein utfrysning og mobbing, mener Kanarifansens skribent, Ronnie Hallén.

- Ikke overraskende. Spillerne har lenge visst at de må finne seg en ny klubb, og når man har to spillere på lønningslista som man egentlig ikke har bruk for, så er det best å få solgt dem, mener talsmann for Kanarifansen, Erling Stray.

- Full tiltro til sportslig ledelse
                                Stray, som poengterer at synet er hans og ikke nødvendigvis representativt for Kanarifansen, synes ikke det er spesielt kynisk det klubben gjør.

- Jeg har full tiltro til at sportslig ledelse vet hva de gjør. Skriver man under for en klubb, er det opp til ledelsen hvor de vil plassere deg

- Det er ikke noen automatikk i at man kommer inn på førstelaget, minner han om.

Det er heller ikke Halléns poeng.

- Men man må gjøre som alle klubber, og legge dem ut for salg.

- Det er fair at man får beskjed om at de ikke vil bli satsa på, men å ta dem vekk fra a-lagets treningsgruppe er ikke fair. Alle skjønne det er for at de skal bli lei LSK, og ta til takke med første og beste tilbud, sier Hallén til Nettavisen.

- Dårlig personalpolitikk
                                Begge spillerne skal være under gode kontrakter på Åråsen, men Hallén mener at klubben selv må ta ansvar for sin feilvurdering.

- Og nå prøver man å komme seg ut av den feilvurderingen ved rein utfrysning og mobbing. Det er dårlig personalpolitikk, tordner den ivrige Lillestrøm-supporteren.

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

Aftenposten (100% Fotball)

- Fryktelig forbannet

Pål Strand og Dan Anton Johansen får ikke lenger trene med LSKs A-lag.

Av: Petter Bøifot, Helle Skjervold, Espen Sletvold
                                  Publisert: 05.02.2008 kl. 11:50
                                  Endret: 05.02.2008 kl. 13:08

- LSK har i lengre tid, i samarbeid med aktuelle spillere, forsøkt å slanke stallen gjennom salg og/eller utleie. Vi har i dag meddelt våre spillere, Dan Anton Johansen og Pål Strand at de ikke lenger er med i våre planer for fremtiden,skriver Lillestrøm i en pressemelding på sin egen hjemmeside.
                                  Fra 4. februar vil de trene med en annen gruppe i LSKs eliteavdeling, heter det videre i meldingen.
                                  Klubben vil ikke gi noe videre begrunnelse for vrakingen.
                                  Danske Dan Anton Johansen [28] ble hentet til LSK fra Brøndby, og har kontrakt med "Fugla" ut neste år.
                                  Pål Strand (31), som har vært i Lillestrøm i ni år, har kontrakt ut året.

Ønsket yngre spillere
                                  Strand ble sjokkert over avgjørelsen da han fikk beskjeden mandag, forteller Romerike Blads nettutgave.
                                  – Jeg reagerte med skuffelse og ble fryktelig forbannet, sier Strand til rb.no.
                                  Han fikk heller ikke delta på mandagens trening og reiste hjem.
                                  - Det ble tatt opp med dem i går. Det var en samlet sportslig ledelse som kom frem til dette. Og grunnen var at vi ønsket å ha med en del yngre spillere til treningsleiren på La Manga, sier leder i LSKs sporslige styre Per Mathisen til aftenposten.no.
                                  Dit reiser LSK denne uken.

Skaffer advokat
                                  Strand sa til TV2-sporten i går kveld at han ønsker å forfølge saken juridisk.
                                  Talsmann Erling Stray i Kanarifansen har følgende å si om vrakingen av de to spillerne.
                                  - Spillerne skal ha blitt informert om dette for lenge siden, utover det har vi ingen kommentar.
                                  NISO, spillernes interesseorganisasjon, jobber med en uttalelse i saken.
                                  - De fikk signaler for noen uker siden at de kunne se seg om etter ny klubb, forteller Mathisen videre.
                                  - De to har vært langt fra en plass på A-laget, sier Mathisen.
                                  Begge spillerne kan nå fritt se seg om etter en ny klubb, og styrelederen vil ikke fortelle om de vil kreve overgangssum for dem.
                                  - Det vil jeg ikke kommentere, men vi ønsker å være løsningsorienterte.

[Under litt tvil legger jeg ut denne. Nyhetstråden bør ikke romme rene kopisaker, men her fremkommer noen nye poenger, se siste avnsitt.]

Kommentar

• KimFL
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2003
                                    • 1410

bold.nyt

Dan Anton: Meget er gået galt

Foto: Scanpix/Claus Bech AndersenDan Anton Johansen har fået beskeder fra alle sine holdkammerater idag. De undrer sig over, hvorfor danskeren ikke længere er med i Lillestrøms A-trup.

Tirsdag kom det frem på Lillestrøms hjemmeside, at Dan Anton Johansen og Pål Strand ikke længere er at finde i A-truppen i klubben. Dan Anton Johansen bekræfter nu historien.
                                    bold.links

Tippeligaen
                                    Lillestrøm
                                    Lillestrøm 2

- Det er rigtigt, men det kommer ikke som den helt store overraskelse, for jeg ligger i kamp med dem i øjeblikket. Vi må prøve at finde en løsning, om at jeg kan blive fritstillet. Det er ikke lutter lagkage, der bliver sagt mellem os i øjeblikket. Der er gået mange ting galt, siger Johansen til bold.dk uden at ville komme ind på, hvad striden konkret gælder.

Ifølge Dan Anton så er Pål Strand rykket uden for A-truppen, fordi han er blevet uvenner med cheftræneren, men han ønsker ikke at kommentere på, om det samme gør sig gældende for ham. Pål Strand var ellers Lillestrøms bedste spiller under sidste års Royal League, og Dan Anton Johansen føler også, at han holder niveau til at spille på holdet.

- Absolut. Jeg ved godt, jeg ikke kan bruge det til så meget, men alle fra holdet har ringet og skrevet og sagt, hvad fanden det er for noget, siger Johansen, der udover telefonsamtaler ikke har haft en anstrengende tirsdag.

- Nu har jeg lige holdt en hyggefridag, men ellers så træner jeg bare videre. Der er ikke så meget forskel, jeg træner jo stadig fodbold, siger Johansen, der allerede kendte til beslutningen om degraderingen mandag.

- Vi holdt møde om det i går, og til slut på mødet blev vi enige om, at vi skulle slutte samarbejdet. Jeg har meldt ud, at jeg ikke ville spille mere for klubben, lyder det fra Johansen.

morten@bold.dk

Kommentar

• RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

RB

I LSK-SAMTALER: Den brasilianske ballkunstneren Alanzinho kan bli lagkamerat med Espen Søgård neste sesong. FOTO: KYRRE LIEN (SCANPIX)

LSK møtte Alanzinho

LILLESTRØM:
                                      Fikk samtaletillatelse av Stabæk før jul.

Av Morten Svesengen
                                      Publisert 05.02.2008 - 14:12 Oppdatert 05.02.2008 - 14:24

LSK fikk allerede før jul tillatelse til å snakke med Stabæks Alanzinho, men det er først nå Åråsen-klubben har vært i kontakt med brasilianeren.
                                      LSK-manager Jan Åge Fjørtoft vil ikke si noe om det møtet, men han bekrefter til Romerikes Blad at de har snakket med kantspilleren.
                                      – Vi ønsket at prosessen i Stabæk skulle være ferdig før vi tok kontakt. Derfor har vi ventet med å snakke med Alanzinho. Noe mer vil jeg ikke si nå, sier Fjørtoft.

– Skal sikkert ha en milliard
                                      Foreløpig har ikke LSK kommet langt i dialogen verken med Stabæk eller Alanzinho. Han aner for eksempel ikke hva Bærums-klubben vil kreve for sin ballkunstner.
                                      – Jeg kjenner lederne i Stabæk godt, og vi har en god dialog. Men de skal sikkert ha en milliard. Det gjenstår å se hva som skjer, sier Fjørtoft.
                                      Det var i januar det ble klart at Stabæk ikke kunne innfri Alanzinhos lønnskrav. Derfor kan han være på vei bort fra Nadderud. Hvis ikke risikerer klubben å sitte igjen med null og niks etter sesongen. Da kan brasilianeren nemlig forlate klubben gratis.

Stabæk gir ikke opp
                                      Stabæk-styreleder Mimi Berdal forklarer LSK-invitasjonen med at klubben ikke ønsker å miste 24-åringen uten vederlag.
                                      – Vi vet at Lillestrøm er interessert. Som alle vet har vi ikke klart å skrive ny kontrakt med Alanzinho ennå. Vi har ikke gitt opp å få det til, men inntil han skriver en ny kontrakt kan det hende han blir solgt, sier Berdal til Dagbladet.no.
                                      Til lokalavisa Budstikka sier Alanzinho at han begynner å bli lei av viraken.
                                      – Det er mulig jeg signerer ny kontrakt med Stabæk denne uken. Jeg begynner å bli sliten av alle henvendelsene jeg får fra andre klubber og ryktene som er i media. Derfor vil jeg å få orden på dette så raskt som mulig, og det hadde vært fint om vi ble enige i løpet av uken, sier Alanzinho til avisa.

– Bare Stabæk i Norge
                                      Den lille, teknisk briljante brasilianeren antyder at Fjørtoft kan skrinlegge alle mulige samtaler framover, for han har ikke tenkt seg til Åråsen.
                                      – Hvis jeg skal fortsette å spille fotball i Norge, er det kun Stabæk jeg vil spille for. Vi har den beste treneren og får snart det– beste stadionet med flere tilskuere på kampene våre, sier Alanzinho til Budstikka.

Kommentar

• sparwasser
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3185

Arnarsson ikke god nok for GAIS.

Fra Göteborgsposten:

Gais skickade hem islänningen

Viktor Bjarki Arnarsson var inte den spelartyp som Gais sökte. Nu letar klubben vidare.

Islänningen som närmast kommer från Lilleström, Norge, fick i söndagens säsongspremiär mot Bröndby chansen att visa upp sig. Det räckte inte. Redan samma kväll satt Bjarki Arnarsson på flyget tillbaka till Island.
                                        - Viktor är en bra spelare, men vi söker efter någon med mer spetskompetens, säger Magnus Sköldmark, Gais klubbchef.

-----------------------------------------------------------------------

Fra Fotbolldirekt.com:

Gais funderar över islänning: ''Han stack inte ut''
                                        08/04/02 11:25

Gais är ute efter en spelfördelare på mittfältet. Det är osäkert om den testspelande islänningen Viktor Bjarki Arnarsson är rätt man för uppgiften.

25-åringen fick chansen i en "tia-roll" mot Bröndby under söndagen.

- Han skötte sig okej. Vi fick inte se så mycket av hans offensiva kvalitéer utan han jobbade mest hårt defensivt. Han stack inte ut, säger tränaren Magnus Pehrsson till FotbollDirekt.com.

Viktor Bjarki Arnarsson har spelat fyra säsonger med TOP Oss i den holländska andradivisionen. Efter en flytt hem till Island kom 25-åringen i fjol till Lilleström, men där fungerade det inte alls. Arnarsson drog på sig en skada inför säsongen och efter att han blev frisk lyckades han aldrig spela till sig en plats.

- Vi är medvetna om att han inte spelat A-lagsfotboll på länge och det är inte lätt att komma hit och prestera i början av februari.

Vilka egenskaper har Arnarsson?
                                        - Han har bra spelförståelse. Han har spelat många år i Holland i en offensiv roll och är en duktig fotbollspelare helt enkelt.

Viktor Bjarki Arnarsson har nu lämnat Gais-lägret och det är osäkert om han kommer tillbaka till Göteborg.

- Det blir ingen mer provträning hos oss. Vi kommer att ta ett beslut nu i början av veckan, berättar Pehrsson.

Daniel Bogefors
                                        FotbollDirekt.com

Letar ni vidare?
                                        - Ja, vi har några alternativ på gång. Men ingenting som är klart för närvarande

Kommentar

Working...