februar 2008

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Skinke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2007
    • 3914

Fratatt lisensen etter Occean-handel

Lars Petter Fosdahl har fått inndratt lisensen for brudd på agentreglementet i forbindelse med Olivier Occeans overgang fra Odd Grenland til Lillestrøm.

MISTER LISENSEN I ÅTTE MÅNEDER: Lars-Petter Fosdahl. Foto: Terje Bringedal
    VG Nett følger:
    Lillestrøm / RSS
    Odd Grenland / RSS
    Mobilvarsling
    Scoringsvarsel på din mobil!
    Trykk her for flere varslinger Klikk her - scoringsvarsel for 448 lag!

Det opplyser fotballforbundet i en pressemelding.

Bakgrunnen for beslutningen er ifølge NFF at var at Doms- og sanksjonsutvalget mente at det ved gjennomføringen av en avtale inngått 16. mars 20 04 ikke ble avtalt honorar i form av en engangssum, samt at Fosdahl betinget seg en prosentvis del av en overgang han selv ikke tok del i.

Dette mente Doms- og sanksjonsutvalget var i strid med bestemmelser i Reglement for spilleragenter. Videre var reglementets bestemmelser vedrørende bruk av standard representasjonskontrakt ikke fulgt.

Videre heter det i pressemeldingen at:

«Ankeutvalget finner at det foreligger brudd på Agentreglementet ved at honoraret for Fosdahls agentbistand ble betalt i form av en prosentvis del av overgangssummen ved Olivier Occeans overgang fra Odd Grenland til LSK i desember 2005. Dette forholdet er ikke foreldet.

Fosdahl har anført at det ikke var han som mottok beløpet. Ved at lisensen er personlig, kan ikke agenten høres med at pengene har tatt en annen vei enn til ham personlig. At agenten i sin avtale med klubben har overdratt sitt krav til andre, har ingen rettslig betydning for spørsmålet om hans forhold representerer et brudd på reglementet. Ankeutvalget finner at agenten uansett vil være ansvarlig for at oppgjøret skjer i tråd med gjeldende regelverk.

Ankeutvalget finner videre at det foreligger brudd på Agentreglementet ved at det i forbindelse med Fosdahls bistand ved overgangen fra Odd Grenland til LSK ikke ble benyttet og sendt inn standard representasjonskontrakt, slik reglementet krever.

Ankeutvalget mener at allmennpreventive og individualpreventive hensyn tilsier at det reageres strengt mot slike overtredelser av Agentreglementet.

Ankeutvalget besluttet at Fosdahl fratas lisensen som spilleragent for åtte måneder.»

VG Nett kommer med mer
    Daukjøtt Felt C

Kommentar

• morten
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 2156

lsk.no

Strømmen Storsenter fortsetter som tribunesponsor
      Lillestrøm Sportsklubb har signert en ny 3 årsavtale med Romerikes største shoppingsenter og møteplass, Strømmen Storsenter.

De siste årene har LSK og Shoppingbyen gjennomført flere suksessfulle samarbeidsprosjekt, men intensjonen med den nye avtalen er at blant annet LSK i enda sterkere grad skal kunne bruke møteplassen på Strømmen som årlig besøkes av 4,8 mill kunder.

Robert Lauritsen i LSK kommenterer - Vi tror denne samarbeidsavtalen vil medføre at ytterligere nye besøkende vil finne veien til Åråsen Stadion i årets sesong. Strømmen Storsenter er en spennende samarbeidspartner for oss, særlig fordi vi vet at mange av våre faste og sporadiske fans frekventerer senteret. Strømmen Storsenter er Romerikes største turistattraksjon, mens LSK i følge undersøkelser, er den sterkeste merkevaren på Romerike.

Samarbeidet med Strømmen Storsenter medfører at vi i LSK oppsøker fansen mer også utenfor sesong. At vi signerte landslagsspilleren Vidar Riseth på Storsenteret, var bare begynnelsen.

Tormod Johansen og Per Kr.Trøen fra Strømmen Storsenter tror et forsterket samarbeid vil spille de 2 partene bedre, for å bruke fotballspråket. Både fotballarenaene og kjøpesenteret er viktige møteplasser for folk.Vi har også begge målsetning om å være best i landet i hver vår bransje, avslutter de entusiastisk
      Badekar
      http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• morten
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 2156

rb.no

Foto Roar Grønstad
        Til Spania for å få svar

som skal gi LSK-sjefen svar
        ÅRÅSEN:
        I dag bytter LSK storhalltrening med gress på La Manga – uten at trener Tom Nordlie tror det gjør store forskjellen.
        Av Per Kristian Torvik
        Publisert 09.02.2008 - 06:30
        Tips en venn om denne saken
        Skriv ut denne siden

Se større bilde
        MED FOR FULLT: Svar fra Bjørn Helge Riise om hans form etter to inngrep i lyskene er noe av det trener Tom Nordlie er aller mest spent på når LSK trener og spiller tre kamper på La Manga de neste 14 dagene. FOTO: SCANPIX
        Se større bilde
        STAKER KURS: Tom Nordlie staker kursen for LSK 2008. Han krever svar fra spillerne i Spania. FOTO: ROAR GRØNSTAD

– Vi har hatt utmerkede forhold i en måned. Den store forskjellen de neste to ukene er at det blir et avbrekk fra den vante hverdagen, vi kommer nærmere hverandre døgnet gjennom – kan ha spilleranalyser, spillersamtaler og mye hygge, sier trener Tom Nordlie.
        Spillerstallen er sterkere enn i fjor. Likevel er det mange usikkerhetsmomenter rundt laget akkurat nå.
        – Jeg skal bruke tida fram til mars med en del eksperimenter. Jon Midthun Lie har vært skadet i fire uker. Han vil jeg se både som venstre back og venstre ving. Vidar Riseth skal forsøke seg sentralt på midtbanen. Dessuten er jeg spent på hva Pål Steffen Andresen kan vise fram som back. Jeg håper de gir meg de rette svarene.
        Bjørn Helge i gang

Bjørn Helge Riise er i gang for fullt etter sine operasjoner i lyskene.
        – Skal han bli den sentrale mannen vi tror, vil jeg gjerne ha ham i gang så raskt som mulig. Det er greit om han ikke holder en hel kamp foreløpig. Alt over 60 minutter er en bonus.
        Nettopp at en del spillere har vært småskadet og borte, er det en spent Nordlie som begynner første trening på La Manga klokka 16.30 i ettermiddag.
        Eksperimenteringen vil inngå i alle de tre kampene i Spania. Spartak Nelchi ble nummer 12 i den russiske ligaen i fjor. De har Tom Nordlie knapt hørt om før.
        – Vi kommer ikke til å forsøke å analysere dem. Men vi går nok nøyere inn på torsdagens motstander, som blir vinneren av Nordsjælland og Shaktar Donetsk. Å møte ukrainerne med lang erfaring fra Champions League ville vært en fin utfordring.
        Fantastisk

Operasjoner, skader og en del smårusk har ført til at LSK-spillerne ikke har vært fulltallig like mye på trening som i fjor. Men de som har vært med for fullt hele måneden, mener Nordlie er i fantastisk form.
        – Så langt har vi drevet mer med individuelle ferdigheter enn coaching av spillestil enn i fjor. Kippe, Riseth, Pedersen, Søgård, Mouelhi, Brenne, Occean og Myklebust har alle et meget godt grunnlag. Fysisk ligger de godt foran det de presterte på samme tid i fjor.
        – Hva har det betydd å få inn typer som Vidar Riseth og Steinar Pedersen med stor rutine og lang erfaring på toppnivå?
        – Du hører dem i gruppa. De kan spillestilen. Og så er begge meget gode spillere. Det er et stort pluss for oss og av betydning når vi skal involvere spillerne enda mer i diskusjonene.
        – Er du begynt å bli bløt?
        – Alt har jo en grense. Men med flere som sier noe og jo bredere diskusjonen om spillestilen blir, jo mer kan vi hente ut av hele gruppa.
        Badekar

Kommentar

• RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

Nettavisen (fxt)

Intervju med Alanzinho, som p.t. befinner seg på La Manga. I følge Nettavisen har Stabæk satt en pris på ca. 10 millioner kroner på ham. Jeg limer inn dette:
          - He he. Jeg har aldri sagt at jeg aldri kommer til å spille for et annet, norsk lag, smiler Alanzinho lurt mens han titter på Lillestrøm-spillerne som trener på banen ved siden av.
          - Men poenget er at jeg vil være i Stabæk, legger han hurtig til.

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

Nettavisen (fxt)

Ny Riise-smell

Mandag skulle Bjørn Helge Riise spille sin første kamp på nesten tre måneder. Så gikk 24-åringen ned for telling.

Av Marius Vik

LA MANGA (Nettavisen): Det var mot slutten av søndagens LSK-trening på La Manga at Bjørn Helge Riise gikk ned for telling og måtte få behandling på sidelinja. Grimasene tydet på at 24-åringen ikke hadde det godt.
            - Jeg har ikke spilt siden Malta-kampen i november, sier Lillestrøms eneste faste landslagsspiller oppgitt.

Gledet seg
            - Jeg hadde gledet meg til å spille igjen på mandag, men sånn det ser ut nå, så har jeg ikke mulighet, mener han.
            Riise ble operert i lysken for snaut tre uker siden, og har først begynt å trene med ball den siste uka. Trener Tom Nordlie sa lørdag til rb.no at ”alt over 60 minutter (mot Sparta Nalchik) er en bonus”, men nå ser det altså tvilsomt ut.
            - Det gjør veldig vondt i ryggen, og jeg er blitt veldig stiv, forteller en oppgitt Bjørn Helge Riise.
            Han håper likevel å være snart tilbake på beina igjen.
            - Jeg skal løpe i vann senere i dag, og har også hørt at det er et lag som har med seg kiropraktor her, så forhåpentligvis kan jeg få hjelp og være kjapt tilbake. Målet er å få spilt det meste av de tre kampene vi skal ha her, sier Riise.

Kommentar

• Emil B
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2006
              • 5921

Riseth: - Ser veldig bra ut
              Lørdag dro LSKs a-stall til La Manga på sørøstkysten av Spania. Der skal spillere og trenere finsikte formen før årets sesong tar til i mars. Vidar Riseth gleder seg over å være på plass.

Av: Ole Kristian Bakkene
              Sammen med Viking og Stabæk inntok LSK La Manga lørdag ettermiddag. Da var det allerede klart for første trening, og Tom Nordlie og resten av LSK fikk unna første treningsøkt på bane E. Vidar Riseth som er med til Spania sammen med LSK for første gang er så langt godt fornøyd med oppholdet.
              - Det er igjen seks-syv uker til seriestart, og det er viktig å komme i gang på gress. Vi har hatt en fin treningsperiode på kunstgress, men det er jo dette underlaget vi liker best, sier Vidar Riseth til LSK.no.
              Riseth mener at alt ser bra ut i stallen nå.
              - Det ser veldig bra ut. Vi har en bra lagånd, og alle spillerne merker at det er kort tid igjen. Her nede kan alle vise seg fram, og alle kommer til å få spille. Det ser bra ut, sier han og får så spørsmålet om hvordan hans egen for mer.
              - Jeg har alltid slitt med småskader på denne tiden av året, men etter overgangen til Lillestrøm har jeg ikke hatt noen skader. Jeg har fått trent veldig hardt, uten å pådra meg noe.
              - Klart. Jeg er tung i beina, men sånn skal det også være på denne tiden av året.

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

RB

LUNSJJAKKE: Arild Sundgot har klokkertro på at egne ferdigheter vil gi ham suksess også i år. Her er spissen ferdig med søndagstreningen og på vei til mat i klubbens nye lunsjjakke. Et slikt plagg er LSK sannsynligvis alene om i norsk fotball. FOTO: PER KRISTIAN TORVIK

Ber supporterne støtte Pål

LA MANGA:
                Han synes måten Pål Strand ble vraket på i LSK er uverdig, og ber supporterne støtte Pål Strand. Men Arild Sundgot frykter ikke han blir nestemann ut porten på Åråsen.

Av Per Kristian Torvik
                Publisert 11.02.2008 - 06:30 Oppdatert 11.02.2008 - 10:17

– Selv om jeg blir 30 år i april, går jeg ikke ut og tenker på det. Min innstilling er at jeg fortsatt skal score mange mål for LSK, sier Arild Sundgot.
                Han innrømmer at en spiller han har spilt sammen med i ni år plutselig ble vrakgods over natta, har plaget både ham og andre med lang fartstid i klubben.
                – Dette er jo også en dårlig sak for LSK, som jeg har hørt mange negative reaksjoner på. Jeg håper det blir en løsning som blir god både for Pål og klubben.
                Lenger vil ikke Arild Sundgot gå med kritikk av arbeidsgiveren. Men han gir et spark til supporterne.
                – Det kan se ut som halvparten av dem mener dette er helt ok. Jeg synes heller de burde støttet Pål 100 prosent. Det hadde han fortjent i den situasjonen han er nå.

Optimist
                Arild Sundgot tror på en ny, god sesong for ham, der han kan bokføre minst et tosifret antall scoringer i serien.
                – Jeg scoret ti i fjor. Jeg kan ikke se noen grunn til at det skal bli færre i år.
                – Olivier Occean er et åpenbart førstevalg som spiss. LSK ser etter en ny venstreving som går rett inn på laget. Da kan bli enda trangere om plassen på topp?
                – Tror du at det ikke nytter, er du ferdig. Min eneste bekymring i øyeblikket, er at jeg må bli helt frisk etter betennelsen jeg har hatt i kneet og virkelig kan ta opp konkurransen. Jeg har et lite stykke igjen før jeg kjenner at jeg er i god nok form.
                Som fotballspillere flest tenker han bare i nuet.
                – Det er du bare nødt til. Jeg elsker dette livet. Med mer penger, mer oppmerksomhet og mer blest om klubben, er det fryktelig gøy å være en del av dette.
                Trener Tom Nordlie ser fram til å få ham i god nok form til å ta opp konkurransen.
                – Arild har vært litt uheldig i vinter, med smårusk som har plaget ham når han skulle ha spilt kamp. For meg er det åpen konkurranse. Jeg vet hva jeg får når han er i form.

Ettertraktet
                Arild Sundgot er sannsynligvis den mest ettertraktede angriperen i Norge, som ikke kan være sikker på å få spille fast i serien.
                – Jeg har hatt mange samtaler med Jan Åge Fjørtoft om framtida. At LSK ikke vil selge meg, er noe jeg forholder meg til.
                – Vil du være interessert om det kommer et godt tilbud?
                – Det er umulig å svare på. Nå tror jeg nok det er kommet noen, uten at jeg har fått vite så mye om det.
                – Litt rart at du egentlig var solgt til Stabæk for to år siden for fire millioner, mens du nå kanskje ikke engang er til salgs for seks?
                – Å være attraktiv for andre klubber er aldri noe minus. Jeg konsentrerer meg fullt og helt om den jobben jeg har. At jeg skal score mange flere enn de 110 obligatoriske målene jeg har for LSK fram til nå, er jeg ikke i tvil om, sier Arild Sundgot.

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

RB

STÅR OVER: Bjørn Helge Riise. FOTO: DIGITALSPORT

Riise står over

LA MANGA:
                  Bjørn Helge Riise har kjenning med stivhet i ryggen og står over kveldens treningskamp.

Følg LSK-Spartak Nalchik her fra 19.00!

Av Per Kristian Torvik
                  Publisert 11.02.2008 - 12:55 Oppdatert 11.02.2008 - 12:59

LSK ønsker ikke å ta noen sjanser med Bjørn Helge Riise som har kjenning med stivhet i ryggen. Arild Sundgot går dermed inn på venstrekanten, og spiller sin første kamp for året.
                  Sunnmøringen spiller dermed ikke kveldens treningskamp mot Spartak Nalchik.
                  Pål Steffen Andresen spiller back for LSK mot Spartak i kveld. Det er et ett av eksperimentene trener Tom Nordlie forsøker, uten at presenterer et overraskende uttak.
                  – Med Pål Steffen som høyre back, får jeg prøvd Steinar Pedersen på venstresiden, samtidig som Vidar Riseth spiller midtstopper. Det kan gi meg interessante svar, sier Tom Nordlie.

LSKs lag (4-3-3):
                  Lars Ivar Moldskred – Pål Steffen Andresen, Vidar Riseth, Frode Kippe, Steinar Pedersen – Espen Søgård, Khaled Mouelhi, Simen Brenne – Arild Sundgot, Olivier Occean, Magnus Myklebust.

Kommentar

• Emil B
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2006
                    • 5921

Bakkemo om skadesituasjonen blant LSK spillerne.

Med grønt gress under fotballskoene i La Manga har også flere spillere kommet tilbake fra skade. Snart er det kun de langtidsskadde som er ute forteller assistenttrener Svein Cato Bakkemo.
                    - Det begynner å se veldig lyst ut. Vi er i februar, og det er kun noen få som er ute, meddeler assistenttrener Svein Cato Bakkemo til LSK.no mandag ettermiddag til LSK.no.

Bakkemo synes de er synd at viktige spillere for LSK er ute, men gleder seg over deres framgang.
                    - Det er synd for en spiller som Marius Johnsen at han bare har fått vist seg fram skikkelig en gang til nå etter overgangen til oss. Da spilte han midtstopper mot Sandefjord midt på sommeren i fjor og var meget god.
                    - Jon Midttun Lie har heller ikke fått bevise at han er en god spiller. Han er i tillegg venstrebeint, og det vil bli bra å få han tilbake.

Januar var en måned med mye trøbbel for LSK. Flere meldte seg på skadelista, og en stund var det få på treningene. Likevel har det snudd kjapt, og nå er det kun noen få som fortsatt har alternativ trening.

Bakkemo forteller om skadesituasjonen i LSK:

5 Eirik Bertheussen
                    Forsvarsspilleren har nå begynt å spille med ball igjen på treningene.
                    - Det har begynt å gå framover for Eirik. Han har vært ute i rundt et år, men begynner nå å få framgang. Han mangler fortsatt en del på muskelaturen som han er nødt til å bygge opp igjen, men vi er veldig optimistiske.

10 Bjørn Helge Riise
                    Mediene hjemme i Norge ville ha det til at Riise pådro seg ny skade på La Manga på søndagstreningen. Det er ikke riktig.
                    - Bjørn Helge er på vei tilbake etter at han opererte begge lyskene i Tyskland for kort tid siden. Søndag ble smertene i ryggen for stor, og grunnen er veldig enkel. Med en slik operasjon kan man ofte få plager på grunn av at man binder seg. Bjørn Helge har blitt stiv i ryggen, men vår fysioterapeut som er med på turen, Jørn Karlsen, behandler han sammen med vår massør, Ronny Olsen, her nede på La Manga.
                    - Han vil ikke spille kampen mot Spartak Nalchik, men vi regner med at han er med når vi spiller kamp på torsdag, sier Bakkemo.

15 Marius Johnsen
                    Langtidsskadet etter en vridning i kneet. Har operert.
                    - Marius har et stykke igjen, men vi følger han opp etter den planen. Det er viktig at han setter seg små mål, og at han ser positivt på situasjonen. Han er som Eirik nødt til å bygge opp muskelatur, og være oppmerksom på hvordan han trener.

17 Jon Midttun Lie
                    Har ikke fått vist seg fram ennå i LSK-drakta.
                    - Jon har en brist i en tå, og må derfor være veldig forsiktig slik at han ikke irriterer på seg en ny skade. Han har hatt framgang den siste tiden, og har ikke langt igjen før han er tilbake.
                    - Viktig spiller for oss i og med at han er allsidig og ikke minst venstrebeint.

20 Markus Kiesenebner
                    Ikke på La Manga. Trener seg opp hjemme etter kneoperasjon.
                    - Det tar nok litt tid med Markus etter operasjonen. Han ble igjen hjemme for å trene, og vi håper han er tilbake ganske snart. Det må imidlertid ta den tiden det trenger.

Kommentar

• morten
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 2156

rb.no

KLARE TIL KAMP: LSK-spillerne i oppvarming før kampen som starter klokka 19.00. MMS-FOTO: WEGARD BAKKEHAUG
                      LSK tapte 3-1

LA MANGA:
                      Spartak Nalchik scoret to mål med en mann mindre på banen og vant 3-1 i treningskampen mot LSK på La Manga.
                      Følg LSK-Spartak Nalchik LIVE her!
                      Av Per Kristian Torvik
                      Publisert 11.02.2008 - 12:55 Oppdatert 11.02.2008 - 20:54
                      Tips en venn om denne saken
                      Skriv ut denne siden

Se større bilde
                      STÅR OVER: Bjørn Helge Riise. FOTO: DIGITALSPORT

FØR SERIESTART:

LSKs treningskamper finner du her!

Spartak Nalchik fikk en spiller utvist like etter pause, men tok likevel edelsen mot LSK på La Manga. Viktor Bjarki Arnarsson utliknet med sitt første spark på ballen, men russerne tok ledelsen på straffe like før slutt. På overtid punkterte Filippe kampen for Nalchik.
                      LSK ønsket ikke å ta noen sjanser med Bjørn Helge Riise som har kjenning med stivhet i ryggen. Arild Sundgot gikk inn på venstrekanten, og spiller med det sin første kamp for året.
                      Pål Steffen Andresen spiller back for LSK mot Spartak i kveld. Det er et ett av eksperimentene trener Tom Nordlie forsøker, uten at presenterer et overraskende uttak.
                      – Med Pål Steffen som høyre back, får jeg prøvd Steinar Pedersen på venstresiden, samtidig som Vidar Riseth spiller midtstopper. Det kan gi meg interessante svar, sier Tom Nordlie.
                      LSKs lag (4-3-3):
                      Lars Ivar Moldskred – Pål Steffen Andresen, Vidar Riseth, Frode Kippe, Steinar Pedersen – Espen Søgård, Khaled Mouelhi, Simen Brenne – Olivier Occean, Arild Sundgot, Magnus Myklebust.
                      Badekar

Kommentar

• Baloo
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jun 2006
                        • 292

Nordlie: - Dette gir meg ingenting

...forsvarstabber bidro til LSK-tap

(Lillestrøm-Naltsjik 1-3) LSKs nykomponerte stopperpar Frode Kippe og Vidar Riseth tabbet seg ut mot russisk motstand. Etterpå var trener Tom Nordlie bare oppgitt.
                        [FONT=Arial] Av ANDREAS NYHEIM

[/FONT]
                        [FONT=Arial,Helvetica]TABBEKVELD: Lillestrøm lyktes med lite mot russiske Spartak Naltsjik. Kaptein Frode Kippe ga blant annet vekk et unødvendig straffespark i treningskampen. Foto: Scanpix
                        [/FONT] [FONT=sans-serif] VG Nett følger:

Lillestrøm / RSS

Den siste halvtimen i treningskampen mot russiske Spartak Naltsjik ga fire scoringer. Tre av dem kom mot romerikslaget, selv om de tidvis var en mann mer på banen.

Blant annet ga Frode Kippe vekk et unødvendig straffespark. Stopperkollega Vidar Riseth falt i en duell der han tilsynelatende hadde full kontroll - og Spartak-spissen Fillippe fikk fri bane mot mål og satte enkelt inn 3-1-målet.

Riseth var også slurvete i markeringen på det første baklengsmålet.

- Vi slipper vi tre mål, tidvis med en mann mer, og vi slapp ikke inn så mange i fjor. Så det sier seg vel selv at vi ikke er fornøyd med dette her, sier Nordlie til TV2.

- Bare rot

Tom Nordlie la til at han ikke ville gi Riseth skylden for det defensive slurvet. Men LSK-sjefen hadde nok å bekymre seg over på La Manga.

- Vi er dårlige, banen er dårlig. Det er bare rot fra ende til annen. Dette gir meg ingenting, sier LSK-sjefen.

Den norske dommeren Brage Sandmoen dømte oppgjøret. Han viste ut Steinar Pedersen 13 minutter før slutt, etter at en Naltsjik-spiller først hadde fått marsjordre 22 minutter tidligere. Pedersen pådro seg to gule kort for taklinger.

Lillestrøm manglet en skadet Bjørn Helge Riise, men stilte ellers med noe i nærheten av sitt mest slagkraftige lag.

PS! Islendingen Viktor Bjarki Arnarsson stod for Lillestrøms mål. Den nyinnkjøpte unggutten scoret med sitt første spark på ballen da han kom inn fem minutter før slutt.

Treningskamp La Manga mandag:
                        Spartak Naltsjik (Russland) - Lillestrøm 3-1 (0-0)
                        Mål: 1-0 Migasonat Ozelidovitsj (64), 1-1 Viktor Bjarki Arnarsson (85), 2-1 Aleksandr Amisulasjvili (str. 87), 3-1 Filippe (90).
                        Gult kort: Dmitri Jatsjenko, Dmitrij Masjkov, Spartak Nalsjik (2), Vidar Riseth, Steinar Pedersen, Lillestrøm (2).
                        Rødt kort: Dmitrij Masjkov, Spartak Nalsjik, Steinar Pedersen, Lillestrøm (77).
                        Lillestrøm (4-3-3): Lars Ivar Moldskred - Pål Steffen Andresen, Vidar Riseth, Frode Kippe, Steinar Pedersen - Espen Søgård (Viktor Bjarki Arnarson fra 85.), Khaled Mouelhi, Simen Brenne - Olivier Occean, Arild Sundgot (Karim Essediri fra 67.), Magnus Myklebust (Tore Andreas Gundersen fra 76.).

Last edited by Baloo; 11.02.2008, 23:11.

Kommentar

• Baloo
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2006
                          • 292

LSK tapte mot ni mann

I FOKUS: Dommer Brage Sandmoen kom i fokus da han viste ut tre spillere i dagens kamp. Foto: Terje Bendiksby/Scanpix

Utvisningene sto i fokus da Lillestrøm fikk bank av russiske Spartak Naltsjik.

La Manga/Oslo (Nettavisen)
                          LILLESTRØM-SPARTAK NALTSJIK 1-3: Det var en tøff og jevnspilt batalje mellom de to lagene, men det var dommeren som kom i fokus i kampen. Russerne spilte tøff fotball og det ble litt småknuffing kampen gjennom. Russerne gikk opp i ledelsen etter 65 minutter ved Miodrag Dzudovitsj. Det gjorde de selv om de på det tidspunktet allerede hadde fått en mann utvist.
                          Etter 79 minutter nådde kampen et klimaks da både Steinar Pedersen og Kazbek Geteriev ble utvist i samme situasjon.

Skjønte ingenting

Steinar Pedersen ristet på hodet etter avgjørelsen. Han skjønte ingenting da dommer Brage Sandmoen tok frem det røde kortet og også viste ut han.
                          - Hva utviste han deg for?
                          - Ja si det. Det var frispark til oss og jeg sa ingenting til dommeren, sa Steinar Pedersen til Nettavisen i det han tuslet slukøret av banen.

Nydelig skudd

Noen minutter senere utlignet Lillestrøm mot ni manns sterke Spartak Naltsjik ved en kanon fra Viktor Bjarki Arnarsson. Islendingens skudd fra 25 meter var nydelig og snek seg inn ved stolpen etter at midtbanespilleren kun hadde vært på banen i drøyt ett minutt.
                          Men slutten av kampen ble dramatisk. Like etter fikk russerne straffespark etter Frode Kippes holding, og Alexander Amisulasjvíli dunket ellevemeteren utagbart i nettmaskene.
                          På overtid kastet Lillestrøm folk det de hadde i angrep, og en ensom Vidar Riseth kunne ikke hindre Felipe i å sette inn 3-1 i sluttsekundene.

Kommentar

• holmiz
                            The kjøkken-kanariz
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 6064

Nordlie ga LSK hjemmelekse

OPPGITT: Tom Nordlie var meget skuffet over Lillestrøm-spillernes innsats mot Spartak Naltsjik på La Manga.

En oppgitt Tom Nordlie ble ikke noe klokere etter tap og kortorgie mot Spartak Naltsjik, og svarte med å gi spillerne hjemmelekse.

LA MANGA (Nettavisen): LILLESTRØM – SPARTAK NALTSJIK 1-3: Brage Sandmoen havnet i fokus etter å ha delt ut et straffespark, tre røde og en ukjent mengde gule kort. Så forbasket på den 40 år gamle pipeblåseren var Lillestrøm-spillerne at kun de færreste ville uttale seg om Kjelsås-dommerens innsats.

- Latterlig innsats, og det kan det kan du sitere meg på, var Simen Brenne en av de få som freste høyt etter tapet, men Tom Nordlie ville heller at spillerne skulle gå i seg selv enn å bruke tid på den svartkledde.
                            For det var nettopp det Nordlie brukte pausen til. Å få spillerne til å fokusere på de tingene man faktisk kan gjøre noe med.
                            - Jeg ba dem bruke energien på det de kan gjøre noe med. Og det er verken baneforholdene eller dommerinnsatsen.

- En av de svakeste noensinne
                            Men andreomgangen mot det russiske laget – nummer ni i den hjemlige serien i fjor – ble ikke noe bedre enn den første. Begge lagene hadde ballen omtrent like mye, sjansene var nokså jevnt fordelt, men spillet var av den heller begredelige sorten. Spesielt fra Lillestrøms side.
                            - Jeg synes vi er dårlige, og gjør en hel masse ABC-feil, oppsummerer LSK-treneren.
                            - Sannsynligvis er dette en av de aller svakeste treningskampene mine lag har hatt i sesongoppkjøringen noensinne, konkluderer en skuffet Nordlie etter kampen.
                            Og – i forhold til hva spillerne står for teknisk, taktisk og fysisk drøyt seks uker før seriestart så er han akkurat like langt som han var før kampen.
                            - Denne kampen ga meg null svar.
                            - Vi kunne likeså godt ha tatt en tur i fjellet, det hadde gitt meg like mange svar, sukker Nordlie oppgitt.

Fikk hjemmelekse
                            Bare to av spillerne får godkjent.
                            - Steinar Pedersen og Kiko (Khaled Mouelhi) får godkjent, resten er langt under båten, sier en fortvilet Tom Nordlie, som avsluttet garderobepraten med å gi spillerne en hjemmelekse.
                            - Finn ut hvorfor det ble som det ble i dag.
                            For Tom Nordlie ønsker ikke å sitte søvnløs å analysere en slik kamp sammen med resten av trenerteamet. Akkurat det mener han spillerne kan få gjøre selv etter en slik innsats, noe Olivier Occean er helt enig i.
                            - Det er ikke nødvendig klage på dommeren etter en slik kamp, begge lagene var fysiske. Vi får heller se på oss selv, mener kanadieren, tydelig misfornøyd med Åråsen-lagets innsats.

PS. Steinar Pedersen forsto ikke mye av det røde kortet han fikk da han oppgitt tuslet av banen drøye ti minutter før full tid. Mye klokere var han heller ikke da Brage Sandmoen forklarte at han fikk det for å provosere med en høy albue.
                            - Jeg er veldig uenig, og det blir veldig feil, mener den omskolerte venstrebacken, som nå mister LSKs neste kamp på La Manga.
                            - Det var en tøff kamp med mange dueller, og jeg måtte legge meg på denne linja for å ha kontroll på kampen, forsvarer dommer Brage Sandmoen seg med.

Kilde:http://www.fxt.no/tippeligaen/lilles...cle1596439.ece
                            Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                            Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• Emil B
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2006
                              • 5921

Nordlie: - Vi må se framover
                              Spartak Nalchik - LSK 1-3. LSKs hovedtrener, Tom Nordlie, var en oppgitt mann etter tapet mot Spartak Nalchik på La Manga mandag kveld. - Vi må se framover nå, og ikke fokusere for mye på det som skjedde, sier han til LSK.no.

Det var mange faktorer til at LSK presterte dårlig mot det russiske laget mandag kveld mener Nordlie, men likevel har man bare seg selv å skylde etter 1-3-tapet.
                              - Vi hadde ikke noe utbytte av kampene i det hele tatt. Vi var nødt til å prøve å spille fotball selv, men det er vanskelig når vi har fantastiske treningsforhold, men en elendig matchbane.
                              - Likevel. Vi behersker ikke forholdene, og er nødt til å spille fotball i forhold til type underlag, og det gjør vi ikke. Vi spilte på oss mange overganger og trøbbel, og slapp inn tre mål med en mann mer på banen. Det er ikke ofte man sier det, men her må spillerne gå i seg selv for her hadde vi ikke utbytte i det hele tatt av kampen, forteller Nordlie.

Viktor Bjarki Arnarsson fikset redusering rett før slutt, men russerne kom tilbake ved Filipe og gikk opp til 1-3 på en kontring rett før full tid. Da hadde allerede Steinar Pedersen blitt sendt av banen for LSK etter to gule kort. Dzelidovich og Amisulashivili scoret Spartaks to tidligere mål.
                              - Jeg veit ikke om jeg orker å ta fatt på dette i det hele tatt annet enn å sette en strek over det, og trene videre, forklarte Nordlie om hva han ønsket å gjøre etter tapet.
                              - Vi kommer til å trene hardt videre og forberede oss til sesongen, men dette kan vi ikke være bekjent av.

LSKs startellever mot Spartak Nalchik (4-3-3): Lars Ivar Moldskred - Pål Steffen Andresen, Vidar Riseth, Frode Kippe, Steinar Pedersen - Espen Søgård, Khaled Mouelhi, Simen Brenne - Olivier Occean, Arild Sundgot, Magnus Myklebust.

Benyttede innbyttere: Karim Essediri, Tore Andreas Gundersen, Viktor Bjarki Arnarsson.
                              http://www.lsk.no/default.aspx?did=9095455

Kommentar

• RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

RB

DUELL: Vidar Riseth taper duellen med Migdzanat Dzudovich, og Spartak Nalchik tar ledelsen 1-0. Lillestrøm tapte kampen 1-3, og en meget skuffet Vidar Riseth tok på seg skylda etterpå. ALLE FOTO: TERJE BENDIKSBY/SCANPIX

Tok på seg all skyld

LA MANGA:
                                (LSK - Spartak Nalchik 1-3). Vidar Riseth tapte hodeduellen da Dzudovich headet Spartak i ledelsen. Etterpå tok han på seg all skyld for tapet mot russerne.

Av Per Kristian Torvik
                                Publisert 12.02.2008 - 06:31 Oppdatert 12.02.2008 - 06:40

– Jeg tapte den viktige duellen på stillingen 0-0, og jeg rotet det til ved det siste målet, sa han.

At både Dzudovich og Filipe syntes å ta små ufine metoder i bruk da de scoret, betydde ingenting for stopperen.
                                – Jeg kunne vel holdt litt jeg også. Og da det ble 1-3 kunne jeg definitivt funnet på noe annet enn det jeg gjorde. Jeg stiller store krav til meg sjøl. Denne gangen er jeg meget skuffet over mine prestasjoner.
                                Vidar Riseth lover en ting:
                                – Vær sikker på at jeg kommer til å jobbe hardt for ikke å gjøre sånne tabber seinere.

Kollektiv svikt
                                Trener Tom Nordlie kalte de 90 minuttene for kollektiv svikt over hele linjen.
                                – Når vi ikke prøvde på noe av det vi har trent for i over en måned, kunne vi like gjerne løpt en tur. Jeg vil ha et mannskap som fungerer kollektivt både offensivt og defensivt, som spiller fornuftig selv om banen er dårlig, motstanderne tøffe og en dommer som sikkert har hatt bedre dager.
                                Det ble et oppgjør, mange frispark – og et LSK-lag som ga motstanderne en drøss med kontringer.
                                Jeg er tilhegner av å vise bilder fra det positive som skjer i en kamp. Nå lurer jeg på om det kan være nyttig å vise det som er dårlig, for å se om vi kan lære noe av det, sa Tom Nordlie.

Ingen svar
                                Han synes ikke han fikk noen svar fra spillerne, og helt sikkert ikke noen han kan bruke til noe fornuftig.
                                – Kanskje vi kan lære noe om hvor lite kloke spillere av og til kan være.
                                Det norske landslaget fikk en lærepenge i Wales for seks dager siden. I går var det et russisk mannskap, som også er i forberedelsen av sesongen.
                                De var litt raskere på foten, litt sikrere med ballen, litt dyktigere til å slå pasninger – og litt farligere foran mål. I sum ble det en fortjent seier, selv om Viktor Bjarki Arnarsson tente håpet med å få straffekonkurranse da han utlignet til 1-1 fire minutter før slutt.
                                – Den kunne vi kanskje også vunnet. Men prestasjonen vår i 90 minutter hadde jo ikke vært noe bedre for det, sa Tom Nordlie.

Så rødt
                                I tillegg til å være med på en dårlig kamp, ble til overmål Steinar Pedersen utvist i 2. omgang. Russerne Dzakhmishev handset, tok med seg ballen, og sparket Pedersen bakfra. Han ble utvist, mens LSK-backen pådro seg sitt andre gule kort for kvelden.
                                – Brage Sandmoen mente jeg provoserte russeren med albuen oppi ansiktet hans. Det var en fullstendig gal vurdering fra hans side.
                                Forseelsen får ingen konsekvenser, slik det røde kortet til Simen Brenne fikk mot Rosenborg i et lignende oppgjør i fjor.
                                – Det er jo bra. Men for meg er det veldig irriterende å måtte stå over en kamp her nede. Jeg trenger all den kamptreningen jeg kan få, sa Steinar Pedersen.

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

RB

SJEKKES: Fysioterapeut Jørn Karlsen hjelper her LSKs Lasse Bergan-Foss. Senere på dagen tirsdag var alle spillerne gjennom en grundig hjertesjekk. FOTO: WEGARD BAKKEHAUG

Tester LSK-hjertene

La Manga:
                                  Etter formiddagstreningen mandag måtte alle LSK-spillerne gjennom en grundig hjertesjekk.

Av Wegard Bakkehaug
                                  Publisert 12.02.2008 - 14:04 Oppdatert 12.02.2008 - 14:18

Fysioterapeut Jørn Karlsen forteller at dette er noe alle de norske klubbene på La Manga har gått sammen om siden en hjertescreaning er et krav i UEFAs klubblisens.
                                  – I Norge er det en del ventetid så det er fint å ta det her nede. Vi har et helseteam fra Aker sykeshus som hjelper oss, sier Karlsen til rb.no.

Aldri skjedd før
                                  Mandag var det Stabæk-gjengen som var inne til testing på La Manga. I går var det fire og fire LSK-spillere som ble sendt inn for grundige undersøkelser.
                                  Legeteamet brukte rundt en time på hver pulje.
                                  –De har aldri blitt så godt testet før. Det er sikkert noen spørsmålstegn ved dette, men i utgangspunktet er det positivt, sier Karlsen.

Kamp torsdag
                                  LSK-spillerne trente med ball kun en gang mandag, men begynner oppkjøringen til kampen mot FC Nordsjælland onsdag morgen.
                                  Kanarifuglene møter danskene som en følge av at de tapte mandagens kamp mot Spartak Nalchik. Danske Nordsjælland røk på straffer mot Shakhtar Donetsk.

Kommentar

• RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

RB

UTE IGJEN: LSK-spissen Tore Andreas Gundersen med ispose rundt kneet på sidelinja på La Manga. FOTO: WEGARD BAKKEHAUG

Gundersen lei skadene

La Manga:
                                    Tore Andreas Gundersen har stort sett vært skadet siden han kom til Åråsen. Nå er han tilbake på sidelinja.

Av Wegard Bakkehaug
                                    Publisert 13.02.2008 - 13:52

Den tidligere Kongsvinger-spilleren ble hentet til LSK før 2007-sesongen, men fikk nærmest hele året spolert på grunn av skader. Onsdag haltet han av LSKs formiddagstrening på La Manga.
                                    - Det er snakk om en lårhøne. Ikke så alvorlig, men jeg ble helt stiv og hadde ikke sjans til å fortsette, sier Gundersen til rb.no.
                                    Flisa-gutten følte han var på vei mot toppformen og hadde håpet på spilletid mot FC Nordsjælland på La Manga torsdag. Nå vet han ikke om han rekker møtet med danskene.
                                    - Jeg begynner å bli lei alle problemene. Dette skal ikke være alvorlig, men jeg tar ingen sjanser. Forrige gang jeg var ute lenge startet det med at jeg stresset tilbake fra en lårhøne, forteller Gundersen.
                                    - Nå hviler jeg heller en dag ekstra hvis det er nødvendig, legger LSK-spilleren til.
                                    Arild Sundgot trente heller ikke onsdag morgen da han fortsatt sliter med omgangssyken. Jon Midttun Lie trente alternativt.

Kommentar

• RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

Trønder-Avisa

SPILLER MED SØRGEBÅND: Vidar Riseth vil ære sin døde venn Ove Jørstad. Foto: Scanpix.

– Jeg har mistet en god kamerat

På mindre enn to måneder har to av Vidar Riseths kamerater falt om på fotballbanen.

Når Lillestrøm møter Nordsjælland i treningskampen på La Manga torsdag, spiller Riseth med sørgebind til ære for den tidligere Lyn-spilleren Ove Jørstad (37) som døde på trening nylig.

– Jeg snakket med Ove for bare noen uker siden. Vi skulle møtes neste helg, sier Vidar Riseth til VG. Riseth var lagkamerat med Ove Jørstad i Kongsvinger i 1994 og 1995.

Han er lei seg over tapet av nok en fotballkamerat. I romjula døde Phil O’Donnell (35), som Riseth spilte sammen med i Celtic, etter at han kollapset på fotballbanen.

Mandag fikk han den triste beskjeden om Ove Jørstads brå bortgang.

– Det er helt utvirkelig. Jeg ble slått rett i bakken, sier Riseth til VG.

Kommentar

• sparwasser
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3185

Fra LSK.no:

Midttun Lie: - Maks uheldig
                                        Nykommer Jon Midttun Lie kunne ikke hatt mer uflaks etter overgangen fra Start. 28-åringen pådro seg en skade på sin første LSK-trening.

Det har nå gått fem uker siden Jon Midttun Lie stilte opp på sin første LSK-trening. 28-åringen hadde tidligere i 2007 meldt overgang til Åråsen, og gledet seg til å ta fatt på oppgavene i ny klubb. Det ville seg imidlertid ikke slik at han fikk en enkel start.
                                        - Jeg gikk opp i en hodeduell sammen med en annen LSK-spiller på min første trening. Jeg landet først, og så landet han på foten min, sier Midttun Lie til LSK.no.
                                        - Det gjorde fryktelig vondt, og status etterpå var en brist i lilletåen. Ikke akkurat en skade for en tøffing, spøker han.

- Ubeskrivelig kjedelig
                                        Likevel har han nå vært fem uker på skadelista, og det begynner han nå å bli lei av.
                                        - Det var helt ubeskrivelig kjedelig å bli skadet med en gang jeg kom til LSK, og det har tatt ganske lang tid å komme tilbake.

Nå ser det ut til at den allsidige venstrebeinte spilleren kan være klar om kort tid. Onsdag løp han rundt treningsbanen i La Manga for første gang.
                                        - Det føles helt uproblematisk å løpe, men jeg kjenner at det gjør vondt når jeg forsøker å sparke ballen. Derfor er jeg nødt til å ta det noe rolig.

Vil bevise
                                        Han er likevel sulten.
                                        - Selvsagt er jeg klar for å bevise alle at jeg er en spiller som bør satses på, sier Midttun Lie som så får spørsmålet om hva slags plass han ønsker å spille på.
                                        - Jeg er venstrebeint, og kan spille på hele venstresiden. De siste årene har jeg nok vært mest kantspiller, men jeg behersker også både venstreback og venstre indreløper.

Midttun Lie har spilt under Tom Nordlie både i Sandefjord og Start tidligere. I tillegg til to tidligere lagkamerater i Marius Johnsen og Steinar Pedersen, har overgangen til ny klubb ikke vært særlig stor.
                                        - Jeg stortrives i LSK til nå, men gleder meg utrolig mye til å komme tilbake på treningene. Jeg er klar om kort tid, avslutter Midttun Lie.

Kommentar

• sparwasser
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 3185

Fra LSK.no:

Andresen: - Klar for større oppgaver
                                          Pål Steffen Andresen spås å få en fantastisk sesong i 2008. Med en manager i ryggen som ønsker han inn på landslaget vil 25-åringen gjøre det som skal til.

Bakgrunnen til Lillestrøm-gutten, som for flere år siden meldte flytting til nabokommunen Rælingen, er velkjent. Det er imidlertid bare bostedsadressen som har blitt byttet. 25-åringen har aldri spilt for en annen klubb enn Lillestrøm Sportsklubb, og er en som har gått gradene gjennom LSKs ungdomsavdeling med a-lagsspillerne som forbilder.

- Bra konkurranse
                                          Med 23 kamper fra start i fjor sikter han nå seg inn på en ny sesong med ny konkurranse. Vidar Riseth har kommet inn med sine 52 landskamper, og Frode Kippe ser ut til å være sikker i forhold til Tom Nordlie og Svein Cato Bakkemos prioriteringer. Dermed må Steffi kjempe hardt om en plass fra start i LSKs førsteellever. Det er han klar for.
                                          - Jeg kan ikke klage når jeg har så bra konkurranse. Vidar og Frode er to av Norges beste midtstoppere. Det skal gjøre meg bedre også, sier Pål Steffen Andresen til LSK.no.

For med konkurransen ønsker han å ta et steg videre. En landslagsplass er målet, og der er hans manager, Jan Åge Fjørtoft, ikke i tvil.
                                          - Jeg har stor tro på at Pål Steffen Andresen i løpet av 2008 skal få sjansen på landslaget, sier Fjørtoft.
                                          - Han er landslagsmateriale, og dette blir hans år.

Fast plass viktigst
                                          Hovedpersonen selv liker det han hører.
                                          - Det er jo hyggelig å få høre slikt. Jeg er klar for enda større oppgaver, men det er viktigst for meg å få spille fast i Lillestrøm. Helst på min favorittposisjon som er midtstopper.

Likevel ble han i forrige kamp benyttet som høyreback. En posisjon han kjenner godt.
                                          - Jeg kjenner godt til å spille på høyrebacken, og er selvsagt lojal mot både klubben og laget at jeg spiller der jeg blir satt.
                                          - Men kan jeg velge så er det midtstopper jeg vil spille.

Torsdag klokka 16:00 spiller LSK mot FC Nordsjælland på La Manga. Pål Steffen Andresen er spilleklar, og trives godt i spanske omgivelser.
                                          - Å komme ned hit for å få spille å gress er veldig bra, og vi får også treningsmotstand som holder mål. Torsdag skal vi i ilden igjen, og da håper jeg det går bedre enn mot Spartak Nalchik, sier Andresesen om 1-3-tapet for den russiske klubben manda kveld

Kommentar

Working...