februar 2008

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13278

rb.no

Dirigent med dårlig tid

ÅRÅSEN:
    LSK-trener Tom Nordlie har en måned på seg til å snekre sammen et mannskap som kan hevde seg i Tippeligaen. Han har en jobb å gjøre.
    Publisert 26.02.2008 - 23:00 Oppdatert 27.02.2008 - 11:03

DET HASTER! Tom Nordlie har dårlig tid, ifølge RB-sportens kommentator Per Kristian Torvik. FOTO: SCANPIX

KLAR TALE: Sportsjournalist og kommentator Per Kristian Torvik i Romerikes Blad.

BILDESERIE

La Manga-børsen

Se bildene og les vurderingene!

KOMMENTAR

Per Kristian Torvik, sportsjournalist
    Bortsett fra en god time mot Aalborg, var det mye å sette fingeren på i løpet av 14 dager i La Manga. Individuelt var enkeltspillere på et lavere nivå enn det som har vært tilfelle de siste par årene.
    Kollektivt fungerte ikke mannskapet godt nok. Forsvaret var rufsete. Offensivt manglet laget trøkk. Bare i 45 minutter mot Aalborg skapte LSK store og gode muligheter – og scoret mål på sjansene.
    Likevel er Tom Nordlie mer optimistisk enn han har vært før i vinter. Det begrunner han med at laget har kjørt store treningsmengder, spillere på vei tilbake etter skader er på gang – og alternativene i lagoppstillingen er flere enn i fjor.

Det meste klart
    Om alle holder seg skadefrie den neste måneden, er det ikke mange spørsmål Nordlie har når det gjelder serielaget – selv om han later som om alt er åpent.
    Av alternative vurderinger han har gjort i løpet av februar, er sannsynligvis Pål Steffen Andresen som back den eneste han har slått definitivt fra seg. Pål Steffen blir midtstopper, ferdig med det.
    Steinar Pedersen blir høyre back om Jon Midttun Lie blir klar. At Nordlie satser så mye på sin gamle elev fra Start-tida som venstre back, betyr at han har stor tillit til ham. For Midttun Lie kan ikke sies å være i kampform etter tåbrudd og lårstrekk.
    At Vidar Riseth ikke blir med mot Tromsø 30. mars er utenkelig – om han er frisk. Måten han spilte på, sentralt på midten mot Nordsjælland, fjernet den siste tvil. Riseth har god oversikt og vet hvordan han skal rettlede spillere rundt seg.
    Dette skyver Khaled Mouelhi ut som indreløper. Det er ingen dårlig løsning. Tunisieren har som målsetting å score flere mål enn i fjor. Det gjør han bedre som indre høyre enn sentralt.

At Simen Brenne er bankers som tredjemann i trioen har det aldri vært tvil om. LSKs boks-til-boks-spiller, som Tom Nordlie kaller ham, er en mann etter trenerens smak.

Som vanlig er Espen Søgård tvilsom på RBs serielag en måned før alvoret tar til. Det gjør i og for seg ikke noe for LSKs mest populære spiller. Han er jo alltid med når det drar seg til uansett.

Nest beste løsning

Med den midtbanekombinasjonen er det bare plass til Bjørn Helge Riise som høyreving. For ham er dette den nest beste løsningen, for LSK sannsynligvis den beste.
    Å se Riise bak Magnus Myklebust i 1. omgang mot Aalborg, må ha minnet Tom Nordlie om hvor bra duoen fungerte i fjor vår. Men en overbefolket midtbane som også skal gi plass til Bjørn Helge, kan bli umulig å sette sammen.
    Derfor er Magnus Myklebust i øyeblikket venstre ving med Olivier Occean som spiss.

Dette skal gi følgende LSK-lag om alle er klare til spill mot Tromsø på Åråsen 30. mars (4-3-3):
    Otto Fredrikson – Steinar Pedersen, Pål Steffen Andresen, Frode Kippe, Jon Midttun Lie – Khaled Mouelhi, Vidar Riseth, Simen Brenne – Bjørn Helge Riise, Olivier Occean, Magnus Myklebust.
    Benken: Lars Ivar Moldskred, Espen Søgård, Martin Husàr, Viktor Bjarki Arnarsson, Karim Essediri, Arild Sundgot, Lasse Bergan-Foss.

Kommentar

• sparwasser
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 3185

Fra Nettavisen:

HAR EN PLAN: Tom Nordlie lover at LSK skal bli bedre i 2008. Foto: Stian Lysberg Solum ( Scanpix )

Slik skal LSK bli bedre
      Tom Nordlie forklarer Lillestrøm-planen for 2008.

Av Marius Vik

LA MANGA (Nettavisen): Tom Nordlie (45) har ambisjoner. Stor ambisjoner for sitt høytelskede Lillestrøm-lag. Men foreløpig vil han ikke love gull og grønne skoger på Romerike. Bare at det skal vokse.
      Mye og godt.
      Og han er klar på at Lillestrøm skal bli bedre enn i fjor, da laget ble nummer fire i serien og vant cupfinalen. Man vil se et sterkt forbedret Åråsen-lag denne sesongen, mener Nordllie.
      - Målene er mange, sier han.

Defensive og offensive mål
      Og ramser opp hvilke ting de har jobbet med på Åråsen siden fjorårssesongen:
      - Vi vil utvikle forsvarspillet. Vi skal bli flinkere defensivt i situasjoner en mot en. Markeringene i egen sekstenmeter skal bli bedre. Vi var flinke til å nekte motstanderne innlegg i fjor, det skal fortsette. Dessuten skal vi klare å variere presshøyden vår. Offensivt press var bra i fjor, det defensive var ikke fullt så bra.
      - Og én ting til: Oppspillene fra forsvaret skal bli bedre. Det er ikke slik at vi er dårlige på oppspill og bare måker ut ballen, men vi skal bli enda bedre. Akkurat der synes jeg Stabæk er veldig gode.
      Med seg i trenerteamet har Nordlie en stab med en bakgrunn og kompetanse de fleste Tippeliga-klubber ville misunt ham. Ved deres hjelp er han sikker på at han vil lykkes. Også i de offensive målene, som på ingen måte er noe mer passive enn de defensive målene.
      - Vi skal bli flinkere til å skape overtall fremover på banen, og å komme til flere innlegg og avslutninger. Også komme til direkte gjennombrudd, og komme til flere skudd fra distanse. Det er slikt jeg vil se mer av – sånn det var under Koren-tiden her, sier Nordlie.

DØDBALLAG? Tom Nordlie er ikke tilfreds med Lillestrøm når det gjelder dødballer. Frode Kippe og Arild Sundgot er to av kanarifuglenes farligste våpen på dette feltet.
      Foto: Cornelius Poppe, SCANPIX

- Må bli flinkere på egne dødballer
      - Alle tror vi er et dødballag, men vi må bli mye flinkere på våre egne dødballer, og nå har vi drillet en fem-seks mann for at dette skal sitte bedre.
      LSK-treneren er likevel ikke bare opptatt av det som skjer på banen. Vel så viktig vil det være å beholde roen ved forhold som man faktisk ikke kan påvirke.
      - Vi jobber for å kunne takle alle mulige scenarioer som måtte oppstå, men vel så viktig er det at vi ikke skal la oss påvirke av de ytre tingene vi ikke kan gjøre noe med – som dommere, publikum og baneforholdene.

Roser støtteapparatet opp i skyene
      Han mener laget er på rett vei – mye fordi han har et apparat rundt seg han ikke kan få skrytt nok av.
      - Vi har kanskje ikke offensive og defensive trenere slik som enkelte andre lag har, men vi har veldig klart definerte oppgaver i teamet vårt, noe som gjør jobben mye enklere.
      - Målet er at dette apparatet rundt meg skal gjøre det mulig for meg å involvere meg mindre i selve treningene, men at jeg skal få et større bilde og bedre oversikt, og at jeg i større grad kan gå rundt å klappe folk på skulderen og drive mer individuell trening.
      Fortsatt er ikke årets stall komplett, og Tom Nordlie legger ikke skjul på at han ønsker seg inn en kvalitetsspiller fremme på siden. Men skulle man ikke klare å få inn noen nå, så har han tålmodighet til å vente.
      - Det er ikke noe vi må ha nå, jeg er mest opptatt av de vi allerede har her. Får vi ikke flankespilleren vår nå, kan jeg vente til sommeren.
      - Vi skal ta steg, og målet er å være der i toppen i år også, og slåss om titler. Men – marginer og tilfeldigheter avgjør.
      - Dessuten vi ønsker å gjøre det bra i europacupen i år. Bedre enn i fjor, sier han smilende.

EN GANG TOM, ALLTID TOM: Fargekladden Tom Nordlie vil ikke forandre seg, men forbedre seg.
      Foto: SCANPIX

Forbedring, ikke forandring
      Lillestrøm og Tom Nordlie fikk tyn for sin europacupinnsats i fjor, og det blåste friskt etter begge kampene mot miniputten Käerjéng fra Luxembourg. Det samme skjedde etter bortekampene mot Brann og Odd, men Nordlie lover han har lært – uten at det betyr at han har tenkt å legge om stilen helt.
      - Lillestrøm er en klubb som skal sprenge grenser på mange måter, vi ønsker ikke å ha mentale sperrer, og ønsker å få spillerne til å tro at alt er mulig.
      - Men det er ikke mulig å forandre meg - men jeg kan forbedre meg. Engasjementet kan ikke forsvinne, men vi skal være kloke i år.

- All energi på eget lag
      De som har fulgt Tom Nordlie fra sidelinja i de siste årene, vet at 45-åringene har blitt roligere med årene, både i kamp og under trening. Han kan hoppe opp og brøle fortsatt, som han nylig gjorde det i treningskampen mot HamKam, men selv understreker han at han i alle fall er blitt rundere i kantene med årene. Dermed kan han avslutte med følgende løfte for fotballsesongen 2008.
      - All min energi skal brukes på eget lag, og ikke på ytre forhold.
      Den 30. mars får du se med egne øyne. Da tar Lillestrøm imot Tromsø i sesongens første seriekamp.

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

RB

FORGJENGERNE DUELLERTE: LSK-trenerne før Tom Nordlie – Arne Erlandsen og Uwe Rösler – møttes til treningskamp i LSK-hallen onsdag ettermiddag. BEGGE FOTO: ROAR GRØNSTAD

– Ikke skremt av Viking

LILLESTRØM:
        (Viking – Hamarkameratene 1-1). Uwe Röslers Viking blir nevnt oftest som gullfavoritt, men Tom Nordlie lar seg ikke affisere av millionkjøpene i vest.

Av Espen Solbakken
        Publisert 28.02.2008 - 06:30

– De kan ta gull, men det kan vi også, sier Nordlie.
        – Det hjelper ikke å ha fire mercedeser om du bare får kjørt én, fleiper Nordlie om Vikings brede spillerstall.
        Han så Viking i tre kamper på La Manga, og brukte tida mellom LSKs to onsdagsøkter til å se dem igjen – mot Ham-Kam i storhallen. Men det var uten Peter Ijeh, nye Andrius Velicka fra Hearts, Thomas Myhre og med Alexander Ødegaard og flere andre stjerner på benken.
        – De tok bronse i fjor og er forsterket, så det skulle bare mangle om ikke forventningene er der. Men jeg er mest opptatt av at vår 11-er og spillerstall ikke er noe dårligere enn hos alle de andre lagene som tippes høyt, sier Nordlie.

Brukt penger
        Han har stor respekt for klubben og trenerteamet i klubben han selv bidro til å redde i 2006, men vil ikke si at Viking har kjøpt seg til gullpress ved å investere 25 millioner i trioen Martin Fillo, Joakim Austnes og Andrius Velicka.
        – Alle vil ha press og forventninger. Det gjelder Brann, Viking, Rosenborg, Vålerenga, Stabæk – og Lillestrøm, sier Nordlie.
        Uwe Rösler vil ikke gå i skrytefella med å lytte ukritisk til alle som roser uhemmet av laget hans, men innrømmer at laget og hele klubben er på vei opp.
        – Jeg vil ikke heve Viking over resten, men vi har prestert godt mot sterke lag i vinter, og det uten vår toppscorer Ijeh. Vi fortjente bronsen i fjor og ønsker å forbedre den. Stallen er bedre både med tanke på topp og bredde, men vi må også vise det på banen – ikke bare på papiret, mener Uwe Rösler.
        Den tidligere LSK-treneren har fått en enorm finansiell backing i Viking, og har "fått" stort sett det han har pekt på siden han tok over i Stavanger.
        Og han er glad for at det er klubben som kjøper og ikke enkeltpersoner (som tilfellet var i LSK i Rösler-epoken).
        – For å være ærlig er jeg glad for at ikke klubben er avhengig av én person, sier Uwe Rösler.

Økonomisk uavhengig
        Dermed peker han også på forskjellen mellom hans nye og tidligere klubb. I årene Rösler trente LSK var det stort sett Per Berg som sto for innkjøpene – og det var også samme mann som "kostet" Rösler jobben til slutt.
        – Jeg er ferdig med den saken, og for LSK var det nødvendig med Per Bergs penger. Men på lang sikt er det bedre for en klubb at man ikke er økonomisk avhengig av enkeltpersoner, mener Uwe Rösler.
        Gårsdagens kamp endte 1-1, og dermed fikk også Tom Nordlie på tilskuerplass bekreftet at Viking tross alt er til å komme på talefot med, selv for mer moderat tippede Ham-Kam. Faktisk var hedmarkslaget farligst i lange perioder i går.
        – Vi har kun spilt én dårlig kamp i vinter, og det var mot LSK, sier Arne Erlandsen om årets utgave av Ham-Kam.

Kommentar

• sparwasser
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3185

Fra Skeid.no:

André Hansen på G19-landslaget

G19-landslagstrener Nils Johan Semb har tatt ut troppen til privatlandskampene mot Kroatia på bortebane. I troppen har Semb funnet plass til "Skeid-keeper" André Hansen.

André og Norge skal spille to kamper mot Kroatia:
          11/3 kl. 15.00: Kroatia - Norge
          13/3 kl. 10.00: Kroatia - Norge

(André Hansen har signert en tre års kontrakt med LSK, gjeldende fra 1. februar 2008, men spiller for Skeid denne sesongen. Pressemeldingen fortjener derfor en plass i nyhetsoversikten)

Kilder:

Kommentar

• sparwasser
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3185

Fra RB:

RAMMES AV SYKDOM: I dagens kamp må trolig LSK-trener Tom Nordlie unnvære kaptein Frode Kippe, som sliter med omgangssyke. FOTO: GEIR EGIL SKOG

Tom må stokke om

LILLESTRØM:
            LSK-trener Tom Nordlie vil bruke Vidar Riseth som sentral midtbanespiller i dag. Men en syk Frode Kippe gjør det trolig umulig.

Av Morten Svesengen
            Publisert 28.02.2008 - 23:00 Oppdatert 29.02.2008 - 10:22

Se større bilde
            PÅ MIDTEN: LSK-treneren ønsker å teste Vidar Riseth på midten.

Følg LSK – Strømsgodset og LSK 2 – Strømmen (18.15) direkte her fra klokka 16.00!

Kippe lå i går hjemme med omgangssyke, og ifølge LSK-kapteinen er det høyst usikkert om han kan spille mot Strømsgodset i LSK-hallen.
            – Det ser ikke bra ut. Jeg har ikke tatt til meg mat siden onsdag, sier Kippe.
            Det betyr at trener Tom Nordlie trolig ikke får brukt Vidar Riseth som anker på midten, slik han opprinnelig ønsket.
            – Vidar har spilt bare én kamp i den posisjonen, og jeg ønsker å se ham der flere ganger før seriestart, sier Nordlie.

LES OGSÅ: Det haster for Tom

Mange alternativer

Bortsett fra at ønsket om å teste Riseth på midtbanen eventuelt ryker, skaper ikke sykdommen til Kippe store problemer for Nordlie.
            LSK-treneren mønstrer et sterkt mannskap i ettermiddagens kamp i LSK-hallen.
            På formasjonstreningen i går, brukte Nordlie mange mulige lagoppstillinger.
            • Bjørn Helge Riise var både kantspiller og indreløper.
            • Espen Søgård spilte mest på høyrebacken, men var også innom indreløper-rollen.
            • Olivier Occean, Arild Sundgot og Tore Andreas Gundersen var alle innom midtspissrollen. Occean var også på venstrekanten,
            • Magnus Myklebust spilte både på høyre- og venstresiden i angrepet.
            • Martin Husár og Karim Essediri var også hver sin periode inne på førstelaget som henholdsvis venstreback og høyrekant.

LES OGSÅ: Nordlie ikke skremt av Viking

Brist for Moldskred

Dersom Kippe blir frisk nok til å spille, stiller trolig LSK med følgende lag fra start i dag (4-3-3):
            Otto Fredrikson – Espen Søgård, Pål Steffen Andresen, Frode Kippe, Steinar Pedersen – Khaled Mouelhi, Vidar Riseth, Simen Brenne – Bjørn Helge Riise, Olivier Occean, Magnus Myklebust.
            Med Kippe ute, flyttes Riseth ned på stopperplass. Mouelhi overtar sentralt, mens Riise flyttes ned som indreløper. Essediri eller Sundgot kommer inn i trioen på topp.

De spillerne som ikke spiller store deler av oppgjøret mot Strømsgodset, vil spille i kamp nummer to – mot Strømmen (avspark 18.15).

LES OGSÅ: Strømsgodset topper laget!

Nye på LSKs fraværsliste er keeper Lars Ivar Moldskred, som har pådratt seg brist i en finger. Eirik Bertheussen er sannsynligvis også ute med omgangssyke. Tidligere i uka var også Viktor Bjarki Arnarsson plaget av det samme, men han var tilbake på trening i går.

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

lsk.no

LSK-SHOW på Lørenskog Storsenter

Lørdag 1. mars sparker LSK i gang sesongen på Triaden Lørenskog Storsenter med LSK-SHOW fra kl 13 til 14. Espen Søgård, Bjørn Helge Riise og ikke minst Gullik kommer.
              - LSK vil fram mot seriestart besøke Triaden Lørenskog Storsenter, Strømmen Storsenter og Jessheim Storsenter. Lørdag starter vi på Triaden Lørenskog Storsenter hvor Espen Søgård, Bjørn Helge Riise og Gullik vil være med å underholde. Vi vil få tilbakeblikk fra fjorårets sesong og ikke minst det store høydepunktet cupfinalen. Espen og Bjørn Helge vil også utfordre deg i fotballspill, sier Ole Kristian Bakkene i LSK.
              - Det vil selvsagt bli muligheter til å stille de to LSK-profilene spørsmål, og ikke minst sikre seg en autograf etter showet.

Det vil bli solgt LSK-effekter gjennom hele dagen på egen stand, og det vil også bli gode priser på sesongkort for 2008 på Åråsen.

Møt opp på Triaden Lørenskog Storsenter lørdag klokka 13.

PS! Påmelding til konkurransen i fotballspill med Espen og Bjørn Helge er fra 1230 til 1300 på standen hvor det selges sesongkort. Blant disse trekkes det ut ti personer som får muligheten til å spille mot de to LSK-profilene.

Kommentar

• Petter Ø
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3008

http://www.dagbladet.no/sport/2008/02/29/528423.ht ml

UT MED SKADE: Espen Søgård landet forkjært og har trolig pådratt seg kragebeinsbrudd.

Foto: ARNT E. FOLVIK/DAGBLADET
                - Jeg kjente med en gang at noe var galt

Søgård tidligst tilbake i juni.

ARNT E. FOLVIK
                aef@dagbladet.no

SIGVE KVAMME
                skv@dagbladet.no

LILLESTRØM/OSLO (Dagbladet.no): Tom Nordlie må klare seg uten Espen Søgård ei tid framover. 18 minutter ut i dagens treningskamp mot Strømsgodset i LSK-hallen, landet han på skuldra etter en duell.

Midtbanespilleren, som Nordlie muligens omskolerer til høyreback, ble raskt tatt hånd om av LSKs medisinske personell og kjørt til sykehus. Dagbladet.no får opplyst at et bånd i skuldra er revet av.

Søgård skal undersøkes på nytt mandag, og blir sannsynligvis operert kommende torsdag.

Skaden minner om den Michael Mifsud pådro seg i august 2005, malteseren måtte opereres og mistet resten av sesongen.

I Sørgårds tilfelle blir han neppe å se på banen igjen før til sommeren.

- Legene sier at jeg neppe er tilbake før i juni/juli, men selv er jeg optimist på at jeg skal komme tilbake før. Jeg skjønte med en gang at noe var galt, og at jeg trengte hjelp for å komme meg av banen. Det dunket i skuldra, sier Søgård.

Kampen endte 2-2. Mattias Andersson sendte Strømsgodset i ledelsen etter 12 minutter, før Olivier Occean utliknet 10 minutter senere. Steinar Pedersen ga LSK ledelsen like før pause, men Stian Ohr sørget for utlikning en halvtime før slutt.
                Petter Ø - Kreativ Kanaris
                http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• Petter Ø
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3008

Mister vårsesongen

SKADET: Espen Søgård regner med å miste hele vårsesongen etter smellen han fikk mot Strømsgodset. FOTO: WEGARD BAKKEHAUG
                  Mister vårsesongen

LILLESTRØM:

Espen Søgård mister trolig hele vårsesongen etter at han pådro seg en skulderskade mot Strømsgodet.

Vi fulgte LSK-Strømsgodset her!
                  Av Wegard Bakkehaug Publisert 29.02.2008 - 18:04 Oppdatert 29.02.2008 - 18:16

Det var allerede etter 16 minutter mot Strømsgodset at Søgård ble liggende igjen ute på høyresiden etter en hard duell. Han landet på skulderen og måtte byttes ut.

– Jeg skjønte med en gang jeg landet at det ikke var noe vits å reise seg igjen, sier LSK-spilleren til rb.no.

LSKs medisinske støtteapparet slo raskt fast at et leddbånd i skulderen er så god som røket. Dermed mister Fetsund-gutten trolig hele vårsesongen.

– Legene tar vel alltid litt i. Jeg er optimist, sier Søgård.

Ahus på mandag

Mandag møter han på Ahus for en sjekk der det trolig tas en avgjørelse på hva som skjer videre. Muligens går det mot operasjon allerede torsdag.

– Målet mitt er å komme tilbake på banen så fort som mulig. Nå er det ikke noe jeg kan hoppe i krigen med, sier Søgård, som kaller skaden hans første alvorlige i karrieren.

– Med en måned igjen til seriestart var dette det verste som kunne skje. Det er kjedelig og ikke kunne bidra på banen, men jeg skal være med og bygge opp gutta framover, lover Fetsund-gutten.

Jevnt

Strømsgodset tok ledelsen i LSK-hallen ved Mattias Andersson etter at Otto Fredrikson mistet en corner. LSK kom tilbake før pause og utliknet ved Olivier Occean etter fommel fra Godset-keeper Espen Johnsen.

Steinar Pedersen sørget for hjemmeledelse ved pause da han styrte inn et frispark fra Bjørn Helge Riise.

I en sjansefattig andre omgang utliknet drammenserne midtveis ved Stian Ohr. Dermed endte det 2-2 i LSK-hallen.
                  Petter Ø - Kreativ Kanaris
                  http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                  Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

NRK Nett-TV

Langtidsskade for LSK-kjempe

Lillestrøms Espen Søgård er ute hele vårsesongen etter at han skadet seg i en treningskamp fredag.

Av Morten Stokstad og Kristian Elster.
                    Publisert i dag 18:31.

Midtbanespilleren skadet seg et drøyt kvarter ut i fredagens treningskamp mot Strømsgodset i LSK-hallen.

Nett-TV: Se Søgard skade seg

- Jeg fikk den verste skaden jeg kunne ha fått, sa Søgård til NRK.
                    28-åringen har pådratt seg en avrevet leddbånd i skulderen og går glipp av hele vårsesongen.
                    - Legene sier at jeg er ute til juni/juli, sier Espen Søgård.

Vurderer å forsterke stallen
                    Søgårds skade forverrer LSKs skadesituasjon.
                    Fra før har klubben Marius Johnsen og Markus Kiesenebner ute med langtidsskader.
                    Nå vil trener Tom Nordlie vurdere å be om å få styrket stallen før seriestart.

Uavgjort i treningskampen
                    Selve treningskampen mellom Lillestrøm og Strømsgodset endte 2-2.
                    Mattias Andersson ga gjestene ledelsen etter 12 minutter, men Oliver Occean og Steinar Pedersen snudde kampen før pause.
                    18 minutter før slutt fastsatte Strømsgodsets Stian Ohr sluttresultatet til 2-2.

Resultatservice, nyheter, videoer og sendeplan for sport i radio og TV. Oppdater deg på sportsnyheter fra inn- og utland på NRK Sport.

Kommentar

• RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

Strømmen har nettopp slått LSK (2) i en treningskamp i LSK-Hallen. LSK ledet
                      1-0 ved pause etter mål ved Cisse. LSK fikk ellers straffe etter 84 minutter, men Karim Essediri brant straffen.

Kommentar

• RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

VG

Søgård vil motbevise LSK-legen

Midtbanespilleren hardt skadet i kveld

LILLESTRØM (VG Nett) (LSK-Strømsgodset 2-2) Legene i Lillestrøm mener at Espen Søgård [28] ikke er tilbake før i høstsesongen. Det vil LSKs tøffing motbevise.

Av KNUT ESPEN SVEGAARDEN

MISTER VÅRSESONGEN: Espen Søgård (midten) mister sannsynligvis vårsesongen for Lillestrøm. Her er han i aksjon mot Halmstad tidligere i vinter. Foto: Scanpix

- Legene pleier jo overdrive litt, gjør de ikke. Mitt mål er selvsagt å være tilbake for LSK langt tidligere, sier Søgård til VG Nett.

Etter 16 minutter smalt det i Skedsmohallen. Etter en tøff duell ble Espen Søgård liggende, og da pleier det være alvorlig.

- På benken hørte de ikke noe skrik. Da ble de bekymra...smiler Søgård. Men han ristet der han lå, og det var ikke vrient - fra tribuneplass - å se at det var alvorlig. Espen Søgård holdt seg til den venstre skulderen. Og han kom seg ikke opp ved egen hjelp.

Røk leddbåndet
                        - Jeg landet på skulderen. Og jeg merket med en gang at noe var galt, forteller han.

Det bar straks på røntgen, og da Søgård returnerte til hallen mot slutten av 2. omgang, hadde han armen i bind.

- Det er et leddbånd som er kommet kraftig ut av posisjon, sier han - og drar opp genseren så VG Nett selv kan se. Det så ikke pent ut...

- Leddbåndet er omtrent tvers av, og det var omtrent det verste som kunne skje, sier Søgård som tror det går mot operasjon til uka.

- Mandag skal jeg på Akershus Fylkessykehus og drøfte situasjonen. Sannsynligheten er stor for at det blir operasjon, sier spilleren som bare har mistet åtte kamper på de syv siste sesongene for Lillestrøm.

Nordlie bekymret
                        Nå blir det et lengre opphold. Seriestarten om en måned ryker. Og Søgård må være tålmodig. Det er han ikke kjent for.

- Det er den første alvorlige skaden i karrieren min. Jeg trodde skulderen var ute av ledd. Men det var altså enda verre, sier Søgård som selv mener han har såkalt "bra gro-kjøtt."

- Det mener jeg i hvert fall at jeg har, forteller han.
                        LSK-trener Tom Nordlie så sitt lag spille nok en uavgjort kamp, og var selvsagt bekymret over nok en skade etter 2-2 mot Strømsgodset i går.

- Vi har snart ikke backer og midtbanespillere igjen, mener Nordlie. Bak ham på tribunen satt både Marius Johnsen og Jon Midthun Lie.

- Velkommen til oss, sa Johnsen til Søgård da de møttes etter kampen.

- Rotete
                        SIF tok ledelsen ved Mattias Andersson, da LSK-keeper Otto Fredriksson ikke var helt heldig. LSK utlignet ved Olivier Occean, da SIF-keeper Espen Johnsen heller ikke var helt heldig. Steinar Pedersen ga LSK ledelsen før pause, men SIF klarte uavgjort da Stian Ohr satte inn 2-2 etter en drøy time.

- Rotete av oss. Fra glimrende til helt håpløst, oppsummerte Tom Nordlie.

(VG NETT 29.02.08 kl. 19:36, sist oppdatert 29.02.08 kl. 21:08)

Kommentar

Working...